-
Fototrend
Autóhifi
Új hozzászólás Aktív témák
-
Gábor984
tag
Sziasztok!
Egy kis segítségre lenne szükségem. Olyan problémám volt, van, hogy fékezéskor az első szett magas sugárzója sercegett. Csak fékezéskor. (mindegy, hogy be volt-e kapcsolva vagy sem, fékezéskor sercegett) Minden kábel rendben volt, testelések rendben mindenhol. Kipakoltam mindent az autóból csak az első szett maradt bent. (kivettem a fejegységet, az erősítőt és a mélyládát is). A vicc az, hogy most is serceg. Hol a hiba? Nem tudok már mire gondolni. Így hogy csak az első szett van benn és serceg így is... -
dave0825
őstag
válasz lautnermark #50100 üzenetére
G Astráról van szó amúgy (nem tudom, írtam-e már). A 2. állásban nem néztem a szivargyújtót, hogy megy-e, az óra biztosan nem, meg más külsőre látható világítás sem (mérni nem mértem még semmit). Akkor a lényeg, hogy a 2. állás áramát kell megkeresnem, és azt kötni a pirosra a rádión, és akkor jó lesz. Viszont azt még mindig nem tudom, hogy ha így csinálom, és utána lekapcsolom a 2. állásról, de még nem veszem ki a kulcsot, akkor is szól-e még a rádió. Szerinted?
Huawei P30 // Suzuki DL650XT '15 <-- Kawasaki Z750 '07 <-- Aprilia RS 125 '99
-
dave0825
őstag
válasz lautnermark #50103 üzenetére
Most olvasom, amit írtál, de már nekiálltam előtte, most végeztem, és nem jó valami. Rákerestem google-be, itt találtam ezt a képet, hogy a gyújtás 2. állásában melyik vezetéken van áram (a képen az ACC gondolom), arról nagy nehezen a kis hely miatt húztam egy szál vezetéken a rádióhoz, amit a pirosra kötöttem, a sárgára pedig a korábbi vastag piros ment (persze az áthidalást kikötöttem). Elfordítottam a kulcsot 2. állásba, bekapcsolt a rádió, visszafordítottam a kulcsot 1. állásba, kikapcsolt, pedig a kulcsot még ki sem vettem... Hiába fordítottam meg a piros-sárgát, ugyanazt csinálja. Ezért kínlódtam vele egész eddig.
Vagy ez csak így megoldható, hogy ha 1. állásban van a kulcs, tehát nem fordítom el sehova (mármint nem csak bedugom, mert akkor még kormányzár is van, hanem elfordítom, majd vissza alaphelyzetbe), akkor nem működik a rádió? Én úgy szeretném, hogy csak akkor kapcsoljon ki, ha kiveszem a kulcsot, ne akkor, ha 1. állásba visszafordítom. Apám VW Sharan-jában így van, hogy ha leveszi a gyújtást teljesen, nem kapcsol még a ki a rádió, csak ha kiveszi a kulcsot. Újra pedig akkor lehet bekapcsolni, ha ráadja a gyújtást (de ilyenkor persze leveheti, amíg nem veszi ki a kulcsot, addig szól tovább). Vagy lehet, hogy ez gyújtáskapcsolótól függ, hogy az enyémen már az 1. állásban sincs áram, a Sharanban meg csak akkor szűnik meg minden áram, ha kiveszi a kulcsot? Mert más vezeték nincs a gyújtáskapcsolón, amit lehetne használni: ACC, ON, Start, Com.Már csak holnap du. fél 3 fele tudok vele újra foglalkozni.
[ Szerkesztve ]
Huawei P30 // Suzuki DL650XT '15 <-- Kawasaki Z750 '07 <-- Aprilia RS 125 '99
-
lautnermark
aktív tag
-
dave0825
őstag
válasz lautnermark #50107 üzenetére
Nem mértem még ki, mert ahogy írtam, nekiálltam délután, és utána válaszoltál csak te, mikor már abbahagytam. Holnap tudom folytatni, holnap kimérem őket. Egyébként a gyújtáskapcsolót sem mértem ki, elhittem, amit küldtem képet, hogy az a kiosztás nálam is, ezért kötöttem az ACC-re a rádiót. Egyébként az ACC az nem a 2. állása a kapcsolónak? Amit írtál, hogy akkor működik a szivargyújtó, meg ezek.
Huawei P30 // Suzuki DL650XT '15 <-- Kawasaki Z750 '07 <-- Aprilia RS 125 '99
-
PiciPeti
őstag
-
Osynho
addikt
Segítség!
Újabb havert fertőzök az autóhifi betegséggel. Opel Vectra kombi, gyári navis fej. Kapott egy kenwood 30-as zárt ládát, ezt kellene meghajtani. Gondoltam legegyszerűbb magas jelszintes erősítőt keresni, de akkor már 4 csatornásat, hogy az első szettet is ráköthesse. Két jelölt van, nem erőgépek, szerintetek melyiket? 1 2. Egyéb alternatívák?
A másik, hogy van neki egy ilyen AS hangszórója, amit jelenleg hátra épített be (elől hátul elfér). Mondtam neki, hogy tegye előre, kösse erősítőre, a hátsót meg le tudja faderelni. Igen ám, de a bokájánál lenne a magas, ami nem túl előnyös, ugyanakkor ott van a gyári magas majdnem fülmagasságban. Megoldható, hogy a gyári magasat kösse rá, a koaxon lévőt meg lekösse végleges rongálás nélkül? Vagy maradjon a full gyári? Nem tudom ezeket mivel szerelték.
-
PiciPeti
őstag
válasz Osynho #50110 üzenetére
Inkább valami normálisabb jelszint átalakítót vegyetek, pl Connection SLI4. Aztán valami jó erőt, a linkeltek nem azok...
Koaxról a magasat jó eséllyel le lehet forrasztani, de az látszani fog. Inkább tegyétek félre, jó sehogyse lesz... Vagy maradjon a gyári szett+ajtószigetelés, vagy ha van rá keret, akkor egy komponens...
-
őstag
Sziasztok. Adott egy Opel Vectra B 1998 évjáratú jármű ami multifunkciós volánnal rendelkezik (6 db. gomb, 3 oldalanként) és ebben az autóban a gyári magnó helyett egy Sony MEX-N5100BT van bekötve erősítővel meg nem gyári hangfalakkal stb... Tökéletesen működik a fejegység és mivel ő Steering Wheel ready, vagyis előkészített ilyen célra (Jack kijövetel), így csak egy jack kábel kellene nekem amit összehangolok a volánon lévő gombokkal. Ugye ellenállás elven működik a 6 db. gomb és a magnó képes értelmezni az értékeket lenyomáskor és egy adott funkciót hozzárendelni a gombhoz amit én szeretnék. Van rajzom a Sonyhoz, de nem tudok kiigazodni rajta sajnos A fejegyseg rajzan a remote funkcíó J801-ként van jelölve és ha megnézitek a 30-ik oldalon a 3 csatlakozásból egyik föld a másik kettő pedig RC_IN0 és RC_IN1 viszont vannak ott valami pufferek és valami 1K Remote ami gondolom 1KOhm ellenállás akar lenni, vagyis az lehet a határ talán, de nem vagyok benne biztos, mivel nem vagyok jártas a témában. Egy másik rajzon is látható a remote funkció, ez a 36 oldalon található és szintén J801-ként van jelölve.
Na most a kocsi gombjaitól állítólag 2 vezeték jön az ISO csatiba, de még nem szedtem szét a volánt, szóval csak amit a neten találtam az alapján írom... Ha a 2 vezetéket ami jön a volántól bekötöm egy Jackivel a magnóba, akkor számít hogy melyiket hova? In_1 vagy IN_0 ? Tönkre tehetem-e a magnót ha nem kötöm be helyesen, vagy csak egyszerűen nem fog működni? Esetleg tudnátok javasolni valamilyen bekötési módot, vagy valamilyen ötlet ?[ Szerkesztve ]
"The quieter you become, the more you are able to hear..." ― Ram Dass
-
őstag
válasz PiciPeti #50115 üzenetére
Jaj ne mar Mindig ebbe futok bele mindenkivel Ebben a fejegysegben ez be van epitve A menubol allitom be hogy a megnyomott gombhoz milyen funkciot szeretnek tarsitani, tehat csak az a vacak ISO-jack kabel kell. Ki is probaltam, varja a gombnyomast, de ugye mivel nincs semmi csatlakoztatva timeout hibaval kiall a beallitas soran
"The quieter you become, the more you are able to hear..." ― Ram Dass
-
PiciPeti
őstag
válasz Csabex #50116 üzenetére
Ja, tényleg, belenéztem a használatiba, ez a kivételek közé tartozik... Én a helyedben akkor kimérném a kimeneteken hogy melyik gomb milyen ellenállással bír, meg egyáltalán melyik kábelhez tartozik...
Viszont a bekötéshez szükséges kábelt nagyon titkolják, mert google se tud rc-sr1 kábelről...
Ráadásul a 33. oldalon csillagozva azt írja, hogy használj típusspecifikus adaptert... Akko mivan? -
drunkyboy
aktív tag
válasz dave0825 #50105 üzenetére
Pedig akkor a G Astrán is úgy működik jól, eddig minden autó, amit használtam (régebbiek általában) egyes állapotában már kikapcsol minden fogyasztót és kihúzhattad a kulcsot. Vissza szintúgy, ha berakod a kulcsot még semmi, egyet fordítasz rajt, akkor kapcsol a rádió. Az újabb autóknál már lehet variáltak ezen, némelyiken a helyzetjelző is bekapcsol már...
-
dave0825
őstag
válasz drunkyboy #50118 üzenetére
Akkor ez lehet a max, amennyire közel juthatok ahhoz, amit szerettem volna? Apám Sharan-ja '99-es,az Astrám pedig '03/12-es, úgyhogy jóval újabb az enyém, de mindegy, ha úgy nem lehet, hogy csak kihúzáskor kapcsoljon ki, ne már az 1-es állásban, akkor ez van.
Huawei P30 // Suzuki DL650XT '15 <-- Kawasaki Z750 '07 <-- Aprilia RS 125 '99
-
KisBundi
őstag
Sziasztok! SILENT COAT SC-M4-06 -ről mi a véleményetek? STP termékeihez képest nagyon olcsó. Van olyan jó mint az STP?
-
lautnermark
aktív tag
válasz dave0825 #50119 üzenetére
Nyugodj meg, annak úgy kellene működnie. Megkérdeztem bent a melóba a kollégákat, akik régebben G Asztrával jártak (2 db is volt) + még a takarítókat is (nekik is az volt az előző melósautójuk), bizony úgy kellene működnie, ahogy szeretnéd. Valószínűleg Nálad átvariáltak valamit, ezért kellene elmenned egy villamoságishoz, hogy rendet tegyen.
Az, hogy a Te autód fiatalabb, mint apukádé, az nem jelent semmit. Egy közös pont van az Opel és a VW között. Mindkettőnek 4 kereke van.
[ Szerkesztve ]
-
KisBundi
őstag
13x18 centis ovál kategórában tudtok vmit ajánlani?
-
KisBundi
őstag
A gyáriak helyére esetleg ezt? JBL GT7-86
-
Peti66
senior tag
válasz KisBundi #50126 üzenetére
Szia!
egyről tudok ami minőségi hanggal bír az pedig egy ősrégi háromutas JBL volt..Vaterán tavaly decemberben
volt fent egy pár patika darab...rá is röppentek vagy huszonvalahányan...de, az Innfinity háromutast is jónak tartják.. a JBL olyannyira kurens volt érzékeltetésképpen,,,,hogy gyárilag volt párbaválogatva...
az Innfinity a tengerentúlon..de, szerintem az Európai megfelelője is detto ugyanaz
vagy még esetleg a Boston mint márka és minőség...de mint ahogy T Boy is írta,,, itt a többség nem igen használ oválokat.. én sem amúgyPio 99r ,Alpi 3539,,,+mrv f407,,, 5' Focal acces,,Hivi dmo 50 közép dóm, Dayton rs 28 f- 4 reference magas...
-
Peti66
senior tag
-
KisBundi
őstag
válasz Peti66 #50129 üzenetére
Ezeket mind értem. Sajnos az autó rézgés-és zajcsillapítása nagyon sokat kivett a keretből. Keret+mélyközép+magas sugárzók és a magasnak a helykialakítás elég sokat kivenne már a keretből. Maradjunk annyiban, hogy idővel belekerülne az amit megérdemel és amit most vennék, az menne a hátsó ajtóba. Egyébként miért vagytok ennyire az oválok ellen?
[ Szerkesztve ]
-
dave0825
őstag
válasz lautnermark #50123 üzenetére
Na, az a helyzet, hogy ma nekiálltam, és megtaláltam a gyári vezetéket! Ami gyárilag a pirosra volt kötve (vagy sárgára, nem tudom), és ugye elvágta az előző tulaj, hogy az állandó tápot kösse mindkettőre, hogy ne kapcsoljon ki magától. Szóval megtaláltam, és visszakötöttem úgy, ahogy gyárilag volt, most úgy megy, hogy ha leveszem a gyújtást, akkor kikapcsol a rádió (rendesen kikapcsol, nem csak leveszi a tápot és eltűnik minden, de ehhez meg kellett cserélnem a piros-sárgát). Szóval most jól működik, bár én úgy szerettem volna ugye, hogy csak kulcs kihúzáskor kapcsoljon ki, de mindegy, jó így is (lehet később valakivel megnézetem, vagy megkérdezem, mi lehet). Így a 2. állásba kell fordítanom a kulcsot (nem a 3.-ba, a gyújtáshoz), és bekapcsol magától, ha leveszem 1. állásba, akkor kikapcsol. Köszönöm mindenkinek a segítséget.
Egyébként így nézett ki: a vastag piros ment a pirosra, onnan azzal a vékonyabb pirossal volt átkötve a sárgára. A kéket én húztam be a gyújtás ACC száláról (2.- 3. kép), de a 4. képen látszik, hogy megtaláltam beljebb a gyári vékony pirosat, amit elvágott a tulaj, szóval visszakötöttem, és most megy.
Huawei P30 // Suzuki DL650XT '15 <-- Kawasaki Z750 '07 <-- Aprilia RS 125 '99
-
Peti66
senior tag
válasz KisBundi #50130 üzenetére
áhhh éni s átestem ezen,,,, 95-től kétezerig,,míg meg nem hallottam egy rendesen megépített Ford Sierrát..na akkor szórtam ki...most figyelj,de tényleg, az akkori JBl Gto-kat..tudom faramuci,,de, tényleg így volt
ez, vagy inkább az ami volt egy teljesen zagyva hangkép volt...
itt, a srácok ahogy néha offba beleolvasok tudják mit beszélnek iill.hallanak,,sőt mondhatom már lassan
nekem kell tanulnom tőlük...Pio 99r ,Alpi 3539,,,+mrv f407,,, 5' Focal acces,,Hivi dmo 50 közép dóm, Dayton rs 28 f- 4 reference magas...
-
Peti66
senior tag
válasz lautnermark #50132 üzenetére
Semmi gond mondom én,hogy le vagyok maradva,,pláne ilyen ovál/ inch bizniszben
Pio 99r ,Alpi 3539,,,+mrv f407,,, 5' Focal acces,,Hivi dmo 50 közép dóm, Dayton rs 28 f- 4 reference magas...
-
kacsa7
őstag
Most biztos genya vagyok, de nálam aki szigetelőszalagot használ autóban villamossági szereléshez, az eléggé kókler... Egy halál igénytelen megoldás, ami 2 hét múlva nyálkás trutyiként fog ott csüngeni... Minimum egy bandázsszalag, ha már nem zsugorcső.
-
Peti66
senior tag
válasz lautnermark #50136 üzenetére
2000-ben abban a Pardi-s Sierrában Jvc el Chameleon,Cadence szett ill Kicker kocka sub volt szintén Cadence erősítőkkel...nagyon más világ volt az mint az enyém.és nem bebeszéltem magamnak,de tényleg volt színpada,,ez nagyon bennem maradt....mondom úgy,hogy nem belépő kat.-ás cucokkal toltam..
egyszerűen ott vágtam haza az egészet anno,hogy hátra bevéstem a nagy ovál JBL-ket ettől lett a mai
szakzsargonban kifejezve"definiálatlan" vagyis honnan mi szól... na, az meghatározhatatlan volt...[ Szerkesztve ]
Pio 99r ,Alpi 3539,,,+mrv f407,,, 5' Focal acces,,Hivi dmo 50 közép dóm, Dayton rs 28 f- 4 reference magas...
-
őstag
válasz PiciPeti #50117 üzenetére
Igen es a rohej az, hogy a Sony Centerkben sem talalsz hozza... Egy Sony szerviz ponthoz iranyitottak es jelenleg azt varom, hogy onnan hivjanak vissza, hogy van-e es mennyibe kerul a kabel, de a telefonban az urge azt mondta, hogy nagyon borsos ara van ugy emlekszik... Pedig basszus egyszeru Jack dugo es a masik vege egy ISO csatinak az also resze a tap es a hangszoro dugalj elott... Nagyon jo a Sony, nagyon vadul szolnak a flac-ek meg minden es jo is ez az nfc funkcio, na de a tamogatas... no comment Az lesz, hogy a kocsinak a rajzabol kikeresem melyik kabel jon a gomboktol, mert ez egyetlen egy darab kabel, hiszen az ellenalasok sorba vannak kotve es a masodik vezetek az a fold vezetek ugyebar mint a rajzon is latod, csak azt nem tudom a jackie melyik bemenetere kossem a 2 kozul... Majd probalkozok aztan kideritem, mert rosszat ugysem tudok tenni sztem... attol nem eghet le semmi, hiszen csak ellenallasok, semmi mas...
"The quieter you become, the more you are able to hear..." ― Ram Dass
-
energie032
csendes tag
Én pont pár napja hallottam 3 útba focal & helix párost. A teteje beryllium magas volt, közép szintén hozzá tartozó utopia, az alja pedig kr2 volt, 4 ohmos verzió.
Ha jól emlékszem A4ről és A2-ről hajtotta őket, hogy melyik pontosan hogy volt kötve, azt nem tudom. A fej valami régebbi 1 dines dvds alpine volt, de nagyon minőségi darabnak tűnt, optikai kimeneten nagy alpine procival (nem imprint).
Akusztikus és komolyzenén brutál pontos volt, gyönyörűen szólt.
-
Ragadozó
Ármester
válasz lautnermark #50141 üzenetére
Nem, a Duna Plaza-ban, dolgoztam náluk
Mozgó autójavító szolgálat - autóvillamosság, autószerelés
-
KisBundi
őstag
Kis retro!
-
energie032
csendes tag
Valakinek van tapasztalata Rockford Fosgate Power 1050s erősítővel? Vagy hallotta-e már ezt a szériát? Mik a tapasztalatok?
Gondolok itt erő/hangminőség arányra. RFR 1410 600/1200W mélyet hajtanék vele, de van egy hertz hx 300-am is, még nem tisztázódott le bennem, melyik lesz a befutó, hertznek most készül zárt láda, az is 600/1200 spec. szerint, de ő is igényli a kraftot nagyon.
Jelenleg Audison LRx 2.500 at használok hídba kötve, de ezt sajnos keveslem.
Mi a véleményetek? Minőségben nem lesz visszalépés? Karakterben nyilván más, de ez nem feltétlen probléma.
-
dave0825
őstag
válasz lautnermark #50135 üzenetére
Mivel próbáltam csak, így nem, de ha maradt volna, akkor természetesen forrasztom. Zsugorcsövet nem tudtam oda ráhúzni, mert elvágni nem akartam azért a gyújtás vezetékét, így szigszalag maradt. Ha lesz időm/kedvem szétszedni megint a rádiót, akkor forrasztom, és zsugorcsövezem a most egyelőre összekötött gyári megtalált piros vezetéket.
Huawei P30 // Suzuki DL650XT '15 <-- Kawasaki Z750 '07 <-- Aprilia RS 125 '99
-
szinimini
senior tag
Szevasztok,
keresgéltem kormány távvezérlőt,de csak 30ba találtam,amit egy kicsit sokallok.
Tudnátok segíteni,hogy hol tudnék venni normális áron? Egy linkel pl
Azt mondták,hogy 15ből kijön,de nem találok sehol se ennyiért :/Ilyen lenne a konfig ,amibe kellene:
Alpine fej -> Golf V 2004Köszi
Új hozzászólás Aktív témák
● A topikban TILOS hirdetni!
● Az összefoglaló elolvasása kötelező, a legtöbb kérdésre választ kapsz.
● Az összefoglalóban megtalálható kérdésekre NEM válaszolunk.
- Kupon kunyeráló
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Van, amit nehéz lett megtalálni a Google keresőjével
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- PlayStation 5
- OLED TV topic
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Hegesztés topic
- További aktív témák...