Új hozzászólás Aktív témák

  • Lompos48

    nagyúr

    válasz #22145024 #44157 üzenetére

    ...akkor még nem beszéltünk a hőfüggésről, ami 100mA-t feltételezve, már komoly tényező lehet!)

    Talán nem olyan rettenetes az a -1.3mV/K, azaz 0.1%. Még 100C foknyi változásnál sem.

    DE ennél mindenképp többet tegyél sorba, hogy legyen valami "védelem" is.

    Előfordulhat akár teljes védelem is, azaz, egyik dióda sem fog fényt kibocsájtani, mert egy sem nyit ki a kevés feszültség miatt. Ez már csak azért is, mert egy gyártási sarzsiból a szórás nagyon kicsi. Szó sem lehet +/-20%-nyi szórásról. Ezek nem ellenállások vagy kondik, működésük atomi szinten történő folyamatok eredménye. Védelemnek előtétellenállást KELL sorbakötni. Autónál pedig az akku feszültségével kell számolni és nem 12V-tal.

    Ugyancsak az adatlapból,olvasható ki, hogy 100mA-es állandó IF áramot csak 25C fokig "bírnak" huzamosabb ideig. Az általad ajánlott 70-80mA-es üzemi áram nagyon határesetnek tűnik.

    És ne felejtsd el kicsit összevissza szerelni fizikailag,

    Hát inkább nem összevissza, hanem tudatosan, legyezőszerűen beállítva, mert az irányítottságuk nagyonis karcsú, még a maximális 0.6-os intenzitásértéknél sem nyílik +/-10 foknál szélesebbre a nyalábja.

Új hozzászólás Aktív témák