-
Fototrend
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
molnarpeter
nagyúr
válasz zolee3000 #42009 üzenetére
215/55R17 volt gyárilag motor függvényében, azt vegyél inkább a kettő közül
Továbbiakra pár gondolat:
-nyári mellé télit vennék mindenképp
-ha nem tetszik a mostani felni, akkor vadásznék 16" acél bontott garnitúrát használt télivel, olcsón megvan, aztán el lehet adni a mostanit; majd tavaszig pedig egy tetszetős szettet újítani
-ugyanez pepitában: téli acél venni most, gyárira új gumi majd tavasszal (ha mégsem kell új felni nyárihoz)
-ha megbékélsz a jelenlegi gyári felnivel, akkor km függvényében megfontolnám a négyévszakos gumit, onnantól kezdve le van tudva a gond, csak hajtani kell a vasat.[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz zolee3000 #42020 üzenetére
Hogy teátrális legyek; döntésedet az idő(járás) fogja megítélni. Ha nem lesz hó, jól választottál, ha sok lesz, szidni fogod magad.
A tavaly nyáron vásárolt autómhoz 1 szett nyári és 1 szett négyévszakos gumit kaptam*. Egy napon volt hó (2019.12.01.) Budapesten, akkor nagyon utáltam. A téli félév többi napján jól szuperált.
Az idei télnek hasonló felállásban indulok neki, a héten tervezem a kerékcserét.* Magyarán spúr voltam eladni az újszerű négyévszakos szettet, hogy vegyek helyette egy téli szettet. Idén télen ismét tapasztaltabb leszek, ennek fényében döntök a jövőbeni helyes stratégiáról.
-
veterán
válasz zolee3000 #42023 üzenetére
Télen, esőben (magyarán plusz néhány Celsius fokban) a télihez hasonló teljesítményt nyújt. Szárazon egészen jó, téli "melegben" meg pláne jobb a télinél. Hóban gyenge. Nexen 4S. (A nyári nagymelegben is gyenge - ez téged nem érint, ha nyárra maradsz a nyárinál.)
Szerintem. -
veterán
válasz zolee3000 #42072 üzenetére
Röviden: nagyon.
A 98 bőven jó, túlteljesíti a 96-ot
A V, azaz 240 kmh belefér, nem tud többet a jármű.A mérettel már inkább lehet probléma. Rendben, hogy váltóméret, de gyárilag homológ, engedélyezett méret az autódhoz?
Szerk:
Sehol nem írja a méreteket a kezelési útmutató? Tanksapka belseje? B oszlop tövében matrica? Semmi?Nekem 235/45R17 és 235/45R18 a gyárilag jóváhagyott, nem is váltóméretei egymásnak. Ehhez képest a "téli" 225/45R17 XL, nem merek vele Vmax-ot nyomni.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz zolee3000 #42077 üzenetére
Hát most erre mit mondjon az ember?
Váltóméretnek elmegy; terhelési index OK; sebességindex belefér, télre még Németországban is OK; a 7,5" széles gyári 17"-es felnire biztonsággal passzol.Abszolút nem gyári méret, még másik motorhoz sem kínálták. 🤷♀️
[ Szerkesztve ]
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz zolee3000 #42077 üzenetére
Tetszik tudni kezitcsókolom ezt autóvásárlás előtt kellett volna megnézni...
Prémium autóhoz prémium fizetés is kellene és akkor nem fájna a gumi ára... kinek majomra van igénye ne a banán árán sírjon.
De komolyra fordítva a szót: ez annyira elfuserált egy méret, hogy váltója sem lesz vagy ha lesz sem olcsóbb annyival hogy megérje a rizikót. Ilyenkor kell nyelni egy nagyot és elindulni a középkategóriás abroncsok irányába, ha ott sincsen akkor lejjebb egy kategóriát, vagy elgondolkozni azokon az alufelniken, kivágni a malomkereket alóla és nézni rá 16"-os lemezfelnit télre valami kultúráltabb dísztárcsával, vagy ha már Ford akkor megnézni hátha valamelyik "tesójának" van struktúrált gyári acélfelnije, azok is tisztességesen néznek ki. Ha felnit cserélsz akkor már mindegy milyen gumit húzol rá. De ha ennyire félsz a műszakitól (indokolatlanul szerintem) akkor intézd úgy h a nyári szettel vizsgázzon. A tuningosok szerinted mit csinálnak? Visszaalakítják vizsgára az autót, mennek vissza a "vizsgázós kerekek", kijön a nyomtávszélesítő, az ültetőrugó vagy visszaállítják a felfüggesztést, kamu xenon-led-hid marad a garázsban, izzókészletből vissza a gyári halogén. Egy erős fél nap mire egy komolyabban megépített autót visszaalakítasz "vizsgára", aztán mégssincsen tele a net h nem fizet ennek-annak a biztosító, mert az okozó autóján nem homológ gyári méretű gumi volt...[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Qru
MODERÁTOR
válasz zolee3000 #42077 üzenetére
Ha nem engedélyezett méret van akkor nem fizet a biztosító, tehát ha nekimész valakinek akkor neked kell őt kártalanítanod. Ezen kívül nyugaton ezt nagyon szigorúan veszik, büntethet is érte a rendőr (ha balesetet okozol így akkor biztosan). Jah és ha nem engedélyezett méret van a kocsin még műszakin sem engedik át a gépet.
Ha kisebb méretet tedd fel az engedélyezett 16-ost.#nincsbennetarcsi
-
molnarpeter
nagyúr
válasz zolee3000 #42118 üzenetére
Wheel-size.com oldalán néztem csak talán 1.5 EcoBoost motorhoz írta a keskenyebbet... Amit vettem át újat és megvan a kép, az meg pont 16"-os kerékkel jött, sok pluszt nem tudok mondani.
Nekünk 195/65R15 helyett 185/60-nal hozták be az egyik kocsit, NKH műszakit is simán vette anno, mikor honosították... Nem is más motor meg ilyesmi, konkrét 3 cm a különbség átmérőben, Polo méret, nem Golf (adott évjáratra)[ Szerkesztve ]
-
belaazallat
addikt
válasz zolee3000 #46211 üzenetére
Szia!
Felnit adtam el, GLS csak dobozban visz el bármit, súly és méret probléma. DPD felnik kettesével bubi fóliába vastagon becsavarva, a két csomagot egyként kezelve adtam fel.
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest