-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz ReFleXx #216973 üzenetére
Bár többször szedtem szét, nem tudom hány szem "kaviár" van benne,azt viszont tudom, hogy ha néhány kimarad akkor sem a világ vége. Nekem van olyan golyóm, csak az kazettatestbe való így nem tudom jó-e neked, azt pedig megmérni is művészet. Szerintem tisztítás után helyezd zsírágyba őket, majd ujjaddal told egyik irányba úgy kiderül mekkora hézag marad összezsúfolt golyókkal, általában ~1-3 golyónyi szokott. Nem véletlenül nem szervizelik, egy hatos sor kábé fillérekbe kerül. [link]
zsola32... bár ha letenném télire talán nem 9 baron hagynám, szerintem hókuszpók, sőt, ha keréken áll talán éppen a saját súly alatti horpadás az ami végül esetleg árthat a guminak.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ZolkoW
őstag
válasz ReFleXx #217017 üzenetére
a fékbetétről jutott eszembe, nemrég vettem egy ilyet a Spyre-be előre, kicsit féltem tőle, de teljesen jó. Legközelebb ki fogom próbálni másik fékhez is ezt a márkát. Az a baj, előtte nem tudom, milyen gyártmány volt, de az is valami aftermarket cucc volt már, amivel próbáltam fékerőt növelni (xxxxStop, vagy Jagwire, vagy ilyesmi, nem találom a rendeléseim között sem), és ez hozza minimum azt a szintet. A gyári TRP-nél és a félfémes Shimanónál mindegyik erősebb volt.
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ReFleXx
addikt
válasz ReFleXx #217041 üzenetére
ma volt alkalmam foglalkozni vele
megmertem a regi meg az ujonnan vasarolt csapagygolyot is, mind 1/8"-os volt
osszeraktam a racsnit, belulre 39 golyo ment kivulre meg 30-32 korul, nem emlekszem pontosan, de ahogy kiadta2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz ReFleXx #217101 üzenetére
Valami 40 körülire emléxem én is a nagyobb íven...de az már 25 éve volt. ...mivel törtek a rugók még golyóstoll rugóból egyenesítettünk majd hajlítottunk újra rugót bele és cérnával leszorítva a kalapácsokat helyeztük vissza a racsni közepét, majd ha már bent volt kihúztuk a cérnát.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
fulton
addikt
válasz ReFleXx #217216 üzenetére
na paff neki. Kerékpár boltban is csak azt hajtották, áhh erre nem szabad tenni ezt meg azt. Ez a váz ez ennyit tud, felesleges nem lehet megcsinálni bla bla. De választ senki nem tudott adni, csepel váz? ohh az szutyok, nem érdemes ennyi. De miért nem?
És megcsináltam. a váltó amit boltos szerint nem lehet rá felrakni, a 9 sebességre alakítás, felesleges ami nem kivitelezhető, az integrált tengely ami nem beépíthető..(ezeket kaptam a boltosoktól)...láncvonal így úgy ..
Azt hogy konkrétan "miért tud csak annyit" arra senki nem tudott választ adni még nekem.
imádom kis sajátom. Repeszt fürge, álom hajtani..mi kell még
majd fogyok pár kg a mostani 86 kgból[ Szerkesztve ]
-
válasz ReFleXx #217687 üzenetére
Forgalmas dupla sávosokat sajnos muszáj elkerülni, vagy meg kell tanulni túltenni magad rajta (én is inkább az elsőre törekszem, de úgy minden lehetséges módon), statisztikailag ott úgyis lesz egy bunkó, aki beléd akad. Amúgy ha látom, hogy folyamatos a forgalom, és tépnek, mint állat, én is inkább megállok a külső sáv jobb szélén a padkán, aztán akkor megyek át a balra lévő útra, amikor épp nem jön senki. Jobb az ilyesmit defenzíven kezelni, mint begipszelve bíróságra járni.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
chubby2o6
senior tag
-
nagyúr
válasz ReFleXx #217689 üzenetére
hát nézd szabályos az, ha a párhuzamos közelekedés szabályainak megfelelően közlekedsz. lassú járműként a szélső sávban, majd bekanyarodáshoz átsorolni a belsőbe, onnan meg a kanyarodóba (ha van). kanyarodás közben a teljes sávot használhatod, évek óta megszűnt a kerékpárosok szigorú jobbra tartási kötelezettsége. más kérdés, hogy aki mögötted jön, az ezzel mennyire van tisztában, vagy 40 éve rutinból vezet. így szabályos vagy, de lehetnek konfliktusaid.
őszintén szólva én ezt nem erőltetném a helyedben. legfeljebb ha reggel lassú a forgalom, max 30cal mennek körülötted. egy 20-40tonnás nyerges nem fog tudni időben megállni, hiába van esetleg elsőbbséged, a sírkövedre rávéshetik majd. ha nem biztonságos, akkor nem biztonságos.Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
-
andrisbandi
őstag
válasz ReFleXx #217937 üzenetére
"tail-forward"
A hosszabbal előre felé.Annó úgy kellett felszerelni, h a rövidebb fele érjen először a felnihez.
Az lehúzta a felniről a nedvességet, koszt.
Így kontrollálva épült fel a fékhatás, nem hirtelen.【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz ReFleXx #218288 üzenetére
Bükk.
jjeahh... +sebgutkopf... én némi utánaolvasás eredményeként egyből hátrébb helyeztem el a stoplikat legyen stabil ha kiállva ereszkedek és még így is van olyan, hogy nagyon rázóson picit kifordul valamelyik terheltebb lábfejem és egy pillanatra kicsatol.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz ReFleXx #218721 üzenetére
Igen.
szrobert... megpucoltad+kented alaposan? Sok minden okoz6ja a hangot, ki kell deríteni mi az.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
rétisün
veterán
válasz ReFleXx #221724 üzenetére
én simán elvagyok outin is az 1x10 1x11-es váltással. nincs akkora emelkedő elérhető közelben, amin ne tudnék feltekerni 46/28-al (ami van, azt meg kihagyom )
szóval ha nem tervezel nagyon emelkedős túrákat, elég lehet elől egy lánctányér.
(#221725) John Rose: "elmentem Devecserig és onnan Sümeg felől betekertem" ez volt múlt vasárnap pontosabban Sümegről Zeg felé jöttem továb, de Kisgörbőn is többször voltam már.
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz ReFleXx #221724 üzenetére
Sok netes és egyéb számlálón ki lehet számolni elég lessz-e neked.
Because... +1, a lefele a gravitáció dolga, nekem legyen elég feltekerni. 🤭... amúgy lefele csakis azért tekerek néha bele, hogy lássam milyen az 50hm/h a kijelzőn.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
válasz ReFleXx #221724 üzenetére
Most értem haza a próbamenetről az 1x (elöl 32 fog) cross trekkinggel, mert megkapta a 32-es Conti Contact Speedeket az eddigi 37-esek helyett. Fazit: fasza lesz ez, bár nem 16 kmph-s szembeszélben kellett volna próbálni. Így pont jó a váltás,
szépen ki lehet használni. Ha szélcsend lett volna, vagy van annyi eszem, hogy a másik irányban megyek, akkor necces, a 11/32, főleg ezzel a gumival már aszfalton nagyon hamar el tud fogyni. Kb 34-35 kmph-ig tudsz beletekerni, de akkor már 90 fölötti a csapásszám. Nem arra való, na. Gondolkoztam én is, hogy minek nekem a crosser, aztán rászaladtam egy graveles szakaszra, meg átpattogtam a gyökerektől feltúrt részeken, persze előtte gondosan kioldott telóval, és mindjárt egyértelmű lett a válasz. Városban közlekedve ugyancsak. Jelenleg ezzel a bringával kb 75-80%-ban le van zárva nekem a teló elöl, a maradék időszakban viszont igen jól tud jönni. Kicsit fura persze, mert az utóbbi időben elég sokat országútiztam, de ez az 5 barra fújt, aszfaltos 32-es szerintem jó lesz rajta, még ha a terepképességei erősen a nullához is konvergálnak. Direkt bementem ma erdőbe is vele, kioldott telóval, 25 körüli tempóval még ok. Valszeg 1-1,5 barral alacsonyabb nyomáson elég használható lenne még, de az meg aszfalton kevés.Ja, 30 fokban indultam 10-kor, 36,5-ben értem haza délben, most ülök egy kád hideg vízben, 2 liter folyadék után, és csendben gőzölgök.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
tyan
senior tag
válasz ReFleXx #221912 üzenetére
Vettem egy ilyet, de meg is bántam, mert egyrészt vastagabb, mint 2 mm, így a kónuszanyára rá se ment, illetve olyan gyenge anyagból van, hogy a kontraanya lelazításakor lenyalódott a kónuszkulcs, így ezzel a kulccsal a lelazítás sem jött össze. Helyette vettem egy normális készletet:
ilyet -
-
andrisbandi
őstag
válasz ReFleXx #222297 üzenetére
BBB BTL-125
Ughhh.. tényleg... 0.75 -1
- Pedig én is úgy emékeztem 0.5-öt is tudja... de mégsem.
- Anno ilyet lehetett szerezni, próba képpen vettem.
Az új láncba nem lehet belenyomni, ahogy használódik a lánc, apránként úgy megy bele, mutatja a kopást. Jónak tűnik................... Park Tool CC-3.2
Mutatja a 0.5-öt is.
- Ezt szokták olcsó és jóként ajánlani. Nem is kapni általában.【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz ReFleXx #222371 üzenetére
Nem túlságosan, azt látom a 4, 5 és 6 van a legtöbbet használva, talán a 4 a legkopottabb.
fulton... a kerékpár vásárlás, mint amúgy minden tartós felhasználású ingóságé legalább annyira szubjektív érzelmi döntés mint amennyire racionális, így neked sem pl. a majdani gyorsulás mértéke fogja eldönteni végül veszel-e újat, vagy sem, hanem egyszer megszületik a szubjektív döntés majd utána összeszeded a mellette szóló érveket... most még győzködöd magad miért nem kell neked új kerékpár, de ha nem húzol el innen mondjuk a gyúrós topikba, régi bringád sorsa valszeg. megpecsételődött. A placebo pedig fizikai eszközökkel mérhetetlen, ugyebár.
jjeahh... abba ne légy olyan biztos, hogy nem veszik el tőled azokat, hacsak nem te gyártottad a szegmenseket valami kevésbé frekventált eldugott helyeken ahol a madár sem jár, jön még kutyára dér.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz ReFleXx #223025 üzenetére
Úgy van, meg kell szokni mennyire hagyd kotyogni ahhoz, hogy mikor a gyorszárat ráhúzod pont jó legyen, sőt, picit még a gyorszárral is lehet játszani, vagyis ha erősebbre húzod akkor az esetleges túl nagy játék amit hagytál neki is eltűnhet. Megéri vacakolni vele mert ha picit is túlhúzod nagyon lerövidíted az életét. Én ha már nagyon közel voltam a jóhoz már együtt a kontraanyával is mozdítottam hangyányit a megbontott kónuszt ha éppen kellett...mert tudniillik egyik oldalon mindig rábikáztam a kontraanyát és ott sosem bontottam meg utána, mindig a másik oldalon bontottam, állítottam stb, egyszerre 2 fellazított kontraanyával és szabadon mozgó kónusszal már kész művészet jól beállítani, nincs az az isten, hogy sikerüljön úgy beállítani majd le is kontrázni, hogy azok ott is maradjanak ahova beállítottad.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
fulton
addikt
válasz ReFleXx #223468 üzenetére
Ezt jó hogy mondtad nem tudtam. Köszi az infot.
Toobee, stickermajom köszi.
- Ti a háttérvilágítást állandóan bekapcsolva tartjátok, vagy 15-20 másodperc mulva kialszik?
- ANT+ vagy Bluetooth on érdemes a szenzorokat kapcsoltatni? (miért)
- Az mennyire okés, hogy ha áll a kerékpár, akkor az óra azt mutatja mintha gurulna a kerék, és van hogy el is indul a fals jelre, mert 10 km/h fölötti értéket is ad (nekem automatán van az edzés indítás). Ez miért van? találkozott már valaki ilyennel? (gyári garmin sensor speed)
ugrál fel aztán 0. aztán megint..a sebesség. (próbáltam az ujrapárosítást ant+ és bluetoothon is..semmi)[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Megjelentek az első HMD okostelefonok, ezek a magyar áraik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Foxpost
- Renault, Dacia topik
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
- Raspberry Pi
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Az átlagnál vaskosabb ventilátorok kandikáltak ki a Corsair vitorlája mögül
- Futás, futópályák
- További aktív témák...