Új hozzászólás Aktív témák

  • bendegruz

    őstag

    válasz dethroner #27348 üzenetére

    Messze nincs annyi problémám velük, mint előtte a upc-vel vagy a Telekomnal.
    Pedig tv, internet, mobil most náluk van.
    Én drukkolok nekik.

    Asus Rog Strix Scar III

  • Boond

    addikt

    válasz RWhite #27350 üzenetére

    Kapott pénz büntit, új eljárás, és aztán megint átakarta vágni a hatóságokat... aki ezek után csodálkozik, hogy kizárták... hát arra inkább nem is mondok semmit...

    inkább arra játszanak, hogy ez az emberek 0,000001%-a tudja, a maradékkal, meg ellehet hitetni, hogy a csúnya hatóságok, meg egyéb... mi nem tehetünk semmiről... - mondjuk a cikkben amit linkeltek, olvastam ott is utaltak erre, miért zárták ki a digit. Így édes mind1, van-e annyi előfizetője, vagy tornya vagy sem, jelenleg.

    "Mit műveltek? Nem rakták be a kedvenc csatornádat?"
    Olvasd el a fenti linket kábeltv-vel trükköztek. És nem, arról van szó, amire célozgatsz...

    [ Szerkesztve ]

  • bendegruz

    őstag

    válasz Boond #27353 üzenetére

    Az ah persze simán ki be rakhat mindig adókat a kínálatba/bol… soha nem kap meg egy ejnyebejnyét sem…
    Volt hozzá szerencsém nem is egyszer.
    Nyilván nem ártatlan bárányka egyik sem, de ez már vicc amit művelnek a digivel

    Asus Rog Strix Scar III

  • Boond

    addikt

    válasz RWhite #27350 üzenetére

    "frekvenciabővítési lehetőségek megvonása, korlátozása élet/halál kérdés a szolgáltatások komoly elindulása szempontjából"

    Akkor mondjuk nem kellene ilyen manővereket csinálni 2x is. - Ezt szándékosságnak hívják. Ha meg ezt csinálta, akkor vannak következmények is. Majd talán legközelebb...

    [ Szerkesztve ]

  • bendegruz

    őstag

    válasz Boond #27355 üzenetére

    Te melyik konkurens cég alkalmazottja vagy amúgy?
    A többi tarsasag szerinted hány ilyet úszott már meg amiért a digit kétszer is elmeszelték?

    Asus Rog Strix Scar III

  • viktorhu

    veterán

    válasz Boond #27355 üzenetére

    Igen, mondjuk a GVH döntések elég érdekes manőverek voltak. De annál is érdekesebb még mindig, hogy amiért a többieket büntették, vagyis a fogyasztók megtévesztése, az nem zavarja a hatóságot. Szóval itt megint egyvalaki nem számít: a fogyasztó.

  • Boond

    addikt

    válasz bendegruz #27354 üzenetére

    Nem adókról van, szó. Konkrétan belehazudott a hatóság képébe, hogy van rajta kívül más is a területen - ergo van/lesz /marad a verseny. közben meg mind digis cég, hálózat. kb ennyi a lényeg.

    Egyik 19, a másik egy híján 20. Engemet egyik sem érdekel, egyiknek sem drukkolok :)
    De az már szánalmas, ahogy a felhasználókat, ügyfeleket akarják saját érdekeikre felhasználni...

  • Boond

    addikt

    válasz bendegruz #27356 üzenetére

    Egyiké sem. sőt közvetve, még digihez kapcsolódó szolgáltatásom is van. Egyedül, telenor, vagy melyiknél nincs. Ha ennyire érdekel.

  • RWhite

    csendes tag

    válasz viktorhu #27109 üzenetére

    "Igen, ha nem lépi valaki túl a matelcsi-határt, akkor a 4 forint is tiszta mínusz (2 forint + ÁFA), mielőtt egyáltalán az üzemeltetéssel kapcsolatos kérdések egyáltalán felmerülnének. Nettó 1 forint 17 fillérből kell kifizetniük a nettó 1 forint 71 fillér végződtetési díjat.
    Szóval aki nem beszél többet 350 percnél, amiért bruttó 1400 forintot fizet, amiből lejön a 700+ÁFA=889 Ft különadó, és a hívások többségét hálózaton kívül bonyolítja, és mondjuk minden hívása hálózaton kívüli, akkor jön még hozzá bruttó 2,17 végződtetési díj * 350 = 760 forint, az csak ezzel a két tétellel 1649 forint költséget termel. És ebben nincs villanyszámla, a közös költségbe fizetett milliók hogy az antenna ott lehessen a háztetőn, a frekvenciaadó, a munkabér stb."

    Négy dolog:
    1. 350 perc = 1600 Ft (1000 + 150 x 4) felhasználói díj
    2. a távközlési adónál hol van az szabályozva, hogy azt ÁFA terheli, azaz költség a vállalkozás számára?
    3. az ÁFÁ-t egyáltalán hogy is lehetne teljes mértékben a szolgáltató "költségének" beállítani? Van egy rakás levonandó ÁFÁ-ja, tehát messze nem fizeti be még azt az "összes" ÁFÁ-t sem, amit az előfizetőire kiterhel.
    4. némileg kapcsolódik az előzőhöz, hogy bruttó végződtetési díjjal számolsz, holott a szolgáltató az erre rárakodó ÁFÁ-t levonja, azaz neki csak a nettó végződtetési díj a valós költsége, azaz 1,71 Ft.

    [ Szerkesztve ]

  • viktorhu

    veterán

    válasz Boond #27358 üzenetére

    Nem, te annak drukkolsz, hogy kevesebb választási lehetőség legyen, de közben a versenyjogra hivatkozol, pedig azt igen megerőszakolták, amikor a Digire ráhúzták a versenykorlátozás vádját. (És persze érdekes, hogy nem volt benne a kiírásban mint feltétel, hanem egy versenytárs javaslatára tették bele pont azt, amiért a Digit büntették, és nem azt, amiért a versenytársakat - ez már önmagában is értelmetlenné tesz minden további vitát a hatóság kapcsán, ami itt egyértelműen a verseny ellen és nem a fogyasztók érdekében lép fel. A hatóság teljesen nyíltan egy piaci szereplő érdekeit képviselte, még a látszatra sem ügyelve.)

    [ Szerkesztve ]

  • viktorhu

    veterán

    válasz RWhite #27360 üzenetére

    Nem azért számoltam bele az ÁFA-t, hanem mert a végső árat is ÁFA terheli. Szóval vagy bruttó árakkal számolunk költség- és fogyasztói oldalon is, vagy mindkét oldalon nettó árakkal.

    Az ÁFA minden fogyasztási jellegű adót terhel, a végső nettó fogyasztói árra kell rátenni.

  • Lajosnagy17

    senior tag

    Megmondom őszintén engem nem érdekel mit csinált, engem csak az hogy 14e körül lenne a számlám amit a DIGI 6e ad. Ez éves szinten 96 ezer Ft. Ha kapok olcsóbban mobilt is még hozzá akkor meg éves szinten minimum 150e Ft a megtakarítás. Mellesleg nem mindegy, hogy a németek nyugdíját fizetem vagy a gyerekeimnek rakok félre.

    A többiek is fizettek büntetést példamutató magatartasért, jóval többet mint a DIGI fizetett.

  • rothfb

    veterán

    válasz viktorhu #27361 üzenetére

    Nem. Ő szépen mondva elkötelezetten szereti a jelenlegi rendszert. Azt hiszem ezzel mindent elmondtam. Mondhattam volna durvábban is, de nem akarok flame-elni...

  • aldebaran

    őstag

    válasz Boond #27359 üzenetére

    Engem konkrétan az, hogy a hatósággal mit huzavonázik, nem igazán érdekel. Ezt döntse el a hatóság, ahogy kell. Mást se érdekel, ha gyorsan hajtok és azért megbüntetnek. De ha már megbüntettek gyorshajtásért vagy mert a piroson mentem át, attól még vehetek egy új autót, vagy akár többet is. Leróttam a büntimet.

    Egyébként meg a tévé engem hidegen hagy. A vonalas internet és a mobilnet számomra nagyon jó áron kiválóan működő szolgáltatások, ezért is drukkolok nekik.

    Btw, ha nincs kikényszerítve a versennyel, egyik konkurens sem fog fejleszteni, csak a minimális mértékben. És a 3 kartelezésébe miért nem szól bele a hatóság? Nehogy már...

    Gandhi mondta: "Élj úgy, mintha meghalnál holnap. Tanulj úgy, mintha örökké élnél."

  • Boond

    addikt

    válasz viktorhu #27361 üzenetére

    A diginek eddig is a város, meg a nagy tömeg volt a cél. Nekem attól nem lesz nagyobb versen,y hogy panelházakba vezeti a dolgokat...

    A digimobil is úgy indult, hogy városokra támaszkodik, és majd... akivel eddig beszéltem "másodlagosnak, jó városban".

    Az amíg ebből lesz valami, még rengeteg idő... ha közben a saját szolgáltatómnál változik az ár, jó. De engem spec mobil net sem érdekel, kaptam eddig is ingyen x gb-okat, azt sem használtam. sőt ingyen perceket is kapok rendszeresen, az sincs kihasználva.

    rossz ajtón kopogtatsz :)

    Ami meg érdekelne, azzal meg úgy sem jön a digi, max a telekom, mert a diginek nem érné meg, nincs extra profit benne.

  • viktorhu

    veterán

    válasz Boond #27367 üzenetére

    Csomó kistelepülésen kötik be az ftth-t mindenféle állami támogatás nélkül, kivéve ahol már az invitel pályázott. A mobilt is építik szépen vidéken, szóval ez tényleg inkább előítélet mint tény.

  • DarkByte

    addikt

    válasz Boond #27367 üzenetére

    Ergo mivel te nem használod a mobilodat arra amire mások igen, ezért más se tegye; dögöljön meg a szomszéd tehene is. :U
    Végül is lovas szekérrel is lehetne közlekedni a mai napig, igazad van..

  • RWhite

    csendes tag

    válasz viktorhu #27362 üzenetére

    Bocs, de te értesz ehhez, vagy csak úgy teszel, mintha értenél?

    1. "a végső árat is ÁFA terheli" - az 1000 Ft bruttó "végső árban" benne van az ÁFA, akárcsak a 350 percre vonatkozó 1600 Ft-ban (utóbbinak kb. 340 Ft az ÁFA-tartalma, de ahogy említettem ezt az ÁFÁ-t nem kell teljes mértékben befizetnie, mert vannak levonandó/levonható ÁFA-tételei! - egyébként azt még nem hallottam, hogy a 350 perc miért is lenne 1400 Ft...).
    Egyébként az ÁFÁnak csak a hozzáadott értéket terhelő része "költség" (ld. VAT, azaz value-added-tax) a vállakozás számára, a többi - leegyszerűsítve - "csak" átfolyik a gazdálkodón.

    2. "vagy bruttó árakkal számolunk költség- és fogyasztói oldalon is, vagy mindkét oldalon nettó árakkal." - ez így ilyen formában szépen hangzik, csakhogy te a levonandó ÁFÁ-t éppenhogy nem jól vetted számításba, a végződtetési díj percenkénti 0,46 Ft ÁFÁja "semleges" (azaz 0, "nem valós") költség a szolgáltatónál (DIGI), mivel levonhatja az általa fizetendő/fizetett ÁFÁ-ból, tehát csökkenti a fizetendőt, azaz egyszerre ugyanannyival növeli és csökkenti is a "költségeit" (feltéve ha van fizetendő ÁFA, amivel szembeállítható, de a leegyszerűsitett esetünkben - és a DIGI-hez hasonló szolgáltatók mindennapi gyakorlatában - van).

    3. "Az ÁFA minden fogyasztási jellegű adót terhel, a végső nettó fogyasztói árra kell rátenni." - azon, hogy a távközlési adó fogyasztási jellegű adó-e, el lehetne vitatkozni, különösképpen azért, mert adóként közvetlenül nem a fogyasztót terheli, hanem a távközlési szolgáltatót - az más kérdés, hogy a "szorosan együttműködő" szolgáltatók gyakorlatilag "egységesen, egyhangúlag" - megfelelő verseny hiányában - átterhelik-e a fogyasztókra (egy áremelés vagy "ártöbblet" formájában), de hivatalosan, számlában ezt nem tehetik meg - és tudtommal nem is teszik. Így továbbra is az az állításom, hogy ÁFA a távközlési adót nem terheli, mivel az adó alanya a távközlési szolgáltató, azaz nem történik az "állam"/adóhatóság részéről számla kiállítása (ez nevetségesen is hangzik, csak leírtam, hogy megmutassam a távközlési adóra kivetett ÁFA abszurditását), "egyszerűen" csak adóbevallás formájában be kell vallani a - 200 percet és magánszemélyt feltételezve - havi 700 Ft-ot és meg kell fizetni.

    Tehát szerintem a számításodban van egyszer egy fölösleges/téves 189 Ft és egy másik fölösleges/téves 161 ( = 350 x 0,46) Ft költség, azaz ennyivel több marad a DIGInek, ez a 350 Ft pedig az 1600 Ft-hoz képest igencsak jelentős (durván 22%-os) tétel, és ezzel az általad számolt 1649 Ft (1600 Ft-os bruttó bevétellel szembeni, távközlési adóból és végződtetésből származó) költséget "bevittük" 1300 Ft alá.

    [ Szerkesztve ]

  • vmarci21

    tag

    válasz aldebaran #27366 üzenetére

    "És a 3 kartelezésébe miért nem szól bele a hatóság? Nehogy már..."
    Már egy csomószor olvastam ezt, hogy a 3 mobilszolgáltató kartelezik, csak ma, csak ebben a fórumban többször említésre került, de még sosem sikerült senkinek megindokolnia ezt a dolgot.
    Mert az, hogy egy kevés szereplős piacon, ahol nagy a belépési küszöb (már mint alapból is nagy, most az más kérdés, hogy a hatóság folyamatosan emeli egyre magasabbra), ott egy idő után beállnak egy szintre az árak, az az ilyen piacok általános jellemzője.
    Ez nyilván logikus, hiszen a magas belépési küszöb miatt nagyon ritkán jönnek be új szereplők piacszerzési céllal, így marad a meglevő, már piaci részesedéssel rendelkező cégek közötti verseny, ahol a gyors, jelentősebb piaci részesedés bővítésre mutató lépések ritkán optimálisak. (tehát nagyobb hasznot hoz nem belemenni egy árversenybe plusz piaci részesedés szerzésének reményében, mint amennyit az alacsonyabb árak elsőként való bevezetésével szerzett plusz előfizetők hoznának.) ez gyakorlatilag majdnem minden minden kevés szereplős, ritkán bővülő piacra jellemző, ebből még nem következik a kartel. Sőt, az óvatos próbálkozásokból inkább annak hiányára lehetne következetni: pl. Hello Data, vagy Vodafone Tuti. Ezekből nekem úgy tűnik, hogy nem tudják előre egymás lépéseit, és próbálják megtudni, hogy a másik meddig hajlandó elmenni az árversenyben (aláigérnek-e, vagy nem), illetve egyáltanán mekkora mértékben reagál ilyenekre a piac (váltanak-e az emberek szolgáltatót).
    Talán Vodafone Tuti a jobb példa, mert ott látható volt, hogy gyorsan léptek a Vodafone ajánlatára hasonló kártyás csomagok bevezetésével, majd miután felmérték ennek piaci és pénzügyi hatásait, vissza is léptek tőle, és már nincs 19 Ft-s percdij a másik két szolgáltatónál. (avagy ezt a lépést nyerte a Vodafone).

    Hogy ennél határozatrabb lépések is legyenek ahhoz nyilván az kéne, hogy valami (például egy új szereplő) felborítsa ezt a (szolgáltatók szemszögéből) egészen ideális állapotot. Az hogy amíg semmi nem borítja fel a piacot, addig nem mennek bele jelentősebb mértékű ár-versenyekbe, az még nem jelent kartelt (bár nem is zárja ki, csak önmagában elég kevés információ ahhoz, hogy egyáltalán jogosan felhozhassuk, mint valószínű opció), csak azt bizonyítja, hogy nem hü.ék az egyes cégek vezetői, és nem elelnségük a saját profitjuknak.

    [ Szerkesztve ]

    >> into.hu - https://into.hu <<:::>> Webfejlesztés: https://intomedia.hu <<

  • RWhite

    csendes tag

    válasz vmarci21 #27376 üzenetére

    Ennyire ne legyünk már jóindulatúak (naivak?). Nyilván egy ilyen "együttműködést" nagyon nehéz (lenne) bebizonyítani, mert az érintettek mindannyian ellenérdekeltek abban, hogy bármi kiderüljön. Viszont az, hogy az "összedolgozásból" fakadó indokolatlanul magas árszint miatt extraprofitjuk van, az elég alapos indokkal feltételezhető. Erre utalnak azok a gyanúsan együtt mozgó tarifák, de ami ennél is érdekesebb, hogy számos "releváns" országban, amire rálátok/rálátunk döbbenetesen olcsóbbak a mobiltelefonálási kötségek. Délkeleti szomszédunk távközlési piacát - nyilván az érintettség és a DIGI ottani brutális árazása miatt is - már többször emlegették a fórumban, de pl. Lengyelo.-ban is sokkal olcsóbb egy korlátlan hívás és SMS csomag mint nálunk (30-35 PLN, Orange, Play, 2400-2800 Ft körül), az Egyesült Királyságban 18 GBP-ért (kb. 7200 Ft) teljesen korlátlan csomagot ad a "3". Olaszo.-ban 5 EUR a korlátlan hívás és SMS, 8 EUR az előbbiek + 50 GB és 10 EUR a korlátlan hívás+SMS és 100 GB adat (Iliad) És ne mondja senki, hogy Olaszo.-ban vagy pláne az Egy.Kir.-ban alacsonyabbak a költségek. És főleg senki ne jöjjön itt a hazai "flottázzunk okosba" balfaxkodásokkal, mert amiket írtam, azok teljesen publikus, idétlen trükkök nélküli, Mariska néninek és Józsi bácsinak is átlátható, korlátok nélkül igénybe vehető, a hétköznapokban is jól használható ajánlatok. És reméljük, hogy a DIGInek alkalma lesz azt bizonyítani, hogy mennyire elcseszett (hivatalosabb kifejezéssel: torz) a hazai mobiltelekommunikációs piac.

    [ Szerkesztve ]

  • sifarr

    senior tag

    válasz RWhite #27372 üzenetére

    a távközlési adó ...adóként közvetlenül nem a fogyasztót terheli, hanem a távközlési szolgáltatót - ... szolgáltatók gyakorlatilag "egységesen, egyhangúlag" - megfelelő verseny hiányában - átterhelik-e a fogyasztókra ...
    Ne nagyon számolgass, mert épp a lényeget nem látod!
    Minden adó a fogyasztót, a végfelhasználót terheti, az fizeti!!! Az mindegy, hogy ki az adó alanya, mindegy, hogy kinek kell az adót technikailag befizetni a hatóságnak.
    Ez könnyen belátható, csak nem kell elveszni a részletekben, és nem kell elhinni a kormányzati kommunikációt. Pl. távközlési adó nem emeli azt árat, mert a cégek fizetik".
    Vegyél egy céget. A terméke önköltsége legyen nettó 80. Nettó, mert a neki felszámított ÁFA-t már visszaigényelte. A termék önköltségére rátesz 20-at, eladási ár 100.
    A 20-nak elégnek kell lennie minden adóra (ÁFA, iparűzési, helyi adók, ágazati adók, stb) és jó ha némi profitra is elég. Ha nem elég ezekre, akkor a cég veszteséges, előbb-utőbb csődbe megy.
    Szóval ne számolgass, mert minden adó költség és te fizeted!

  • vmarci21

    tag

    válasz RWhite #27378 üzenetére

    Most jobban megnéztem a peldadban írt országokat:
    Lengyelországban 2008-ban jelent meg a 4. mobilszolgáltató. Egy még piac nélküli szereplő nyilván jelentősen megmozgatja a versenyt és az árakat, így ez nem hasonlítható a jelenlegi magyar helyzethez.

    Egyesült Királyság ugyan ez, EE, 2010-ben.
    Olaszország, Iliad, 2016.
    Románia esetén az új szolgáltató a Digi volt.

    Lehet hogy jóindulatú vagyok, de én ebben azt látom, hogy Magyarországon nem jelent meg új szolgáltató gyakorlatilag 2000 óta, és 20 év alatt "beállt" a piac egy olyan állapotba, ami túl kényelmes ahhoz mindhárom szolgáltatónak, hogy jelentős lépéseket tegyen.
    És nyilván egy új, negyedik szereplőt sem akarnak, de ezzel semmi baj nincs, profitorientált vállalatként gyakorlatilag elvarható, hogy védjék saját maguk piacát. Pont ezért nem ők döntenek a piacra lépésről, hanem egy független szervezet, melynek feladata az ország és lakosságának érdekeinek védelme.
    Már mint elméletben, gyakorlatban valamiért ez a szervezet sem akarja éppen beengedni a 4. szolgáltatót, erre én 3 okot látok elképzelhetőnek:
    1. Valamiért tényleg rossz lenne az ország gazdaságának a Digi megjelenése. Ha ez a helyzet, azt illene indokolni is, de ilyen nem történt. (ezt az esetet talán el is vethetjük)
    2. A független szervezet, aminek döntenie kellene nem is olyan független, és a teljes ország figyelembe vétele helyett egy szűkebb rétegnek kedvez (elég valószínű eset)
    3. A független szervezet képtelen ellátni a feladatát, mert nem ért ahhoz, amit csinál.

    Az valószínűleg nem vita tárgya, hogy kell-e negyedik szereplő a mobil piacra. Nyilván kellene. De ha nincs, és ezt "kiélvezik" a már piacon szolgáltatók, az még nem jelent kartelt. Ha megegyeztek volna az árakról előre, akkor nem látom, hogy miért jött volna Pl. a Vodafone Tuti, ami az addig legalább 30 Ft-s kártyás percdíjakat lenyomta 19 Ft-ra. Ez teljesen felesleges lépésnek tűnik, hogyha feltételezzük, hogy megállapodott egymással mindhárom szolgáltató. Ugyanerre a mintára felhúzható a Telenor Helló Data-ja is.
    Hogy a hatóságok nem engednek be új szereplőt, látszólag megmagyarázhatatlan okokból, abban már felmerülhet, hogy a hatóság nagyon véd valakit vagy valakiket, de még így sem merném kijelenteni, hogy ez a 3 jelenlegi mobilszolgáltató osszessége. Sőt, jelenlegi magyar politikát ismerve simán el tudom képzelni azt a lehetőséget is, hogy a jelenlegiek közül senkit sem akarnak védeni olyan nagyon, hanem egy megfelelő ember valamelyik mobil szereplőjének jövőbeli felvásárlása miatt védik annyira a mobil piacot. Bármi is legyen az oka, ezt nyilván nem kéne megengedi a hatóságoknak és ki kéne vizsgálni mi történt (történik), de valószínűleg megint nem fog történni semmi néhány felháborodott Facebook meg fórum kommenten kívül.

    >> into.hu - https://into.hu <<:::>> Webfejlesztés: https://intomedia.hu <<

Új hozzászólás Aktív témák