-
Fototrend
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Súly adatok:
Új Apollo 4S 225/65R17 106V: 13 kg
Triangle téli 195/65R15 91H, 6-6,5mm: 9 kg. -
Ha már Vredi, holland gyártmány a héten megkapott Apollo 4S.
Biztos gyártási hatékonyság szerint osztják el,hogy melyik termék hol készül.
-
Nagyon keveset(1-2k/év) futó autóra egész évre ti melyiket vennétek?
3 éves Conti Eco nyári, vagy 3 éves téli Triangle?
Én inkább a télit preferálnám, mégha kínai is...
Mielőtt valaki írná, nem lesz rá 80-ért új négyévszakos szett. -
válasz
BLUE TORNADO
#70160
üzenetére
Kíváncsian várom tőlük én is az Apollókat, jó ár volt náluk.
-
válasz
szabonagyur
#69883
üzenetére
Csak akkor derül ki mire képes a gumi amikor gáz van.
Egy átlagos autósnak 10 évente hány valós vészfékezése / vészmanővere lehet? -
válasz
rbalint88
#68509
üzenetére
Akkor ebben is továbbra is az emberek vannak leginkább lexarva, akinek nem tetszik, cserélje le!
Egyelőre én nem tulajdonítok neki jelentőséget, de rendeszeresen nézegetni fogom.
Max. két év múlva csere, hacsak addig nem cserélem a kocsit.
A Nexen N'Blue 4S-t is 5 évesen lecseréltem, hiába volt még télinek is megfelelő a mintamélység. Azon talán 4 éves korában láttam meg az első repedéseket. -
Mostanában mi a "divat", melyik gyártónál mikor kezdenek megjelenni a mintázat tövében a repedések? A Toyo AS2 nálam etéren rosszul vizsgázott, még 3 évet sem bírt ki, aztán lehet ez már nem is számít rossznak.

-
válasz
szőröscica
#60432
üzenetére
+ az állandóan szidott, de közben sokkal biztonságosabb újabb autóknak.
De ugyanez a technikai fejlődés a hülyéknek fals biztonságérzetet is adhat."Ugyan mi baj érhet egy átláthatatlan homokfelhőben?"

On: az itt gyakran túllihegett (
) gumi is számít, persze, minden egyes cm is számíthat, amit egy jobb gumi hoz, de az sokkal többet, hogy ki fogja a kormányt. -
válasz
szabonagyur
#60367
üzenetére
Sőt, ha a rossz mentalitás az általános az utakon, akkor ő lesz a veszélyes, a többiek számára kiszámíthatatlan a saját maga szerinti jó mentalitással.

Pár példa:
Ha tartom a követési távolságot, akkor bevágnak elém, mert miért nem megyek "normálisan"?!
Ha a lámpához lassan gurulok oda, hogy zöldre odaérve ne kelljen megállnom, hátulról dudálnak, hogy miért nem haladok?!
Vagy ugyanez a körforgalomba érkezés is, ha áll ott pár autó. Inkább 4x megállnak-elindulnak, meg araszolnak csúsztotott kuplunggal, ahelyett, hogy ésszel odacsorognának. -
válasz
MC Pite
#60317
üzenetére
A részletes autobild tesztekre már csak olyan gumik kerülnek be, amelyek a "selejtezőn" nem 100% ipari hulladékok voltak. A selejtező a nedves/száraz fékteszt. Azért van csak 15 a listában, mert a 35-ből 20 már mögöttük volt, azok be sem kerültek a teljes tesztre. Másképp közelítjük meg. Ha valakinek ultimate gumi kell, akkor az szezongumikat vesz, vagy én is talán azt gondolom a legjobb választásnak, ha télies 4 évszakos mellé jó nyári. Szóval ez az AS2 nem top, de közel sem a legalja volt a mezőnyben, korrekt áron. Ahogy nézem, idén az ára már nem az igazi.
-
válasz
focvis
#60311
üzenetére
Nem múlt héten kellett volna próbálnod?

(#60310) MC Pite : Egyenesen kreténségnek veszem, mivel így inverz kiemelted.
A szükséges méretben a tavalyi tesztek és árak(és elérhetőség) alapján. 32-ért vettem, idén simán 40+-50, de alig látok pár helyen, a többinek meg ahogy nézem nem ment feljebb az ára. A tavalyi év végére sok guminál megugrottak az árak, ha jól emlékszem... -
válasz
Zsombe
#60306
üzenetére
Én meg 1 éve Toyo Celsius AS2-t vettem, eddig elégedett vagyok vele.
A keményedés ellen jó a folyamatos használat(4évszakos), mert nincs eltéve fél évekre a futófelület.
Az 5 éves Nexen sem volt érezhetően kikeményedve, de nem tetszett. 4-4,5mm-es mintázat volt még rajta, de már láthatóak voltak azok a szokásos repedések. Vagy 75k km kíméletes használat után.
[link]A tesztekről ez a véleményem:
[link] -
Sziasztok! A hólánc mérete mennyire "szentírás"? A kicsit nagyobb leesik, vagy azért vész esetén használható?
Pl. 195/65R15-re 80-ast látok, de 205/55R16-ra meg 90-est. A 90-es leesne az átmérőben kb. azonos, de 10mm-rel keskenyebb 15-ös kerékről? THX! -
-
válasz
szabonagyur
#55279
üzenetére
Fekete jég?
Legalább a szuper magyarosch kifelé lejtő körforgó volt? -
válasz
szabonagyur
#55144
üzenetére
40 ezer azért nem a hűha kategória. Közrejátszhat, hogy ahogy olvasom, nem cserélgette az EH-kat.
Nekem is kb. így nézett ki 75e km után, ahogy írtam korábban. A fura, avagy arra gondolok foteldoktorként, hogy már a futófelület sem jó, hogy a téli cikkcakk barázdák is tovább vannak repedezve. Vagy csak nyáron így nyalódik el. Én inkább cseréltem... -
"Az a durva, hogy szemre jó volt. Becsapós..."
Fél bárt észre se venni, én minden indulás előtt ránézek, hogy lapít-e esetleg valamelyik.
Tegnap felkerültek az új gumik, elfelejtettem megkérdezni, hogy mennyire fújták?
Az ezelőtti új gumi esetén a 2,3-2,1 helyett kb. 2,5-2,5-re nyomták, lexarva.+ milyen mérő az, amelyik pontos is?
Akkor a gumikról:
Toyo Celsius AS2. DOT 3522. Régi kizárt volt, mert a vett méretben idén tavasszal kezdték gyártani.A gyári méretekből válogatva ez volt a legolcsóbb, amit vállahatónak gondoltam. Egy Nexent szintet megugrik.
[2022 Auto Bild 4S összes]
[2022 Auto Bild 4S a 15 döntős részletesen tesztelve] -
válasz
T0mBd1gg3R
#54996
üzenetére
Szerintem egy hibás viszi az egész szett árát, vagy amúgy általában tudsz vevőt 3db felnire?
Magánvélemény, de ha egy sérült, akkor a szett sérült.
Ne ess abba a hibába, hogy nagyon akarod, így megveszel olyat, amilyet nem kéne. -
válasz
brumi1024
#54977
üzenetére
Igen, az öregedés egy fontos szempont lenne. Igazából az is egy előnye a négyévszakosnak, hogy az úttal érintkező felülete a guminak mindig frissen kopott, azaz nem állott.
Megnézném pl. egy használt téli szett teljesítményét frissen a tárolóból felszerelve, majd 1 hónap használat után ismét, amikor a nyáron rámerevedett felső réteg már lekopott. Szerintem lenne különbség. -
válasz
kenguru99
#54914
üzenetére
Ezek hogy kerülnek most ide? Ezek teljesen más tervezés és felhasználási cél eredményei.
Egy V jellegű, de "véségét" lezárt vállblokkal módosító és középen hosszanti árok nélküli 4 évszakos gumira felhozol két tipikus nyári mintázatot, amelyek vaskos hosszanti árkokkal rendelkeznek. -
A lényeg, hogy xarabbra van csinálva, szándékosan. Az okokat innen úgysem fogjuk megtudni.
Megnéztem pár mintát, de csak ezeknél látom azt, hogy a vállblokknál le van zárva az út a víz elől.
Nem tudom, ezen mit nem értetek meg, hogy a felvetés annak szólt, hogy van egy mintázat, ami ellen megy az összes többi piacon lévőnek. -
válasz
2ozzmexy
#54901
üzenetére
Sikerült a lényeget megragadnod...
Amire kitértem, hogy szerintem egy szándékos "butítás" van ezeken az abroncsokon.
Lehet a cégnek gazdaságosabb a mintát direkt elrontani, mint magát a gumikeveréket cserélgetni a jó és a xar között.Ha visszaolvasol, láthatod, hogy a Nexen alá nem mennék, sőt, ha most azonnal vennék, akkor Q3 lenne.
Egyébként az itt sem mindig tükrözi a minőséget. Lásd akár top márkák repedezése...
-
A szándékos teljesítményrontás létező jelenség lehet budget márkákra?
Ha megnézzük a Michelin almárkái mintázatát, nekem úgy néz ki, hogy be van zárva a víz vizes fékezés esetén, látszik is az eredményen itt: [link]
Itt a Sebring és a Kormoroan nevével futnak épp.
Egész élhető száraz, de gyenge vízen mért eredméyek.
Hosszanti árok csak a vállblokknál, de a válblokkok elzárva, így nincs oldalra víz kivezetés.
-
válasz
T0mBd1gg3R
#54888
üzenetére
A /45-ösnek alacsonyabb az oldalfala.
Szerintem minél alacsonyabb az oldalfal, annál közelebb kell lenni a felni és a gumi szélességének.
De ott a kalkulátor az általad linkelt oldalon. -
válasz
[CS]Blade2
#54835
üzenetére
Ezt inkább szakadó eső esetén tudnám elhinni, amikor akkora a vízréteg, hogy az alacsonyabb minták már fel-felúsznak.
-
válasz
[CS]Blade2
#54826
üzenetére
Téli esetén a Mislen sem állítja az 1,6mm-t. Az a nyári, de ahol volt erről teszt, ott az látszott, hogy kb. 3mm alatt kezdenek igazán romlani a minőségi keverékek ereményei, a gagyik már hamarabb.
A tesztek kb. azt mutatják meg, hogy az adott tesztelt típusoknak,
a teszten épp használt gyártási szériájuk mit tud újkorában.
Aztán csak remélhetjük, hogy az általunk vett guminak is az az összetétele, ami a teszten volt. -
válasz
Teasüti
#54777
üzenetére
195/60R16-tal szerelték.
Most 205/55R16 91H van fent. Ez hiv. nem gyári méret.
205/60R16-ot tennék, ami gyári méret. A most fent lévő /55-nél a /60 a 10,25mm-rel magasabb oldalfal miatt ugye kényelmesebb, de valamivel nehezebb, főleg, hogy 92-es helyett szinte mind 96-os súlyindexű.
A wheel-size 70 dekával számol:
[link] -
Jogos! Jó ez az ábrás összehasonlítás, látszik faxán, ahogy beljebb kerül a magasabb kerék középvonala a kormányzáshoz képest!
195/60R16 a gyári, de ugye nem tudjuk, hogy valójában a gyárban mennyire van állítva. Utcai autókon elvileg pár mm negatív szokott lenni a gyári beállítás, nem?
Viszont, ha 205/60-at rakatok ugyanerre a felnire, akkor kicsit valóban mínuszosabb lesz a rendszer. -
Kicsit "szakmaibb" kérdés.
A kocsihoz van 6x16 ET39-es felni, erre a 195/60R16 a gyári gumi.
Illetve a másik felni méret a 7x16 ET47-es, erre megy gyárilag a 205/60R16.ET-ben van 8mm a két felni között. A két kerékméret 195/60 és a 205/60 között magasságban van 12mm különbség.
Lehet, hogy a vélhetően pár mm-es negatívra tervezett legördülési sugár átmegy már pozitívra, ha a magasabb 205/60-as kerék menne az ET39-es felnire?
Ezt egy féloldalas pocsolyán áthajtással mondjuk lehet tesztelni

-
válasz
kelly416
#54711
üzenetére
Mennyit megy az a futó, mert szerintem a repedések kialakulásához talán a használat közbeni folyamatos deformálódás is kellhet.
+ nekem a 11 éves Barum Polaris 3-nak is csak a napsütötte oldalán vannak hajszálrepedések...
Gumik esetén talán tényleg megállja a helyét, hogy bezzeg, régen volt bennük anyag.
Aztán lehet, hogy akár a jobb használati tulajdonságokhoz szükséges adalékok miatt van ez a repedezés téma a pár éves gumiknál.(#54712) kelly416:
Én sem vettem használtat. De pont ez a lényeg, ha már 15-20e Ft-okért szerelnek, ha még idén cserélem, nem akarom otthagyni a gumisnál a téli jelző feletti 5 éves gumikat, hogy aztán valami jöttmentnek eladja 25-30-ért... -
Ha már eladás téma, ti az ilyen már repedező, de még jó mintázatú, nagyon max. 5-6 éves gumikat megpróbáltok eladni?
-
válasz
Riegerr
#54679
üzenetére
Erről szerintem nem lehet megmondani, hogy milyen állapotú valójában. Esetleg egy leerésztés után megnyomkodva meg lehetne nézni, hogy milyen mélyek is a repedések. Nem laposan volt ez használva? Ez a része a guminak azért fékezéskor és kanyarban kapja a terhelést rendesen. Elég gáz ez egy 3 éves gumitól... Nyaranta hogyan volt tárolva?
-
Hiába hasal el minden, de különbségek jégen is éppúgy vannak!
Sőt %-osan ott vannak a legnagyobb különbségek.
Azért nem elhanyagolható szempont, hogy 18, vagy 27m-en áll meg a kocsi.Az Autónavos teszten legalább arányosak a grafikonok!
Gyűlölöm, hogy eltorzulva, nem 0-ról kezdve szokták mutatni az eredményeket. -
válasz
athomi
#54672
üzenetére
+ Firstaye:
Ezt a tesztet láttam, csak ebben nem látok se havas-jeges, se kopás, se gördülési eredményeket.
Hiába jó valami vízen és szárazon, ha havon vállalhatatlan, akkor én olyan azért nem vennék meg.
Ahogy látható, mindkét táblát agyonnyerte a ref. nyári, így ezt a tesztet sem tudom semmiképp relevánsnak venni. -
válasz
athomi
#54667
üzenetére
Emlékszem, kb. a Hankookra és a Nexenre is ez a ZS kategóriázás ment.
Triangle-t viszont eddig csak a hahu teszten lehetett látni. Lehet nem véletlen? A full xar kínaiak miért vannak tesztelve, ami meg az egyetlen teszten jó eredményeket ért el, az meg miért nincs? Ezekre a tesztekre a nem elismert gyártóknak kb. be kell magukat vásárolniuk...A műgyanta... Ez azért ellentmondásos.
Ha nem úgy viselkedik rajta az autó, akkor miért jó tréningre? Ha másképp viselkedik, akkor rossz reakciókat tanulhatnak be a gyakorlók... -
válasz
malagutif122
#54640
üzenetére
A Nexen már pár éve megy a piacon, itt is ajánlott.
A RotallA és a Triangle honnan jött?
A Triangle a hahus tavalyi tesztben mondjuk jól szerepelt... -
Tudod, hát még ha kemény is: na az szenzációs, mert nem is kopik tovább

Én ugyan nagyon ellene vagyok a Föld mindenféle erőforrásainak a pazarlásának, de ezen lehetne gondolkodni.
A limiter kötelező?
Műszaki után valami furcsa volt a kijelzőn, nem tudtam mi a fura.
Aztán rájöttem, hogy kikapcsolták a tempomatot. (3 állúsú kapcsoló: tempom.- off- limiter)
Furcsálltam, hogy miért nyomkodták el
Nexen téma és a repedezés: az irányjelzős fórumon egy tagnak a Nexen kb. másfél év és 26e km után már repedezett, viszont vannak többen, akiknek akár 3-4 évesen is repedésmentesek. Garázsmentes mind.
Azért kezdtem el nézni, mert tényleg lehet megveszem inkább még idén... nem gondoltam volna, hogy 5 év után esetleg ugyanolyat fogok venni

-
Mótvá?
[PC6: 8-3-1,6mm] -
Itt ugye inkább a hideg sókása jellemző, mint a hóbordázat.
Kérdés, idén is megy a showbiznisz, mint az utóbbi években, hogy szórtak ha kellett, ha nem kellett.
Aztán az út mindig nedves volt a megkötött pára miatt...Anno nekem a Dunlop Wintersport 3D öregedett rosszul havon.
-
válasz
Mikulásbá
#54150
üzenetére
Nem véletlenül látom azt, hogy sok hely, akiknek van telephelyük is, azok sem engednek ingyenes helyszíni átvételt. Na kb. ezért, mert az ember ilyen szállítási árak mellett nem fogja visszaküldeni.
Ez a lexarjuk a vevőket olyan nemzethy magyarosch hozzáállás...
Aztán lehet, hogy nyugaton direkt 4 külön dátumot válogatnak a kereskedők...
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Hardcore café
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- Háztartási gépek
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- World of Warships
- sziku69: Szólánc.
- További aktív témák...
- Saeco Talea Giro Automata kávégép 6 hónap Garancia Beszámítás Házhozszállítás
- Olcsóbb! Új, felbontott Bosch GWX 17-125 PSB 1700 W X-lock prof. sarokcsiszoló flex - 1,5 év gari!
- !!AKCIÓ!! Vadonatúj, bontatlan iScooter iX6 elektromos roller, 1 év gari 45 km/h
- NA550/00 Philips 5000 Series Dupla kosaras Airfryer
- LG mosógép és hőszivattyús szárító összeszerelő konzollal
- Samsung Galaxy Watch 8 40mm, Új, 1 Év Garanciával
- Készpénzes / Utalásos Számítógép felvásárlás! Személyesen vagy Postával!
- Samsung Galaxy A23 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- LG 83G4 - 83" OLED evo - 4K 144Hz & 0.1ms - MLA Plus - 3000 Nits - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium
- GYÖNYÖRŰ iPhone 12 Mini 128GB Blue -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3852, 100% Akksi
Állásajánlatok
Cég: BroadBit Hungary Kft.
Város: Budakeszi
Cég: ATW Internet Kft.
Város: Budapest






Ilyen xar lenne az a gyári 17-es alu?

