-
Fototrend
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Teasüti
nagyúr
Goodyear Vector 4Seasons Gen 3,
Michelin CrossClimate 2,
Hankook Kinergy 4S2.Ez a top 3 jelenleg vételár és teljesítmény* szerinti sorrendben. Goodyear a legjobb vizes úton. Michelin a legjobb száraz úton és hóban. A Hankook meg szorosan ezek mögött harmadik helyezettként.
*Attól függően, hogy a tesztelő mekkora hangsúlyt fektetett a havas és vizes tulajdonságokra. Van amelyik tesztben a Michelin a győztes, van amelyikben a Goodyear.
Szerk: Érdekességképpen ezen az oldalon lehet játszadozni a pontozás súlyozásával, hogy kinek melyik tulajdonság mennyit nyom a latban. Majd e szerint rendezi sorba neked a gumikat.[ Szerkesztve ]
-
Zsombe
senior tag
Szia!
Milyen a felhasználás? Város-országút-autópálya?
Top: Michlein CrossClimate 2
Jó ár-érték: Vredestein Quatrac
Budget, de jó: Nexen N'Blue 4season
Személyes tipp: Yokohama BluEarth 4S AW21''Élni annyit jelent, mint nevetni a halálon és belehalni a röhögésbe.'' - Boris Vian
-
Teasüti
nagyúr
Goodyear kicsivel gyorsabban megáll vizes úton. Michelin kicsit hamarabb száraz úton.
Ez a kettő a legjobb a kérdésedre válaszolva. Nyári és téli között helyezkednek el teljesítményben. Épp úgy viselkednek a modern négy évszakosok, mint a motorsportban az intermediate keverékek (mert hogy konkrétan azok): félúton a két véglet között. Szóval nem fognak ráverni se a nyári, se a téli gumikra hazai pályán, viszont 0-10 fok közötti átmeneti időben vannak elemükben igazán, ahol se a nyári, se a téli gumi nem teljesít túl jól. E fölött és ez alatt közepes teljesítményt nyújtanak a téli és nyári keverékekhez képest. Mai viszonylatban bőven vállalható valódi 4 évszakos gumiként bármilyen nem teljesítmény orientált hétköznapi felhasználásra.
Nekem a Michelin volt az első 4 évszakos gumim, meg ismeretségi körben már egy-két ember ezen gurul pár éve. Nagyon elégedettek vagyunk vele (azt leszámítva, hogy a V-minta hangosabb a nyári gumimnál). Civil autósként semmilyen körülmények között nem jött még zavarba és pikk-pakk megállt vészhelyzetben is. Havas tapasztalatom nincs vele igazán, havat nem láttam csak egyetlen napra az elmúlt két évben. Aznap viszont kimentem játszadozni vele. Természetesen csúszkáltam jobbra-balra, meg forgattam a kereket szándékosan. De ha komolyan veszem és civil módon megyek, akkor nem jön zavarba a havon sem. El mernék vele indulni hóesésben is bármikor. Persze ha olyan lejtőre téved az ember, ahol álló kerék mellett megindul a kocsi, ott nem történik csoda. De olyan lejtőn én téli gumival is becsuktam a szemem és imádkoztam, hogy ne fájjon nagyon.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Ami esetleg a Michelin mellett szólhat, hogy vannak teszteredmények a kopott teljesítményről is. Tudjuk, hogy 3 mm és alatta se veszít igazán az eredményeiből. Vagyis biztonsággal autózható egészen kopáshatárig. (Persze törvényileg egyes országokban 3-4 mm alatt már nem fogadják el téli gumiként.)
Meg azt is tudjuk, hogy a lamellák és a mintázat teljes mélységben vannak kivágva. Nem félig, mint az olcsóbb gumikon, ahol már 3-4 mm-en eltűnnek a lamellák.
A többi guminál ez nem tudom hogy alakul. Ha mondjuk a Goodyear-ről vagy a többiről (Vredestain, Hankook, stb.) kiderülne, hogy nem teljes mélységben vannak bevágva, akkor nem venném meg. Elvégre a teljes gumit kifizettem, nem csak a felső 3-4 millimétert.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest