-
Fototrend
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
Sziasztok! 205/50 R17 93+ W vagy Y nyári gumit szeretnék venni.
Érdemes 40 körüli darabáron a Conti Premium Contactot venni, vagy lenne esetleg 98%-ban ugyan olyan jó 30 körül is? Egyik idei ADAC teszt sem az én méretem, de a kettő közt van, egyik méretben nyert a Falken Azenis FK510 ami csak 33 ezer lenne.https://tinyurl.com/rasoapro
-
-
veterán
Kértem árajánlatot a gumisomtól, küldtem neki egy listát, nem mindenre tudott árat adni és nem minden tételnél ragaszkodott az általam megadott 93w vagy y indexekhez.
melyik lenne a legjobb? Mondott még egy pirellit is de nem irtam föl és ha prémium akkor szerintem a Conti lenne. Spóroljak 40 ezret és legyen a hankook vagy érdemes a contit venni? A vredesteint több idő beszerezni és csak v-s Ja és a conti (de lehet hogy a többi is) tudtommal xl-es de ennek annyira nem örülök mert vcds szerint vmiért ki lett kapcsolva a guminyomás ellenörzö egy éve, gondolom nincs meg a tpmshttps://tinyurl.com/rasoapro
-
veterán
válasz logaritmus #46024 üzenetére
Nem hanem a W és Y gumikban van egy extra erősítés a V-hez képest, minimális felár mellett.
https://tinyurl.com/rasoapro
-
veterán
Tegnap a legnagyobb hóesés közepette felkerült a nyári gumi a kocsira . Continental PremiumContact 6 205/50 R17 93Y XL DOT0821 tehát csak 3 hetes. A végösszeg 4x45500 + 4x1750 szerelési díj, a pótkereket grátisz szerelte. Nyilván a gumin volt haszna (de szállítási költsége is). Az újonnani profilmélység 7mm (sőt talán 6,9)
https://tinyurl.com/rasoapro
-
veterán
Futárral hozatja valami nagykerből, de nem bármely webshopból, hanem van 2 bevált forrása, neki is drágább mint a legolcsóbb webshopok, de mindig tök friss DOT számosokat szerez. Kb 2,5-3 ezer forintja van egy gumin. Szerel hozott gumit is, nem tudom drágábban-e, de úgy voltam vele ilyen összegnél nem sokat számít pár ezres és így ugyan onnan vettem ahol szerelték, nem lesz egymásra mutogatás, ha gond van.
https://tinyurl.com/rasoapro
-
veterán
Sziasztok!
Segítsetek légyszíves gondolkodni. Van nekem egy 2012 Passat Alltrackem, aminek az alábbi gumi/felni méretei vannak:
- a normál-Passatos 205/50 6,5x17 ET39, gyárilag ezt nevezik téli méretnek
- a saját Alltrackes nagyobb átmérőjű 225/50 7x17 ET42 és 225/45 8x18 ET40 méretei.Mivel télen vettem a kocsit, téli gumi volt rajta a kisebb 205/50 R17 mérettel, VW St. Moritz 6,5*17 ET39 felnin 2 régebbi (1 ment pótkeréknek egy a kukába) és 2db DOT 3118-as újszerű egy szezont futott Conti Wintercontact TS830P 93H gumi, úgy látom peremvédős.
Tavasszal vettem rá egy szett Conti Premiumcontact 6 205/50 R17 93Y XL DOT0821 gumit 190 ezerért, ebből egyet ki kellett cserélni mert beleállt egy csavar, pontosan ugyan ilyen csak pár héttel öregebb 2020 év végi ment a helyére.
Namost "közeleg a tél", vadásznom kéne még kettőt utóbbi gumiból, ez tiszta sor, nem bánnám ha lenne ugyan ilyen idős, mégse lenne 6 számjegyű a végösszeg.
Viszont ha télre oké is, nyárra vágyakozom a nagyobb méretek után, főleg, hogy rövid a váltó (sima Passat 130 körül megy 6.ban 2000-nél, ez az összkerekes DSG 100-at), ezt ugye átmérőben kompenzálná, illetve a szélesebb gumi a kátryúkat is jobban fedi.
Csak ugye a felni meg a már megvásárolt nyári szett köt. Mennyiért lehetne így egy szezon után (mármint inkább tavaszon) ezt az idei gyártású gumit eladni? Az eredeti ár hány százalékáért?
Maga a felni tetszik, de sajnos csak 6,5-es és erre a 225 már állítólag egyértelműen sok.
A lehetőségek:
- Hagyjam a fenébe, megvan a gumim, használjam el
- Próbáljak meg jól kiszálni a felniből és a gumiból is, próbáljak meg hasonló áron 7 col szélest találni, arra jó lenne azért a téli is de ha veszek 225-ös nyárit az is
- 18 esetén kell 2 kerékszett, azért itt már nem 40 ezer forintos kerékszettekről van szó mint az előző 16-os kerekű kocsimnál, nem szívesen tartanék benne 100-200 ezret pluszban.
- Esetleg mehetne 215/55 mint határeset kompromisszum.Gyárilag a 8x18-asból Canyon volt ezüst és antracit színben, 7x17-ből pedig a Valley. Barna autóm van, láttam ilyet csak nem Alltrack kivitelben bronz felnivel, valami eszméletlen jól nézett ki.
Namost Magyarországon vagyunk, nem a TÜV vizsgáztat, ha az ET szám vagy más adat kicsit eltér nem a világ vége.Mégis mi lenne a legcélravezetőbb, és ha nem is feltétlen a legeslegköltséghatékonyabb de még nem drága megoldás?
https://tinyurl.com/rasoapro
-
veterán
Ma hatafele majd 40 km után álltam meg guminyomást ellenőrizni és fujni bele.
Akkor néztem, hogy azt irja a tábla hogy hidegen kell nézni
Akkor lehet, hogy hidegen kisebb lesz a nyomás, tehát most felfujtam az ajánlott 2,7-re, lehet reggel induláskor csak 2,5?https://tinyurl.com/rasoapro
-
veterán
Amúgy hamár kúton mérés: Mikor odajön a kantáros, hogy mit tölthet bele meg guminyomást olajszintet ellenőrizzünk-e (a falra mászok tőle, megállok, keresem a táskámban a szupersop kártyát meg a pénztárcát és addig ott áll a kocsi sarkánál), ha mondjuk kérek egy keréknyomás ellenörzést mennyit illik adni zsebbe? Nem nagyon hordok magamnál kp-t ezért elutasítottam kedden is pedig kellett volna mert nem volt nálam csak kártya.
Gondolom már nem 100-as a tarifa mint pár éve.https://tinyurl.com/rasoapro
-
veterán
Autó eladásból megmaradt E11 Corollára egy szett épp elkopott 2014-es gyártású 185/65 r14 winter i-cept téligumi meg Mazda6ra 2 félrekopott 205/55 r16 vredestein sportrac5 szintén 2014. Érdemes felrakni ingyen elvihetőre, hátha valakinek jó pótkeréknek vagy eladásra?
Ha nem, akkor hogy lehet ezektől megszabadulni?[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/rasoapro
-
veterán
Valaki megmondaná nekem mi a különbség a TS830, TS830P, TS850 és TS850P között?
https://tinyurl.com/rasoapro
-
veterán
válasz rbalint88 #49242 üzenetére
Ahha, köszi. Újonnan TS830P-vel jött ki a kocsim 2012-ben. Ebből 2 még rajta volt mikor vettem januárban, 2-t pedig tavaly ilyenkor cserélt az előző tulaj 2018-as gyártású de új TS830P-re, amihez most kéne egy másik párt keresnem. Lehet jobb, ha eladom és veszek rá 4 tényleg újat.
https://tinyurl.com/rasoapro
-
veterán
Ha vennék még 2 Conti Wintercontactot a meglévő mellé (2018 gyártás de tavaly került fel először, 1 szezont futott újszerű) akkor pont ugyan ilyen TS830P-t kéne, vagy tök mindegy és akkor már vegyem meg kb ugyan annyiért a TS870-et?
Az nem baj ha egy kocsin egy pár TS830P meg egy pár TS870P van ugye?[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/rasoapro
-
veterán
-
veterán
Az a baj ez így szép és akkor lenne nyári, őszi-tavaszi meg kőkeménytéli gumi, de a középsőt traktust ketté kéne osztani a télies és a nyárias 4évszakosokra, egyik balrább, másik jobbrább lenne valójában. Vagy van semleges valódi 4évszakos ami se nem télies se nem nyárias?
Kérdés: lehet 2 téli és 2 négy évszakos gumim a kocsin?https://tinyurl.com/rasoapro
-
veterán
Úgy néz ki találtam a meglévő 1 pár
2018 31.heti gyártású egy szezont futott TS830P Wintercontact
gumim mellé egy pár
2018 33.heti TS850P-t 7mm profilmélységgel, 22 ezres darabáron.
Tekintve, hogy ezek a gumik újonnan alulról súrolják az 50 ezret ebben a méretben (205/50 R17) ez megéri?
Az a baj, hogy ha nem akkor nagyon nyomott áron kell eladnom és venni mást.[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/rasoapro
-
veterán
Sziasztok! Ezt egyáltalán nem hirdetésnek, inkább felajánlásnak szánom:
Lenne 2 darab félrekopott, de amúgy még elég jó állapotú 205/55 R16 Vredestein Sportrac5 nyári gumi. Asszem 2014-es.
Akinek pótkeréknek, ideiglenesen, vagy eladásra szánt autóra kellene ingyen odaadom.
Ahhoz túl jó, hogy kidobjam.
Illetve van még E11 Corolláról egy szett 165/70 R14 Toyo Snowprox téli, ez már futott egy nyári szezont, alacsony a profilmélysége, de eladásra szánt autóra, pótkeréknek, vagy virágot ültetni még jó lehet.
Ha nem kell senkinek csinálok belőlük egy miniont.https://tinyurl.com/rasoapro
-
veterán
Amúgy én nem értem ezt a szélességet.
Miért van az hogy az 5"-os tehát 127 milli széles felnire a 165-175 ideális, míg a 12"os 305mm széles felnire pont kb a saját 305-ös szélességével megegyező gumi jó?
Nem az lenne logikus hogy pl 20-50 milliméterrel legyen szélesebb a gumi a felninél, de 30-40 az ideális?https://tinyurl.com/rasoapro
-
veterán
Múltkor kerestem a 2db 2018 gyártású de csak 5000-ret futott TS830P gumimnak párt.
A gumisom hozott 30-ért 2db 2016-os TS850P-t, ami extra hogy 93V indexű, 5,5mm, nem nagy szám de újból 100 lett volna a TS8x0 széria.https://tinyurl.com/rasoapro
-
veterán
-
veterán
Sziasztok! Feleségem Prius3 autójával kapcsolatban kérdeznék.
Jelenleg gyári 6x15 alu+dísztárcsa felni van rajta szűk 4 éves 195/65 R15 (átmérő 635mm) Nexen Blue 4évszakos gumikkal, még tavaszig biztosan elmegy.
Jövő hónapan fog kapni az autó egy 40mm-es futómű emelést, mivel állandóan leér mindenhol, van ahol csak a sárhányó amit le lehetne venni ugyan, de volt már, hogy egy kapubeálló köldökvasa leszakította a kipufogót, vagy átmentem egy elütött állatka felett az úton és nagyot koppant.
Az emelés teret ad nagyobb gumi felszerelésére, a gyártói ajánlás szerint akár 215/70R15 (682mm), 215/65R16 (686mm), 215/60R17(690mm) méretekben.
Viszont 215 nem megy fel a gyári 6 col széles felnire, de még az emelő kit gyártójának promófotóin is ez az eredeti felni van 205/75 R15 gumikkal (689mm).
A nagyobb gumiméretre váltás nem létszükséglet, előbb látni akarom a lift kittel milyen lesz a kocsi, illetve ha nagyobb méretet raknék is fel, a 635 és a 690mm közt létezik azért aranyközépút is, valamilyen megfizethető gumival.
Most adódott egy lehetőség gyári 17 felnire cserélni a gyári 15-öst. A felni menne egy az egyben, az enyém sem makulátlan, a dísztárcsákon van pár karc:
Viszont aki felajánlkozott cserére az ő 7x17 felnijei elég ramaty állapotban vannak:
A gumijai valami kínai 1 éves 4évszakosak és 55-ért adná a felnicserén felül a 215/45 R17 gumikat, az én gumijaim nem kellenek neki.A Prius csoport alapvélekedése szerint amúgy nem túl komfortos a 17-es felni.
A felnicsere egyik hozománya lenne, hogy felmehetne 215/225 széles gumi is, nem csak 205 mint a 6" széles felnire.
A másik, hogy van nekem egy Passatom amin a jelenleg bő egy éves 205/55 R17 alapméretes gumi van, amit a jövőben cserélnék nagyobbra (215/55 R17, 225/50 R17, 225/45 R18 ahogy sikerül).
Ez eladni túl új, de a Priuson még el lehetne használni.Szóval a felmerülő dilemma:
- Cseréljem-e egyáltalán a 15 felnit a Priuson
- És ha igen akkor most, vagy még használjam el a gumiját?
Merthát el lehetne használni ezt a 15-öst, és akkor szétnézni a lehetőségek közt, addigra kopik a Passat gumija is, kb 2023 tavaszi szezonra lesz elhasználva a Prius négyévszak és a Passat téli is, bár ekkor a nyári még jó állapotban lesz.Még egy kérdés: Személyautóval mehet az ember terepgumikkal műszakira? Milyen hátránya van?
Ez nagyon tetszik:[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/rasoapro
-
veterán
válasz yodamester10 #52635 üzenetére
Emelni kell valahogy, nincs mese. De mint írtam "nagyobb gumiméretre váltás nem létszükséglet, előbb látni akarom a lift kittel milyen lesz a kocsi, illetve ha nagyobb méretet raknék is fel, a 635 és a 690mm közt létezik azért aranyközépút is, valamilyen megfizethető gumival".
Falun lakunk, néha van olyan helyzet, hogy kéne némi hasmagasság. A mostani 40mm emelés mellé egy 205/75 R15 gumi adna még további 27mm-t. Pl múlthéten szabit kellett kivennem hogy kivigyem a feleségemet Passattal fodrászhoz, mert az kiköltözött egy földúton megközelíthető kültelki ingatlanba, ami Priuszal megközelíthetetlen.Másik fórumban sem értelek néha,mindig a bonyolult dolgokat választod.
Ez talán az alaptermészetem. Mindig keresem a kiskaput, az okosmegoldást, a vékony mezsgyét, a határhelyzeteket, a jót olcsón kis mókolással megoldást.A fent vázoltaktól függetlenül attól még áll, hogy érdemes-e felnit cserélnem a 17-esre.
https://tinyurl.com/rasoapro
-
veterán
válasz focvis #52637 üzenetére
Ez egy amerikai cég ajánlása, aki ugyan ilyen lift kiteket gyárt.
Mint mondtam egyelőre marad ez, aztán meglátjuk.
De ezek szerint nem létezik olyan, hogy Prius 16-os felnivel műszakival, mivel nem volt gyárilag, hiába váltó a 205/55 R16.
Hogy a 195/65 R15 helyett 205/75 R15-tel kivágnak az tiszta sor, de hogy egy 205/65 R15 vagy legalábbis a gyárinál picit nagyobb szemet szúrna, nem hinném.https://tinyurl.com/rasoapro
-
-
veterán
válasz Reggie0 #52646 üzenetére
Amúgy innentől kezdve baromi érdekes a dolog:
Van egy Passat Alltrackem, coc papír szerinti méretek:
Sima Passat külső átmérővel, ez van most:
205/55 6,5X17 ET39, viszont a sima Passat az 6.5X17 ET42
Nagyobb külső átmérővel:
225/50 7X17 ET42
225/45 8X18 ET40
Emellett van még a tanksapkában egy pótkerékméret:
215/55 R16, ismeretlen ET számmalDe nem értem ezeket miért nem csak kiegészítő méretként adták meg a sima Passathoz képest, aminek a méretei:
215/55 ZR16 7Jx16 ET45
235/45 R17 7.5Jx17 ET47
205/55 R16 6.5Jx16 ET42
205/50 R17 6Jx17 ET45
235/40 ZR18 8Jx18 ET44Illetve vannak az Alltrackhez jobban hasonlító CC méretek:
235/45 R17 8Jx17 ET41
205/50 R17 6.5Jx17 ET39
205/50 R17 7Jx17 ET33
235/40 R18 8Jx18 ET41
235/35 ZR19 8JX19 ET41Namost ha én vennék egy váltó 215/55 gumit a 6,5 felnimre, az nem gyári, tehát szabálytalan.
Ha megvenném a 7x17 ET42 felnit (vagy neadjisten nem találnék csak ET40 vagy ET45-öt) de maradnék a 205-ös gumimon és csak ha elkopik, majd akkor vennék 225-öst, akkor megint csak szabálytalan, mert a nem megfelelő kombót használtam?
Ha sima Passat méretet vennék az megint szabálytalan?
Ha megvenném a CC 8X18 ET41 felnijét ami 1mm-el beljebb van az talán még oké.Nem igazán értem ezeket a megfontolásokat amik alapján ezeket meghatározzák. Leginkább mi volt polcon dolognak tűnik.
225 szélességhez 7" felni kell 17 méretben, 8" 18-ban tehát nagyobb felniből szélesebb kell
205 szélességhez 6,5" széles kell 16-ban, 6" 17-ben, tehát nagyobb felniből keskenyebb kell
A le se szarják és a nagyon szigorúan veszik közt jó lenne valami konszenzust találni.
Szóval még ha az ember szabálykövető akar is lenni akkor sem könnyű a dolga.[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/rasoapro
-
veterán
válasz szabonagyur #52659 üzenetére
Ennyire eltérni: mennyire? Pont ez az, hogy nincs valamennyire eltérés, vagy az van ami a hivatalos, vagy szabálytalan vagy.
Csak jó lenne ennek a mértékét megtudni.
Matricát nézik, coc papirt vagy mit? Váltót elfogadnak? Matrica nem tartalmaz felniszélességet és et számot. Meg eleve ki az ők? Lehet hogy egy műszakin, egy útszéli ellenörzésnél vagy a biztositonál más a mozi.
Passatra ok, de Alltrack Passtnak megvan a saját 3 mérete. Sima Passat felnit felrakhatok vajon?
Váltóméretet feltakhatok vajon?
A legnagyobb méretem (225/45 18) váltómérete az azonos átmérővel jóval ballonosabb 215/55 17, és felmenne a mostani felnimre, de nem hivatalos méret.A priuson kifejezetten átmérőnövelés lett volna a cél, gyári méreteket, váltókat hiába nézegetek.
https://tinyurl.com/rasoapro
-
veterán
válasz yodamester10 #52660 üzenetére
Tűpontosan ilyet akarok
Azért a kerékívből nem kéne kilógni! Meg a tetőre kéne még minimum egy benzineskanna.https://tinyurl.com/rasoapro
Új hozzászólás Aktív témák
- Crypto Trade
- Az Apple megszerezné a klubvilágbajnokság közvetítési jogait
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- Az iPadOS-re írt appokra is díjat vet ki az Apple
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Path of Exile (ARPG)
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Építő/felújító topik
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest