Új hozzászólás Aktív témák
-
Vident
csendes tag
Sziasztok!
Ismét köszöntem a segítséget!
Bár a teljes boldogsághoz még egy kicsit más is kell, úgy tűnik ez a része megoldódik.
Közben találtam ezzel kapcsolatosat a www.videopraktika.hu/digivideo.htm-en
Egy részlet:
''De-interlészelést, teljes felbontás esetén, három módon lehet megvalósítani. Az első módszer esetében, az egyik félkép eldobásra kerül, és a másikkal helyettesítjük be az eldobottat. A módszer hátránya a felbontás csökkenésben van. A második megoldás szerint a két félkép soraiból átlagot képeznek. Ennek a hátránya az, hogy mozgáskor a kép kissé elmaszatolódik. A legintelligensebb módszer szerint, az időben később, 1/50-ed másodperc múlva lejátszandó kép sorait pár pixellel jobbra toljuk, a baloldalon jelentkező pixelhiányt a környezetében lévőkkel helyettesítjük. A módszerrel nagyon szép de-interlészes képet kaphatunk, a PC képernyőn semmilyen szálka nem látható. A kép szélei kissé mosottak de mivel pár pixelről van szó, a dolog nem igazán látható. Az így előállított anyag viszont csúnyán vibrálni fog a TV készülékeken. Melyik ujjunkba harapjunk hát? Ha a kóder támogatja a de-interlészt, megtehetjük, hogy kétszer kódoljuk az anyagot, egy interlészes és egy de-interlészes változatot készítve. Ez az esetek többségében nem járható út. Ha másért sem, mert az élet igen rövid, és jobb azt nem MPEG készítésre pazarolni. A megoldást nem a kóder, hanem a dekóder, lejátszó oldalon kell keresni. A szoftveres lejátszók között van olyan, amelyiknél beállítható a de-interlészes lejátszás. Ugyanakkor a TV készülékek nem képesek a de-interlészes anyagot ''rendbe rakni'', azokat vibrálva fogják kijátszani. Kézenfekvő tehát, úgy járunk a legjobban, az MPEG-et eleve interlészesre készítjük, így a TV-n szép lesz a kijátszás, a PC-n pedig a megfelelő lejátszó szoftver kiválasztása nyújtja a megoldást.''
Akit érdekel, érdemes elolvasgatni azon az oldalon, több cikk van az MPEG-ről, mint olyan.
Vident -
shtml
őstag
''A legintelligensebb módszer szerint, az időben később, 1/50-ed másodperc múlva lejátszandó kép sorait pár pixellel jobbra toljuk, a baloldalon jelentkező pixelhiányt a környezetében lévőkkel helyettesítjük''
Ez érdekes, mert mi van akkor, ha pl. Klicsko balhorga épp az ellenkező irányban zúg el? Vagy két tárgy egymással szemben mozog?A szakember olyan barbár, akinek tudatlansága nem terjed ki mindenre. (Stanislaw Lem: Az Úr hangja)
-
kinnkong
csendes tag
válasz bitfarkas #150 üzenetére
Érdeklődéssel figyelem a diskurzust. Különösen, hogy mire archiváljunk. Én egyelőre a miniDV kazettára visszaírást gyakorolom. Nincs DVD iróm. Nem tudom érdemes-e rajta gondolkodni? Árban egy 60'-es DV kazetta 1200-1500 Ft. Az Írható DVD lemez 1000-1200 Ft. Erre mekkora műsoridő irható, 2,5-3 óra? A DVD kapacitás 4,7; GB, DV szalagé (60' SP-ben) 13 GB. Az eltérő tömörítés ekkora helylefoglalás eltéréssel járhat együtt? Ha jól számolom 6-7 -szeresen jobb a DVD lemez.
Egyébként milyen szakkifejezés az a ''virmanol''. Nincs kedvem a szótárban utánanézni. -
Vident
csendes tag
hmmm....
tudtam én, hogy nem lesz ez ilyen egyszerű...
Most az a helyzetem, hogy megszerkesztem a videót, és el szeretném menteni jó minőségű avi formátumban valamilyen codec-el.
A probléma a következő: akármilyen codec-el csinálom, a lejátszásnál akadozva megy a videó!
Miután bedigitalizáltam vmit miniDV-ről Premierben, az ugyebár DV avi formátum. Ezt a gépem teljesen jól játssza le, a winchester folyamatosan dolgozik, nem akadozik a kép. De miután Premierből egy részt kiírok microsoft DV avi formátumban, már nem képes normálisan lejátszani, hanem mindig beolvas egy pár másodpercet, lejátsza, megakad a kép (háttérben megy tovább a videó) aztán megint játszik egy darabot. Ugyanezt csinálja DivX-el vagy bármivel. Ha azonban pl netről letöltött akármilyen codec-es anyagot játszok, az megy szépen, folyamatosan olvassa a winchester!
Milyen beállítás vagy egyéb hiba lehet?!?!?
Kérném a segítőkész embereket, hogy vezessenek engem a helyes útra, mielőtt megnyerem a lotto 5-öst és filmfelvevőt veszek és kidobom a digitális dolgaimat vagy valami ilyesmit! Mivel erre igen csekély az esély, ezért valamilyen linket vagy egyebet is megköszönnék ahonnan megtudok vmit!
Vident -
Vident
csendes tag
Hosszas próbálgatások után a következőre jöttem rá: Régebben is voltak saját DivX filmjeim, melyeket folyamatosan lejátszott a gép, gondoltam megnézem mi a mostani filmek közötti különbség, és most jöttem rá, hogy azokat egy kis egyszerű AviEdit nevű programmal DivX-eltem, utóbbiakat pedig Premier-rel!
AviEdit-es videót bármilyen codec-el jól játssza, Premier által codec-elt filmet sehogysem játssza jól a gépem!
Pedig a vágáshoz csak a Premier-t tudom és szeretném használni, de mi lehet a baja?!?!
Újrainstallálás sem segített az ügyön. Premier 6.0 és 6.5-el is ugyanez a helyzet.
Nem tudom elképzelni milyen beállítás kérdése lehet... Nem igaz, hogy a másik program ugyanazokat a codec-eket használva úgy készíti el a videókat, hogy a lejátszásnál folyamatosan olvasva folyamatos képet adjon, pont a Premier, melyben szerkesztek valahogy úgy kódol, hogy a lejátszásnál időkénti beolvasással, akadozva játssza le!!!
Szakértők vagy bárkik pls segítsenek!
Vident -
<Adamsky>
nagyúr
válasz almapaprika #124 üzenetére
Milyen beállításokkal használod a VDub ''smart deinterlace'' filter-t?
... ugyanis sehogy sem tudom elérni a kívánt minőséget.
Egyébként én is olyan kamerát használok mint Te.
Gondom a következő:
A videóanyag megszerkesztése után (Vegas Video 4) a tömörítésre (XviD)
szánt anyagot kiexportálom DV AVI formátumba. Ehhez, hogy meg tudjam nyitni VirtualDub-ba, szoktam írni egy Avisynth script-et:
LoadPlugin(''decomb.dll'') << ez része a GKnot proginak (külső Avisynth plug-in)
directshowsource(''elso.avi'')+directshowsource(''masodik.avi'')
crop(4,6,712,564)
FieldDeinterlace() << ehhez kellett a ''decomb.dll''
BicubicResize(640,464,0,0.75)
Eddig nem sok olyan felvételt csináltam, amit a vágást követően számítógépes
formában (XviD) tároltam, így fordulhatott elő az, hogy csak a legutóbbi
alkalommal tűnt fel, hogy nem igazán tökéletes ez a deinterlace mód.
A mostani anyagnál (komáromi amerikai autós találkozó) tűnt fel először, hogy
olyan ''darabos'' a kép:
3-4 autót filmeztem le. A kamera balról jobbra lassan fordul, hogy mind a négy
kocsi rajta legyen a felvételen. Az előtér (az autók) többé-kevésbé OK, de a
háttér - egy sátor és rajta egy hatalmas AMSTEL felírat - szaggatva, remegősen
jelent meg.
Ezután megnéztem a DV AVI-t Mediaplayer-el (v6.4) és itt nem tapasztaltam semmi problémát (full decoding bekapcsolva).
Miután végigpróbálgattam a GKnot-ban lévő többi deinterlace módot, és arra jutottam, hogy a ''Bob()'' beállításnál szűnik csak meg ez a zavaró remegés.
A Bob-al egyetlen gond van: 50fps-t csinál a 25-ből.
Asszem erről írtál a #122-es hozzászólásodban. Akkor ott azt írtad, hogy Te nem
érzékeled a különbséget a 25fps és az 50 fps-es film között.
Alkalom adtán azért próbáld ki egy hasonló felvétellel, mint amilyet én csináltam,
vagy egy a TV-ből fölvett olyan anyagnál, ahol képernyő alsó részén szöveget
görgetnek a képernyőn.
A vicc az egészben, hogy a Mediaplayer (v6.4, még véletlenül sem a 8-as ) kifogástalanúl játsza le az említett DV AVi-t, és 25fps-nek mutatja azt, míg ha
ezt hasonló minőségben akarom látni XviD-ben, akkor 50fps-es filmet kell, hogy csináljak.
5let? -
bitfarkas
őstag
válasz kinnkong #153 üzenetére
A szalagnál jobb archiválás egyenlőre nincs. Csak a DVD sokkal kényelmesebb és kezelhetőbb. (Mire az ember előszedi a videos cuccot, csatlakoztatja a tv-re, megkeresi azt a 30 másodperces jelenetet, amit a havernak meg akar mutani, elszáll az érdeklődés.)
A noname -os lemezeket akár 500 FT (bruttó) alatt is megkapod, majd ha lesz kereső, rákereshetsz a topicra, vagy megkéred Flashcash-t hogy mondjon forrást.
A DVD írók ára meg szépen eseget. Ha kijönnek a nyolcszorosok, hamarost 30KHf alá esik az egyszerűbbek ára.
A virmanol-t legfeljebb a szleng szótárban találod, ''magyar'' fordításban - meghatározott cél érdekében buherál valamit. -
bitfarkas
őstag
Nem hiszem, hogy a premierre és a DivX kodek akadna össze. Én is mindíg onnét tömörítek, soha semmi gond. A beépült kodek ugyanúgy dolgozik, mint az önálló.
De azért próbáld meg a tömörítőt önmagában elindítani, és a már szerkesztett renderelt filmet tömöríteni.
Melyik DivX verziót használod?
Mindjárt átmegyek a munkagépre és megnézem a DivX beállításokat. -
Vident
csendes tag
válasz bitfarkas #162 üzenetére
Én is pont arra gondoltam, hogy megcsinálom Premierrel a videót, elolvasom a Háború és béke első felét, majd megint codec-elem VirtualDub-al, vagy a tömörítővel magával, mivel amit az kódol, szintén jó, eközben befejezem a Háború és békét.
Ezzel azonban az a gond, hogy legújabb tapasztalatom szerint a Premier kódólásnál kihagy kockákat, mert nem csak a lejátszásnál akadozik, hanem a VirtulDub is kihagy ott kockát, ahol a Premier, ráadásul a haverom gépén is ugyanúgy rosszul játszódik le a Premier-es file és ugyanúgy jól bármely másik, tehát kódolásnál nagyon elb...ssza a file-t, és nem csak a lejátszási beállításokkal lehet probléma.
Ráadásul tényleg nem DivX összeférhetetlenségről van szó, mert bármely codec-el, még ha DV avi-ban hagyom, azzal is ezt csinálja!!!
Eszméletlenül kifogytam az ötletekből, csak az egész windows újrainstallálása maradt, de félek akkor sem fog megoldódni, ráadásul ahhoz jó sok GB-ot kellene rendszerezve lementegetnem...
Esetleg valami kevésbé drasztikus, de hatásos megoldás? -
bitfarkas
őstag
A frémdobás szerintem nem a premierre miatt van. De azért nem árt néhány biztonsági intézkedés.
Ha kameráról beolvasol, vagy kamerára visszaírsz, lehetőleg üres, de mindenképpen defragmentált partíciót használj. Ha fragmentált a kimeneti fájl, nem biztos, hogy időben megtalálja a folytatást a vinyón, ezért a kamera a felírásnál az előző frémet ismétli, ez lehet akadási ok. (Célszerű ezért a vinyót 8,5-10 és 15 GB-os egységekre partícionálni.)
A szerkesztés utáni renderelés csak akkor tart hosszú ideig, ha szűrőket, vagy nagyon sok átmenetet használsz, egyébként az eredeti avi fájlból változtatás nélkül veszi a szükséges részt, és írja át a végleges fájlba.
Ha legalább két vincsid van, úgy célszerű szervezni a munkát, hogy a programok a video átalakítása során a kimeneti fájlt a másik vinyóra írják, mint ahol a forrásanyag van. (ez is gyorsít) -
almapaprika
csendes tag
Szerintem ha a szerzo nem tett volna mast, csak a neten utananez, akkor nem irt volna le ilyen fel-igazsagokat. (fel-baromsaggal keverve) Azert harmonla joval tobb lehetosege van az embernek.
Arrol nem is beszelve, hogy realtime-ban deinterlacelni enyhen szolva is felesleges eroforraspocsekolas, es nem vagyok meggyozodve, hogy egy kozepes gep eroforrassa eleg is lenne egy jobb minosegu dologra. -
almapaprika
csendes tag
válasz <Adamsky> #160 üzenetére
A beallitasokat most nem tudom fejbol, de kb:
- frame and field differencing
- use cubic for interpolation
- motion map denoising
- motion treshold 10
- scene change treshold 30
Ahogy latom, te az avisynth-ben deinterlace-eltel.
Ennel varhatoan jobb lesz a smart deinterlace.
Ha mar 50 fps-t akarsz, akkor is az avisynth-et csak eppen szetszedesre hasznaldt (clip.SeparateFields()), igy egy felkepekbol allo stream a bemeneted a vdub-nak, es a vdub-hoz van egy deinterlace smooth filter, amely megcsinalja a teljes keppe alakitast a felkepekbol.
Ha jol emlekszem inkabb azt irtam, hogy szerintem nem erdemes 50fps-re menni. Jobb lesz a deinterlace-eles, de lenyegesen nagyobb bitrate kell utana a tarolasahoz, a kepenkent kisebb delta kepenkent kisebb helyigenye nem kompenzalja a dupla kepszamot. 1600-as bitrate-nel SZEMBETUNO volt a minosegbeli kulonbseg.
Egyebkent 640x464-hez eleg magas frame rate kell., szerintem 1800 alatt mindenkeppen latni fogsz kockasodast itt-ott, en ezert mentem meg lejebb, mert 1550-nel nem akartam tobbet aldozni a celra. (Van egy kis bitrate szamolo progi, de celszeru jocskan rahagyni. Amit mond az eleg, ha nem keresed a hibakat, vagy 2 meterrol nezed a monitort, .... Ha tenyleg jot akarsz, szamolj ra.) -
almapaprika
csendes tag
válasz almapaprika #166 üzenetére
Bocs, nem eleg magas frame rate, hanem eleg magas bitrate kell
-
<Adamsky>
nagyúr
válasz almapaprika #167 üzenetére
Köszi a választ!
Majd kipróbálom, amit írtál és jelentkezem.
Ja, igen! A #4-es hozzászólásodban írtad:
''Van sokféle deinterlace filter, pl. cyberlinkes, egyéb lejátszók filterjei asszem...
Ezeket csak graphedit segítségével tudod a lejátszásba illeszteni.''
Írnál erre egy példát? Arra gondolok, hogy milyen DShow filter-eket
szoktál összekapcsolni.
Talán megoldást jelentene, ha a ''Mediaplayer-ből jövő'' videófolyamot
le tudnám menteni a GraphE.-ben. Erre gondoltál Te is? -
<Adamsky>
nagyúr
válasz almapaprika #169 üzenetére
Bocsi
Egyébként kiprószáltam az Általad javasolt SmartDeint. beállításokat, de
nem igazán tetszett az, amit láttam. Majd csinálok egy-két scrn shoot-ot. -
almapaprika
csendes tag
válasz <Adamsky> #170 üzenetére
Hat, nekem eleg jok a kepek.
Mondjuk latni kellene a kepet, ha valami egeszen kulonos, akkor lehet vele gond, bar nalam sokfelet jol megcsinalt.
Azert ird a kep melle majd, hogy mi minden tortent meg vele a deinterlace-en kivul (elotte gondolom/remelem semmi), es milyen bitrate-el kodoltad.
No meg ird melle, mire kell figyelni a kepen, melyik reszlet, ... -
<Adamsky>
nagyúr
válasz almapaprika #171 üzenetére
Szevasz almapaprika!
Nos az alábbi linken megnézheted, hogy mire jutottam.
http://fadam.freeweb.hu/deint.html
Azt nem értem, hogy az MPlayer v6.4 hogy tudja olyan jó deinterlace-elni.
Pl. a saját videóid lesznek olyen minőségűek (deint. után), mint az
eredeti DV AVI az MPlayer-ben?
Én ezt a minőséget csak a Bob-al tudom elérni.
Válaszodat előre is köszönöm! -
almapaprika
csendes tag
válasz <Adamsky> #172 üzenetére
Hello!
Hm
Ez tenyleg nem pont az aminek lennie kellene.
1. kozben megneztem pontosan a beallitasaimat, schene change treshold 70
es esetleg probald meg a compare color chanel-el.
egyebkent ennel jobbat kell kihozni belole
Hasznos a show motion ereas only, frame-enkent lepkedve megnezheted,
hogy a kep melyik teruletein fog dolgozni. Igy tudod tesztelgetni a beallitasokat.
2. a blend kicsit blur-olja a kepet, szellemkepesit (viszont kevesbe lepcsosit)
1 es 2 ele nem kell egyaltalan avisynth, vdub append avi segment
3. valami nem stimmelt az avisynth script-el, nem szedte szet a kepet. A vdub-ban input-kent egy lapitott kepet (felkep sorokbol allo kepet) kell latnod.
avisynthfile.avs:
clip = ... + ...
clip.SeparateFields()
vdub-ban open avisynthfile.avs
4. Na ja, kepminosegben verhetetlen, de mi lesz belole mire lekodolod. (filemeret vagy kepminoseg)
Csak Media Player 8-al neztem, annal jobbak lesznek (a deinterlace-t illetoen).
A kedvencem egy lapozos vagas (ugy lehajlik a kep egyik sarka), itt eredetile 1/4 kepnyi interlace csikok vannak, rendberakja.
Most sajna csak kesz videom van keznel, majd ha legkozelebb dolgozom ilyesmivel kuldok mintat (eredeti + deinterlace). Sajnos ez nem mostanaban lesz. -
almapaprika
csendes tag
válasz <Adamsky> #172 üzenetére
Bocs, most latom, volt meg egy resize is a deinterlace elott.
Felejtsed el!!!
Atmeretezni csak deinterlace utan!!!
A Bob os szurod is pocsek eredmenyt adott volna, ha elotte meretezed at.
Atmeretezes mar osszemossa a sorokat, attol kezdve a deinterlace-nek semmi ertelme.
Tehat:
- legelsonek deinterlace
- crop (felso es also (egy)ket sort le kell szedni) --> 720x572
ezutan mar rendes frame-jeid vannak, azt csinalsz amit akarsz.
Ez igaz minden deinterlace modszerre. -
<Adamsky>
nagyúr
válasz almapaprika #175 üzenetére
Szia!
Igen, igazad volt a DeInterlace-t a Resize elé kellett betenni, és
máris nem volt olyan recézett a kép. Sajnos egyik 25 fps-es deint.
sem adja azt a folyamatosságot a problémás jelenetnél, mint a Bob().
Szoktál egyébként valamilyen ''minőségjavító'' (sharpen, denoise) filter-t
használni? Ha igen, milyet (VDub?, AvSynth?) -
almapaprika
csendes tag
válasz <Adamsky> #176 üzenetére
Hello!
ez igaz, 25fps az nem 50fps. Ezt neked kell eldontened, hogy milyen kepmeret/kepminoseg/filemeret harmast szeretnel a vegere.
No es milyen tavolsagbol nezed filmeknek a monitort. (20cm, 0.5m, 1m, 2m)
Mindenesetre itt mar nem az interlace adja a problemat, hanem egy gyors 25fps-es mozgas monitoron nezve esetleg meg ugrik ha nagyon figyelsz.
Igazabol a minosegjavito dolgokkal probalkozgattam, de nem igazan jottek be. Mondjuk sok idot nem is toltottem vele. A D8-as rol jovo jel eleg tiszta ahhoz, hogy egy denoise ne javitson rajta sokat, a sharpen-el meg vigyazni kell, mert az osszhatas a vegen altalaban rosszabb lesz. Probalkoztam egy denoise msharpen parossal. Ez a sharpen rajzfilmekre keszult, el-detektalast csinal, es csak a felismert eleket elesiti. Van ertelme, mert a zajt nem erositi (vagy kevesbe) mint az altalanos elesito algoritmusok.
Ha kiprobaltal valamit, ami jo lett, ird meg! -
inox
csendes tag
következőt kérdezném ami nem teljesen ide vágó téma, hogy van-e bármilyen hátránya annak hogyha NTSC rendszerű miniDV kamerát vennék?
-
inox
csendes tag
következőt kérdezném ami nem teljesen ide vágó téma, hogy van-e bármilyen hátránya annak hogyha NTSC rendszerű miniDV kamerát vennék?
-
jamal
csendes tag
Heló!
Segítségre lenne szükségem.: Nekem van egy régi GeForce 2-es videókártyám,ami digitalizálásra is használható,egy ideig elégedett voltam vele,de egy ideje már profibb minőségben gondolkozom,ugye ezzel csak 352x288-as felbontásban lehetett felvenni és ez ugye exportálásnál,ha full képernyős videót szeretnék mondjuk videóra átvenni,akkor nem lesz túl szép..
szóval szeretnék venni valamit amivel kiváló minőséget tudok elérni,kedvező áron,nézegettem mindenféle digitalizáló kártyákat,leginkább azok érdekeltek(addig amíg nem olvastam az írásaitokat) amik nem csak digitális kamerákhoz jók,hanem minden ezközről lehet vele digitalizálni,ilyenek például:
a VVmer DV/AV Twins és a KnowledgeTech AVPro ADVE-9011H All-in-One,
ezekről is felmerült pár kérdésem,írtam is e-mailt bizonyos cégeknek,de azok 'sztak visszaírni,az merült fel bennem,hogy VVmer DV/AV Twins-nél nem írnak audió bemenetről(depo),nics neki vagy mi? és a DV 4 és 6pin kimeneteket hogyan lehet videóra csatlakoztatni?átalakító kell hozzá?
a KnowledgeTech AVPro ADVE-9011H All-in-One -nál hasonló a kérdés..külön a hangkártyára kell csatlakoztatni a hangot..?nemár..
Azért lennének jók ezek a kártyák mert nekem nincs digitális kamerám,csak sima..de egyik haveromnak van és úgy is azzal csinálnánk felvételeket a minőség miatt,szóval jobb ha csak egy Firewire kártyát veszek?nem érdemes rendes digitalizálót?
Köszönöm!''Múltkor láttam anyádat kukázni. Kérdem mit csinál, azt mondja költözöm.''
-
krisi
csendes tag
Hello Mindenki
Naon kezdő vagyok még a témában. Sony TVR 22-em van és addig eljutottam, hogy a dv kimenetén keresztül fire wire kátyával letöltöm az anyagot.(Ez egy marha nagy méretű fájl). Ez tökéletes minőségű. Amikor ebből a fájlból megprobálok egy SVCD-t csinálni akkor egy sokkal rosszabb minőségű képpel ellátot valamit kapok (mpeg2). Kérdésem, hogy van valamilyen eljárás ami eredménye az lenne, hogy a kép tőkéletes legyen? És ha van valaki megosztaná velem?
Köszönöm elöre is. -
Joubert
tag
Helló!
Most szeretnék venni egy Digital8 Sony TRV255 -s videokamerát
csak nem vagyok tisztában pár dologgal! Kérném hogy HAMAR válaszoljatok!
1.Jó e ez a kamera?
2.Mit kell vennem hozzá hogy gépre tudjam vinni a videókat? (Firewire)
Milyet?(legyen olcsó)de jó!
3.Milyen program kell a gépen való szerkesztéshez?(én igazából csak gépen/cd-n
szeretném tárolni a videókat,jó minőségben)
kössz
SzabolcsLumia 920 White T-Mobile ; Ipad Air SpaceGray
-
Tersius
tag
1:Attol fugg, mire kell. Alapvetoen jo.
2irewire kartyat - van kulonallo, de par hangkartyan is van, meg vannak FW-s alaplapok is. Teljesen mindegy, milyen fele, ezt a tempot elbirjak (en Audigy-n kerezstul szedem a filmeket)
3: Linuxra Kino nevu progi van pl.
Winre: Vegas Video Studio, Adobe Premiere, Ulead Video Studio, MyDVD, ilyesmik.
Ezek tobbnyire fizetosok. A Win beepitett media szerkesztoje is tud elvileg ilyet.''My curvy sword at your neck, you unclean son of a dog of the female persuasion!''
-
balint15
csendes tag
Hali!
Most vettem egy Samsung VPD-101 DV videókamerát! Csak annyit szeretnék kérdezni, hogy
1) Milyen kábel kell ahhoz, hogy összekössem a szgéppel? (kábel neve)
2) Milyen portra kell csatlakoztatni?
3) Milyen progi kell hozzá, és honnan?
4) Ha már a fentiek +vannak, elvileg yóóóóó? -
Neel
csendes tag
Sziasztok!
Szeretném a segítségetek kérni.
Van egy Panasonic gs11 dv kamerám és számítógépre szeretném átvinni a videó anyagokat. Ehhez, a fórumban olvasottak alapján úgy tűnik egy firewire kártya a leghasznosabb segítőtársam.
1. Tudtok ajánlani valami konkrét típust? Nem kell profi minőség, de azért jó legyen.
2. Illetve mire kell odafigyelni, ha egy ilyen kártyát veszek? Milyen paraméterek fontosak?
3. A különböző árkategóriákban mivel tudhatnak többet az egyes kártyák?
Kösziii -
neduddki
nagyúr
válasz balint15 #189 üzenetére
I!
Van ket fajta, az egyik a zegyszetrubb profi munkahaoz nem ajajjak,m erthogy nem tugy pontsan tartani a szinkront a kepo es a hang kozott, + a profik lasd dazzle, canospus etc. ha jol tevedek egy fajta csip van a kore epitik a kartyakat, + meg ezekhez adnak egy raks sw-t is!
A kep hang szinkront enm ugy kel erteni, hogy elinditod felveszed vegig es elveszik, hanem ha kozverlneul az egysegre szerkesztesz akkor akadhatnak gondolg vele. /Legalabbis nekem eszt mongytak. / Nalam az sima muxik es eddig en mvolt gondom vele, de en egybe beszedem a filmet es utanna gepen szerkesztem.
udv
neduddkihttps://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
gege71.hu
addikt
Canopus ezdv kártyát javaslom. nem csak azért mert nekiem is ilyen van, hanem mert az ára is egész jó (lett mostanra).
Van a kártyának saját capture- és egyéb pl. editáló progija. szvsz kezdőknek is az egyik legjobb választás és mégsem valami bóvli.
A capture folyamatában már tudsz vele elő-vágni stb. Ja és persze kezeli a kamerát.
Ld Bővebben: link
[Szerkesztve] -
gege71.hu
addikt
válasz gege71.hu #192 üzenetére
Itt van egy bovebb leiras a cuccrol
Bővebben: link
Ja es itt: Bővebben: link
Van egy akcios darab 29 bruttoert.
En is ezeknel vettem. (Sajna akkor meg 72k volt ) -
rgb7
tag
Jó a téma címe: sokmindent elárul az FW-ről!
-
rgb7
tag
3.5 Ft a Goodway FW kártya! Kábel és progi ajándék hozzá! Ez ugyanúgy bit-ről bitre átveszi a videót a szalagról, mint a többi. Ennél többet nem tudhat érdemlegesen semmilyen FW! Nagyon értelmesnek kell lenni 80 ezret kiadni egy FW-ért. Az, hogy tud elővágni.... sok értelme nincsen. Mindegy, hogy utána vágom! és marad 80-3.5=76.5 Ft-om: ez már nem mindegy!
-
gege71.hu
addikt
Már leírtam vhol, de megpróbálom a kérdéseidre a rövid és tömör válaszokat megadni.
Tehát
''1. Tudtok ajánlani valami konkrét típust? Nem kell profi minőség, de azért jó legyen.'':
Fentebb írt Canopus EZDV kártya. Szvsz az árához képest az egyik legjobb választás.Bővebben: link
''2. Illetve mire kell odafigyelni, ha egy ilyen kártyát veszek? Milyen paraméterek fontosak?'' :
Az attól is függ mik az igényeid. ha pl csak egy az egyben szeretnéd a felvett anyagodat behúzni a kamerádról a gépre, elegendő egy mezei fireWire kártya.
Ha azonban igényed van arra is, hogy kockapontosan szoftveresen vezéreld is a kamerát a gépről akkor már legalább olyan kell mint az 1. pontabn leírt.
''3. A különböző árkategóriákban mivel tudhatnak többet az egyes kártyák?'' :
Sokkal.
Pl egy komolyabb DV Kártya tudása csak néhányat kiemelve:
-PL a valós idejű képességek úgy mint:
>5 Videó sáv valós időben
>20+ Valós idejű felirat és grafkus sáv
>30 Valós idejű video szűrő: Színre kulcsolás (Chroma key), YUV színkorrekció /fényelés/ (color correction), régió filter, régi mozifilm (old movie), lassítás/gyorsítás (variable speed), köd ( blur), kép a képben (picture in picture).
Valós idejű audio szűrő
>Perspektívikus 3D kép a képben
-vagy ilyen még a valós idejű feliratozás és egyéb effektek szúrők használata szintén valós időben.
A valós idejű rész azoknak (lehet) fontos akiknek számít, hogy egy videoeditálási feladatot mennyi idő alatt végeznek el. Azaz a komolyabb kártya az adott editálási elemeket azonnal alkalmazza is a projekten -mivel nincs szükség egy adott effekt, szűrő, 3d-s áttűnés stb RENDERELÉSÉRE azaz kiszámoltatására. Mivel ezt a cucc hardveresen végzi.
Összefoglalva: az az ''okos'' aki több pénzt áldoz az ügyre az JÓVAL kényelmesebben tudja a nyers AVI-ját úgy megvágni/szerkeszteni, hogy azt azonmód írhatja is akár vissza a szalgra, dvd-re vagy bármilyen formátumba.
Az tény, hogy adott nyers avi file-okból lehet editálgatni egy gyengébb pc-n is, de egy komolyabb effekt kiszámoltatása(renderelése) bizony rengeteg időt vesz igénybe mivel szoftveresen történik.
Ja és a viszonylag magas ár nem csupán a kártyáé egy komolyabb cucc esetében, hanem a hozzá adott szovtvercsomag is benne van.
PL (Edius, ProCoder)
[Szerkesztve]
[Szerkesztve] -
rgb7
tag
A szoftver értéke: 0 Ft. Használjatok DC-t! pont a valós idővel vannak gondok, mert annyi idő kell az átvételhez, mint maga a film hossza. Ha szalag helyett pl. 2.5''-os winyót használnának, akkor nem 3,3 Mb/s-al, hanem akár 33 Mb/s-al venné át, azaz 1 órás avit, nem egy óra alatt, hanem kb. 6 perc alatt. Nem mindegy! A szalagos meghajtó sok mechanikus részt tartalmaz, ezért 1000 üzemóra múlva cserélni kell néhány főbb alkatrészt, amik méregdrágák. Ezzel szemben egy winyó élettartama több mint 10000 üzemóra. És persze a gyorsasága miatt még annyit se lenne használva, mint a szalagos meghajtó. Továbbá akár word doc-ot is tárolhatnék rajta, használhatnám, mint usb-és hozdozható adattárolót. Ezzel maga a camera ára se változna, mert a szalagos cuccok ,kazik, fej... elég drágák! Gondoljatok bele: a winyó nem gyűrődik, rögtön ns-ok múlva képes írni. Olvasáshoz elég egy usb port és már nézhetnénk, másolhatnánk is a videót, vagy akár rögtön a camaráról tömöríthetnénk, nem kéne 10 gigákat szabadon hagyni a winyón. Nincs framedrop! akár pI-es gépen 1 giga winyó mellet is használható lenne! Fogyasztása minimális. Nincs kazi csere, egy winyóra akár 8 óra videó is mehetne. 8 db. 1 órás kazi kb. 15000Ft-. Megérné nagyon! A camerát rákötném egy hálózat egyik gépére és mindenki nézhetné. A FW -s szalag tud ilyet? Nem igazán hallotam, hogy tudna... még sorolhatnám kimeríthetetlenül előnyeit a winyós dig. camnak. Hogy 2004-bem még miért szalagoznak? Hát ez nem fér a fejembe?
-
rgb7
tag
Ne csodálkozz bitfarkas, hogy vannak akik digizik a dig. cam aviját! A minőség gyakorlatilag ugyanaz, csak FW kicsit nehezebben használható! Amúgy a két fél kép nem ugyanannak a képkockának a fele-fele, mert két egymás utáni időben készült kép egymásba csúsztatva. A mozgásoknál azért csikkan ki a kép, mert az egyik fél kép siet!
-
gege71.hu
addikt
Itt a ''valos ido'' fogalmanak a videoeditalasban (vagas, effektezes feliratozas stb) komoly felreertelmezese forog fenn...de mind1.
[Szerkesztve]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest