Új hozzászólás Aktív témák
-
Bujdy81
csendes tag
-
Bujdy81
csendes tag
válasz npera #135787 üzenetére
Mondjuk az a jármű, ami üzemszerűen nem megy legalább 90-nel, az baromi veszélyforrás az autópályán! Gondolom, azért mentél 80-nal, mert az a szabály. (vagy 70? Nem tudom pontosan) De hogy az egy faszság, hogy adminisztratíve engedve van 90-nél kisebb maximális sebességű jármű a magyar autópályákon! Ez IS azt mutatja, hogy a jogalkotók pont azzal nem foglalkoznak, amivel kellene...
-
Bujdy81
csendes tag
válasz npera #135795 üzenetére
"80-al mentem, mert az engedélyezett utánfutóval. Aztán kábé fél óra gyalázat után úgy gondoltam, hogy ez így nem éri meg és átmentem illegálba 90-95-re.
Megnéztem és környező országokban lehet menni 90-el utánfutóval, onnantól nem voltam illegál."Igen, a szabály a fos, nem benned volt a hiba...
-
Bujdy81
csendes tag
Más: Tesla ma árat csökkentett. Nem sokat, csak annyit, hogy aki tegnapp vett egy fullos Model X Plaidet, az ma ugyanannyi pénzből vehet egy fullos Model X Plaidet, egy sima 3-ast és a maradékból még nyaralni is tud kicsit...
Most 17 körül mennek a 7 személyes, 150k km körüli 6-7 éves, free SUC-os X-ek, kíváncsi leszek, ott is lesz-e 10-20% esés...
-
Bujdy81
csendes tag
válasz npera #135853 üzenetére
Az általam tesztelt X-ben joke kormány volt. Egy fos, ez tény, ebben egyetértünk. Vagy legalábbis én nem tudtam vele bő fél óra alatt összehaverkodni. Ellenben a bal kéznél lévő index teljesen más. Nem igazán van olyan helyzet, amikor átfogsz a kormányon. Megfogod kilenc óra tizenötös fogásban és vezetsz. Ennyi. Körforgalomban is. Lehet, hogy olyan az áttétel, hogy keveset forog, de nem kellett átfognom, csak parkolás közben. Tehát a bal kezed MINDIG az index mellett van. Ellenben a bajuszkapcsolóval, amit pl. kifejezetten nehezebb olyan esetben használni, amikor egy négyágú körforgalom első kihajtóján akarsz kimenni, de befelé menet még nem akarsz indexelni. Tehát már fordítod a kormányt 80-90 fokot, mikor indexelni kellene. Akkor át KELL fognod, hogy indexelhess...
-
Bujdy81
csendes tag
válasz -NoVa- #135856 üzenetére
ööö, nem. Van rajta fekete mód, fényerő állítás, éjszakai mód. Ráadásul szerintem a nagy része jobban kiesik a látótérből, mint a Volvód műszerfala, ami szintén világít!
(X és S esetét nem ismerem, de az Y-ban ugyebár csak a tablet van középen, nincsen a kormány mögött kijelző)
-
Bujdy81
csendes tag
válasz -NoVa- #135859 üzenetére
Ez egy fos, telefonos kép mostanról:
Sajnos a telefon a benti sötéthez húzta a képet, de látható, hogy a tablet szinte kiesik a látómezőből, a sebesség érték még csak-csak benne van, de az au környezetét mutató rész már nincsen, tőle jobbra a navi még kevésbé...Az tény, hogy a lámpa erős, de LED-es, szóval akár jó is lehetne a programozása a fénykévének, de szerintem nem az!
-
Bujdy81
csendes tag
válasz npera #135899 üzenetére
Anno, mikor egyik telefonos cégnél bejelentették, hogy leépítés lesz, akkor kommunikálták, hogy csoportos leépítés lesz, aki szeretne a közeli jövőben kilépni, jelentkezzen és kirúgják őt (ez, ugye, sokkal jobb a munkavállalónak). Erre adtak pár hetet és csak utána kezdtél el kirúgni az embereket. Sokan mentek el így, bezsebelve 4-6-8 hónapos végkielégítéseket...
