-
Fototrend
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
saen
veterán
válasz
Zsombe
#64875
üzenetére
RainExpert5 van nekem. Igazából nehéz róla mit mondani, mert kicsit több, mint egy éve vettem és csak kb 15k km van benne. Így tartósságról nincs információm, emellett a Corolla (1.4 D4D) sem egy versenyautó, én sem vagyok egy Schumacher, szóval nem tépjük vele az aszfaltot
Normál használatban eddig nulla probléma, nem hangos, nem csúszkálok vele, működik ahogy kell, de ügye ez kb elvárt is. Papíron ez egy nyári gumi ami esőre van optimalizálva, így a száraz tapadása azért messze nem extra. -
SkiDev
őstag
válasz
Zsombe
#64669
üzenetére
Köszönöm, de már kora délután leadtam a rendelést a Hankookra, TyreReviews csatornán látott meggyőzött.
Amúgy szépen belekavarodtam, voltam bent a gumisnál, hogy nem e lesz kicsi, aztán mikor odamentünk a kocsi mellé, akkor esett le, hogy elfelejtettem, nem 195/55, hanem 195/45.
Mondta, hogy ez nagyon peres, komfortosabb lesz gyárival és nagyobb átmérőben pár centivel. -
-
-
válasz
Zsombe
#64061
üzenetére
Ráment azért 1.5 milla extrákra, melynek a harmada a 6-os váltó és a 115 lóerő. Ahogy teszteket néztem, yaris crosst pályán ripittyára veri, de szerintem a HRV sem gyorsabb ott (200 nm azért számít). Állítólag az 1.0 tsi is tartós már, de a f*svágen tartós lesz e résztől azért kicsit aggódok. Mondjuk feleségemnek már beszóltam hogy ne aggódjon van megbízható autónk is (rav4)

-
válasz
Zsombe
#64058
üzenetére
Nem, az ellenállás az automata ellen, a kisebb külméret, és a 3 misi mint árkülönbség eldöntötte (hogy bejött a T-crossból is a start így 7,5 misiről indul, és maga a kasztni relatív tágas belül kisebb külső mérete ellenére). Kb vitara árban van most így...
szerk: +1 kilométerei nagy részét pályán teszi majd meg, ott a hybrid sokat nem segít
-
No.01
addikt
válasz
Zsombe
#62945
üzenetére
Minden relativ (sajna a sokszor a tesztek is) en tudok olyanrol aki maig nagy megelegedessel hasznalja az Atlas green3 gumijat es szerinte sokkal jobb a vartnal.
Ezzel felesleges vitaba szallni. Fogalmam sincs mit hasznalt elotte, sot tan meg azt is elhiszem, h neki jo, de ennel ksi tulzassal csak jobb guik vannaka a piacon.Ha neked bevallt akkor minden rendben, de a Atlag Akosnak inkabb jobb olyat ajanlani - szerintem - ami sok szempontbol jobban lefedi a szuksegleteket.
-
válasz
Zsombe
#60306
üzenetére
Én meg 1 éve Toyo Celsius AS2-t vettem, eddig elégedett vagyok vele.
A keményedés ellen jó a folyamatos használat(4évszakos), mert nincs eltéve fél évekre a futófelület.
Az 5 éves Nexen sem volt érezhetően kikeményedve, de nem tetszett. 4-4,5mm-es mintázat volt még rajta, de már láthatóak voltak azok a szokásos repedések. Vagy 75k km kíméletes használat után.
[link]A tesztekről ez a véleményem:
[link] -
MC Pite
veterán
válasz
Zsombe
#60296
üzenetére
Én nem harapom le a fejed, csak unom hogy linkelgetem a tesztekben sereghajtó, te meg folymatosan ajánlgatod.

Miért ajánlod, amikor az árában van több jobb gumi is?
Elhiszem hogy nem használtál jobbat és elégedett vagy vele.
De a tények makacs dolgok.
Pár Yokohama és Toyo gumit preferáló mindig akad aki reklámozza a közép/felső árkategóriában a... nem az ársávnak megfelelő teljesítményű gumit. Csak úgy, tesztek nélkül, mert a tesztekben elért eredményekkel már nem nagyon kellene senkinek. Ugyanezt eljátszák a másod és harmadvonalas márkákkal, mert az Michelin/Conti/egyéb leszármazott! Ja, csak a végeredmény néhanjó, sokszor meg olyan gyenge egyes részeken, hogy kerülendő. (Sava, Kormoran, Barum egyes termékei is).2023 Tyre Tests
21st: 2023 All Season Tyre 35 Set Shootout (225/45 R17)
2020 Tyre Tests
23rd: 2020 All Season Tyre Market Overview - 32 Tyre Braking Test (205/55 R16)
2019 Tyre Tests
15th: 2019 All Season Tyre Performance Overview (225/45 R17)A Vitarára CC2, GY V4S gen3, Turanza AllSeason6-ot javasolnám elsősorban.
Mivel az AW21 sose jut be a döntőbe, csak a selejtező eredményeit rakhatom be:

-
MC Pite
veterán
válasz
Zsombe
#60136
üzenetére
Miért? Ennyiért vannak jobbak, sőt. Egy rendes tesztbe se jutott talán be, mert a selejtezőn kiesik. Szereted vagy önigazolás, mindegy is, de nem érdemes ajánlani. Nedvesen gyenge, szárazin még gyengébb. Egész évre nem ajánlott, nincs mellette érv.
Akkor inkább Hankook 4S2, Nexen N Blue 4Season 2, Kleber Quadraxer 3, stb2023 Tyre Tests
21st: 2023 All Season Tyre 35 Set Shootout (225/45 R17)
2020 Tyre Tests
23rd: 2020 All Season Tyre Market Overview - 32 Tyre Braking Test (205/55 R16)
2019 Tyre Tests
15th: 2019 All Season Tyre Performance Overview (225/45 R17) -
svedmalac
tag
válasz
Zsombe
#59984
üzenetére
Az olcsó és a prémium között pont a lényeget ne felejtsétek ki sosem, a közepét!
Épp ez a szegmens az, ami még árban megfelelhet (mérettől függő nyilván), de már sokkal jobb tulajdonságokkal rendelkezik, mint az olcsóbb kategória. Ráadásul néha meg is ütik a prémium egy-egy tulajdonságát.
Ha nagyon számít a pénz, akkor a Nexen, Barum alapszint a 4S világában és chopin42 leírásához elég lehet.
Véleményem szerint a prémium ez esetben felesleges.
Én nagyon pozitív meglepetésként a középszintet erősítve a Quatrac-ot kiemelném, mint felhasználó, de a Kleber-t is bele merném tenni e kategóriába úgy is, hogy nincs vele tapasztalatom... -
FerNandor
őstag
válasz
Zsombe
#59959
üzenetére
Hm, hát jó. Köszi akkor neked is meg MC Pitének. De most akkor elgondolkodtam a négy évszakoson
A méret 195/60R15 1.4 benzines kisautó. Garázsban áll. Előbb öregszik el a gumi, mint hogy elkopjon. Éves szinten kb 5-7 ezer km megy bele talán. De a Mecsekben lakunk, itt azért gyakrabban előfordulhat hó, nyálkás szar út stb.Szerintetek akkor mi legyen?
Vredestein quatracot néztem négy évszakosban pl. Vagy rendes téli akkor inkább?Polonic, én ezzel tisztában vagyok, de utánanéztem neten és nem olvastam rosszakat róla. Egyedül itt írta MC Pite. De én elhiszem, nem ezen múlik, amúgy is lehet még variálni.
-
Lite
őstag
válasz
Zsombe
#59600
üzenetére
Főként városi, az országút max 15 km-es szakasz, ritkán autópálya (az max 1000km/év).
4 évszakosom sosem volt, normálban mind a Michelin, mind a Vredstein-el csak jó tapasztalatom volt.
Illetve a Yokohama, eddig az volt a kocsin a téli (V903 vagy V905, most fejből nem tudom), azzal nagyon-nagyon jó tapasztalataim voltak, így titkos tippként feljött.Havas úttal nem számolok, mert itt csoda lenne, ha lenne hó, külföldre ez a kocsi nem megy, szóval a szárasz és a vizes út a szempont. Jégben sem kell elővennem.
-
polonic
félisten
válasz
Zsombe
#59547
üzenetére
Ez nem hangzik túl jól.
Pedig az weboldalán meg ezzel reklámozzák:
- Kiváló tapadás
- Alacsony vezetési zaj
- Jobb gördülési ellenállás
Egyébként nekem eddig a hangosság tűnt fel. De nem foglalkozom most vele egyelőre, úgyis jön a téli. Majd következő nyárra pedig meglátom, mi lesz.
Köszi a bridgestone-ra a tippet, nem is olyan vad az ára ebben a méretben. -
Qru
MODERÁTOR
válasz
Zsombe
#59304
üzenetére
Az a bajom, hogy sok tesztben nem írják le pl, hogy mekkora tempóra lassítanak le. Csomó tesztben nem az állóra fékezést nézik, hanem a pl 80-20-ra vagy 90-ről 10 km/h-ra. Pedig az utolsó pár centin borulhat az amúgy általuk deklarált sorrend. Nekem pl csak a 0-ra fékezési adat releváns. Nem az érdekel, hogy hány méter után ütöm el 10 km/h-val Mórickát hanem, hogy hány méteren belül tudok megállni.
-
MC Pite
veterán
válasz
Zsombe
#59301
üzenetére
Tyrereviews (is) a hankookot magasabbra pozícionálja mint a Yokohamát. https://www.tyrereviews.com/Tyre/
Mért értékek.
wet
Hankook Kinergy 4S2 42,7m+50,8m+49,5m 143/3=47,6m
Nexen N Blue 4 Season 48,8m+50,3m+50,4m 149,5/3=49,8m
Yokohama BluEarth 4S AW21 52,4+52,1+52,9m 157,4/3= 52,4mSzárazon
Hankook Kinergy 4S2 42+41,1+41,3 124,4/3=41,46m
Nexen N Blue 4 Season 41,9+39,2+42,3 123,4/3=41,13
Yokohama BluEarth 4S AW21 44+45,6+42,9 132,5/3= 44,16mValóban nem egy kategória.
De nem mondanám magasabbnak, főleg hankooktól.
A nexent szoktuk ajánlani 4 évszakosból az aljának kb. A Quadraxer2 nem nagy referencia, hisz az gyakorlatilag egy téligumi (tesztek és amit vezettem az alapján is). -
Qru
MODERÁTOR
válasz
Zsombe
#59299
üzenetére
kevésbé tükrözi a hétköznapi használat során mutatott teljesítményét.
Pedig pont nem a hétköznapi használat (dugóban araszolás/autópályán fix tempós haladás) ad erre választ de még egy-egy combosabb kanyargás sem annyira. Egy (akár teszben szimulált) vészfékezés sokkal többet elmond(ana) róla. Pl tökre elégedett voltam az 4 éves Bridgestone 4S gumimmal, amíg ki nem futott elém egy kutya. Fékeztem és abs daráláson kívül nem történt kb semmi. Szerencsére nem ütöttem el a kutyát de amint hazaértem rendeltem is meg a CC-t.
-
MC Pite
veterán
válasz
Zsombe
#59299
üzenetére
Juzer véleményekre nem adok/nem olvasom, itthon teljesen használhatatlanok (csak 5 és 1 csillag van a magyaroknál, függetlenül a terméktől/helytől), de kint sem sokkal jobbak, a levegőbe lógnak. Nagyritkán van mellette infóként hogy x éves y gumihoz képest, de nem jellemző.
Igen, nincs teljeskörű teszt, mert egyiknél sem került be a top 10-12-be.
Lehet közepes, de négyévszakosból szerintem már az is relatív kockázatos, nem olcsóbb annyival hogy érdemes legyen rápróbálni (pl egy Nexen, Hankook ellenében). -
Pingvin1985
tag
válasz
Zsombe
#59245
üzenetére
Ezt sajnálattal hallom, pedig szerettem volna a BRIDGESTONE TURANZA ALL SEASON 6-nak adni egy esélyt. Pont néhány hete néztem a munkahelyemen az egyik terepjárón, hogy a 3 éves nyári gumi a minták tövénél eléggé repedezett, és azon Bridgestone Dueler A/T van. Igaz, hogy állandóan süti a nap, még csak árnyék sincs a parkolóban. Csak ekkor még nem gondolkodtam gumivásárláson, így ha nem írod a saját tapasztalatodat, akkor eszembe sem jut.
Akkor valószínűleg Michelin CrossClimate 2 vagy Continental AllSeasonContact 2 lesz. Bár ezeknél meg nem találok infót a peremvédő meglétéről/hiányáról. -
vzsryl
nagyúr
válasz
Zsombe
#59202
üzenetére
& Qru: Köszi!

A Matador Nordicca még talán belefér, a Polaris viszont már necces. A régi Frigo annak idején jó volt. A Matador jobb nála?
A Polaris 5-öt jól ismerem, a tapadása kb Wintericept rs2 szint, de 3 évesen már jobb ez utóbbinál, ráadásul meglepően halk is. Ha kifogok valami akciót, akkor Polaris lesz.
A Frigo-nál jobb mindkettő? -
válasz
Zsombe
#58769
üzenetére
Ez eredeti japó gyártmányú Potenza S001, 7 éves létére még nincs sz@rrá repedezve*, inkább csak úgy közepesen fáradt. Nyáron, 25 fok környékén már egész jól tapad, 20 C alatt viszont csúszkál (15 C környékén, vizes felületen ijesztő módon).
*A Golfról eladtam a hazai gyártású Turanza T005-t
, 2 évesen már megjelentek a finom repedések.
Korábban olvastam itt, hogy a kínai gyártású Hankook abroncsok talán később öregszenek, mint a magyarok. Valami EU-sösszeesküvésreszabályozásra gyanakszom az adalékanyagokat illetően. -
-
MC Pite
veterán
válasz
Zsombe
#58598
üzenetére
Yokohamával 3 éves, Firestoneal már 6-7 (de 3 szettel is).
Nem tapogattam őket, egyszerűen nem tapadtak rendesen, egy egy úthibánál veszélyesen mászott már el, nem kellett hozzá sietni. Plusz a nyári meg két évesen csikorgott, mindenütt (futómű jól volt beállítva).Tuti 4S ellenes vagyok?
[link]
Párom kisautóján 4S van egész évre, a nagy autónkon mindig 4S a téli (vagy 10 éve). De nagy autóra egész évre (nagy terhelés, nagy sebesség) nem tenném.Télire CC2, T AS6, 4S gen3, ASC2, vagy Quatrac, 4S² közül választanék.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Zsombe
#58590
üzenetére
Érdemes a neked szükséges hasonló méretben nézni friss tesztet (ha van), mert vannak minták amik kis méretben működnek jól és van amik nagyban. Hankook pl kisebb méretben jó a Vredestein meg a nagyobb méretekben. pl:
195/65R15 száraz+nedves fékút
Hankook: 69,35 mVredestein: 107,9 m
Vredi: 71,77 m225/45R17 száraz+nedves fékút
Hankook: 90,8 m
Vredestein: 85,7 m -
kozek1723
csendes tag
válasz
Zsombe
#58457
üzenetére
Két hete agyalok a témán. Végre sikerült döntenem, hogy a legjobb megoldás egy GY Vector lesz számomra, és most ezzel a Turanza-val borítottatok mindent
A később linkelt tesztek alapján bizony ez egy jó gumi lett.Méretben én kicsit kommerszebb vagyok, ugyanis nálam 205/55 R16-ról van szó. A honlapon ez a marketing szöveg fogad: "Készen áll az elektromos járművekhez: az elektromos járművek különleges követelményeinek megfelelően tervezett gumiabroncs." - valószínűleg az aktuális trendeknek megfelelő marketing bullshit, amivel több vásárlót be lehet vonzani. Mindesetre nekem pont egy Hyundai Ioniq 28-ra kell a gumi..
Árban kb 6e ft többletet jelent a méretemben a BS, de egy lökhárító fényezés drágább ha nem áll meg.
A hozzászólásaitokat ha jól értem, ez egy teljesen új, friss fejlesztésű gumi, tehát valószínűleg most gurultak le a szalagról. GY fut már egy ideje, szóval webshopos rendelés esetén kapok majd 2021-22-es gumikat. Ami zavar a BS-ben, hogy a GY-ral azért sokatoknak van itt tapasztalata, több teszt rendelkezésre áll, ráadásul vannak tesztek kimondottan abban a méretben is amire nekem van szükségem.Szóval fasza, újabb 2 hét fejvakarás
Mindenesetre örülök, hogy visszanéztem, és nem rendeltem semmit még
Köszi Nektek! -
Qru
MODERÁTOR
válasz
Zsombe
#58454
üzenetére
A BS az nyári gumi ami kapott téli minősítést is, kb a CC (gen1) szellemi utóda. Nekem tökéletes lenne mert télen le van téve a kocsi a grázsba de a gyors öregedés miatt nem mertem beleugrani.
Kléber Q3-ról itt is vegyesek a tapasztalatok azzal én is óvatos lennék.Conti: megértem, olajválasztással bíbelődtem sokan ajánlották a Shell-t ami valóban jó de vhogy nekem mégsem bejövős (műszakilag semmi nem szól ellene).
FS WH nekem a Jazz-en volt szerettem azt a gumit. Halkabb volt mint a nyári Hankook Kinergy Eco.

-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Zsombe
#58444
üzenetére
Hankook: gyors kopás miatt nálam is kieset, pedig én azért kb fele annyit megyek mint te. illetve elég vegyes tapasztalataim vannak a Hankook abroncsokkal.
Vredestein: Quatrac 5 van a Jazz-en nincs vele gond még a full havas Mátrába is simán felkocogtam vele a hegytetőre. Most sima Quatrac-ot vettem a másik autóra, meglátjuk az milyen.
Michelin: nekem nagyon bevált, ha nem lennék csóró akkor tuti újra azt vettem volna.
BS: nekem az elődje volt (gyári szerelés) azt nagyon szerettem de elég gyorsan öregedett.
Pirelli: csendes és jó a kopásállósága nekem tetszik de az ára nem a tudásához mérten. Kléber: A Q2 nagyon jó volt a Q3-nál egyelőre kivárnék mennyire lett jó.
Dunlop: tetszik, főleg nyáron megyek nálam is kalapban volt de sajnos érdemi tesztet nem nagyon láttam róla. Látatlanban meg nem mertem bevállalni, főleg hogy nem olcsó.Continental nem játszik? Az ASC2 érdekes lehet még neked.

-
avl
senior tag
válasz
Zsombe
#58444
üzenetére
"Michelin: nálam leszerepelt" -> mikor, mivel, miben szerepelt le ?
relevans az akkori leszereplese a mostani kerdesben ? (akár idö, akár idény, akár ....)
nekem volt mar teli es nyari Michelinem (kis autokon), mindegyikkel elegedett voltam, elettartamban elönye nekem szamitott
Új hozzászólás Aktív témák
- DOKKOLÓ BAZÁR! Lenovo, HP, DELL és egyéb más dokkolók (TELJES SZETTEK)
- 32 GB-os DDR5 laptop RAM garanciával
- Bomba ár! HP Probook 440 G10 - i3-1315U I 16GB I 256SSD I 14" FHD I W11 I Cam I Garancia!
- BESZÁMÍTÁS! ASROCK B650M R7 8700F 32GB DDR4 512GB SSD RX 6800XT 16GB Zalman Z1 PLUS 750W
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad X13 G1- i5-10310U I 16GB I 256SSD I 13,3" FHD Touch I Cam I W11 I Gari!
Állásajánlatok
Cég: BroadBit Hungary Kft.
Város: Budakeszi
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Normál használatban eddig nulla probléma, nem hangos, nem csúszkálok vele, működik ahogy kell, de ügye ez kb elvárt is. Papíron ez egy nyári gumi ami esőre van optimalizálva, így a száraz tapadása azért messze nem extra.
Mondta, hogy ez nagyon peres, komfortosabb lesz gyárival és nagyobb átmérőben pár centivel.
Quadraxer 3

Quadraxer 3
Egyértelműen sokkal jobb az új.






, 2 évesen már megjelentek a finom repedések.

