-
Fototrend
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MC Pite #42108 üzenetére
Ha télies/vizes kell akkor GY Vector 4S gen3 legyen de egy Nexen is bőven elég lenne szvsz.
XL: nem nehezebb mint a nem XL-es gumi és nem is erősebb mint a nemXL-es. A gumiban a teherviselő elem a levegő amit belenyomsz, ezért csakis a levegőzáró textilréteg más (sűrűbben szövött), ami max 1-3% súlytöbbletet jelent ami elhanyagolható.
Ennek megfelelően a gumiknál megadott max terhelési súly nonXL esetén 2,5 bar míg XL esetén 2,9 bar-os guminyomás mellett értendő.[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MC Pite #42114 üzenetére
A merevebb oldalfal élesebb reakciót eredményez de ha rendesen felfújod a gumit azzal is kb ezt éred el.
Itt jók vele a tapasztalatok meg az Apollo-val is bár az elég régi fejlesztés. Ha most kéne vennem 4S gumit akkor a Goodyear Vector 4S Gen 3-at vennék. Ár/tudás fronton most az a bestbuy.
#nincsbennetarcsi
-
veterán
válasz MC Pite #42128 üzenetére
Jó tudni, hogy létezik félmagas súly is. Kértem, hogy előre hagyományos, peremre ütöttet tegyenek, annyira nem lett ronda: [kép]
Majd az lesz, ha rozsdásodik.
Jól látszik a képen, hogy a féknyereg szinte a felnit borotválja.
(A most hátsókra jövő ősszel tetetek ütött súlyt, ha meglesz még az autó és akkor majd az első tengelyre kerülnek.)Mielőtt betekertem a csavarokat megforgattam a felnit az agyon, de akkor nem tűnt fel a hang, simán elfordult. Illetve automata váltós, jobb a békesség, hogy P-ben parkol az emelőn. :)
[ Szerkesztve ]
-
juvegamer
tag
-
tboldi
nagyúr
válasz MC Pite #42297 üzenetére
Én inkább az LM002-t választanám.
-
dudi6
senior tag
-
Willie
őstag
válasz MC Pite #42188 üzenetére
Köszönöm szépen!
Végül kinéztem a gyári tartozék katalógusból a 14"-os acélfelni cikkszámát és nagy valószínűséggel azt fogjuk megvenni, az a tuti és olyan nagy különbség nem lehet árban.
Kérdésem lenne, hogy mi van akkor, hogyha esetleg nyáron defektet kap a barátnőm? A nyárigumi mérete 185/55R15, a téli és a pótkerék meg ugye 175/65R14 lenne. A kettő váltóméret, tehát akkor gond nélkül meg tud tenni mondjuk 200 km-t, igaz? Mehet ugyanúgy 130-140-es tempóval vagy lassabban kell majd mennie?
Előre is köszönöm szépen.
-
Kornel
veterán
válasz MC Pite #42416 üzenetére
Igen, próbáltam, keress vissza, működik a kereső, mielőtt az előzmények ismerete nélkül állítasz valamit.
Nem írom le sokadszorra is, a tények egyébként is magukért beszélnek, 72.000 km és 3 év után még fenthagyom télre, és az esetek többségében ki is használom a 140 lóerőt és 220 Nm-t. -
MC Pite
veterán
válasz MC Pite #42427 üzenetére
Egyébként nem csak trollkodni járok ide (kérdezni jöttem eredetileg), most került fel az első olyan abroncs, amit egész évre tervezünk saját autón.
1-2 konkrét összehasonlítás:
2020 205/55 R16 AutoBild előválogató:
4S^2 / Quadraxer2
száraz fék: 41,1/43,2m
nedves fék: 47,2/51,2m2019 225/45 R17 AutoBild előválogató
4S^2 / Quadraxer2
száraz fék: 42/44,5m
nedves fék: 50,8/52,6m2018 195/65 R15 AutoBild előválogató
4S^2 / Quadraxer2
száraz fék: 43,1/45,1m
nedves fék: 47,8/52,0m(Bővebben szokás szerint csak azokról van teszt, amik befértek a top10be, így a Kleber megint nem szerepelt az Auto Bildnél a három év egyikében sem; hasonló okokból a TyreReviews-nál sem).
Csak ez a két fékezési teszt vajmi keveset mond el a gumiról, de a semmitől több, és ezeket találtam elsőre amiben mindketten szerepelnek. (Jellemzően a reference summer és winterhez képest mérem össze őket, vagy a Goodyearhez és Michelinhez, mert az elég sok tesztben szerepel.)
Ez a Hankook sem jó egy csomó autóra, mert kopik rendesen, speciel kisautóra ez épp nem gond. De hát azért van a sok teszt, hogy az ember mérlegelhesse melyik mit tud, és neki mire van szüksége, főleg mikor még nem kapni az új Quatracot[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
haris
őstag
válasz MC Pite #42427 üzenetére
Ott van feletted 2-vel a linkelt friss teszt, igaz számomra jó béna mérettel.
Az abban szereplő bf goodrich az tulajdonképp az emlegetett kleber quadraxer 2.
Lehet tanulmányozni. Nem tetszik, akkor van alternatíva.
De hóban eléggé odab@sz. Kár hogy alig van hó nálunk[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz MC Pite #42428 üzenetére
Egyébként igen, S-cross-om van.
Eco Contact 5 nulla.
Ahhoz képest a Quadraxer2 bárhol, bármikor mérföldekkel jobb.
Apollo négyévszakosnál is jobb, kategóriáját tekintve egy Quatrac5-el lehet pariban.Mellesleg idén pont belefért a végső körbe a Quadraxer2 is, amit 2015-ös fejlesztés!
haris: így van.
Szerintem abszolút megállja a helyét, télies négyévszakosok között egyértelműen a legjobb, ahogy többször leírtam, kopással egyenesen arányosan csökken a téli képessége, viszont egyre jobb lesz szárazon, ellenben nedves aszfalton ugyanúgy teljesít végig.
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz MC Pite #42436 üzenetére
Nekem ez van fent 73.000 km óta.
Bármikor jobb, mit a gyári Eco Contact 5, a legmelegebb nyárban is, illetve bármikor jobb télen, mint a Falken HS449, ami egy Swift Sporton volt viszonyítási alapnak.Én bármikor bátran ajánlom ár érték arányban bőven a Best Buy kategóriában van.
[ Szerkesztve ]
-
-
Kornel
veterán
válasz MC Pite #42442 üzenetére
S-cross alapból 1.2-1.3T
Könnyű a mai kompakt SUV-okhoz képest, de koránt sem pehely súlyú kategóriában van.
Bármikor bárkinek megmutatom élőben is, hogy mit tud egy Quadraxer2 72.000 km után szárazon, esőben vagy havonKövetkező autómon is opcionális abroncs a Kleber, ami vagy egy Ampera, vagy egy golf GTE lesz.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz MC Pite #42500 üzenetére
"Viszont 1,2t/205ös méret fölött viszont már nem olyan erős, főleg száraz irányíthatóság/vizes kezelés és fék/gördülés terén."
Ezt cáfolnám. 225/45 R17-ben is igazak a fentebb említett jó tulajdonságai. Bár az a kifejezés, hogy "nem olyan erős", nem értelmezhető. Mihez képest.
-
veterán
válasz MC Pite #42512 üzenetére
Alsó középmezőnyben?
Itt pl a 31-es mezőnyből a 7-ik: link Igaz, hogy ez fékteszt.Itt meg 11-ik a 32-es mezőnyből. A méret 205/55 R16. Itt mindent teszteltek ugye ez az Autobildes teszt. link
Az ár érték aránya meg az egyik legjobb. Tizenpárezerrel volt jobb árban, mint a tesztgyőztesek. Amik 1-2 méterrel és 1-2 másodpercekkel győztek.
Sokszor az itt agyondícsért Kléber Quadraxert is verte, pedig az drágább. És itt nem kis méretekről beszélünk. Abban lehet, hogy igazad van, hogy ahogy nő a méret, úgy a teszthelyezés kicsit hátrébb csúszik, de amikor egy 30-as mezőnyben majdnem benne van az első 10-ben, az azért nem alsó közép kategória. Bár ez szubjektív, kinek mit jelent.[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz MC Pite #42516 üzenetére
Amikor vettem, a Hankook drágább lett volna, a Quatrac meg főként. Igaz, az a Pro volt. Szóval azért ezek a gumik nincsenek egy árban. De majd mindjárt utána nézek. Plusz a Noise-t kihagytad, abban vert minden gumit. Ha már a "forgási rezgést" (abban nem a legjobb) beírtad, a zajt sem kellett volna kihagynod.
Szerk.: Tehát árak:
Nexen N'Blue 4S 225/45 R17: link
Vredestein Quatrac Pro (simát még nem nagyon találtam, tovább kellene keresnem) 225/45 R17: link
Hankook Kinergy 4S2 H750 225/45 R17: linkA méretemben vannak az árak. Szóval annyival nem jobb egyik sem, hogy jobb választás legyen bármelyik másik. Arról nem beszélve, hogy 1 éve pl a Hankookkal még jobban egy teljesítményt nyújtott. Ezek a tesztek eléggé szubjektívek.
Jut eszembe, a 205/55 R16-os méretet már be sem linkkelem, mert ott még komolyabb árkülönbségek vannak a Nexen javára, miközben a kisebb méret (keskenyebb, de azért váltó méret) miatt közelebb van teljesítményben pl a Hankookhoz. Egy szóval nekem nem érte meg az ártöbbletet.
Ha már 35-40 körül akartam volna gumit, vettem volna pl a GY-t.[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz MC Pite #42526 üzenetére
Itt már a méret sem stimmel, a te méreted egészen más. Meg neked és nekem is mások a preferenciái. Én pont azért nem akartam 40k-s gumit mert amennyit megyek, meg ahogy használom az autót, arra tökéletesen elég a Nexen is, plusz nekem pont a másik oldalon van ott az érv, hogy "csak" 4-5 évig lesz fent ez a gumi, akkor úgyis megint újat kap, akkor meg minek a "prémium" gumi, prémium árban. Az meg, hogy mekkora a féktáv, sokminden más is befolyásolhatja. Útminőség, körülmények, autó futóműve, fékeinek állapota stb stb. Szóval az egy autónyi távolság... Ezzel az erővel évszakspecifikus gumi a legjobb és legbiztonságosabb. Akkor miért nem azt veszel? Én azért nem, mert a autózási szokásaim megengedik a 4 évszakos gumit, abból viszont nem láttam értelmét plusz 10k/gumi kiadásának.
De még a Hankook is plusz 6k/gumi. -
Qru
MODERÁTOR
válasz MC Pite #42622 üzenetére
A fogyasztás és CO kibocsátás miatt minden deci számít a gyártónak. Na most arra kap típus típusengedélyt amivel a fogyit/CO-t is mérik, így kénytelenek túlfújatni a gumikat. Ezzel csak az a baj, hogy aki meg normálisan használná kénytelen totózni, hogy akkor most mennyire is fújja a gumikat...
#nincsbennetarcsi
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz MC Pite #42622 üzenetére
"Kerekítsük, lófasz a különbség." +1 de ha ezt én írom le, akkor kapok megint egy 24h-s bant... A régi autómat Energy Saver-el kaptam 165/75R14, utána 185/60R14 GY Eagle F1 ment rá, jelentem ugyanannyit fogyasztott fedkomp szerint, pedig mindkét szettbe nyomtam ~50k km-t, de tapadásban érezhető volt a különbség, hogy Kornel-t idézzem: "mintha egy másik autót vezetnél"
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
KTU
addikt
válasz MC Pite #42692 üzenetére
Köszönöm hogy összeszedted.
A teszteket olvasgatva kb. bennem is ez a kép alakult ki.
Választottam egy olyan 4évszakos abroncsot amivel még semmi tapasztalat, mivel pár hónapja jelent meg, de az előző generáció is jól teljesített, amit írtak is itt a topikba.
Vredestein Quatrac (sima)"Sajnálom, a válaszok készen vannak, csak jól kell kérdeznie."________Magyar Xiaomi Mi 10 Lite 5G #monet____https://t.me/MagyarXiaomiMI10Lite5G
-
Kornel
veterán
válasz MC Pite #42712 üzenetére
Nem tudom te mit próbáltál, de abszolút jó kategória a Kleber Quadraxer2 vizen és szárazon is, hiába terjeszted az ellenkezőjét.
Az idei Autobild teszten is a 32 tesztelt négyévszakos közül a BF goodrich a 12. míg a Kleber Quadraxer2 a 14. lett (a két abroncs egy és ugyanaz), megelőzve akár a Barum-ot, Nokian-t, gondolom azok is veszélyesek szerinted.A végső teszten, mindent figyelmbe véve a 8. lett, az alábbi értékeléssel:
Winter professional with best driving performance on snow, short dry braking distances, low noise, good mileage, well priced.
Limited curved aquaplaning resistance.Mindezt egy olyan mezőnyben, amik mind frissebb fejlesztésűek, mivel ez a minta 2015-ben jelent meg.
Hiába próbálod magad hiteles gumiszakértőnek beállítani, másokat pedig leminősíteni, a számok magukért beszélnek.
-
Kornel
veterán
válasz MC Pite #42721 üzenetére
Szerencsére van aki helyettem, és helyetted is eldönti, hogy melyik értékek minősülnek kitűnőnek (1), jónak (2), közepesnek (3), elégségesnek (4), vagy elégtelennek (5).
Ajánlom figyelmedbe az általad is említett Autobild teszt végeredményét, a készítők által minősített egyes részeredményekkel, ahol a szobában forgó abroncs egyedül a kanyarban mért aquaplaning értékekben kapott közepes osztályzatot, minden más részeredményét jónak, vagy kitűnőnek minősítették. Utoljára írom le, hogy a 32 vizsgált, és 14 döntőbe jutott négyévszakos gumi közül összesítve a 8. helyen végzett, jó eredménnyel.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz MC Pite #42749 üzenetére
Igen, szerintem sem acélos nyáron, inkább olyan elmegy. Amikor vettem nem csak az ára volt a tényező hanem inkább az hogy téliesebb 4 évszakost akartam de a vector gen2-t már túl téliesnek éreztem. Azt kell mondanom meglepően jól bírja eddig (elsőre úgy voltam ha 2 évet kibír az értékarányos).
De ha cserélek most a vector gen 3 egyértelműnek jobbnak tűnik nyáron (télen meg vector általában igen jó), meg fogom fizetni az árát ezért.
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz MC Pite #42897 üzenetére
"Hagyjuk már azokat a korrupt/buta/...nemtom gumisokat, akik ezt a szart preferálják, mert ha eladnak belőle x szettett, síkabátot, söröshordót, bluetooth hangfalat, meg csajos naptárt kapnak." Oh, az semmi, ha ennél lejjebb egyik sem menne, akkor nem lenne baj, de van amelyik a GTRadial, Sailun, Giti vonalat erősíti... De láttam már Infinity zászlós gumist is, na ott merje valaki megkérdezni mit ajánl olcsón...
Amíg veréb van addig lesz... (nem merem már leírni, mert megint kibanolnak 24h-ra )[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
polonic
félisten
válasz MC Pite #43152 üzenetére
Nem látni a képből semmit sajnos.
Egyébként még az előző hsz-hez. Köszi az ajánlást. Megnéztem ezt a tesztet.
Rendszeresen járunk az osztrákokhoz havas utakon. Oké, ebben a szezonban valószínűleg nem.
De ezért szeretnék olyan gumit, ami szárazon, nedvesen, az itthoni körülményekhez és a havas útra jó.
Nem lehet mindenhol a legjobb az egyik gumi. De úgy gondolom, hogy a Michelin Alpin 6 jó választás lesz ezekre a körülményekre. -
polonic
félisten
válasz MC Pite #43185 üzenetére
Ahogy említettem, azt szerettem volna elsősorban. Csak a gyors kopás, ami elgondolkodtatott. De inkább az, hogy kb sehol nem kapni (legalábbis a nekem szükséges méretben) és decemberre ígérték, ha egyáltalán. Így lett az alpin 6, mert azért nézve az előrelátható időjárást, nyárival semmiképp nem akartam kihúzni addig a bizonytalan ideig, amíg lesz LM005.
Egyébként elgondolkodom a 4 évszakos gumin én is. Most még akartam külön télit. Lehet ez lesz az utolsó ilyen gumim.
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz MC Pite #43249 üzenetére
Falken téli nekem is rossz volt, viszont a négyévszakosa rendre jól szerepel az újabb teszteken, árban pedig még mindig jó.
Az Apollo-t pedig most is felraknám, én pont 225/45 R17-ben használtam egy 140 lovas Civic-en, abszolút vállalható abroncs volt a nyári PS3-ak után is, azok 3-4 mm-nél már veszélyesek voltak vizen, az új Apollo egy felüdülés volt utána.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- DIGI Mobil
- Háztartási gépek
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- OLED TV topic
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Androidos fejegységek
- További aktív témák...
- NETATMO időjárás állomás készlet eladó!
- KIA Ceed 1.4 T-GDI Platinum DCT. 2019.
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel