-
Fototrend
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
sasa311
veterán
válasz Csaba_20_ #3479 üzenetére
Nem, nem és nem. Egyszerűen nem érted vagy nem akarod megérteni amit mondok. Keresel egy apró fogást a mondandómon aztán akkora sarkított példát hozol, mint ide Lacháza.
Egyszerűsítsük le a dolgot szerintem. Az egész vita tőlem indult ki, mert azt írtam, hogy "illik" elfogadni azt, hogyha csereként felajánlanak neked egy másfajta terméket. Nyilvánvaló, hogy roszabbat nem kell elfogadni, tehát maradjunk annál, hogy minimálisan jobbat ajánlanak. És csak, hogy ne kelljen autóban, konyhabútorban és egyéb abszolut ide nem illő példában gondolkodni, konkretizáljuk a helyzetet.
Tehát a szituáció:
Vásárolsz egy C2D 5200-as 3 év garival. 2 év után meghal. A bolt nem tudja neked kicserléni, mert már nincs nekik ilyen. Viszont felajánlanak egy C2D 5400-ast, mert abból még van.
És akkor most azt magyarázd meg, hogy ebben a konkrét esetben:
- Miért rossz ez neked?
- Miért akarna átverni a bolt?Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
tlac
nagyúr
válasz Csaba_20_ #3479 üzenetére
már legalább tizedjére írod le ugyanezt, de egyre ügyesebben foglalod össze 1 hozzászólásban
(#3483) Gyuri27:
A kicserélés nem megy mert nem gyártják.
ez így egyértelműen nem következik belőle
valószínűleg mindegyik gyárban porosodik egy rakás régi cuccés szinte biztos vagyok benne, ha kiküldenéd az intel-nek a rossz procit, és még ha több éves is, akkor is kapnál egy ugyanolyat
[ Szerkesztve ]
-
Gyuri27
félisten
válasz Csaba_20_ #3492 üzenetére
Akkor ezentúl azt írom a számlára, hogy max 65w, max 65 nm, min cpu sped 2,0GHz, min bus speed 800 MHz, min L2 1MB, x86 és csókolom.
Nem csak törvények kellenek. Mert magukban csak egy lapra írt valami. De először legyen törvény és lehessen őket betartatni.
Amúgy egy magyarországi per szerinted gyors? Ha gyorsan is megy másodfokig legalább másfél év. De ettől itthon messze állunk.Tudom mit szeretnék. De mivel nem vagyok sem jogalkotó, sem jog gyakorló ezért rábiznám ezt a szakemberekre. Vagy felhagyok a mostani élettemel és elmegyek képviselőnek. Eggyel több vagy kevesebb hülye oly mindegy.
A mistralos vezetők, meg a blifish-s arcokat ez nem érdekli. Nekik megvolt a nagy pénz ebbe. Aztán pont a rossz és/vagy lassú törvények miatt léptek. Neked van arról tudomásod az ottani fönököknek lett valami baja? Vagy a bedőlt nagykerek vezetőinek lett valami baja? Sőt itthon megteheti, hogy másnap más cégnéven újrakezdje az egészet. Én erről beszélek.Pont ezt mondom. Ezért vagy azért sajna nem ömlik vissza a szar. Az én és kiskerek nyakán szokott maradni.
Mondjuk azt sem értem minek a nagyker. Feleslegesen drágitja a terméket és + még egy hibaforrás a szerkezetben. Ha erre tudsz valamit azt szivesen meghalgatom.Te mondtad, hogy mindig a törvénynek megfelelően kell eljárni. A bókot köszönöm, de sem most sem akkor nem arra játszom, hogy a vevőt átverjem.
Ha erre játszanék nem irogatnék ide. kussolnék és csendben lopnék, csalnék.
Jó pár hsz-l előbb írtam ha lehet egy békebeli szatócsboltot csinálnék. Én ebben látom a jövőt.
Nem rossz indulatból írtam, csak hogy lásd én/más mennyire előrébb gondolkozik mint a törvényalkotó.
Másik példa. Ugyan most még az euró bevezetésétől messze állunk. De! Vesz valaki nála valamit forintért. Majd 3 év múlva euró lesz. Ott milyen összeget kell vissza adnom? Mi alapján és ki szabja meg az átváltást? Mert nyilván valami váltószámnak kell lennia. Kivéve akkor ha az euró forint átváltása a váltáskor 1:1 nem lesz.Nem erre kéne kihegyezni. Igen vannak benne korszerütlen nem oda való dolgok. Nem nyavajogni meg szájat tépni kellene. Hanem az a rakás majom dolgozzon a pénzért akik döntési pozicióban vannak.
Sarkithatod és ironizálhatsz te a kiskrekre. De itthon ez az ipart, üzletágat lassan el lepi a szar. Leírtam és linkeltem sok nagykeres keret szerzödést, hogy lássátok. De többre nem mentem vele. Csak ugyanazt fújod. A kisker fizessen.
Elnézést, hogy feltartottalak. Gondolom nehéz lenne kicsit a mi helyzetünkbe képzelni magad.
Ezért mondtam azt, hogy én vagyok/voltam vevő, most kicsit eladó. De csak a vevő szemszögéből ezt nem lehet (föleg ha nem akarod) átlátni.Arra a felvetésre azért nem válaszoltál, hogy tőlem a jog elvárja, hogy egy terméket csont ugyanolyanra cseréljek. Akkor én a vevőtöl miért nem várhatom el, hogy ugyanúgy hozza vissza azt mint mikor elvitte?
#3495: a tv világos kötelezettségeket ró a kiskerre. Nem én vállalom be mit szeretnék mit nem. De az tényleg nem járja, ha 3 év jótállásal adom akkor nagy valószinüség szerint vissza kell adnom a pénzt (amit én nem kapok meg). Ha egy évet vállalok meg köcsög lehúzós vagyok, mert megkárositom a vásárlót.
De ha te tudsz megoldást, vagy van ötletet szivesen olvasom. Mert én ezért jöttem ide, ezért kapcsolódtam be a beszélgetésbe.[ Szerkesztve ]
Amd - Radeon - Ryzen
-
Gyuri27
félisten
válasz Csaba_20_ #3498 üzenetére
Miért?
Mert nem csak törvényt akarok. Hanem müködö törvényt. Ha én vétek engem is büntessenek, igaz én nem erre megyek. De a vevőt is és a nagykert is szankcionálják adott esetben.
Láthattad a bedölt nagykerek pédáját. Ott megint a kisker szopott. Mert a gari járt a vevőnek, csak a kisker nem tudta hova vinni. Ez sincs szabályozva.Csúnyán diktálnak, és csúnya hasznokat tesznek zsebre. Holott a kockázat a kiskeré.
Nem tudom a szomszédba hogyan oldották meg. De lehet ott nincs pénz vissza adás. Tehát nem kellett mit megoldani. Ha most az eurós árat oda írom az megint vitára adhat okot az árfolyam változás miatt.
Akkor bocs. Megérné ez. Én nem fő állásba tolom. Tehát megéri/megérné (nekem). Csak ugye az érdekérvényesités hiányos nem megoldott (kisker).
Nem. Amikor leszedi a vga-ról a hűtést, másikgyártó biosát rakja rá és tuningolva van. Mert ugye én nem így adtam el.
Persze hogy hibásan hozza vissza.Nyilván nem válagatom ki a törvény szövegéből a jót. Nem erről beszélek.
A piac szvsz nem igen fog változni. Ha csak nem lesz nagytakaritás. Utánna nem néznek a befizetett adóknak járulékoknak, szürke importnak stb.
Az a néhány kisker aki van túl erős. Ők a nagykerekkel a jelentős havi rendelés miatt szépen össze nőttek.
Mert a kisboltok forgalma elenyésző. Azokat a nagyker úgymond leszerja. Elesik 10-20% bevételtől (szvsz) nem érdekes. Néhány alkalmazott kirugásával máris orvosolva van a probléma.Amd - Radeon - Ryzen
-
-
Gyuri27
félisten
válasz Csaba_20_ #3556 üzenetére
Ki így, ki úgy gondolja. Nem kell megadni mert nem kötelező.
Én meg azt mondom, hogy a másik oldalon, névtelenül az ül aki nem áll. Értelmezd úgy ahogy akarod.
Én szeretem az egyenes beszédet. A véleményem mellé van nevem. Fel lehet hivni 5 év múlva még mindig így gondolom-e.
A véleményed nem kevesebb itt. Mert tudjuk te vagy Csaba_20_.
De az én ökörségeim (mások legalábbis így nyilatkoztak) itt is az enyémek meg a valós életben is.
Úgy gondolom felnőtt ember a szavait, tetteit vállalja. Én azt teszem. Te az én felfogásom szerint nem.
De ezzel nem kell egyetérteni, nem kell ezt vitatni. Így gondolom és pont. Te meg úgy.
Ha van közös nevező jó. Ha nincs tök mindegy, mert most is egy nickkel beszélgetek.[ Szerkesztve ]
Amd - Radeon - Ryzen
-
Gyuri27
félisten
válasz Csaba_20_ #3559 üzenetére
Fárasztasz. Nincs itt szó semmilyen alkotmányos és egyébb jogokról. Ha személyesen találkoznánk a szemedbe néznék. Ez így természetes.
Szeretem tudni ki az aki napok óta kioktat. Legyelél olyan kedves és ne adj olyan dolgokat a számba amit nem írtam. Azt, hogy te mit látsz abban amit leírtam a te dolgod. Látom fellenzöngzősködés az jeles. Kértelek, hogy egyszerü emberek módjára hétköznapi szavakat használjunk. Nem sikerült.
Lehet velem vitatkozni. De mint mondottam egy tehenésszel nem állok le vitatkozni a tehenekről, mikor én csak képeskönyvben láttam. Ráadásul egy zacskóval a fejemen, hogy ne lássa ki vagyok. LOL ezt te is érzed.
A vitát én rég befejeztem, csak az egód nem engedi, hogy az utolsó szó ne a tiéd legyen. Ezért irogatsz még.
De legyen. Okos enged úgyis. Igazad van (illetve valakinek igazavan akiről semmit nem tudunk, és látott már számtechboltot). Mindenben!Off end!
[ Szerkesztve ]
Amd - Radeon - Ryzen
-
-
-
-
Ariadne
őstag
válasz Csaba_20_ #3593 üzenetére
Mondjuk ezzel a részével az Aliennél is találkoztam, hogy ha az adott cucc nincs náluk, az istennek se képesek beszerezni, viszont hetekig mondják, hogy majd jövő héten.
Iponnál meg eddig mindig meghozták másnapra, amiről azt mondták, hogy meglesz, és nincs is szó arról sehol, hogy a címükön szántech alaktrész üzlet lenne. Ez egy webáruház, és mint ilyen, el tudom fogadni, hogy nem árulnak ott helyben, ahol a személyes átvételi hely van, mert nem is ígértek ilyet. Az Alien viszont igen...
mod: Mostanában még eboltból vásároltunk, utalvány beváltás miatt muszáj volt (máshol nem váltják be), de nagyon drukkolok, hogy minden jól működjön, mert tőlük nem várok sok jót garancia terén... Direkt olyan cuccot is vettünk (vinyó), amit ha más nem, a gyártó hajlandó lesz szervizelni, mert a kereskedőben nem bízhatunk ilyen téren.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Gyuri27
félisten
válasz Csaba_20_ #3593 üzenetére
Két fajta "bolt" van. Az egyik az olcsó másnapra hozós. A másik ahol helyben is van cucc, de drágább. A másodikban jellemzően kisebb a választék is.
Lássuk be a magyar vásárló árérzékeny és inkább vár egy napot. Persze ha hirtelen kell a cucc akkor érdekes a dolog.
A szimpátia/unszimpátia nem csak a számtech boltos munkáját befojásolja szvsz.
Amúgyis alulfizetett, alulképzett nagyrészük. Persze a főnök az olcsóbb munkaerőt választja, az hogy kicsit butább, kicsit érdesebb nem számit. De ez nem az eladó hibája. Hanem a főnőké, hogy fölvett egy alkalmatlan embert.Ariadne: eboltal rossz tapasztalatom nem volt. Igaz nem is gariztam még náluk.
[ Szerkesztve ]
Amd - Radeon - Ryzen
-
HUN]Repa
aktív tag
válasz Csaba_20_ #3615 üzenetére
És ha megkötjük a szerződést (megrendel gombra kattint az ember) ,az ember megrendel egy 500ezer forintos gépet összerakással , az adott cég összerakja és utána az ügyfél nem veszi át ,mert már ugymond elfagyizta a pénzét ? akkor mi van ? állítsa be az adot cég netezni a sarokba az új I7-es konfigot ????? ez kicsit fura nem ????
God save us from the arrows of the Hungarians.
-
HUN]Repa
aktív tag
válasz Csaba_20_ #3619 üzenetére
Nincs tovább ,csak érdekel mindkét oldal ,ugye a saját oldalunkat tudom ,csak a másik oldalt nem ,és nem értem a törvényalkotókat ,vagy hogy kinek az érdeke egy kicsit a kereskedelem ellen lenni ,itt most nem a Távollévők között dologra gondolok elsősorban.
Nekem fura ,kicsi fejemmel nem értem meg miért nem támogatják inkább a kereskedelmet és mint nyugatabban ,saját érdeke miatt kellene egy "presztízst" elérni egy boltnak és nem azért lenni "jófej" mert a törvény ezt mondja ki ,hanem mert fontos a vevő és megszerezni újabbakat úgy hogy egyikből generálom a másikat "szájhagyomány" útján.
Sok minden nincs rendben szerintem ezekkel a jogszabályokkal ,és ideje már egy vérfrissítés mert az elmúlt 5-10évben bizony sok minden megváltozott (az emberek mentalitása és viselkedése is) és ehhez alkalmazkodni kéne. Ha mindenkinek egyformán jó lenne akkor szerintem teljesen más lenne a vevő és eladó viszony és nem lenne ez a sok "tehülyeátvertéladvisszaapénzemmostazzonnal" eset.
Biztos hülyeségeket írok és naiv vagyok ,de kereskedő révén azért szerintem (érzéseim szerint) Változás kell ! (magasabb szinten)
God save us from the arrows of the Hungarians.
-
Shad0w
senior tag
válasz Csaba_20_ #3614 üzenetére
Ööö, sztm sasával folytatott beszélgetésem alatt sikerült megértenem. De kösz, hogy még egyszer konkretizáltad.
Én konkrétan arra gondoltam, hogy amikor e-mailen, telefonon vagy webshopban megrendelek vmit akkor jóhiszeműen elhiszem az eladónak a termék specifikációit. És ha átvételnél bizonyosodok meg arról, hogy a termék mégsem felel meg a specifikációknak, akkor miértne bonthatnám fel a szerződést?
#3617:Tehát akkor a fizetést nem tagadhatom meg, de rögtön utána kérhetem vissza a vételárat. Ez a nemmind1!
-
HUN]Repa
aktív tag
válasz Csaba_20_ #3634 üzenetére
miért és nem ? a tévében amikor mondják, hogy ez nem minősül ajánlat tételnek ,és én telefonon rendelek valamit ?? akkor mi van ? én is írhatom ,hogy nem minősül ajánlattételnek és a további információ miatt keressen fel minket személyesen vagy telefonon vagy akárhogy !
Amúgy meg kérdezz meg bárkit eddig mindenki élhetett a 8 napos elállással ,csak 1 vásárló nem ,aki egy 5K házat összekarcolva törve hozott vissza !
God save us from the arrows of the Hungarians.
-
HUN]Repa
aktív tag
válasz Csaba_20_ #3650 üzenetére
Fotók és jegyzőkönyv nálunk is készült most egy ilyen háznál mondjuk a mi esetünkben az újra festés szerintem többe kerül ilyen esetben se tagadjuk meg hanem a javítás költségét fizettessük ki vele és még ő fizet majd nekünk hogy vissza hozta a terméket ?
God save us from the arrows of the Hungarians.
-
hanee
senior tag
-
Ariadne
őstag
válasz Csaba_20_ #3663 üzenetére
Nem védem, illetve igenis, védem: nézz bele az Ipon topikba, gyakorlatilag kivétel nélkül mindenkinek megoldják a gondját. Ha jól olvastam, ez itt éppen egy olyan eset, ami egyetlen a fajtájából... Nagyon irtottam én is őket azelőtt, te is tudod, de a topikbeli hozzáállás engem meggyőzött, hogy megteszik amit lehet. És nem kapok ezért semmit, mielőtt ez feljönne. Vásároltunk náluk pár dolgot, ahogy jópár más cégnél is, de csak ugyanúgy, mint bárki más fogyasztó, aki nem is jár a pH!-ra.
És mondom, nem láttuk a házat, nem tudjuk, hogy csavarhúzóval van végigkarcolva a külseje, vagy csak apró karcok vannak belül, ami a beszerelésnél esik meg, ez alapján én nem tudok állást foglalni abban, kinek lehet igaza - bárkinek lehet kettejük közül.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz Csaba_20_ #3664 üzenetére
A különbség az, hogy a forgalmazót egyszerű megtalálni a számla alapján. De cégként hogy találsz meg és perelsz egy fogyasztót, aki pl. egy mailben rendelt meg egy terméket egy szál telefonszámmal? Hogyan lehetséges biztosítani azt, hogy meglegyenek a valós adatai a megrendelőnek? Nem vaterázok, nem tudom, hogy csinálják...
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz Csaba_20_ #3667 üzenetére
A kérdésem arra vonatkozik, hogy ugyan hogy lehet elkerülni, amúgy technikailag? Személyi meg lakcímkártya felmutatását mégsem lehet kérni egy netes vásárlásnál ugyebár... És ha technikailag megvalósíthatatlan, akkor bizony a törvényhozónak is gondolnia kellene erre, és mondjuk engedélyezni azt, hogy visszatartson az összegből.
Bankkártyás fizetésnél nyilván nem gond az azonosítás, de utánvétnél, ha házhoz viszi, már nehezebb (nem feltétlenül a saját címe), ha meg kp fizet helyben, kb. lehetetlen azonosítani, ahogy a megrendelés során is.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
HUN]Repa
aktív tag
válasz Csaba_20_ #3667 üzenetére
Veled azért nem lehet vitatkozni meg teljesen elfogult vagy és fogalmad sincs ,egy jó pár dologról attól még hogy ismered a jogokat. Ártott neked valaha valamit az a cég ? egyáltalán vásároltál már onnan ? nem tudom szerintem hanyagolni kéne ezeket a dolgokat ,mert egyáltalán nincs igazad ,sőt ,néha még olyanba is állást foglalsz amihez közöd sincs ,és nem is tudsz dolgokat. Ameddig nem járul hozza a kedves vásárló addig nem rakom ki a képeket ,de utána igen ,és akkor meglátod miről van szó barátom ! Kíváncsi lennék ,ha te adtad volna el neki és ő így hozná vissza te mennyire örülnél.
Amúgy neked szerintem a fotó se lenne elég mert akkor meg rámondod hogy Photoshop ,ezért nem szeretek veled vitatkozni. Feleslegesnek tartom ... Én mondom A te B ,csak nem tudom hogy ezt miért csinálod ,most komolyan ? régen ellenségek voltunk ,vagy itt szinte már az összes boltosba belekötöttél Gyuri27-től kezdve .... te egyáltalán vásárolsz valahol? Tényleg néha nem értem
Ariadne a jó példa ,egy értelmes ember akinek volt egy előítélete ,valamit tapasztalt és megváltozott utána a véleménye ,szerintem.Így a korrekt ,és neki van joga ítélkezni neked nincs.A mi topicunkat is megnézheted és tényleg próbálok segíteni midnenkinek a nap 24órájában
[ Szerkesztve ]
God save us from the arrows of the Hungarians.
-
Ariadne
őstag
válasz Csaba_20_ #3669 üzenetére
A jogszabály alól kivonással egyetértek, nekem is az jön le, ebben nincs vita köztünk. De az is igaz, hogy ilyen szempontból mindegy mit írnak le, valójában egy bíróság előtt ez szerintem simán megállna mint rendes fogyasztói szerződés adásvételre, hiszen nem megnevezés, hanem tartalom alapján minősítjük a jogviszonyokat.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz Csaba_20_ #3673 üzenetére
Paff, nem működik így sem. Nincs több ötletem normális megoldásra...
Ez a vaterás ez jó, na ezt érdemes akkor bevezetni, bár nyilván nem két fillér. Átutaltatok 100 Ft-ot, amit jóváírok az első vásárlásnál, sőőőt mondjuk kedvezményesen 500 Ft-ot írok jóvá az első vásárlásból, enyhítendő az átutalás költségéből eredő fájdalmat. Ez alapján már utol lehet érni tényleg, mivel a bankszámla tulajdonosa egyértelmű.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Gyuri27
félisten
válasz Csaba_20_ #3669 üzenetére
Második bekezdésre. Mennyi a boltos tényleges kára egy elb.szott 5k-s ház esetében szerinted? Ha ezen 5k-s házból 1500 forint bevétele származik.
Amúgy a képlet egyszerü. Az user megveszi a terméket. Boltba (ahol átveszi) nézze meg. Történt a boltban reklamáció, hogy a ház karcos?
Az user nem nézi meg a boltban a terméket hazaviszi. Otthon kibontja. Rossz, karcos, törött stb. Akkor nem állok neki (én állat) beüzemelni, szerelni, használni. Az első adandó alkalommal telefonálok mi a bajom és vissza visszem. Így korrekt és ésszerű (igaz ez semmilyen törvényben nincs leírva).
De az, hogy vettem nálatok egy házat fél éve és karcos volt. Azóta használom és ez csak most jutott eszembe már ne is haragudj mese, kamu, hazugság (hívd ahogy akarod).
Az meg lényegtelen, hogy pici karcocska van rajta, vagy akkora mint a Grand-kanyon. A ház sérült és használt és nem a boltos hibájából az.
Jó lenne ha egyszer igazat adnál valamiben a boltosoknak is. De tőled még ilyet nem láttunk.
Amúgy répa nem írt nevet. Tehát hogy az ember idejön höbörögni magát minősiti.Az előzöekhez: egy bolt, shop nem tud elbújni. Gondolom nem kell részletezni miért.
A webshop meg olyan mint a ph. Ide is oda is lehet arctalanul regelni, vagy akár épp kamu adatokkal.
A megoldás az lenne, hogy az első vásárláskor az ember személyesen megy be. Ott szépen a cuccait fénymásolni mint a telefonos boltokba és a reghez kötni egy általános szerződést amit mindenki szépen aláír.[ Szerkesztve ]
Amd - Radeon - Ryzen
-
hanee
senior tag
válasz Csaba_20_ #3686 üzenetére
Azért az kicsit más terület, én is regisztrálva vagyok pl. ebayre, de ott BÁRKITŐL vásárolhatok, mert a vásárlásom paypalon keresztül biztonságos. Ugyanakkor ha bemegyek például egy boltba könyvet venni, nem biztos, hogy meg szeretném adni a személyes adataimat hozzá, mert semmi közük ahhoz, hogy hol lakom például. Az e-bay és vatera meg teszvesz nem internetes bolt, hanem olyan közösségi oldalak, ahol licitálni tudsz sok sok eladó sok termékére.
De alapvetően nem is ez a lényeg, hanem hogy míg pl. az e-bayen a paypal fizetéshez valós bankkártyaadat szükséges, addig az interneten egy személyes átvétellel történő rendeléshez nem kell semmit megadnod, és ahogy Ariadne is írta, ez okoz további jogi problémákat, ha épp az ügyfelet kellene üldözni.
Például nekem most van egy ügyfelem, rendelt valamit és nem veszi át másfél hónapja.. csak az e-mail címét tudom. Mit csináljak? Egyedi dolgot rendelt, amit lehet hogy nem tudok másnak eladni. Egy e-mail címet nem perelhetek be
A vevők még attól is kiborulnak, hogy nyugtát írok, mert "nekik az nem kell semmire", hát még ha elkérném a címét valakinek, aki személyesen jönne érte és telefonon rendelt titkos számról..hanee
-
hanee
senior tag
válasz Csaba_20_ #3690 üzenetére
Látom téged éltet az, ha mindenkibe beleköthetsz. Én is jogász vagyok, bár valószínűleg sokkal butább és tapasztalatlanabb mint te, szóval bocsánatodért esedezem. professzor, doktor Csaba_20.
Szerintem kár is bármit írnom arra amit írtál, hiszen te úgyis jobban tudod, nyilván webáruházat is régebb óta üzemeltetsz, mint én.További kellemes vitát!
Hanee
-
Ariadne
őstag
válasz Csaba_20_ #3762 üzenetére
151/2003. GKM rendelet:
6. § (1) A rögzített bekötésű, illetve a 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható fogyasztási cikket - a járművek kivételével - az üzemeltetés helyén kell megjavítani.
(2) Ha a javítás az üzemeltetés helyén nem végezhető el, a le- és felszerelésről, valamint az el- és visszaszállításról a forgalmazó gondoskodik.Tehát ami nem ez a kategória, azt be kell vinni. Távollévősnél nem rendelkezik külön, h garis problémánál másként lenne ez.
A továbbítási költség pedig szerintem az a költség, amibe a kiskertől nagykerbe meg gyártóhoz küldés kerül adott esetben, és nem a szállítás költsége.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
luciferc
őstag
válasz Csaba_20_ #3761 üzenetére
Ez a szabály nem csak akkor érvényes, jótállási igényt érvényesít a fogyasztó? Ha a fogyasztó nem állítja, hogy hibásan teljesített a kereskedő, akkor biztos, hogy a jótállás szabályait alkalmazni kötelező? Érted a dilemmám? Ha eláll, akkor szó nincs jótállásról, szerintetek a jótállás szabályai mégis élnek. Biztos helytálló ez így?
-
Ariadne
őstag
válasz Csaba_20_ #3817 üzenetére
A 10 kg alatti termék eljuttatását a fogyasztónak kell megoldania - ez nem befolyásolja azt, hogy a költségét a kereskedőnek kellene állnia.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
-
-
Gyuri27
félisten
válasz Csaba_20_ #3904 üzenetére
Szerintem meg a magyar technikás userrel és boltossal és nagykeressel van a baj.
De mit számit az, hogy szerintem vagy szerinted. Van aki csinálja és elszenvedi a hiányos és nem egyértelmű jogszabályok hatását (pl nagykerek 30 napot emlegetnek helyből). Legyen az eladó, vagy vásárló. Meg vannak akik szerint a törvény szent. Azokon változtatni nem kell. Tőlük mardadhatott volna a röghözkötés is.
Más közük ehhez az egészhez nincs (mint néha vásárolnak a madaras tescóba). Csak hát ez az ország ilyen. Akinek doktor van a neve előtt az hajlamos nem a magyar valóság szerint élni. Természetesen tisztelet a kivételnek (legyen az doktor, vásárló ne adj isten eladó). Érdemes megnézni ausztriában, szlovákiában, hogyan müködik a számtech cuccok garanciája. Meg mondjuk az egész rendszer.
Legközelebb ha nekem irsz, akkor az válasz legyen (tudod kis gomb felül). Mint ahogyan én tettem most. Korrektebb dolog úgy hiszem.[ Szerkesztve ]
Amd - Radeon - Ryzen
-
Gyuri27
félisten
válasz Csaba_20_ #3906 üzenetére
Válaszolok én általánosságban is meg neked is. Mondom a magyar valóságot.
Vegyünk egy egyszerű példát. Pistike vesz egy ati 4830-t. Ára a vételkor 40000 jó magyar forint (nagyker ár:30000ft, kisker árrés nem keverendő a haszonnal 2000ft, + áfa). Mikor Pistike megveszi a vga-t már akkor tudni lehet, hogy ez a vga 2 év múlva nem lesz piacon.
Mit tesz a magyar állam, az aktuális jogszabály ezt figyelembe veszi, a kedves jog értő urak mit mondanak erre? Az állam nem tesz semmit, a jogszabályok ezen termékeket kb egy szinten kezelik a krumplihámozóval, az urak ágálnak a jogszabály betű szerinti betartása miatt (ami szerintem nem aktuális, nem életszerű). Tehát minden a kiskeres nyakába szakad. De úgy is kell neki, hiszen 2000 forint bevétele van.Tegyük fel napjainkra a vga elromlik és nem javítható. A boltos cserélne egy majdnem ugyanolyanra. A differencia annyi, hogy a Pistike által vásárolt vga 512 MB rammal van ellátva. Amit a boltos adna pedig 1024-l. Mivel ez a kivitel még elérhető. Természetesen Pistike a vga-t nem fogadja el. Hiszen ha visszakéri a pénzt sokkal jobb vga-t tud ma azon az áron vásárolni. Ezzel még nem is lenne baj. Ha a sz.r nem a boltos nyakán maradna. De ott marad. Miért? Mert a nagyker egy 4830 1024-t fog adni. Vagy 4770-t. Miért? Mert a nyugati elmaradott és ésszerűtlen országok gyártói azt gondolják, ha valami tönkre ment és adok jobbat az az ügyfélnek is megfelelő. Persze ez itthon nem így működik (törvényesen nem).
Viszont azzal a lépéssel, hogy a boltos visszaadta a vételárat és kapott egy 4830-t vagy 4770-t bukott kapásból 10000forintot. Ugyanis az új vga nagykerára 18000ft.
De jól van ez így hiszen a magyar törvények jók. Legalábbis egy ideje ezt írod.
Jobb esetben a boltos a nagykerben levásárolhatja a fenti 30000ft-t. De ez 90-100 ezer forintos vga-l szvsz nem lehetséges.Persze boltosunk pereskedhet is és cirka 3-5 év múlva lesz is valami az ügyéből. Igaz, hogy az utánajárás nem kevés idejébe és pénzébe került. De ez nem ablakon kidobott pénz, hiszen az ügyvédeknek is élni kell valamiből.
Nos íme a magyar jog adta lehetőségek. Amik az egész sz.rt a legkevesebbet kereső és középen álló boltosra hárít mindent. Na erre mondom én, hogy itt valami nem kerek.
Másik példát is állítok. Pistike vásárol ramot is, az is kell a vasba. Vesz 2x2 giga ramot. Tulajdonságok: 2x2GB 800MHz, szervezés: 8 chip 2 oldalon, a chipek tipusa mikron xxx.
A ramra kap egy év garanciát. Plussz gyártói élettartam garanciát. Nos a ram elromlik. Pistike böszen csomagol, majd postáz. Saját pénzéből!!! Kisvártatva a gyártótól cserébe 2x2 giga 800-s ramot. Csak közben a cég gyártás technológiát váltott ezért a szervezés eltér, a micron chipek helyett más gyártó chipjeit használja.
Nos Pistike mégis ürül, hiszen új ramokat kapott, igaz a posta vagy 3-4 ezresébe került, nem is olyan, mint a régi volt. Mégis jó.Szóval így kellene szvsz mindennek működni. Amíg az állam nem óhajt valami értelmes szabályozást életbe léptetni. Mint a fenti példa mutatja Pistike örül ennek a megoldásnak is (és ez igaz hdd-re, odd-re stb). Ugyanis Pistike akkor változik szörnyeteggé mikor a szabályok adják alá a lovat (de itt jegyzem meg, hogy az userek 100% tudja mi a joga, nagyrészük meg azt se tudja mi az, hogy kötelezettség).
Akinek nem inge ne vegye magára. Akinek pedig igen az öltözzön fel alaposan.
Amd - Radeon - Ryzen
-
Gyuri27
félisten
válasz Csaba_20_ #3932 üzenetére
Na alakulunk lassan. Bövebben kifejtenéd ez a szervezet hogyan müködik/müködhet?
Kell valami vezetőség, akiket választanak? Valami müködési szabályzat (olyan ez mint valami egyesület)? A tagdij meg egy dolog. Ha ezzel segithetnénk magunkon szvsz lehet olyan összeget találni ami mindenkinek jó.Amd - Radeon - Ryzen
-
Ariadne
őstag
válasz Csaba_20_ #3938 üzenetére
Rációt látok a dolgoban, tényleg jó ötlet. Főleg azért, mivel alapvetően ezek elég egyszerű jogi megítélésű ügyek, vagyis pl. egy nagyker felé megtérítésnél azon nem is nagyon lehet problémázni, hogy jogosult erre a kisker, leginkább csak a konkrét ügy körülményein lehet rugózni. Fogyasztó - kisker relációban viszont alacsony összegeken megy a vita, ami persze másként azt is jelenti, hogy fajlagosan ez emeli a költséget. Bár kisker-nagyker között sem valami hatalmas összegeken lennének viták, hiszen - gondolom - azért nincs olyan rengeteg eset.
Meg kellene fejelni választottbírósággal idővel, milyen jó lenne egy fogyasztóvédelmi választottbíróság, úgy hamarabb lehetne végezni ezekkel. Csak persze ehhez már kell olyan tárgyalási pozíció, amiben rá lehet venni a másik szerződő felet is arra, hogy ezzel a kikötéssel szerződjön. A választottbíróság annyiban különbözik a békéltető testülettől, hogy ezek egy külön jogszabály szerint létrejött bíróságok, szakértő jogászokból és szakemberekből állnak (békéltetőknél sajna nem mindig tökéletes a hozzáértés...), az eljárásuknak díja van, viszont sokkal gyorsabb, mint a rendes bíróság és a döntésük kötelező.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
tlac
nagyúr
válasz Csaba_20_ #3947 üzenetére
én kicsiben kezdeném, csak egy területre specializálódva
pl. csak számtech cuccok és csak bizonyos nagyobb boltokra vonatkozna a biztosítás, akik kevésbé problémásak (és főleg webshopokra, hogy minél több vásárlót le lehessen fedni)
ár jó kérdés, az biztos, hogy a vásárlónak is érdeke kell, hogy legyen, hogy normális helyekről vásároljon és ne úgy gondolkozzon, hogy olcsó legyen és majd mi megoldjuk, ha gond van, tehát pl. az ár csökkenne egy év után, ha nem kellett alkalmaznia minket
aztán ha jól menne a dolog, a boltoknak is érdeke lenne felkerülni a listára[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Asus K95VJ, 18,4" FHD, I7-3630QM 8x3,40 GHz, 16GB DDR3, 250GB SSD+1TB HDD, 1GB VGA ,WIN 10, Számla,
- Asus R751L, 17,3" FHD, I7-4510U, 8GB DDR3, 1TB HDD, 2GB VGA ,WIN 10, Számla, garancia
- IdeaPad 1 15ALC7 15.6" FHD Ryzen 5 5500U 16GB 512GB NVMe SSD (PCIe 4.0) gar
- Asus N73S, 17,3" FHD, I7-2670QM 8x3,10 GHz, 16GB DDR3, 250GB SSD,500GB HDD, 2GB VGA ,WIN 10, Számla,
- Asus K75VJ, 17,3" HD+, I7-3630QM 8X3,40 GHz, 16GB DDR3, 250GB SSD, 2GB VGA ,WIN 10, Számla, garancia
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen