Új hozzászólás Aktív témák

  • Vesa

    veterán

    válasz Tiédetis #11149 üzenetére

    A függéssel maximálisan egyetértek. De az nem direkt az EU hibája, hanem a komplett nyugati világé, akik teljesen ráfüggtek a kommunista diktatúra kínára, aztán csodálkoznak, hogy cinkelt kártyákkal játszanak.
    De az nem valid, hogy ellustultak az európai gyártók, rengeteg új modell érkezik. Ezek sokkal modernebbek és jobbak mint a kínai autók. A 3 nagy német prémium sorra jön ki az új modellekkel és rendszerekkel. C/E/S-Class, EQS, EQE, XM, iX, i4/i5/i7, ID7, jön a Neue Classe, ott az E-Tron GT és az Audi is egyre vadabb dolgokat mutat be és lehetne sorolni. Élőben döbbenetes volt az EQS Mercedes, főleg belülről és főleg az a technológia, ami bele van téve. Ehhez képest a kínaiak nagyon messze le vannak maradva. De nem csak ehhez képest, már egy 3er BMW, egy i4/iX vagy egy C/E-Class-hoz képest is mérföldekkel.

    A kínai első ránézésre jónak tűnik, másodikra kiderül, hogy az összes vezetéstámogató rendszerük ócska, van aki még a biztosítékait is kiszedte, hogy tutira ne működjenek, mert életveszélyesnek tartotta ahogy bírkóznia kellett a rosszul működő assist-okkal. Nem bíznám az életemet a légzsákjukra sem, és az autó építési minőségére sem. Megtévesztő a relatív szép beltér, a tetszető külső design és a nagy EV hatótáv, az autóépítés nem csak ennyi. Az árazás más tészta, de a prémiumokat nem fenyegeti az államilag teletolt kínai dömping. A kommersz gyártókat már jobban, de ott is csak addig amíg ki nem derül, mennyit is érnek a kínai autók valójában. Biztos lesz olyan szegmens, ahol teret tudnak nyerni, de az nem reális, hogy legyalulják a kontinens gyártóit.

    A tudomány a valóság költészete!

Új hozzászólás Aktív témák