-
Fototrend
Microsoft Flight Simulator (MSFS vagy FS) és Prepar3D (vagyP3D) összefoglaló:
Új hozzászólás Aktív témák
-
Korcsii
őstag
válasz andorra #5543 üzenetére
realworld meg pálne
EHAM jó, de a 18R jó messze van... egyszer jártam ott VATSIM-en, akkor is pont kifogtam, hogy az volt az aktív leszállópálya... leghosszabb gurulásom szerintem eddig ott volt... de azért ATC se lennék ott... bár... legalább nem unalmas a meló
Jorus, továbbra is irigyellek, még ha nem is legelöl ülsz... vagy éppen ezért még jobban...
Falconer: lapozófájlt azért használ(hat) elég rendesen, főleg, ha kevés a memória... meg azért csinál pár dolgot a win alapjáraton is...
doc: lol
[ Szerkesztve ]
-
Korcsii
őstag
hehe, pont LTBA lett volna a múlt hétvégi célpont a Formula 1 miatt (másodmagammal), de hát jönnek az érettségi szóbelik - marad a fórum only mód amúgy még nem jártam ott, még virtuálisan sem - Schiphol-t legalább már a kerítésen kívülről is láttam
szerk: 5555
[ Szerkesztve ]
-
Acor
aktív tag
Mar jo ideje nem volt idom forumozni, mert eljottem apasagi gyed-re es, nem mellesleg vegleg kikoltoztunk kulfoldre (szandekosan nem irok orszagot)
De ma eppen Dusseldorfban jartunk( nem veletlen) es keszitettem egy par fotot a repteren az A380-asrol Nekem nagy elmeny volt ezert megosztanam Veletek!
Mostansag lesz idom es bekapcsolodom a pilotavilagba is.Nem vagyok profi fotos csak a gepem jo, tomeg is nagy volt, de azert elcsiptem egy par reszletet ))
I7 12900K + Tody féle extrém blokk még mindig Király!! (www.pcvizhutes.hu)
-
Traumausi
csendes tag
Napsugarast!
Veletlenul egy hetig felem jar egy Saitek ProFlight Yoke + 2 Throttle Quadrant + pedal es Switch + Radio + Multi + Instrumentak panelek. Driverek, SST Software letoltve a weblaptol, lat mindent. Win7 64bit, legalis FSUIPC 3.874, FS2004 alatt elsokent (aztan majd FSX). A hibajelenseg: ha az FS2004 Plugin-t elinditom mar "jaro" FS2004 alatt, akkor ugy 5-10 masodpercig mukodnek a panelek, de utana kihalnak. Mutatnak, de nem valtoztathatoak (frekik, AP, flaps...). A plugin-t ujrainditva ugyanez.
Bujom a hivatalos forumot, de nem sikerult eddig megnyugtato megoldast talalni. Otlet valakinek, esetleg?
Elore is koszonom!
Udv!
Trau
-
Traumausi
csendes tag
-
Traumausi
csendes tag
válasz Traumausi #5562 üzenetére
Napsugarast!
A Kollektiv Tudat kedveert:
A megoldast (legalabbis 90 szazalekban) a S.P.A.D. jelentette. A Saitektol fuggetlen, nem hivatakos, de mukodo driver jelenleg a 0.4.1 beta valtozatnal jar. Most gyorsan a Beechcraft-em kivul egy POSKY 737-800W-vel probaltam ki, stabil APPR, minden gunkcio mukodni latszik. A pitch trim kereke gyanus, de meg probalgatom. Remelem, masoknak is segitettem ezzel a felfedezessel, nem csak magamnak...
http://fstools.weebly.com/index.html
Udv!
Trau
-
Gizmo94
veterán
válasz LalaFsx #5564 üzenetére
Szerintem egyáltalán nem támadólag kérdezte Fatal, ugyanis eléggé el nem ítélhető módon státusztól függetlenül használnak kis országunkban az emberek nem egészen legális szoftvereket, mégpedig szép számmal. Nem merném állítani, de sejtem,hogy nemigen van itt sem olyan, aki ne próbálná ki ingyen az addonok jórészét - pláne a drágábbakat - mielőtt megveszi pénzért, hogy valóban megéri-e az árát. Ha mégis mindenki azonnal rohan a pulthoz, úgy elnézést. A kommented viszont kissé kioktató, lehetett volna barátságosabban is, még akkor is, ha te vagy Trau PR-osa. Nem rosszindulatúlag jegyeztem meg, csak miheztartásként és csak így egybe..
[ Szerkesztve ]
-
Taylory
csendes tag
-
LalaFsx
csendes tag
válasz Gizmo94 #5566 üzenetére
Sziasztok! Természetesen igazad van! Szerencsésebb lett volna máshogy fogalmaznom. ELNÉZÉST KÉREK! Tény, hogy rendszeresen szoktam olvasni az írásait, nem "PR" szemszögből!
Én B744-el repülök, és mostanság a touchdown fpm foglalkoztat, úgy vettem ki hogy a leérkezési érték 0-500 ig jónak minősül. Kérdésem: A való életben (ill. vagy sim környezetben is) milyen fpm értékkel kell úgy leszállni, hogy pl. a gumik se terhelődjenek tulságosan? Magyarul a tökéletes leszállás fpm 0 - ? érték legyen!? -
cintula187
addikt
Sziasztok!
PMDG 747 kérdésem lenne. MIért van az hogy néha meghülyül a gép és olyat csinál, hogy FMC ben FL280 beirva. Be is van tekerve. ÉS fogja magát elkezd emelkedni veszettül. Nézem az FMC ben a LEGS menüpontban minden egyes waypointnál FL390 van és nem engedi átírni.
Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.
-
AirBooms
addikt
válasz LalaFsx #5564 üzenetére
Szerintem meg senki sem fogja csípőből kitalálni egyetlen nickről sem, hogy kicsoda és micsoda a felhasználója "igaziból". Azért mert valaki újságíró és mert blogja van, az miért jelent különbséget, vagy feljebbvalóságot? Miért kellene itt bárkinek is tudnia, hogy mivel foglalkozik és ebből azt feltételeznie, hogy nem használ illegális szoftvert? Én is újságíró vagyok és nem várom el senkitől, hogy essen már hasra - hozzáteszem, hogy szerintem akinek a védelmére keltél, ő sem hiszem, hogy ezt kérte volna tőled! A softvereim nagy része legális, de ez nem azért van, mert újságíró vagyok. S nem azért mert publikálok. Ne essünk már hasra (vagy hanyatt - opcionális) az újságírástól - egy metróvezető ugyanúgy büszke lehet arra, amit csinál és ugyanúgy jól csinálhatja (vagy rosszul). Ja és lehetnek legális szoftverei is!
Ha pedig valaki úgy érzi, nem szeretne a nickje mögé bújni, megteheti: mikor belép ide a topikra az első alkalommal, egyszerűen bemutatkozik.Volt erre példa, nem is olyan régen - ráadásul szintén újsáígró a kolléga és akkoriban igen sok hasznos infót továbbított nekünk főként a PMDG-től. Innentől kezdve egyértelmű, hogy csakis tiszta lapokkal játszhat, s adott esetben azt is felvállalja, ha nem eredeti szoftvert használ (bár ezt az említett kollégáról egyáltalán nem feltételezném).
Mint ahogy Trauról sem. Csak hát a hibajelenség amit leírt, leginkább olyan esetekben szokott jelentkezni, ha valaki nem eredeti addont használ. Ezért írta, amit írt, hunfatal. Csupa segítőkészségből. Viszont te újoncként egy kicsit visszavehetnél a kioktatásból - s most ne gyere majd azzal, hogy csak itt vagy újonc, mert a valós életben ennyi, meg ennyi idős vagy... Mondtam, be lehet mutatkozni... Ezt nem tiltják az alapelvekben, s egy nagyon szép gesztus egy szakmai fórumban - s onnantól kezdve nincs szükséged magyarázkodásra!
Ja igen, s mindezt csak mihez tartás végett!!! -
Gizmo94
veterán
válasz LalaFsx #5569 üzenetére
"The descent rate varies with altitude and weight. Normally above 10,000 feet, the descent from cruise altitude is done with idle thrust, going anywhere from 1500-3000 feet per minute. Pilots typically begin this descent when they are within 150-200 NM of the airport.
Once below 10,000 feet, careful speed monitoring is also necessary. At this stage, the descent must slow down, flaps deployed, spoilers used, and various other manuevers performed. The descent now can be anywhere from 500-1000 feet per minute. Without ILS, if the runway is being approached visually (not uncommon) then the descent rate may go to as little as 100 feet per minute, slowing even more as the aircraft prepares to touch down.
Altitude, airspeed, trim, flaps, thrust, and pitch all play a role in the descent rate."
-
-
Korcsii
őstag
válasz LalaFsx #5569 üzenetére
vagy ha nem is 0 az alja... persze az a tökéletes, ha észre se lehet venni, hogy már a földön vagy, de BAV-os berkekben erre szokták azt mondani, hogy a túl alacsony t/d rate sem jó, mert ez óhatatlanul is túl hosszúra nyúlt kilebegtetéshez vezethet, később lehet fékezni, elfogyhat a pálya, stb és kell annyi a futóműnek is...
persze az is számíthat, hogy milyen vassal, mert pl egy B744-es futóműve jóval komolyabb, mint egy 737-esé, valószínűleg többet is bír ki - de ez csak feltételezés...
mi a BAV-nál 0-80 fpm-ig 0 pontot kapunk, 81-200-ig 2-t (aztán szépen csökken, majd átmegy mínuszba egészen -5-ig)...
-
andorra
őstag
válasz Gizmo94 #5547 üzenetére
Természetesen nem vitatkozom én sem, csak értekezek :-)
A win7, amit az FS-hez használok, megfelelő módon optimalizált, -nem részletezem, (sok szolgáltatás kilőve) -, virusírtó természtesen nem fut. A windows működése az FS futása alatt elhanyagolható sebességcsökkentő tényező, ha optimalizálva van. Sosem volt vele gondom. -
Csorbi
addikt
Kollégámtól megkaptam ma a nap kérdését, miután meséltem neki az FSX-ről:
Ő: "Ez annyira szimulátor, hogyha lezuhansz, akkor a repülőgép el is veszik örökre?"
Én: "Ezt hogy érted? Letörlődik a rendszerből vagy ilyesmi?
Ő: "Aha, valami ilyesmi"
Én: "Ja, persze, én meg közben szénné égek a székemen a számítógép előtt!"
-
Gizmo94
veterán
"Ja, persze, én meg közben szénné égek a székemen a számítógép előtt!" LOOOL
Ez nagyon tetszett. :Igen, szoktak érdekeseket kérdezni tőlem is, bár a reakciók jobbak.. Pl. telefonon kerestek a napokban, csengés, családtag felveszi. Nem tudom mit kérdezhettek, de a választ hallottam: "nem tudom adni, jelenleg London felett kering lélekben és szidja a forgalmat, gyere át, vagy hívd később." Nem tudom erre mi volt a reakció, de az újbóli választ hallottam ismét: " dehogy pilóta,hülye ez, már megőrül tőle mindenki" Mondjuk, mindez nem zavart EGLL approach közben, pláne,hogy leesett az fps is..
-
AirBooms
addikt
válasz Gizmo94 #5582 üzenetére
Hát ez nagyon LOL!
Én most épp azzal küzdök, hogy a viszonylag új páromnak hogyan mutatom be a szimulátorozást... Amíg külön laktunk, addig azt éreztem, eléggé misztikusan vonzotta a dolog, s alig várta, hogy megmutassam. Most, hogy együtt lakunk, s már látta, milyen ez az egész folyamatában, hát inkább csak ilyenek vannak: "...én elmentem aludni édes..., nem lehetne egy kicsit lehalkítani? ...már megint ezek a szörnyű hangok..."
Azt hiszem hosszú évek után vissza kell szoknom a fejhallgatóra... De arra még keresem az ideológiát, amikor majd azzal fog jönni (mert jönni fog, ez biztos ), hogy meddig csinálom még ezt a felesleges időtöltést? -
andorra
őstag
Mindenre van megoldás.
Van egy úgynevezett SIMS - élet szimulátor. Az jól viseli az FS-t, arra kell lecserélni a családot. -
nagyúr
válasz Korcsii #5577 üzenetére
Nálunk SOP szerint most 8 mp alatt ajánlott lent lenni 50 feet-ről, az 375-ös vario. Persze az is fontos szempont, hogy hol van a gurulóút, ahol el kívánják hagyni a futópályát, hiszen nem mindegy, hogy mennyi üzemanyagot éget el taxizás közben, ha egy lágyabb leszállás miatt nagyot kell kerülnie. Jó példa erre LHBP-n 31L, ahol, ha nem jössz le a B2-n, akkor csak a C-n tudsz, és végig kell gurulni az I-es Apron-on, majd B1-cross the 31L-B2-A3-A4, stb. Ha kitolnak eléd egy fapadost, és van vki final-en, simán elgurul az ember 15-20 percet, ami bő 200 kg üzemanyag (B737 esetében). Tehát, ilyen esetben, ha reálisan úgy látod, hogy le tudsz jönni B2-n, akkor érdemesebb siklópálya alatt kicsivel bejönni, és határozottan, nagyobb varioval letenni a gépet a küszöb után egy 2-es AutoBrake-kel, mint utána 20 percet kolbászolni.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
Korcsii
őstag
ú, csorog a nyálam (és nem csak a épp készülő csevap miatt)
31L tényleg nem túl szerencsés ebből a szempontból...
ha már üzemanyag: sugárfékkel mi a helyzet (általában)? BAV fórumon olvastam, hogy gyakran elhagyják (ráhúzzák a reverse-t, de kb alapjáraton megy csak), hogy spóroljanak... mondjuk EGLL-en jó hosszú a kifutó, és ha 27-es pálya az aktív, akkor pont a kifutó végén van a terminál, szóval ráérnek (09-nél meg én pl max sugárfékkel és legalább 2-es autobrake-el szállok le - tényleg, mi az általános gyakorlat?)... de van egy olyan gyanúm, hogy nem pont EGLL-re gondoltak, mivel ott azért az idő is nagy úr... vacatewhenable
[ Szerkesztve ]
-
izomhod
senior tag
válasz andorra #5586 üzenetére
én közel sem vagyok olyan megszállott, mint innen bárki, de az én csajom iskérdezte hogy hogysmint a játék meg mi micsoda.
megkérdeztem hogy melyik várost szeretné fentről látni. mondta hogy riót. beállítottam, cessnát alá, napsütést fölé, és mondtam mit nyomkodjon. élvezte nagyon. legközelebb boeinget adok alá valami jó helyen
-
Korcsii
őstag
válasz gabitoo88 #5593 üzenetére
erre mondtam a közös repülés kapcsán, hogy ki melyiket szereti (shot-long haul), mennyire ér rá, etc... én repülés miatt még nem nagyon hoztam áldozatot a valós életben, és itthon is jól megvagyunk... az más kérdés, hogy én amúgy is rengeteg időt töltők a gép előtt (iránya a BME mérnök-infó), szóval hogy mivel töltöm, az már majdnem mind1... a long-haul meg híres arról, hogy ott nem igazán a repülésen van a hangsúly útközben... ha tanulni nem is ideális (nem egyszerű úgy tanulni, hogy közben az ember agya félig máson/hol jár), de pl programozás, vagy a neten való nézelődés még belefér... ATC ha akar valamit, akkor SELCAL... nem kell a wow-osok szintjére süllyedni elszántságban...
-
Korcsii
őstag
válasz gabitoo88 #5595 üzenetére
most erre mit mondjak... nem volt még wow a gépemen, nem is lesz (sőt, eddig képeken is alig láttam)...
júni 9-én lesz egy éve, hogy BAV-os vagyok, eddig kereken 100 alkalommal repültem (érettségi miatt ez így is marad addig), összesen 362 órát (134,465 nm, 44 különböző reptér)... elsőre talán sok, de ha kiszámoljuk, akkor az heti 2 flight... és akkor ebben benne van az egész tavalyi nyár, meg egy rakás szünet... így szerintem nem sok... és az ebből adódó rw konfliktusok száma 3 alatt van...
meg itt talán az XP egy kicsit más...
(na ennyi azért ragadt rám a wow-ból is, hála a sulinak)[ Szerkesztve ]
-
Korcsii
őstag
válasz Korcsii #5598 üzenetére
közben utánanéztem... eddig még soha nem sikerült rávennem magam, hogy elolvassam a kb száz oldalas BAV FCOM (Flight Crew Operating Manual) nevezetű dokumentumokat, de most egy gyors kereséssel ezeket találtam bennük (ha esetleg érdekel valakit):
B734:
reverse: normal (75% N1), vagy zajcsökkentés miatt idle
autobrake: 1, vagy ha vizes/rövid a rwy, akkor 2-3B744:
reverse: idle, fék kímélő üzemmódban részleges (pl jó meleg helyeken)
autobrake: 2-3, forró környezetben 1, ha vizes/rövid a rwy, akkor 4rázós helyzetekben (pl vizes/rövid rwy-nél) persze normal/full reverse mindenhol
egyszer végig kéne olvasni ezeket, csak még nem volt rá időm, és valahogy nem voltam annyira elszánt, hogy rászánjam magam...
szerk: és eddig youtube videók alapján tényleg így van a valós életben is náluk..
[ Szerkesztve ]
-
fatal`
titán
Részemről ez egy szimulátor, szarok a zajra
Full reverse és autobrake 2/medium (737/A320)
Új hozzászólás Aktív témák
- Hegesztés topic
- Politika
- USB to S/PDif konverter a modern RIAA, elektroncsövekkel
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Sorozatok
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- ASUS ROG PG32UCDM: OLED csúcsmonitor tesztje
- Háztartási gépek
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Computex 2024: Itt az új ROG Ally
- További aktív témák...
- -59% HP EliteBook x360 830 G7:i5 10310U,16GB,256GB,vil.MAGYAR bilI.,IR,13.3" Touch,100%sRGB,WWAN 4G
- Sony PS5 (1116A) + 2TB Samsung SSD bővítés a gyári 825GB mellett, két karral + venom töltőhub
- HP Laptop 15-fd051ne - ÚJ - 15,6" FullHD IPS notebook - Core i5-1335U, 8GB, 512SSD, Win11
- Brother DCP-L2532DW wifis, multifunkciós lézernyomtató
- HP Pavilion x360 14-ek Convertible - ÚJ - 14" TOUCH notebook - i5-1235U, 16GB, 512SSD, Win11
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs