-
Fototrend
Hasznos információk, fogalommagyarázat
Új hozzászólás Aktív témák
-
denis.p
tag
válasz taboros #8949 üzenetére
A rendszám, reklámfeliratok olvashatóságnál és a jobb fényviszonyok esetén a 119 felvétele kicsit, élesebb képet ad vissza, viszont a városon kívül, ahol nincs külső világítás (felvétel 4, perce körül) a jobb oldali szalagkorlát szinte nem is látszik az a119-nél, míg az S-nél jól látható. A 119 kicsit sötétebb , melegebb, a 119S pedig hidegebb színeket ad vissza. A felvétel alapján nálam egy hajszállal a 119 győzött. Viszont, ha a 119-es kb. 20%-al alacsonyabb árát, valamint a lencse vertilkális állíthatóságát is nézem, akkor már egyértelműbb a 119 győzelme.
[ Szerkesztve ]
-
Csápájev
őstag
válasz denis.p #8951 üzenetére
Elmondom én mire gondolok,mikor azt mondom egyértelműen jobb a 119s fényérzékenysége.
Hogy milyen a színhőmérséklete (sárgább vagy kékesebb) a két kamera képének, az szerintem nagyjából mindegy.
A 119S-é egyébként ezen a felvételen valósághűbb,de nem hiszem,hogy ez valaha számítana a gyakorlatban.
Hogy a rendszámok melyikkel látszódnak jobban az teljesen lutrni.
Számomra úgy tűnik,hogy a 119S ebben is jobb,de direkt nem ragadnék ki felvételeket,van,mikor a sima119-é jobb.
Amiért ebbe nem mennék bele az a szerencse faktor, ugyanis mivel a 119s fényérzékenysége jobb, olykor kiég a rendszám,amit megvilágít a lámpa. Ez természetesen mindkét kameránál megvan, teljesen lutrni,hogy épp mennyi fény esik abban a századmásodpercben a rendszámra, sőt,itt a két kamera elhelyezése is szerepet játszik, az a pár centi is számít,ami a két optika közt van.
Úgyhogy ez alapján sem mondanék ítéletet.
Amiben szerintem egyértelműen jobb a 119S az a többször említett fényérzékenység.
Csodák persze nincsenek,de a lényeg,hogy este sajnos a rendszámok láthatósága mellett a legnagyobb hiányossága a kameráknak,hogy ahová nem esik fény, amit nem világít meg a lámpánk,az bizony sötét,konkrétan teljesen elmosódik.
Ez az,amiben szerintem egyértelműen jobb a 119S.
Ha ilyenkor valaki oldalról jön,abból vajmi keveset látunk a felvételeken.
Ezen a képen pl jól látszik mire gondolok:A sima 119-nél az egész járda egy nagy fekete paca, míg a 119S-nél még az is kivehető,hogy többen is ott állnak jobbra az üveg előtt.
Ugyanez itt is látható:
Míg a 119 képének baloldala totál homály, addig a 119S képén látni,hogy egy kék transporter áll baloldalt.
Természetesen nem azt akarom mondani,hogy ez óriási különbség és tökéletes az S képe,de mondjuk simán jól jöhet egy esti felvételnél ez a különbség és szerintem egyértelmű,hogy fényérzékenyebb az S változat.
-
AndrewBlase
senior tag
válasz Csápájev #8952 üzenetére
Hát, nem akarlak megbántani, de vagy vegyél fel szemüveget, vagy ha van, írass másikat, mert rosszul látsz benne.
Azt aláírom, hogy az A119 képe sötétebb, ezt leírtam reggel is. Viszont tisztább is, nem olyan elmosódott, mint az A119s képe.
És szerény véleményem szerint az alsó képen nem egy Transporter van, de kéknek kék.Miért mindig én???
-
Csápájev
őstag
válasz AndrewBlase #8956 üzenetére
Megnéztem tévén is, valóban más, mint a monitoromon, lehet az kicsit rosszul van kalibralva. Valóban picit elmosódottabb az S képe, sorry.
-
Alc
tag
válasz HwAdokVeszek #8955 üzenetére
Nálam eddig tartott az öröm és boldogság! Reggel még jó volt. Délben már el sem indult a kamera. Délután meg folyamatosan újraindult. Most vagy a kocsi szopat, vagy a hardwire kit nem az igazi.
Ilyent mint ez, adtak a kamera mellé: [link]Mondjuk pont erre írta egy srác dashcamtalk-on, hogy több kameráját kinyírta míg rá nem jött, hogy az a gond. Most a kamerához adott mini usb-usb kábelt lehoztam a másik oldalt a hamutartóig, felette a tároló rekeszbe meg beraktam egy powerbankot, amit még a telefonhoz kaptam. A napi kb. 45 perc vezetést bírnia kell, meg amúgy is kettő van, lehet cserélgetni ha lemerült. Addig marad ez, míg rá nem jövök mi a bánatja az egésznek. Hétvégére szerzek egy multimeter is, de a földeléssel szerintem nincs gond. De sose lehet tudni.
-
félisten
válasz HwAdokVeszek #8962 üzenetére
Egy hónapja napi fél órát megy ezzel az A118C, nincs gondja.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
nagyúr
Sziasztok. Visszaolvastam pár hsz-t, de kb csak a vita ment, hogy a 119 vagy a 119S a jobb, hát én úgy láttam néhol ez, néhol az. Én olyan 30e-ig keresnék olyat, ami kompakt, nem kell mindig felrakni, mint a sima GPS-t egy tartóba(emiatt már egyszer feltörték a kocsit), bár olyan kéne, ami azért áttehető egy másikra is ha kell. Egyet előre és vennék mégegyet hátulra is. Kérdés, hogy szivargyújtóról kell gondolom ezeket etetni, vagy be lehet kötni direktbe? Szerintem olyan 140° az jó lehet.
OverMax Cam 6.1-től nem estem hanyatt.
[ Szerkesztve ]
-
Alc
tag
Írnám én magyarul, ha tudnám mi a neve. Meg ugye mint írták, a tápegység az megtévesztő lehet, mert a szivargyújtós is az.
MaCS_70:
Erre gondoltam "földelésnél": 5. pont [link] Nálam kicsit rozsdás a csavar környéke (nem centis rozsda).
denis.p:
Akkor kivágtad a hw kit, ha jól emlékszem 3A biztosítékát, és a biztosíték adapterbe tettél egy ekkorát?szerk:
Szövegértés részemről egyes! Most már tudom mire gondolsz, azt megnéztem, nem mocorgott, jól összenyomtam.[ Szerkesztve ]
-
sambenez
Topikgazda
válasz KaiotEch #8966 üzenetére
Ha 30e környékén gondolkozol, én megnézném ezt a helyedben. DDPai M6 Plus
-
HwAdokVeszek
aktív tag
válasz HwAdokVeszek #8965 üzenetére
A gps megoldódott.
Volt egy fájl ami akkor készült a melóhelyen amikor kibontottam.
Nem volt rajta a gps vevő, és így nem is volt benne adat semmi.
Ha azzal együtt tallóztam be a videókat egyiken se jelent meg a gps, sebesség stb.
Azt kitöröltem és már mutatja mindkettő program.Ezen van egy eléggé sötét rész:
Másik videóSzerintem a visszapillantóm hozzáérhet a camerához néha.
Bocsi a zenéért.A visszatükröződésekkel tudok valamit kezdeni? (gps, fejegység)
-
Csápájev
őstag
válasz KaiotEch #8970 üzenetére
Szerintem akciókameráknál nincs meg az a pár dolog ami kényelmessé teszi az autós kamerákat. Pl gyujtásra automatikus bekapcsolás és felvétel, majd gyujtás nélküli leállás, valamint a fileok automatikus felulírása. Plusz, ha felted a feltöréstől kocsid, ahogy irtad, akkor pláne nem ajanlom az olyan kamerákat,amikről üvölt kívülről, hogy akciokamerák.
-
sambenez
Topikgazda
válasz KaiotEch #8970 üzenetére
Én most cseréltem le egy első generációs SJ4000-et egy YI car dvr-re.
Igazából nem volt rossz, csak nekem nem jön be az a kékes színvilág amit az SJ4000 produkál.(#8971) Csápájev : Az SJ4000-ben mondjuk pont van car mode .
Ha fel akarják törni feltörik akármilyen kamera miatt. Nem tudod úgy berakni, hogy ne látszódjon. Talán csak a mobiust lehet némi hackeléssel elrejteni.[ Szerkesztve ]
-
taboros
tag
válasz HwAdokVeszek #8969 üzenetére
"A visszatükröződésekkel tudok valamit kezdeni? (gps, fejegység)" CPL, magyarul polárszűrő
-
HwAdokVeszek
aktív tag
válasz HwAdokVeszek #8974 üzenetére
Lehet valahogy forgatni?
Mert gondolom be kellene állítani. -
félisten
válasz KaiotEch #8979 üzenetére
Érdemes figyelni a Git2-re (lassan a 3-ra is, bár az még tán ki sem jött), mert tesztek tömkelege szerint az árkategóriája legjobb akciókamerája, ráadásul minden fontos dashcamfunkciója (gyújtásra indulás, loop-recording, G-sensor-saving) megvan. Amúgy meg jók hozzá is a GoPro-tartozékok.
Csápájev: igen!
MaCS
[ Szerkesztve ]
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
cigam
félisten
Az hogy honnan van megtáplálva lényegtelen, mindegyiket tápegységnek (power supply)hívják. A hardwire kit-el arra akarnak utalni, hogy beépítendő, neked kell beszerelni az autóba. A funkcióját viszont nem definiálja, lehet, az a dallamkürttől kezdve a bármi.
Freeware, és akciós programok egy helyen https://www.facebook.com/freewarenews
-
poolbig
aktív tag
válasz HwAdokVeszek #8969 üzenetére
Jópofa amikor a full basszus beindul, és a kamera berezeg. Ezt szerintem egy OIS sem tudná "kiegyengetni".
[ Szerkesztve ]
-
poolbig
aktív tag
Az itt a fórum ajánlott hardver kitnek nincs ilyen földelős ága, vagy valamelyik színű (fekete?) vezetékét földelésre kell kötni? Alc által említett pedig gyanúsan hasonlít az előbbi termékre. Félnem kellene? Bár az előbbi minőségibbnek tűnik.
[ Szerkesztve ]
-
AndrewBlase
senior tag
válasz poolbig #8985 üzenetére
A pirosat kötöd a tápra, a feketét a nullára (test/földelés). Ne zavarjon meg, hogy nincs rajta saru gyárilag.
Az egyiknél a piros vezetéket (amin van biztosíték) közvetlen az akkumulátorra is kötheted, a másiknál meg egy kis biztosíték-elosztó segítségével a bizt.-táblából táplálod. Feketét mindkét esetben a kasztni egy test-csavarjához kell kötni.Miért mindig én???
-
HwAdokVeszek
aktív tag
válasz poolbig #8984 üzenetére
Igen, sajnos azzal nem tudok mit csinálni Nem is gondoltam volna hogy ennyire látszani fog a képen.
Pedig tegnap hazafelé nem is hallgattam hangosan
De még így is jobb mintha nem lenne feltéve semmi.Más:
Az összefoglalóban egy kicsit out of date a DashCam Viewer ára
Vagy van olyan weboldal ahol annyiba kerül?
Ha megveszem akkor tudnám két gépen használni? -
félisten
válasz poolbig #8985 üzenetére
Ezt a földelősdit felejtsük már el! Ez egyenáram, + és - pólusokkal. A - a karosszériára van kapcsolva, ezért hívjuk gyakran testnek. A földeléshez, ami egy érintésvédelmi megoldás nagyfeszültségű, váltakozó feszültségű rendszereknél, semmi köze.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
taboros
tag
Bocsánat, a (csak azért is ) hardware kitnek - legalábbis annak, ami nekem (is) van - van egy extra funkciója egy akármilyen tápegységhez képest. Mégpedig az, hogy "figyeli" az akkufeszültséget és ha bizonyos fesz alá megy az akku, akkor megszakítja a kamera táplálását azért, hogy az akku ne merüljön le teljesen. Ezt egy szivargyújtós vagy más tápegység nem tudja. Tehát SZVSZ, amíg vmi szép ungarische nevet nem találunk neki, maradjon csak hardware v. hardver kit. Esetleg javasolni tudom az "akkuvédős beépítendő tápegység" elnevezést (röviden ABT).
-
taboros
tag
válasz HwAdokVeszek #8975 üzenetére
Attól függ. Van, akinek be kellett. Én is azt hittem, hogy nekem is kell majd tekergetni, de kiderült, hogy nekem vagy már beállítva szállították vagy szerencsém volt, de úgy volt jó, ahogy kaptam.
Olvass vissza, hogyan lehet egyszerűen ellenőrizni, ill. beállítani, ha nem jó.
-
AndrewBlase
senior tag
hardware kithardwire kit
Miért mindig én???
-
cigam
félisten
válasz taboros #8991 üzenetére
Már miért ne tudhatná?
Az, hogy ti túldimenzionáljátok, már-már kultuszt csináltok belőle, nem jelenti azt, hogy más megoldás nem tudhatja.
Arról ne is beszéljünk, hogy ha ilyen kis fogyasztót sem tud megtáplálni, akkor mennyire van lemerülve "védve" az aksi.Freeware, és akciós programok egy helyen https://www.facebook.com/freewarenews
-
taboros
tag
válasz AndrewBlase #8993 üzenetére
Igen, kicsit késő volt, amikor írtam. Jogos a 2 pont. De a lényegen nem változtat...
-
taboros
tag
tudhatná, tudhatja... Persze. De egy szivargyújtós töltőben nincs és általában más tápegységekben sincs, mert szinte mindegyiket arra szánják, hogy akkor táplálja a fogyasztót (mobiltelefon töltő, navigácó,italmelegítő, stb), amikor megy a kocsi, van gyújtás, töltődik az akku. A dashcam - egyes felhasználásokban - pedig a kocsi nyugalmi, felügyelet nélküli állapotában, az akku hosszabb idejű "nem-töltése" esetében is fogyaszt.
A gyári szivargyújtós töltő sem tudja, mert legtöbbször a szivargyújtó sem kap tápot gyújtás nélkül.
Kisfogyasztó vagy nagy, ha sokáig (esetleg napokig vagy még több ideig) áll fenn az állapot, akkor lemerülhet az akku. Persze, okos felhasználó kikapcsolhatja a kamerát és akkor nem kell. De van feledékeny fogyasztó vagy olyan, aki azt hiszi, hogy másnap úgy is megy, de aztán jön egy betegség vagy vmi má, eltelik 2 hét és nem indul az autó.
"túldimenzionáljátok": nem ezt tesszük. Csupán megkülönböztetjük az almát a birsalmától...
-
crissprivat
senior tag
Sziasztok.
A kameránál 1080p/30 beállításnál a megfelelö frekvencia 50Hz vagy 60Hz? A leírásban nincs róla szó.
Köszi a segítséget.Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248
-
félisten
válasz poolbig #8998 üzenetére
Személyautókon is visszatérő látvány volt a villámmintás lelógó csík, sőt, pár hónapja autósboltban még láttam is.
Amúgy nem feltétlenül hülyeség, volt autóm, ami rendszeresen megcsapott -- a villamossági ember szerint egyes autórádiók hajlamosak "feltölteni" a kasznit, a szikrázós kisülés meg kevés elektronikának tesz jót.MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!