Új hozzászólás Aktív témák
-
philoxenia
MODERÁTOR
Nézz utána a fogalomnak. Nem ezt jelenti. Azt jelenti, hogy: [link]
Nem a villanyautókról van véleményem, ezt leírtam, hanem a tényállítások valódiságáról. Nagy különbség. Most szerencsére egy másik érvelési hibát alkalmaztál.Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
philoxenia
MODERÁTOR
a használati tapasztalattal nem vitatkozhat egy ezzel nem rendelkezős személy
Ezzel gyakorlatilag azt mondod, hogy akinek bármilyen témában nincs saját gyakorlati tapasztalata, nem nyilváníthat ellenvéleményt? Volt Borád? Benzin 1.6? Ha azt állítom egy l a fogyasztása 1000km-en akkor el kell fogadnod?
A "rendelkezős nyilván elírás, abba nem, kötök bele...
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
philoxenia
MODERÁTOR
Végül is sz*r az az autópálya, ahol mindenki szembejön....
Fordítsuk meg! Te nem fogadod el a tapasztalatokon alapuló véleményt, azaz pl. Shadowbull-ét. Aki fejlesztőként tapasztalt meg olyan dolgokat, amit te nem.... Meg mindenki másét, aki nem a villanyautó imádat felől közelíti meg a témát... Legyél boldog a villanyautóddal és tudj vele egyszerre háromfelé menni...
További boldog villanyautózást!Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
Vesa
veterán
Ezt a megtérülést én sem értem. Terepjárónál, egyterűnél, crossovernél, sportkocsinál ez szempont?
Én még csak pár hete vettem az EV-t, de már teljes a szerelem. Akár megtérül, akér nem, egyszerűen olyan szinten élvezetes vezetni, hogy nem cserélném már el semmire, pedig volt 3 BMW is, köztük egy 7er (az se volt gyenge mondjuk).
Ezt este rádugom töltőre, reggelre menetkész. Alapesetben 2-3 naponta kell tölteni. Kutat azóta nem láttam, van egy dízel még mellé, de azzal már senki nem akar menni, asszony is mindig ezzel megy ha teheti.Volt eddig életemben kb. 15 autóm, egyik se térült meg. Az autó nem erről szól. A benzines Audi, BMW, meg a többi se térül meg. Visz A-ból B-be aztán kész. Az persze érthető, hogy az EV nem való mindenkinek, akár a lakhatási körülményei (nem tudja egyszerűen tölteni), akár az ára, akár az autózási szokásai miatt.
Dehát a sportkocsi, terepjáró se való mindenkinek.[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Ck.
addikt
Nekünk csak egy kis 24 kWh-s Leaf van jelenleg, tervben volt a fali töltő, de lecsúsztunk az állami támogatásról. Mivel kis távokra használjuk, ezért a 3,6 vs 7,2 kWh nem jelent kézzel fogható előnyt számunkra, hogy emiatt teljes áron _most_ ehhez az autóhoz fali töltőt építtettessünk ki. Majd a következő autónál, ami eleve nagyobb akkuval fog rendelkezni és hosszabb távokra is lesz használva. Addig marad a granny töltő. A felhajtó végében van a nappali ablaka, közvetlen az ablak alatt pedig a konnektor, így még hosszabbító sem kell. Értelmetlen, felesleges pénzkidobás lenne most a töltő. Éjszaka, illetve felügyelet nélkül amúgy sem töltünk, mindig csak napközben munka után mindössze pár órára. Rendszeresen ellenőrzöm az aljzat és a villás dugó hőmérsékletét mellette.
-
joghurt
addikt
Norvégoknál (briteknél, franciáknál) nem ilyen cérnák mennek a falban, mivel a gázos lakásfűtés arrafelé kb. ismeretlen, így villannyal fűt mindenki. Ahhoz pedig simán bemegy a lakásba 1*50 A.
Sokkal inkább az adómohóság áll mögötte. Ha itthon is mindenki átállna hirtelen az otthoni konnektorozásra, miből lenne meg a jelenleg benzinárból ellopható útalap?
A tej élet, erő, egészség.
-
cOxeR
Ármester
Ez azért átmeneti hiszti, ha erre alapozva írtam volna árat, 7M-t írtam volna… mert nincs itthon ilyen eladó egy se.
Mondjuk amilyen villanyszerelés megy itthon is… 3 éve vettünk egy 1,5 éves majdnem kész házat, kötések többséget javítani kellett, mert a nagymenő villanyszerelő alkalmatlan volt a feladatára. Sütő/főzőlap bekötésre is azt mondta, kössem be majd lepecsételi ha ráér… falba az elosztó dobozba szigetelés nélkül volt hozzá betekerve a vezeték, áram alatti körben.
Többet nem kerestem, pedig szívesen levertem volna rajta, hogy utána 2-3 napot dolgozott egy értelmesebb szerelő, kijavítani a főbb hibákat.Igen sokan nem foglalkoznak vele milyen körre terhelnek, meg mit, de van aki azért ellenőrzi mielőtt terhel…
Úgy legyen, de vélhetően a sok hazai tapasztalat nem ad optimizmust ilyen témában.
[ Szerkesztve ]
-
Vesa
veterán
Ehhez mennyi delej kell az MVM-től? 3x16A van itthon jelenleg, erre gondolom nem tudom rátenni azt az 1x16A-s falit.
Egybként, a kismegszakító nem a tűztől kéne védjen?
Fi-reléből dedikált kell, vagy elég ami a házon van a 3 fázison?[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
biker
nagyúr
-
Vesa
veterán
Azért kérdeztem, mert ugye az egyes körökön más is van, tehát egy kimaxolt 16A-s ág a kocsinak gondolom nem járható, ha közben mondjuk arról még rámozdul a sütő vagy a klíma is adott esetben. Bár direkt behúzattam egy külön vezetéket a kocsinak az osztódoboztól, azt már a villanyszerelő sem tudta megmondani, melyik fázisról pontosan mi megy, mert nem ő építette ki anno. Erre direkt kocsi körre rakattam kismegszakítót is, de Fi-relét külön nem.
Viszont ha ez így is tűzveszélyes, akkor inkább beruházok egy fali töltőbe. 3 fázisosba biztos nem, mert felesleges a gyortöltés, ráadásul minden cikk azt írja, hogy az akkut is jobban kinyírja.
A tudomány a valóság költészete!
-
titán
Másik nagy hátrány az 5 perces csereidő és az ebből adódó szűk áteresztőkapacitás. Ahhoz, hogy ugyanolyan forgalmat tudjon kiszolgálni, mint mondjuk egy 16 állásos Supercharger állomás, egy helyszínen 4 csereegyégre, és kétszer annyi helyre, és rengeteg kezelőre, karbantartóra van szükség. Ez működik a Nio 80ezer darabos éves eladási mennyiségével (2021), de ilyenformán sose váltja meg a világot.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
philoxenia
MODERÁTOR
Ez hogy jött ki?
Elosztottad a pénteket a 13.-ával? Rendelkezel térképpel a kínai hálózatról? A Himalájában szerinted hány állomás van például?
Amúgy pedig majd az idő eldönti. Létezik a technika? Létezik. Működik? Működik. Holott két napja még lehetetlen volt szerinted...Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
philoxenia
MODERÁTOR
Szóval Kína befektet nálunk milliárdokat, hogy egy nemlétező és értelmetlen technikát működtessen. Bocsánat, de nincs saját topik a PH!-n! Írj blogot tiltsd le a hozzászólásokat és akkor csak te írhatod le oda a véleményedet. Az egy vallás, ahol csak hozsannázni lehet, az meg szakmai topik, ahol, ahol trollkodás lenne a nem konkrét kérdés szakmai segítséget kérve. Ez itt a Fáradt gőz. Szakmai rangja mint a Vicces képeké...
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
cOxeR
Ármester
Szia biker!
Lehet bekötni a Beny Solar Bosterre (ha jól láttam 3x40A - 3x32A is elég) több aljzatos ipari elosztó dobozt amibe pl csatlakoztatni tudok egy BMW flexible töltőt?
Illetve a kérdés, hogy van-e arra lehetőség, hogy ne csak autót használjak hibrid üzemben, hanem teszem azt más fogyasztót is? Önállóan vagy párhuzamosan is?
Olyanra gondolok, amin van egy 3 fázisos 16A-es meg mondjuk 1-2 db 2 fázisos aljzat?
pl.: Tracon tbd01-6mv
Köszi!
u.i jöhet privátba is, nem akartalak ott zargatni[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
Köszönöm!
Ez egy mobil 2/3 fázisos, cserélhető kábeles töltő, lehet cserélni a bemenő kábelt, ha otthon vagyok töltök vele 3 fázison ha meg utazok viszek mindent… mert sok helyen csak sima konnektor van máshol meg 3x16A ipari kiállás, de van hozzá 1x32A kábel is.Olyanra gondoltam, hogy teszem azt “nem kardinális” fogyasztó amit csak akkor akarok használni, ha van termelés, pl garázsba ha teszek egy klímát akkor napközben hűtők/levegőt cserélek. Mondjuk azt külön kell vezérelni így is úgy is, szóval nem lényeges.
11kw-ot tud a töltő, 3 fázison, belefér 3x16A-ba, 3x32A-meglévő kapacitással szerintem nem fogok korlátokba ütközni egyéb otthoni eszközzel, talán a fűtés a legnagyobb fogyasztás, de az meg eloszlik, sok körre, ami ritkán megy egyszerre.
-
FIREBLADE78
addikt
Lehet igazad van.
Mennyire önszivatás ev tartása ha nincs lehetőség csak fizetős töltőn tölteni? (hazudtam mert közelben van lidi és aldi ). Lakásban élek. Nem mostanában lesz kertes ház. Az utcában jelenleg van fizetős AC töltő. Illetve környékén is. DC szerintem nincsen Szegeden. De az úgy sem egészséges az akksinak.[ Szerkesztve ]
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
cOxeR
Ármester
+1, nekem van egy közel 300le-s benzinesem, meg egy I3 (s szerű szoftverrel) legyen kb 184le, de 0-100 között kb ugyanaz a kettő, leszámítva az egyik folyamatosan présel az ülésbe a másik meg ránt közbe egyet. Egyik 6 sec másik 6 felett van picivel 100-on. Miközben jelentéktelen a súlykülönbség. 1395 vs 1320kg…
-
Semin
senior tag
-
biker
nagyúr
az még elképzelhető, ha el van kötve és két fázis közé került egy modul, de akkor minden rácsatlakozó autót ki kell nyírnia, nem csak ezt az egyet. Fura...
A zoé gyilkos oszlop érthető, de az is a Zoé hibája hogy tönkremegy, oszlop oldalon egy bármikor előfordulható asszimetria, amit nem képes megfelelően kezelni a zoé.
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Vorontsov
tag
Vettem egy új akkumlátort,de én még nem találkoztam olyan akkumlátorral aminek a furata lyukas lenne,2emberrel beszéltem ők azt mondták nem gáz.
Nem tudtam hova tenni a dolgot ezért felhívtam az eladót mit tud róla....
Ott a boltban belenézett a dobozba és mindegyik lyukas...felhívta a gyártót aki azt mondta neki előfordalnak ilyen akkumlátorok a gyártási technológiából kifolyólag.
2Óra elteltével feltöltött,megkerültem a cseresznyefát ismét 2 órát töltött.
Régi akkumlátornál ebben az esetben 2 percet tölt és átvált zöldre mivel energiát nem vettem ki belőle nincs mit tölteni, de ez tölt 2 órát utánna lesz zöld a töltő.
Ki is vágta az eladó magát nincsen neki másik csere akkumlátora.stb...
6. hely volt ahonnét rendeltem....
14Ah 12V
ciklikus akkumulátor (pl.
elektromos kerékpárhoz)
zsákfuratos (megbontott
kartonból)
Beszéljem meg a nővérem barátjával vagy küldjem vissza és utalja vissza a pénzt.
Nem vagyok hozzá értő de szerintem is selejtet adtak el...[ Szerkesztve ]
-
Bandit21
addikt
Én is azt számoltam, hogy ha 3x ár lesz, az kb 120 Ft (39*3).
Az 15 kw/H éves fogyasztással (benne a téli fűtés és a nyári klíma és pár nagyobb út is) 1800 Ft (függetlenül attól hogy az év java részében városban 11-12 kw/H körül megyünk)
Az 3.75 l jó árú benzin
És 2.25 l 800 Ft os benzinAz autó fenntartási költsége még mindig változatlan, csak nem 1.5 l benzinnel egyenlő áramot eszik hanem 2.2-3.7 l.
Ez persze 3x piaci villanyár mellett van így.
Mennyi a piaci villanyár?[ Szerkesztve ]
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Bandit21
addikt
Na ez az ...
Csak az meg érdekes, hogy felhívnak hogy spóroljak, de utóbb tudom majd meg hogy mennyi volt az ár?
Vagy minden hónap elsején be mondja majd a rádió, hogy kedves lakosság, Sz P miniszter úr ügyes volt a múlt héten, és fel tárt egy bolgár gazmezot, ezért az e havi köbméter ár 560 Ft? Az áram pedig 134? Eleve az áram nem egy konstans dolog még a szomszédos országok együtt is real time játszanak vele hogy épp hova menjen több kakaó, hogy lesz ebből előre közölt ár?
Sehogy.
Ja és igen majd gondolom az MVM az extra profitot be fizeti...regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
joghurt
addikt
Már én is. De elsőre sokan megszívják, ebből élnek a hiénák.
A Mobiliti-s kifogás kamu. Más töltők ezt meg tudták oldani. Jaaaa, hogy azokon mondjuk van legalább egy kijelző és két gomb (pl. Lidl), amivel ki tudod választani, hogy melyik csatlakozó a tiéd?
A tej élet, erő, egészség.
-
tibcsi0407
félisten
Az nem kevés! Az első kötődobozból húznánk ki a töltőhöz a kábelt, így nem kellene zavarnia a többi fogyasztónak. Ott a többi fogyasztó egyébként a lámpák, amik kb még fel sem voltak kapcsolva.
Meg kell fontolnom, hogy most kicseréljük az összes kábelt és feltúrjuk a fél udvart miatta, vagy visszaveszek a töltőáramból. Hosszútávon viszont az első megoldás lenne a helyes. Nyilván ennek költsége van... A házba befutó főkábelt is ki kell az órától cserélni, mert 1x32-ről 3x32-re bővítjük az Ampert és ott 4-es kábelek vannak.
Ez az egész nagy szívás ilyenkor a napelemmel együtt, de ha később összeáll a dolog, akkor nagyon kényelmes lesz így tölteni és járni az autóval.
Bár jellemzően nem is itthon töltöm, hanem 1-1 Lidl, vagy Penny-s vásárlásnál bőven megy bele kWh.https://utdetailing.hu/
-
joghurt
addikt
Ezen azért árnyaljunk egy kicsit!
A villamos energiáról szóló 2007. évi LXXXVI. törvény végrehajtási rendelete kb. az Elosztói Szabályzat hatáskörébe utalja a kérdést. Ebben (a minket érdeklő, 32 A-ig terjedő tartományokban) alapvetően valóban 10 mm2 szerepel minimumként, azonban 3*25 A háromfázisú fogyasztásmérő esetén, 31 méteres mért fővezeték hosszig elég a 6 mm2-es (MCu, Mkh, H07V) vezeték is. Valamint a vezérlőkészülékek erőátviteli vezetékezése 32 A-ig lehet 6 mm2-es.
Vannak a feszültségesésre további szabályok is, de azokat most hagyjuk!A tej élet, erő, egészség.
-
gorbep
senior tag
Soha?? 3 helyen szabványosítottam az utóbbi évben, mindenhonnan 4mm2-es fővezetéket ( egy helyen ALU-t!!) vettünk ki.... és azokat mindhárom helyen az Eon tette be anno....
Szerk: az óra előtt szintén 4-es volt....
[ Szerkesztve ]
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
robi-k
őstag
Volt dolgotok a kínai WEEYU gyártóval?
kaptam tőlük reklám anyagot M3W töltőre, műszakilag korrekt felépítésnek tűnik, és kapható hozzá teljesítményszabályozó fogyasztásmérő óra is. Ahogy olvasom a reklámanyagot, a WEEYU igazából OEM/ODM megrendelésre gyárt, bár saját név alatt is árul. pl. a német solar kereskedő is árulja.
Egy biztos: nem az olcsó kategóriás töltőket képviselik.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest