Új hozzászólás Aktív témák

  • Bujdy81

    csendes tag

    válasz npera #136128 üzenetére

    Na, ez a lényeg:

    "Ha valaki napelemmel küzd, akkor egy BEV simán lehetne puffer arra is. Akár csak lokális üzemben, hogy a ház szipókázik belőle amikor nem süt a Nap, nem kell az egész utcának arról mennie."

    Tehát a napelem fölös termelését ÉN rakom a kocsiba és éjjel ÉN töltöm vissza a hálózatba, akkor ez pont, hogy csökkenti a kilengéseket, mert letöri a nappali termelési csúcsot és pótolja az esti nagy fogyasztást. Ha ezt egy EU-s rendelet előírná a gyártónak, akkor a beruházást és ÉN fizetem, nem az állam...

    Ha lenti paraméterekkel számolunk, akkor 3000x60x0.8=144 MWh az akksi kapacitása az élettartama alatt, ha annak felét visszatöltésre használom, akkor az 72 MWh. Ha nem 5 Ft-ot adnának érte, hanem valami piacibbat (nem a KÁT féle 46 Ft-ot, de mondjuk 25-öt), akkor az a kocsi élete alatt majdnem két millió Ft árelőny. Az is valami, főleg, hogy az EV autók ára hosszabb távon közelíti az ICE kocsikat...

Új hozzászólás Aktív témák