Új hozzászólás Aktív témák

  • FEDman

    addikt

    válasz rumos14 #1910 üzenetére

    Nem hibás a Zeiss obi, egyszerűen csak kemény a bokehja.
    Van egy olyan elterjedt hiedelem, hogy egy fényerős obi vagy már nyitott rekeszen is éles és kontrasztos, de akkor a bokeh-ja is kemény lesz, vagy a puha a bokehja, de akkor nyitott rekeszen az élességi tartomány se lesz annyira éles és kontrasztos. Persze ez a teória nem minden alap nélküli, a Zeiss Touit és a Sony E 35/1,8 pont ebből a kottából játszik. A Zeiss obi nyitva is éles és kontrasztos, a bokeh-t is beleértve. Ezzel szemben a Sony 35-ösnek sokkal puhább a bokehja, de ennek fejében az élességi síkban is érezhetően lágyabb nyitott rekeszen.
    Az XF 35/1,4-be én pont azért szerettem bele, mert ritka szerencsés kombinációját adja ennek a kettőnek. Úgy lágy a bokehja, hogy közben az élességi sík is kellően kontrasztos és éles. Ezt se a Zeiss, se a Sony obija nem tudja. A Fuji lágy bokeh mellett is már 1,4-en is sokkal jobb kontrasztot élességet mutat, mint a Sony és a Zeiss-től is alig marad el ilyen téren nyitott rekeszen. Sőt, ha megnézed ezt a tesztet akkor azonos rekesztől, 1,8-tól már ilyen téren se marad el a Zeiss-től.
    Szóval lehet jó mutat az 1,4-es fényerő, meg jól jön az a 2/3 FÉ plusz, de az igazi különbség pont nem a számokban és a fényerőben, hanem a fentebb vázolt apró finomságokban és az egyedi karakterben leledzik. :)

Új hozzászólás Aktív témák