-
Fototrend
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
H.Ezredes
őstag
válasz Vincsaba #44899 üzenetére
"F11 LCI 2014/10 231E Km. Vezérléscsere / csapágy csere és hozzá tartozó karbantartások. Sokakkal ellentétben mi rendes karbantartást végzünk az autón. Tapasztalataink alapján sok szerviz nem foglalkozik kellőképpen a kocsik állapotával !!!! Nincs olyan,hogy CSAK vezérlés csere ezeken az autókon. 150-200-250E Km után nem elég csak vezérlést cserélni. A szívósor teljesen lekokszolódik és a hengerfejben lévő szívó járatok is. Ezeket meg kell tisztítani különben nem fog megfelelően működni a motor.(Gyakorlatilag az összeszűkült járatok miatt lecsökken a teljesítmény szabályozni se tudja magát megfelelően alapjárati problémák lesznek stb. ) Ha nincs kitakarítva a szívósor még a tűzveszély is fennáll. N47-N57-en 100-150E Km alatt is akkora koromlerakódás keletkezhet,hogy már komoly problémát tud okozni.N47-57-nél akár már 150E Km után tönkremehet a turbó amit ha időben nem vesznek észre nagy baj lehet. Eltörik a tengely beszívja az olajat a motor felpöröghet / kigyulladhat stb... EGR szelepet szoftveresen ki tudjuk kapcsolni így nem eszi meg a saját retkét a motor és nem fog kigyulladni se mivel zárva lesz a szelep. Sokan ezekkel abszolút nem törődnek. A másik fontos dolog,hogy a hűtőkazettát is ki kell takarítani mivel megáll a kosz a hűtőkben ezáltal romlik a hűtés hatásfoka ezzel akár komoly melegedési problémát előidézve. Ezek fontos dolgok főleg nyáron és hozzátartoznak ahhoz,hogy megfelelően működjön további ~200E Km-t.A váltó olajat és szűrőt kell cserélni mert nem lifetime.... A gyári kitolt olajcserék 20-30E Km ( levegőszűrő 60E Km !! ) és állandó regeneráció miatt a motorolaj felhígul és elveszíti a fő tulajdonságait. Emiatt idő előtti kopások alakulnak ki. Turbó / csapágyak. A főtengely nyugvócsapágyak erre érzékenyek Gyakorlatilag aki nem foglalkozik ezzel annak előbb utóbb kuka motorja lesz. Ezeket ellenőrizni kell de inkább cserélni. Mi olyan gondossággal nyúlunk az autóhoz,hogy ne kelljen 2 havonta szétszedni. Ezt tartjuk valódi megfelelő vezérléscserének és karbantartásnak. Lehet olcsón vezérlést cserélni igénytelenül úgy,hogy semmit se takarítanak ki és nem foglalkoznak semmivel mindent retkesen hagynak. A mi célunk a hibamentes működés a következő ~200E Km-re. Egy prémium autónak prémium szervizelés jár "
Cserélni kell a vezérlés és takarítani is kell a szívósort és a többi dolgot. Alvázszám kell,hogy lehessen látni milyen EGR hűtő van rajta.
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
szimi57
őstag
válasz Vincsaba #45155 üzenetére
Szerintem nem éri meg ekkora összeget egy 200.000 km-t futott autókra kiadni, mert öntheted bele a többit. Érdemes inkább pl. egy új Kia Ceed-re beruházni, csomó gari, nulla gond, szaporodó Forint.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
-
veterán
válasz Vincsaba #46153 üzenetére
Nekem F11-ben kicsi más a motor hangja, búgósabb, amikor regenerál. De csak akkor hallod, ha pl. országúton mész vele, pályán nem venni észre. Ha megállsz, akkor hallod, hogy forog a hűtőventilátor, leállított motornál is még egy ideig.
HP notebookok és ALL-IN-ONE PC-k kedvező áron, gyártói garanciával, számlával. ÚJ gépek a HP RENEW programból, hivatalosan forgalmazva.
-
CharlieDrop
veterán
válasz Vincsaba #49847 üzenetére
Az N-es 6 hengeres motorok szeretnek csapágyasodni. Igaz jellemzően 300 ezer km körül, de kihívás olyat találni, amiben igazoltan kevesebb van.
Amúgy az összes N-re igaz lehet: vezérléscsere, mindennel együtt. Klímahűtő széthullik. Ha mákod van, akkor ennyi, ha nem, akkor turbó, injektorok is kivannak már. Meg még 1-2 más alkatrész, futómű, fék, váltóban olajcsere, stb.
Lehet az 1 milla kicsit túlzás, de inkább érdemesebb többre készülni, mint kevesebbre.
Drágák az alkatrészek.Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
veterán
válasz Vincsaba #49850 üzenetére
Minél hamarabb, annál jobb. Az enyémben 200e körül van, még nem volt cserélve.
25d-t keress, sokkal jobb és erősebb a 20-nál. És nem rossz a hangja, akárhogy is fikázzák a többiek. Parkolóházban imádok lehúzott ablakkal menni, van egy komoly férfias hörgése a mocinak. Fentebb van egy videó linkem, ott hallani egy-egy röffenését, hallgasd meg. Oké, ez nem 20d, de 4 hengeres. mondjuk nem is 2010-es, hanem 2013-as. Önsúly 1,9T
[ Szerkesztve ]
HP notebookok és ALL-IN-ONE PC-k kedvező áron, gyártói garanciával, számlával. ÚJ gépek a HP RENEW programból, hivatalosan forgalmazva.
-
BeZol
őstag
válasz Vincsaba #49850 üzenetére
Coupe forma időtállóbb lesz hosszabb távon, de kevésbé praktikus.
Jövőre jön az új 4es széria, én utána vadásznék mostani 4est, hátha akad jó vétel.
Vezérlést mindegyik dieselnél érdemes 150ezer km felett cserélni, mert ha elszakad, vehetsz bele motort. Vezérléscsere 300ezer Ft környéke (de akkor érdemes már több dologra is ránézni), új v. bontott motor ennél több, a kérdés h vállalod-e a rizikót.
Szerintem karbantartásügyileg csak minimálisan megterhelőbb egy 25-30-35d egy 20d-hez képest, cserébe fényévekkel szebb a sor6 diesel hangja, de 1-1,5literrel többet is fogyasztanak 100km-en, viszont bőven van bennük erőtartalék ha előznél v. sietnél vhova.5ös bmw-t én csak akkor vennék, ha kihasználnám azokat az extrákat, amik egy 3-4-es szériában nem elérhetőek, pl. soft-close (213ezres extra), bang & olufsen hifi (1.315ezres extra, 1200W), ülésszellőztetés (270ezres extra), head-up kijelző (463ezres extra, 4es bmw-be már kérhető, e92-nél még nem), LED lámpa xenon helyett (663ezer, 4esbe szintén kérhető, e92-nél még nem volt), night vision (666ezer éjjellátó), aktív ülés (masszázs 163ezerért). Meg ugye frissebb a média rendszere, kérdés ezeknek az extráit mennyire használnád ki (4es bmw detto).
Emellett 5ös bmw-be van m550d "motor" és 550i motor is. Ezek 3/4-es szériában nem elérhetőek.Ha a fenti extrák közül egyik sem kell, akkor viszont sima 3as bmw-t is vehetnél 5ös helyett. Még talán annyi, hogy az 5ös bmw ugye nehezebb, ezért pl. egy 525d (525d itt már 2liter sor4 duplaturbó!) kb. annyira megy, mint egy 320d. Ez így persze kicsit sántít, de pl. e92 320d automata 1430kg, f10 520d automata pedig 1625kg, és vmelyest kell az extra kakaó, h ellensúlyozza azt a bő 200kg extra súlyt. A 5ös-ben és 4-esben már a 8fokozatú zf váltó van, ami kb. -0,5 liter fogyasztást jelent, és jobb a váltásérzet is.
Bármelyiket választod úgy számolj, hogy ha hosszabb távra tervezel és tényleg rendben akarod tudni a kocsit, akkor bő 1m Ft legyen még a tarsolyodban. Csak józanul belegondolva ha eladni tervezném a kocsimat, akkor azt akkor tenném, mikor égetőbb szervízköltségek jönnének, nem azután, hogy ezeket kifizettem, magyarán nagyon-nagy az esélye annak, hogy költeni kell a kocsira.
-
BeZol
őstag
válasz Vincsaba #49847 üzenetére
Nekem e93 330d van, ami előjött 215ezer km alatt:
- vezérlés csere
- lengőkarok cseréje
- lengéscsillapítók cseréje
- manuál váltós, így kuplungszerkezet + kettőstömegű
- most volt a 4 gyári féktárcsa cserélve
- kb. 30ezer km-enként két új hátsó gumi, 60ezrenként első is (ugye külön téli szett is van, ezért olykor pont mind a 4 télit és 4 nyárit is cserélni kell egyszerre)
- új akksi
- klíma ventillátora megszorult, ezért a motornak is melege lett, 20ezerből megúsztam
- csomagtartó zárszerkezet csere, 125ezer volt bmw szervízben
- turbót kell majd 250ezer km környékén felújítani
- szívósort cseréltettem (nem dugóztattam)
- vmelyik termosztátom folyton nyitva volt, azt kellett cserélni
- dpf elektronikáját kellett cserélni
- angel eye sárga karikái 1-2 évente kiégnek, 3ezer Ft környéke egy izzó
- meg még biztos pár apróság, de egyik sem 30d specifikus...Hát kb. ennyi. Ebből egy 320d esetén a szívósor olcsóbb (gondolom), a turbófelújítás talán szintén, automata váltó esetén nem ismerem a költségeket, a gumik biztos kicsit tovább bírják (nekem 1825kg a kocsi és gyorsan közlekedek), egyébként minden más ugyan az szerintem.
Amin ténylegesen több megy el, az olajcsere esetén több olaj kell, több üzemanyagot eszik a kocsi, és az adó/biztosítás is több.Bennem csupán akkor merülne fel egy 20d, ha A-ból B-be autót keresnék (túl magas lenne egy sor6 diesel felára), megbékélnék a motor hangjával, és extrémen számítana h kevesebbet egyen a kocsi. 2literes diesel-t nem prémium márkájú autókban is kapni, ezért ha ezek után még mindig 20d-t vennék, csak vmi tényleg jól felextrázott darabot, nem egy fapadosabb darabot. Ugye a BMW attól prémium számomra még, hogy pl. 3as bmw méretű autóba árulnak 3literes sor6-os motort, nem prémiumoknál 2literes 4hengeres a teteje.
[ Szerkesztve ]
-
H.Ezredes
őstag
válasz Vincsaba #55031 üzenetére
westgate zörög nagy valószínűséggel a turbódon. Tipikus turbó betegség ezeken. Keress meg nyugodtan,hogy azért ránézzünk
(#55030) GAthersw
Simán lehet szar a turbó főleg,hogy szar szabályzás de látatlanban azért.....
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