Új hozzászólás Aktív témák

  • Csaba_20_

    őstag

    válasz Batman2 #1000 üzenetére

    Batman2 írta:
    De ha az egész áramkört úgy állítjuk be, hogy a kondenzátor kapacitását is figyelembe véve, a megfelelő kitöltési idejü szaggatást alkalmazzuk, akkor kaphatunk közel simított 12V-ot. Mivel a kondenzátornak, amíg feltölt addig fogyasztása van, tehát terhel és feszültségesést okoz. És ha a töltés addig tart, míg a feszültsége éppen eléri a kívánt feszültséget és akkor jön a 0 periódus, ebben az esetben (legalábbis terhelten) nem megy feljebb a feszültség a kívántnál

    Odáig teljesen igaz, hogy megfelelő kitöltési tényezőt beállítva már kondenzátort rákötve is tudunk effektív 12V-ot előállítani a 24V-ból. De a többivel nem tudok egyet érteni. Mielőtt bármiféle átalakítót is alkotnánk, alapból feltételeznünk kell, hogy a bemeneti feszültség mindig 24V. Esetünkben ez főleg igaznak kell legyen, hiszen 15 A-rel szeretnénk terhelni (legalább ennyi, ha 12V-on 30 A kell). Ekkora teljesítményű tápnál már rég nem fordulhat elő az, hogy már egy kondenzátor feltöltése is feszültségesést okoz. A terhelés a kondenzátor két kivezetésére van kötve(legyen C és D pont). A kondenzátor akkor fog töltődni, ha a rákapcsolt feszültség nagyobb, mint az ő feszültsége. Nekünk csak 24V-ot van lehetőségünk rákapcsolni C és D ponton. Odáig okés, hogy a kondenzátort valamiféle impulzus modulációval nem engeded feltöltődni 24V-ra, de nem is engeded nagyon 12V alá. Viszont C és D ponton ugyanúgy a 24V fog megjelenni, valahányszor rátöltesz a kondenzátorra. Ez az elgondolás jó(kicsit kibővítve), csak abban a formában, ahogy ezt kitalálták: Buck converter.

    Batman2 írta:
    Egyébként nem csak ízzóknak felel meg ez a szagattott (PWM-impulzusszélesség modulált) egyenáram, hanem motorokat is szoktak kifejezetten ilyennel vezérelni, ez biztos. Én is ennek a mintájára csináltam áramkört, amivel a 12V-os autó ventillátor fordulatszámát szabályoztam.

    Igen, de nem minden motor szereti a PWM-et!

Új hozzászólás Aktív témák