-
Fototrend
DIGI internet Gyakran Ismételt Kérdések
(Kattints az Összefoglaló kinyitása feliratra!)
Utolsó frissítés: 2024. február
Új hozzászólás Aktív témák
-
Jim74
nagyúr
válasz janakbacsi #83991 üzenetére
Áprilisban megvolt még nekem is a 900 körüli érték (Kerepes).
Akkor az is elképzelhető, hogy itt az egész környéken ilyen (XVI. ker, Kistarcsa, Csömör, Kerepes)? Én most rászánom azt az esetleges 5000 Ft kiszállást, hátha valami történik.Mondjuk azt nem tudom, hogyha valami globális probléma van a környéken, akkor azzal a szerelő, aki kijön hozzám foglalkozni fog-e (ha megvan a garantált).
[ Szerkesztve ]
-
Jim74
nagyúr
válasz janakbacsi #83991 üzenetére
Elvileg holnap este jön szereplő mérni laptoppal. Remélem normális szakembert fogok ki és nem az lesz, hogy garantált megvan 5000 Ft lesz.
A telefonos ügyintéző nagyon le akart beszélni a helyszíni kiszállásról... Meg mondta, hogy a ZTE F625A ONT-k a legstabilabbak, azzal biztos nem lehet gond.
Ja, meg azt is mondta, hogy látja, hogy minden rendben van a kapcsolattal. Mondjuk számomra elég hihetetlen, hogy a központban is látják a jelszintet. De biztos én nem értek hozzá...
Kérdés, hogy a laptopos szerelő hajlandó lesz-e jelszintet is mérni, esetleg oszlopra felmenni.[ Szerkesztve ]
-
Jim74
nagyúr
válasz dchard #84019 üzenetére
Komolyan gondoltam, hogy nem értek hozzá, nem cinizmus volt
De ilyen esetben mi a túrót tudok csinálni, minthogy kihívom a szerelőt és reménykedek, hogy foglalkozni fog vele?
(#84018) gahor72 : erre gondoltam én is, hogy qrva jó fej leszek (egyébként is mindig így indítok minden szakember, aki kijön hozzánk, nekem ez alap), kv, üditő . Aztán, ha látom, hogy kezdődik a garantált sebesség című nóta, akkor megkérdezem, hogy nem lehetne-e valahogy mégis megoldani dolgot . Akár ő is kaphatná a kiszállási díjat közvetlenül Van ott még ahonnan ez jött
[ Szerkesztve ]
-
Jim74
nagyúr
válasz azorahai #84037 üzenetére
Szia!
Érdemes az NMHH-nál megszellőztetni ezt?
Röviden, nem. Hosszan, az NMHH csak az ASZF-ben foglaltak betartását ellenőrzi. Ott a garantált van megadva, az pedig megvan. Annyit tehetsz, hogy ragaszkodsz ahhoz, hogy küldjenek ki szerelőt. Itt benne van a pakliban, hogy kijön, rámér és fizeted az 5k kiszállási díjat, ha úgy áll hozzá, mint a tier 1-es ügyintéző. Esetleg próbálj ONT újraindítást, hátha segít, szomszédokat kérdezd meg, hogy náluk milyen a sebesség.
Ezt az utat jártam végig az elmúlt két hétben. Próbálj meg másik géppel mérni. Lehetőleg Intel procissal (nem,nem akarok AMD flame-t kelteni, de lehet, hogy engem a Ryzen megsz*patott, de még ez sem biztos, karöltve egy ASUS routerrel... ).Ja és még egy. Ha a telefonos ügyintéző azt mondja, hogy ránézett az eszközödre és minden rendben van (jelszint, sebesség), akkor érdemes elhinni neki, mert egy órával ezelőttig nem hittem én sem, de bebizonyosodott, hogy valóban látják az értékeket távolról.
Én most szedem össze a gondolataimat, hogy megosszam a fórummal az "ámokfutásomat" .
Még most sem hiszem el, hogy így megsz*pattak a hardware-eim...Ja és nagyon szépen köszönöm mindenkinek a segítséget és, hogy elviselték a nyavalygásomat , és ezúton kérek elnézést a DIGI-s munkatársaktól, hogy kiakadtam rájuk... (ez egy nagyon szégyellem magam smiley...)
[ Szerkesztve ]
-
Jim74
nagyúr
Szóval jöjjön a történet...
Azzal kezdem, hogy hamut szórok a fejemre és mélyen elnézést kérek Mindenkitől
Nem írom le a hibajelenséget, mert kb. két oldalon keresztül bárki megtalálja .Amiket próbáltam:
- ONT újraindítás
- router újraindítás
- asztali géppel mérés (ONT-n, és routeren keresztül)
- laptoppal mérés (ONT-n, és routeren keresztül)
- kábelek cseréje
- asztali gépen live linuxot bootolva mérés (ezt csak routeren keresztül próbáltam, mert linuxban nem vagyok otthon és már nem volt kedvem megkeresni, hogyan lehet PPPOE kapcsolatot létrehozni).Bármit csináltam a letöltési sebesség 500 Mbit körüli érték főlé nem ment. Már elmentem egy fórumtárshoz is mérni, hátha a useremmel van gond. De ott hasított 900 felett.
Mivel mindenhogy próbáltam mérni, így úgy gondoltam, hogy az eszközeimmel nem lehet gond.
MDanny fórumtárs addig erősködött, hogy reseteljem a routert, míg (hála az égnek) rászántam magam. Gyorsan belőttem a fő dolgokat és ekkor dobtam egy hátast. 930/330-at mértem
És itt jöttek a kérdéseim, hogy hogy a túróban mértem közvetlenül az ONT keresztül is alacsony sebességeket? Erre MDanny azt válaszolta, hogy valószínűleg se a linux, se a Windows nem képes kezelni a Ryzen puffervezérlését. Én ehhez nem értek, de az tény, hogy az asztali gépem és a céges laptopom is Ryzen-es...Szóval igen, user error volt és nem a DIGI volt a ludas, el kell ismernem. Viszont, a fenti sztori alapján én úgy gondoltam, hogy mindent megtettem, hogy kizárjam a saját oldalamon a hibákat, eszembe nem jutott volna, hogy az ONT nem tudok egy Ryzen 1600X + 16GB DDR4-es géppel rendesen sebességet mérni.
Még egyszer köszönöm szépen Mindenkinek a segítséget és a felém tanúsított végtelen türelmet .
-
Jim74
nagyúr
válasz Dragon3000 #84041 üzenetére
Számomra is X akta jelenség az egész. Egyszerűen nem értem, hogy mitől lett jó router reset után, és miért nem tudtam mérni rendes sebességet közvetlenül az ONT-n.
Hidd el, én sem tudom hova tenni a dolgot és csak pislogok most is...
Vagy az van, hogy mégis dolgoztak a problémán és pont most rakták rendbe. Passz...
-
Jim74
nagyúr
válasz Dragon3000 #84045 üzenetére
Mondjuk az gyanús, hogy amikor tegnap a XVIII. kerületben kipróbáltuk a useremet, akkor a céges laptopomon ott is alacsony sebességet mutatott. A fórumtárs userével is, ergo meg is állapítottam, hogy az az eszköz alkalmatlan a sebesség tesztelésre.
-
Jim74
nagyúr
válasz Hegyirabló #84051 üzenetére
Nem tudom, nem használok semmi ilyet. Majd kicsit lenyugszom és higgadt fejjel átnézek mindent...
-
Jim74
nagyúr
válasz tobi'' #84055 üzenetére
Ezt az eredményt kaptam:
Pinging prohardver.hu [92.61.114.179] with 1472 bytes of data:
Reply from 192.168.0.1: Packet needs to be fragmented but DF set.
Packet needs to be fragmented but DF set.
Packet needs to be fragmented but DF set.
Packet needs to be fragmented but DF set.
Ping statistics for 92.61.114.179:
Packets: Sent = 4, Received = 1, Lost = 3 (75% loss),Ezt az ONT-be csatlakozva közvetlenül, vagy routeren keresztül kellene futtatnom?
-
Jim74
nagyúr
válasz dchard #84058 üzenetére
Pinging prohardver.hu [92.61.114.179] with 1492 bytes of data:
Packet needs to be fragmented but DF set.
Packet needs to be fragmented but DF set.
Packet needs to be fragmented but DF set.
Packet needs to be fragmented but DF set.
Ping statistics for 92.61.114.179:
Packets: Sent = 4, Received = 0, Lost = 4 (100% loss),Ez most mit is jelent pontosan?
-
Jim74
nagyúr
válasz dchard #84067 üzenetére
Ezt az eredményt kaptam:
Pinging prohardver.hu [92.61.114.179] with 1464 bytes of data:
Reply from 92.61.114.179: bytes=1464 time=8ms TTL=58
Reply from 92.61.114.179: bytes=1464 time=7ms TTL=58
Reply from 92.61.114.179: bytes=1464 time=7ms TTL=58
Reply from 92.61.114.179: bytes=1464 time=7ms TTL=58
A routerben az MTU és az MRU 1492 értéken van.
[ Szerkesztve ]
-
Jim74
nagyúr
Sziasztok!
Sokszor felmerült itt a garantált és a kínált sebességgel kapcsolatos téma. Bemásolnám az NMHH hivatalos válaszát, hátha valakit esetleg érdekel.
Igaz, hogy az én esetemben végül kiderült, hogy valóban nálam volt a gond, de másnak segíthet egy esetleges ügyintézésben. Kiemeltem a szerintem fontos részt. Offba azért tettem, mert nem biztos, hogy mindenkit érdekel a téma.Általában igaz az, hogy amennyiben az előfizető (tapasztalata szerint) a szolgáltatást nem tudja az előfizetői szerződés szerint igénybe venni, akkor hibabejelentés tehet. Ez természetesen vonatkozik az internet-hozzáférési szolgáltatás le- és feltöltési sebességére is. A bejelentést a szolgáltatónak nyilvántartásba kell vennie és el kell végeznie a behatárolást (valós-e a hiba? ha igen, a szolgáltató érdekkörébe tartozik-e?) és az előfizetőt ennek az eredményéről tájékoztatnia kell 48 órán belül (kivéve, ha a hibát valósnak és az érdekkörébe tartozónak ítéli és az elhárításhoz nem szükséges az előfizető közreműködése, mert akkor az értesítés nem kötelező) valamint a valós és érdekkörébe tartozó hibát maximum 72 órán (vagy az ÁSZF-ben szereplő időn, ha az kevesebb) belül el kell hárítania. Ezt az eljárásrendet kell követnie akkor is, ha az előfizető a le- és feltöltési sebesség szerződéstől elmaradását jelenti be. Nem teheti meg azt, hogy egy hibabejelentést fel sem vesz, a behatárolás nyomán kell azt megállapítania, hogy a hiba valós-e. Az internet-hozzáférési szolgáltatásnál a szolgáltató nem csak a garantált sebességre szerződik. Az igaz, hogy a garantált sebességnek kell minden időpontban rendelkezésre állni (kivéve a leállásokat) de az nem, hogy hogyha a garantált sebesség ugyan mindig megvan, de annál több sosem, akkor az teljesen megfelelő teljesítés lenne. A szolgáltatónak ilyen esetben is fel kell vennie a hibabejelentést és el kell végeznie a behatárolást. (Különösen markánsan igaz ez a mobilinternet esetén, ahol jogszabály jelenleg nem tiltja a 0 garantált sebesség megadását, de ettől még a ténylegesen 0 sebességű internetet megfelelőnek minősítő és a hibát már ki sem vizsgáló szolgáltató jogellenesen jár el.) Emellett valóban létezik az a szabály is, amit Ön is beidézett, és ami azt mindenképpen jelenti, hogy amennyiben egy előfizetői hozzáférési ponton a hálózat műszakilag alkalmatlan a kínált sebesség elérésére, az a szolgáltató részéről jogsértést valósít meg. (Tehát arra a végpontra azt a csomagot nem értékesítheti, akkor sem, ha elvileg nincs neki másik, akkor vagy nem köt szerződést, vagy mégiscsak kialakít egy olyan csomagot, ami megfelel a helyi adottságoknak.) Emellett azt is alátámasztja, amit fentebb írtunk: az előfizetői szerződésnek része a kínált sebesség is, tehát az előfizető tehet hibabejelentést, ha a szolgáltatást nem tudja a szerződés szerint igénybe venni. (Amit nem várhat el, az az, hogy a szolgáltatás folyamatosan a kínált sebességen üzemeljen.)
-
Jim74
nagyúr
válasz konci79 #84188 üzenetére
Folyamatosan 500-at mértem lefelé. Néztem kétféle géppel, közvetlenül ONT-n, de akkor sem tudtam jó eredményt mérni.
Utólag kiderült, hogy routerem szívatott meg, de az mai napig rejtély, hogy a két különböző Ryzenes gép miért nem tudott normál sebességet mérni közvetlenül ONT-n.
Digit többször hívtam, ránéztek távolról és mindent rendben találtak. Később rájöttem, hogy igazuk volt.
A tesztek mégis azt mutatták, hogy router nélkül is gond van. Pedig nem volt. -
-
Jim74
nagyúr
Igazán nincs mit . Nem akarom a DIGI-t szidni, mert utólag kiderült az én esetemben is, hogy nálam volt valami gebasz, de legalább tisztába lett téve a garantált vs. kínált sebesség körüli téma. És sajnos belefuthat az ember olyan szerencsétlen szituációba, hogy az ügyintéző nem segítőkész, akkor jól jöhet az ilyen infó.
-
Jim74
nagyúr
Sziasztok!
Az online ügyfélszolgálatra történő belépő email címet lehet valahogyan módosítani?
Vagy teljesen új regisztrációt kell létrehozni?Köszönöm
-
Jim74
nagyúr
válasz iMaverick #85344 üzenetére
Köszi.
Írtam nekik levelet, kíváncsi leszek, hogy van-e megoldás.
Arra is gondoltam, hogy a jelenlegi profilomról leválasztom a szerződésem, aztán létrehozom az új profilt és ott hozzáadom a szerződést.AEGON-nál sem lehet menüből megváltoztatni a regisztrációs email címet, de telefonos ügyfélszolgálaton keresztül, beazonosítást követően elvégzik.
-
Jim74
nagyúr
Sziasztok!
Szüleimhez a héten bedobtak üzletkötős szórólapot, azonban legjobb tudomásom szerint a DIGI nem nagyon mozgolódik a környéken.
Lehetséges, hogy tévesen szórták végig az utcát, vagy van esetleg valakinek arról infója, hogy a XVII. kerületben a Cinkotai út - Kecel utca - Gátfutó utca - Liget sor területen folyamatban lenne kiépítés?Köszönöm
-
Jim74
nagyúr
Sziasztok!
Szerintem Kerepesen is volt gond, de talan kezd megszűnni a probléma.
-
Jim74
nagyúr
válasz elite.cs11 #85936 üzenetére
Tegnap óta hullámzó a teljesítmény. Van, hogy 40 ms körüli késleltetést, és 100 Mbit/s letöltési sebességet mérek. 5-10 perc múlva meg rendben van. Valami probléma biztos van, mert ez a hullámzás nem normális szerintem.
Szintén Kerepes. -
Jim74
nagyúr
Kerepesen is hullámzó a sebesség. Van, hogy oldalak betöltés közben teljesen megállnak, mint a régi betárcsázós modemes időkben...
-
Jim74
nagyúr
válasz iguana #86598 üzenetére
Telekom ügyfélszolgálatával nekem pozitív tapasztalataim vannak. Hétvégén is lehet szerződéses ügyeket intézni, ráadásul telefonon. Rendeltem plusz STB-t, két nap múlva hozta a futár (ingyen)...
Jó, nem olcsók, de legalább normálisabb az ügyfélszolgálat...A DIGI addig jó, amíg nincs problémád a szolgáltatással...
[ Szerkesztve ]
-
Jim74
nagyúr
válasz FireFox1996 #86618 üzenetére
Kerepesen is sz@r. Ráadásul ingadozó. Most mértem 730/300-at, de előtte meg 2/250-et...
Teljesen instabil a hálózatuk
[ Szerkesztve ]
-
Jim74
nagyúr
Lassan a 72 óra felénél járnak...
-
Jim74
nagyúr
válasz TeeJay #86646 üzenetére
Én már tegnap este dobtam nekik, amire ez a válasz jött ma reggel:
Tisztelt Ügyfelünk!
Rendszerünk információi szerint a hibajelenséget központi probléma okozza, melyet illetékes kollégáink igyekeznek a lehető leghamarabb elhárítani.
A tapasztalt kellemetlenségekért szíves elnézését kérjük.
Megértését köszönjük!
Mivel ma is ugyanolyan fosch az egész, ezért a reggeli levelükre válaszolva megkértem őket, hogy küldjék meg szépen a felvett hibajegy számát . -
Jim74
nagyúr
válasz Klaus Duran #86676 üzenetére
Az a baj, hogy teljesen hektikus. Elindítok egy mérést és kb. a feléig 2-3 Mbit-et mér, majd felugrik 800-900 Mbit-re.
Mi is filmeztünk, aztán egyszer csak elkezdett pufferelni, aztán megint ment pár másodpercig, majd ismét pufferelés.
Ez így kb. használhatatlan. És már több, mint 1 napja nem sikerül megjavítani. Értem, hogy 72 óra a vállalt elhárítási határidő, de semmilyen vis major-ról nincs infó, ami indokolná a jelenséget. -
Jim74
nagyúr
válasz Valter #86701 üzenetére
Nekem is ugyanezt a sablon szöveget küldték a hibajegy szám kérésemre.
Következő mailem az lesz, hogy a hibajegy számán kívül annak rögzítési időpontját is fogom kérni.
Ha megint leráznak ezzel a sablon válasszal, akkor irány az NMHH...
Nem azzal van bajom, hogy hiba van, hanem azzal, hogy megint telibasz@rják az ügyfeleket. Először jönnek a hülyeséggel, hogy nincs hiba, aztán nem hajlandók hibajegy számot adni. Valószínűleg fel sem vettek ticketet rá.
Ja és telefonon nem is lehet elérni őket...[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Olvasd el az összefoglalót!
Társtopikok:
● DIGI kábel TV
● DIGI Mobil
● DIGI műholdas TV
● DIGI vezetékes telefon
Router kérdésekkel ezekbe a topikokba fáradjatok!
● Milyen routert?
● Router gondok
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen