-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
stickermajom
addikt
válasz lsebestyen #252939 üzenetére
Annyi jó bringát linkeltek mostanában neki, hogy lassan én is megkívánok egy outit.
-
fulton
addikt
válasz lsebestyen #252939 üzenetére
köszi. melyik csopiban (pontos csoport név) vannak ezek pontosan?
[ Szerkesztve ]
-
balintbaba
tag
válasz lsebestyen #252939 üzenetére
És legalább a villanyak sincs levágva, fulton kompatibilis. Korábban volt linkelve egy Emonda 700 ezerért, én akkor sem értettem az miért lenne olyan jó vétel a majdnem két kilós alapkerekeivel, 8050 Ultegrával - ez teljesen más kategória 200k ráfizetéssel. Viszont ez a váz hatalmas lesz a kollégának, inkább az M-L méreten lehetne filózni, az XL ezzel a méteres homlokcsővel óriásoknak van.
flash-: nem feltételeztem, hogy ennyire zavar, hogy nincs elég áttételed - először én is a sor cseréjét javasoltam volna. Mikor meg mész a hegyekbe, kicseréled a sort, kis gyakorlattal 5 perc alatt megvan. Másik megoldás, hogy le kell fogyni, ha jól emlékszem te is mázsa körül mozogsz.
Egyébként 12 sebinél is lehet rossz a kiosztás. Most elöl kompakt, hátul 11-34 van. Síkon elviselnék egyenletesebb kiosztást, de nem nagyon zavar.
[ Szerkesztve ]
-
Ringman
nagyúr
válasz lsebestyen #252939 üzenetére
vagy teljesen újként ez, csak várni kell rá 4 hónapot: [link]
bár ez elég sportos---
Férfi hosszú ujjú mez országúti kerékpározáshoz RC500, átmeneti időre, fekete10k, szerintem jó ár, sok zsebe van, kb 2 éve használok ilyet. sportosabb fazon, elöl nem ér le nagyon, kb hasat takarja.
[ Szerkesztve ]
-
Ringman
nagyúr
válasz lsebestyen #253037 üzenetére
na én pont fordítva vagyok, ha mondjuk telefonálok elindulás közben, akkor 2-3 km után jut eszembe, hogy otthon hagytam a sisakot a "multitasking" miatt
#253035 6030D
helytelen magatartás!most nézem, "outi" cargo bike is van már
amúgy pofás. -
Phülöp
addikt
válasz lsebestyen #253044 üzenetére
Picit előrebillentve a sisak pereme a szemüvegkeret külső sarkát érinti kétoldalt szimmetrikusan, indulhatunk.
A Bretagne-félsziget meredek ormai alatt Otthont találnak kóbor csikóhalak. /Mesterem
-
fulton
addikt
válasz lsebestyen #253359 üzenetére
Nézd, én nem nagyon vágom ezt a watt-okat meg FPT mi hogy.. de azért érdekelne hol lehgetek. Annyira már nem, hogy emiatt vegyek egy watt mérőt.
Azt tudom kerékpáron 178 volt a mért maxom ez idáig. Így én ezzel számolok. Nem akarom ténylegesen lemérni mennyi lenne a valós max, de szerintem nem sokkal több. Szóval vehetjük ezt.
150-160 között simán tudok átlagot (50 vagy akár 100km-re is) pulzusilag ha úgy van. Anélkül h azt érezném "kész vagyok" (100-nál már azért éreztem a végén). Inkább a lábam fárad el hamarabb, az a szűk keresztmetszet.
Ilyen nagy átlagra gyors köreimre 155 átlag pulzus szokott lenni kb.160 felett van az hogy na ott már érzem hogy nem oké tartósan a fölött. De volt már olyan szakasz 10-20 km hogy 160 felett mentem végig szinte. Ment.. de átlagra nem menne pl egy 50km úton.
170 felett meg már egyértelműen érzem, és nem is bírok maradni. Ennyit tudok.[ Szerkesztve ]
-
.LnB
titán
válasz lsebestyen #253632 üzenetére
Mint írtam, én nem tudtam, hogy az UAE nem is akart szerepelni.
Kíváncsi leszek a laikus ismerőseim véleményére majd erről a ki milyennek van beállítva témában. Várom, hogy megnézzék, és majd kikérdezem őket, hogy mit gondoltak.
Mi nem értjük ezeket félre, mert követjük a sportot.„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
MPowerPH
félisten
válasz lsebestyen #253673 üzenetére
En arra, hogy ugyan azert az atlagert joval tobb Wattot kell beletenni.
Don't Tread On Me
-
.LnB
titán
válasz lsebestyen #253698 üzenetére
Ez tök fura. Remélem én nem fogok eltévedni. Mert egyébként én is rosszul tájékozódom, meg nem is vagyok ismerős arrafele. Szóval az sincs meg fejben, hogy melyik település után, melyik jön. Érdekes lesz.
Igen, ez így jött ki, hogy most megyek. Gondolkodtam tavasszal, meg ősszel is. De most ez van.
Nem tudom, hogy nevezzem e edzésnek. De azért vannak elvárásaim magammal szemben. Nem írok órát, de nem szeretnék tökölni, hanem haladni. Péntek nagyon korán reggel tervezek indulni. Hátha legalább az elején nem lesz tömeg.
Nem tilos a főúton tekerni egyébként? Valaki említette nekem már itt ezt, és úgy emlékszem, hogy tilos sok helyen.[ Szerkesztve ]
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
Friczy
senior tag
válasz lsebestyen #253705 üzenetére
Ugyan nagyjából három éve voltam a Balaton körül, de akkor a 71-esen nem volt kitéve a tilos tábla. Nyilván ahol mellette megy a kerékpárút, ott implicit tilos, de az elég sokszor lemegy a partra, ott miért ne maradhatnál a főúton?
Badacsony után Keszthely irányába már tudtommal kinn van a tiltó tábla, ott le szoktam menni a bringaútra. Tehát ha mondjuk Siófokról indulva Aliga felé megyek (nálam ez a gyakoribb), akkor Füredig, illetve a tihanyi elágazásig követem a bringakört, utána viszont kimegyek a főútra Badacsonyig (pontosabban egy kicsit tovább, ahol elmegy Szigliget irányába az útvonal, onnantól és a déli parton végig a bringautat szoktam követni. -
.LnB
titán
válasz lsebestyen #254115 üzenetére
És mennyit számíthat általánosságban, hogy egyedül mész, vagy hárman mentek?
Én sose mentem még mással. De ez a 36-os átlag durvának hangzik.„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
nagyúr
válasz lsebestyen #254119 üzenetére
Én csak 173 centi vagyok nekem annyira nem nehéz szélárnyékban mennem.
Més que un club!
-
fulton
addikt
-
flash-
veterán
válasz lsebestyen #254107 üzenetére
akkor ebbe csatlakozok! gőzöm sincs már, jópár évvel ezelőtt valami diskurzus volt itt a két csoport kapcsán, de már az is lehet hogy valamit keverek ( a memóriám nem a régi már, néha kezdem magam Palibácsinak érezni a mi kis falunkból
Tin: no jolvan, értem,
Mezga Aladár: ja közbe megtaláltam mi lehet a gond a TL-CN42-vel:
ő a lánc kopást is méri, így már ez is hamarabb mér olyat hogy cserélni kellene, mint ahogy egyébként valóban , ahol ez vagy egy bbb beesik, ott még a kiemelten ajánlott Pedro's Chain Checker Plus II, és a Parktool CC-4 még nem[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
fulton
addikt
válasz lsebestyen #254187 üzenetére
köszönöm a jó tanácsot. majd elválik a jövőben
Lehet nálam ez kicsit lassabb folyamat spd ellen is nagyon voltam emlékszem, és lám most meg...formálódunk[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
válasz lsebestyen #254482 üzenetére
Tapasztalataim alapján azt nem számolja, ha áll akkor minden áll nem csak a sebesség.
Viszont ha például garminban be van lőve hogy autostop pl 10km/h tól, akkor a garminban és a straván lesz különbség. Mivel a garmin csak 10 km/h és feletti mozgásnál számol, míg a strava 0-tól számol seb pulzus és minden mást is[ Szerkesztve ]
-
andrisbandi
őstag
válasz lsebestyen #254695 üzenetére
Nyári sapit, vagy
nyári csősálat kendőként hordva szoktam megvizezni kánikulában. Elvileg 5 fokot csökkent hőérzetben, de többnek érezni.kerékpáros sisakbetét sapka 500-as, Aquafreeze , fehér
decathlon【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
fulton
addikt
válasz lsebestyen #254704 üzenetére
+1 a sapira, anélkül nem is indulok el. Nekem is dekás van fehér. Könnyen koszolódik nehéz szépre kimosni, ezt leszámítva jól működik. És hasznos a sisak alatt.
Ma is pl kék kútnál fejem alátettem, jól megfürdettem, kezeim is, aztán jelentős komfort javulás menet közben[ Szerkesztve ]
-
balintbaba
tag
válasz lsebestyen #254704 üzenetére
de ma a hőséget megfejeltük a tempóval is
Tempó? Ha jól látom nincs meg a 35-ös átlag, az alatt az összes ride a topikban revovery-nek minősül. -
cattus
őstag
válasz lsebestyen #254709 üzenetére
Nekem is ez a dekás sapi van, bevizezve nyári hőségben jobb mint a sima sapka, jóval kevesebbet izzad a fejem vele, és ha jól lövöm be a víz mennyiségét az edzés végére pont meg is szárad.
Do the thing!
-
Friczy
senior tag
válasz lsebestyen #254709 üzenetére
Én kendőt használok (bandana) gyakorlatilag télen-nyáron, hidegben melegít, melegben véd a naptól és bevizezve hűsít.
-
vendingo
veterán
válasz lsebestyen #254802 üzenetére
2 óra után jött 100 méter emelkedés.
Kiszáradtam, illetve sütött a nap, az aszfalt meg olyan volt mint egy hősugárzó. Közel voltam a hőgutához, 193bpm után tennem kellett egy kitérőt bolt miatt, ott hidratáltam, utána tudtam csak továbbmenni.
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
vendingo
veterán
válasz lsebestyen #254813 üzenetére
Hajnalba keltem, szép felhős idő volt. Sajna hamar eltűntek a felhők. Amit még hozzáfűznék a mai tekeréshez, hogy SS-el nyomom.
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
jjeahh
nagyúr
válasz lsebestyen #254874 üzenetére
Köszi! Santic honnan van, aliexpress?
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
nagyúr
válasz lsebestyen #254946 üzenetére
háde... ezzel a két szememmel láttam-é!
elég bizarr volt. sokkot is kaptam tőle, csak most, 6 óra eltelte után tudok róla beszélni. ráadásul állt is a pedálokon, úgyhogy mégcsak nem is a pasija/tesója sisakja.Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
Toobee
veterán
válasz lsebestyen #255017 üzenetére
Varia, Ion, pedálfordulat, sebesség, pulzusmérő, axs váltás + telefon, amihez kapcsolódik nálam. Ja, azt akartam még írni, hogy ugyan nem túl felemelő dolog ezt kiemelni poztívumként, de nagyon jól kezeli az értesítéseket is, tehát végig tudok olvasni egy e-mailt normálisan, megjeleníti a csevegőkben az emojikat is, stb. Munka miatt sajnos nekem fontos ez a része is.
https://barbieripnk.hu/
-
Toobee
veterán
válasz lsebestyen #255019 üzenetére
Bárcsak tudnék annyit menni egyben, hogy gondot jelentsen az üzemidő. Mindössze annyiról van szó, hogy az 530-at hetente 1x elég tölteni 8-12 óra tekerés mellett, 3 éves akkuval. A Karoo meg új akkuval merült nekem 1,5 óra alatt 20%-ot, ezek nem túl jó kilátások a jövőre nézve.
https://barbieripnk.hu/
-
komlo654
csendes tag
válasz lsebestyen #255048 üzenetére
Milyen márkákra érdemes rámenni? 183cm vagyok, váz L vagy inkább M?
-
komlo654
csendes tag
válasz lsebestyen #255075 üzenetére
Rendben, köszi szépen
-
nagyúr
válasz lsebestyen #255048 üzenetére
miért inkább a felni?
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
nagyúr
válasz lsebestyen #255111 üzenetére
ühüm... idk, igazából kevés dolog idegesít jobban, mint a nedves fékfelületen csúszó fékpofa hangja... igazából ezért vettem tárcsásat.
egyelőre ez a hibrid cucc van, amit az 520hoz adtak. dupla bünti, mert bowden is van, ami nyúlik, meg légteleníteni/fékolajat cserélni is kell majd időnként, de egyelőre még nem tartok ott, hogy izgasson.Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
nagyúr
válasz lsebestyen #255111 üzenetére
Itthon tényleg nem létszükséglet de én azért nem bánom hogy tárcsásom van, nedves időben is van fékhatás meg a bő 90 kilómat azért kicsit jobban lassítja lejtőn lefelé.
Mondjuk nálam annó az volt az indok mellette hogy terveztem még külföldre menni komolyabb hegyekre. Erről természetesen még nem tettem le.Més que un club!
-
Fall-N
veterán
válasz lsebestyen #255111 üzenetére
Nem felesleges egyáltalán. A felniféknél minden jobb. A mechanikus is tud jó lenni, párszor leírtam (jó fék + jó kábelezés + minél kisebb surlódás). Ha jól be van állítva, simán állóra blokkol. Nekem igaz MTB-n van, de sok necces szituációban (város, pl. bamba gyalogos, figyelmetlen autós) állóra kellett fékeznem és simán megállított mindig. Pedig csak organikus betéteket használok (B01s), igaz elöl 180-as tárcsa van.
Esőben is van ugyanúgy fékerő, amit a felnifék nem tud. A felni sem kopik, nem kell rá fékező felület. Nem véletlen kopik ki lassan. Egyedül az az előnye outin, hogy könnyebb a tömege.Hidraulikus természetesen jobb, nekem egyelőre elég a mechanikus. Ha terepre is járnék, akkor váltanék hidraulikus fékre, mert ott többet kell fékezni.
Outinál a fékváltó miatt nehezebb a dolog, mert konkrétan baromi drága cserélni hidraulikus fékhez valóra. Igaz arra is van fél megoldás a hibrid tárcsafék.
[ Szerkesztve ]
-
Friczy
senior tag
válasz lsebestyen #255111 üzenetére
"outira alapból felesleges magyar domborzatra a tárcsafék,"
Egyszer gyere le Ürömről Óbuda felé
(jó, persze, kevés ilyen van) -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz lsebestyen #255162 üzenetére
Ha belegondolsz a jó felnifék kis túlzással olyan mint egy 28"-os (620mm) tárcsafékkel szerelt fék, vagyis ha minden klappol (jó felni, jó betétek, nem elmelegítve, stb.) szárazon nem lehet semmivel rosszabb fékezőereje mint a tárcsaféknek.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Tasunkó
senior tag
válasz lsebestyen #255162 üzenetére
És ha valaki alacsonyabb áron akar outit, egy jobban megépített bringa érdekében, ésszerű kompromisszum elengedni a tárcsaféket.
[ Szerkesztve ]
Kérek egy számot a jútútú
-
Fall-N
veterán
válasz lsebestyen #255162 üzenetére
Olyan sokat nem kell állítani. Akkor kell közelebb hozni a pofákat ha kopik a betét. Ez egy-két darab kattanással elfordítás egy 5-ös imbusszal. Avid féknél még szerszám sem kell, van egy piros marokcsavar.
Sajnos a fékút mindenhol fontos, mert a balfékek miatt ugyanúgy kell aszfalton is fékezni. Elég ha hirtelen fékez az autós.
-
Fall-N
veterán
válasz lsebestyen #255177 üzenetére
Szerintem mindhová kell a jó fék. Terepen az akadályok miatt, meg sok helyen fékkel fogod meg a biciklit, adagolva irányítod a farát stb.
De hosszabban kifejtve, azért jobb mostmár tárcsafékes outit venni, mert akkor 100%-ig biztos, hogy van a vázon és a villán Flat Mount rögzítés, a kerékszett és az agy is kompatibilis. Ha felnifékes outit vesz az ember akkor később lehet, hogy nem lehet átállni rá. Ezért akár jobb a mechanikus fék is, amit később lehet fejleszteni hidraulikus fékre, ha van rá igény.
-
Friczy
senior tag
válasz lsebestyen #255162 üzenetére
Állítgatni a felniféket is kell, ahogy kopik a betét. De igazából mindegy is, mindkét (ha a mechanikus tárcsaféket külön nézzük, akkor mindhárom) rendszernek van előnye és hátránya is.
-
szimpláncsak
tag
válasz lsebestyen #255303 üzenetére
Én csak az eredményeket figyeltem és csak most jutott el hozzám a női időfutamon történt visszàssàg, hogy nem a leggyorsabb lett a bajnok. Papíron biztos rendben van, de etikailag már nem biztos.
-
dom1n0
senior tag
válasz lsebestyen #255303 üzenetére
Behuzza szerintem Valter Ati
-
szimpláncsak
tag
válasz lsebestyen #255308 üzenetére
Ezért mondtam, hogy papíron rendben van biztos, bár mivel tudták, hogy kettőjük között fog eldőlni azért illett volna ràkérdezni. A mai női mezőnyverseny rajtja is lehangoló volt azért mezőny nélkül.
-
dom1n0
senior tag
válasz lsebestyen #255314 üzenetére
Mas kavehaz mint a tobbiek
-
Ringman
nagyúr
válasz lsebestyen #255328 üzenetére
egyből gp5000-re kell váltani
-
balintbaba
tag
válasz lsebestyen #255308 üzenetére
Én sajnálom Petrát. 6030D ötletét támogatnám hasonló esetekben, döntsék el ketrecharcban kié legyen az elit magyar bajnoki trikó.
Mondjuk Petra ellen a férfi WT mezőny többsége is magas odds-szal indulna.
-
Ringman
nagyúr
válasz lsebestyen #255332 üzenetére
a cinturato velo is jó 4évszakos guminak, de az is gp5000-árban van.
+ a magyar utakra tekintettel beleraknám a legnagyobbat (28-30-32, ami épp van a modellből), ami elfér a vázban -
6030D
Ármester
válasz lsebestyen #255345 üzenetére
Szerintem ez máshol is így van, pl Elitebe csak licensszel mehetsz. Ami egy OB-n nyilván nem számít, de az elite megy az ob címért. Meg a sok másik a korosztályosért.
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Csokicsibesz
tag
válasz lsebestyen #255345 üzenetére
Akkor ez ilyen tipikus magyar műbotrány.
Le volt írva, hogy kell nevezni, úgy nevezett mindenki. A kislány korosztályos bajnok lett, de valaki az interneten ehhez is jobban ért és megszakérti
Csak a szokásos. -
vhunor
őstag
válasz lsebestyen #255111 üzenetére
Nekem mindkettő van aktív használatban. Szerintem a megfelelő váz (szögek, tengelytáv, csillapítás), jó gumik, jó felnik (passzoló fékbetéttel) és egy 110-120-as stucni több magabiztosságot ad, mint önmagában a tárcsafék. Sőt, kb. 32 mm-es gumi alatt a tapadási felület szűkössége könnyen veszélyessé is tehet egy erősebb tárcsás (vész)fékezést, mert a fékhatás erőssége és a tapadási felület nincsenek köszönő viszonyban.
Én a felnifékes vázamon érzem magam a legjobban lejtőzéskor, mert az egész összhatása jobb, mint amennyi pluszt a tárcsafék nyújt.
Továbbá, csak néhány karbon felni nyújt jó fékhatást felnifékes kivitelben (ENVE, Campa/Fulcrum AC3, a modernebb Corimák). Alapvetően egy jó alu kerékszettet érdemes használni.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs