-
Fototrend
A kereshetőség érdekében a filmkritikát, ajánlót tartalmazó
hozzászólások #értékelés címkével vannak ellátva.
Bővebben erről és példa a keresésre.
A spoiler formázás használata kötelező spoileres tartalmaknál!
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Magnum_
nagyúr
végül is csak a két legjobb filmjét hagyták ki: Folyó szeli ketté (rendezőként is) és a Bagger Vance legendája (rendezőként).
I humbly and respectfully decline™
-
addikt
válasz TheProb #90870 üzenetére
Csak abc-sorrend:
2010 - A kapcsolat éve
A gyűrűk ura
A remény rabjai
Amerikai szépség
Avatar
A sötét lovag
Az őslakó (The Man from Earth)
Csillagok között
Donnie Darko
Dűne (az 1984-es, Lynch-féle)
Eredet
Harcosok klubja
Hatodik érzék
Intouchables
Kapcsolat
Közönséges bűnözők
Mátrix
Ponyvaregény
Rekviem egy álomért
Szárnyas fejvadász
Watchmen Ultimate CutCsak akkor szólj, ha úgy érzed, hogy amit mondani szeretnél jobb, mint a csend.
-
Tibiajax
nagyúr
válasz callmeakos #90900 üzenetére
ezek a 'legjobb' filmjeid?.... ne már
tudom h de Tibi bzmeg ez tök szubjektív, de -
válasz Tibiajax #90904 üzenetére
Láttad te mit írtam utána?
Hirtelen ezek jutottak eszembe ez van. Majd ha 1 hónap szabadságom lesz majd min a 30 filmet előveszem és csinálom őket.
És igen, Tibi bakker
De tudom mit csinálok legközelebb: bedobok 5 random filmcímet az IMDB top 100 listából, és akkor senki se húzza a szemöldöket. Kivéve engem
[ Szerkesztve ]
All→M8
-
mondomén
őstag
válasz TheProb #90870 üzenetére
Ram ezek gyakoroltak a legnagyobb hatast. Olyan nagyot, hogy nagy elvezettel nezem vegig oket sokadszorra is.
12 duhos ember
Eletrevalok
Se7en
Mononoke-hime
Akira
Oldboy
American beauty
V for vendetta
Eroszakik
Demilitarizalt ovezet
Ameican psycho
Die hard 3
Parfum
Egy kosaras naploja
Ne bantsatok a feketerigot
Chaser
Drive
A halal jele
I saw the devil
Bittersweet life
A dirty carnivalPopit sok lett. Bocs
-
-
Magnum_
nagyúr
én inkább nem írok le számomra 5 kedves filmet, mert nem lenne benne se alien, se marvel, se sw.
I humbly and respectfully decline™
-
Magnum_
nagyúr
válasz mondomén #90910 üzenetére
Jo.
Sw7
Amazing spiderman2
Sharknado4
Agyas es agyatlan
Vegul a suicide squad, de meg csak egyszer lattam, de meg fogom venni BR-en es veszek hozza lejatszot is.Amugy szamomra 5kedves film, de nem top5
Casablanca
The Descendants
Crazy stupid love
Nolan fele Bat trilogia (kulonosen a begins)
Bagger Vance legendajaDe meg kapasbol 20film menne.
[ Szerkesztve ]
I humbly and respectfully decline™
-
Pitterix
őstag
válasz TheProb #90870 üzenetére
L.O.T.R.--ez így egyből 3 darab
Aztán, amit nem tudok megunni: A Knight's Tale
Többet nem írok."Persze hogy tudtam, csak nem sejtettem!"-----Angelo 'Snaps' Provolone
-
fant0mi
addikt
válasz Magnum_ #90909 üzenetére
En kedvelt filmjeim listaja. Nem mind eletre szolo elmeny, vagy hatast gyakorolt ram, de ezek tetszettek nagyon.
A tanu
Saw
About Time
Prisoners
The Broken Circle Breakdown
The Hunt
Inglourious Basterds
Flipped
Upside Down
The Intouchables
Forrest Gump
The Bucket List
Oldboy
Lucky Number Slevin
Pulp Fiction
Inception
Se7en
Shutter Island
Life of Brian
Face/Off
Schindler's List
Vidocq
Love Actually
The Prestige -
-
Magnum_
nagyúr
válasz callmeakos #90915 üzenetére
A Descendats-t is nezd meg, amikor nem vigjatekra vagysz. Clooney better than ever
I humbly and respectfully decline™
-
Bad Pritt
nagyúr
Na... Cavill is megérkezett a JL forgatására, rögtön barátkozik is (kép).
Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
#54715584
törölt tag
Tyűű micsoda listák vannak itt. Azért néhány dolgot nem értek.
De mielőtt bárkibe is belekötnék valaki magyarázza meg nekem, hogy egy Transformers, Captain America vagy egy Deadpool mitől lesz top film, ami nagy hatással van az emberre? Még van néhány, amit nem értek, de meg tudnék magyarázni, de tényleg nem értem, némelyik filmből hogyan lett legjobb film egyesek számára? Vagy a legjobb igazából az lett volna, hogy egy félmondatos indoklás is társuljon a filmek mellé, mert ez így nagyon követhetetlen.De hogy hozzá is tegyek, tessék egy lista tőlem is random, nem csak top filmekkel:
Ink
Love (2011)
Sunshine
Single Man
The Hours
The Fountain
Infini
Pandorum
9 (2009) -
addikt
válasz #54715584 #90924 üzenetére
Pedig én akartam indoklást is írni, csak mire ezeket összeszedtem ellustultam
Na, pótlólag:
2010 - A kapcsolat éve - egy nagyon jó témát feszegető, nagyon jól és hitelesen megcsinált hard-scifi. Ezen meg a 2001-en kívül nem is tudok más ilyet, ami ennyire hsf. Pedig amúgy imádnám a stílust.
A gyűrűk ura - soha ekkora nagyságú fantasy még nem került vászonra, ilyen hosszan, ilyen minőségben.
A remény rabjai - megérdemli az IMDB top-ot. Egy szép érzésről, a barátságról szóló remekül megcsinált film. Meg rettentően novella-hű.
Amerikai szépség - az amerikai álom másik oldala. Színészek, alakítások, érzelmek miatt alap.
Avatar - technológiai mérföldkő. 3D IMAXben leszakadt az arcom a látványról örülök hogy nem maradt ki.
A sötét lovag - a reálisabb alapra építkező képregényfilmek legjobbja, jó történettel és alakításokkal.
Az őslakó (The Man from Earth) - egy szobában játszódó pár személyes kamaradráma, kőkemény témával.
Csillagok között - az utóbbi évek leglátványosabb sci-fije, szintén hsf alapokon, a modern tudományt is bevonva, néhány megbocsátható bakival.
Donnie Darko - totálisan egyedi film, egyedi látásmóddal, remek történettel és zenékkel, de mégis a fiatalok általános problémái között maradva.
Dűne (az 1984-es, Lynch-féle) - baromi bátran filmre vitt, jó alapokkal rendelkező sci-fi. Vizuálisan még csak ezt megközelítő sem készült.
Eredet - egy jó ötletre épülő és baromi látványosra megcsinált film, lehet és érdemes-e játszadozni más elméjével, milyen mély a szerelem/bűntudat/lelkiismeret.
Harcosok klubja - Chuck Palahniuk kifacsart látképe találkozik David Linch kifacsart rendezői nézőpontjával. Csodálastos társadalomkritika, szatíra és groteszk.
Hatodik érzék - én innen számítom a "cseles", csavaros filmeket, ahogy én észrevettem ezután kezdtek el dömpingben készülni.
Intouchables - barátság, ellentétek hasonlósága, mit lehet kihozni az életből. Alap.
Kapcsolat - hsf, jó témával, jó ötletekkel, és ez is nagyon látványos. A könyv vége még jobb, sajnálom hogy az a filmből kimaradt.
Közönséges bűnözők - végig jó krimi, a végén az iszonyú nagyot ütő csavarral.
Mátrix - hiába keverék, ez ilyen formában nem készült el előtte, nagyon jól összerakosgatták a mozaikokat
Ponyvaregény - Tarantino zseni. Összekuszált időrend, emlékezetes szereplők, ez is sokszor átmegy groteszkbe
Rekviem egy álomért - a drog rossz, értem Bprzasztóan depis film, de egyébként kötelezővé tenném. Nem csak maga a drog miatt, hanem mit okoz, hová épül le az illető és teljes környezete.
Star Wars 4. - kb. ezzel kezdődött a szerelmem a sci-fi felé, hiába "űropera" lett azóta
Szárnyas fejvadász - ember/gép/lélek/élő-témakörben mozgó, stílusteremtő cyberpunk sci-fi.
Watchmen Ultimate Cut - a kliséket teljesen felrúgó képregény, amiből sikerült egy vizuálisan is nagyon hű, jó filmet csinálni.Csak akkor szólj, ha úgy érzed, hogy amit mondani szeretnél jobb, mint a csend.
-
etejedu
őstag
Sziasztok filmzabálók!
Kéne egy kis segítség! Át tudnátok jönni? Ezt keresem!
[ Szerkesztve ]
-
bambano
titán
válasz #54715584 #90924 üzenetére
szerintem a filmek megítélését, bírálatát ahhoz kell mérni, hogy teljesítette-e az előzetes várakozásaidat. ÉS nagyon fontos, hogy ehhez az előzetes várakozásaidat is ahhoz igazítsd, amit a filmtől várni lehet.
tehát ha úgy ülnék le transzformátorokat nézni, hogy majd valami bazi nagy erkölcsi tanulságot meg karakter- és jellemfejlődést látok, akkor egyrészt csalódni fogok, másrészt hülye vagyok. a transformers 1-től némi (nemi... hehe) csöcsfaktort, bazi nagy robbanásokat meg valami kis tudományos-fantasztikumot vártam, ez bejött. ezzel szemben nem vártam tőle semmi komoly színészi teljesítményt meg magvas mondanivalót. ez is bejött másfél-két órás nettó agy-lekapcsolást szerettem volna, semmi többet.
szerintem tehát ha a film megfelel az előzetes várakozásoknak, akkor jó. ezért tartom az utóbbi idők egyik legrosszabb filmjének az avatart, mert abban se történet, se semmi, csak egy nagyon ócska polkorrekt agymosás meg valami kis látvány van benne (én sima 4:3-as tv-n néztem, nullát ért az egész).
ennek megfelelően a lotr-ról kétféleképpen is lehet nyilatkozni: ha egy izgalmas, nagyívű fantasyt vártál, akkor annak sz.r. kritikán alul sz.r. ha tudtad, hogy Tolkien a világ leghosszabb fantasyjának megírását tűzte ki célul, ez lett a lotr, és emiatt számítottál rá, hogy unalmas, baromira hosszú és vontatott lesz, akkor jó film.
vagy harry potter. olvastad mondjuk az első könyvet, mielőtt láttad moziban, és egy mesevilágot láttál, varázslókkal meg ilyenek, akkor az első rész jó. a folytatások meg szép lassan átmennek tündérmeséből dark horrorba. az meg már rossz, ha nem vagy horror rajongó.
és ha szerencséd van, a film felülmúlja az előzetes elképzeléseidet. mint pl. a százéves ember, aki kimászott az ablakon és eltűnt. gondoltad, jó gagyi lesz, miközben mély társadalomismeretet, helyzetkomikumot és helyenként kiváló színészi játékot lehet benne látni. amikor a kávétöltögetésre fenntartott baka oldja meg a tudósok problémáit, abban a jelenetben Oppenheimer arca egy jutalomjáték.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
marilllyo
veterán
Everybody want some c. filmet látta valaki? Ajánljátok?
PSN: Rio__HUN | Tumblr: rio-hun.tumblr.com
-
#54715584
törölt tag
válasz genndy #90925 üzenetére
Nem feltétlenül rád gondoltam a címeknél, de köszi, hogy kicsit bővebben írtál róluk és nem voltál lusta.
(#90928) bambano Próbálom ezt a dolgot valahogy úgy megérteni, hogy ne menjen át ez a dolog az objektív-szubjektív vitán. Számomra az egy top film, ami tényleg olyan hatással volt rám, ami a megnézés közben is akár, de utána is mindenképpen elgondolkodtat, de volt már olyan is, hogy percekig bámultam a stáblistát, mire rájöttem, hogy vége a filmnek és utána még napokig képes voltam rajta agyalni vagy róla beszélni. Vagy nagyon mélyen megérintett érzelmileg.
Az, hogy mit várok el egy filmtől, még nem teszi top filmmé önmagát. Ott van pl. a Pacific Rim. Sokan lehúzták, míg én nem vártam tőle sokat, egy látványfilmet jó effektekkel és reménykedtem egy jó hangkeverésben. Ezeket mind teljesítette a film, sőt, de ettől még nem lett jó, nem lett top, főleg nem olyan, ami hatással volt rám. Ettől függetlenül sokszor bekerül a lejátszóba, mert házimozi tesztelésre baromi jó képben és hangban is, pedig még kedvenc filmnek sem mondanám. Battleship dettó. Ugyanakkor sokszor van meglepetésfilm, amiről nem feltétlen tudja eldönteni az ember, hogy mit várjon, már ha kell ilyet, és képes mást vagy a szokásostól eltérőt vagy kiemelkedőt nyújtani valamiben.
És ahogy az én listámból is látszik nem feltétlen egy mély dráma kell ahhoz, hogy az embert kizökkentse kicsit vagy hogy bizonyos dolgokat más megvilágításba helyezzen, ami viszont már tényleg hatással van az emberre. Vagy akár egy jó megvalósítás és jól összerakott film is okozhat hasonló érzéseket. Míg ezt egy popcorn mozinál nehezen tudom elképzelni, hogy valakire ez annyira hatással van, hogy mondjuk érzelmileg nagyon megérintse vagy elgondolkoztassa, inkább tolódik a mérleg nyelve a drámák felé (de nem szükségszerűen).
Ezért próbálom megérteni, hogy az előző listák nagy része teljesen átlagos film számomra, más számára lehet nem az, de azért mégis egy nem mély tartalommal bíró alkotás hogy lehet hatással bárkire is? Bár a kérdés alapvetően top filmekről szólt, sokan már csak kedvencként is beírtak ide sok olyan alkotást, amit nehezen tudok összekapcsolni a top fogalommal.
Ez meg már megint értelmezés kérdése, de hát lehet inkább jobb lett volna csak ajánlást kérni, mert jelenleg ez a kérdés egy érdekes szociológia tanulmány alapja is lehetne, ha a topik reprezentatív lenne.
[ Szerkesztve ]
-
cyberkind
félisten
Én is leírok 5-öt, de felesleges mert kevés az 5 hely.
Alien 1-2
Die Hard 1-3
Indiana Jones 3+ minden Nolan film, minden Tarantino film és még sehol se vagyokÉs ebben még Tarantino film sincs, régi film SW se de még a Batman se, kevés ez az 5 hely.
[ Szerkesztve ]
Paranormal Cocktivity
-
lionshamlet
senior tag
Filmek, amelyek akár meghatározóak is lehettek.
- Amerikai Pite
(egyértelműen a kozepiskolai eveket végigkísérte, Kitorolhetetlen.
Akkor már ugyanugy a soundtrackjet is ide sorolnám.
- Blink 182
- Sum 41
Egy korszak zárult le a filmekkel együtt).- A remeny Rabjai
(a film)- A holló
( a klasszikus)- Mátrix
(Amikor csak beszéltek a filmről a haverjaid akik mar látták, de nem tudtak elmondani hogy mi is volt ez.
Es miutan megnezted csak kerested a padlón az allad)- Gyerekjáték 2
(a film ami meggatolta hogy este ki merj menni pisalni.
Reggelig tartottad vissza inkabb)- Gyűrűk Ura trilogia
(Epic)- Mortal Kombat
( mert te voltal johnny cage az udvaron, az iskolai szunetben)** X - akták, Twin Peaks,
( az a zene, es bob...)Ezek mind korszakos filmek, nem lehet elmenni mellettük anélkül hogy a nosztalgia ne kerítsen hatalmába.
Es akkor voltak még nagyon jo filmek, amiket mar tobben felsoroltak.
-
emiki6
veterán
válasz #54715584 #90924 üzenetére
A Sunshine az egyetlen, amiről fogalmam sincs, hogy mi, de ajánláttátok a filmzenéjét és tetszett.. Majd meg kell nézzem, ahogy a pandorumot is, mégha annak el is mesélték a komplett sztoriját.
Kívánom neked, hogy mindent megkapj az élettől, hogy rájöjj, nem elég. - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Quad Era-1, Grado Hemp & Neumann NDH-30 "salesman"
-
nagyúr
-
emiki6
veterán
Ezt muszáj berakjam ide
Kívánom neked, hogy mindent megkapj az élettől, hogy rájöjj, nem elég. - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Quad Era-1, Grado Hemp & Neumann NDH-30 "salesman"
-
ígyvanferi
addikt
válasz lionshamlet #90936 üzenetére
"Mortal Kombat
( mert te voltal johnny cage az udvaron, az iskolai szunetben)" - hehe, és tényleg. Bár én speciel nem Johnny Cage voltam, de mi is nyomtuk az iskolaudvaron a bokrok között, a fal mellett."(a film ami meggatolta hogy este ki merj menni pisalni.
Reggelig tartottad vissza inkabb)" - ezt nálam az Ideglelés megnézése érte el. brrrrr... A hatás kitörölhetetlen.[ Szerkesztve ]
-
lionshamlet
senior tag
válasz ígyvanferi #90940 üzenetére
Igen, a blair witch projekt volt a másik ami akkoriban gallyra vágott.
Ha jol emlekszem meg vhs-en.
A végén amikor a srac a sarokban sír... Ehh. -
devil-k
nagyúr
válasz TheProb #90870 üzenetére
TOP 5? Ne viccelj már!
Ez marha nehéz.
A bárányok hallgatnak
A bíró
A csíkos pizsamás fiú
A keresztapa
A következő három nap
A lehetetlen
A majmok bolygója (1968)
A nővérem húga
A nyolcadik utas: a Halál
A remény rabjai
A segítség
A sötét lovag
A sötét lovag- Felemelkedés
A szabadság útjai
A szarvasvadász
A tégla
A tökéletes trükk
A túlélő
Aljas nyolcas
Amerikai szépség
Antwone Fisher története
Az igazság ára
Azonosság
Banks Úr megmentése
Becstelen brigantyk
Blöff
Cape Fear - A rettegés foka (1991)
Casino
Csillagok között
Csúcshatás
District 9
Django elszabadul
Egy asszony illata
Egy botrány részletei
Éjjeli féreg
Elcserélt életek
Elemi ösztön
Fekete hattyú
Fekete Könyv
Felhőatlasz
Forráskód
Gran Torino
Halálsoron
Hét élet
Holtodiglan
Isten városa
Játsz/ma
Kapj el, ha tudsz
Kötéltánc
Láncra vert igazság
Magasfeszültség
Mindenképpen talán
Nagymenők
Pain & Gain
Schindler listája
Sherlock Holmes 1-2
Száll a kakukk fészkére
Szemfényvesztők 1.
Szemtől szembe
Szenvedélyek viharában
Tolvajok városa
Trükkös fiúk
Ütközések
Viharsziget
Vizet az elefántnak
Watchmen- Az őrzők
Whiplash... stb.
Inkább nem sorolom tovább. Van egy pár olyan film, amit nem tudok rangsorolni.- mozi bolondéria -
-
#54715584
törölt tag
válasz emiki6 #90937 üzenetére
Nézd csak meg mindkettőt, ha szereted a scifiket.
Sunshine-ban kifogy a napból a szusz, ezért újra akarják indítani egy jó adag atommal. Egy előző küldetés már meghiúsult, ezért indítanak egy másikat. Innentől meg spoileres.(#90940) ígyvanferi "de mi is nyomtuk az iskolaudvaron a bokrok között, a fal mellett" Ez azért elég magas labda volt.
-
spammer
veterán
válasz lionshamlet #90936 üzenetére
Mondjuk a Mortal Kombat film annyira szar, hogy annak inkább a legrosszabb filmek listáján lenne a helye. Igazi ZS kategória. Egyedül a főcímzenéje, ami ér valamit. Persze abban az időben, gyerekfejjel jónak tűnt. szerk: és hozzávehetjük a Street Fighter filmet is.
[ Szerkesztve ]
„A feketébe öltözött ember a sivatagon át menekült, a harcos pedig követte."
-
brownus
veterán
válasz TheProb #90870 üzenetére
én most azt csináltam, mert mocskos mód fáj a fejem, sípol mindkét fülem, folyik a taknyom. ennyit a mai napomról.:d szóval, megnéztem ki mit írt, és ahol kevésbé sípolt a bal fülem azt átkopiztam (talán lesz pár saját is, mert a stamina pontjaim száma még 10 fölött van):
kill bill (1-2)
forrest gump
aliens dc
oldboy
Watchmen Ultimate Cut
sunshine (boyle)
avatar
matrix
a nagy kékség
nagymenők
blöff
spíler
érdekes, hogy egyik nagy kedvencem jake gyllenhal, szinte az összes filmje kurva jó, de egyik se fér ide, mert nem nézném őket újra, csak úgy magamtól. pedig... játszhatna már valami lájtosabb marvel/dc filmben is vagy valami lélekmelengetőben
oscar
különben dühbe jövünk, bűnvadászok, kincs ami nincs[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
● A spoiler formázás használata kötelező spoileres tartalmaknál!
● A topikban tiltott a warez mindennemű formája!
● A kereshetőség érdekében lásd el #értékelés címkével a filmkritikát, ajánlást tartalmazó hozzászólásaidat!
- Autós topik
- Renault, Dacia topik
- Kolondrum: Éves rezsi
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- PlayStation 5
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- CASIO órák kedvelők topicja!
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- További aktív témák...
- Újszerű - POWERCOLOR Radeon RX 5500 XT 8GB GDDR6 VGA videókártya
- Hibátlan - GIGABYTE GTX 1660Ti Windforce OC 6G 6GB GDDR6 VGA videókártya dobozos
- Hibátlan - PALIT GTX 1650 StormX 4GB GDDR5 VGA videókártya - tápcsatlakozó nélküli !!!
- MacBook Air M1, Space Gray, Magyar billentyűzet, makulátlan
- Samsung Galaxy S22 Ultra 5G 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával