Új hozzászólás Aktív témák
-
Ck.
addikt
-
-
Ck.
addikt
Persze, csak egy használt Kona jelenleg itt UK-ban, 2,5 db régebbi használt i3-mal vagy másfél használt “új”-Leaffel van egy árban, az pedig meg már a lélektani mérce túlsó oldalán van sajnos, újonnan méginkább. Nagyon bilibe lóg a kezem.
Vagy marad a PHEV Merci egy darabig, vagy ha mégis sikerülne kiváltani egy villanyossal, akkor ilyen árban a 40 kWh-s Leaf tűnik az egyedüli jó és megfizethetőbb opciónak (a 62 kWh már szintén Kona árkategória, pedig hatótávban az jelentené a legkevesebb kompromisszumot).
#722 axioma:
Itt 1400 km-t tettek meg rex-szel együtt, átlag 110-120-as tempóval, elég meggyőző. Maga a videó stílusa az most mindegy... [link] -
Ck.
addikt
Nagyon szépek, gratula. Ez és a 62 kWh Leaf e+ az álomautó.
cousin333:
Igazából ez a YouTubeos villanypápáknak köszönhető. Még aktív BMW-s, dízeles koromból az agyamba vésték sok-sok
évvel ezelőtt, hogy inkább gyalog, mint fűtőszálas elektromos autóval. Ez már az évek alatt annyira beleivódott a fejembe, hogy nehéz rábeszélni magamat arra, hogy nem égő, ha nincs hőpumpa.[ Szerkesztve ]
-
joghurt
addikt
Simán láttam 500-900ezerért is "töltőt". Ennyiért ne kötelező kommunikáljon már az autóval!
Némileg finomítva a kérdésfeltevésemen, nyilván olvasgattam már valamennyit a témában, de számomra megnyugtató választ nem sikerült találnom, a konkrét műszaki tartalomhoz képest mi is kerül ennyibe.
Kb. mint hogy az USB Type-C is tud mindenféle áramot és feszültséget (sőt irányt is, attól függően, hogy a laptopba pendrive-ot vagy töltőt dugsz), ahogy a két fél letárgyalja egymással. De van olyan filléres telefontöltő, ami tojik ezekre az úri huncutságokra, és azt mondja, hogy "kapsz 5V-on 1A-t, oszt örüjjé".A terhelés megosztóhoz viszont áramváltók is kelleni fognak, ami szintén nem két fillér.
Az a sanda sejtésem, hogy a 160-180ezres "töltők" még nem fogadják a megosztó jelét. Legalábbis még a Webasto Pure vagy Mennekes Amtron leírásában sem találkoztam ilyesmivel.Lényegesen egyszerűbb lenne, ha az autó kaphatna dedikáltan akárhány ampert, arra pedig tudok figyelni, hogy ne épp a vasárnapi ebéd sütése + nagymosás közben töltsek. Vagy esetleg az autó oldaláról lehetne megmondani, most épp max. mekkora árammal töltsön.
Az szívás, hogy a Nissan-Kia vonal meg Type1 (azaz csak egyfázisú lassútöltés), vagy CHAdeMO, amihez viszont tényleg kell anyag a fali töltőbe is.
A tej élet, erő, egészség.
-
joghurt
addikt
Nem tudom, honnan látod, mit húztam és nem húztam a garázsban.
Egyébként pedig ott érkezik be a házba a földkábel is a villanyóra-szekrénytől, és egy kötődobozt követően mennek tovább a vezetékek kapcsolótáblák felé.
Ha jól gondolom, egy falon kívüli kis táblával (pl. ez) fel tudom rá fűzni a terhelésmegosztót.
És ha már méri valami a pillanatnyi fogyasztásunkat, szeretném naplózni is, hogy össze tudjam vetni a napelem termelési görbéivel.A tej élet, erő, egészség.
-
sajtos365
tag
Igaz amit írsz, de csak az üzemanyag szempontjából számolgattam az aksit és a cserét, mert a benzinkúton nem szoktunk a kutasnak fizetni azért mert megtankol vagy nem cseréli ki az üzemanyag tankot.
Egyébként szeretnék venni elektromos autót és nem ellenzem, de nem látom a fejlődést a töltőállomások, alkatrész, javítás szempontjából, mert ha ezek hiányoznak akkor csak papírnehezéket veszek és használhatatlan túl sok bosszúságot okoz és kidobott pénz. -
axioma
veterán
De miert? 11kW az ha jol szamolom 3x16A sima fali toltovel is megy, es bar van auto [enyem is] ami chademot tud de type-I igy ac-n nem tudja kihasznalni, de ma mar keves van es me'g kevesbe lesz. Es a type-II az mar veglegesnek tunik, a dc az me'g nem latom hogy beallt volna.
A lenyegi kerdes viszont: a tolto sima ac-t eszik ott is? Mert ha tud akkubol ac nelkul tud tolteni, akkor me'g power wall jellegu megoldasnal lesz ertelme... -
axioma
veterán
Varj, nem ertem ki kivel van.
Azt gondolom, hogy mivel oda nem peldaloztal csak ac-bol tolt dc-t mindenkepp.
Amit felsoroltal, az mind olyan, hogy csak akkor jobb, ha otthon a fazisokbol adodo ossz amper tobb, mint amit az auto tud ac felvenni? Igy kivul konvertalva megeszi valamelyik dc konnektorfajtan?
Ami nekem nincs meg: ami type-II az mindig 3 fazis es/vagy mindig 32A? A type-I ha jol tudom 1x16A es kesz. [Igy ha chademo-t telepitenek en tolthetnem _otthon_ amikor raer 1x16 helyett elvben 3x25A meglevovel? Nem latom azt a nagy igenyt ra (spec.eset lehet de nem rendszeres), hiaba lehet.]
Jo, ha vki taxis az ma's. -
axioma
veterán
Koszonom! Ez hasznos, bar nem igerem hogy megtanulom, de legalabb nem mondok hibasat.
Igen, felhasznalo vagyok csak. De akkor jol tippeltem, akkor 'kell' a dc toltes, ha muszaj gyorsan tolteni es az ac-n felveheto kisebb teljesitmeny mint ami van a hazban es a dc-n tud. Ez ritka azert. Mi is akkor hasznaljuk a falit ha ujra indulunk akkor ne kelljen beallni a garazsba... 95%-ban eleg lenne akkor is lassabban. [Igaz, pre-covid volt az 5%, lehet post is tobbszor lesz.] -
Vasy09
őstag
Így van sajnos! Itt mifelénk sem nagyon divat az ittenieknek használni a progit!
De sajnos azt sem, hogy legalább kirakja a telefonszámát, hogy fel tudjam hívni, hogy mikor végez, vagy ha már feltöltött a kocsija, hogy álljon arrébb, hogy más is odaférjen!
Arról meg már nem is beszélek, hogy a nem tölthető autókkal simán beállnak az egyik tölthető helyre!Gamertag: Vasy09
-
joghurt
addikt
Igen, épp ezt kérdem. Ha 3 fázisún minimum 3*6 A-t kér, azzal nem vagyok boldog, mert erősen romlik a helyben felhasznált áram aránya. Függetlenül attól, hogy szaldós vagyok, akkor is jobban szeretnék minél többet saját napból tölteni a Mátrai Erőmű lignitje helyett.
@axioma: Egy átlagos út legyen 40 km oda-vissza! Ez 5,5-6,5 kWh között kijön. Ha 10 A-re korlátozok, akkor is megvan 3 óra alatt egy fázisról, szóval nem ezért. Hanem ha 3 fázisú a ház és a napelem, a garázsban szintén 3 fázis van, akkor adta volna magát egy 3 fázisú töltő - legfeljebb "ha sürgősen kell, akkor hadd cuppantson" alapon.
A tej élet, erő, egészség.
-
Chereiose
addikt
-
axioma
veterán
Pedig pont most olvastam hogy a Spring milyen jo kicsire sikerult, bar az hogy suv-nak akar latszani az nem tetszik de epp kezdtem en is gondolkodni hogy megerne a csere, messzebb birnank villanybol mint az ion-nal. Hat akkor majd talan valamikor...
Szerk latom megis van... de lehet megvarom mire ezeket eladjak most ugyis a lakasra kene inkabb kolteni.[ Szerkesztve ]
-
stickermajom
addikt
-
Bandit21
addikt
Tok ugyanazt a kört futottam végig velük és szándékosan nem országút volt a hangsúly hanem mivel városban fogjuk használni a rögös magyar valóság (nem vagyok kretén persze nem murvás föld útra vittem) hanem amerre menni szoktunk oviba suliba boltba haza és a feleségem aki abszolút érzékelten erre is megkérdezte hogy az id itt milyen nyugodtan ment a kia miért dől és ráz is egyben.
Én viszonylag sokat gokartozom, ott a földön ülök futómű nélkül, észre veszek pár tized bar nyomást vagy kormánymű elutest nem vagyok egy F1 szint se de ez feltűnő volt.
Viszont a kia ahogy írtam egy dealer által mindennap hajtott 6000+ km es kocsi volt lehet O nem bánt szépen vele de ezzel nem tudok sajna mit kezdeni.
Az igaz hogy az összes Niro tesztet meg néztem olvastam (angol magyar) és meglepett mert ott egyik helyen se írták hogy ne lenne jó, így furcsálltam, az id meg olyan volt amit írtak (jó).
Nem kia szidasnak szántam.regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Bandit21
addikt
E Nirot és id 3 at ami eddig is kiderult. Az is hogy melyiket milyennek éreztem. Nem elemeztem se a futóművet se a többi dolognak nem estem neki röntgennel sőt leírtam hogy szubjektív a véleményem és azt is hogy a kia nem volt tipp topp.
Ha hozol nekem egy e Nirot majd használni pár napra az id 3 mellé ősszel megköszönöm és írok egy újabb szubjektív véleményt.
Sőt oda adom az id3 at kipróbáljuk és leirhatod mit éreztel.
De biztos nem fogom négyszer vissza kérdezni hogy azon a bizonyos út szakaszon ahol éreztel valamit ott miért azt érezted. Lehet a kocsim színe se tetszik a kedvenc kajam se és a feleségem is rondanak tartanad.
De a próbált kia nekem akkor is dőlt és rázott is egyben a vw pedig siklott szépen. Ha kiderül hogy egy milliárd Ft os spéci futómű volt alatta akkor is. Max majd szomoru leszek ha a VW is ráz és dől. Ezt amúgy nagyon sajnáltam mert Nirot szerettem volna venni egyébként.
Elképzelhetőnek tartom viszont hogy az a pár tesztelo újságíró igazat mondott és még ha tök egyforma is majdnem minden paramétere a Nironak id3 nak, a VW futóműve jobb.
Nem tudom vezetted e mindkét autót tok ugyanazon az útvonalon oda vissza? Neked egyofrma volt e a kettő? Pont azt a kettőt vezetted e amit én? Ha így is van, meg mindig előfordulhat hogy mást érzünk. Szubjektív dolgokon nem látom értelmét annak hogy megfejtsuk kinek miért az az érzése ami.regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Bandit21
addikt
Szerintem is jobb befejezni. Sőt, jobb lett volna el se kezdeni. Amit hülyeségnek tituláltál azt viszont nem magamtól hanem többszöri kérdésre találgatáskent írtam.
Viszont nem azzal kezdem. Az érzéssel kezdtem, hogy milyen. Magamtól nem szóltam egy szót se se felépítésrol se futomurol. Az első ezzel foglalkozó hsz ben azonnal le írtam, hogy szubjektív és nem akarom a Nirot bántani. Amikor ketten jöttetek azzal hogy miért érzem amit, akkor pedig találgattam. Azt hogy miért nem értik mások amiről beszélek. Ha jól értem Konaid vannak és amennyire tudom más a tengely tavjuk mint a Niro nak.
Meg mindig nem derült ki vezettel e Nirot és id 3 at egy napon belül teljesen egyforma útvonalon egymás után. Szerintem így hülyeség bele menni vitázni más hangsúlyosan szubjektívnek előadott tapasztalataival. Kona tapasztalat alapján vonod kétségbe, amit a Niro ről érzek. Ha Niro tapasztalat mégis van és id vel egyszerre akkor meg vissza térünk a szubjektív dolgokhoz.
Mi lett volna ha azt írom hogy úgy érzem azért nem ráz mert hátsó kerekes a VW? Előfordulhat hogy teljesen máshogy mozog hiszen az egyik e motorjai hatul a másik pedig elől vannak. A futóművet ez is befolyásolja. Meg a bekötési pontok ha fél cm el arrébb vannak.
De ha azt érzem azért jobb a vw futómű mert az id fehér volt a Niro még fekete, az is szubjektív.
Tegnap és tegnapelőtt tele offoltuk a fórumot a pályázatos hisztivel (én is) ezért írtam végül hogy inkább jöjjön ki mit miért választott. Azt hittem ez konstruktív. Ha leírtad volna miért kona van Tesla helyett nem kezdelek el húzni hogy a Tesla jobban gyorsul. Neked az kellett plusz egy véleményt ismerek, örülök neki nagyfiú vagyok el döntöm mennyiben befolyásol. Autóból hitvita? Ez a hülyeség.regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Bandit21
addikt
Tényleg sajnálom, javaslom, hogy ne olvasd el amit írok. Megint közöltem egy csomó információt, szívesen.
Nem tehetek arról hogy a VW értékesítő ahogy beülök 2 MP en belül azzal kezdi, hogy sietnie kell gyorsan guruljunk már előre hátra két métert, és arra koncentráltam amit mond, mutat. Majd ha már ment a kocsi el is indultam vele, mert a feleségem a telep kijáratánál várt a két kis gyerekkel. Mentünk, nézegettem próbálgattam és közben vertem be a fejem, aztán pár perc múlva újra aztán a 3. után neki álltam ülést állítani.
Ebből már megint oda jutni hogy oktatónal se jártam...Igen, pont ezt mondtam, a kia ban ott a hely a belső égésű motornak váltónak benzin tank nak stb az íd ben meg nem.
Mivel előbb vezettem az id-t, ami mint a szintén VW származasu Kodiaq a fék 2 MP nyomása után megáll és úgy is marad, a Kias hölgy pedig azt mondta hogy a Niro szerinte ilyet nem tud, ezért meglepett a kia.
Féket hosszan nyomva nem állt meg.
N ben nem állt meg.
Biztos P ben megállt végül de addigra már ez zavaró volt.Örülök ha hosszú idők tapasztalatai alapján magabiztosan kezeled az e autókat, én viszont kereskedőtől átvett nagyon röviden be mutatott két autó közül az egyikben jobban, otthonosabban éreztem magam. Lépjünk már túl azon hogy zavar hogy ez nem az amit Te választanal.
Mint írtam nem tetszik a vw beltér minősége, nem tetszenek a gombjai, lehet többet fog fogyasztani, írtam vagy 10 érvet ellen érvet, miért nem a több fokozatú pedálok hasznosságárol beszélünk.
Tökre érdekelne hogy a kia rendszerű autók használói tényleg játszanak e a vissza töltés erejével vagy be lövik egyszer egy fajtára és úgy is marad.Én azon gondolkodtam hogy már a kodiaq és az id közt is lehet kell majd mindig 100 m mire bele szokok, annyira eltérőek lesznek de ha még az id gázpedál is 4 féle lenne (könyörgöm nehogy azt írja valaki erre hogy hülyeséget beszélek mert nem 4 hanem 5 állása van) azt már végképp nehéz lenne meg szokni. Vagy nem?
Vagy egy félét lehet használni városban egyet országúton egyet pályán? Pályán jó lenne ha erősebben töltene vissza de az meg nem ha max ra van téve és egy gáz elengedésére hirtelen lassít 80 ra.Bocs de en azt hittem a fórumok ilyen témákra valók. Ismerkedtem az e autókkal és ide jöttem információért. Erre ha valamit nem jól érzek, nem tudom, akkor megkapom hogy hülyeséget beszélek.
A VW értékesítő az anyós ülésről az alatt az egy perc alatt amíg mellém ült és mindenképp azt kérte menjunk rögtön, bár nyugisan, de több féle módon mondta el, hogy is kell indulni fek nyomjam ne nyomjam kar N de aztán D vagy B. Mondott 3 variációt. Nem az ülés állításra figyeltem. Atya ég...regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
titán
1. Power (kormány jobb oldalán) >> egyértelműen minden autóban meg kell nyomni
Nem, Teslánál nem. Beszállsz, irányváltó, menetpedál, megy.2. VESS (broáf) ki (kormány bal oldalán) >> kötelező (újabban ki sem kapcsolható) elem
Teslánál (2021-es facelift modell) nincs. Nem kötelező, gyártói döntés, és marha idegesítő.3. Mód: Sport (irányváltó bal oldalán) >> ezt viszont megjegyzi, minden induláskor az utolsó
módban kell indulnia, a niro és kona is ilyen, nézd meg a beállításokban
Ilyenem van, van vele tapasztalat. Csak az ECO és Normál módokat jegyzi meg.6. Cruise: be (kormányon) >> ez minden autóban kikapcsol, ha megállsz, és 30km/h alatt nem bekapcsolható, így ezt nem értem
Chevy Voltnál (Opel Amperánál), és Teslánál is fixen bekapcsolható. Amivel kevered az az, hogy utána még egy gomb kell az aktiváláshoz is. Az elhagyhatatlan, hiszen ki tudná, hogy mikor szeretnéd használni, mikor nem, és ez nem aktiválható 30 alatt, kivéve Leaf és Tesla, ugyebár. Tudnám, hogy mi a frásznak ez a béna 30-as limit egy villanyautón. Belső égésűnél lefulladás miatt van, azt tudjuk.[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Jobb ha megszokod, pont úgy viselkedik mint minden e-autó
Az összes egypedálos e-autó (pl Leaf, Tesla, Honda-e) nem így viselkedik. Így csak a KIA-Hyundai csoport első korszakos villanyautói (meg még néhány) viselkednek. Az Ioniq 5 és az EV6 is kapott rendes egypedálos működést, végre. Szóval ezt megszokni nagyon nem érdemes.[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Shadowbull
addikt
Nyilvan a tesla egyhazzal nem lehet vitatkozni, ok csapatostul rohannak le mindenkit, aki nincs derekig Musk hatsojaban.
A tobbieknek viszont nagyon is erdemes informaciokat gyujteni a valo vilagbol, mert kulonben konnyen csalodas lehet a vege, sot, egy meglehetosen draga csalodas.
Tipikus pelda az Autopilot, es annak az egekig magasztalasa. A teslafan egyhazban alapvetes, hogy az a vilag legjobbja, mindenben is sokkal jobb mint barmelyik mas auto hasonlo rendszere, aztan aki latott mar mast is az tudja hogy ez sajnos nem igaz (fantomfekezesek, egyszeru tablafelismeres hianya, navigacio koztes cel megadas nelkul, a folyamatos bimbammolas, varatlan es veszelyes manoverek stb). De lehet mondani a kenyelmet, a zajszintet, az LG akkukkal valo szivast, es persze ott az altalanos gyartasi minoseg, a rengeteg meghibasodas, es az ezekre valo reakcio (Model S/X feltengely problema, MCU chip, es a tobbi).
Ehhez jon az hogy lesz Magyarorszagon egy darab szerviz, viszonylag konnyen lathato mi lesz ott es milyen gyorsan fognak torodni a problemakkal.
Nyilvan az egy teljesen legitim velemeny, hogy a fentiek ellenere valaki Teslat valaszt, mert o azt tartja a szamara legjobbnak. Csak a tenyeket nem erdemes tagadni.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
Volt szerencsém vezetni pár hete, tényleg nem rossz. Mondjuk nekem EVben olyan nagy összehasonlítási alapom nincs.
Nekem akkor lenne érdekes ha ennek a kisebbik hajtáslánca (4O) bekerülne egy kombi 3as kaszniba. Azon lehet el is gondolkodnék. Az iX3 se rossz az tulajdonképpen ez a konfig, csak X3 ruhában. Csak hát buzi drága.Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
stickermajom
addikt
-
stickermajom
addikt
Idézd kérlek hol állítottam, hogy menet közben kell enni.
Önigazolással vádoltad a kollégát, én pedig felhoztam a két legnagyobb eautós önigazoló lózungot, amit minden - nézőpont szerint vélt, vagy valós - hátrányára fel lehet hozni: "addig eszünk egy szendvicset", "ennyi kompromisszum belefér".Nyilván érzed te is a különbséget egy hatótávval kötött kompromisszum és egy esetlegesen csak nagyobb motornál elérhető automata között, szóval ezt nem is kell magyaráznom.
-
opr
veterán
Hutheto kesztyutarto: Neked hulyeseg, nekem hatalmas bonusz. Hosszu utakra nyaron megy az ember a dogmelegben, es olyankor nagyon jol tud am jonni, ha hideg marad az ital. Leirtam direkt elore, hogy szubjektiv szempontjaim vannak, es hogy ha valakit ez triggerel, inkabb ne olvassa vegig.
#1663:
Konkretan a Tesla-val kapcsolatban irtam. Azota le lett irva, hogy annyi van, hogy egyet tudjak torolni/ablakmosot nyomni, annyi az automatika melle eleg is, hulye volt a reviewer, akitol jott az info, ennyi.#1664:
"Az írásod inkább önigazolás keresése: milyen indokokat találok, ami miatt nem kell vennem elektromos autót."
Hatalmas tevedes. Viszont sehol nem irtam, hogy ha nem sikerul elkoltenem 20-40 millio forintot azonnal, akkor ki fog verni a viz. Azt irtam, hogy van egy amugy szamomra tokeletes benzines autom, ami viszont zabal (varosban rovid utakon akar 13-15l/100km, palyan inkabb 7,5-8), szennyez, es elgondolkodtam rajta, hogy jo lenne levaltani. Azt is leirtam, hogy hybridet en mar nem vennek. Arra voltam kivancsi, hogy letezik-e most kozel kompromisszummentes alternativa. Az van, hogy nem letezik, a TOLTOHALOZAT miatt. Ha mar ennyi penzt koltok, szerintem hadd varjam mar el, hogy ne kelljen ezer meg egy kompromisszumot kotni. 300km/30p palyan az szamomra nem kompromisszum, es ezt le is irtam.Zongoralakk: Semmilyen autot nem vagyok hajlando megvenni se ujonnan, se hasznaltan, ami tele van zongoralakkal, tiszta szivembol gyulolom. Az, hogy ezt nem tudod elfogadni, az nem az en bajom. Ez alol kivetel az, ha van ra valami olcso, elerheto es jo minosegu megoldas, hogy eltunjon/eltakarjam. VW idiota konkretan kormanyra rakott zongoralakkjarol mar inkabb ne is beszeljunk. Mondjuk a VW sok mas miatt is azonnal kiesett a szorasbol, majd ha sikerul ledolgozniuk a 20 ev hatranyukat szoftverben meg fedelzeti elektronikaban, es sikerul megbizhato autokat gyartaniuk legalabb 5-6 evig folyamatosan, visszaterhetunk ra. Addig passzolom. Az e-tron is csak azert van a listaban, mert ugyan VW, de valahogy megis teljesen mas szint.
BMW i40: Megneztem azota arrol is par tesztet. Koszonjuk hogy jott, majd ertesitjuk. Avagy: Uljon szepen vissza a sarokba, majd ha BMW-eknel sikerul komolyan venni ezt az egeszet, beszelhetunk, addig szerintem hagyjuk egymast beken. Artol fuggetlenul. Pluszba tudom, hogy azt irtam, hogy a design utolso, de ez az uj fajta BMW disznoorr design annyira rohadt undorito, hogy arra szavak nincsenek. Konyorgom, meg a VW id.akarhany is szebb, pedig azokat ugy formaterveztek, hogy a designer vegignezte, ahogy a pek leejti a zsomlet mielott berakna a sutobe, es pont ugy deformalodott el, hogy akkora ihletet kapott a formatervezo, hogy azota az osszes kocsijuk ugy nez ki. Ami orbitalisan hatalmas bonusz a BMW-nel, hogy van rajta rendes kilincs. De kb ennyi az elonye, ennyit meg nem er az ezer mas kompromisszum, amit hoz magaval azert, mert egy benzinesbol kendacsolt foshalom, nem egy eleve elektromosnak tervezett auto.
De amugy utoljara, meg egyszer leirom:
Amiert megdoglott a dolog, az a TOLTOHALOZAT. Mert ez jelenleg hosszu tavu tervezesnel UK/EU, de meg US szinten is ugy nez ki, hogy van a Tesla meg a hasznalhatatlan. Mert szamomra az, hogy a toltonel derul ki (amikor mar mindegy), hogy amugy szar/nem mukodik, es ez eleg gyakran megesik, addig ez nem kompromisszum, hanem konkretan hasznalhatatlan. Az ezer app meg egyeb kenyelmetlenseg mar csak hab a tortan. Igy viszont maradt a tesla. Amit amugy a kozeljovoben ki fogok probalni.De szerintem a dolog vege akkor is az lesz, hogy visszaterunk ra 5 ev mulva, hatha addigra normalizalodik a helyzet toltes szempontjabol.
[ Szerkesztve ]
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
Rolly
veterán
igen csak ha CEEt épít ki akkor a gyári töltőt cseszheti és kell neki venni + 1 töltőt és hibridnél én erre nem költenék...
ha van három fázis kihúznám a töltőhelyre és egyelőre felraknék egy minőségi 16A-es schuko aljzatot és tölteném a kocsit 10A-rel biztonságosan (éjszaka mindegy, hogy 3 vagy 5 óra alatt lesz tele...) -
harry
veterán
Mivel ez csak PHEV, ezert max 3.7kW-al tudna tolteni, igy a 16A eleg/optimalis lenne, de ahogy nezegettem itt a toltokabeleket, erre teljesen ho a schuko is (illetve albirol van szo, nem tudom meddig leszunk itt, igy a bovithetoseg sem annyira szempont).
Csak az ajanlatot nem ertem, mert ha jol gondolom a CEE akkor lenne hasznos, ha 32A-rel szamolnank (es/vagy tobb fazissal), de az ajanlatban mindenhol 16A szerepel (megszakito, kabel - bar arra valami eleg durva arat irtak...).
Koszi a tippet, en orulnek neki a legjobban, de Luxemburgban vagyok, egy gyanitom nem aktualis
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Megane4 -et neztem, sajna csak 3.7-et tud (illetve a gyarilag adott tolto valoban csak 10A / 2.3kW).
Marmint a schuko azert lenne rosszabb, mert tudnak hasznalni, nem? Mindenesetre az ajanlat zarhato csatit emlit, igy talan az a resze nem gond De amugy sem.Ar: random barkacsboltban a 3*2.5 vezetek brutto 0.8eur/m, az ajanlatban (ami amugy nemet cegtol jott) meg netto 5.3-al szamolnak... (es nem irjak milyen kabel, csak hogy Leitungsnetz 230V fur e-auto 16A).
[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Pontosabban 0.92 de mindegy is: link
Elvileg ez csak a kabel, avagy van itt kulon tetel az elvezetesre ('Verlegesystem', gondolom ez lehet, de ezt is ki lehetne hozni kb 1eur/m-bol, az ajanlat 4et ir), a kiszallas, oradij, csatlakozok, egyebek meg kulon van... no mindegy, utanajarok meg lehet-e csinaltatni masik ceggel, vagy csak veluk, bar nem latom miert lenne korlatozva.Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
insight
aktív tag
Köszönöm, értem!
Na ezek alapján még biztosabb, hogy béna volt aki tervezte, hiszen a telefonról ugyanúgy elindíthatom más töltését, ha csak rádugta alibiből. Sőt, most, hogy mondod, lehet, hogy ez is történt, mert egy ideig ment a töltés, de az autó nem kapott ebből semmit (a töltésjelző sárgán világított, ami azt jelzi, hogy nincs töltés, csak be van dugva a kábel).
Ha jól sejtem, ezt csak úgy tudom kivédeni, ha odamegyek, és már másik autó be van dugva, akkor megpróbálom kihúzni az ő kábelét: ha sikerül, akkor kamuzott, ha viszont lockolva van a kábel, akkor tényleg tölt. Helyes a logikám?
A szerencsétlen töltőfejen még az sem látszik nappali fényben, hogy világít-e bármi.Amíg ez nem egyértelmű, addig maradok a mobilos indításnál, ott tuti, hogy A vagy B indul.
[ Szerkesztve ]
aka Coyote2000 ('05-'13) / S24 Ultra / Flip 5 / QE75QN90A / Q5'20 / Corvette'81 / 944 '86 / Wrangler '97 / A3 e-tron '15 / Scott e-bike
-
Laca1212
őstag
"Jól tudod, csak azon nem gondolkodtál egy pillanatot sem, hogy a karbon törik, ergo nem lesz kikalapálva, csak cserélve"
Hidd el igyekeztem minimum egy pillanatig gondolkodni, de úgy tűnik gyenge vagyok ehhez, veled ellentétben. De mi van a cserélt elem alatt? Na azt akkor végképp lutri...
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- Milyen alaplapot vegyek?
- Bluetooth hangszórók
- sziku69: Szólánc.
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Vezetékes FEJhallgatók
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- További aktív témák...
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Arlo Smarthub VMB4540 Féláron!
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen