Új hozzászólás Aktív témák

  • biker

    nagyúr

    válasz axioma #929 üzenetére

    Elég összetett a dolog. Ezért is ba...a a csőröm, mikor már minden laptopárus meg elektronikát látott bolt is már EVSE-ket árul. Kb felhasználói tudással. Most nyilván nem rád célzok, csak a helyzetre. Te felhasználói szinten lehet többet tudsz azoknál.

    Szóval ketté kell választani a dolgot: csatlakozó szabványi lehetőségek és autó gyártói megoldások

    Csatlakozói szabvány (eltekintve az usa/japán megoldásoktól most)
    Type1: max 1x32A
    Type2: max 3x63A

    Az autókba 3,6kW-os modulokat épít mindenki. PHEV-kbe 1db, 1x32A esetén 2db, 3x16A esetén 3db, 3x32A esetén régen 6db (tesla), zoe 3x32A 0db mert máshogy oldja meg. zoe 3x63A 0db szintén.
    A zoe egy külön állatfaj, mert nincs benne inverter, a motort használja 3f trafónak és úgy tölt mintha visszatermelne. Megspórolva az inverter blokkot, és az autó bármilyen AC töltési hibánál képes a hajtást leblokkolni mert azt hiszi a motor is hibás lehet. Szuper ugye?

    Leegyszerűsítve eddig az alapok.
    Aztán jönnek a kavarások, hogy egyes leafekbe, nv-200-ba 1db 3,6kW fedélzeti töltő került csak, de van chademo. egyes 3x16A autók tudnak 1x32A-ről tölteni mert átkapcsoló relé ráad egy fázist 2blokkra, a harmadik pihen. Ellenben egy 3x16A autó sem tud 3db azonos fázisról 3 blokkon át tölteni mert akkor 48A folyna a max 32A kábelen a nullán át, ami tűzveszélyes!

    Mit tud tenni az, akinek (pl múlt heti ügyfél is ilyen kérdést tett fel), van 1x25A és 2x16A otthon és egy 1x32A-el tölthető autója? (leafek, kona/eniro opciós töltő nélkül, régi i3-ak, tesla usa adapterrel, soroljam még?)
    A: DC töltő 11kW ezt egy mobil evse-ről vagy fali boxról kell táplálni szimulálva az autót
    B: 3f/1f trafó, ami 2x10A + 1x15A-ből (35A) tud 1x30A-t előállítani 1kW veszteséggel kb.
    A B opció kb 1000-1100€ és rohadt drága lesz tölteni.

    Mit tud tenni akinek 3x32A van de van egy outlandere/limitált leafje, vagy nv200-a ami 1x16A-t tud AC-n de van chademoja? DC22kW-al meg 10-30perc tölteni? Vesz egy mobil DC-t 11/22kW kivitelben

    Miért vettek többen mobil DC-t?
    pl a trió tagjai, akiknek chademo aljzat és 1x16A esetleg 1x32A-ük volt. Ha találsz egy AC oszlopot máris van egy villámod út közben, volt aki hordta magával. Amíg ingyentöltés volt, minden villám foglalt, ez aranyat ért.
    Van ügyfelem, akinek van egy teslája meg egy ipace, és néha egymást követő napokon megy sokat, 1x32A-ről az ipace 1nap mire feltölt. Így nem
    Van taxisunk, akinek van 4 autója kiadva, van 4 fali töltője, de lesz egy dc oszlopa, mert akkor két embert rá tud tenni az autóra

    Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |

Új hozzászólás Aktív témák