Új hozzászólás Aktív témák
-
FőDudu
addikt
válasz WiZARD #22476 üzenetére
Senkihaziak kezeben van a popszakma.
Pedig mar a gyerek bicajan is forgasiranyos a gumi.
Igazabol csak fel kell bakolnod es a 2 oldalt megcserelned, nem?FőDudu
-
zetor2000
senior tag
válasz WiZARD #22481 üzenetére
Én visszavinném a verdát a gumishoz, hogy akkor csinálja meg normálisan, és jelen helyzetben a centrírozás ingyen legyen / nyomott áron, mert elbas_zta.
Amennyi fogalmam nekem az autókrül van, az most annyi, hogy a napokban láttam / olvastam hogy néha nem űrt átforgatni a nem használatos abroncsokat. Ha felnin van, akkor elég ritkábban, különben deformálód(hat)nak.
Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
ncc1701
veterán
válasz WiZARD #22481 üzenetére
Nem kell fél évente, elég kb 15-20ekm-ként, út minőségtől, és vezetési stílustól függően. Centíroztatni sokkal olcsóbb, mint egy abs-el integrált kerékcsapágyat korábban cseréltetni, darabja 100eft az alkatrésznek.
Én azt szoktam, h az időszakos szervítnél centír+első-hátsó csere. -
Sipi-
tag
válasz WiZARD #22481 üzenetére
Én is Apukámmal cserérem a kerekeket a Picasso-n. Néhány évente viszem el gumishoz centíroztatni.
Egyébként nekem az új Citroen-en a szervízben rakták fel össze-vissza a forgásirányos gumikat (átadás előtt lecserélték a nyáriakat télire, mert december volt).https://www.ferfiakonyhaban.hu
-
npera
újonc
válasz WiZARD #22479 üzenetére
Nagy gond nincs, csak a tapadás teljesen rossz így és a gumi megy tönkre. Én ledokumentálnám, aztán fizesse ki az útiköltséget, majd csinálja meg ingyen a cserét.
Ahol laktok nincsen gumis? Egy Győr-BP-Győr csak ezért kicsit overkill. Legjobb lokálisan átrakni, ha te magad nem akarod, aztán ahhoz a gumishoz soha többet nem menni.
-
Jahno
őstag
válasz WiZARD #22481 üzenetére
Nekem időszakos szervíznél is megnézik, gumikat lefóliázva elteszik, felirat első/hátsó, satöbbivel, időben szólnak az élettartamról, vagy néha cserélnek keresztbe ha úgy kopik. Centírozás is mindig jó, plusz kisebb javítások. Lehet nem is olyan drága a szerelőm? Igaz nem 5 perc a csere sem.
-
Jahno
őstag
válasz WiZARD #22834 üzenetére
"excel táblázatot feltöltve már vonalkódos, ragszámos cimkéket generál a kinti rendszer. "
Ilyen van itt is. Sőt, bizonyos mennyiségnél már a posta ragaszkodik hozzá, hogy így csináld, valamint nagyban olcsóbb is lesz.
Nekem most az a bajom, mikor kis baszokat nem merek egy csomagban rendelni, hogy ne tűnjön el, satöbbi, így meg csak a futkozást és a mennyiséget generálom. Kellett egy szett laptopcsavar, az 6 csomag...
-
Jahno
őstag
válasz WiZARD #22839 üzenetére
Felét én sem tudom pontosan, csak gyárban én felelek egy csomó ilyen állatságért aztán üldöznek a kereskedők ezerrel. Meg borítékoló, automata címkéző, izé. Megnézhetem az ajánlatokat, ott emlegette ezt a csávó, hogy olcsóbb lesz és automata meg izé. Csak már van rá szoftverünk és inkább felét manuálisan csináljuk.
-
npera
újonc
válasz WiZARD #22847 üzenetére
Az egyik legjobb példa a fent említett Model 3 eset, amikor az egyik autós magzani tesztelői hívták fel a figyelmet, hogy bizonyos körülmények között az autó fékei a kategória átlaga alatt teljesítenek. Ez egy olyan probléma volt, amelyet korábban sem a Tesla, sem a több tucat másik teszt nem vett észre. A szoftvert 1 hét alatt átírták és egy OTA – over the air – azaz vezeték nélküli frissítés segítségével a teljes flottára kiküldték.
Ezzel kapcsolatban annyit tennék hozzá, hogy a fékek (és sok más komponens) több hónapos tesztelés után kerülhet csak gyártásba. És nem egyszer több hónap, hanem több prototípus szériánként több hónapos kiterjedt tesztelés értendő ez alatt.
Ha egy biztonsági berendezésen változtatnak akár "csak" szoftveresen is, ami a kalibráció miatt egyáltalán nem jelentéktelen változtatás, mivel kihatással lehet fizikai jelenségekre is a fékrendszerben, akkor ott elég lazán veszik a tesztelés súlyát és következményeit.
Értem, hogy a vevő tipikusan letojja, hogy mit kell tesztelni, de ennyire agilisan változtatni én csak a beépített játékocskákon mernék vagy egy nem biztonsági kockázatot jelentő ikon grafikáján. Vagy, hogy miként jelezze ki a rádióadó nevét a kijelző. De menetdinamikai vagy biztonsági berendezéseket nem változtatnék meg egy hét alatt.
Ettől függetlenül üdvözlöm, hogy lehet frissíteni a kocsi rendszereit és azt is jónak tartom, hogy törődnek vele. Csak teszteljék le rendesen, mielőtt kiküldik a vevőknek.
-
ncc1701
veterán
-
npera
újonc
válasz WiZARD #22852 üzenetére
Ez tudom, hogy egy vicces dolognak tűnik, de ha a BMW a végtelen bölcsességében elcseszi ennyire az eléggé fontos dízelmotorját (igen sokáig ezt vette boldog-boldogtalan), akkor azért az perspektívába helyezi, hogy mennyire komplex dolgokról lehet szó. Tudom, hogy a vevő oldalán leginkább csak a sok minőségi hiba csapódik le, de a mérnökök elég sokat dolgoznak a konstrukción, a validáláson, a gyártásba helyezésen, a kalibráción és a többi, és a többi. És a végén mégis csúszhat hiba bele.
Ha egy OEM csak úgy hirtelen kiad valami frissítést, akkor nálam beindul a vészcsengő, hogy le lett-e rendesen tesztelve. Mert ha csak nyomsz egy MIL-szimulációt CAE-ben, akkor azért elég messze vagy a teljes igazságtól.
Ha ténylegesen 1 hét telt el a kritika beérkezése és az OTA frissítés kiküldése között, akkor az merész. De a Tesla merész cég, tehát beleillik a mintába a dolog
-
Jahno
őstag
válasz WiZARD #22895 üzenetére
Ebből még ki tud szállni. Ellentétben néhány Teslával :-D
De abban egyet kell érteni, hogy elég szopó az ügyintézés. Gondolom a szokásos nagyvállalati bürokrácia a visszahívás is, hogy nem a teljes évjáratot érinti és sorban értesítik a tulajokat, ha az rákérdez a szervízben akkor még nem tudják, majd 1 hónap múlva kap róla levelet. Igaz a BMW központ nem is tudhatná csak úgy a tulajok elérhetőségét, ami nehezíti a dolgokat. Idehaz a még aSuzuki is jobban csinálta, már amennyit hallottam róla.
-
WiZARD
addikt
válasz WiZARD #22490 üzenetére
Most volt kis időm, elvittem itt egy gumishoz, hogy cserélje már meg körbe a kerekeket, mert fordítva tette fel az előző balfasz.
Körbemegy, nézegeti, azt mondja jók ezek így, így kell lenniük. Mutatom a jelzést rajta, mondom jah ha tolatok, akkor lehet jó. Hmm tényleg, igazam van.
Megcseréli, majd közben azért még mondja, hogy ezek nagyon megtévesztő gumik.Valahol kicsit ijjesztő, hogy ezek a szakemberek...
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
zetor2000
senior tag
válasz WiZARD #22941 üzenetére
Ráadásul a pénztárcájának az ellensége.
Ha jól vannak fenn a gumik, nincs dolga, azért max ránézési árat kérhet. Azonban ha leszereli akár csak az egyiket is, már megkezdett óradíj+rezsi... vagy ilyesmi. Ha meg centrírozik is, akkor meg pláne. Ha csak annyit csinál, hogy leszedi / visszateszi ugyanúgy, már beljebb van.Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
zetor2000
senior tag
-
zetor2000
senior tag
válasz WiZARD #24229 üzenetére
Nyiss egy Lipóti pékséget a KVzódban, és szerintem fogsz kapni rendes pékárut. Itt Pesten elég jó cuccaik vannak, és általában a frekventált csomópontokban vannak is. Vagy ha nem azt, akkor valami ismertebbet.
Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
zetor2000
senior tag
válasz WiZARD #24232 üzenetére
Csak egy tipp volt, nem feltétlen azt, csak asszem elég nagyok, és talán van vidéken is üzletük, ahova vagy szállítanak készen, vagy adnak alapanyagot, hogy süssön a boltos - ilyen franchise rendszerben. De biztos van, ami a szád ízéhez közelebb van, akkor olyat, és egyből lesz jó pékség Bár biztos nem 2 forint egy ilyen. Ismerős akar(t) ilyenbe belevágni, de se pénze, se tapasztalata viszont valami pékségben melózott, ahol kiszállította az árut.
Mondjuk egy Top Bun pékséget
(Wallace péksége)[ Szerkesztve ]
Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
hobizoli
nagyúr
válasz WiZARD #24237 üzenetére
van egy ismerosom
szulei anno elvaltak, o itt maradt HU-n, az occse a faterjaval go to USAamikor kint volt az occse eskuvojen beszelgettek -nem csak akkor volt kint persze-, aszondja a faterja, tudod mi hianyzik otthonrol? az a jo magyar feher kenyer
na a neten lekertek a receptet itthonrol vkitol es csinaltak egy probasutetest
szomszedokhoz atmentek vele
azok "meghaltak" erte, hogy ez de joazota csinaltak egy kisvallalkozast is mar ra, a kornyeket full ellatjak, meg beszallitanak a helyi Walmart-ba is
egy dolgot nem tudnak ott szerezni: túrót
ez miatt nem tudnak turostaskat is csinalni
kakaoscsiga meg a hasonlo peksutitk azok vannak
azota mar persze kint el o is a baratnojevel egyuttja meg a diohoz is nehez hozzajutni, de az legalabb "van"
több drón kell ;P
-
Gabibácsi
tag
válasz WiZARD #24250 üzenetére
Persze, lehet sznoboskodni, de igen. És ettem már jót. De úgy az átlag amivel szembemész, azokról beszéltem.
Amiket írtál, a faszom sem fog órákig keringeni az országban értük. Amúgy is nagyon ritkán eszem bármilyen péksütit vagy kenyeret.Hozzászólások: 69.425 Csatlakozott: 2001. okt. 10.
-
FőDudu
addikt
válasz WiZARD #24268 üzenetére
Errefele Lidlben van valami dios gyoker kenyer.
22% dio, hajdina, stb. Na az jo.Igaz, hogy 1,4 Euro kb 20-25 dekas darab, de kurvajo.
Ha lesz arrafele olyan, akkor repuljetek ra...Amugy kenyeret sokszor a piacon veszek, van egy figura aki otthon suti kemenceben.
Nem igazan tudjuk az osszetetelet, de igazi paraszt kenyer.
Siman eheto egy hetig, centis heja van. Egy kb 20 centi atmeroju (kisebb) 3,2 Euro - azaz nem az olcso kategoria.FőDudu
-
Jahno
őstag
válasz WiZARD #24331 üzenetére
Épít, aztán a gyorstöltés csak adott modellhez jár vagy licenszes. Lesz még itt meglepetés. Többi ügyében meg elég néhány kommentet olvasni, mikor valaki nyaralásból hazafelé előre megnézi a töltőket, mindenhez is van kábele, csak a Lidlivel együtt a töltő is szünnapol. És persze még olcsóbb, mint a benzin de azért 100 forint környéki ára simán van.
-
zetor2000
senior tag
válasz WiZARD #24330 üzenetére
Nem szeretem a csókát, mert szerintem irritáló, de a H. Andriska tett fel pár videót mindenféle Teslával, hogy így merítik, úgy merítik...
Az egyikben volt, hogy van ilyen kerék "rátét", tulképp egy mágneses dísztárcsa. Állítólag az is használ, hogy csökkenti a légellenállást. Meg, hogy itt-ott egyedi karosszéria elemeket kapott az egyik, pl. szénszálas anyagból a motorháztető. Ilyesmi megoldásokkal eléggé lehet nyerni súlyt, meg talán a légellenállás is a megfelelő irányba mozdul el.Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
Jahno
őstag
válasz WiZARD #24335 üzenetére
Napelemmel azért kell beruházás. Most éppen valaki miatt ránéztem, akkor pont 600 watt jött ki belőle. Előző napok 2-4 kilowattosak. Szóval saját energiával 10 nap alatt fel lehet tölteni. Többi kereskedés kérdése, ki tudja mi lesz még mire elterjed egy csomó cucc és felborul az ország egyenlege.
-
ncc1701
veterán
válasz WiZARD #24330 üzenetére
Azért követi el a gyártó, mert az embereknek ez kell. Itt a swiftem, szó szerint 4 litert eszik. Az emberek 90%-nak elég lenne, mert egyedül utaznak, de megveszik a bazi nagy suvot, mert az tetszik nekik. Nagy kerék dettó, direkt vettem 15-ös acéllal, az eggyel magasabb felszereltségben már 16-os könnyűfém lett volna. Ezekre az utakra? De nyilván a népeknek az tetszik.
-
zetor2000
senior tag
válasz WiZARD #24342 üzenetére
Itt van pár gyártó klf. töltője is. Az előző linkem csak egy fain DC töltő, de ugyaninnen.
A Tesláét megtalálni náluk, hasonló árban van, mint az itteni megfelelő áramot tudó töltők, de a villanyszerelővel való konzultációt ők is preferálják, Van lehetőség Tesla szakit is hívni, hogy csinálja az egészet a Tesla, de konkrét ár nincs, szerintem az ottani áramszolgáltatót is be kell vonni, annak a költsége meg elég egyedi tud lenni. Gondolok itt a legközelebbi "elosztótól" (trafóház?) való bekötéstől kezdve a fogyasztásmérő létesítéséig mindenre is. Árokásás, védőcsövezés vagy földkábel lehelyezése, közterületek forgalommentesítése adott időkre (ha kell) ésatöbbi. Ez mindenestől lehet, nagyobb tétel, mint a töltő maga.
Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
FőDudu
addikt
válasz WiZARD #24367 üzenetére
Vizsgan eleg nagy szarban lennek mukodo katalizator nelkul.
3-4 parametert mernek, azoknak 1 percig hatarertek alatt kell lenniuk kb kozepes gazon.
Amikor alapjaraton megy a motor, akkor lathatoan szar a lambda, gazt adva Jon a lambda szabalyozas es valtozik a CO is.
FőDudu
-
Jahno
őstag
válasz WiZARD #24367 üzenetére
Igen, a Powerwall pont hatékony és gazdaságos. 2 napja nem sok csorogna bele. Egyszer megfejtem aztán számolok egyet a hatékonyságokkal. De biztos nem lesz rá gyári adat. Miközben a dízeles Nissanra azóta sem költöttünk annyit, mint akkoriban az elektromos beker ára volt.
-
FőDudu
addikt
válasz WiZARD #24367 üzenetére
Amugy azon elgondolkodtatok-e, hogy ez az egesz elektromos autozas nem egy mestersegesen gerjesztett igeny-e?
Az autozasban elertek egy hatart, extrak es kenyelem teren nincs tovabb. Seggszelloztetes/hifi/motoros csomagterajto? Mind volt.
Marad az AD es a kornyezetvedelem.
AD majd jo lesz, de azert senki nem vesz uj autot.En szemely szerint nem vagyok meggyozve, hogy az autosokon kell elverni a port. Van eleg masik szereplo a kornyezet szennyezes palettajan. Ipar/eromuvek/hajozas/repulok/STB.
De a legegyszerubb az autosokat szorongatni, rajuk eroltetni az autok cserejet, hiszen az extrakkal mar nem lehet vasarlasra osztonozni az elsgedett autosokat. Sulykolni kell, hogy szar az autod, kornyezet szennyezes, STB... Fizessek ok a luxusadot (uj auto ertekvesztese), az mozgatja az ipart, mindenki jol jar.
Mashol nem hallani ilyen durva kornyezetvedelmi eloirasokrol.
Eljutottak arra a pontra ahonnet nincs lathato fejlodes es innen csak a hatraarc segit. Hatraarc, egy masik technologia iranyaba.
Amig az osszes dizelt nem tiltjak ki mindenhonnan (mert budos es szennyezo es halalos amit kieregetnek), addig nem lehet komolyan venni a hatosagok szandekait.
Addig csak mismasolas van.Es nem segit ezen a nagy megmondok dizel baratsaga. Nevetseges, hogy becsuletesnepper papirzsepivel torli a dizel kipufogojat es a nep meg elhiszi, hogy az mar nem szennyez. Nem a lofaszt.
Nalunk a legujabb autok fordulnak meg, mindegyik budos es fustol ha odalepnek. Marmint amelyik dizel.Szoval eloszor kezdjenek valamit a dizelekkel, aztan lehet nagy mellennyel elektromos iranyba mutogatni.
Szerintem.
[ Szerkesztve ]
FőDudu
Új hozzászólás Aktív témák
- Házimozi belépő szinten
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Androidos tablet topic
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Netfone
- sziku69: Szólánc.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- iPhone topik
- További aktív témák...
- Lenovo Legion 7, 16,0"WQXGA, Ryzen 9 6900HX, 32 GB DDR5, RX6850M XT 12 GB, 1TB SSD, 1,5+ év garancia
- Corsair RM850e 850W Gold Moduláris Tápegység
- Samsung Odyssey Neo G9 Super Ultrawide Gamer Monitor!49"/Mini LED/5120x1440/240hz/1ms/+Ajándék
- Apple Macbook Pro 16" 2019 i7-9th 6Magos 32/512 -75% Touch Bar HUN Radeon Pro 5300M 4GB 3K Retina
- Apple Mac mini M2 2023 8GB 256GB + Xiaomi Mi Desktop 27"-os FullHD monitor egyben
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest