-
Fototrend
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ariadne
őstag
Szerintem legegyszerűbb, ha bemész és ragaszkodsz hozzá, hogy ott helyben megmutatod nekik, végülis csak némi áram kell hozzá, valamilyen gép pedig csak akad ott...
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz farkas 007 #582 üzenetére
Mivel új terméket kaptál, annak is van 1 év jótállása, szóval innentől bukott az érvelésük. Ha javították volna, akkor játszana a jótállási idő meghosszabbodása annyi idővel, amíg náluk volt - de nálad nem ez az eset. Arról nem is beszélve, hogy jótálláson kívül szavatosság is van rá, az meg három év...
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Én csak itt bólogatok halkan... Cégek között a Ptk él, jelen esetben a szavatossság szabályai, vagyis javítás, csere (ugyanolyanra) és vételár visszafizetése a sorrend (de nincs 3 nap, meg 15 nap javításra, hanem ki kell kényszeríteni a másik cégből...). Ha esetleg van ''garanciajegye'', amin vállalnak valamennyi jótállást, és ebben még benne vagytok, akkor azt is érdemes igénybe venni, az ott írt feltételek szerint.
De net84, pont tőled hallok ilyet, hogy ''érdemes bepróbálkozni''? Hú, pedig ezt én nem írtam volna le, mert hát ugye a forgalmazó ellen sem akarok beszélni...
[Szerkesztve]"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
A vásárlók könyvébe beírás segíthet, ha nagyon húzzák-halasztják, erre válaszolniuk kell ha jól emlékszem 30 napon belül.
Ha 3 napon belül vitted vissza, azonnali cserére lennél jogosult egyébként, hát ez nagyon nincs meg. Ha arra gyanakodnak, hogy nem gyári hibás, nekik kell saját költségükön bizonyítaniuk ezt, és a bizonyítás nem egyenlő a saját szerviz barkácsolt véleményével, a fogyasztóvédelem által akkreditált bevizsgálók valamelyikének szakvéleménye az, amit már érdemes elfogadni, mást nem."In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
A gyártót meg a nagykert hagyd csak, ahogy net84 is írta, csak a kiskerrel kell törődnöd, meg javításügyileg a szervizzel. Ha panaszt teszel, azt érdemes először a szervizben megtenni, ha ez eredménytelen, az üzletben érdemes tovább asztalt borogatni, mert ők felelnek a szerviz munkájáért is.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Amúgy azt mondta a csávó, hogy csak ő tud adni, mert vele vagyok szerződésben.
Ezt abszolút rosszul tudja. A kiskernél vásároltad a terméket, ezért vele kötöttél egy adásvételi szerződést. A szervizzel semmilyen jogi kapcsolatban nem állsz, vele a kisker áll kapcsolatban, tkp vele javíttatja meg a kisker a cuccot. De az ő munkájukért feléd már a kisker felel."In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Egy tértivevényes (!), keményebb hangú felszólító levelet megér a dolog szerintem, a kiskernek címezve, határidőt szabva benne, ha addig nem oldják meg, elállsz a szerződéstől és kéred vissza a teljes vételárat. Ez teljesen jogszerű követelés, és hátha erre már a fejükhöz kapnak.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Azért a térti fontos mellé, ez az egyetlen levéltípus, amely a tértivevény bemutatásával bizonyíthatóvá teszi, hogy elküldted nekik a levelet, akár bíróság előtt is megáll (de erre nem lesz szükség persze...), és ezért talán egy fokkal még erőteljesebb lesz ezzel a tartalma is. Viszont furcsa módon a sima (nem elektronikusan aláírt) e-mail még csak írásbelinek sem számít jogilag - kellene már haladni a korral pedig...
[Szerkesztve]"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
6 év a postán és az ember megismeri az eredményes levelezés ismérveit!
Hoppá... Bár úgy tudom, sajna ki tudják játszani, nem?
Azért ez ritka, hogy azt mondanák az FVF-nél, hogy kimennek. Legalábbis kies fővárosunkban, saját tapasztalataim szerint.
Bruttó jár, és a teljes kifizetett összeg. Mármint nem cégként vetted, ugye? Mert akkor nem feltétlenül ugyanúgy megy minden...
[Szerkesztve]"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Köszönöm. Én az vagyok, aki a saját kárán tanult, na azt a sztorit erősen gondolkodom, hogy megírjam, csak még nem tudtam eldönteni, ide vagy a Homárnak menjen, hol lenne nagyobb visszhangja... Az adott cég biztos ideges lenne a történtek leírásától, már egy itteni beírásom után is küldtek egy finom, ámde tudálékos e-mailt. Általános szösszenetet pedig egy jó ismerősöm írt már ilyenekről, így nem plagizálok, szvsz szólok neki, úgyis regelt már itt jó ideje. Jó ötlet egyébként, ha ez is segít az embereknek, hogy ne vágják át őket...
Vivax: Ez jó hír, gondolom jól megőrzöd a papírt...
[Szerkesztve]"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz Flashback #618 üzenetére
Itt szerepel a válasz [link], és plusz érdekes - szintén Inno, szintén Aqua, szintén égés, szintén pofátlan...
Ja, kérdés azért, mikor vetted a kártyát, és hány év jótállással.
[Szerkesztve]"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz Flashback #620 üzenetére
A linket nem véletlenül tettem be, a válasz is szerepel ott a kérdésedre...
És net84 is leírta egyébként itt, mit lehet tenni: neki kell(ene) bizonyítania, hogy te rontottad el, ha ezt nem teszi meg vagy nem független bevizsgáló útján, akkor követelheted, hogy javítson/cserélje ugyanolyanra/teljes vételárat vissza. Meg egyébként kicsit ebben a topikban is segítene a visszaolvasás, párszor már leírtam...
Még mindig nem írtad viszont le, mikor vásároltad. 1 év jótállás biztosan van rá, mivel 10k feletti értékű, de a gyártó ennél többet is vállalhat meg szokott is némelyik.
Írj be a vásárlók könyvébe, követeld, amit akarsz (csere, ha még kell ugyanolyan, teljes vételár vissza, ha már nem bízol a temrékben), erre kötelesek válaszolni. Egy példány a tiéd, azzal mehetsz a békéltető testülethez, akik ingyen, de nem kötelező erővel döntenek az ügyben. Van cég, amelyikkel meg lehet egyezni ilyenkor. Mistrallal, Bluefishsel egészen biztosan nem, Aquás tapasztalatról viszont még nem tudok, hátha, meg kell próbálni. Aztán már csak a bíróság marad, ami akár meg is érheti, én a Bluefisht kb. ennyiért pereltem be. (Az más kérdés, hogy a cég időközben tönkrement, most felszámolják, de furcsa módon más cégnév alatt tovább fut a franchise rendszer, a BF logóival... )
mod: Azt, hogy ''fizikai sérülésre nincs garancia'', meg ''feltételes garanciára veszik be'' mondhatják, írhatják, csak semmi értelme - mivel ellentétes a jelenlegi jogszabályokkal, ezért olyan, mintha le sem írták volna. Bizonyítsa be, hogy nem gyári hiba, aztán járjon a szája.
[Szerkesztve]"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Pl. visszaolvasni először?
Röviden: 15 napra kell törekednie, ha nem megy, csere (csak ugyanolyanra), ha ez sem megy, teljes vételár visszafizetése.
Gyógymódok: asztalborítás (erős fizikumú haverral hatékonyabb ), vásárlók könyve beírás (kötelező válaszolniuk), békéltető testület, bíróság, esetleg közben bejelentés a fogyvédelemnek (bár ők semmit nem tesznek, nem járhatnak el egyedi ügyekben).
mod: ''Napi áron beszámítás'' és kötelező ''levásárlás'' nem létezik...
[Szerkesztve]"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz Flashback #633 üzenetére
Azért érdemes elkerülni, inkább macera meg idegeskedés. Ekkora összegnél egy év kamattal meg költségekkel is ''csak'' olyan 8000 jött rá, most nincs előttem a pontos adat.
Hú, ha 3 hetes akkor aztán tényleg érdems rájuk borítani az asztalt, mert ez tipikusan az az eset, amikor ugyanilyenre legalábbis biztosan kell tudniuk cserélni.
A vásárlók könyve = panaszkönyv, minden üzletben kötelezően kell lennie, kötelesek odaadni, pecsételt, egybefűzött oldalai vannak, és nem zavarhatnak, miközben beleírsz éppen. A jegyző ellenőrzi időnként, megvan-e, mi van benne, de inkább azért jó, mert egy példány a tied a beírásból, és úgy emlékszem 30 napon belül kötelesek válaszolni rá. Békéltetőkhöz pl. itt Bp legalábbis elég benyújtani ennek a másolatát, és mehet is az eljárás. De egyelőre szerintem próbálkozz az erőteljes fellépéssel, érdemes többen és/vagy nagyon határozott emberkével együtt menni..."In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz Flashback #638 üzenetére
A fogyvéd fórumon részletesen szerepel a válasz. Ha nem érzed magam elég határozottnak ehhez, akkor vigyél magaddal valakit, aki olyan, írtam már.
[Szerkesztve]"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
-
Ariadne
őstag
Előrebocsátom, hogy a technikai oldalát nem vágom a problémának, tehát hogy mi okozhatja a gondot, és tényleg kell-e tudnia meg hasonlók.
Szóval előszöris nekem nem világos, hogy tényleg rossz-e a lap vagy csak esetleg nem kompatibilis valami más alkatrésszel. Ha az utóbbi eset, tehát jó csak nem passzol a gépbe, akkor bebuktad a lapot - sajnos efelé mutat számomra az, hogy több lappal sem ment...
Ha viszont tényleg hibás (akkor a többi is?!), akkor mivel a csere nem működik, a teljes vételárat kérheted vissza. A csere ugyanis jogilag egy ugyanolyan másikra való cserét jelent mindig. Ettől függetlenül te megállapodhatsz velük abban, ha egyébként rendesek, hogy ugyanolyan értékben (az eredeti vételár!) veszel valami mást helyette. Ha új lapot kapsz, mindenképpen új jótállás is jár hozzá."In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Persze. Innen [link] a 151/2003. kormányrendelet, a 49/2003. GKM rendelet, meg a Ptk. jön itt. Azt hiszem, a 49-esben van a 15 nap, amire tényleg törekedniük kell, de ott a Ptk-ban, ami a 151-eesben és a 49-esben nem szereplő dolgokat szabályozza, hogy ha a fogyasztónak okozott jelentős kényelmetlenség nélkül nem tudja javítani, ki kell cserélnie. És ez neked biztos vagyok benne, hogy jelentős kényelmetlenséget okoz a cucc hiánya...
Egyébként BF-ben, legalábis eddig a pesti üzletekben főnöki ukáz volt tudtommal, hogy nem adhatnak vissza pénzt, legalábbis nekem ezt mondták anno, mikor kértem - magasról sz*rnak a jogszabályokra. Csoda, hogy a kecskeméti üzlet még működik, több más vidéki üzlet már beadta a kulcsot. Mondjuk egyik szemem sem sír utána, csak szerencsétlen próul járt vásárlók, meg aki a franchise-t vitte, ők buknak nagyot emiatt... Most ráadásul felszámolás alatt áll már a pesti üzleteket működtető cég, hivatalosan nem intézhetnék tovább senkinek a jótállását, mert független más cég(ek) mennek már ugyanazon név alatt...
[Szerkesztve]"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Ptk. 306. § (1) b), az elállás. Teljes vételárat ráadásul. De BF-nél sosem lehet tudni, a régi bpi üzletben nem adták vissza, a kecskemétit más működteti, mert franchise, szóval azon a cégen múlik.
Ősembernek azért igaza van, óvatosan menj, és először próbáld meg tisztázni, hogy tönkrement a papír, de szívesen aláírod, hogy átvetted. Nem tarthatják meg egyébként semmiképp, mert az a te kártyád - itt csak arról van szó, hogy kell adnod nekik valamit, amiből egyértelmű, hogy átvetted. Ha viszed az eredeti számlát, azzal meg tudod bizonyítani, hogy a tiéd."In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Nem, nincs ilyen szabály. Most akkor egy új van nálad, esetleg arra hivatkozhatsz, hogy ez valami szériahiba lehet, jelentős kényelmetlenséget okoz neked, hogy folyton cserélgetni kell, ezért elállsz és kéred vissza a pénzedet.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Semennyi időd nincs, nem kötelesek visszavenni. Kivéve ha neten rendelted esetleg, ott van 8 napon belül indoklás nélküli elállás, de egyébként nincs. Próbálj megegyezni velük.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Szerintem ha normálisan és nagyon udvariasan megkéred őket, esetleg elviszed és meg is mutatod, hogy lássák, kettő van, már csak hajlandóak lesznek legalább kicserélni valami másra...
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz Hikvision #667 üzenetére
Hát én azonnal visszaküldtem volna a (f)eladónak, szenvedjen ő a garanciális problémával...
A jótállás ügyintézéssel kapcsolatban már megint olyan kérdés, amire kicsit visszaolvasa megtalálnád a választ. No mindenesetre 15 npara kell törekedniük a javításnál, a nagyker meg mindegy, mit csinál, vele nem szerződött az ember, csak a kiskerrel, náluk kell verni az asztalt. Ha nem tudják javítani, cserélniük kell ugyanolyanra, ha ez sem megy, a teljes eredeti vételárat visszaadni."In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Azért az a papír adott esetben épp azt jelentheti, hogy mondjuk 2,5 év múlva ha meghal a lapja, kell kapnia egy újat vagy a pénzét vissza... Erre biztos azt mondanád, hogy már miért is, de ez a szabály, kegyetlen világban élünk. Aki nem tud ilyen feltételek mellett számtech üzletet működtetni, az menjen el piaci kofának, ott aztán nincs gond több hónapos, éves cuccokkal... És nem hiszem, hogy hűde le kellene borulnia a cég előtt, hogy adtak egy újat, mert ha a szabályokat nézzük, ez a minimum...
[Szerkesztve]"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Sorry, akkor minden OK.
Azért priviben legalább elküldenéd esetleg, melyik az a megszűnt cég? Csak kíváncsi vagyok, mert már csak két cég maradt a ''jó cégek'' listámon, és parázok, nehogy az egyik legyen az..."In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
A vizes az pont nincs rajta a kis listámon, mert róluk hallottam konkrét panaszokat, és nem is egyszer. Viszont jót is, szóval nem igazán tudom hová tenni őket, lehet, hogy attól függ, ki van éppen bent... De ha neked megfelel és úgy érzed, korrektek, akkor minden rendben, és nyilván jó helyen vagy törzsvásárló.
Hehe, az a Mistralos topik, hát igen, tényleg olyan egyik szemem sír, a másik nevet, sőt röhög. Ugyanott a vizesék nevére is rákereshetsz, nem csak jót fogsz találni, sajnos, meg ebben a topikban sem, ha jól emlékszem...
Mindenesetre a szeles meg a kékhalas üzleteket én speciel messziről kerülöm, viszont kedvelem pl. az idegeneset, ők a legutóbbi garis problémánknál is minden jogszabályi kötelezettséget felülmúlóan normálisak voltak. Tényleg, be is írom a sztorit a jó boltos topikba."In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz skorBooT #714 üzenetére
Üdv, kolléga! Azért érdemes megpróbálni megegyezni a levásárlásban, ha kicsi eszük is van, belemennek. Csak hát ugye nem mindig van akár egy kicsi eszük is, nekem is mondták már általuk elismerten javíthatatlan és cserélhetetlen termékre, hogy nem vásárolhatom le, viszont a pénzt sem adják vissza - keresnek másmilyet, ''természetesen'' alacsonyabb értékűt... Gondolhatod... Jogforrásként ajánlom a 151/2003. Korm. rendeletet, a 49/2003. GKM rendeletet, meg a jó öreg Ptk.-t.
[Szerkesztve]"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Szerintem nem lehet alapja ''garanciavesztésnek'' az, hogy bios-t frissítettél. Sulinetben ugye már komplett gépek vannak, mondhatjuk, hogy a bios is része a cuccnak, amit vettél, tehát max azt mondhatják, hogy a szakszerűtlen (hmm) bios frissítés miatt bekövetkezett hibákért nem vállalnak felelősséget - de még ezen is lehet vitatkozni, hiszen tkp a gép megfelelő karbantartásához szükséges, hogy frissítsd időnként, tehát nemhogy gond, inkább elvárható lenne a tulajtól. De a DVD író rossz beszerelése vagy technikai problémája miatti hiba jótállásos orvoslásának ez aztán tuti nem állhatja útját...
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Hivatalosan [link] ez az LG pixelhiba garanciája, egyébként az LG ha jól emlékszem, nem biztos, hogy 3 év garanciát vállal a termékre. A Samsungnál is 1+2 év inkább az a 3 év emlékezetem szerint, bár most a honlapjukon ''3 év teljeskörű'' garancia szerepel monitorra - akkor viszont ez van. A pixelhibáknál meg tudtommal az első 3 napban egy hibás alpixelre is cserélnek, utána pedig az ISO szabványnak megfelelően, amit itt pl. [link] részletesen leírnak. (a leírás nem nagyon friss, az LG azóta kedvezőb pl., de a szabvány jól benne van)
Viszont a fogyasztóvédelem álláspontja szerint is megnyerhető lenne egy per, ha az ISO szabvány szerint még nem hibás a monitor, de a felhasználót zavarja - ugyanis elvileg hibátlan terméket kellene adniuk, és amin egyetlen alpixelhiba is van, az már ugyebár nem hibátlan. A szabványra nem igazán hivatkozhatnak, mert az nem kötelező a gyártók számára sem, vásárlóként engem vagy téged meg pláne nem kötelez ez semmire. Elkelne már valaki, aki beperel egy forgalmazót emiatt, aki továbbhárítaná ezt a gyártóra...
A Philipsnek egyébként vannak Perfect Paneles monitorai, amelyek az ISO szabvány I. kategóriájába tartoznak (minden más monitor más gyártóknál is a II. osztályba tartozik tudtommal), tehát pixelhiba esetén cserélnek. Nem tudom azonban, hogy a valóságban ez tuti kiterjed egyetlen alpixelhibára is, mivel gyanúsan csak ''pixelhibáról'' beszélnek, alpixelről nem. Számtech üzletes ismerősöm sem tudott erre mit mondani, mert alig vesznek Philips moncsit az emberek, bár igaz nem is hozzák vissza őket. Egyébként nekem is LG-t és Samsungot ajánlottak.
A jogszabályok szerint a hibás terméket választásod szerint a jótállási jegyen feltüntetett szervizbe vagy a kereskedőhöz is visszaviheted, ennél számodra hátrányosabb kikötést nem tehet egy cég vagy gyártó sem.
Mellékesen találkoztunk karácsony előtt üzletileg, Fáraó fórumtárs Creative hangkártyája köszöni, jól van, tökéletesen műxik a gépemben.
[Szerkesztve]"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Ilyet milyen cég/gyártó biztosít és milyen cuccra? Laptopra?
Mondjuk ez így úgy tűnik, csak annyiban több a kötelezőnél, hogy kiszáll a szakember ingyen és beviszi, az is csak 10 kiló alatti cuccnál - szóval laptopnál jó lehet."In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
A sulinet az nagyon megbonyolítja a dolgot, mivel cserénél szintén sulineteset kellene adniuk, valszeg ugyanattól a konzorciumtól, amiről most el tudom képzelni, hogy nem lehetséges, mivel nincs már sulinet. De itt [link] találsz elérhetőségeket, akik illetékesek, és válaszolni tudnak a sulinetes kérdéseidre.
(Ha elállsz és visszaadják a pénzed, sajnos elvész az adókedvezmény is, ez biztos.)"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Ez nagyon jó hír! Én sem tudtam pontosan, hogy sulinetben mit lehet és mit nem, de ezek szerint mégiscsak rugalmasak azért. Most már csak a géphez kellene hozzájutni valahogy...
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz (Bundás) #729 üzenetére
Nincs ilyen. Egy év kötelező jótállás van többek között a számítógép alkatrészekre is bruttó 10.000 vételár felett. Ezen kívül szavatosság 2 év (tartós fogyasztási cikknél 3 év) van mindenre, értéktől függetlenül, ennek első 6 hónapja olyan, mint a kötelező jótállás, tehát a vásárlónak kedvez. Plusz vannak gyártók, akik többet vállalnak ezeknél, ezt ugye tovább kell adnia a kereskedőnek feléd. De ''3 nap garancia'', ilyen nem létezik...
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Ha valaki nagykerben vásárol, nem olyan egyszerű a dolog, mert nem ez a normális, jogszabályok által szabályozott menete a cuccok vásárlásának - hivatalosan nem is vásárolhatna ott magánszemély... Befolyásolhat az is, ha céges névre vették például, mert kötelező jótállás pl. csak fogyasztói szerződésnél van, tehát ha fogyasztó és cég között jött létre a szerződés, a hivatalosan cég által vett termékre viszont általában nincs... Fogyasztóvédelemhez sem lehet menni ilyenkor, mert ők is a fogyasztókat védik (már amennyire), a cégeket nem. Szóval rá kellene már ébredni itt Mo-on is az embereknek, hogy azért találták ki a kiskert, hogy onnan vásároljon az ember...
Lorcsi: Sokat nem lehet tenni, menni kell hozzájuk asztalt verni, és kész. Adtak jótállási jegyet?
[Szerkesztve]"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Ez jó, akkor mindenképp tudsz menni kiállni magadért, erre hivatkozva. De persze ha tényleg sikerül kereskedő ismerőst találni, az lenne a legjobb megoldás, mert egyedül sokkal kevesebb a lehetőséged.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Éljen! De azért a szokásos kérdésemet csak bevetem, remélem nem lesz túl hervasztó: ugye kaptál papírt arról, hogy új kártyád van, és főleg arról, hogy ennek a mai naptól kezdve van x év jótállása? Remélem igen.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz (Bundás) #744 üzenetére
Ha megvan a számlád, akkor elvileg igen. A jótállásnál hivatalosan kellene a jótállási jegy, de egy másik jogszabály alapján ''a szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni'' ha bemutatod a számlát. Elvileg ez nem lehet akadály, általában meg úgyis tesznek rá valamilyen azonosító címkét, ami alapján meg kell(ene) tudniuk csinálni...
Szívesen, máskor is. Illetve máskor inkább ne legyen szükség a segítségemre, ne romoljon el semmi..."In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz Superman #745 üzenetére
Vivax és 04ahgy is hasonló gonddal küzdött, kicsit feljebb elmondtam nekik, mit lehet tenni.
Egyébként röviden: kiskernél asztalborítás, vásárlók könyve beírás, tértivevényes felszólító levél, békéltető testület, bíróság...
[Szerkesztve]"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Igen, az ''asztal borogatás'' nálam már bevett kifejezés, annyit jelent, hogy bemenni reklamálni és valóban kifejezésre juttatni, hogy az embernek ez így nagyon rossz. Mert amikor csak annyit mondtam, hogy menj be az üzletbe és mondd el nekik, mi van, akkor sokszor lepattintották az emberkét, mert túl halványan próbálkozott. Sok helyen egyszerűen megpróbálják lerázni az embert elsőre, ezt pedig nem szabad hagyni, különben sehova sem jutunk. Na ennyit jelent, ha én azt írom, ''csapj az asztalra'' vagy ''menj be asztalt borogatni''.
Valóban nem bátorítanék senkit arra, hogy rögtön agresszíven viszonyuljon az üzlethez, szervizhez, mert ez megbosszulhatja magát, és azért legalább induljunk ki abból, hogy talán meg lehet egyezni - viszont van egy pont, ami után érdemes nagyon határozottnak lenni, és kifejezni azt, hogy nem viccből reklamál az ember, hanem valóban dühös amiatt, hogy jogszerűtlenül járnak el és nem fog belemenni jogellenes és számára hátrányos megoldásba. De persze ez sem azt jelenti, hogy elküldöm melegebb éghajlatra...
[Szerkesztve]"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz luciferc #749 üzenetére
A számla az tuti mindig elég magában, mert pl. sokszor jótállási jegyet ''elfelejtenek'' adni, számlát viszont tényleg mindig kötelesek - nem csak jótállásos probléma lehet, ha nem teszik meg.
A jótállási jegy is elég lehet magában, csak akkor a 151/2003. Korm. rendeletre kell hivatkozni, tehát ez az irányadó jótállásnál (a kötelező 1 évnél mindenképp). Szavatosság esetében (2-3. év, amikor kétség esetén fogyasztónak kell bizonyítani a hiba okát) viszont úgy szól a fáma, hogy a számla bemutatása elég kell legyen, itt úgyis a vásárlás dátuma a lényeg csak. Ha pedig önkéntes jótállásról van szó (pl. monitorra, alaplapra gyártó 3 évet vállal), akkor attól függ, de az első évi kötelező jótállásnál és az azutáni szavatosságnál kedvezőtlenebb nem lehet a vásárlónak ...
Csak a jótállási jegy önmagában gyengébb azért, mert az alapján pl. elállásnál nehéz megmondani, mennyi volt a vételár, sokszor nincs rajta. De én pl. vettem már alig használt konyhai eszközt, amire még 1,5 év gari van, csak jótállási jeggyel, mert MM-es termék, gyakorlatilag a vételáron kívül minden szerepel rajta, ami a jótállási ügyintézéshez kell, és gondolom a vételárat is ki tudják keresni, ha nagyon kellene..."In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz Superman #753 üzenetére
Hát igen, személyesen azért talán erősebb hatással tud lenni az ember rájuk, mint telefonon vagy mailben. 20 nap mondjuk még nem olyan vészes, elvileg 15-re kell törekedniük. Olyan 30-nál mondanám én azt, hogy azért álljon meg a menet, de persze egyéni vérmérséklet dolga is, no meg mondjuk egy mindennapi munkára használt laptopnál vagy gépnél mondjuk szintén másképp veszi ki magát.
Nincs konkrét határidő ezen túl, azzal lehet őket noszogatni esetleg, hogy ez neked jelentős kényelmetlenséget okoz, ezért szeretnéd, hogy javítás helyett cseréljék ugyanolyanra, ha nem tudják, adják vissza a vételárat. Szvsz egy személyes látogatás alkalmával ha az asztalra csapsz (ld feljebb kifejtve, mit jelent ez nálam ), és adsz nekik egy kis időt, hogy rendezzék soraikat, az jó lehet. Ha nem teszik, beírsz a vásárlók könyvébe, tértis felszólító levélben követeled, ami jár, stb. stb., ahogy előbb leírtam."In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz Superman #755 üzenetére
Most mondjam egy PH! nagyúrnak, hogy olvasson vissza?! Leírom huszadjára is, hogy a kiskerrel állsz egyedül szerződéses kapcsolatban, mivel tőlük vetted a cuccot - a szerviz a kisker érdekében és helyette jár el tkp, tehát ha nem akarsz a szervizzel szenvedni, nem vagy köteles. Persze ezt számos kiskernél még nem realizálták...
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Nem köthetik matrica meglétéhez a jótállást, te elvileg a számla és/vagy jótállási jegy bemutatásával igazoltad, hogy abban a kiskerben vetted, innentől az ő dolguk, hogy intézik el a nagykerrel. Te náluk vetted azt a kártyát, feléd ők felelnek, a nagykerhez neked semmi közöd. A bevételkor sem jelezték, hogy bármi gond lenne, és egyébként is annál többet nem kérhetnek a jótállás intézéséhez, mint amennyit jogszabályban előírtan kérhetnek, és ez a számla/jótállási jegy.
Ki kell cserélniük (ugyanolyanra), vagy visszaadni a teljes vételárat. Először érdemes megpróbálni egyezkedni velük, ha nem megy, a vásárlók könyvébe beírással lehet folytatni, meg tértivevényes felszólító levéllel, és végül a békéltető tetület, aminek csak ajánlás jellegű a határozata, de azt hiszem, az aquát még nem láttam marasztalva, szóval van remény, hogy teljesítik. (A békéltetőknél az eljáró tanácsban mindig van legalább egy jogász, plusz a kereskedők és a fogyasztók egy-egy képviselője, szóval jobban járnak, ha hallgatnak rájuk a cégek.)
Egyébként miben zavart az a matrica? Jójó, nem kérhetik, de azért célszerűbb nem leszedni, ha nem zavar, hiszen mégiscsak jobb a békesség...
[Szerkesztve]"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Azt sosem értettem, miért ír alá valakit olyan papírt, amit nem akar...
A garanciális javítás azt jelenti, hogy a fogyasztónak nem kell fizetnie semmit. Átvételkor nem jelezték, hogy garanciavesztésre okot adó dolgot látnának rajta, ha mégis így gondolják, azt bizonyítaniuk (!) kell, független szakvéleménnyel, pl. erre jó a fogyasztóvédelem által végzett bevizsgálás, amelynek költségeit természetesen a cégnek kell állnia. Ha nem tudja bebizonyítani, hogy a hiba oka az átadás után keletkezett (márpedig ezt biztosan nem tudja), akkor ingyen javítani kell/cserélni/vételárat visszafizetni. Ja, persze ha erre a ''befolyásra'' hivatkoznak, azt is bizonyítaniuk kell, hogy emiatt rossz a gép...
Békéltető testülethez érdemes elmenni (gugli a barátunk ), előtte beírni a vásárlók könyvébe, végül bírósághoz lehet (és talán érdemes is) fordulni. Nagyon átvágták a barátodat, és nagyon rossz döntés volt aláírni azokat a papírokat...
mod: A Fujitsu magyar képviseletének is megérni írni egy emailt legalább, ecsetelve, milyen jogszerűtlenül jár el a szervizük, csak hogy tudjanak róla...
[Szerkesztve]"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Tehát ők írtak egy papírt, hogy ha ti bevizsgáltatjátok, akkor elfogadják ennek az eredményét? Ettől még nem egyértelmű a dolog.
Egyrészt nekik kellene állni a bevizsgálás költségét, ha jól emlékszem legalább 20-25.000 Ft ez a fogyasztóvédelem által akkreditált bevizsgálóknál (honlapon fent van, melyek ezek). Aztán ez vagy azt hozza ki, hogy igen, belefolyt, de nem ettől hibás, vagy pedig azt, hogy belefolyt és ettől hibás. Viszont mindkét esetben köteles lenne cserélni /vételárat visszafizetni a kereskedő, hiszen azt nem tudja a fogyvédelem sem bizonyítani, hogy ez az átadást követően keletkezett. És a kereskedő egyetlen mentesülési lehetősége ha bizonyítja, hogy a hiba oka az átadás után keletkezett, ez pedig ilyen esetben kb. lehetetlen. Szóval kifizettek egy rakás pénzt helyettük egy olyan eredményért, ami alapján - akármi is az - köteles lenne cserélni/vételárat visszafizetni... (amit viszont esetleg meg fog tagadni...)
mod: Jó, van egy másik megközelítés is: ha feltételezzük, hogy amikor megvette, akkor is ilyen volt belül, akkor viszont ezzel együtt is működött, tehát nem ez a belefolyás a hiba oka, hanem valami más. Ez bizonyítható dolog, gondolom. De ha csak annyit hoz ki a vizsgálat, hogy ''sry, nem tudjuk'', akkor is nagy összeget lehet bukni, és ha már kifizetted, max bírósági úton lehet kiszedni belőlük, ha nem akarják maguktól kifizetni.
[Szerkesztve]"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen okostelefont vegyek?
- Több stúdiót is bezár költségcsökkentésként a Microsoft Xbox részlege
- Melyik tápegységet vegyem?
- Autós topik
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- The Division 2 (PC, XO, PS4)
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Android szakmai topik
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen