Új hozzászólás Aktív témák

  • jonnyjoker01

    veterán

    Sziasztok! Befejeztem az fő questet és írni szerettem volna egy szösszenetet Natlanról eddig. Eléggé rant szagú lesz, és lehet hosszúra sikerül :D Ui.: Igen, hosszúra sikerült :DDD

    TLDR: habár vannak érdekes újítások, eléggé csalódott vagyok sok szempontból. Archon quest szempontjából szerintem hatalmas visszalépés történt, rangsorolásom a következőképp alakult:

    1. Fontaine
    2. Sumeru
    3. Inazuma
    4. Natlan
    5. Liyue
    6. Mondstadt

    Összességében nagyon csalódott voltam a sztoriban. Nem éreztem az Abyss súlyosságát az invázió előtt, mert sosem mutattak be semmi konkrétumot, néhány hilichurl csapaton kívül. Flashbackben meg kellett volna mutatni azt a hatalmas pusztítást amit végeztek több száz évvel ezelőtt ahelyett, hogy folyamatosan ismételgetik a karakterekkel ugyanazt a mondatot. Maga az invázió érdekes volt mint prezentációban, mint mechanikailag, de amilyen gyorsan jött, olyan gyorsan lett vége. Azért a kivitelezése tetszett, a halottak száma minden játékosnak egyedi, és bele van vésve az emlékműbe Act 5 után. Érzelmileg viszont nem hagyott nyomot bennem az előbb említettek miatt.
    .
    Nagyon jó lett volna szerintem, ha úgy érkezünk Natlanba, hogy már áll a bál, Abyss mindenhol, semmi napsütés és az Archon questen keresztül szemléljük a pusztítás mértékét, és fokozatosan szorítjuk vissza az Abyss erőit. Sumeru-ban a Withering-el már bemutatták, hogy tudnak ilyen mechanikát csinálni. Sokkal jobban átjött volna a súlya a dolognak és sokkal jelentőségteljesebb lett volna a végén a győzelem.
    .
    Dialógusban egyértelmű visszalépés történt. Mindig is probléma volt vele, de most sokkal gyakrabban ismételgették magukat a karakterek olyan módon hogy már tényleg nagyon zavaró volt számomra. Önmagában ez nagyon sokat elvett számomra az élményből, ahelyett, hogy hátradőlve élveztem volna a sztorit, kritikus szemmel pásztáztam hogy mikor tudok skippelni. Eszméletlenül sok volt a filler. Partizgatunk így, partizgatunk úgy, elismételjük a kb nemlétező cselekményt 3x, ja, és az Abyss rósz, értem? Ebből áll az Archon Quest kb 2/3-ada.
    .
    A pyro archon, azaz Mauvika karaktere jellegtelen, annyira tökéletes, hogy számomra már unalmas. Háttértörténete is vagy unalmas, vagy rosszul van prezentálva. Időutazása nincs elmagyarázva. Semmi hibája nincs, semmi karakterfejlődésen nem megy keresztül, semmi érdekes nincs benne, tökéletesen végrehajtja azt a tervet amiről az elejétől kezdve pampog (és ismételgeti ugyanazt minden egyes fejezetben :U).
    .
    Capitano karakterével sok embernek van baja, de őszintén nekem ez a része bejött a sztorinak. Persze nem örülök, hogy nem lesz játszható karakter mert baromi jó a designja, viszont szerintem jól bemutatták, hogy Natlan-ban a fatuikkal segíteni akar, nem pedig az Archonnal szembe menni. Capitano háttértörténete elég kevés screen time-ot kapott, de szerintem elég volt arra hogy bemutassák mik a motivációi, és megérthetővé tette a döntését Act 5 végén.

    A reputation questek újítása tetszett nagyon, igazából tulajdonképpen voice acted world questek ha a korábbi régiókhoz viszonyítjuk őket. Érdekesek voltak valamennyire és tetszett a törzsenkénti szét osztása is, jó ötlet volt. Külön pluszpont, hogy attól függően hogy miket csináltál meg, több karakter is megjelenhetett az Archon Quest utolsó felvonásában.

    Na most, a játszható karakterek. Emlékszem, amikor először megláttam a leakeket nem hittem el, hogy ez a Genshin. Nagyon nem illenek a Natlan karakterek a Genshin világába szerintem kinézetben (motor és dj szett??? :F ), sőt a Natlan NPC-k közé sem illenek be egyáltalán szerintem, elvette a kedvem a húzásoktól. Azt hittem idővel megbarátkozok velük, de sajnos ez maradt a véleményem a mai napig. Egyedül Kinich-t húztam ki, mert tetszett gameplay szempontjából, de vele sem játszottam annyit végül mert borzalmasan sokáig tartott kiépíteni (nem kaptam megfelelő weekly boss materialt Arle-tól, kifogytam a dream solventből és nagyon szerencsétlen voltam az artifact domainjében).

    Hatalmas negatív pont a Nightsoul mechanika. Ennek semmi más a célja, csakhogy az új artifact szettekkel együtt minél több Natlan karakter húzására ösztönözzön, meg persze az új artifact szettek farmolására. Fontaine-ben a Pneuma és Ousia mechanika csak egy apró plusz volt, itt követelmény. Limitálja a csapat összeállításokat, és ha megvan egy Natlan karakter, általában elmondható hogy kell mellé másik is. Szóval jah, játszható karakterek tekintetében annyira negatív a véleményem, hogy annak ellenére hogy megfogadtam hogy összegyűjtöm az összes archont, Mauvika az első akit nem akarok egyáltalán.

    Maga az Open World nem kötött le most annyira mint általában, arra áltak rá hogy inkább puzzle-kkel meg kihívásokkal legyen tele a map ládák és ellenségek helyett. Nem lett volna gond, hogyha tényleg kihívások lettek volna. Érdekesek voltak koncepcióban főleg a saurian-okkal egybeöltve, csak nagyon sík egyszerűre sikerült és nem kötött le. A sokásos ellenség csoportok ládákkal pedig sokkal elszórtabban jelennek meg ami negatívum volt számomra, szeretek harcolni.

    OW Kinézetben Sumeru-hoz hasolnó a csalódásom, de nem olyan mértékben. Natlantól én sokkal sötétebb világra számítottam, ahol harc és pusztítás van. Pont ezért is vártam annyira, de helyette egy színes (szó szerint grafitikkel teli :U ) napsütéses világot kaptunk. Annyira nem csalódtam azért, mint Sumeru-ban, ott a változatosság tényleg nagyon rossz volt (hatalmas sivatag, egy 5 négyzetméteres esőerdő, azon kívül pedig normál erdős területek). Natlanban azért van változatosság törzsenként, no meg ott van Ochkanatlan ami a kedvenc területem ebből a régióból eddig (world quest is nagyon jól meg volt csinálva szerintem). Art style továbbra is kiváló, csak a karatkereket rontották el szerintem elég keményen.

Új hozzászólás Aktív témák