Új hozzászólás Aktív témák
-
Jahno
őstag
válasz
zetor2000 #102002 üzenetére
Meglátjuk, Teslánál megint gyűlnek a pontok, csak sok esetben érdekes a telemetria. Néhány hatóságnak megint szemet szúrt, hogy eddig jól modellezte az önvezető cucc a sofőrt, mert ugyanolyan balfasz bír lenni, mint a humán erő, csak most már annál is balfaszabbak és hümmögni kellene rajt:
-
hobizoli
nagyúr
válasz
zetor2000 #102002 üzenetére
aze' ha megnezed azt az "minosegi" uzemmod valto kapcsolot a Rimac-ban szerenytelen 2.4millio USD-ert, kb ugy kattog, mint a felultoltos Energomat mosogep programvalasztoja
egy erintokepernyos megoldas nem fert volna bele?
Model3 Trackpack-nel a elso-hatso hajtast is azon allitod....meg mindent IStöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz
zetor2000 #102004 üzenetére
en eleve nem is ertem minek vetik ossze barmivel
150db keszul belole csak, azaz ehhez kepest meg egy Ferrari F50 is egy tomegmodell, es azt se latsz sehol
utcan ilyennel halando ember kb nem fog talakozni... max MonteCarlo-ban pozerkodaskor, de igazabol meg ott se
na meg kijon maaaajd egyszer a Tesla Roadster es rakoszon erre egy tized ekkora arcedulaval, akkor be is csukhatjak a boltot, mert abbol volumen is lesz
1/4-n 9.2-t megy a szeria Pokróc, kipakolva az uleseket belole 9.0-t is tud, a Roadster meg annal is 3-400kg-val konnyebb lesz
ergo ha nem csinalnak semmi extrat a hajtaslanccal, akkor csak a kisebb sulya miatt is tudja az is a 8.5-8.6sec-s idot 1/4-n
csak ehhez kb tized annyiba fog kerulni, mint a Rimac cuccatöbb drón kell ;P
-
Jahno
őstag
válasz
zetor2000 #102004 üzenetére
No ez az, tesztelne már legalább rendesen 3as szintet, de ezt sem. Miközben alternatív cégeknek már kereskedelmi engedélye van és azok még robottaxit sem ígértek? Egyszerűen csak csinálják és műxik :-D Sok a kínos téma, de ja, menő és sok autót ad el. Oszt még a sávtartás sem megy rendesen. Meg kell néznem, legalább 5+ éve ígéri az önvezetést és a robottaxit, de jól terel, mindig "majd jövőre" lesz, aztán legfeljebb bedob valami újabb állatságot. Ezeket a lehetetlen és szemfényvesztő dolgokat ha lefaragnánk, akkor egész jó arc lenne, csak pont azt tudta megfogni, hogy ettől működik az egész és zabálják.
-
blueboi69
csendes tag
válasz
zetor2000 #101994 üzenetére
Na majd megnézzük valamikor, mert itt felénk vannak jó fagyizók de 300-350 körül és ahol Siófokon ettünk fagyit, ott majd 400ft éshát nem is volt nagy sem.
Viszont Gárdonyban és Velencén is van istenkirály fagyizó.
Fenti wc tartályt sztem vagy 10éve nem láttam már
Múltkor nagyobbik gyerek (4) megjegyezte, hogy a két nagymamának ugyanolyan a wc tartálya. Mindkettő panellakás, a wc csésze mögött van. Máshol mindenhol beépített van, neki az a szokatlan, ha látszik valami.
-
Samott
addikt
-
Jahno
őstag
válasz
zetor2000 #102067 üzenetére
Mondjuk jahh, nem gyorsan, nem kötött de mégis fix pálya. Automata raktárat targoncákkal láttál? Elég félelmetes. Ott sincs baleset, csak korlátosak és kötött az egész.
Autóban én ilyesmikre gondoltam: [link] páran keményen mennek előre.
Meg akkor is, amíg van egy szem tesztcucc ami ember nélkül átmegy a városon, akkor az már többet tud, mint a Tesla. És egyre több olyan akad.
-
Samott
addikt
válasz
zetor2000 #102067 üzenetére
De azert azt te is latod hogy ez nagyon mas, mint amit onvezetesnek tartunk? Forgalmas utra, balra kifordulni? Az hogy autopalyan, vagy szinte kotott utvonalon elboldogul az mar sok gyartonak megy. Veszfekasszisztens, savtarto es meg is vagyunk.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
-
WiZARD
addikt
-
Samott
addikt
válasz
zetor2000 #102093 üzenetére
Igen, en is igy fogalmaznek ha belebuktam a kiserletbe. Nem elcsesztunk egy csomo idot, eroforrast valamire, hanem megprobaljuk maskent. Megmondom mi lesz a vege: megveszik a google rendszeret. Majd valamikor a tavoli jovoben.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
WiZARD
addikt
válasz
zetor2000 #102235 üzenetére
Ami videót múltkor linkeltem, azon nagyon röhögtem, ahogy össze volt vágva a Tesla és a Mercedes EQS bemutató.
Teslában mutatja, hogy Cyberpunk fut 60fps-sel.
Mercedeses mondja, hogy akár játszani is lehet a központi kijelzőn és benyom egy szaggató grafikás tetrist.Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
npera
újonc
válasz
zetor2000 #102235 üzenetére
Amelyik OEM most meg akar maradni a prémium piacon az "szuperszámítógéppel" dolgozik már most vagy arra fejleszt. Saját kódot.
Az emulál mindent amit korábban dedikált boxok csináltak. A Tesla tud videójátékokat futtatni csak úgy maradék kapacitásban, olyan teljesítményről van szó.
-
npera
újonc
válasz
zetor2000 #102249 üzenetére
Ehhez egy nagyon hosszú kiselőadás kellene. Most csak röviden.
Régen volt kábé a világítás, a duda és a gyújtás, mint elektromos rendszer. Aztán elkezdett sokasodni a különféle funkciók száma. Aztán jött a CAN-busz. Aztán egyre több ECU. És elkezdett növekedni a "dobozok" száma.
Ez kétféle problémát jelent:
- a HW iszonyatos kusza lesz, a kapcsolatok száma és a sávszélesség egyre problémásabb
- a SW borzasztó spagetti kód lesz egy idő után, ahogy adogatnak hozzáA fejlesztést ugye tesztelni is kell, valamint vannak variánsok is a piacok és felszereltségek kombinációi miatt. Egy idő után valami döbbenetes számú variánst kellene letesztelni.
Ha van egy szuperszámítógép "középen", akkor az egy csomó olyan feladatot megold, amire korábban külön dobozok voltak. Ez nem azt jelenti, hogy a szuperszámítógépbe megy a kormányzás, meg a fékpedál, a másik oldalon pedig kijön a 3 db busbar a motorba 800V-on vagy 1200-on, ha már a jövőről beszélünk.
A különféle teljesítményű mechatronikai alrendszerekhez még mindig kellenek végrehajtó "dobozok". Például inverter az elektromos géphez. De ezeket már nagyon integrálják. Egy Polestar 2 esetén még ott ül a subframe-en gumibakokon a "motor", amibe megy 3 db vastag narancs kábel, aztán kábé egy méterre tőle van az inverter, amibe meg megy 2 db igen vastag kábel az akksiból.
A Model 3 esetén már egybe vannak integrálva, az inverter AC-oldalon 3 db busbarral megy a gépbe közvetlenül. Annyira integrált a cucc, hogy a hűtés is integrált az osztómű, az inverter és a gép között. Meg nem makettkodnak IGBt-vel, hanem SiC-alapú az inverterük.
De nem közvetlenül a szuperszámítógépük adja ki a 3-fázisú áramokat, ennyire azért nem integrál senki.
De ha a saját magad által írt és következetesen felépített kód (semmi legacy spagetti toldozgatás) fut az általad igen jól ismert HW-en, akkor az integráció és tesztelés nagyságrendekkel kevesebb komplexitást rejt. Ha új funkciót kell berakni (dog mode vagy summon vagy akármi), akkor tudod hova kell nyúlni, nem kell feltalálni a kereket újra és nem valami félig szürkezónás legacy kártyavárra építed az új kódot.
Az új generációs vasakban töredék számú doboz van, jóval magasabb sávszélességű CAN és Ethernet. Nem külön ECU van az ablaktörlőnek, meg valami rettenetes beszállító által tákolt blackbox kód alapján fut az esőérzékelő vagy az aktív LED-matrix fényszóró vezérlése, hanem ismert a kódja és optimalizált.
Röviden, mert ez nagyon mély téma.
-
npera
újonc
válasz
zetor2000 #102267 üzenetére
Kábé.
Most vonatkoztassunk el HZ vad USB-s ötleteitől, mert az autóiparban nem lehet biztonsággal kapcsolatos funkciókat akármire rábízni. Egy csomó funkció csak úgy működhet, ha előtte lefutnak különféle tesztek. Az információt csak úgy fogadja el egy "doboz" egy szenzortól, ha azt megerősíti egy algoritmus által becsült érték például. Ha ezek eltérnek egymástól, akkor megpróbálja összevetni egy harmadik forrásból érkező infóval.
Belsőégésű motoroknál analóg dolog, hogy a főtengely jeladó ad egy jelet, de ezt meg lehet erősíteni a vezérműtengely jeladó jelével is. Meg tudod modellezni is a pozíciót, amivel már elég magas integritást tudsz kapni a jel helyességével kapcsolatban.
De olyan szcenárió nem történhet meg, hogy a sofőr előre akar haladni és a hajtáslánc ráadja a nyomatékot hátrafelé. Vagy arra is van előírás, hogy mennyit gurulhat a kocsi a Park Lock aktiválása után. És még egy csomó minden biztonsággal kapcsolatos funkció. Ezekehez mind-mind több forrásból veszik a jeleket, hogy nagyon magas integritással tudják megállapítani, hogy kontroll alatt van-e mondjuk a nyomaték a motor tengelyén.
Ilyemire nem lehet berakni egy USB-t.
És ha megmurdal valami fatális véletlen folyamán egy vezérlő egység, akkor arra is van előírás, hogy miként kell "eldisszipálni" az energiát a magasfeszültségű rendszerben, mennyi idő alatt kell milyen alacsony feszültségre leessen a kapocsfeszültség és hol.
Ezeket a Tesla is tudja, mert máskülönben tele lenne a net hátrafelé elinduló kocsikkal, meg a saját autója által agyonpasszírozott tulajok rémtörténeteivel.
-
-
Jahno
őstag
válasz
zetor2000 #102278 üzenetére
Van ott most közel 100ezer ember is, max. hírekben saccolnak és kerekítenek összevissza (:- Amúgy de, elég gyors tud lenni. Itt felettem egyfejű is tudja akár darabra is (:-
Én időmben így volt 6 bejárat, még van róla dókument:
De ja, nem sokan gondolnak bele, inkább az utakon van torlódás, ami mindig volt, csak rinyálni könnyű. Így kezdtem (:-
-
blueboi69
csendes tag
válasz
zetor2000 #102627 üzenetére
Alapvetően kapnak az oviban gyümölcsöt. Egyik szülő megfűzött néhány másikat (így már lehet arra hivatkozni, hogy többen úgy gondolják, hogy...), hogy kevés az ami van bent és különben sem elég változatos, akkor vigyünk be.
Olyat nem lehet itt, hogy csak saját magának, mert nincs hol tárolni külön, gyerek elfelejti, nem is tudja magának elkészíteni, stb. Iskolában más, gyereknek ott a saját táskája, benne uzsonnásdoboz, tudja, hogy az övé. Ovinál nincs azért ilyenre lehetőség. Ráadául ott valaki elkészíti és akkor egyben ki van rakva. Arról nem beszélve, hogy nagy dráma van, ha valaki bevisz bármit és valaki más is szeretne belőle. Ebből adódan játékot is tilos bevinni. -
blueboi69
csendes tag
válasz
zetor2000 #102631 üzenetére
A második idézet az egy feltételes mód akrt lenni. HA bevinne a gyerek magának cuccot.
Egyébként igen, az volt az ötlet, hogy 1 szülő 1 héten bevisz annyi gyümölcsöt, ami az összes gyereknek (30fő van) elég 1hétre.
A kérdéseid pontosan azok, amiket mi is pörgettünk végig asszonnyal. A választ rádbízom
-
eattila
csendes tag
válasz
zetor2000 #102647 üzenetére
Túl van ez lihegve. Minden héten 1 nap kellett oviba gyümölcsöt vinni. 1-3 kilót. Kivéve banán, mert az mindig volt. Én konkrétan évente 3x vittem max, akkor került ránk a sor.
Tisztasági csomagot is vinni kellett minden hónapban. Wc papír, szalvéta, szappan, zsepi.Ovi dolga lenne, de nincs pénze rá. Nem az ovit kell szidni, hanem aki a pénzt adja neki.
e-lias : exHWSW, fotók: https://www.flickr.com/photos/148053804@N05/
-
npera
újonc
válasz
zetor2000 #102808 üzenetére
A még "katonai célra" felhasználható részeket leszedik, tehát a páncélozást, meg a "tornyot" és hasonló mókás kiegészítőket.
Göteborgban ezzel kábé sehol sem lehetne parkolni, mert a szélessége miatt nem a kiszállás a gond, hanem be sem fér. Mondjuk valami 75 cm körüli magasságra tud felmászni, szóval az átlag személyautóra fel lehet vele kaptatni, aztán dugóban tudsz haladni tovább...
-
npera
újonc
válasz
zetor2000 #102880 üzenetére
Simán csak közlekedni utcán a standard 911 és a Cayman S nagyon ott van. Ha elmész a GTS és GT3 (vagy 4) irányba, akkor az kirázza a lelket is belőled "sima" úton. A vicc az, hogy a kurrens 911 GT3 első futóműve és segédváza gyakorlatilag a 911 RSR-ből jön, ami nagyon durván pályaautó alap. Ezek után bizsergető belegondolni, hogy milyen lesz majd a GT3RS a "mezei" GT3-hoz képest. Úúúúúúúú....
-
Samott
addikt
válasz
zetor2000 #102980 üzenetére
Amugy a kutyak nem feltetlenul csak hulyeskednek: Aki még az MSZP-nek is sok volt: így kezdte a politikát Tóth Csaba - ez pl. franko tenyfeltaro ujsagiras.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S24 Ultra 12/512GB / 1 év garancia / CSAK KIPROBÁLT SZINTE ÚJ
- Dell Latitude 5480, 14" FHD IPS, i5-6300HQ, 16GB DDR4, 256GB SSD, 1.7 kg, gar
- Samsung Galaxy S24 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- PS Vita OLED (fóliás, jó állapot) + töltőkábel (adapter nélkül) + PSV Adaptor + Plüsstok
- LG Soundbar SN5