-
Fototrend
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Joker88
őstag
válasz Ace Ventura #47885 üzenetére
hogy milyen olaj kell bele : --> [kenőanyag kereső]
In loving memory of Garrett Lockhart
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Ace Ventura #47877 üzenetére
Próbáld meg az előírt folyadékkal feltölteni, hátha látszik, hol ereszt a rendszer. Ahogy fel van töltve, el lehet battyogni vele lábon is szerintem, csak ne szárazon menjen. Mondjuk ennyi km-nél lehetett természetes oka is (márkára jellemzőek a szervo ügyek), de mondjuk ha cső csatlakozás nincs rátolva a helyére, akkor szerelési hiba egyértelműbb volna Előtte brigéciol D-3 leviszi az olajat, ha akarsz mosni.
[ Szerkesztve ]
-
kcsa
veterán
válasz Ace Ventura #48135 üzenetére
Azért jó a műanyag burkolat, mert nem látszik ha alatta rohad, de legalább alatta gyűjti a retket és emiatt nehezen is szárad ki. Csak hogy kicsit elvegyem a kedvetek
-
A Zéé
addikt
válasz Ace Ventura #48135 üzenetére
Szia!
Ilyen autóknál már bármelyiknél lehet rozsda...
A linkelt autó nem tudom milyen picara készülhetett, de sokat árulkodó, hogy a google képtalálatok közt ezt, meg még 1 hahu-s hirdetést dob fel az első közt, és még 1-1 lengyel és német hirdetést, és egy halom nem releváns találatot. Szóval nagyon-nagyon réteg modell lehet. Ami jó akkor, ha különcködni vágyik az ember, és átok, amikor alkatrészt kell vadászni. Egy kis koccanás, vagy ajtó rányitás és hetekig-hónapokig mehet a keresgélés
Alapvetően szerintem az ilyen felragasztott műanyag elemek csak elősegítik a rohadást, de legalább észre sem veszed miattuk.
Maga a hirdetés nekem is túl szépnek tűnik, és annyira a számok sem jönnek össze, ha csak a vezérlés cserére gondolok. Az a beírt dátum se nem 10 év, se nem 160k km Már az maga gyanús, hogy csak ez az egy beírás van a szervizkönyvben.
Illetve esélyes, hogy ezzel a véleményemmel sokan nem értenek egyet, de szerintem a Nagykőrösi úti és a Fehér úti maffiatelepekről levegőt sem veszünk, nem hogy autót. Külföldit meg pláne nem.Ennél a típusnál amúgy szerintem alapvetően nem a 200k km a sok, hanem a 15 év. Én 320k km-el adtam el az ugyanilyen békalámpásom, és ott sem a főbb elemekkel volt/van a baj, hanem a körítéssel. Elfáradnak a műanyag elemek, patentek, a vezetékek, a csatlakozások... Az enyémet 13 évesen még nem kezdte meg a rozsda, pedig szegény igazi ridegtartásban volt. Ilyen szempontból az jobb volt, mint a mostani Focusom. Az megy lakatolásra nemsokára a rozsda miatt.
Én előbb vennék egy őszinte 200k feletti, de végig rendesen karban tartott magyar kocsit, mint egy ilyen erős lutrit. Mindazonáltal megértem, hogy miért tetszik az autó, tényleg nem egy uncsi szürke Fityó, azt meg kell hagyni.
Just a simple Lineman...
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Ace Ventura #49090 üzenetére
Alapvetően megkísérelném, hogy a cseréről lebeszéljelek, de igazából ajánlottnak mondható a típus és a motor is, szóval írok hibalehetőségeket, hogy válaszoljak is a kérdésedre
Focus elektromos szervó ha véletlenül letérdel, már arra többet költenél, beázik hátul - újra kell tömíteni a tetőlemez mellett, katalizátor hiba előfordulhat (ritka), okoskerék ezekben már tartós, dugattyú billegés előfordulhat (motor hangja elárulja). A motorról összefoglaló videó (felirat elérhető) [link]
20 km-re én bevállalnám a dízelt, annyival olcsóbbak a piacon. Vagy minimum gázszett -
kcsa
veterán
válasz Ace Ventura #49100 üzenetére
Ha mostanában ment rá 400k, akkor lehet megvárnám a következő számottevő javítási összeget - a kipufogó és egy fék (sajnos?) nem akkora tétel, ha csak ennyi hiányzik ahhoz, hogy jó legyen az autó.
-
kcsa
veterán
válasz Ace Ventura #49102 üzenetére
Ja hát az érzés ismerős, de ez így... khm.. önigazolás keresés
szerk.: mondom ezt úgy, hogy én is cseréltem autót mostanában, de neked is el fog menni két évet, pláne a betervezett javításokkal
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz Ace Ventura #49102 üzenetére
A fiatalabbaknál sem lehetsz biztos, hogy jó lesz.
Én az off 23 éves autómat is inkább életben tartom, mert nincs akkora piaci értéke, mint a valós használati értéke.
Ha az ember tudja, hogy nem hagyja cserben az autó, akkor megéri karbantartani.
Ha fiatalítasz, ott is vásárlás után kezdődik a lavina: karbantartások sora.
Nekünk azért kellett másik autó, mert az említett off-ban nulla légzsák, 0 klíma volt; végül így sem adtuk el (persze alapos átgondolás után). (Ja, és kb. 2-3 év alatt dőlt el, hogy lesz másik )Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
DeFranco
nagyúr
válasz Ace Ventura #49100 üzenetére
Igazából, ha még elmenne egy 2 évet nyűg nélkül nem gondolkodnék, de mostanában költöttem rá 400K-t (vezérlés csere, akku csere, komplett kuplung csere, gyertya, olaj, és szűrőcserék)
Ez a csapda, azt már soha ne nézd, hogy mennyit költöttél rá, mert ezeknek az a rákfenéje, hogy ha már sok pénzed van benne, nem tudod elengedni és még több pénzt benyel, ami öngerjesztővé válik.Ha jó és bízol benne, akkor húzz egy vonalat most, hogy milyen esetben adsz túl rajta, addig meg használd, de tudd, hogy hol a vége. Meg persze ha lehet, legyen alternatíva, hogy mibe szállsz be, ha kell.
-
válasz Ace Ventura #49100 üzenetére
Nekem a full fapados 206e km-nél járó Focus MK1.5-re is elment az elmúlt egy évben közel ennyi, csak hogy ne érezd magad olyan rosszul.
4 új négyévszakos szereléssel 120e; hátsó futóműben kis lengőkarcsere 38e; komplett kuplung + első kerékcsapágyak + váltócsere 185e; új ablaktörlők + tompított izzók 15e; olajcsere + szűrők 20e. Most meg jön még futóműállítás megint valami 20e körül, illetve szerintem a fékek végüket járják, és gyanús hogy gyertyák + trafó is.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
válasz Ace Ventura #49110 üzenetére
Olcsó szerelőm van, aki csak azt javítja, amit muszáj. Már a kerékcsapágyak + váltó + kuplungcserére is azt mondta, hogy ráér jövőre is, de inkább meg lett csináltatva most, mert addigra csak többe fog fájni.
Persze az is hozzátartozik a dologhoz, hogy ez az autó 15+ éve a családban van, és én kb 4 éve örököltem meg, társaihoz képest jó állapotban, minimális rohadással. Így más a hozzáállásom, nem fáj annyira rákölteni.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
nagyúr
válasz Ace Ventura #49195 üzenetére
ATE. De a lényeg, ugyanolyan legyen a betét és a tárcsa márkája
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Ace Ventura #49197 üzenetére
Melyik webshop?
Méret ellenőrzés kelleni fog szerintem. Vagy alvázszám alapján rendelni, fékmester jó az ilyenekben pl ha jól emlékszem, pár éve kértem tőlük mailben ajánlatot ilyesmi módon. Ha nincs különösebb igény, mint kevesebb por vagy mart tárcsa, akkor simán az olcsóbb opciót választanám megfelelő méretben. -
erdey_a
őstag
válasz Ace Ventura #49197 üzenetére
ha nem vagy a pénztárcád ellensége, jó lesz oda a textar is.
szerk: bár most pár helyen megnézve, hol ez olcsóbb, hol az... fura.
[ Szerkesztve ]
Vérboci
-
zoger
tag
válasz Ace Ventura #49195 üzenetére
Nekem a hasonló korú fiestaba Zimmermann van, s nagyon jó.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Ace Ventura #49203 üzenetére
Hátsó tengelyen volt Remsa betét nekünk, teljesen bevált.
-
erdey_a
őstag
válasz Ace Ventura #49545 üzenetére
nehezet kérdezel, mert napi szinten városban a feleségem vezeti, így ilyen adatot most nem tudok, de ha kirándulni megyünk, országúton 6-6,5 literből is elvan. pályán falósabb, mert 130-nál 3500-at forog. egy 6. fokozat jót tenne neki. szóval inkább a 90-100 tempónál van a munkapontja.
szerk.: lásd kivel van dolgod, kiszaladtam és megnéztem. 7,6 az átlag. Ez netto nagyvárosi (Győr) fogyasztás.
Az előző 1.4 tsi octavia is ekörül evett városban, szóval én ezzel elvagyok.[ Szerkesztve ]
Vérboci
-
erdey_a
őstag
válasz Ace Ventura #49547 üzenetére
hát talán még össze is jöhet annyi.
én ráadásul kombiról írtam, az még pár kiló plusz.Vérboci
-
zoger
tag
válasz Ace Ventura #51339 üzenetére
Repedt a kiegyenlítő?
-
Sys85
veterán
válasz Ace Ventura #51339 üzenetére
Fura, mert általában vagy folyamatosan fogy, vagy sehogy.
Ilyen valameddig fogyásról nem is hallottam.
Esetleg a minimum szint felett lehet repedés a tartályon, de ott látszania kellene a szivárgásnak.
Nálam akkor fogyott amikor lyukas volt a hűtőm, csere után jó lett.
Most a nem egészen 1 éve cserélt vízpumpa tömítésemnél szivárog szépen lassan, majd egyszer azt is meg kell csinálni.#Honda Hornet 600 CB600FA PC41#Ford Focus Mk3#
-
Zoli-bácsi
senior tag
válasz Ace Ventura #51342 üzenetére
Lehet mikrorepedés ami csak forró állapotban "nyílik" meg, és akkor el is párolog a hűtővíz.
-
troll81
addikt
válasz Ace Ventura #51342 üzenetére
Kupak cserét megérne a projekt. nekem segített annó Mk1 nél
-
ReFleXx
addikt
válasz Ace Ventura #51342 üzenetére
pedig 99% hogy repedt, nalunk ugyanez volt a Fiestan, hajszalrepedés volt rajta az egyik sarkában. Úgy lehetett észrevenni, hogy teletöltöttem a tartályt, jól megmelegítettem a motort és akkor látszott hogy permetezi ki a vizet a hajszálrepedésen.
2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Ace Ventura #51339 üzenetére
Nyomás próba kellene szerintem... . de ha minimum szint alá soha nem megy, én hagynám ahogy van.
-
kcsa
veterán
válasz Ace Ventura #51350 üzenetére
ha nincs leeresztő akkor IB5 váltó, tapasztalatom szerint csak előnyére válik a csere (szigorúan bele való olajjal).
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Ace Ventura #51350 üzenetére
27k? Nem jutna eszembe 60-100e km alatt.
-
válasz Ace Ventura #51350 üzenetére
Ha nem cserélsz váltóolajat, akkor váltót kell. Nekem 200e-nél kellett (IB5, mint neked), szóval az élettartam kenés azt jelenti, hogy addig jó, amíg csapágyasra nem kopik. Az a 27e km gondolom 270e akart lenni. Csoda hogy megy még, ha sose cserélték. Én úgy tudom 100e km-enként kéne.
Maga a váltóolaj cseréje leeresztőcsavar híján nem egyszerű, ahány ember, annyiféle módszer. Valaki szerint ki lehet szívni valahogy, más szerint a féltengelyéknél kifolyatható, megint más szerint lyukat kell rá fúrni, stb.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
subaruwrc
félisten
válasz Ace Ventura #51355 üzenetére
baromság
nincs élettartam olaj
egy életben egyszer minimum kéne cserélni
ha üresben van és az alján középen található vak csavart kiveszed ( ez rögzíti a fokozatokat ) ott a nagyja kijön ib5-ből
csak közbe nem mozgasd el a váltókart véletlen se -
subaruwrc
félisten
válasz Ace Ventura #51357 üzenetére
nem muszáj bántani a bowdeneket
-
subaruwrc
félisten
válasz Ace Ventura #51359 üzenetére
ameddig ki nem folyik mehet bele
FORD WSD-M2C200-C ilyen kell -
siddis
őstag
válasz Ace Ventura #51366 üzenetére
Nincs rajta hologramos matrica - de hogy az jelent-e valamit...
A HC-szintetikus olajok hidrokrakkolt olajok (ennek rövidítése a HC), ami azt jelenti, hogy ezek félszintetikus termékek. Az SHC a Synthetic HydroCarbon, azaz a szintetikus szénhidrogén kifejezés rövidítése, tehát ez a kategória teljesen szintetikus termékeket tartalmaz. A félszintetikus olajok valójában ásványi alapolajból készülnek, mégpedig olyanokból amelyeket különböző tulajdonság-javító eljárásokkal - jelen esetben ez a hidrokrakkolás - szintetikus-szerű tulajdonságokkal ruháznak fel. A teljesen szintetikus olajok viszont eleve szintetikus alapolajokból készülnek, ezeket pedig szintézissel állítják elő. A szintetikus olajok teljesítenek a legjobban, mind kenés, mind oxidációs- és hőstabilitás, mind motortisztaság és hőelvezetés tekintetében (gyakorlatilag minden szempontból). De az utóbbi években nagyon sokat fejlődtek a félszintetikus olajok, ezért már majdnem olyan jók mint a szintetikusok, és lényegesen olcsóbbak.
[ Szerkesztve ]
-- Aux armes, citoyens --
-
Sys85
veterán
válasz Ace Ventura #51366 üzenetére
Szerintem ha teljesíti a Fordos specifikációkat, akkor ne aggódj, mehet az autóba.
Ugyanezt használom az mk3 fókába én is több éve.[ Szerkesztve ]
#Honda Hornet 600 CB600FA PC41#Ford Focus Mk3#
-
siddis
őstag
válasz Ace Ventura #51366 üzenetére
...rakd bele aztán a következő cserét hozd előbbre valamennyivel.
-- Aux armes, citoyens --
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz Ace Ventura #51366 üzenetére
Szerintem ugyanaz az olaj csak a matrinya változott. De miért nem kérdezed meg ahol vetted?
⭐ Stella
-
dellfanboy
őstag
válasz Ace Ventura #51373 üzenetére
ha nem mondtak, hogy cserélik a váltóolajat akkor nem cserélték.
amilyen story-k vannak én még azt is hihetőnek tartam ha kifolyt egy kicsike azt összekanalazza kávéskanállal és visszatölti [link]eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei
-
DeFranco
nagyúr
válasz Ace Ventura #51373 üzenetére
Nekem az ESS-nél MK1 fóka esetében mondták, hogy cserélték a váltóolajat is, mert eleve kifolyik szétszedéskor.
Máshol nem tudom van-e erre valami eltérő gyakorlat.
-
subaruwrc
félisten
válasz Ace Ventura #51373 üzenetére
nem igazán mivel a féltengelyeket is ki kell venni
jó eséllyel kifolyik minden belőle -
zoger
tag
válasz Ace Ventura #51583 üzenetére
Szerintem fűtéscsap nincs benne, hanem lamellák amik vagy a meleg radiátoron terelik át a levegőt vagy a hideg elpárologtatón. Én a lamellákat ill. az azokat irányító bowdeneket/motorokat nézném át. Manuális vagy digitális a klíma?
[ Szerkesztve ]
-
zoger
tag
válasz Ace Ventura #51592 üzenetére
Akkor jó úton jársz a megoldás felé...
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen