-
Fototrend
Autóhifi
Új hozzászólás Aktív témák
-
kacsa7
őstag
-
-
kacsa7
őstag
válasz pöttty #60302 üzenetére
Manual
Nem ír ilyet és hülyeség is lenne, mivel van rajta 10x-ező, szóval adódik, hogy első szettet szétválassz vele. Viszont a 6. oldalon ír egy kapcsolóról a házon belül, amit szub esetében át kell váltani. Bár akkor a magasak sem kellene, hogy jók legyenek, meg a kimenet működése is más (híd 2 csati), de egy ránézést megér, ha nem Te vagy az első gazdája. -
rhonin
senior tag
hertz hertz ebx-250 reflex mélynyomóra szerintetek elég lenne a alpine 3555-ös két csatornája hidalva?
Kb. 30 körül kapnám meg a nyomót. Nem tudom megérné-e.
Zártat nem merek venni ehhez az erősítőhöz szerintem még így is necces, hogy elég-e hozzá.
A nyomó elvileg 350W RMS.
Másik két csatorna a szettre lenne kötve.ui.:
Közben beszereztem a kábeleket is a rendszerhez.
Schwaiger golsk 3200-as hangszóró kábelek milyen minőséget képviselnek?[ Szerkesztve ]
-
kacsa7
őstag
válasz rhonin #60306 üzenetére
Csapott hátú autónál egy 150W-os nyomó is vígan elég lesz bármire. Szüleim autója egy csapott G Astra, erősítő pedig Alpine 3566. Az 5+6 csati hídban ~170W-ot tud és egy Pio 30cm-es reflex szubot hajt, ami 150W-al terhelhető. Bőven sok abba az autóba, értelmes zenéléshez, ha nem utcára brummogás a cél. 80Hz-en vágva mondjuk hangos is tud lenni...
Az általad írt nyomóhoz kevés lesz az Alpi hidalt 2 csatija.[ Szerkesztve ]
-
kacsa7
őstag
válasz rhonin #60308 üzenetére
A X-Ion refiben is sok lenne. Használtan mindig van 25-30cm-es alapabb nyomó reflex ládában, alacsony terhelhetőséggel. Bár szubot próbálva célszerű venni, de erre ritkán van lehetőség...
Amúgy most is van jófogáson pl. Alpine SBG-1044BR és SBE-1244BR fent. Azok 150-200W terhelhetőségűek. -
kacsa7
őstag
válasz GyurosAki #60310 üzenetére
Ezek közül kb. semmit. Olcsón régi Alpine-ok, Hifonics-ek, Rockford Fosgate-ek mennek, amik sokkal jobbak az általad írtaknál. Ennyiért ha 4 csati kell, akkor inkább a Hifonics Gemini VII.
Ennek ereje is van, meg hangja is, ellentétben az általad linkeltekkel. Persze csak akkor, ha rá tudsz csatlakozni a kivezetésekre.
Persze a fejegységed is megérne egy cserét, mert már egy 15-20eFt közötti modern, Flac képes JVC/Kenwood/Pioneer fényévekkel jobb hangban. -
Reneolus
tag
válasz rhonin #60308 üzenetére
Nekem van egy eladó 25-ös, érzékeny, kis terhelhetőségű, zárt JBL CS1000B SUB-om, ha esetleg érdekel. Itt egy link róla:http://specsen.com/car-speakers-jbl/jbl-cs1000b/Type: subwoofer;
Size: 25 cm (10 in.);
The number of bands: 1;
Power: 100 W (nominal), 400 watts (maximum);
Sensitivity: 94 dB;
Frequency range: 38 - 500 Hz;Sorry, ez privátba akart volna menni
[ Szerkesztve ]
Helix P DSP, JVC R981BT, Morel MT23/Soundstream Reference 300, DLS UP6/Emphaser EA2190, Emphaser EG12 (ETBR112)/Signat RAM3 MKII
-
Joe fiú
senior tag
válasz rhonin #60306 üzenetére
Én azt mondom nem elég, szólni fog vele, de bőven marad tartalék a szubban. Nekem ez EBX202R ládához volt a Steg K2.01 ami 1kw RMS körül tud 2ohmon, na az úgy kihajtotta belőle amit ki kellett Próbáltam kisebb erősítőteljesítménnyel is. K2.02-vel, ami kisebb teljesítmény, úgy már nem volt az igazi.
Az Xiont meg végképp felejtsd el zártban, érzékeny lélek, de zárt ládában zabálja a wattokat. Az Xion 12-800-at 1kw-tal nem tudtam rendesen kihajtani zártban.
[ Szerkesztve ]
-
GyurosAki
tag
válasz kacsa7 #60311 üzenetére
Köszi a tanácsot. Már sokkal előrébb vagyok. Hmmm a Hifonics jól néz ki. Sokat elárul az igényes belső. Tetszik! Nem probléma a régi csatlakozó, szeretek bütykölni. Az alpinekról sajnos rendre lemaradok
Ha árban kicsit feljebb megyek akkor számításba jöhetne az ALPINE PMX-F640 vagy a Hertz H420?
Köszi. -
kacsa7
őstag
válasz GyurosAki #60314 üzenetére
Az újabb Alpine-ok már messze vannak a régiek minőségétől, azt nem eröltetném. A Hertz-nek legalább van ereje 4x74W vagy 2x202 lejön róla, tehát egy kisebb ládát is elvisz később. Hangját passzolom, nem hallottam róla.
Ennyiért már szoktak lenni normálisabb erősítők, kellő erővel. Most azért picit pangás van.Amik közül én választanék ennyiért:
DLS CA31
DLS CA41
Sherwood A100x4
Signat RAM1
Alpine 3566A DLS elég steril karakter, hangszeres zenén erősebb, de már egy normálisabb hang. A Sherwood tényleg lead 4x100W-ot, normálisabb a hangja, de fogalmam sincs pontosan milyen karakter. Pengusz használ ilyet 2 csatisban. Az utolsó 2 erősítő 6 csatis, viszont hidalva a csatornákat elvisz egy első szettet és egy szubot.
A Sherwood 256W-ot, a Signat 289W-ot tud hidalva, az szubhoz már bőven elég. A DLS-ek 170-200W között tudnak hídban. Karakterben az Alpine passzol a legjobban elektronikus zenére, az 5+6 csati 170W-ja egy kisebb reflex ládát elvisz. A 25eFt-osokat alkudd le és máris közelebb kerülnek a keretedhez. -
civicfan
tag
-
-
GyurosAki
tag
válasz PiciPeti #60318 üzenetére
Köszi srácok, nagyon jók vagytok! Úgy néz ki, hogy a Hifo lesz. Nagyon bejön a stílusa. Teljesítmény lesz bőven ahogy látom, bár azt még nem tudom milyen láda lesz, valami 25-ösben gondolkozok amit beépítek a csomagtartó oldalába, ott foglalná a legkevesebb helyet. Majd meglátom hogy jönnek ki a literek, no meg hogy zárt/nyitott. Kábelek, aztán hogy magát az erősítőt hogyan/hova helyezzem el. De ezek a tervek még nagyon odébb vannak. Most ide kell találnom egy szettet:http://www.hifi-forum.de/viewthread-76-50649.html#34 A körülményeket már leírtam itt. Úgy néz ki nincs túl sok helyem...
-
pöttty
tag
válasz kacsa7 #60303 üzenetére
Köszi a segitseget. Vegigneztem mindent de ugyanaz, megcsereltem a csatornakat is. Aztan visszabillentettem az lpf kapcsolot fullba probabol es hat visszakapcsolt sztereoba... Mar a u dim sem a regi...
Korabban aszem volt rola szo hogy aktivban hajtott magas melle volt kotve a passziv valtora a kozep felso vagas celjabol. Namost a kerdes adodik ha csak a kozep van rakotve magas nelkul a hangvaltora az nem vagja haza az erosito vegfokat? Kell a magasra valamit kotni amit "ellenallasnak lat" vagy nem?
-
kacsa7
őstag
válasz pöttty #60328 üzenetére
Ugyanezt csinálja a front-on és a rear-en is? Mindkettőnél ha LPF van kiválasztva, akkor mixeli a bal és jobb csatorna jelét???
Nem kellene, hogy erősítő szempontjából legyen jelentősége. Nincs óriási ismeretem a hangváltók pontos tervezésével kapcsolatban, de elvileg a magas impedanciája kb. elhanyagolható, így az, hogy rá van-e kötve, teljesen mind1. Van egy bemenet, amin bemegy a jel az erősítőből és van 2 kimenet (mélyközép, magas), ahol a passzív elemek által a rákötött hangszóró impedancia görbéje alapján szűrt frekvencia tartomány kijön. Ha jelentősen változna is az impedancia, amit az erősítő lát a hangszóróból, akkor sem lenne okod aggódni, mert sztereó 1 ohm stabil az erősítőd.
-
mandju
senior tag
Sziasztok!
Autócsere után tegnap kiszedtem a clioII-ből a zenét. Aktív rendszer volt SQ-ra építve.
De az utóbbi pár évben már nem foglalkoztam vele...Tudnátok segíteni a beárazásában?
Vagy esetleg irányítsatok át a megfelelő helyre...pioneer deh p88 rsII (doboz, táv, tartozékok)
u-Dimension jr comp6 (dobozában, gyári váltó nem is volt használva (viszont az egyik mélyközepet peremezni kell, a magasok hibátlanok)
u-Dimension jr. 2.370 erősítő
u-Dimension jr. 4.300 erősítő (doboza megvan)
u-Dimension EL12 element sub zárt dobozbanezeketmajd pontosan lemérem:
2 pár neotech rca (talán 4 vagy 5 méteres)
1 pár DLD rca (ez volt a subhoz)
orion táp (kb 4 vagy 5 méter)
kácsa flat fl15 rézkábel (kb 4x5m)
tápelosztók, biztosítékház* JVC DLA-Z1 * xyscreen soundmax 4k ultra thin frame 135" 2.35:1 AT * Trinnov Altitude 16 * FusionAmp * Apollon Audio NCMP 6350 * IMG Stageline STA800D * Lab Gruppen FP10000Q * HTPC MadVR * DIY H16-15 Bold Series 9.4.6 * VanDamme *
-
pöttty
tag
válasz kacsa7 #60329 üzenetére
Pontosan fronton es rearen is lpf allasban mixeli a ket csatornat.
hpf-ben es full rangeben nem csak lpfben. Volt egy angol kollegam na o ilyenkor mikor nem tudta mi van mondta hogy strange!
Igy sajnos az idokorrekciot is csak magasra tudom hasznalni.Egyenlore akkor berakom a hangvaltot a vege meg elobb utobb ugyis egy pio 80prs lesz, ott van rendes 3 utas vagas.
-
-
kacsa7
őstag
válasz Joe fiú #60332 üzenetére
Nehéz ezt szavakban pontosan megmondani és leírni. A Steg/Audio System vonal hangja is steril, de a Soundstream Reference-eim hangja is eléggé naturális, tehát ez is kicsit steril. Ezeket egy rendszerben hallottam, mégis totál más karakter. Előbbi pl. nekem nem annyira tetszik a Reference-eket meg egyenesen imádom. Szóval továbbra is hallani kell őket egymás után, és úgy könnyebb választani, de erre ugye lehetőség kb sosincs.
-
TheProb
veterán
válasz TheProb #60201 üzenetére
Na kimértem, Sárgán is és a Piroson is "jött" a 12V gyújtás nélkül is. De találtam egy leírást, ez alapján meg tudtam csinálni. Viszont így buktam azt az opciót, hogy gyújtás nélkül is bekapcsolható legyen a fej.
"Boba is Mickey, Mickey is Boba" - Finkle Einhorn | PC Rig: https://pcpartpicker.com/b/bBy48d
-
lenrok
tag
Üdv
Egy 16cm szett tényleg annyival jobb mint egy 16cm es koax? (Pl.: 20-25 000 es kategóriában)
-
PiciPeti
őstag
válasz lenrok #60338 üzenetére
Ott sajnos a tükörháromszög mögé nem fér be, esetleg arra lehet üvegszálazni egy kis kiemelőt a magasnak, ha gyárias kinézetet akarsz. Így könnyen vissza is alakítható.
Viszont a legtöbb magashoz adnak beépítőkeretet, amivel az A oszlopra könnyen, és nem hányás módon felszerelhető. Nem fog gyáriasnak hatni, de neki is kókány sztem. -
Z0mbi
senior tag
Sziasztok,
Jo husvetot meg sok locsolot...
Tudnatok BP n mondani olyan helyet ahol hozzaerto emberek az ertekesitok?
Egyre inkabb sajnos ugy tunik hogy a fejegysegem nem tudom kicserelni. 9gen forumon irtak olyat hogy savelhagyas/miegymas megszunt mukodni fej csere utan.
Igy elkepzelheto hogy egy erosito kell majd nekem DSP vel. Meg egy szub. Vagy egy erosito es egy DSP. (kvazi a fej arat rakolthetem processorra)
Igazabol azt akarom megkerdezni ott hogy a 2in1 ok mennyire gazok. es hogy mennyit nyernek az ilyen cserevel. Sajnos eleg fogalmatlanok az emberek mindenutt es csak a talalgatasok mennek mire lehetne cserelni hogy mukodjon minden ami a gyarin ezert huz a szivem a fej maradasa mellett) -
Zsolt!!
aktív tag
Sziasztok,
Valakinek van tapasztalata hangszigetelèsről? Nem zenèhez kell csak hangos az autó rossz minősègű ùton. Kicsit nèzelödtem a tèmában ha jól látom kellenne bitumenlap meg vmi hangszigetelő szivacs ilyen ontapados kivitelben? 10-20 ezret szánnèk a dologra èrdemes egyáltalán nekifogni? Mennyire csökkene a zaj? -
kacsa7
őstag
válasz Joe fiú #60340 üzenetére
F4-380-hoz volt szerencsém. Nekem abszolút természetes volt a hangja, csak a Reference-hez képes olyan semmilyen, nyers. Minden ott volt, megvolt, de hiányzott belőle a dögösség, pedig volt benne erő. Hídban is kipróbáltam, úgy csatinként 292W, szóval nem az volt a gond. De hát ahány láb, annyi cipő Na meg annyi fül és igény.
-
kacsa7
őstag
válasz mandras81 #60345 üzenetére
Milyen autó, ahol ennyire megy a spórolás, hogy azt a minimál felületet nem kárpitozzák be normálisan?
Egyébként én simán önmetsző lemezcsavarral fogatnám fel. Persze kérdés, milyen a háttámla kialakítása, nehogy túl közel legyen egymáshoz a lemez és a szivacs, illetve a szivacs vastagsága kérdéses, mert ha nagyon be tud nyomódni, akkor majd valamelyik utas hátát megtalálja... Kellő vastagságú MDF-el és jó csavarhossz választással szerintem nem lenne gond. -
pöttty
tag
válasz mandras81 #60345 üzenetére
Szia
Nem egyszerű. Én levenném a huzatot meg a szivacsot. Azt úgy tudod megtenni, hogy azokat a kapcsokat egy jó csípőfogóval átvágod. Ezután a lemezre belűlről önmetsző csavarral raknám fel az mdf-et. De ez én vagyok, mivel utána bemennék volt munkahelyemre és fellőném újra a gyári kapcsokat. :-)
Azt meg lehet csinálni, hogy beszélsz egy jó kárpitossal, hogy utána kapcsozza fel újra a szivacsot/huzatot.
a másik megoldás a gyorskötöző, de az igen gányolás.
Vagy még azt tudod csinálni, hogy óvatosan elemeled a szivacsot a lemeztől, fúrsz furatokat és belűlről a nagy könnyítéseket át bejátszol lapos vagy süllyesztett fejű csavarokat, csak így az mdf lapon ki fog lógni, illetve nem biztos hogy olyan hosszan ki tudod emelni a szivacsot.[ Szerkesztve ]
-
mandras81
senior tag
válasz kacsa7 #60347 üzenetére
Egy Mazda 323F BA-ról van szó. Amúgy bekárpitozták ezt a felületet is, illetve bolhákkal oda volt rögzítve egy kárpitdarab, ami szépen elfedte a fémet, csak levettem, hogy lássátok, mi van alatta. Már bent vannak erősítők, és úgy szereltem fel őket, ahogy pöttty kolléga írta a hozzászólása végén: "Vagy még azt tudod csinálni, hogy óvatosan elemeled a szivacsot a lemeztől, fúrsz furatokat és belűlről a nagy könnyítéseket át bejátszol lapos vagy süllyesztett fejű csavarokat, csak így az mdf lapon ki fog lógni, illetve nem biztos hogy olyan hosszan ki tudod emelni a szivacsot."
Ez is gány megoldás, és "természetesen" túl is lógnak a csavarok, viszont ez volt a max. amit ki tudtam hozni belőle akkor, de most rendbe akarom tenni, ezért kértem ki a véleményeteket.
Szívem szerint levenném a szivacsot, csak tartottam a huzat házilagos helyreállításán - ezek szerint jogosan. Akkor beszéljek egy kárpitossal? Mondjuk, úgyis ki van szakadva egy kicsit a vezetőülés, lehet összekötöm a kellemest a hasznossal.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
● A topikban TILOS hirdetni!
● Az összefoglaló elolvasása kötelező, a legtöbb kérdésre választ kapsz.
● Az összefoglalóban megtalálható kérdésekre NEM válaszolunk.
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Érintésnélküli fizetési megoldások - PayPass via NFC
- Politika
- RAM topik
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Ukrajnai háború
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- Milyen egeret válasszak?
- Xbox Series X|S
- További aktív témák...