-
Fototrend
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
molnarpeter
nagyúr
Volt az összefoglalóban egy felni szélesség, ideális gumiméret táblázat, amit nem találok. Vagy rosszul emlékszem?
-
molnarpeter
nagyúr
Hogyan lett a 195/65R15 ilyen népszerű méret [yt link]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
milkabrams
#50116
üzenetére
Acél felni és 195/65R15 +1 szavazat

-
molnarpeter
nagyúr
válasz
stickermajom
#49955
üzenetére
Minta egyenes vonalak külső oldal, cikkcakk belső oldal

-
molnarpeter
nagyúr
Régen jártam erre, lenne egy kérdésem
Audi A4 B8 eladása után maradt egy szett 16"-os acélfelni (vegyük úgy, hogy teljesen üresen, tehát gumi leszedve, 2010 évjárat miatt TPMS nélkülinek sejtem), állapotát tekintve néhány évet gurultak már, de nem különösebben rozsdás. Mit lehet egy ilyenért kérni, hogy el is vigyék?
Esetleg milyen típusra hirdessem pluszban? Köszi előre is! -
molnarpeter
nagyúr
válasz
tobias88888
#43367
üzenetére
Típus fb csoportban néznék használt szettet, akkor nem kell szereltetni sem

Focus, Sierra, régebbi Mondeo felnije is jó rá. -
molnarpeter
nagyúr
válasz
Tamas1982.1
#43188
üzenetére
Általában zsírkréta jellegű cuccal írják. Nálam lesz@rom tabletta bevált, nameg általában belső oldalfalra írnak.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
bozont
#43093
üzenetére
Előző szettel is ugyanígy húzott oldalra?
Ha állítva van a futómű, akkor legyen megnézve a 0° középállás diaggal a kormány rögzítésekor, illetve kalibrálni kell a szervót is tudtommal (Fiat Grande Punto vonalról, de ugyanaz a platform, szerintem egyforma a procedúra)
Toronycsapágy, stabpálca, rugó törés is előfordul, érdemes ránézni állítás előtt. -
molnarpeter
nagyúr
válasz
Remekelek28
#42810
üzenetére
Vaterafutar.hu /jófogás háztól házig
Lehet jobban megéri kettesével csomagolva két csomagban feladni. -
molnarpeter
nagyúr
Aktuális a téli abroncs vétel, helyi gumisnál olcsó a Hankook (jó árnak tartom árukereső alapján is, és kb csak ebből van készleten nekik, de legalább jó sok darab). Bevált nagyjából nyáriban, de továbbra is kicsit aggódom, hogyan öregszik. Melléje egy pár Barum Polaris 3 még bírni fog 1-2 szezont, ez nem feltétlenül mérvadó persze, viszont elégedettek voltunk tartósság terén - nem fut túl sokat az autó, covid miatt kb 15k km/év most. Ha már a Polaris 5 nem olyan bajnok teszteken, inkább legyen Hankook? Méret: 195/65R15
Árak (lokál):
Hankook 15.000
Barum 15.500
Vagy rendelek
Kornel: C-Max Energi is érdekes lehet (PHEV, Prius technika licensz, nagyobb akku)
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
hattrickuser
#42383
üzenetére
Részemről az acélfelniről eladnám a téli gumikat, az alu szettet kopott abroncsokkal szintén, aztán 155/70R13-ban kapható méretek közül rakatnék rá négyévszakost:
-olcsóbban Apollo/Maxxis,
-közép árban Nexen/Kléber/Vredestein
-vagy ha prémium, akkor Goodyear Vector 4S gen 2.
Onnantól kezdve műszaki/igazoltatás/kárrendezés során sincs gond a nem gyári méret miatt. -
molnarpeter
nagyúr
válasz
Dzsolo
#42332
üzenetére
Római guminál intéztem ilyet valamikor. Ha mégis lenne türelmed
akkor közepes kalapács az ívre, nagy kalapáccsal pedig arra ütni, és úgy finoman vissza lehet egyengetni.Szörnyülködjetek: Golffal kezdő jogsival, éjjel közepén, stb... szóval elkaptam egy nagyobb kátyút. A felni hasonlóan nézett ki, a gumi is láthatóan kicsípődött, le is eresztett. Pótkerék fel, itthon a fent említett módszerrel felni kiegyengetve... azóta sem tudom, melyik felni volt, de mind bírja

Traktoron meg még súlyosabb rémségek lettek elkövetve - kovács bácsika sok sérülést kiegyengetett már nekünk (talán földből kiálló tuskók vagy kövek okozhatták), de némelyiken voltak repedések is, ki lett hegesztve, mindenki boldog (csak a bontott 70k és akkor futár lengyelektől, vagy új 2-300k). Személyautónál persze nem éri meg hegeszteni, csak az alut. -
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
szabonagyur
#42221
üzenetére
Amúgy most lehet rajtam nincs szemüveg, de mi a baja ennek a guminak azon kívül, hogy poros és vakuval lett fotózva? Fényképeztem én is hasonlóan gumit, ami vadonatúj állapotban így nézett ki, csak nem volt letakarva. Itt nagyítgatok 2 perce, de még a barázdák alján is sima, mint a babapopsi
innentől kezdve meg fel lehet rakni, fékezni nagyobbat, stb, aztán ha nem esik le az útról, ez pont olyan jó gumi, mint amilyen valaki más autóján lenne - csak már fel van szerelve stb, ház projekt mellett ez így deal lenne az én szememben. -
molnarpeter
nagyúr
válasz
zolee3000
#42118
üzenetére
Wheel-size.com oldalán néztem csak
talán 1.5 EcoBoost motorhoz írta a keskenyebbet... Amit vettem át újat és megvan a kép, az meg pont 16"-os kerékkel jött, sok pluszt nem tudok mondani.
Nekünk 195/65R15 helyett 185/60-nal hozták be az egyik kocsit, NKH műszakit is simán vette anno, mikor honosították... Nem is más motor meg ilyesmi, konkrét 3 cm a különbség átmérőben, Polo méret, nem Golf (adott évjáratra)
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
zolee3000
#42009
üzenetére
215/55R17 volt gyárilag motor függvényében, azt vegyél inkább a kettő közül

Továbbiakra pár gondolat:
-nyári mellé télit vennék mindenképp
-ha nem tetszik a mostani felni, akkor vadásznék 16" acél bontott garnitúrát használt télivel, olcsón megvan, aztán el lehet adni a mostanit; majd tavaszig pedig egy tetszetős szettet újítani
-ugyanez pepitában: téli acél venni most, gyárira új gumi majd tavasszal (ha mégsem kell új felni nyárihoz)
-ha megbékélsz a jelenlegi gyári felnivel, akkor km függvényében megfontolnám a négyévszakos gumit, onnantól kezdve le van tudva a gond, csak hajtani kell a vasat. -
molnarpeter
nagyúr
válasz
Darko_addict
#40835
üzenetére
Jr-wheels.hu/red sun webshop esetleg érdekes lehet. Vagy fb-n (osztókör szerinti csoportban), jófogáson böngészni. Milyen típusra kell amúgy?
-
molnarpeter
nagyúr
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
molnarpeter
#40630
üzenetére
Ja igen, ha ez a 4 lenne a nyertes, akkor a radiál hátra, diagonál az elejére, egyrészt traktorokon így szabályos
másrészt szerintem a diagonál jobban viseli kormányzott keréken, mikor kanyarban a geometria miatt dől a kerék és egyéb csavaró erők nyúzzák, főleg öreg abroncsok repedeztek így ki nálunk (oldalfalon hosszú hasadások), míg a diagonálon nem látszott gond. -
molnarpeter
nagyúr
válasz
2ozzmexy
#40629
üzenetére
[link] na akkor egy ilyen tökéletes, gyakorlatilag váltóméret

[link] mégegy pár, kész a szett.Jó = önerőből helyváltoztatásra képes
Vicces néha, de gyakorlatilag agrár vonalon szerintem aminek van használati értéke, annál max a költségek nagyobbak, de akkor is hajtva van sokszor. Idő meg akad, mikor nem 24 órát kell dolgozni, úgy lehet ilyeneket javítgatni. Egyik település traktorát is "javította" fater valamikor - első hajtás ki lett iktatva, azóta úgy használják, mert a feladatokat ellátja, az alkatrész meg drága, viszont gyenge konstrukció is legalább és megint elromlana. 
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
newmoonlight
#40622
üzenetére
Nem sok teszt van, de hátha segít: [link]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
2ozzmexy
#40623
üzenetére
Budget vonalon maradva használtat néznék, onnantól kezdve meg a kínálat diktál. Vagy ha úgyis off-road, meg lehetne vágatni a mostanit, amíg van rajta anyag. Ha már írtad a traktorokat, lehet nézni mezőgazdasági gumit is rá, ha 16" felni van rajta, abból is van sok, és jól viselkedik terepen, csak gyorsabban kopik (7.5x16 amire gondolok, igazából a 6x16 a leggyakoribb szerintem, de az nagyon keskeny oda).
Le kell burkolni az alját tábla lemezzel (mint a kartervédő, csak hátrébb is), aztán kész
) -
molnarpeter
nagyúr
válasz
SPeti1984
#40596
üzenetére
Terhelési indexet nézném elsősorban, de igazából ha nem jártok vele nemzetköziben autópályázva túlsúllyal, akkor igazából nincs különösebb jelentősége szvsz. A wheel-size.com keresőben is "LT" light truck gumit ír, de kizárólag a 195/60R16-hoz, ez így nekem annyira nem egzakt
egy crossclimate meg alapból XL-es (=RF), az már majdnem kisteher... Amíg nem teherautónak van befogva, addig nem aggódnék. -
molnarpeter
nagyúr
válasz
SPeti1984
#40592
üzenetére
Nézd meg a kesztyűtartó irodalmat vagy a matricát, hátha írnak konkrét terhelési indexet. Nekünk a 2.8 tonnás furgonra RF/reinforced volt az előírás, és az annál nagyobbakhoz kellett a még magasabb teherbírású C-s abroncs a könyve szerint. (Szóval sima < RF < C a sorrend terhelhetőségben.) Ettől függetlenül inkább tettünk rá C, illetve 104/102 indexű gumikat, mert gyakoribb. Cégnél úgy rémlik, sima (nem erősített) gumikkal jöttek a dobozosok Doblo kategóriában.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
Speeedfire
#40572
üzenetére
Belépő szinten az infinity valamelyik keveréke tűrhető volt. Nekünk a kocsi Golf jött Ling Ling GreenMax HP gumival, szerintem használható volt az is.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
Tompie
#40534
üzenetére
Ha hátul van defekted, akkor mindegy; ha elején lyukad ki a kerék, akkor felrakod hátra a 14-est és az elejére átteszed a 15-öst. Gyárilag is van eltérő felni pótkeréknek, arra az évi 0 alkalomra meg pont megfelel, amid most van
egyszer nekem 185/60 került fel 195/65 helyett defekt okán, nem jelentős dolog, legfeljebb óvatosabban vezetsz addig. Felni rozsda miatt be aggódj, az nem veszélyforrás. Karosszéria esetén annál inkább, én a pótkerék projekt árát inkább arra költeném.Egyébként viszont szerintem is érdemes lenne maradni a focvis által említett gyári méreteknél, ha a későbbiekben gumicserére kerül majd sor, de le lehet járni addig ezt a szettet. A jelenlegi méretedhez képest elhanyagolható a különbség, szvsz nem ezen fog múlni a téli viselkedése az autónak, egy (gyári méretű) prémium gumi sokkal jobb egy olcsóbbhoz képest, mint amit a keskenyebb méret jelentene

-
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
Scroll Lock
#40402
üzenetére
Vidd gumishoz. A 14" gumi nem jó rá, ne válts méretet
A felni méretét ha kézzel szeretnéd mérni, azt belül kellene, leszerelt gumival gyakorlatilag, az a belső váll számít. -
molnarpeter
nagyúr
válasz
Tompie
#40323
üzenetére
Szereldmagad vállalja, de kérdezz rá az árra, nem tudom, most mennyi lenne. Szerintem ha már úgyis szereltetni kell, akkor össze lehetne vadászni 4 pótkereket, ami újszerű állapotban van, fújni rá még 1-2 réteget a tartósság érdekében, és ezt a szettet eladni. Vagy ha van kompresszorod, olcsóbb egy homokszóró pisztolyt venni, de kézzel, drótkefével és csiszolópapírral is meg lehet csinálni, ecsettel festve.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
Pokesz007
#40314
üzenetére
Csak a pereme kapott, nem volt semmi vész, viszonylag "peres" gumi és elég rossz utak, egyáltalán nem eresztett, stb. Azért mondom, hogy ennyi alapján még nem ítélném el, kisebb méretben, ballonosabb gumival valószínű ennyi sem lett volna
Topikban a Japan Racing merült fel azt hiszem többször, mint korrekt olcsóbb márka.Esetleg szalonban is rákérdeznék, mi a helyzet, vagy valami hivatalos bontóban, céges eladásra azért csak akad garancia is. Bár szerintem a használt sem gáz, de érdemes gumisnál találkozni, és ha ők átnézték, utána fizetni csak

-
molnarpeter
nagyúr
válasz
Pokesz007
#40311
üzenetére
Inkább néznék gyárit használtan, vagy akár sok Renault típusé is jó rá, és akkor a közepére egy kupak garnitúrával át is lehet márkázni Dacia-ra pillanatok alatt
Ismerősi körben láttam amúgy a nevezett márkát, de éppen meg volt kicsit hajolva, igazából nem tudok túl sokat mondani róla érdemben. -
molnarpeter
nagyúr
válasz
windlord
#40229
üzenetére
Esetleg egy Goodyear Vector megfontolandó lehet, az emlékeim szerint viszonylag télies. Négyévszakosban kb a prémium szokta képviselni a külön szettek középkategóriáját, logisztikát és hulladéktermelést tekintve talán jobb lenne egy drágább szett, mint két külön közepes

-
molnarpeter
nagyúr
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
2ozzmexy
#39763
üzenetére
Csak külső átmérő különbség esetén számít
ahogy írod, szélesség nem lényeg, igazából a felni átmérő sem fontos, csak hogy kb ugyanannyit forogjon a két kerék. Jöttünk haza 40 km-t úgy, hogy az egyik keréken 3 centivel kisebb átmérőjű volt a gumi, nem lett semmi baja a kocsinak 
Csupán amiatt írtam, mert akkor még nem ismertem a pótkerék méretét, de így, hogy már tudjuk, és mind gyári méret, szerintem is felmehet akár előre gond nélkül.
-
molnarpeter
nagyúr
Tippelek, hogy első kerekes autó, nem feltétlenül probléma, ha van némi eltérés. Mikor elöl kapsz defektet, a hátsó tengelyről le kell venni ugyanarról az oldalról, azt feltenni az elejére, és végül a pótkereket hátra rakni.
Szerk.: konkrét méret ismeretében ez nem is szükséges, gyári méret minden

-
molnarpeter
nagyúr
Értem, nem értem. Szóval azt mondta a gumis, hogy javítható a sérülés, és ennek örömére nem lett megcsinálva? Ha menthető, akkor hajrá, fotón nem tűnt rossznak, valószínű még bírná egy darabig (legfeljebb nem érdemes minden nap tesztelni a végsebességet teljes családdal és heti csomaggal felpakolva
gondolok itt arra, hogy némelyik javítás esetén sebesség korlátozás lehet, illetve magas tempóra való gumikat nem mindig javítják, mert más viszonyok vannak hőmérséklet, alakváltozás, stb szempontból
)Minél inkább vidéki szerviz, annál inkább mindent is megjavítanak
standard a mezőgazdasági abroncsok oldalfal foltozása, de egyszer kisteherautó gumiját is tartósan meg tudták vulkanizálni, mikor szinte újonnan bicskával valaki elintézte.
Új hozzászólás Aktív témák
- A nagy Szóda, Szódakészítés topic - legyen egy kis fröccs is! :-)
- Windows 11
- Milyen robotporszívót vegyek karácsonyra? (2025)
- Világ Ninjái és Kódfejtői, egyesüljetek!
- Milyen házat vegyek?
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- Nikon DSLR topik
- Hat év támogatást csomagolt fém házba a OnePlus Nord 4
- Rezsicsökkentés, spórolás (fűtés, szigetelés, stb.)
- Milyen processzort vegyek?
- További aktív témák...
- HP Thunderbolt 4 kábel
- Apple iPhone 12 Mini 128 GB Fekete 1 év Garancia Beszámítás Házhozszállítás
- Azonnali készpénzes Intel i3 i5 i7 i9 12/13/14 gen processzor felvásárlás személyesen / csomagküldés
- GYÖNYÖRŰ iPhone 11 64GB White -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3871, 100% Akkumulátor
- Bomba ár! HP Revolve 810 G2 - i5-G4 I 8GB I 180GB SSD I 11,6" HD Touch I Cam I W10 I Garancia
Állásajánlatok
Cég: ATW Internet Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest




valahol ott lesz, lehet elég fotózni is, csak el kell találni, hogy épp úgy álljon a kerék, kicsit előre-hátra gurulva.
talán 1.5 EcoBoost motorhoz írta a keskenyebbet... Amit vettem át újat és megvan a kép, az meg pont 16"-os kerékkel jött, sok pluszt nem tudok mondani.
őszintén szólva vennék előre kettő másikat, ezeket meg hátul lejárnám - már ha garanciában nem lehet segíteni az ügyön.
megrendeled utánvéttel, aláírás előtt DOT ellenőrzés, aztán max nem veszed át a csomagot, ha régi.
másrészt szerintem a diagonál jobban viseli kormányzott keréken, mikor kanyarban a geometria miatt dől a kerék és egyéb csavaró erők nyúzzák, főleg öreg abroncsok repedeztek így ki nálunk (oldalfalon hosszú hasadások), míg a diagonálon nem látszott gond.

