Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
válasz zetor2000 #21532 üzenetére
háttööö
a 431p2 majdnem másfélszer annyi pénz annyiért már bőven kapok celeronos minigépet, ami sokkal rugalmasabb, mint a nas. gondolkoztam én is, hogy mi mindent tudnék rátestálni a nasra, de sokkal egyszerűbb nekem egy külön wines vas. a transmission bevált, mentésre jól ki van nekem találva a syncovery... a bontás meg a hotswap nem érdekel, nem akarok cserélgetni.
meg van az a kérdés amit írtam, az tök jó lenne, ha egy vinyó pörögne folyamatosan, és arról menne a seed, de ezt meg nem tudom megcsinálni... sehogy se jó, viszont valamelyiket meg kéne vennemistálló? gazemberség? hupákolás?
-
Jahno
őstag
válasz zetor2000 #21537 üzenetére
"Ha van új/jobb rendszer, dob egy levelet, megnézed, kell e neked, ha nem, akkot ennyi, ha kell, akkor meg 10 perc, és frissült."
Én a Winnel is kb. ennyit "szopolok", de még tán így sem. Igaz lassan elhullik a kocka. És a vincsik is. Meg lehet a NAS helyett egy darab 10-12 terásra kellene visszafejlődnöm.
-
veterán
válasz zetor2000 #21537 üzenetére
kell, mert 3x8 tera jóval olcsóbb, mint 2x14. backup van, de kell valamennyi biztonság azért, mert ha borul valami, akkor azért nem két perc visszahúzni azt a tizenpár terát.
a zajra háklis vagyok, meg picit fáj a gondolat, hogy három vinyó feleslegesen pörög akkor is, amikor egy hétig hozzá se nyúlok
mivel gyorsabb a nagyobb procis nas, ha így is bőven a gigabites háló a szűk keresztmetszet? a win nekem bevált, a mostani épített nas is win alapú. elég hasznos, szükség esetén tud dropboxról letölteni, yt csatornát lopni, google drive-ra meg wetransferre felfelé töltögetni, szükség esetén videót muxolni.mondjuk most elgondolkodtam, hogy mi lenne, ha a 3x8 raid5 helyett két darab kétlemezest vennék mindkettőben 2x8 jbod-val, és akkor az egyikkel lenne a felhőn mellett egy offsite backup, amihez el tudok autózni 20 perc alatt, ha arra van szükség.
istálló? gazemberség? hupákolás?
-
npera
újonc
válasz zetor2000 #21737 üzenetére
Az a gyávák utolsó mentsvára. A kemény gyerekek az első kereket fékezik.
Sportmotorokból extrapolálva a hatásos fékerő 95%-a az első kerékre esik, a maradék 5% a hátsóra. Roller kábé ilyesmi lehet. Rövid tengelytáv, gyakorlatilag nincs utánfutás. Fékezel egy durvát első keréken, aztán valami lesz. Mert olyan nincsen, hogy semmi sem lesz. Valami mindig lesz.
-
veterán
válasz zetor2000 #21626 üzenetére
synologyból a ds418j lenne a logikus döntés, vagy ha 2 lan kell, akko ds418. ha intel proci is, akkor 418play, de az már 150e, a 418j csak 100. cserébe ronda, mint a lóharapás...
qnapból a ts-431p van árban párban a 418j-vel, vagy feljebb van még a 431p2 és a 431x. meg a 451, de megint repülnek el az árak... qnapnak vannak háromlemezes eszközeik is, de az nem sok lehetőséget hagy a bővítésnek.istálló? gazemberség? hupákolás?
-
veterán
válasz zetor2000 #21752 üzenetére
akkor mégegyszer: van épített nasom, egy g8 microserver, win10 alapú. windowson minden fontos és kevésbé fontos dolog meg van oldva, csak a storage résszel nem vagyok elégedett. az új felállás az lesz, hogy a syno vagy qnap adja a tárat, minden mást egy wines minipc intéz. médialejátszásra sincs igényem, amivel többe kerül a távirányítós-hdmi-s qnap, annyiért már kiváló lejátszót lehet kapni.
istálló? gazemberség? hupákolás?
-
FőDudu
addikt
válasz zetor2000 #21761 üzenetére
Ha lehet, akkor 265+ verziosat vegyel, az joval kisebb meretben tarolja le a videokat.
Nem igazan dragabb, viszont sok tarhelyet es savszelesseget lehet vele megsporolni.Valami olyasmi remlik, hogy 'nyolcada'? a H.264 tarigenyenek.
Az meg mar nem piskota.[ Szerkesztve ]
FőDudu
-
npera
újonc
válasz zetor2000 #21855 üzenetére
Én Gabibácsi helyében vennék egy Cube Hyre Race bringát.
- 29"-os kerék
- 160-as hydrós fékek
- 8-as agyváltó (évente olajcsere)
- szíjhajtás (durva időjárásban is 10k km élettartam)
- méd in dzsörmeni850 EUR körül van. Ide-oda bringázni csak úgy gyakorlatilag tökéletes.
-
npera
újonc
válasz zetor2000 #21869 üzenetére
Jelenleg egy csomó olyan tevékenység megy, amivel nem foglalkoznak olyan fókuszáltan, mint az autókkal. De jön majd az is.
Egy kollégám Borås reptérről repül hobbi szinten egy klubban. Van pár kisgép, amivel vitorlázókat vontatnak win-win szityuésün szinten. A vitorlázók örülnek, hogy valaki felhúzza őket, míg ők megy gyűjtik a repülős órákat.
Egy Borås-Göteborg utazás oda-vissza eléget egy csomó benzint vagy dízelt. Aztán egy napi vitorlázó vontatással elnyomnak 0,7 m3 repülős benzint egy ősrégi fél évszázados Lycoming motorral. Semmi környezetvédelmi korlátozás, csak úgy okádja ki a ganét a levegőbe.
A csóka kislánya múltkor rákérdezett, hogy mennyit szennyez a repülés. És a csóka akkor rádöbbent, hogy még tudnak repkedni, de ha nem csinálnak semmit, akkor egy idő után rájuk fogják húzni a vizes lepedőt, hogy csak rombolják a környezetet hobbiból és ennek véget kell vetni. És be fogják tiltani. Ahogy nem lehet erdőben hobbiból terepmotrral szétszaggatni a talajt és szétk*rni mindent úgy ezt is be fogják tiltani.
A mai setup, hogy a boltban van alma Chiléből, Új-Zélandról és Olaszországból, valamint Ausztriából egy elég furcsa alapfelálláson alapul. A gigantikus konténerhajók nem mehetnek üresen, így beleerőszakolnak mindent, amit a világ másik felén el lehet sütni. De a motorja nyersolajjal működik, ami kábé darabos aszfalt jellegű cucc és ökölnyi méretű "részecskéket" okád ki a tengerbe. De nem számít, mert elbírja a tenger. Hát nem bírja el.
Én egyáltalán nem vagyok egy zöld ember, nem ölelem a fákat. De az értelmetlen pusztítást nem kedvelem. És a mai felállás sajnos szétk*r mindent. Nem normális, hogy 2-3 éve még tudtam venni USB-kábelt 0,99 USD áron szállítással együtt Kínából. És ideért kábé 2 hét alatt. Persze kényelmes, mert nem kerül semmibe, de az ilyen felállások is hozzájárulnak a környezet ledózerolásához.
Picit sem akarok olyan a jólétben megcsömörlött idióta lenni, mint a svédek elég komoly része. Nehezen tudnám elengedni a ropogós osztrák dél-tiroli almát, az olcsón beszerezhető kínai drón alkatrészeket, az olcsó fogyasztási eszközöket. Én magam is egy vastagon fogyasztó és pocsékoló átlagember vagyok. De a jelenlegi felállás sajnos durván terheli az ökoszférát, ez így nem mehet örökké. Ugyanakkor azt is belátom, hogy semmit nem változtat, ha átmegyek remetébe és nem eszem több húst és csak fonnyadt tofun és babon élek a továbbiakban.
Megoldást nem tudok, befolyásolni nem tudom. De azt látom, hogy ebből baj lesz. És kábé itt meg is áll a nagy tudományom.
-
BobaHWSW
újonc
válasz zetor2000 #21877 üzenetére
"M1 Abrams: 1850literrel megy 426kilométert. ööö... és akkor a turbinán világít az Eco lámpa... kilométerenként kicsit több, mint 3 liter. Ennyivel egy Toyota Prius kimegy a világból."
Egy prius messze nem oszt a vilagnak annyi szabadsagot (FREEDOM!!!) mint egyabrams tank szoval nem fair osszehasonlitas.
-
npera
újonc
válasz zetor2000 #21877 üzenetére
Én úgy látom a magam kis portásfülkéjéből, hogy most éppen egy gigantikus csata megy az OEM-ek között az akksikapacitás megszerzéséért. Közben az akksiba és spéci mágneses motorokba (ugye senki sem gondolja, hogy csak egyféle specifikáció létezik mágnesből?) szükséges alapanyagok olyan országokból jönnek, ahol simán leküldik a kisgyereket a bányába vagy még most is leölik az albínókat, mert abból lesz az örök élet vagy megerőszakolják AIDS-esen a csecsemőt, mert ha szűzzel hálsz, akkor megtisztulsz és komplett falvakat mészárolnak le, mert éppen egy másik vallási irányzathoz tartoznak, közben körülmetélik a kislányokat, amibe komoly részük belepusztul utána. De előtte dupla adag főtt rízst kapnak. Mivel 1000 generáción át így csinálták, ez a rendszer.
A világ szerencsés felén pedig elégedetten csettint a polgár, hogy milyen durván nyomatékos a Nissan Leaf és mekkorát spórol vele a most hirtelen undorító CR-dízelhez képest, ami 10 éve maga volt a Megváltó.
Igazából most kifejezetten szerencse, hogy nincs elég GigaFactory (és analóg megfelelője), mivel ha a jelenlegi akksi technológia mentén akarnák átkonvertálni a motorizációt BEV-re akkor kinyírnánk magunkat igen hamar.
Muszáj valami fenntartható akksi-, inverter- és motordizájt összehozni, mert a jelenlegi nemesfémes móka csak ezen a nagyon korlátozottan fenntartható demó környezetben "működik".
-
veterán
válasz zetor2000 #21852 üzenetére
6 vagy 8 között asszem nem nagy a különbség. még azt kiderítem, hogy mennyire háklisak ezek a dögök a ramra, mert szerintem pár stick van itthon, és az árkülönbség szerintem nagyobb, mint amibe a ram kerül, de utána kell nézni jól.
a syno is támogat nyolcat, ha kiveszed a gyári sticket vagy eleve nyolccal veszed
a bővítőegység nem érdekel, annyiból már egy komplett másik nas kijön az infrás táv meg még annyira se, projektor van/lesz, egy odáig elérő hdmi árából szinte kijön egy önálló médiajátékos. asszem a syno lesz, az picit olcsóbb... reggelig kitalálom a vinyó valószínűleg 3x8 wd red. meg még lehet mellécsapok egy tp-link eap225-öt, ami állítólag jó cucc. a 110-es biztos hogy jó, anyóséknál bevált, de ekkora házba a 2,4 giga nággyon kevés. elvileg ha az egy ap-t kb középre teszem, akkor mindenütt boldogsá lesz a lakásban, de ha mégse, legfeljebb lesz még egy.[ Szerkesztve ]
istálló? gazemberség? hupákolás?
-
Samott
addikt
válasz zetor2000 #21899 üzenetére
Ha jol tudom tarolnak igy energiat, de azok fix "eromuvek" nem epitettek kocsiba oket. Nem lattam a cikben, hogy "egy tank" toltessel mennyit tudnak elmenni. Mindenesetre a 2x200 liter nafta az mar legalabb 400 kilo. Szoval ez se lehet sokkal konnyebb, mint egy akksi.
The Supercar That Runs Using 'Saltwater' Is Likely Bullshit - en azt mondanam hogy szelhamosok, de majd az ido eldonti.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
npera
újonc
válasz zetor2000 #22000 üzenetére
Egy keskeny DP-port van, amihez nekem nincsen kábel.
És van D-SUB rajta. HDMI nincs.Most megint szétszedtem és picit gondolkodtam. Ami kábelt a srác 5:30 körül leszed az a hangszórókhoz megy alul. A sárga lapos kis dolog a BIOS eleme, azt is lehúztam pár másodpercre és vártam.
A hűtést leszedtem, mert biztosra akartam menni. A venti teljesen szabadon forog, nincs akadálya a forgásának. Beszerelt állapotban is gyönyörűen fut, ha megforgatom csavarhúzóval és kiszedve sem akad. A kis csatlakozója rendesen be van dugva. Leszedtem azt is, aztán visszaraktam.
Amikor bekapcsolom, akkor a vinyó zaját hallani, de nem érzem a levegő mozgását a kifújó nyílásnál. Amikor vinyó nélkül indítottam el a gépet akkor teljesen néma volt, tehát a venti szerintem nem megy.
Még egy dolgot tudok csinálni. A régi panelt visszarakom, hogy azzal mit muzsikál. Ha azzal is teljesen néma marad, akkor szerintem hazavágtam az alaplapot és vége az egésznek.
-
npera
újonc
válasz zetor2000 #22020 üzenetére
Van a csoda Wiha csavarnyúzó, az csodajó. Van a lányom két kis műanyag tálkája, abba rakom a csavarokat. Van kenőkés lefeszíteni a műanyag keretet és van egy íves csipesz amivel tudok finoman kábelt igazgatni. A maradékot megcsinálom kézzel (ujjal), a szemem még jó.
-
hobizoli
nagyúr
-
hobizoli
nagyúr
válasz zetor2000 #22126 üzenetére
mert Ti felhasznalok dontoen nem oda dobaljatok, ahova kene
mi is daraljuk a selejtet es ujrafelhasznaljuk
a colanak van egy leanyvallalata Ausztriaban, ami ujragranulalja a PET palackokat, ú.n "flake" lesz belole
nem csak a mienket, hanem mindent
de csak azt tudja igy ujrahasznositani, ami a gyujtokbe kerul
re-granulaljak, hokezelik es ugy megy vissza az uj gyartasba nalunk (is)ahol anno parszor fusiztam a regi palackgyarto gepunkkel, ott is ujraolvasztottak a muanyagot
eloszor ilyen 2-3mm-s szalak jottek ki, azokat athuztak egy ~4m-s vizes medencen, hogy lehuljon, es utana egy forgo vagogep szeletelte tarhonya meretre ezeket egy zsakba
utana azt felszivattyuztak egy hoszigetelt tartalyba ahol ujramelegitettek, es elő-száritottak forro levego (100+ degC) keringtetessel
igy kerult visszafelhasznalasra
kint a csarnok mellett meg szazszamra alltak a 1t-s bigbag-k, tele hulladek muanyaggal
meg a koszos muanyagot is ujrahaznositottak, mostak mosogatoszerrel egy kádban
350-400Ft kg-ja a PET-nek, ugyhogy siman megerte nekik mosni is
meg olyan mennyisegben is ahogy a ceg nalunk veszi is joval 1EUR felett van kg-ja az A+ osztalyozasu elelmiszeripari minosegu PET rezinnek
letezik egy vmi novenyi alapu PET is, de az 400Ft felett van kg-kentvolt olyan gyartas, amikor pl a deszt.vizes palack eloformajat csinalta az egyik gepuk, abban konkretan 0% volt a uj rezin
csak ujrahasznositottbol ment az egesz, kicsit latszik rajta, hogy nem uj esztetikailag nem ugyanaz, mint egy uj
persze gondolom papiron uj anyagbol volt, de nem elelmiszer kerul bele, ugyhogy annak kb mind1
de a mustaros meg a ketchup-s palackot is igy csinaltak, abban is volt mindenfele szinu anyag, hozzavagtak a szinezo festeket, osztjoido
ha meg sörös palack, ment ahhoz ment annyi barna festek, hogy nem nagyon latszott semmi kulonos -vagy te nem venned eszre-, pedig az megfujva mar atlatszo fenybe tartva, a mustaros az akkoris meg ú.n "fedett" sárgameg lehetne csinalni a clear palackot is 100% recycled-bol, csak esztetikailag nem stabil
meg ahhoz hogy csak azzal menjen a froccsontogep, mas profilos csiga kene a extruderekbe, ami meg horrrror dragatöbb drón kell ;P
-
Jahno
őstag
válasz zetor2000 #22197 üzenetére
Ez olyan lehet, mint a Behringer keverőpult, azt sokan istenítik, de csak idehaza ismerjük és elég fos :-D A másik fele meg az, hogy kétszer engedtek egy rendesebb Midas közelébe, azt páran nyilván fikázták, ahogy mindent is, oszt Metallica csak lenyomott vele 1-2ezer bulit, és ha oda jó, akkor nekünk Balatonfüredre bohóckodni meg aztán főleg. Ráadásul jó pár éve Metallica is konkrétan arra modellre váltott, amiről szó volt és támaszkodtam mellette a sörömmel úgy csinálván, mint aki nagyon ért hozzá :-D Arányokra átszámolva a Behringer az 80ezer, a másik meg lehajtva, modulok és licesnzek nélkül is 7milliótól felfelé számolható :-D
Ezekbe meg tesztekbe mindig belefutottam, mikor kis ember vagy gayi blog leszólja az 1-4 milliós videós állványt, meg a hasonló árfekvésű fényképezőkre köpköd, akkor hát na... Vagy most csoportokban a riporter mikrofonok. Van kvázi nemzetközi szabvány, 40-50ezer pénz, BBC/CNN/rádiók/satöbbi ezt nyomja, de mindig megfejtik, hogy ez semmire nem jó. Ugyan.
Új hozzászólás Aktív témák
- Lenovo ThinkPad T14 G3 (Gen3, Gen 3) - i5-1245U / 24GB / 256GB SSD / MULTITOUCH / 3 év garanciával
- Kiváló ár! Fujitsu S751 laptop (i5/4GB/160GB) - 1 év garancia
- DDR5 GAMER: RYZEN 7 7700X / 32GB 6000MHz RGB DDR5 kit / SSD / akár VGA is! GAR+SZÁMLA (a Te nevedre)
- Gamer pc
- Kiváló ár! ASUS X551M laptop (Intel/8GB/256SSD) - 1 év garancia
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs