Új hozzászólás Aktív témák

  • atesss

    addikt

    válasz Lompos48 #18965 üzenetére

    Ja igen, végül is 2A alatt van a töltőáram, ami fele sincs a C/10-esnek.
    Ok, akkor megy tovább a töltés.
    Csak éjszakára nem mertem rajtahagyni; így aztán jó pár napig el fog tartani az egész töltés (ki akartam volna már próbálni a hosszú hétvégén).
    Vagy hagyjam rajta nyugodtan éjszakára is ?
    Mi történik ha rajta marad még egy jó pár órát a "befejezés" után, vagyis túltöltöm ?
    Bár ennek az akksinak lehet mondani hogy már úgyis mindegy lenne; de azért amit lehet szeretném kihozni belőle.

    Ez ugye egy sima trafós töltő.
    Jól gondolom, hogy nem szabályozza ez sehogy sem a töltést, hanem csak annyi a "szabályozás", hogy ha nagyobb a töltőáram, akkor a trafó kimenő feszültsége lecsökken ?
    Ebben az esetben a töltés vége felé már "nem vesz fel áramot" annyira az akksi (megnő a belső ellenállása), megnő a töltőfesz, és így eléri a töltési végfeszültséget (14,4V kellene legyen, ugye ?) ?
    A gyakorlati probléma csak azzal van, hogy túl nagy lesz ez a végfeszültség, 16V feletti is akár...

    Az aldis töltő továbbra is érdekesen áll ennek az akksinak a töltéséhez:
    Motor módba rakva (elvileg 0,8A töltőáram) azt mutatja hogy 20%-ra van feltöltve (a kijelzőn az 5 egységből 1 van "betöltve"), 0,4A-el tölt.
    Autó módban (elvileg 3,8A) pedig 80%-ot mutat (4/5), és szintén 0,4A-el tölt.
    Persze lehet egy idő után változna, én csak pár percig próbáltam.

    spectral distribution
    Igen, asszem ez lesz az. Magyarul talán "spektrális eloszlás" ?
    Közben eszembe jutott, hogy láttam már ilyet, sima 2 vagy 3 sávos Philips fénycsőről (T8 120cm 36W), a gyártó oldalán.
    Így - főleg az ilyen speciális típusokról - is van esélye hogy lehetne találni.

    Hagyományos, izzószálas fényforrás spektrumát egyébként hogyan tudják állítani ?
    Mert fénycsőnél a fényporral, illetve megfelelő fénypor-"keverék" használatával.
    De izzólámpánál én nem tudok ilyen megoldásról.

Új hozzászólás Aktív témák