-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ringman
nagyúr
válasz Maximum1 #215198 üzenetére
lehet, de tavaly februárban kb. azt kellett megvenni, ami éppen volt a boltban
biztosan nem ez lesz évekig az első számú biciklim, de köv. alkalommal egy acél v titán bringát (vagy vázat) akarok venni, csak ezek elég drágák, használtan meg inkább külföldön vannak csak.
-
arcitec
addikt
válasz Maximum1 #215175 üzenetére
Maximálisan egyetértek. Ráadásul láttam én is olyat, hogy eléggé hangos is volt. Szerencsére hamar odébb állt. Azonban a füles - a jó füles - az azért is jó, mert a telefonra van kapcsolat és a hívás is autó bekapcsol, illetve ha van óra kapcsolat, akkor a hívót is látni,
(vagy az üzenetet) miközben a telefon a táskában. Zenét halkan lehet hallgatni, mostanában használok pár alkalommal és ha jó zene van kiválasztva (kinek mi) az még relax is lehet úgy, hogy nem vonja el a figyelmet, ráadásul számomra a környezet sincs egyáltalán kizárva.[ Szerkesztve ]
-
madmike
őstag
válasz Maximum1 #215669 üzenetére
Nem semmi, ennyiből levágni hogy IX-es akna
Tény ami tény, vannak technikára és állóképességre is kemény utak. De ha arra vágyik az ember itt is lehet szántóföld melletti lankás utakon andalogni.
A Gete egy gravellel jó móka lehet. 10ből 9szer montival se tudom végigtekerni a legmeredekebb köves szakaszt
[ Szerkesztve ]
"Az igaz, hogy a kemény munka még senkit sem ölt meg, de minek kockáztasson az ember?" - Ronald Reagan
-
Toobee
veterán
válasz Maximum1 #215824 üzenetére
Ja és jó a gumi is, én nem mertem kísérletet tenni mással, ugyanúgy rendeltem 2 db Gravelking SK-t 38-as szélességben. Nagyon olcsó most az itthoni árakhoz képest a németeknél.
https://barbieripnk.hu/
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Maximum1 #215824 üzenetére
Zebegény-Szob között?
#215829Toobee...2 ember lakozik benned (mint amúgy mindenkiben), egyik, a bátor, kínai kormánnyal terepezik, másik a gyáva, nem mert új gumit próbálni grevöljén.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Toobee
veterán
válasz Maximum1 #215848 üzenetére
Na de a Panaracer GravelKing TLC erre hajazó minta szintén 32 EUR vagy esetleg TUFO GRAVEL SPEEDERO.
https://barbieripnk.hu/
-
Toobee
veterán
válasz Maximum1 #215857 üzenetére
Ja, értem. Csak fura, mert az SK verzió elég jól tapad, sárban is simán használható, persze olyan gravelesen/cx-esen, azaz valamelyik vagy mindkettő kerék mindig csúszik éppen. Te meg küldtél egy nagyon light terepre alkalmas gumit, mint szerelem. De ha szeretnél sarasabb időben is tapadást, arra is van megoldás, akár futóéllel is, lásd: Donnelly PDX, Challenge Baby Limus, stb.
https://barbieripnk.hu/
-
Toobee
veterán
válasz Maximum1 #215860 üzenetére
Érdekes, amiket mondasz, nálam annyia a különbség, hogy 30-as a kistányérom, a sor ugyanez. Tudom, 4 fog sokat számít, főleg hajtókaron, de én ezzel a gumipárossal ezzel a hajtással tökéletesen alkalmasnak érzem terepezésre a bringát. Reggel ezt a kört nyomtuk le vele, ha esetleg ismerős vagy errefelé. Hétfőn a legnagyobb sárban is voltam, ott azért egy kisebb szakaszon tolós volt, meg görgőztem sokat, de valahogy mindig betapadt, az amúgy elég kopottas hátsó gumi.
https://barbieripnk.hu/
-
andrisbandi
őstag
válasz Maximum1 #215862 üzenetére
Nálunk is van egy tészta domb, gyalog sem egyszerű eső után az agyagban... vagyis most már sokkal jobb. Nagyon régen lesorompózták, még szekérút korában.... gyerekként még trabiztunk arra... szóval kocsik nélkül, meg karbantartás nélkül montis álom lett ez a kb 1 km (szárazon). Egy hosszú katlan, kanyargós, vízmosásos.
Pont ma voltam arra, a domb aljába fényképeztem is párat (itt már nem annyira agyagos).
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
andrisbandi
őstag
válasz Maximum1 #215866 üzenetére
még szotyizni is
Ez tetsztik, jó duma... loptam#215867 Hasaggymeg
Igen... lehet max pulzus rekordokat dönteni.
Kb eddig könnyű föltekerni... nekem még sose sikerült az igazi meredek tetejét megmászni erről az oldalról, túl hosszú.A másik fele kicsit meredekebb, de csak kb 200 m. Azt meg lehet mászni átlagemberként is, de másnap tuti nem arra mész...
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
Toobee
veterán
válasz Maximum1 #215988 üzenetére
Ha tudom, hogy nagyon sziklás környékre megyek, akkor 3 bar, amúgy inkább 2,5. Aszfaltra meg 3,5. De én felöltözve, cuccokkal együtt sem vagyok 65 kg-nál több.
A mai kör is kegyetlen jól esett. Ugyanazt mentem, mint tegnap. Tegnap írt 72 órát a Garmin recovery time-nak, ma 54-et. Túledzésnek számít? Szóval nem azért megyek, mert kell, hanem mert imádom! Az van, hogy szép lassan kialakult, hogy a gravelt kapom elő szinte mindig. Pedig imádom a hintalovat is, csak ahhoz kell 2-3 óra, hogy lehessen élvezni is.
[ Szerkesztve ]
https://barbieripnk.hu/
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Maximum1 #216293 üzenetére
Neeem...csak akkor és ott hirtelen menő dolog lett közöttünk, aztán mindenki azt gyakorolta. Nekem külön előny volt a 1/2" horganyzott csőből hajlított emelt kormány (kábé 20-25cm-t emelkedett) mely össze volt hegesztve a merev villa szárával és stucnival (akkor pipának hívtuk és olyan 3 cm hosszúságú lehetett), továbbá a 28"-os első kerék a 26"-os vázban (hátsó 26" volt) emitől így a bringa optimalizálva volt az egykerekezésre. Nagyon bánom nincs egyetlen fotó sem róla, akkoriban ('80-as évek) ott (Erdély, Marosvásárhely nyóckerje a "Katanga") csak a burzsujoknak volt fényképezőgépe.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz Maximum1 #216312 üzenetére
Szeretem a Garmint (általában ), de a Connectre életemben 3x ha felmentem, útvonalat Komooton tervezek. Persze ettől még használom a Connectet, mert onnan megy fel stravara a tekerés, de csak a háttérben fut, nem matatok rajta soha. Számomra a navi a nagy előnye.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz Maximum1 #216340 üzenetére
Nem tom az újabb Garminokban lehet-e állítani navigáció alatt a track színét, az enyémen mindíg lila és sajnos ezeken a színes-kontrasztos OSM térképeken tekerés közben nem látszik rendesen. Ezen az újon, amit linkeltél látom néhány út is lila színű, ha ott kéne végignavigálnom, meg lennék lőve. Vissza kellett állítsam a gyári garmin térképre.
#216337 MPowerPH: sajnos már fogalmam sincs melyik boltban vettem, tartalék láncnak szántam, vagy rotálni.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
andrisbandi
őstag
válasz Maximum1 #216340 üzenetére
turistautak.hu
Még 2012-ben szereztem egy Dakotát, kb félhavi fuzuba fájt. Ráhekkelve a tu-t űrtechnikának számított
- Sok olyan helyre tudtam így elmenni kiránduló kocogásokra, ahová másképp nem. A spartacus ösvényes-t évekig mesélnem kellett a melóhelyen. Akkor még titok volt, csak az erdészek használták.Felénk minden erdei ösvényt ismert anno. Kár érte, ha hagyták elsenyvedi ...
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
MPowerPH
félisten
válasz Maximum1 #216346 üzenetére
Uh, akkor ezt kiprobalom. Koszi, hogy megmutattad.
Ez az erdei utakra/osvenyekre is vonatkozik? Ott is jobb lesz a lefedettseg? Valtoztat ez valamit azon, hogy en Garmin Connectben tervezek meg egy utvonalat, majd ratoltom az orara?
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
itouchfan
senior tag
válasz Maximum1 #217195 üzenetére
Én ezzel kapcsolatban csak azt nem értem, hogy oké tök jó, hogy látom az autót és lejjebb húzódok vagy ilyesmi, de az autós nem lát engem jobban tőle (egy sima, jó lámpához képest) tehát ha a biztonságérzetet erősíti is ez a kütyü, a valós biztonságot jelenlegi ismereteim szerint nem Mert végülis nem az autó(s) épsége és biztonsága függ attól hogy én látom-e a kormányon őt, hanem az enyém függ attól, hogy az autós lát-e engem, nem?
„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”
-
nagyúr
-
parandroid
nagyúr
válasz Maximum1 #217545 üzenetére
Ne haragudj, de butaságot beszélsz. Illetve annyiban igazad van, hogy az erdő nem bírel akármennyi turistát, de futni/bringázni nem csak ott lehet. Hosszabb távon mindenkinek az az érdeke, hogy egyre több hely legyen a városokban a bringás/gyalogos közlekedésre (+ tömegközlekedés), és eltűnjenek az autók (nyilván sosem fognak teljesen, van, ami másképp nem megoldható). Ez még nagyon messze van, és rengeteg infrastrukturális fejlesztés, átalakítás kell hozzá, de ez az egyetlen élhető jövő.
Másrészt egy olyan országban, ahol a népesség 40%-a konkrétan kórosan elhízott, további 20%-a túlsúlyos, ott minden megtett lépés, vagy letekert km számít. 60 év az egészségesen eltöltött átlagéletkor Mo-n, talán egy 10-essel több a várható élettartam, miközben a nyugdíjkorhatár 67. Ez konkrétan egy katasztrófa.
Örülj neki, ha minél többen sportolnak, mert ez azt jelenti neked is, hogy egyre nagyobb a társadalmi igény, egyre jobb körülmények között fogod tudni ezt te is megtenni. Nyugaton 20-30 évvel előbbre vannak, itt ez már nagyjából működik, illetve előrébb vannak az úton az ideális helyzet felé (ami ugye nem létezik), hidd el, hogy ez a jó irány.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
stickermajom
addikt
válasz Maximum1 #217545 üzenetére
“Sokunknak ezek a hobbijai, ezek meg jönnek és szétcseszik.”
Azt felejted csak el, hogy az erdő nem egy kiváltságos csoporté.
És hogy miért mozogjanak? A mozgásszegény, stresszes életmód rengeteg betegség kialakulásáért felelős, ezek megelőzése haszon az egyénnek és haszon az egészségügynek is, ezáltal végsősoron neked is.
Az erdőjáró kultúra más dolog. Te is segíthetsz például veteránként tanácsot adni az újoncoknak, az elitista hozzáállás nem vezet sehova.
[ Szerkesztve ]
-
parandroid
nagyúr
válasz Maximum1 #217551 üzenetére
“Először az infrastruktúra kéne és utána beleterelni az embereket.”
Ez nem így működik, és nem is szabad, hogy így működjön. Az infrastruktúra ott van, első körben a meglévőt kell használni, aztán aszerint alakítani, ami valós igény. Ez Mo-n pont fordítva szokott menni, ilyenkorkészülnek a semmiből semmibe vezető kerékpárutak, 50 centi szélességben, de sárga választóvonallal a közepén, aztán lehet mutogatni, hogy úgysem használja senki. Ez még nyugaton sem így megy, itt is leaszfaltotozott mezőgazdasági utakból, illetve városokban lezárt forgalmi sávokból lettek a bringautak, utána ezeket bővítették, egészítették ki. És még bőven van mit csinálni itt is.
Amúgy mi az a fospanda? (10 éve nem Mo-n élek, azóta talán 2x voltam Bp-n, valami helyi futárcég?)
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Maximum1 #217545 üzenetére
Tényleg tapasztalható egy ilyen helyi és aktuális jelenség, de az egészét nézve és kissé leegyszerűsítve még mindig a plázák fenntartása és a plázalakók ígényeinek kielégítése a fő oka annak amiért természetünk pusztul, a plázák meg virágoznak. Ha ez a trend megfordul (szerintem már soha), vagy legalább lelassul (erre van reális esély) az mindenkinek jó.
Engem is bosszant mikor az első 20°C-s késő tavaszi napon a sok mugli végre leporolja bringáját, vagy éppen túracipőjét és túrabotját és beszól az erdőben nekem aki január elsején tettem első bringás körömet a hideg, nyirkos erdőben... olyankor inkább azzal nyugtatom magam, hogy minden ilyenre még mindig jut 20 plázázó, vagy tévé néző, akik tőlem még előbbieknél is távolabb áll világnézetben."Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Maximum1 #217872 üzenetére
Ja, hogy ez az egész váltókanál felmegy a Shimanora a sajátja helyett! 😨 Nem is láttam ilyent! ...sőt, látom a feszítő rugónak is van 3 fokozata ahova akaszthatod...az ára meg... Majdnem annyi mint egy Di2 Dura Ace.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
-
nagyúr
-
Alg
veterán
válasz Maximum1 #219004 üzenetére
Shadow-t nem akarok, nem arra van tervezve a vázon a kivezetés és egy nagyon élesen tört, rövid kanyarral kellene bekötni - láttam már ilyet ismerős bringáján, csak a szopás van vele. Inkább nézek használtan egy nem-shadow 105-öt vagy akár ultegrát (vagy felteszek erre egy 30-asat és edzek normálisan hogy ne legyen gond 20%+-on sem )
"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Maximum1 #219468 üzenetére
Én is kék, félfémeset vettem onnan, de nem tartott többet a Shimi gyantásnál, néha nyikorgott és talán picivel fogott jobban, de csak talán.
fulton... nem mondtam most csereéld, de jó lesz a többi is amit vele adnak, majd valamikor.
MPowerPH... faxa ösvény.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
andrisbandi
őstag
válasz Maximum1 #220357 üzenetére
Kb 4 éve nyomulok ezekkel a széles kormányokkal montikon, de még nem sikerült rendesen megszokni. Néha leütöm a kisújjas bütyköm, vagy koccolom a kormány végével a fatörzseket.
Sokat a kis 26-os xc-vel csapattam, amin nagyon vissza lehetett vágni a kormányt.
A geó és a kerékméret is maximálisan támogatta az ilyesfajata tuningot. A fák között könnyedén lehetett száguldozni...
- Kb ennyi előnye volt, meg az igénytelenebb karbantartás.
A mostani fully jobban bejön, még szélesen is. Fölrántani pl sokkal jobb mint keskennyel.【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
Alg
veterán
válasz Maximum1 #220461 üzenetére
Speed wobble?
Nem tudom ez a cikk volt-e, de ez elég jól összefoglalja.[ Szerkesztve ]
"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Maximum1 #220474 üzenetére
Csak gyorsan átfutottam a cikken (mikor odaértem, hogy ez inkább 50km/h fölött veszélyes gondoltam ez engem már hidegen hagy ) de nem úgy tűnt mintha a szelepnek bármi köze is lenne ehhez. ...lehet tévedek, de a gyorsan pörgő kerék pont stabilizáló hatású nem okozója ennek, továbbá a cikk szerint is a sebesség, vagyis a kerék forgási sebessége nincs összefüggésben a rezgés amplitúdójával.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
nagyúr
-
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Maximum1 #221106 üzenetére
Az előbbire hogyan szórsz, fejreállsz, vagy beleülsz a tégelybe?🤔🤭
Talala... a videón mintha mozogna picit a váltófül is. 🤔 Ellenőrizd annak csavarja megvan-e húzva rendesen. Az a mozgás amúgy normális és a felvázolt problémád leginkább a váltófül görbülése, csavarodása okozza. Tedd a váltót valahova középre elől-hátul és nézz hátulról bele a láncvonalba egyenes-e a váltód. Ha nem akkor a piros vonalak mentén felhelyezett és rászorított állítható villáskulccsal húzogasd óvatosan egyenesre. [kép] Ha letöröd ne engem szidj majd. 😆
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
Új hozzászólás Aktív témák
- Termékoldal is van a Galaxy Watch FE-hez
- Luck Dragon: MárkaLánc
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- Ezúttal bennfentes kereskedelemmel vádolják Elon Muskot
- Computex 2024: Itt a Strix Pointra épülő Zenbook S 16
- Samsung QN800D: Neo QLED 8K tévét teszteltünk
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Hamarosan elképesztő mennyiségű áramot fogyasztanak el az adatközpontok és az AI
- Windows 10
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen