-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
sebgutkopf
őstag
válasz MPowerPH #215341 üzenetére
Akkor az ütést jól sejtettem, az akkor így nem akkora para.
Viszont én nem akarok semmit se leszedni, se 10 másodperc alatt se sehogy. Ők akarnak nekem egy drágább terméket eladni, oldják meg, dolgozzanak rajta még picit a mérnökök.
Tukmálnák az axs reverbet (még 2 akksi), meg a flight attendent (ismét 2 plusz), a végén összesen 7 egymástól független áramforrás van a bringán.
Pedig már van egy szép nagy 630-as akksi benne, többel nem vagyok hajlandó foglalkozni.
Jól néznének ki az elektromos autók is, ha külön kéne tölteni a kormányszervót, a klímát, a fedélzeti elektronikát, a multimedia rendszert is a hajtásról gondoskodó fő akksitól.Tudom... kezem bilibe lóg.
-
sebgutkopf
őstag
válasz MPowerPH #215378 üzenetére
A váltókarban a gombelem 2 év az még ok, a kapcsolat maradhat wireless, akkor letisztult a kormány. Viszont a motort is tartalmazó egység (váltó) az egy ebike esetén igazán kaphatna egy tápellátás előkészítést a fő akksiból, amire csak rá kell dugni a váltót a láncvilla portjába.
Grammosoknak meg pluszban a váltón lévő akksival csökken a rugózatlan tömeg is.Tartósság kapcsán arra gondolsz, hogy a motor hogyan viseli hosszabb távon a komolyabb rázkódásokat, mivel még a rugózatlan részen van és telibe kapja a büntit?
-
Toobee
veterán
válasz MPowerPH #215403 üzenetére
Én csak tervezgetem, te komolyabban tolod
Kell még spacer, ezzel elfelejtettem számolni, úgyhogy most még nem tudtam felrakni az új kormányt. Meg egy topcap Garmin mount, abból ezt néztem ki.
[ Szerkesztve ]
https://barbieripnk.hu/
-
sebgutkopf
őstag
válasz MPowerPH #215403 üzenetére
Mi van, ha lemerul az akksi utkozben, de Neked meg haza kell tekerned?
Ez igaz, ebben pedig a bovdenes váltás verhetetlen, max analóg módban hazamegy az ember, meglepő módon jobban tekerhetőek kikapcsolt motorral is mint vártam volna.
Egy ilyen lemerülés helyzet meglehetősen valószerűtlen az én felhasználási szokásaimmal, mivel én nem túrázom (meg hamarabb el is lehet fáradni lejtőzésben mint az akksi feladná), vízszintesen se nagyon megyek. Nálam úgy néz ki a bringázás, hogy ha távolabbi a cél pálya, akkor a pálya aljáig elmegyek kocsival, ott bringát elővesz és mászok fel a pályákra. A lényeg, hogy mindig úgy állok meg, hogy az autó lejjebb, vagy ott legyen, ahol a pályák alja.
Persze van olyan helyszín ahova itthonról egyenesen elmegyek, értelem szerűen ez esetben is hazafelé már lejtő van, max sík, de a "hazai pályán" tudja már az ember mennyit bír a gép.
Összességében az látszi, hogy az AXS egyértelműen analóg gépekre lett kifejlesztve, arra talán nem is lehet jobb megoldás.
Ebike vonalon viszont van benne bőven tér. A sram még nem rendelkezik elektromos hajtás rendszerrel, meglátjuk mit hoz a jövő. A shimanonak viszont van elektromos hajtás és váltó rendszere is, ők fektethetnének nagyobb hangsúlyt a rendszerek jobb integrálásán, de náluk azt látom, hogy az elektromos váltás valahogy inkább országúti huncutság, mtb-n mintha nem is létezne, annyira nem elterjedt. Fognak itt még újat gurítani. -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz MPowerPH #215465 üzenetére
Érdekes mert azt írja vastagabb, így nehezebb legnagyobb tányér van az Ult Pron, hogy bírja a terhelést. ... a simát akkor felcsavar6ja egy erősebb lábú, vagy mi?!
Ringman... mert a 7000 kezeli a 36ot minden nélkül is... legalábbis nagyon remélem. 🤭
FRIZ22... gondolod a tehetetlenség az oka? Én mindig azt hittem az eszeveszettül pörgő reteszelés összeadott elkenállása rántja magával a kónuszon ötvennel pörgetés hirtelen leállása után. ... a Shimi reteszelés is csinálta 11-34-es sornál. 🤔
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
bardi
aktív tag
válasz MPowerPH #215403 üzenetére
Lentebbi cikkben nem pont a drágábbik láncra írják, hogy retkesen megeszi a sort?
"If the durability of SRAM’s 11-speed XX1 chain was impressive, then the results of SRAM’s high-end Eagle chains are simply mind-blowing. The top-tier X01 and XX1 Eagle chains both beat Kerin’s 5,000 km test and only recorded 70% of the allowed elongation wear at the time of doing so. Extrapolated out, these chains would likely have hit 7,000 km with the terrible control chain lube. They’re so durable, in fact, that they had started to wear through the cogs from pure abrasion before measuring as worn. Keep in mind that the control lubricant was intentionally abrasive, and so you can expect great life from your SRAM Eagle drivetrain if you keep it clean."
Ez alapján lehet egy fokkal kedvezőbb az NX lánc, ha a sor kopását is belevesszük a képletbe.
Én még azt vettem decathlonból, csak ott volt akkor elérhető, egyelőre 1266 km van benne, plusz pár munkábamenős kör, a 0,5%-os nyúlásmérő még nem esik bele. Kíváncsi vagyok mennyit megy majd el. 2-3 tekerésenként letörölöm, és waxolom, most éppen squirttel. Legolcsóbb 11-50-es sram soron van használva, acél az egész.'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
válasz MPowerPH #215482 üzenetére
Szerintem ha vonzza a port, az rosszabb, mint a "száraz", nekünk a görgők alá kell főleg a kenés, az a rész, ami miatt "nyúlik" a lánc, persze a görgők külső része is kopik, de ott sokkal nagyobb az érintkező felület, jobban eloszlik a terhelés. A 25k km az marha jó, hanyadik láncot használja rajta?
ZolkoW: Én ugyan ezt tervezem, ha már az új lánc ugrani fog a soron, akkor a régi, 0,5-ig nyúlt láncokat még elhasználom rajta. Hajtókarra a tányér nincs 10k se, szóval az annyira nem érdekel, ha elkopik emiatt, még így is jobban fogok kijönni valószínű, mintha rögtön cserélném a fogaskoszorút.
'92 Honda VFR 750
-
MPowerPH
félisten
válasz MPowerPH #215489 üzenetére
Btw, a GX XG-1275 meg annyiba kerul, mint az XT sor. Szoval az arak a helyen vannak mindketto gyartonal, ha kategoriaban maradunk.
Szerintem lassan el kell fogadni, hogy az irrealis dragulas ezeket az alkatreszeket is elerte. Ha premiumot akarsz, akkor zsebbe kell nyulni. Ha nem, akkor van olcsobb, ami nem lesz annyira smooth sem, es ketszer kell megvenni, mire a premiumot kidobnad. De itt legalabb van kulonbseg...
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz MPowerPH #215489 üzenetére
Mondhattam volna úgy is, hogy a GX-el akkor lenne pariban, vagyis a lényeg, hogy nem annyival jobb mint amennyivel drágább...ami amúgy szinte mindenhol érvényes ahogy haladsz a prémium felé, hisz egy Merci sem ér meg 8 Daciat.
#215490Kaci84...placebon kívül nem biztos érezni fogod a különbséget.
#215492ZolkoW...akkor már csak a xar váltásteljesítmény marad ...ha fellép olyan egyáltalán. Szerintem igen, második láncot (első 0,7%-ig engedve kopni) víve, 6100-as soromon talán kissé lassabbnak és hangosabbnak érzem a váltást mint zsír újan🤔
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz MPowerPH #215724 üzenetére
Az újat újjal, használtat meg használttal kell összehasonlítani...és akkor újra ott vagy ahol a part szakad, vagyis egy használt bringa készen 90%, hogy szintén olcsóbb mintha te építenéd alkatrészenként. Az építésnek szerintem egyetlen előnye van, a testreszabhatóság...na meg a szórakozás. Megnézel egy komolyabb kerékpár, mondjuk a tiéd, vázát, telóját és tagját mennyi újan a boltban és szinte biztos több lesz mint amennyiért vásároltad a kerékpárodat készen...persze ha elfekvő, múlt századi cuccokkal szereled fel akkor lehet végül olcsóbb lesz, de azzal ami most rajta van szinte kizárt, hogy végül ne 1,5-2x annyiba kerüljön alkatrészenként megvásárolva. Ugyanakkor ez minden egyébre is jellemző, autó, háztartási gépek, számítógép, stb.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz MPowerPH #215728 üzenetére
Ha jó szemed és kis tapasztalatod is van akkor talán látod a kopást az alkatrészekben, de adnak el szinte új cuccokat is, lásd itt a fórum ahol még haza sem vitte a bringát már azt nézi mit cseréljen le rajta...sőt, hát te magad is jó néhány gagyinak egyáltalán nem mondható cuccot dobtál le már az elején tiédről, ami aztán másnak jó buli megvásárolni a boltinál valamivel olcsóbban. Én is most adtam el Crank Brothers pedáljaimat új áruk 60%-áért úgy, hogy még egy tartalék csapágyat is adtam hozzá. Igaz volt bennük 20+e km a 3+ év alatt és látszódtak rajtuk a használat nyomai, de azok még évtizedekig elmennek valaki, vagy valakiknek.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
bardi
aktív tag
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz MPowerPH #215816 üzenetére
Van kis kontraszt a helyszín+gyerekülés és a kerékpár között melynek villáján szinte ironikusan azt írja live uncaged. Sweet cage! 🤭 (Csak feleségem meg ne lássa azt a piros váltókanalat, mert neki is kelleni fog!😨 )
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
CaNNa3IS
senior tag
válasz MPowerPH #215901 üzenetére
Köszike srácok
Hátul 150-es (stereo150 C:62 váz) elől 160. A rugóstag is "lockolható" persze annyira amennyire egy ilyet lehet lockolni de a arra tökéletes, hogy felfele jó legyen a mozgás.
Ja és igen csapatni kell lefele.Hasaggymeg: Ez a kertben van :-) de majd megyek a gyerekkel a játszóra is csak kell egy olyan cucc mint MPowerPH-nak.
[ Szerkesztve ]
Stay up Stay humble Ride hard Get stoked
-
zsocy
őstag
válasz MPowerPH #215908 üzenetére
Annak úgy nem lett volna szabad sehogy mennie, ezek a rendszerek csak pedál tekerésre aktiválódnak, nem gázkarosak. Ezért is mondják hogy ez is sport, hiszen tekerned kell hogy menjen, magától nem tud.
Nem lehet hogy a lendület vitte? Esetleg valami Speci matricás kínai fosgörgeteg volt, azok tudnak még gázkaros üzemet. -
válasz MPowerPH #215915 üzenetére
Dehátezissport! Nem mindegy, hogy a 300 wattodat a 200 wattos, vagy 500 wattos motorhoz teszed hozzá?!? Ugyanúgy el lehet fáradni, meg ugyanannyit lehet vele fejlődni, csak több lesz a szint, meg a megtett táv! Különben is, mászni csak a lúzerek másznak, meg aki béna downhillezni!!!
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
sebgutkopf
őstag
válasz MPowerPH #215915 üzenetére
A pedelec motorokkal ez nem valószínű, hogy bekövetkezne. Az ok pedig rendkívül egyszerű, ha a sebesség limitet ki is ütik belőle a motor akkor se elég erős ahhoz, hogy 10% emelkedőn 45kmh-t el tudjon érni.
Ismerek olyat, akinek a sebesség limit box-al ki van iktatva és az erős bosch motorral tekeréssel együtt síkon tudott 45-ig gyorsítani, de ahhoz tekernie kellett saját erőből is bőven 100W fölött. Amikor meg ugye jönnek a 15-20%-os emelkedők, akkor pedig hamar kiderül, hogy az 5-600W-ok ellenére is a 25 kmh valójában már rég nem korlátozó tényező, mert annyi ereje nincs a motornak, ezért vissza kell váltani és máris lassabban mész felfelé mint a sebesség limit. Ettől még ugyanúgy hatalmas előny, hogy ahol analóggal fölfelé 5-7 kmh-val égeti a combját az ebike-al 12-vel aerob pulzus tarományban vígan megyek felfelé. -
CaNNa3IS
senior tag
válasz MPowerPH #215906 üzenetére
Most osszehoztam a váltást. Kivettem 2 szemet a lancbol és közelebb állítottam a váltót és most szépen vált. Megnezem mennyire bírja. Igazából az axs droper ami Nagyon tetszik de az meg szerintem drága még.
Deny330: köszi
[ Szerkesztve ]
Stay up Stay humble Ride hard Get stoked
-
andrisbandi
őstag
válasz MPowerPH #215945 üzenetére
Kihívásként kezelem az ilyesmit
Kaja, pia, ruha gond nem volt, nem is estem, úgyhogy csak halványan mérlegeltem a vonattal haza menekülést... inkább a jó időben séta lett.A tejbe ragadt földtől nem látszott a gumin a sérülés, nem is fényképeztem... most néztem videókat, elvileg meg lehetne varrni, utána foltozni... Nem mernék barkácsolt külsővel vadulni, inkább bukok egy új Rekont.
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
andrisbandi
őstag
válasz MPowerPH #215948 üzenetére
MAXXIS Tire REKON 27,5 | 650B x 2,60 WT 3C MaxxTerra TR EXO
- A legkönnyebbet választottam. Ez az ugrándozósdi új hóbort nálam...Hátul 1.6, elöl 1.8 (fully, 80 kilós a pilóta)
Pont a padka élére csaptam a h.kereket ugratáskor. Szerintem az lehetett a szerencsém, h rövid volt a hely és nem tudtam belendülni, mert akkor a felnit is szétütöm... most az jónak tűnik, majd szereléskor kiderül.Vannak még új külsőim, de nem terveztem befogni őket.
- Rücskösebb, sarazni is jó Schwalbe Nobby Nic 27.5X2.40
- Csoda mindenes, mikro mintás. G-One Allround Performance DD 27.5x2.80" Ez amúgy jó lenne, a ház elötti parkolóban próbáltam, de össze szed minden apró kövecsét... tökre beleszorulnak, meg zajonganak.【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
sebgutkopf
őstag
válasz MPowerPH #215948 üzenetére
Nekem teljesen meglepő volt, hogy az ebike óta jobban megy a futás, ezzel teljesen egybecseng mindkettőnk tapasztalata, hogy a bringázás segít. A meglepőbb nálam az, hogy az ebike kimondottan sokat segít (nem volt ilyen várakozásom tőle).
Gratulálok a futásodhoz, főleg a beletett szinttel ez kimondottan jó tempó!
Minden mindennel összefügg. Valóban nem az erőlétért bringázom, viszont ahhoz, hogy tudjak így bringázni, ahhoz szükségem van erőlétre és izomerőre is. Ezért lényegében az összes más típusú edzésem mind annak van alárendelve, hogy amikor bringára pattanok, akkor ott a lehető legjobban tudjak teljesíteni, tudjam tartani magam a gépen, tudjam húzni, dolgozni rajta és persze ez az időhorizonton is értelmezhető távon bírjam.
Ezért a hét folyamán futás és súlyzózás is van izomtömeg megtartás és célzott fejlesztése.Érdekes ez az erő beosztás, ahogy változtattam ahogyan bringázok az villanyossal. A lefelében ugye impulzus jelleggel kemény izommunka van és nagyon nem a pihenésről szól, a pulzus nem esik le, sőt. Ehhez képest az ebike lehetővé teszi, hogy a végén nem kell megállnom külön pihenni, hanem az izmaima fölfelé pihentetem, igaz a puzusom nem fog tudni lecsökkenni, de az egyenletes izomterhelés intenzitását tudom úgy csökkenteni, hogy az már szinte pihenés. És igen itt ahhoz kell az állóképesség, hogy már egy kevésbé erős terhelés pihenésnek tudjon számítani a csúcs terheléshez képest. Olyan ez mint az intervall edzés, amikor a gyors futás után nem megállsz sétálni, hanem csak visszalassítasz és létezik az a futási tempó, amivel képes vagy újra összeszedni magad.
Ebike-nál ezért égetek több kalóriát mint analóggal, mert egyszerűen nem állok meg, nincs szünet, amikor nem dolgozik valamim és ez megy 3 órán keresztül és ami zseniális, hogy ugyanezt másnap is meg bírom csinálni. Ennyi idősen már érezzük, hogy hiába van erőlét a regeneráci nem megy olyan gyorsan, az izmoknak szükséges hiányzó tápanyagok bevitele és beépítése se annyira evidens és gyors. Így könnyebben előállhat a túledzés, és azzal együtt akár az izmokat is el lehet égetni és beindul egy gyengülési spirál.A végén meg persze teljesen jól látod, nekem ez örömbringázás nem edzési céllal csinálom, az egy pozitív mellékhatás, hogy erősít, viszont ehhez is komoly fizikai felkészülés szükséges, a szenvedést meg direkt elválasztom az öröm eszközétől más mozgásformák felé.
-
andrisbandi
őstag
válasz MPowerPH #215968 üzenetére
Izmosoknak extra terhelés jut az izületekre futkosáskor, a fénysebesség megközelítése emiatt ellen javalt
Na meg lélegeztetni és táplálni is kell az extra husit... A mélyebb lélegzetvétel helyett brutál szállkásítást szoktak javasolni
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
őstag
válasz MPowerPH #215968 üzenetére
Hát azért a 5:19-s 25 k az sok minden csak nem szar....
Én kedden futottak egy 5k-t 6:07-l és örültem neki mint állat, mert mostanában ilyen 6:30 + volt a jellemző... mindig elfogyott a levegő, de másfél hete szedek vasat azt most úgy érzem segít....
mondjuk én is 88-89 vagyok, és kurvára nem megyek lejjebb....[ Szerkesztve ]
.............IHB-MBM............. Let's Go MAVS!
-
sebgutkopf
őstag
válasz MPowerPH #215968 üzenetére
Ha nem vagy versenyző, akkor a teljesítményt önmagunkhoz képest érdemes mérni, a fejlődést meg pláne. Legyél csak büszke arra, amit elértél, az ad erőt és motivációt a folytatáshoz.
A 84kg önmagában csak egy szám, kérdés milyen magassághoz társul, illetve zsír vagy izomból van fölöslegesen sok, ha hátráltat. -
6030D
Ármester
válasz MPowerPH #216077 üzenetére
Jó a Soudal is, annyi, hogy hígabb, rosszabb vele dolgozni, mert könnyen lecsöpög. Szerintem ezért kevesebbet is bír, de ezt montin nehéz megmondani. Nyugodtan megveheted, olcsóbb és kábé ár/értékben ott van ahol a Squirt. Max veszel majd azt is.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
jjeahh
nagyúr
válasz MPowerPH #216077 üzenetére
Hihetetlen, hogy felétek még nem lehet kapni a helyi random bringaboltokban, én itt már csak egyik kicsi helyi boltocskába járok és van legalább 6 féle wax, többek között Squirt is. Manapság a wax már annyira elterjedt, hogy minden bringaboltban ott lenne a helye a polcokon .
Ha már wax, nem tom írtam-e, de én a Mucoffal sem vagyok elégedett. Furcsa, de amíg hideg volt, addig jól működött, de most ahogy kezdett felmelegedni az idő, feketedik tőle a hajtás . Oké, nem vészesen, sokkal jobb, mint az olajak, de a Squirtnál rosszabb. Ami még fura, hogy nem ragacsos gyurmaszerű a láncon, hanem olyan, mint valami vékony zsírsár és amihez hozzáér, azon nyomot is hagy. Szal aki olajazik, annak a Mucoff wax is megváltás lehet, de aki Squirt helyett próbálna ki valami mást, annak annyira nem ajánlom.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz MPowerPH #216090 üzenetére
Számomra továbbra is érthetetlen ez a láncleszedéses, rotálós, áztatós macera, úgy használom és kenem mint itt legtöbben, annyit mennek láncaim mint másnak, sőt, és soha egyetlen láncom sincs leszedve csak mikor lenyúlt és eldobom. ...de mindegy is, már többször leírtam, nem akarok senkit meggyőzni.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
MPowerPH
félisten
válasz MPowerPH #216096 üzenetére
Btw, itt log allvanyon a bringa. Kerekek leszedve. Alig birtam ravenni magam, hogy a kullok kore lerakodott, port mar regen megkoto kenoanyagot levakarjam a kullokrol. Nem tudom milyen anyag lehet, de nagyon gaz igy leszedni, hogy a por is belekotott. Nem is csinaltam ma meg, nincs kedvem vakaraszni.
Don't Tread On Me
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Xbox Series X|S
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen TV-t vegyek?
- Itt van az eddig legjobban teljesítő kétfiókos NAS a TerraMastertől
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Mesterséges intelligencia topik
- További aktív témák...
- Női városi bringa (Sierra City)
- BABOLAT AERO PRO TEAM 280 grammos teniszütő és labdaszedő
- AKCIÓ! Szépségápolás, Haj - és Szakállápolási márkás gépek - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
- Eladó Nitro Team 2022 162W Snowboard Deszka
- Beszámítás!!! - Új Bontatlan Ducati Elektromos Roller PRO-II PLUS Irányjelzők - Számla & Garancia
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen