-
Fototrend
Az eddig párhuzamosan futó T, X, A és W, valamint R, Z és SL topikokat összevontuk, hogy egy topikban lehessen ezekről a notikról beszélni.
Új hozzászólás Aktív témák
-
S3cu
tag
Hali, a T60-ba jó lehet más típusok magyar bill- je is? Köszi
No Bass. No Fun.
-
Pisztillus
senior tag
válasz Magnum_ #15295 üzenetére
Igen, de nem ez a jellemző, ezért kaptam fel én is a fejem a gép láttán. Ha viszont már ott volt az x200 (hogy azért kapcsolódjunk a topichoz is), akkor már megnéztem magamnak is, és tetszik nagyon.
Vannak harcok, ahol veszteni szégyenletes, de győzni is megalázó. - Moldova György
-
nagyúr
-
dbius
veterán
Közben készülget az irományom a jótállásról, ha kész leszek vele, beillesztem ide egy kis lektorálásra, aztán ha elfogadjátok, akkor berakatom az 1. hsz-ba.
-
HXY
addikt
Sziasztok!
Mióta nem működik a System Update?
-
dbius
veterán
Na, itt az iromány, várom a javaslatokat, hogy mi kellene még bele, vagy mi nem érthető, mit kellene átfogalmazni
És egy kérdésem még nekem is van. Az akkuval kapcsolatban. Bár azt írtam, hogy a vásárlástól számított egy év a jótállás az akkura, de most megkérdezem, hogy ez tényleg így van? Nem az akku elektronikája által eltárolt első használatba vételi időpontot veszik alapul? (lehet, hogy ez csak egy tájékoztató jellegű adat??)
Pár mondatban az IBM/Lenovo ThinkPad sorozatú laptopjainak a jótállásáról:
1. A jótállás abban az országban érvényes, ahol a laptopot vásárolták, továbbá:
2. A jótállás nemzetközileg is érvényes, de nem mindegyik országban, típusonként eltérhet, hogy melyik ország(ok)ban.Hogyan tudom ellenőrizni, hogy a gépet hol vásárolták, ill. mettől meddig érvényes a jótállás:
A gép alján van egy matrica, amin TYPE (mint típusszám) és S/N (mint sorozatszám) adatok vannak feltüntetve, ezt a két adatot (nevezzük service tagnek) kell megadni az alábbi oldalakon:
Hogyan tudom ellenőrizni, hogy az adott gép jótállása nemzetközileg melyik országokban érvényes (ill. érvényes-e a jótállás Magyarországon, vagy abban országban, ahol a gépet használni kívánom):
b.) Nemzetközi jótállás ellenőrzése
Tehát ha a laptop külföldről származik és az a.) pontban feltüntetett linken ellenőrizzük, hogy van-e rá érvényes jótállás, akkor megtudjuk, hogy melyik országban vásárolták és hogy OTT, abban az országban meddig érvényes a jótállás. Ahhoz, hogy kiderüljön, hogy a jótállás Magyarországon, ill. az általunk használni kívánt országban is érvényes-e, meg kell néznünk a b.) pontban feltüntetett linken is! Amelyik ország nem szerepel ebben a listában, azon országban a jótállás nem érvényes.
FONTOS információ, hogy az akkumulátorra csupán a vásárlástól számított 1 évig van jótállás, függetlenül attól, hogy magára a gépre meddig érvényes!
A jótállás érvényesítése:
Mi szükséges ahhoz, hogy érvényesíteni tudjam probléma esetén a jótállást?
A jótállás érvényesítéséhez nem szükséges a vásárlásról szóló számla, ill. a jótállási jegy sem! Ha ezek rendelkezésre állnak, az természetesen nem probléma, de ezek hiányában is érvényes marad a jótállás - amennyiben a gépen nem történt a jótállást megszűnését eredményező változtatás -. Legalább a BIOS-ban szerepelnie kell a service tagnek. A gép alján lévő matrica leválása, eltűnése önmagában nem jelenti a jótállás megszűnését.
Probléma esetén hogyan juttatom el a szervizbe a gépet?
Az egyes konfigurációkhoz a gyártó különféle érvényesítési lehetőségeket nyújt, melyek az alábbiak lehetnek. A jótállás érvényességének ellenőrzése során kiderül, hogy az alábbiak közül melyik szolgáltatást vehetjük igénybe a jótállás érvényesítése érdekében.
- Beszállításos vagy postázásos szerviz (Ez az egyik leggyakoribb mód)
Beszállításos vagy postázásos szolgáltatás esetén a termék javítására vagy cseréjére egy kijelölt szervizközpontban kerül sor, ahova az eljuttatást vagy elszállítást Ön szervezi meg. A meghibásodott terméket megfelelően csomagolva a Szervizszolgáltató utasításai szerint Önnek kell elszállítania vagy postára adnia (előre fizetve, hacsak más utasítást nem kapott) a megjelölt helyre. Miután a termék javítása vagy cseréje megtörtént, Ön átveheti azt. Amennyiben a termék átvétele nem történik meg, úgy az Ön Szervizszolgáltatója saját belátása szerint rendelkezhet a termékkel. Postázásos szolgáltatás esetén a terméket a Lenovo saját költségén juttatja vissza Önhöz, hacsak az Ön Szervizszolgáltatója másképpen nem rendelkezik.- Helyszíni szervíz:
Helyszíni szolgáltatás esetén az Ön Szervizszolgáltatója vagy megjavítja, vagy kicseréli a meghibásodott terméket a helyszínen. A Lenovo termék szét- és összeszereléséhez megfelelő munkateret Önnek kell biztosítania. Egyes termékek esetében bizonyos javításokhoz szükség lehet arra, hogy az Ön Szervizszolgáltatója a terméket elküldje egy kijelölt szervizközpontba.- Futár- vagy raktárszerviz
Futár- vagy raktárszolgáltatás esetén az Ön termékét egy kijelölt szervizközpontban javítják meg vagy cserélik ki, ahova az elszállítást az Ön Szervizszolgáltatója biztosítja. A termék csatlakozásainak bontása az Ön felelőssége. Ahhoz, hogy a terméket a kijelölt szervizközpontba visszajuttathassa, Ön egy szállítóládát kap. Egy futár felveszi a terméket és elszállítja a kijelölt szervizközpontba. A javítást vagy
cserét követően a szervizközpont szervezi meg a termék visszaszállítását Önhöz.- Termékcsere szolgáltatás
Termékcsere szolgáltatás esetén a Lenovo leszállít egy csereterméket az Ön számára. Ön felel a termék telepítéséért és működésének ellenőrzéséért. A cseretermék az Ön tulajdona lesz, míg a meghibásodott termék a Lenovo tulajdonába megy át. Csomagolja be a meghibásodott terméket a kézhez kapott cseretermék kartondobozába, és küldje vissza a Lenovonak. A Lenovo fizeti mindkét szállítási irány költségeit. Az Ön felelőssége lehet a meghibásodott termék sérülése a szállítás során, ha nem megfelelően csomagolja be a kézhez kapott cseretermék dobozába. Kiszámlázhatják Ön felé a cserealkatrészt, ha a Lenovo nem kapja meg a hibás CRU-t a cserealkatrész átvételétől számított harminc (30) napon belül.További információk Magyar nyelven itt.
Jótállás kiterjesztése:
Lehetséges-e a gyártól által biztosított jótállás időtartamának a kiterjesztése, ill. meddig és hogyan? A kiterjesztett jótállás HOL érvényes?
- IGEN, lehetséges a jótállás kiterjesztése.
- A gyártó által biztosított jótállás lejárata ELŐTT van erre lehetőség.
- Több fajta kiegészítés is lehetséges. Lehetőség van arra is, hogy a gyártó által biztosított jótállást kiegészítsük pl. helyszíni javításra.
- Magyarországon a jótállás kiterjesztése - jelenleg - a vásárlástól számított 4 évig lehetséges. Van olyan ország, ahol 5 évig is kiterjeszthető a jótállás, ill. létezik véletlen sérülés esetére is kiterjedő jótállás kiegészítés, de ez - sajnos - szintén nem érhető el - jelenleg - Magyarországon.
- A kiterjesztett jótállás azokban az országokban érvényes, ahol az eredeti/gyári jótállás is érvényes volt!A jótállás kiterjesztésének lehetséges módjaira és időtartamára vonatkozóan javasolt egy hivatalos forgalmazó vagy szerviz megkeresése, akik a gép service tagje alapján meg tudják adni a pontos információkat!
További információk a jótállás kiterjesztéséről Magyar nyelven.
Van-e olyan alkatrész, amit én, mint a gép tulajdonosa saját magam is cserélhetek a jótállás megszűnése nélkül, a hivatalos szerviz igénybevételének mellőzésével?
IGEN. Ezzel kapcsolatban fontos információ, hogy a gépek egyes alkatrészei/összetevői ún. CRU, ill. FRU kódszámokkal vannak jelölve.
Mit jelent a CRU/FRU jelölés?
CRU - Ezek a felhasználó által is cserélhető eszközök. Ha a felhasználó ilyen alkatrészt/eszközt cserél a gépben, akkor az NEM jár a jótállás megszűnésével! Vigyázni kell, mert amennyiben ilyen alkatrész felhasználó általi cseréje során megsérül a gép, akkor az ilyen hiba kijavítását - jótállás keretében - a szerviz elutasíthatja!
A Vásárló által cserélhető egységek (CRU) azok a számítógép alkatrészek, amelyeket a felhasználó cserélhet vagy fejleszthet újabb típusra. A CRU-nak két típusa van: Saját beszerelésű és Választható beszerelésű. A saját beszerelésű CRU-k könnyedén telepíthetők. Lehetnek önállóak, reteszes rögzítésűek, vagy igényelhetnek csavarhúzót legfeljebb két rögzítőcsavar eltávolításához, míg a választható beszerelésűek megkövetelnek bizonyos műszaki ismeretet és eszközt, például csavarhúzót. A vásárló azonban biztonságosan kiszerelheti és cserélheti mind a saját, mind a választható beszerelésű CRU-t.
A vásárló felelős minden saját beszerelésű CRU cseréjéért. A választható beszerelésű CRU-kat cserélheti és telepítheti a vásárló, vagy a jótállási időszak alatt a Lenovo szerviz szakembere is.
Saját beszerelésű CRU-k: ezek a CRU-k szabadon csatlakoztathatók, vagy legfeljebb két csavarral vannak rögzítve. Ilyen típusú CRU például a hálózati adapter, a tápkábel, az akkumulátor és a merevlemez. Egyes termékeknél az olyan alkotórészek, mint például memória, vezetéknélküli kártyák, noteszgép billentyűzetek, ujjlenyomatolvasóval felszerelt tenyérpihentetők és érintőegerek, ugyancsak lehetnek CRU-k.
Mely eszközök minősülnek felhasználó által is cserélhetőnek (CRU)?
Erre vonatkozóan pontos információt az adott géptípushoz kiadott Üzemeltetési és hibajavítási kézikönyvben (Service and Troubleshooting Guide) találhattok - internetről letölthető mindegyik típushoz -
Pl. egy Lenovo ThinkPad X200 esetében az alábbi eszközök minősülnek CRU-nak:
- hálózati adapter
- tápkábel a hálózati adapterhez
- trackpoint sapka
- akkumulátor
- tároló eszköz (hdd vagy ssd)
- memória
- optikai meghajtóVálasztható beszerelésű CRU-k: ezek a CRU-k elkülönített részek a számítógépen belül, amelyeket egy hozzáférési panel rejt el. A panelt rendszerint kettőnél több csavar rögzíti. Amint kiszereli a hozzáférési panelt, láthatóvá válik az adott CRU.
Pl. egy Lenovo ThinkPad X200 esetében az alábbiak minősülnek választható beszerelésű CRU-nak:
- billentyűzet
- PCI Express minikártyák (WIFI, WIMAX, WWAN, Intel turbo memória)Megjegyzés: Csak Lenovo által szállított számítógép alkatrészeket használjon! Az adott géptípushoz tartozó CRU-k jótállásáról a Biztonsági és jótállási kézikönyv kiadvány 3. fejezete nyújt tájékoztatást.
FRU - Ezek az eszközök CSAK szerviz által cserélhető alkatrészek. Ha a felhasználó ilyen alkatrészt cserél, akkor az a jótállás megszűnésével jár! Gyakorlatilag azok az alkatrészek, amelyek nem minősülnek CRU-nak azok mindegyike FRU, tehát csak a szerviz által cserélhető!
Tipp:
- vásárlás előtt MINDIG ellenőrizzük, hogy a gyártó milyen alkatrészekkel (CRU, FRU) szállította a gépet
- hasonlítsuk össze ezt a listát pl. az Everest/Aida64 - vagy más rendszerdiagnosztikai program - adataival
- ha olyan eszközben látunk eltérést, ami FRU számmal jelölt alkatrészt érint, akkor vásárlás előtt győződjünk meg arról, hogy az érintett FRU számú alkatrész cseréjéről az eladó rendelkezik hivatalos, IBM/Lenovo szerviz által kiadott irattal.
- erre azért lehet szükség, mert ha az eladó maga cserélt FRU alkatrészt - és nem a hivatalos szervíz -, akkor a jótállás későbbi érvényesítése akadályokba fog ütközni!
- amennyiben CRU számmal jelzett alkatrészben van eltérés, az nem jelent problémát a jótállás későbbi érvényesítése szempontjából - a fentiekben részletezettek figyelembe vételével -
- hasonlítsuk össze a BIOS-ban tárolt service tag adatokat a gép alján lévő matricán feltüntetett adatokkal - egyezniük kell -Végül egy lista a Magyarországi szervizek elérhetőségéről - a teljesség igénye nélkül -:
Központi szervíz:
IBM Magyarországi Kft. 1117 Budapest Neumann János utca 1. (36) 1 382 5885
Budapesti szervizek:
Albacomp Zrt. 1139 Budapest Frangepán u. 8-10. (36) 1 236-7790
Aloha Informatika Kft. 1117 Budapest Irinyi József utca 38. (36) 1 372-0325
Delta Services Kft. 1033 Budapest Szentendrei út 39-53. (36) 1 437-5250
Duna Elektronika Kft. 1183 Budapest Gyömrõi út 99. (36) 1 666-1630
M and S Informatkai Zrt. 1136 Budapest Pannónia u. 17/a. (36) 1 237-1220
Nádor Rendszerház Kft. 1141 Budapest Öv u. 3. (36) 1 470-5022
Professzionál Zrt. 1117 Budapest Sopron út 19. (36) 1 216-5300
Rikvest Kft. 1148 Budapest Nagy Lajos király útja 24.(36) 1 273-2000
Smartservice Kft. 1117 Budapest Prielle K. u. 4. (36) 1 3710-272
Systrend Zrt. 1037 Budapest Bokor u. 15-21. (36) 1 5058-155
Vidéki szervizek:
Albacomp Zrt. 8000 Székesfehérvár Mártírok útja 9. (36) 22 515-413
Dr. LAN Kft. 3525 Miskolc, Szepessy Pál u. 1. (36) 46 500-040
Kventa Kft. 2040 Budaörs Vasút u. 15. (36) 1 555-4363
PC BoX Számítástechnikai Kft. 6722 Szeged Mérey út 12. (36) 62 486-486[ Szerkesztve ]
-
dbius
veterán
Pár apróságot, formázást utólag módosítottam, ami itt még nem látszik, még a szervizek listáját kell szinkronba hoznom, mert a tabulátorokat nem veszi figyelembe a ph akármilyen lehetőséget választok is (konvertálatlan, programkód, stb), szóközre konvertálódik a hsz. elküldését követően.
Szerk: megoldottam, tabulátor helyett csak szóközt kell használni.
[ Szerkesztve ]
-
-
-
dbius
veterán
Pár további finomítást végeztem:
- a választható CRU részt formailag átalakítottam egy-egy bekezdést áthelyeztem logikai sorrendnek megfelelően
- part-lookup linket beleraktam az "ellenőrizzük, hogy milyen alkatrészekkel szállította a gyártó a gépet" részbe.
- beraktam a debreceni Albacomp címét, elérhetőségét a leírásba.Szerk: (#15321) TayRol : Thx De lényegében csak összeollóztam a dolgokat, meg szerkesztettem, ez több időt vett el, mint a szöveg összeállítása.
Mindenkihez: Akkuval kapcsolatos kérdésemre valaki? A vásárlástól számított 1 évet érzem jogszerűnek/helytállónak, de a biztonság kedvéért szeretném tisztázni, hogy az akku által eltárolt első használatbavételi dátum csak tájékoztató jellegű adat-e, hogy ne kerüljön valótlan tartalom az 1. hsz-ba.
[ Szerkesztve ]
-
audi100td
nagyúr
válasz audi100td #14948 üzenetére
Ma megerkezett az eredeti Lenovo UltraBay HDD adapterem, a problema ugyanugy fennall, megpedig, ha ugy kapcsolom be a gepet, hogy mar benne van az UB, majd windows-ban elinditom HD Tune-t 15MB/s-el olvas, valoszinuleg ha masolnek rola vagy pl. olyan zene vagy video fajlt nyitnek meg, akkor meg is akadna a vinyo es SMART-ban dobalna az Ultra ATA CRC hibakat. Ha bebootolt, hasznalatra kesz gepnel tolom be az UB-t, akkor ugy tunik mindig jo, megy rendesen 75MB/s-el. Csak azt nem tudom szerviznek ezt hogyan adjam elo erthetoen, lehet rafognak a vinyora es elhajtananak a fenebe, de a WD-vel is ugyanigy volt, sot talan meg rosszabb, meg elokaptam a gyari Seagate-et, ahhoz meg csak hozza sem fer. De ha hasznalatra kesz rendszernel pattintom be a vinyot, nincs egyiknel se semmi, nem ertem.
Ha ugy viszem szervizbe, hogy SSD van benne, az UB keretben meg a gyari vinyo, abba nem kothenek bele, vagy?
Ez becipelos gari vagy kijonnek hazhoz?
[ Szerkesztve ]
-
dbius
veterán
válasz feelgood #15332 üzenetére
Keresgéltem egy darabig az oldalukon, de tényleg szervízpartnerek ők is. Jó tudni (köszi), főleg, hogy helybeli vagyok
De az Albacomp is biztosan szervízpartner, mivel más városok eleve fel vannak tüntetve a szerviz listában és Debrecenben is van telephelyük, ami foglalkozik szervizeléssel.
(#15334) Rez_Grof:
(#15330) audi100td: Ha még nem próbáltad, akkor nézd meg még egy Linux disztribúcióval is Live módban - azaz cd-ről vagy pendriveról bootolva -. Mert ha az alatt rendesen működne, akkor valamilyen szoftveres gubanc lesz.
[ Szerkesztve ]
-
dbius
veterán
Na, kértem a moderátorokat, hogy illesszék be a frissített szösszenetet az 1. hsz-ba.
Ha valaki úgy találja, hogy pontatlan az általam megfogalmazott információ, vagy valamilyen kiegészítés szükséges, akkor megkérem, hogy módosítsa igény szerint a leírást!
Egyben indítványozom , hogy az általam elkezdett - és nyilvánvalóan nem teljes - Mire érdemes még odafigyelni használt gép vásárlása előtt című részt további hasznos és szükséges információkkal egészítsétek ki igényeiteknek megfelelően, nekem ennyi jutott eddig az eszembe
[ Szerkesztve ]
-
nagypasztor
tag
Üdv!
Valakinek van ötlete, hogy honnan lehetne csavarokat szerezni R60-as thinkpadhoz?Köszi
-
yanna
őstag
válasz nagypasztor #15340 üzenetére
Talán egy telefont megér.
-
audi100td
nagyúr
válasz nagypasztor #15340 üzenetére
Szia,
pl. eBay-en: [link] [link], de lehet vateran is akad vagy apron.
dbius: koszi megprobalom ezt is, bar nem sok remenyt fuzok hozza.
[ Szerkesztve ]
-
-
dbius
veterán
Pár nyelvtani, stilisztikai hiba még maradt benne - így utólag sokszorra átolvasva -. Ha lesz még kedvem, kijavíttatom.
Viszont máris eszembe jutott még valami, amivel ki lehetne egészíteni: A szervizbe juttatási módokat azzal, hogy feltüntetjük az angol megfelelőjét.
pl. amit tudok:
Beszállításos vagy postázásos szerviz - carry in or mail in service
Helyszíni szervíz - on-site repair serviceAmit nem tudok pontosan - ki tudja a megfelelőjét?
Futár- vagy raktárszerviz - ???
Termékcsere szolgáltatás - replacement ???Szó szerint azt a megfogalmazást kellene használni, amit a lekérdezéskor válaszként ad a rendszer, így könnyebb lenne eligazodni a felhasználóknak és további felesleges kérdéseket lehetne elkerülni. (ill. ha teljessé válna, akkor fel lehetne tüntetni a címben, hogy garanciával kapcsolatos kérdések feltétetele előtt olvasd el az 1. hsz-t)
-
McAdam6
tag
Azt is vegyétek be a "garancia-faq" -ba, hogyan lehet szinkronba hozni a "papír alapú" garancialevél, és a Lenovonál tárolt "service tag" időpontját ! (Nálam pl. jópár hónap eltérés van).
thx[ Szerkesztve ]
-
feelgood
tag
-
Gondwana
addikt
válasz feelgood #15348 üzenetére
Valamelyik stand-upos 2 éves fia foglalta úgy össze a Trabantot, hogy nemautó.
A linkelt topik URL-jében is szerepel, hogy nemthinkpad.Ha valaki kérdezi, mi a külömbség, szerintem csak ez:
Laptopként használva a ThinkPad a garanciaidő lejárta után is laptop marad.... megy a csiga hazafelé ... (One World One Dream One More Thinkpad, Please [ o] )
-
Új hozzászólás Aktív témák
- 3 évig még biztosan nem rendelhetünk Xiaomi EV-t
- Kerékpárosok, bringások ide!
- AMD Radeon™ RX 470 / 480 és RX 570 / 580 / 590
- Fűnyíró topik
- EAFC 24
- Milyen notebookot vegyek?
- Vezeték nélküli fejhallgatók
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Érkezik Magyarországa az LG szuper dizájnos hordozható projektora
- Sorozatok
- További aktív témák...
- Tyű-ha! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/512 FHD HUN
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- Bomba ár! HP EliteBook 830 G6 - i7-8G I 8GB I 256GB SSD I 13,3" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- Bomba ár! Dell Latitude 5580 - i5-G6 I 8-16GB I 256 SSD I 15,6" FHD I HDMI I CAM I W10 I Garancia
- Bomba ár! Dell Latitude 5490 Touch - i5-8G I 8GB I 256SSD I 14" FHD Touch I Cam I W11 I Garancia!