-
Bujdy81
csendes tag
válasz blueboi69 #135922 üzenetére
Vagy elmegy juniornak egy tanácsadó céghez és akkor on the job learning.
Anno a SAP BW karrierem ezzel a kérdéssel indult a másik oldalon:
"Most fizetünk neked azért, hogy olyat tanulj, amivel később kurva sokat fogsz keresni. Érdekel?"Annyit kérdeztem, hogy "Legális?"
-
Bujdy81
csendes tag
válasz npera #136049 üzenetére
Aszongyák, el fog szilfátosodni a 12 voltos akku a Teslában, mert nem kap nagy terhelést rövid időre (mint a belső égésű indításakor). Szóval ajánlott 3-4 évente cserélni a 12 voltos akksit az EV-ben.
De a szakembör egyetértett velem, hogy ha a Rifter akksija meghal (három évvel öregebb), akkor tegyem át a Teslából a Rifterbe és a Teslába vegyek egy újat.
Látatlanba lefogadom, hogy nem kompatibilis a kettő!
-
Bujdy81
csendes tag
válasz WiZARD #136094 üzenetére
Elvileg "ólomsav" a kisakku.
Viszont baromira érdekelne ez a degradáció téma, mert bő 12 ezer km után még mindig 418 km-t ír teljes töltéskor hatótávnak, pontosan úgy, mint átvételkor! (kopp-kopp)
(Elvileg nem tanulja a vezetési szokásokat, hanem WLTP hatótávot ír mindig, a rendelkezésre álló töltöttség függvényében)
-
Bujdy81
csendes tag
válasz npera #136100 üzenetére
Bevallom, olvastam cikkeket, hogy a supercharger nem is eszi annyira az akksit, de szerintem lehet abban valami, hogy ha csak 11 kW-tal töltöm szinte mindig és van, hogy 8-10 órája is van "balanszolni" éjjel, mert már teli van, szóval, szerintem, ez jobban kíméli az LFP akksit, mintha hetente egyszer tölteném 100%-ra és sokszor kapná a töltést 120-150 kW-tal...
-
Bujdy81
csendes tag
Szombaton voltan Balatonfüzfőn, középtávú triatlon versenyen.
Mivel a kondim fosch és edzeni nem volt időm, ezért kértem az átnevezést az iron távról. Jó döntés volt!
Az uszi jól ment, nekem meleg volt még a víz, de én még sosem láttam ennyire simának a füzfői öblöt, valahogy ott mindig van hullámzás! Most nem volt. Úszás után bringára pattantam és tudtam, hogy baj nem lehet, mert ha az úszás megvan a szintidőm belül, akkor megleszek (1900 métert kell úszni, kisétálni még vagy 100 métert a vízben, depózni, bringát kitolni a depóból, erre van 65 perc). Bringa jól ment, éreztem, hogy frankó vagyok, mert az erősebb ismerősök elég lassan értek csak utól! A bringa utolsó 10 km-én (most csak 74 km volt a táv a szokásos 90 helyett, mert így jött ki. Az iron táv 180 km, öt kör volt, nekünk csak két kör, plusz a ki/bevezető szakaszok) még pihentem is kicsit, hogy jól pörögjenek a lábaim a futáson. Gyors depó, indulnék futni, indulnak a lábak és 200 (kétszáz!) méter után BANG! jött a "kalapácsos ember" és pofán vert a valóság! Ilyen még nem volt, hogy pont a bringa végére "fogyjanak el az életerő pontjaim"... Szóval az első két kilométeren még futogattam valamennyit, majd menetelni kezdtem, azt is edzeni kell, tehát jött 17 km erős tempójú gyalogolás, majd az utolsó két kilit megkocogtam, hogy azért nem legyen 3,5 óra fölött a félmaraton...
Ez így egy jó sztori is lenne, csak van benne egy csavar: vettünk a babysitternek egy WizzAir félmaraton nevezért, hogy lefussa élete első félmaratonját, ebben támogassuk! Ő olyan 2:45-ös időt lőtt be, az még 15 perccel szintidőn belül van. Na, ez volt másnap!
Hát, kibírtam röhögés nélkül a tegnapot...
Szerencsére mindkét nap hideg volt és felhős. Bocs, ezt nem ide...
Szóval most ülök a home office-ban és minden felállás előtt átgondolom, hogy mit akarok, az hány lépés és hogyan lehetne kettővel kevesebb?! Ja, és a masszázspisztoly a barátom, ajánlom mindenkinek!
-
Bujdy81
csendes tag
válasz -NoVa- #136107 üzenetére
Komám beállította a rekordot szombaton. 6:51-kor kiszállt a kocsiból a strand parkolójában, 7:00-kor rajtolt. Közben:
- bement a versenyközpontba,
- felvette a rajtcsomagot,
- keresett egy ezrest a chip letétért,
- bedepózott,
- check-int nyomott a chipszőnyegen,
- bement a vízbe a rajthoz.Azért ez nem gyenge, fentiek normál tempóban alsó hangon 30-40 perc szoktak lenni. Ja, a bemelegítés ilyenkor az első 2-300 méter...
-
Bujdy81
csendes tag
válasz npera #136109 üzenetére
Ezen cikk után elkezdtem kicsit utána olvasni és pár gondolatom van, ha hülyeség, javíts ki, kérlek!
Az LFP kémiájú akksikra 2500-5000 ciklust írnak élettartamra. Pár helyen akár 20.000 ciklust is, de legyünk pesszimisták, számoljunk 3000 ciklussal.
A DoD paraméternek 80%-ot olvastam, tehát nem szabad nullára meríteni, csak 20%-ig. Amennyiben elhisszük, hogy a Tesla hagyja nullára merülni (nem hagyja), akkor azt jelenti, hogy a névleges kapacitás 80%-át használhatjuk.
Nekem autópályán egy seggel kb. 300 km-t bír a kocsi, városi tötymörgésben inkább 600 km-t. Vegyes használatra saccoljunk 400 km-t. (Pont ma próbáltam, hogy 418-ról indul és ha majdnem betartom a KRESZ-t és csak kicsit megyek vadabbul, mint a Rifterrel szoktam, akkor több km-t tudok menni, mint amennyi a hatótávból fogy)
Fentiek alapján az akksi élettartama pesszimista becsléssel kb. 3000*400*0.8=960.000 km.
Ez egy 60 kWh-s, kis akkus Tesla. A kocsi élettartama kb. ennek maximum a fele. Tehát lesz egy kb. 50%-ban elhasznált akkum, amikor kuka az autó.
Kérdés: miért nem kötelezi az EU az EV gyártókat, hogy oda-vissza inverter legyen a kocsiban? Fenti példával egy átlagos napon, ha a napelem teletölti a kocsit, akkor 30 kWh áramot feltölthetek a hálózatba éjjel, mert az a használat úgyis puffer (nyilván, ha másnap utazok messze, akkor nem töltöm fel). Ha 10 óra az éjszakai használat, akkor az 3 kW feltöltés. Ha lenne 200.000 ilyen EV Magyarországon, akkor az már 600 MW olyan "erőművi kapacitás" ami "az utcán hever"...
-
Bujdy81
csendes tag
válasz npera #136128 üzenetére
Na, ez a lényeg:
"Ha valaki napelemmel küzd, akkor egy BEV simán lehetne puffer arra is. Akár csak lokális üzemben, hogy a ház szipókázik belőle amikor nem süt a Nap, nem kell az egész utcának arról mennie."
Tehát a napelem fölös termelését ÉN rakom a kocsiba és éjjel ÉN töltöm vissza a hálózatba, akkor ez pont, hogy csökkenti a kilengéseket, mert letöri a nappali termelési csúcsot és pótolja az esti nagy fogyasztást. Ha ezt egy EU-s rendelet előírná a gyártónak, akkor a beruházást és ÉN fizetem, nem az állam...
Ha lenti paraméterekkel számolunk, akkor 3000x60x0.8=144 MWh az akksi kapacitása az élettartama alatt, ha annak felét visszatöltésre használom, akkor az 72 MWh. Ha nem 5 Ft-ot adnának érte, hanem valami piacibbat (nem a KÁT féle 46 Ft-ot, de mondjuk 25-öt), akkor az a kocsi élete alatt majdnem két millió Ft árelőny. Az is valami, főleg, hogy az EV autók ára hosszabb távon közelíti az ICE kocsikat...
-
Bujdy81
csendes tag
Na, voltam szülőin. Tanár még van, de ugye nem járt le a felmondási határidő. Ellenben - hogy, hogy nem, elvtársak - pont a Teleki hetedikeseinek a Határtalanul pályázatát nem sikerült támogatni. A másik hatosztályos suli gyerekei mehetnek.
Hogyan magyarázzam el a csalódott lányomnak, akinek a barátja fog menni Erdélybe, hogy mi a helyzet? Tizenkét évesen avassam be abba, hogy így működik
a Kommunista Párt, a Fidesz? Kibaszott ideges vagyok emiatt, mert ez annyira pitiáner dolog!Ami viszont elhangzott, hogy olyan minőségű oktatást akarnak nyújtani a gyerekeknek, hogy bárhova felvegyék őket. Pár másodperc szünet, majd hozzátettem, hogy bárhova, bármilyen szakra, egész Európában...
Ja, és bejött bemutatkozni minden szaktanár (ez tök jó volt!) és kb. mind elmondta, hogy a NAT-os tankönyv szart sem ér, de majd tanulnak jegyzetből... [Ez a rész ugrott be a Moszkva térből ]
-
Bujdy81
csendes tag
válasz Sipi- #136308 üzenetére
Radnóti? Onnan azért tényleg bárhova mehetnek majd tovább...
Nekem is azt mondta ismerős, hogy szerinte a vidéki top gimikben sem sokkal rosszabb a képzés, vagy akár hasonló is, mint a pesti top gimikben, csak mikor ő végzett (15 éve), akkor a pesti top gimikben sokkal jobban megvolt a know-how, hogy hogyan lehet külföldre menni egyetemre. Úgy látszik, ezt a hiányosságot már erősen dolgozzák le a vidéki gimik...
-
Bujdy81
csendes tag
-
Bujdy81
csendes tag
-
Bujdy81
csendes tag
válasz npera #136441 üzenetére
A Teslánál nagyon nem mindegy, hogy merre indulsz el kirándulgatni!
Pl. Horvátországban a 125 kW-os SUC már tutinak számít, sok a 100-as. Ami feleződik, ha ketten állnak a két oszlopon. Sormáson pl. 250-es töltő van. Az én RWD-m 170-nel tud tölteni, az LR vagy a Performance 250-nel. Gyakorlatban ez azt jelenti, hogy kb. 15 perc alatt több, mint fél akksit betöltesz. Sormáson mi felváltva elmentünk wc-re két turnusban és az alatt +50% töltés lett. Alig több, mintha a dízellel lettünk volna. Crikvenicából KRESZ-t tartva simán eljöttünk Sormásig. Egy LR neccesen haza is hozott volna rátöltés nélkül kb...
-
Bujdy81
csendes tag
válasz npera #136474 üzenetére
Én nem vagyok nagy drifter, de azért mikor megvettem az MR2-t és üres volt a Tesco parkoló...
Meg mikor beértem reggel elsőként a finoman havas céges parkolóba, akkor rajzoltam kicsit a később jövőknek. Kolléga köszönés helyett azzal nyitott, hogy kivételesen irigyel (ő egy GS1200-essel verette akkoriban, szóval rá is rájárt a rúd)...
-
Bujdy81
csendes tag
válasz A. Crowley #136491 üzenetére
Mi egy Fehérvár-> Székelyudvarhelyt. Az konkrétan 11:45 perc vezetés volt, plusz 11 perc tankolás szünet. Az tényleg majdnem az "egyseggel" kategória volt. Egyszer kibírtam, de nem csinálnám sokszor magamtól...
-
Bujdy81
csendes tag
válasz Jahno #136503 üzenetére
Aki rendszeresen ingázik Békéscsaba és Szarvas között, az bizony megszívta, ez tény. Kérdés, van-e ilyen?
A Tesla kb. online látja, hogy melyik töltőt milyen intenzitással használják, szóval szerintem rájuk lehet bízni, hogy milyen helyszínekkel bővülnek.
Ettől függetlenül van rendszeresen szavazás, hogy hol legyen új töltő.
Budapesten kívül van most Győr, Sormás, Szeged, Debrecen, Miskolc
2023 végéig ehhez jön még Fehérvár és Óbuda,
2024 végéig jön még Pécs, Siófok, Szombathely, Kecskemét.Tény, hogy Muronyban még egy ideig nem lesz SUC, de el kell ismerni, hogy egy recesszióban lévő országban sajnos nem robban a kereslet a Teslák iránt...
-
Bujdy81
csendes tag
-
Bujdy81
csendes tag
válasz Jahno #136525 üzenetére
Csak a lényeget nem érted!
Ahhoz, hogy normálisan lehessen élni a városban ez kell, amit leírtak. Vagy valami hasonló, de filozófiáját tekintve ilyen.
Ljubljanában tudod, hogyan biztosítják, hogy 7-re végezzenek a rakodók a sétáló utcában?
Úgy, hogy éjjelre el kell pakolni az asztalokat, utána hajnalban fél6 felé jön a kukás, utána a szállítók, 7-től lehet kitenni az asztalokat. És ki is teszik, mert jön a turiszt és reggelizni. Na, aki addig nem áll el a furgonnal, az bent ragadt és jön a bünti.
Ha ehhez az kell, hogy változzon a szállítási filózófia, akkor az kell.
Kell kétszer ennyi kocsi, kétszer ennyi fuvaros és akkor fele idő alatt végeznek. A piac ki fogja kényszeríteni, hogy legyen megfejtés, mert mindig van. Ha ehhez az kell, hogy felmegy némiképpen a kiszállítás ára, akkor az majd lecsapódik a kávé árában picit. Cserébe lehet, hogy jópár egyetemista/junior dolgozó kicsit előbb felkel, mert megéri vinni pár fuvart neki is a saját kocsijávan még 7:30 előtt, fizetés kiegészítésnek. Vagy valami.
De az tényleg nonszensz, hogy a járda tele furgonnal és/vagy generálja a dugót fél kilenckor, mert pakol!
-
Bujdy81
csendes tag
Új hozzászólás Aktív témák
- Mac mini ( M1, 2020 ) 8/256
- Dell Latitude 7300 Aluminium i5-8265U, 16GB DDR4, 512GB NVMe, FHD IPS Touch, HUN Vil.Bill, ÚjÁllapot
- iPhone SE 2020 64GB Független Karcmentes/1 hónap gar. Akku 97%/p3418/
- ThinkPad T14 Gen3 14" FHD+ IPS i5-1245U 16GB 256GB NVMe SSD gar
- iPhone X 64GB Független Újszerű/1 hónap gar./Akku 100%/p3417/
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest