Új hozzászólás Aktív témák
-
-
FőDudu
addikt
válasz WiZARD #19055 üzenetére
2-3k alatt nekem is kell fel liter az Alfaba.
Nem azert mert szar, az Alfa ilyen.Konyve szerint 0,4kg/1000km meg normalis. Olaj ugye valami 0,75 korul van a vizhez kepest, azaz siman fel liter per 1000km meg normalis lenne.
Azaz hol van ez ahhoz kepestSzerintem nem normalis, de a gyar csak ert hozza.
[ Szerkesztve ]
FőDudu
-
Bujdy81
csendes tag
válasz WiZARD #19067 üzenetére
Az véletlen nem egy IDE motoros kupé volt?
Mert ha igen, akkor abból a tervezési zsákutcából ne extrapoláljunk!Nekem volt jópár francia autóm és ha kinyomtam a szemüket, ették az olajat, ha nem nyomtam ki, akkor nem.
Az "ették az olajat" nálam azt jelenti, hogy ha a 10.000 km alatt kell tölteni 8 decinél többet, az már gáz (legtöbbe 3,2 liter volt a feltöltés, a 4 literes kanna maradékát rátöltöttem valamikor és kész.)
A Toyotát nem részletezem, az Toyota.
-
npera
újonc
válasz WiZARD #19581 üzenetére
Göteborgban van bemutatóterem a Brunnsparken megállónál, közvetlenül a Nordstan bevásárlóközpont mellett. Eléritek a legtöbb villamossal és busszal, ső nyáron a Paddan nevű (varangyot jelent) lapos túristacsónak is megállhat ott.
Service Center a város déli részén Mölndalban van, ott zónát kell váltani a busz/villamos esetén, tehát a jegy vásárlásánál figyeljetek.
-
zetor2000
senior tag
válasz WiZARD #20761 üzenetére
Autóval nincs tapasztalatom, de mobiltelefonnal igen.
Köki terminál, első emelet, metró felőli bejárat, kicsit jobbra, pult, szinte mindig megállítanak, hogy van e okostelóm, meg van e rajta fólia. Nos, egy kínai Privacy Shieldem van (betekintésgátlós, 4 irányból, bal-jobb/fel-le ~60 foktól szélesebb szögben alig látni valamit), egy Xiaomi Note4en. Amikor elmondom, akkor mindig sajnálkozva legyintenek... 9H keménységű, elvileg, sajnos a fényt eléggé visszaveszi, de cserébe nem kukkul mindenki a tömegközlekedésen. Ezt nem tudja a nano kerámia csodafolyadéka. Amikor meg mondom, hogy Gerilla glass helyett valami kínai Dragontrail van rajta, akkor meg néznek, hogy azt még nem láttak. De a sima mobilüveget is elég nehéz már megkarcolni.Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
Samott
addikt
válasz WiZARD #20967 üzenetére
Mindenhol azt irjak, hogy az igazi nagy elonyuk az a sajat akkumlatorgyar, a nagy VW-t most csicskaztatta az LG, ezt pl. a Teslaval nem lehet megcsinalni. De kasznit epiteni meg csak most tanulnak
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
npera
újonc
válasz WiZARD #20967 üzenetére
A Tesla egy elég furcsa jelenség az autóiparban. Lehet, hogy rettentő fejlett és előremutató cégnek tűnik, de ennek azért több rétege is van.
Az üzleti modelljük teljesen szembemegy a normális autóipari elvekkel, amikor több prototípus szérián keresztül tesztelik a koncepciót, egyre közelebb kerülve a végleges dizájnhoz. Ehhez először korai prototípusokat használnak, amikor a részletmegoldások is koraiak, valamint az alkatrészek gyártási megoldása is korai prototípust követ. Tehát gyors prototípus megoldások még lehetnek a korai fázisban, akár 3D-printelt vagy kisszériás öntött cuccokról van szó. Aztán az egyre érettebb protó szériák egyre érettebb processzt feltételezve eljutnak egy design freeze állapotig, amikor már nagyszériás szerszámból készül a prototípus, de még nem nagyszériás processzből. Innentől már nem igazán jó változtatni a műszaki koncepción, mert akkor új nagyszériás szerszám kell, ami valami bitang drága. De még ezután is van széria, amikor már a processz is végleges és gyakorlatilag itt tudják letesztelni a beszállító tényleges műszaki- és kapacitásbeli képességét. Ezen a szérián készül a homologizáció is, amit a hatóságok felé kell lejelenteni vagy maga a hatóság is jelen van a teszt során és bekéri az eredményeket. Fontos megjegyezni, hogy ez kábé 4 protó széria, ami még mindig nem kerülhet a vevő elé, ezeket a kocsikat bezúzzák. Az ötödik széria az, ami nagyon komoly jóváhagyási procedúra után elvileg megkaphat a vevő. De többnyire ezeket is bezúzzák.
Itt egy részletes link a PPAP processzről.
A Tesla az alapvető biztonsági megfontolásokat sutba vágva simán kiadja vevőknek a 3. szériát, ami máshol az első olyan széria ami már a véglegesnek tűnő kasznit (tophat) kapja meg és nem egy system mule jellegű cucc. Itt a szoftvert még csak elkezdték adaptálni a már nagyszériás szerszámból készült platformra, de még gyakorlatilag alpha szintű szoftver és kalibráció létezik csak. Normális autógyár ilyet nem ad ki vevőnek. A Tesla igen.
Mivel az üzleti filózfiájuk a hypera alapul, ezért a sok magát early adopter és úttörő szerepbe képzelő rajongó gyakorlatilag fizetős tesztelést végez. Ez szerintem életveszélyes és felelőtlen modell, de láthatóan működik, mivel az USA hatóságok nem szálltak rájuk eddig.
Hogy ne csak szídjam őket kitérek a platformjukra is.Az eredeti Tesla Roadster igen előremutató volt. Az oké, hogy egy Lotus volt az alapja, de az electric drive állt egy motorból, egy 2-sebességes (!) offset elrendezésű váltóműből és egy gyakorlatilag a motorra ráépített inverterből. Miért érdekes ez?
A legtöbb mai elektromos autó 1-sebességes sima osztóművel készül és axiális elrendezésű a „váltó”. Tehát az elektromos gép „meghosszabbításaként” van odaépítve a váltó, ami az egész packaging szempontjából hátrányos. A féltengelyek komolyabb szöget zárnak be, a subframe jóval szélesebb kell legyen. Ha csak 1 sebességed van, akkor az elektromos gépnek jóval nagyobb fordulatszámtartományt kell tudnia, viszont akkor jóval nehezebb a hatásfokot és a teljesítményt optimalizálni az aktív részek kialakításával.
Ha van 2 sebességed, akkor tudod csökkenteni a fordulatszámot, a dizájn kevesebb kompromisszumot tartalmaz, olcsóbb lehet és jobb a hatásfok.
Ha nincsen hosszú 3-fázisú AC-vezeték, akkor nincsen durva EMC-probléma, valamint NVH a kapcsolási frekvencia miatt. És megúszod a bitang drága rézkábeleket.Szóval már az első kocsival igen komolyat dobbantottak, sok OEM még nem ért oda a saját elektromos meghajtásával koncepció tekintetében, ahonnan a Tesla indult. Oké, a váltójuk nem bírta a strapát és inaktív volt a váltás benne. De akkor is komoly cucc volt.
Ami ezután jött az megint egy nagyon komoly filozófiai különbség a normál kocsik és a BEV-ek között. A legtöbb OEM fogott valami meglévő platformot, ami belsőégésű cucc volt és megpróbálta belepakolni a BEV alkatrészeket. Tehát egy belsőégésű motortér elöl, egy semmire sem jó padló és kardánalagút (akár FWD, akár RWD), valamint egy kabin elrendezés, ami teljesen inkompatibilis a HV-alkatrészekkel (DC-kábelek, akksipakk, OBC és DCDC alegységek a 48- és a 12V-os cuccoknak).
Ehhez képest a Model S egy alapjaiban BEV platform lett, kábé mint a VW új BEV platformja. Akkor nem kell nyüglődni az ICE-egységekkel, minden az akksipakkra épül, az összes tartóelem és a padló eleve BEV-központú. Ennek megfelelően jóval könnyebb egy működő platformot csinálni, nem egy gigantikus kompromisszum az egész kocsi.A user interface is igen előremutató, mivel ugyan odaraktak egy clustert a kormány mögé még a Model S-ben, de a Model 3-ban már az sincsen. A nagy kijelzőre pedig azt teszel, amit akarsz. Mivel nincsen szinte semmi fix óracsoport, ezért nincs megkötés sem. Lehet változtatni. Nézd meg a szellőztetést a Model 3-ban. El tudták nyújtani az egész kocsi szélességére, mivel nincsen műszerfal ami zavarná. És utána oda tudod definiálni a levegőt, ahova akarod. Nem kis nyüzüge regisztereken keresztül borzalmas nyomáseséssel és NVH-val kell keresztülpréselni a levegőt.
A szoftveres frissítések is egy nagyobb stratégiai koncepció részeként jönnek. Ügyesen adagolva el lehet nyújtani a funkciók bevezetését, nem kell egyből eldurrantani az összes puskaport. Ez annak is kedvez, hogy gyakorlatilag az éppen működőképes, de egyáltalán nem letesztelt szoftvert is azonnal kiadják, aztán a sok fanboy leteszteli miközben fizet érte, hogy részt vehessen a mókában. Itt is kedvez nekik a pofátlan üzleti modell.
Ismét elismeréssel kell adózzak a funkcióknak. Nem tudok más autóról, ami publikusan használna „térfigyelő” funkciót vagy dashcam funkciót a kocsi beépített rendszereit kihasználva. A nagy durranás Autopilot is zseniális húzás, már csak a neve miatt is. Az átlagember vélhetően már a névből levágja, hogy ez komoly cucc, hiába egy Level 2 rendszer komoly hiányosságokkal. De mivel ismét szemet húnytak az egész koncepció felett az USA hivatalok, így gyakorlatilag publikus tesztként tudnak adatot gyűjteni a teljes vevőkört munkára bírva. Ismét egy fizetős opcióról van szó, ami extrafelszereltség és a kiforratlan szoftvert ott tesztelik nekik a vevők.
A Model 3 elektromos hajtása egy új benchmark. Az inverter nagyon pöpec, szilícium-karbid alapú. Az akksi is igen oda lett téve. Az elektromos gépet komolyan kioptimalizálták, nagyon szép konstrukció. Az OBC is igen patent, gyakorlatilag hibátlan a gépészet. A tophat olyan, amilyen. Csapnivaló minőség, de felületesen nézve futurisztikus és jövőszerű. Majd 2 év múlva már lesz összeszerelési minőség is vélhetően.
Musk egy pszichopata, de egy zseniális pszichopata. Az emberiből a sz*rt is kipasszírozza, de az eredményi előtt nem lehet szó nélkül elmenni. A csóka egy jelenség, de nem szívesen dolgoznék a cégén belül.
Most jön a VW a saját BEV-jével, ami el lesz kenve a SEAT-tól kezdve az Audiig mindenben, a teljes modelpalettában. A kábé 30 modell nem tréfál. Lehet, hogy az LG kicsit hátráltatta őket az ultimátummal, de ha a németek beindulnak, akkor be vannak indulva. Nem szívesen lennék most a Ford, Renaul, Nissan és Toyota helyében.Ha a Tesla nem csinál valami bődületes baromságot, akkor sikerre vannak ítélve. Most szedik össze a nagy szériás gyártást. Kénytelenek lesznek minőségi kasznit gyártani, ezt is meg fogják oldani. És a platform, az electric drive területén az élen vannak. A többiek kábé úgy követik őket jelenleg, mintha egy régi UV-villamost hasonlítanánk egy Transrapid maglevhez.
Összefoglalva:
- Zseniális electric drive
- Zseniális platform
- Csapnivaló kaszni
- Csapnivaló minőség a belsőtérben
- Saját töltőhálózat igen durva teljesítménnyel
- Gigafactory a Tesla kezében
- Pofátlan üzleti modell
- Életveszélyes és pofátlan autopilot -
zetor2000
senior tag
válasz WiZARD #21010 üzenetére
Innen kéne kiindulni
Ebben max tengervíz volt, ahogy olvasom, ott döntött sebességrekordot. Azt is a szél csaphatta a sofőr arcába.
Jam, az akku hűtés/fűtés az igényelhet folyadékot. Mondjuk a fűtést inkább valami elektromos fűtőszálfélével csinálnám, szerintem kisebb a veszteség, mert ami veszteség lenne, az is fűt... Ennyiből is jó a villanyverda.
Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
zetor2000
senior tag
válasz WiZARD #21029 üzenetére
Akkor ott jópár Ft-ot megspórolnak.
Igen, az akku az a hideget rohadtul nem kedveli, de gondolom, a nyári, sajnos lassan megszokottá (?)(de mindenesetre állandósuló) 40-50 fokos dögmeleget se biztos, hogy szereti. Illetve, ez igaz a jelenleg használatosakra, mert nem tudni, mik rejlenek a laborokban. Túl nagy okosság nem lehet, mert most van pénz/idő benne, hogy aki jó akksit csinál, az kaszáljon. Esetlegesen a gyártástechnológiai érettség/fejletlenség lehet egyiknek-másiknak a hátráltatója.Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
Jahno
őstag
válasz WiZARD #21029 üzenetére
"Hideg "csak" télen van,"
Melyik kontinensen? Akkunak egy itteni átlag hajnal is hűvös bír lenni és akkor Nrvégia az elektromos autók oázisa, ott elég kerek az időjárás. És akkor gyártsd le, hogy Kaliforniától - Kanadáig működőképes legyen, vagy gyártsd piacra és találd ki, hogy a júzer véletlenül se adja el másik régióba. Minden milliméteren van itt valami törpösség.
-
Jahno
őstag
válasz WiZARD #21044 üzenetére
Közepét olvasva, mint ha csak Tumort és Csöcsöst hallanám :-D
Érdekes, hogy meg van róla győződve, hogy elektromost autókkal kapcsolatban más gyártónak semmi tapasztalata nem volt, bezzeg a Tesla. Miközben elektromos targonca, ilyen-olyan vonatok, villamosok, metrók, golfautók és miazmások is léteznek már jó ideje, vagy kicsit nagyobb vasak. Az sem biztosan jó következtetés, hogy ki kiről mit másolt, lehet eladta a gyártó kettő felé, vagy ugye a Volvo sem Kínáról másolt, hanem megvette, vagy Kínában lopták el, vagy mivel a Volvo már kínai, így akármi is lehet. Érdekes állat az írás az is biztos.
-
ncc1701
veterán
válasz WiZARD #21084 üzenetére
A 90e nagyon baráti ár volt érte. Amúgy a 3 fázist úgy értettem, h ha van 1x 32 ampered, azt nem biztos, h oda tudod adni egy az egyben a kocsi töltőjének, de a 3x32 amperből már jobban ki lehet jönni.
Plusz ugye napelem a tetőre, akkor már nagyon hamar megtérül.[ Szerkesztve ]
-
Samott
addikt
válasz WiZARD #21302 üzenetére
A kezifek legyen kiengedve. Eletemben egyszer voltam uj auto atvetelen, a keresztapammal hoztuk el a Tofike nevre hallgato trabantot a Merkur csepeli telephelyerol es fura volt nekik, hogy meg trabanthoz kepest is szarul megy. Nem engedte ki a kezifeket teljesen.
Gondolom mindenre is kell figyelni. Bar vegulis van ra gari.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
Sipi-
tag
válasz WiZARD #21302 üzenetére
Kérd meg Őket, hogy töltsék fel az akkuját. A Picasso-t úgy adták át, hogy a közvetlenül mellette lévő benzinkútra mertem csak elmenni vele, annyira nem volt benne üzemanyag.
Nézzd körül, hogy nem-e serült valamelyik elem, első-hátsó lökösök is, küszöbök alul (kerékcsere emelésnél esetleg). Gumik gyáriak vagy alkudtál bele másik szettet? Azt is meg kell nézni jól vannak-e fent (nekem a forgásirányos gumik össze-vissza voltak fent, a szervíz cserélte le a gyári nyáriakat a belealkudott téliekre és azokat fel is rakták össze-vissza). Kapnod kell magyar nyelvű kezelésit, rádióhoz külön is (navihoz is, ha van), az elején az adatokkal kitöltött, aláírt, pecsételt szervízfüzetet. Elvileg elsősegélycsomagot és háromszöget is, mert annélkül ki sem mehetnél a forgalomba (nálam ezeket lespórolták). Olvass utána, hogy 2 vagy 3 gyári kulccsal adják-e át (és mindegyik távirányítós-e). Kulcshoz talán még kódkártya is tartozik, olvass utánna.
Fontos hogy ne egyedül menj és ne rohanj, nézegesd nyugodtan alaposan körbe (akár 1-2 órát is), mert sokkal nehezebb lesz másnap elhitetni, hogy nem Te okoztad rajta a sérülést, hanem olyan volt.
És persze KGFB és Casco nélkül ne állj ki a szalonbólhttps://www.ferfiakonyhaban.hu
-
zetor2000
senior tag
válasz WiZARD #21322 üzenetére
Ezt szerintem alaposan át kell rágni, mert a pénzmag mennyisége nagyon nem mindegy. Meg a lakhatás / élet körülmények.
Lehet, hogy átszámolva az a pénz 5x annyi forint, de ott kell elkülteni, ahol megkeresi az ember. Ott meg lehet, minden olcsó, kivéve a lakást + rezsit. Aztán lehet, én tévedek.
Vannak ismerőseim 1-2 országban. Angliába az egyik kiment a párjával, cirka 4-5 éve, minimálbéren tengődik, a párja nem tudom mennyit, de többet keres. Nem jönnek haza sűrűn, mert van 2 kölök, úgy meg már nem vicces a repjegy.
Egy másik a finneknél van, egyedül, talán, ő egész jól elvan. Igaz, a rezidenciája nem volt nagy, valami 30-40 nm lakáska.Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
npera
újonc
válasz WiZARD #22263 üzenetére
Gratula!
A sok boldog regen lejtőt kívánok hozzá.
A Totoyában kábé 30 km körül gyullad ki a kolduslámpa. Németországban autópályán meglepetést okozhat, ha a következő kút 60 km-re van. Mondjuk már van rutinom, kábé 500 km-t megy el egy tankkal és amikor már csak 2 pöcök van hátra akkor átrakom a "fedélzeti számítógépet" (úristen mekkora parasztvakítás ez is) megtehető távolság üzemmódba, aztán úgy optimalizálok.
Új hozzászólás Aktív témák
- iOS alkalmazások
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Milyen okostelefont vegyek?
- Xbox Series X|S
- Dragon Age: Origins
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Autós kamerák
- Milyen program, ami...?
- Formula-1
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- További aktív témák...
- Lenovo Legion 7, 16,0"WQXGA, Ryzen 9 6900HX, 32 GB DDR5, RX6850M XT 12 GB, 1TB SSD, 1,5+ év garancia
- Corsair RM850e 850W Gold Moduláris Tápegység
- Samsung Odyssey Neo G9 Super Ultrawide Gamer Monitor!49"/Mini LED/5120x1440/240hz/1ms/+Ajándék
- Apple Macbook Pro 16" 2019 i7-9th 6Magos 32/512 -75% Touch Bar HUN Radeon Pro 5300M 4GB 3K Retina
- Apple Mac mini M2 2023 8GB 256GB + Xiaomi Mi Desktop 27"-os FullHD monitor egyben
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest