-
Fototrend
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
saen
veterán
Visszaolvastam az utolsó pár oldalt, elég sok info volt a négy évszakos gumikról. Egy dolog nem világos nekem, mégpedig az, hogy milyen felnire rakjátok?
Nemsokára megjön az új Jazz-em és gondolkozok, hogy mit vegyek rá télre. Annyi előtörténet van, hogy 16 éve használok egy Corollát (első autóm), akkor még nem volt nagyon kérdés, vettem külön lemezfelnit és arra ment téligumi. Ez sokáig rendben is volt, mert voltak telek, volt komoly hó, úgy éreztem, hogy szükség is van rá. Mentem is vele sokat télen is (napi 100km munka miatt sok éven át), így nem volt kérdés.
Egy ideje viszont home office-ban dolgozom, ha irodába is kell menni akkor gyalog is elérhető távolságra van, emellett a telek is iszonyat enyhék. Toyotára két éve vettem utoljára téli gumit, de őszintén kidobott pénznek tűnik így visszagondolva.
Jazz-en ügye alapból nyári gumi van + egy alufelni, nincs hozzá még semmi másom. Alapvetően nem a pénz motivál, mert a biztonság fontosabb, de persze kidobni se szeretnék pénzt az ablakon. Szóval a kérdés az lenne, hogy mire rakjátok a négy évszakos gumit? Rá a gyári alufelnire? Nem lesz annak baja a téli sózásokkor? Ügye azt azért tolják az enyhe télben is. Érdemes venni külön felnit? Hogy csináljátok ezt a részét?
Gumiból én mindig Contit veszek (elfogult vagyok, dolgoztam a cégnél, voltam a Hannoveri központban, szeretem őket), szóval ez a része kevésbé érdekes, inkább a felni + az, hogy allseasoncontat2 vagy wintercontatct legyen-e a vége. Illetve aki csak négy évszakost használ az mit csinál a nyárival? Eladni gondolom nem könnyű, hiába új a gumi, nem boltból jön, így már használt...
-
saen
veterán
Köszi az infokat, akkor ezek szerint nem kell félni a gyári felnitől télen.
-
saen
veterán
Egy jó állapotú 4 évszakos gumi azért jól teljesít hóban, sokkal jobban, mint egy szar/öreg téli. Persze tudom ritkán van hó, tudom a 4 évszakos is lehet szar/öreg/stb. Igazából nincs olyan választás ami mindig, minden körülményre a legjobb.
Megnéztem azt az új tesztet amit feljebb linkelt valaki, 10 4 évszakos gumit tesztelt a srác. Az eredmények szerintem korrektek, lehet velük autózni nyugodtan.
Amióta olvasgatok a gumikról úgy az utóbbi pár hónapban, nagyon az jött le, hogy messze nem az van, mint régen (15+ éve) amikor azt mondták, hogy a négy évszakos gumi igazából semmikor se jó. -
saen
veterán
Egyelőre csak autót vettem, amin nyári gumi van és olvasgatok, hogy mi legyen a megoldás.
Az előző autómra ami 16 év felett van már, anno megvettem az extra lemezfelnit és ment is rá a téligumi. Anno sokat mentem vele, télen is, jó is volt, mert volt is hó. Utoljára két éve vettem rá új téligumit, de kicsit úgy érzem, hogy kidobott pénz volt. Egyetlen nap nem volt a két év alatt amikor érdemben szükség volt a téligumira.
Igen, a téligumi fékezés teljesítménye jobb havon/jégen, mintha 4 évszakos lenne, ezt senki sem vitatja. Cserébe a különbség ma már azért elég kicsi. Emellett pont a biztosítót kérdeztem, elvileg 5 hónap van az évben amikor szerintük évszaknak megfelelő téli vagy négyévszakos gumi kell a kocsira. Ebben az öt hónapban, jellemzően olyan idő van, amikor a 4 évszakos gumi jobb és jobb fékezési értékeket fogsz kapni, mert olyan az időjárás. Amikor meg ezer évben egyszer jön a hó, akkor egyébként is óvatosan megy az ember, én legalábbis mindenképpen és a 4 évszakos is ad olyan teljesítményt, hogy lehet biztonságosan közlekedni. Nekem ez jön le a tesztekből.
Ettől függetlenül még nem tudom, hogy mit veszek. Hajlok rá, hogy vegyek egy szett acélfelnit és arra valami gumit, több okból is. Egyrészt itt nincs már pótkerék, csak gumijavító szett és ha defektem van, akkor legalább lenne mire átszerelni és nem baj ha van itthon tartalék kerék. Emellett kicsit tartok attól, hogy az alufelninek lesz valami baja a sóban. Hosszabb távon tervezek a kocsival, szeretnék vigyázni rá.
A nyári gumi amivel jött a kocsi (Yokohama Bluearth), igazából nem akarom kidobni. Eladni nem tudom mennyire lehet az ilyet használtan, gondolom nem egyszerű és csak nyomott áron menne. De az biztos, hogy a teszteket nézegetve, legjobb megoldásnak tűnik a négyévszakos még akkor is ha cserélgetem. -
saen
veterán
Amikor még jártam napi 100km-t akkor nem tehettem meg a késői indulást, be kellett érni 8-8:30 között. De tapasztalat szerint még nulla fok körül is nagyon szuper a nyári gumi, jobb, mint a téli ha száraz az út.
Egyébként nagyon sok függ a vezetési stílustól is. Nekem fél méter féktáv sose számít, mert óvatos vezető vagyok, nem tolom neki és tartok megfelelő távolságot. Nekem a váratlan helyzetek okozhatnak gondot, de arra meg van, hogy a téli gumi se elég. Voltam úgy, hogy egyenesebb szakasz, látom, hogy a távolban sok kocsi áll az út szélén. Ennyi volt a szerencsém, mert addig 40km-t gond nélkül tudtam menni olyan 70-es átlagban, téligumin, latyakos/havas úton. Aztán jött egy tükörjég szakasz, hiába a téli gumi, megnyomtam a féket és a kocsi ugyanúgy ment tovább, mintha meg sem nyomtam volna. Szerencsére volt helyem kigurulni és én már így nem mentem árokba.
Előző kocsiba beleraktam 318k km-t, egyszer nem emlékszem olyanra, hogy fél-egy méter számított volna fékezéskor. Pedig úton voltam akkor is amikor az a híres márc 15-i hétvégén lefagyott a fél ország. Már több út le volt zárva a környéken, de hazajöttem melóból. Nem volt egyszerű, de tudom milyen a szélsőséges időjárás.
Nálam a motiváció egyébként nem a spórolás, hanem az, hogy a megfelelő gumi legyen a kocsin. Az utóbbi 5-10 év időjárása szerintem nem a téli guminak kedvez. Egyszerűen nincs tél. Szóval azzal van bajom, hogy nincs olyan nap az évben amikor azt mondom, hogy igen, ezen a napon a téli gumi a legjobb választás. -
saen
veterán
Tél nagy részében jobb lesz a négy évszakos, mert sokszor enyhe a tél és nincs szükség téli gumira. Amikor leesik a hó és tényleg téli körülmények vannak akkor valóban jobb egy dedikált téli gumi, de azért a különbség nem olyan nagy. Linkelték feljebb a legfrissebb tesztet, van video is, ott megnézheted milyen hóban mentek és milyen mérési eredménnyel. Volt hozzá téli/nyári gumi hasonlítás, referenciaként.
-
saen
veterán
válasz MC Pite #58741 üzenetére
Én is elkezdtem nézni a konkrét árakat/méreteket a Jazzre és kicsit meglepődtem. Ebben a méretben a CC2 80k felett van, messze a legdrágább gumi. Bridgestone is 60k felett van, Contiból csak a régi van, az meg nem kell.
Lehet most maradok egy sima téli guminál, a Wintercontact 54k, ez a legolcsóbb a szóbajöhető gumi közül... Amikor meg kimegy a nyárival együtt ez a szett akkor meg váltok 4 évszakosra. Most ezen gondolkozom, kicsit megleptek ezek az árak. Corollára jóval olcsóbbak voltak a gumik...Szerk: azóta láttam máshol CC2-t jóval olcsóbban, de így is 60k környéke.
[ Szerkesztve ]
-
saen
veterán
válasz MC Pite #58744 üzenetére
185/55 R16. Én egyébként Continental irányában elfogult vagyok, nem szoktam mást venni. Csak ott az új 4 évszakosból még nincs ez a méret. Bridgestone tetszik még négy évszakosban, az új. Még az is lehet, hogy veszek ilyet aztán felrakom a gyári felnire és kész. Nyári meg megy tartaléknak vagy eladásra. Minden nap máson jár az agyam
-
saen
veterán
válasz krypton #58778 üzenetére
Alapvetően egy felsőkategóriás 4 évszakos gumi téli körülmények között kb egy átlagos téliguminak felel meg. A felsőkategóriás télik meg fogják verni a tényleges téli körülményekben, de a különbség nem túl nagy. Teljes értékű téliguminak számítanak, nem kell félni tőle. Emellett hazánk időjárása már nem igazán télies, így a téli gumi nagyon ritkán előnyös a 4 évszakossal szemben, max néhány nap egy évben. Hányszor van itthon kemény hideg, mondjuk -10 fok környéke? Hányszor van itthon érdemi hó? A tél nagy része nálunk ez a 0-8 fok között pörög, ilyen időben jobb lesz a négy évszakos, ha meg bejön a meleg, mert ilyen is van, akár 15 fok vagy felette, akkor meg főleg.
Ha hátrányt keresel mindenáron akkor a nyári 35-40 fokos, tényleg kemény nyarak nagyobb kihívás elé állítják ezeket a gumikat jellemzően, mint a tél.
Összefoglalóban vannak most friss tesztek, négy évszakos mellett is van téli/nyári referenciának és a téli tesztben is van 4 évszakos, szintén referenciának. Konkrét mérések, adatok, nézegesd meg őket.
-
saen
veterán
válasz krypton #58782 üzenetére
Jégen minden gumi csúszik, a legjobb téligumi is. Lehet menni hóban is 4 évszakossal, nem kell letenni. Persze óvatosság nem árt durva körülmények esetén, de ez szerintem a télire is igaz. Ott a kiszámíthatatlanság a veszélyes, pl egyszer csak jég van a hó alatt, akkor meg kb mindegy mi van fennt.
Az a Michelin gumi meg megnyert pár tesztet, biztosan nem rossz választás. Biztonság meg akkor is fontos ha csak Te vezetsz, nem kell ehhez utas. Viszont egy normális állapotban lévő 4 évszakos gumival ha normálisan vezetsz, nem lesz gondod egész évben. -
saen
veterán
-
saen
veterán
válasz rasotamas #58900 üzenetére
Nézd, nálam 6 éves Wintercontact anno futástól függetlenül nem volt az igazi. Legtöbb gumi, főleg a téli az nem elkopik, hanem kikeményedik.
Egy barátom dolgozott gumisként egy ideig, ő azt mondta, hogy 5 év egy téligumi, nagyon max 6 a gyártási időtől. Ha mentél vele 10km-t összesen, akkor is. -
-
saen
veterán
Természetesen nem vagyok időjós, nem tudom milyen tél jön. Azt tudom, hogy utoljára két éve vettem téli gumit és kb tök felesleges volt. A 2-5 fok, még akkor is ha van kis takony, nem indokolja még a télit. A normális hó, illetve a nulla fok alatti hőmérséklet amikor elemében van.
Amikor napi szinten jártam dolgozni, 100km/nap, akkor is megvártam a fagyokat a téligumival. Egyszerűen a reggeli néhány fokban nekem jobban működött a nyári, mint a téli.
De ahogy beszéltük, gumiválasztás mindig kompromisszumos lesz, ha nem akarsz napi többször gumit cserélni, akkor bizony ez ilyen. A lényeg egyébként az, hogy a legnagyobb szívás nyári gumival hóban menni, azt kell mindenáron elkerülni, mert az veszélyes. A többit már lehet korrigálni megfelelő vezetéssel, mert tudod mi van a kerekeiden és látod az előtted lévő időjárást. -
saen
veterán
válasz tibbike01 #59130 üzenetére
Egyébként ezen a teszten én is meglepődtem és főleg azon, hogy milyen hamar elkopik. Eddig pont az ment a Contiról, hogy tök jól bírja...
Egyébként pont ott tartottam, hogy mégis berendelem a régi contit, mert sokkal olcsóbb lenne, mint a bridgestone (felhívtam közeli gumisokat, meg körülnéztem a neten is).
Lehet tényleg vakon kéne repülni -
saen
veterán
Én szinte csak Conti gumit vettem az utóbbi 15+ évben, elfogult vagyok. Én még nem csalódtam bennük és sose kopott el hamar egyik sem és volt időszak amikor sokat mentem.
Szüleimnek cserébe meg volt mindenféle gumija, hát ott volt néha félelemérzet, főleg a csoda téligumikon. -
saen
veterán
válasz Skynet258 #59204 üzenetére
Hóban/jégen nem mennék vele, mert azt írja a gyártó, hogy csak light snow-ig ajánlja, de a többi időjárást elvileg bírnia kéne. Ha megengedheted magadnak, hogy ha téliesre fordul az idő akkor ne akarj menni akkor szerintem okés lehet, mondom ezt úgy, hogy nem ismerem magát a gumit.
-
saen
veterán
válasz Pingvin1985 #59238 üzenetére
Ezek kb a legjobb gumik, nagyon nem lehet velük mellélőni. Vedd amelyik tetszik.
-
saen
veterán
válasz Pingvin1985 #59243 üzenetére
A két legújabb a Conti és az általad említett Bridgestone. A Michelin a régebbiekből ami a legtöbb díjat nyerte talán, de egyik gumi sem szar a felsoroltak közül.
Én is tervezek rövidesen venni négy évszakost, nálam is vagy Bridgestone lesz vagy a Conti. Ez utóbbi márkával szemben elfogult vagyok, csak az zavar, hogy az én méretemben csak a régi van egyelőre, az meg 6 éves konstrukció. Cserébe a Bridgestone meg sokkal drágább, ez a dilemma jelenleg.
Ha neked szimpi a Bridgestone, vedd meg szerintem nyugodtan. Egy tesztgyőzelmet már besöpört és garantáltan nem öreg gumit kapsz.
-
saen
veterán
válasz Grande Ale #59655 üzenetére
Én most bevállaltam egy szettet a Jazzre. Sokat gondolkodtam, hogy mi legyen, azt tudni kell, hogy világéletemben Conti gumival jártam és még sose volt csalódás, ezért ez volt az első amit megnéztem. Az én méretemben sincs az új, ez bizonytalanított el, de aztán végülis maradtam az eredeti elképzelésnél.
Egyelőre tapasztalat még nincs, mert ugyan gumishoz már odaért, de 20-án volt csak időpont felrakni... Tesztek szerint egy jól kiegyensúlyozott gumi, nincs gyenge pontja, de emiatt semmiben sem a legjobb. -
saen
veterán
Én arra, hogy mennyire régit kapok Biztos vagyok benne, hogy nem idei gyártás lesz, ezért valamennyire limitált lesz az élettartama, reméljük azért legalább 22-es gyártás.
Km most szerintem pörögni fog bele ha végre felkerül, meglátjuk hogy bírja. Családban most van rá igény, hogy menjünk minden felé. -
saen
veterán
Tudom, hogy ez a hivatalos.
Wintercontact-on az a tapasztalatom, hogy a 6. évben már észrevehetően romlik a tapadás a keményedés miatt, így én max 5 évre számolok most egy gumi szettel. Volt ott is olyan gumim amit két évvel a gyártás után kaptam, el kellett koptatni gyorsan Nyári gumi az más, ott az öregedés jóval kevésbé probléma, de mivel ez lesz fennt télen is, nem akarok azért sokat kockáztatni.
Ha egy 3-4 évet kibírok egy szettel az nekem már rendben van, annyi idő alatt talán nem keményedik még ki. Így, hogy nem lesz évi kétszer váltás, egyébként is arra számítok, hogy hamarabb elkopik a nagyobb használat miatt.
-
saen
veterán
Felkerült ma a Jazzre az AllSeasonContact. Ami meglepő volt nekem, hogy idei gyártásút kaptam, ráadásul 25. és 27. hét. Ezek szerint párhuzamosan gyártják az új szériát a régivel, mérettől függően.
Ez volt a legnagyobb félelmem, hogy megpróbálnak rámsózni valami régóta álló gumit. Ügye ez ritka méret, gondoltam nem pörög a készlet. De ezek szerint vannak még csodákTapasztalat még nincs, csak hazajöttem vele és pörög a meló.
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Barimel károsultjai
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Autós topik
- Házimozi belépő szinten
- E-roller topik
- Milyen egeret válasszak?
- World of Tanks - MMO
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Elektromos cigaretta 🔞
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest