-
Fototrend
Autóhifi
Új hozzászólás Aktív témák
-
mivamma
senior tag
Sziasztok!
Alpine 9855 szakértőt keresek!
" Aki legény éjjel, legyen nappal is éjjel! "
-
mandras81
senior tag
Sziasztok!
Most, hogy itt a jó idő, picit elkezdtem tekerészni a kocsiban, hogy megint nulláról indulva megpróbáljak kicsiholni valami jobb hangzást.
Jelenleg csak a mélyközepek szólnak (magasak RCA-i lehúzva, szub kikapcs, időkorrekció kikapcs, eq kikapcs, minden egyéb alapon), keresgélem a megfelelő vágási
Feritfrekit. A kérdésemhez lényeges információ még, hogy van ajtópanelem, amelyben a fülem felé vannak fordítva a hangszórók, illetve le is van normálisan szigetelve az első két ajtó. Ha ráadok a kickre egy 4 kHz-es vágást, akkor a teteje magasabb hangerőn elkezd torzítani (főleg a magasabb gitár-, és énekhangok.), és mintha jobb oldalról hallanám inkább ezt a torzítást. Ha nincs vágás a tetején, akkor nem igazán észrevehető a dolog (az erősítő gain 1/3 és félállás között van, tehát azt gondolom, hogy túlvezérlésről nem lehet szó).Mi okozhatja ezt? Az lehet, hogy a jobb oldali hangszóró a fülemre van irányítva? Ilyenkor le kell venni a csatorna hangerejéből?
Próbálkoztam a hangszórók polaritáscseréjének minden kombinációjával, illetve fizikailag is megcseréltem a két kick-et, de nincs változás (egy Mac Maximus 2.16-ról van szó, így akár az is lehet, hogy eljárt felette az idő, de fizikai sérülést nem láttam rajta). Az erősítő egy Steg AQ75.4, a fej pedig egy Pio X580BT.
-
mandras81
senior tag
válasz PiciPeti #60104 üzenetére
Igen, én is úgy érzem, hogy ott körül lesz a jó. Fázisokat amúgy végigpróbáltam, sehol nem jobb...
Te pl. hogy állítod be a mélyközepeket? Fázis-vágás-csatornánkénti hangerő-időkorrekció? Ebben a sorrendben? A csatornánkénti jelszintet kb. törvényszerű állítani beforgatott mélyközepeknél, ahol a jobboldaliból sokkal inkább direktben jön a hang?
[ Szerkesztve ]
-
BBéci
titán
válasz mandras81 #60105 üzenetére
Magától értetődő, hogy a hallgatói pozícióban teljesen azonos hangnyomást kell mérni mindegyik hangszóróból. Ismétlem, mérni, mert fülre csak hozzávetőlegesen lehet beállítani. A késleltetésekhez mérőszalag kell.
Helyesen: ugyanígy, ugyanúgy, ugyanilyen, ugyanolyan, ugyanez, ugyanaz, stb. Egyelőre, vagy egyenlőre? Takarítani vagy tisztítani? Nem mindegy!
-
kuronyab
csendes tag
Uraim! Elhalt Steg-emhez keresem Gombi telefonszámát, ha valakinek megvan, kérem írjon rám egy PM-et! Köszönöm!
-
BBéci
titán
válasz mandras81 #60109 üzenetére
Az a cél, hogy az összes hangszóróból pontosan azonos időben érjen a hang a füleidbe, erre szolgál a késleltetés beállítása. A milliszekundumokat a centiméterekből lehet kiszámítani, ezt a legtöbb esetben elvégzi a fejegység processzora. A szubláda kivételt képez, azt tényleg célszerű fülre belőni.
Helyesen: ugyanígy, ugyanúgy, ugyanilyen, ugyanolyan, ugyanez, ugyanaz, stb. Egyelőre, vagy egyenlőre? Takarítani vagy tisztítani? Nem mindegy!
-
mandras81
senior tag
-
BBéci
titán
válasz mandras81 #60112 üzenetére
A mostani rendszeremben nincs centire állítható tér/idő processzor és ráadásul passzív. De napokon belül kiszerelünk mindent az autóból, nagy része majd átkerül az újba egy másik fejegységgel.
Helyesen: ugyanígy, ugyanúgy, ugyanilyen, ugyanolyan, ugyanez, ugyanaz, stb. Egyelőre, vagy egyenlőre? Takarítani vagy tisztítani? Nem mindegy!
-
stardi
újonc
Sziasztok!
Szeretném kikérni a véleményeteket.
Szeretnék a kocsimba egy kicsit nagyobb hangtechnikát, mint a gyári.
Nem akarom túl bonyolítani és nagyon sokat sem szeretnék rákölteni, ezért szetteket keresgettem eddig a neten.Egy ilyen szett megfelelő lenne?
http://digibest.hu/termek/clarion-xr2420-csomag-valaszthato-ajandek/
Sajnos nem vagyok otthon a témában, ezért lenne jó, ha tudnátok tanácsot adni. (tudom, külön hangszórók 20-30 ezerért, erősitő kb 30-40, külön mélyláda 40-50-ért jobb lenne, de azt már nem tudom, hogy milyen szettet lehetne ugyanilyen árban jól összeállítani.)
Esetleg szükséges infók még a segítség nyújtáshoz:
4*55 W-os 2 dines fejegységhez lenne kötve a rendszer.
Zeneileg főleg drum and bass és egy kis tuc tuc szólna a kocsiban, valamint a rádió.
Hely bőven van a kocsiban, ezért választottam ládát.
Toyota corollaElőre is köszönöm!
-
kacsa7
őstag
Időkorrekciónál elinduláshoz nagyon jó viszonyítási alap a mérőszalag, DE én még nem hallottam élő embert, akinek az alapján jó lett volna. Ezt bármelyik hozzáértő megmondja. Ha ennyire rémesen egyszerű lenne a dolog, minden botfülű be tudná állítani.
A másik kérdésem ehhez kapcsolódóan. Ha ez ennyire egyszerű, akkor hová fogod a mérőszalagot egyik és másik oldalt? Mihez méred a távolságot, amelyik mért értéket beírva tökéletes időkorrekciót kapsz? Mert ezerféleképp lehet mérni. Bal fülhöz, jobb fülhöz, fejközéphez, fülmagasságban, vagy hová?
Ilyen dolgokat még fel sem hoztunk, hogy a fázismenetbe minden beleszól. Csak ha az EQ-n vagy a vágáson állítasz, már lehet az időkorrekción is módosítani kell. Az egész képez egy nagy egészet. Ha az egyikhez nyúlsz, akkor lehet utána állítani kell a többin is. Nem véletlenül egy végtelenségig tartó játék az aktív rendszer. -
BBéci
titán
-
bnagylajos1
tag
sziasztok lessz e valahol tali mostanában?
-
Akos1994
aktív tag
..csak azt ne mond,hogy passzívban még soha nem volt olyan problémád, hogy hopp ebben az autóban kicsit kiemel a magas, hopp abban meg pont a váltási frekinél nagyon kiemel.. Aztán a harmadiknál meg szegényes a középtartomány.. Idáig két különbőző komponens szettem volt, mindkettő egykori új árát tekintve inkább 40-50 ezer felé húzott, és pont azért váltottam most a harmadiknál aktívra, mert mindegyik (eddig próbált) autó ajtajában valahol kimemelt mindegyik.. Egyébként más bajom nincs a passzívval, de ha éppen nem oda esik a hiba, hogy EQ-val el tudnád kenni a zavaróbb kiemelést vagy épp lyukat akkor cseszheted. Most így aktívban ezeket likvidálni tudtam, és ez máris egy nagy előrelépés volt. Az más kérdés, hogy ha ez meg van még + a végtelenségig el lehet vele játszani, de passzívban még ettől a lehetőségtől is elvágod magad.
-
BBéci
titán
válasz Akos1994 #60124 üzenetére
2001-óta ugyanazt az autót használom, nem sokat variáltam, másfél hete vettem egy újat.
A fejegység háromsávos, parametrikus EQ-jával és a magassugárzók igazgatásával egész tisztességes frekvenciamenetet sikerült összehozni, kicsit a színpadkép rovására. Többek szerint nagyon jól szólt. Szerintem is.
Igazából azért sem lett aktív, mert túl macerás lett volna még egy erősítőt elhelyezni. Pedig három pár RCA megy hátra és a tápfeszültség egy elosztón keresztül megy az erősítőbe, szóval minden adott a bővítésre.Helyesen: ugyanígy, ugyanúgy, ugyanilyen, ugyanolyan, ugyanez, ugyanaz, stb. Egyelőre, vagy egyenlőre? Takarítani vagy tisztítani? Nem mindegy!
-
lautnermark
aktív tag
Időkorr. beállításához Rodolpho tett fel régebben egy kis "segítséget":
[link]
Kétszer Bal-jobb-közép
Kétszer Bal-közép-balközép
Kétszer Jobb-közép-jobbközép[ Szerkesztve ]
-
rhonin
senior tag
Sziasztok!
Erősítő rákötés első hangszórókra mennyire járható úgy, hogy a gyári kábelezés megmarad az ajtóban és arra van rákötve az erősítőröl jövő kábel?
Tehát megmaradna a gyári kábel egy részen.
Azt mondja a beszerelő, hogy nem átjárható az ajtó harmonika (AstraH) ...Jó mondjuk erősítőt sem szívesen kötne a szettre ( pioneer ts-q172c ) ami az ajtóban van mert hogy el fog füstölni 2x 50-70W-tól amit a 3555-ös alpine tud.
Kicsit rosszul éreztem magam, hogy fölöslegesen vettem meg az erőt ehhez a szetthez és működni sem fog a dolog.... -
PiciPeti
őstag
Hifisták!
Vasárnap délután ~2 körül a Dunaharaszti Tesco parkolóban (51-es út, és KFC felőli sarokban) összefutunk páran, akinek van kedve, csatlakozzon.
-
rhonin
senior tag
válasz kobefiam #60135 üzenetére
Ez a terv, hogy normális legyen, de nem egyszerű a történet így, hogy nincs szaki...
G.Zs.: Tehát lényegében az ajtónál mindkét oldalon csati van amit meg kell fúrni, hogy kiférjen rajta a kábel de amúgy gond nélkül átfér.
Látom megint az a helyzet, hogy nem is akart rá időt szánni a szaki... pedig meg lehet csinálni... -
PiciPeti
őstag
A fél kézzel, telefonálás közben átdugomtól a lehetetlenség átdugni-ig mindennel találkoztam már.
Japán autókba jellemzően könnyen megy, egyszerűségre törekszenek, Németek általában bonyolult csatlakozóval szerelik, de van hely. Franciáknál jellemzően se hely, se lehetőség, Koreaiak meg félúton a német-japán között...
-
kacsa7
őstag
válasz rhonin #60127 üzenetére
Nyilván a tuti, ha normális kábel megy végig, de G Astra-m van, így tapasztalatom is. Én nem akartam megfúrni az ajtóátvezetőt így először simán az ISO csatiig vezettem a hangszóró kábelt az erősítőtől (ahol normálisan egy ISO csatlakozóba befűzött ellendarabbal csatlakoztam az autó oldali csatihoz, szóval nem tákolt volt, bármikor széthúztam és visszaállt a gyári rend), onnan pedig ment a gyári kábel. Már ez sokat hozott.
Utána volt a következő lépés, feljebb léptem egy nagyot hangszóró kábelben és az ajtóátvezetőig vittem direktben mindkét oldalt, ahol ráforrasztottam a gyári kábelre. Így van kb. 20cm gyári tyúkbél kábel. Ez megint óriásit hozott. A rendszerem jóval a Tiéd felett van, így hidd el, ha nekem megfelel, nálad is tökéletes lesz.
Teszem hozzá, első körben 1,5-es kábelek mentek az ISO csatiig, onnan meg a gyári kábelek és a Kicx 6020-al is értelmesen szólt, nem nagyon érződött dinamika hiány, szóval azon a szinten, ahol a fórumtárs van, kb. édes mind1.Aki azt mondta, hogy a 3555 megöli az első szetted, egy hozzá nem értő kb. Kinyírni pont az fogja, ha nem kap megfelelő teljesítményt. Ha túlvezérelnéd erősítőről, mert már sokat kapna, azt sokkal jobban fogod hallani, mint ha jelentősen alul lesz vezérelve a fejről.
-
rhonin
senior tag
válasz pengusz77 #60139 üzenetére
Van elképzelés, hogy hogy kellene, de nincs szaktudás és még nem sikerült ellesni sajnos senkitől...
Amúgy nem is a hangszórókábel/RCA tól félek, hanem a táp részének nem merek nekiállni....Kacsa7: Vagány lehet az a 6020-as kicx. Bizalomgerjesztőnek tűnik.
Ehhez képest az én pio-m egy kissrác.[ Szerkesztve ]
-
kacsa7
őstag
válasz rhonin #60140 üzenetére
Nézd meg a motorteret. G Astrában a vezető oldalon simán be lehetett húzni, mert volt olyan gumi dugó, ami teljesen üres volt. Azon simán be lehetett vezetni. Ha nincs, akkor nézz valami olyat, ahol lehet elég hely és akkor nem kell lemezt fúrni.
6020 nem volt egy rossz szett, az a mélyközép azóta is a zsánerem , de a magasa nem túl acélos.
-
hatnor
tag
Sziasztok!
Gladen ALPHA 165 hangszórókat szerettem volna az ajtóba, de sajnos csak maximum 55mm beépítési mélység áll rendelkezésre.
Tegyek helyette Gladen ALPHA 130-at, vagy tudtok ajánlani 165-ös hangszórót 25.000 Ft-ig, ami jobb lenne a Gladen ALPHA 130nál?Válaszokat előre is köszönöm!
-
Akos1994
aktív tag
Igaz nem annyira a kérdésedre válasz, de szerintem totál kiszámíthatatlan, másrészt nem évfüggő, ma lestem be a 20 éves F Astra kábel átvezető gumi "harmonikái" alá és előre elsírtam magam, hogy ez mekkora sz..ás lesz, ha neki állok a hétvégén. Szokásos spéci csati, és természetesen minden hely lefoglalva, mert ebben minden extra benne van, kp.zár, el.ablak, fűthető el. tükör.. Végső esetben nálam előkerül a fúrószár, és a gyári hsz. vezeték helye lesz kivésve kicsit nagyobbra.. Csak egy új autónál kicsit fájdalmasabbnak érezném.
Új octaviahoz képest mondjuk a Fabia 6Y ezeréves, (de nagy valószínűséggel ezeket az átvezetőket nem cserélgetik évente a konszernél) és ott is ilyen műanyag spéci dugó volt, de szerencsémre abban nem volt semmi extra szinte.(#60125): Jah a parametrik EQ jogos úgy biztos egész jól be lehetett lőni, csak kár, hogy elég kevés fej tudja.. Azért nem is ugrott be nekem alternatívaként..
PiciPeti: Basszus, én mindig pont akkor kezdem átrakni a motyót amikor épp tali van..
[ Szerkesztve ]
-
hatnor
tag
Nem sajnos.
Leengedett állapotban az ablak és az ajtó között 50mm a távolság, az ajtókárpit 1cm vastag,az ajtókárpit és a műszerfal között kb 1,5-2cm a hely, ahol még a rácsnak is el kéne férnie :-/
130assal ilyen baj nincs mert az elférne a műszerfal előtt, csak a 165ösnek az ablakemelő miatt nem tudom arrébb fúrni a helyét, és a széle beleér a műszerfalba. Toyota Hiace egyébként.Ezek közül esetleg valamelyik jó lehet?
JBL GX600C
Rockford Fosgate R1675-S
Hertz DSK 170.3[ Szerkesztve ]
-
Reneolus
tag
Volvo S60 I. első ajtók szigetelésére elég szerintetek ~2 nm, 5 lap STP silver?
Helix P DSP, JVC R981BT, Morel MT23/Soundstream Reference 300, DLS UP6/Emphaser EA2190, Emphaser EG12 (ETBR112)/Signat RAM3 MKII
Új hozzászólás Aktív témák
● A topikban TILOS hirdetni!
● Az összefoglaló elolvasása kötelező, a legtöbb kérdésre választ kapsz.
● Az összefoglalóban megtalálható kérdésekre NEM válaszolunk.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Sony Xperia 1 V - kizárólag igényeseknek
- Fujifilm X
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- NBA és kosárlabda topic
- OLED TV topic
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Renault, Dacia topik
- Eredeti játékok OFF topik
- További aktív témák...