Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • sebgutkopf

    őstag

    válasz deny330 #227435 üzenetére

    Biztosan nagyon sokat fejlődtél, 5 nap bikepark az nagyon intenzív, már az gratulációt érdemel, hogy fizikailag képes voltál minden nap bringázni. Egy ilyen parkban 1 nap alatt annyit lejzőzöl (m-ben kivejezve), mint amit itthon nagyjából egy hónap alatt tudsz egy analóg bringával. Így ha egyik nap csak kevesebbet is mentél, akkor is több mint 4 hónap bringás tapasztalattal gazdagodtál, ráadásul intenzív verzióban.
    Alpokban nagyjából a talaj kapcsán tényleg az van, hogy akkor van sár, amikor épp esik, ha már elállt, onnantól nagy gond nem lehet, mert köves a talaj, nincs agyag.

    Ha még visszatértek és több fícsört tartalmazó igazán parkos pályák is érdekelnek akkor nézzetek át a hegy túloldalára Leogangba. Mivel egy régió, ezért a Leogangban és Saalbachban kiadott felvonó kártyák működnek a másik felvonóján is. Leogangban viszont vannak olyan pályák is, amihez nagyon fel kell kötni a gatyót, miközben flow line ott is van, mert az minden parkba kell. A teljes pályahossz (km-ben kifejezve) kevesebb Leogangban, ezért sokkal jobban karbantartott mint a Saalbach-i nyomok, kevesebb helyen vannak szétfékezve a pályák, folyamatos a karbantartás és jóval koncentráltabban vannak a nyomokon a parkos feature-ök.
    Nekem a két oldal között az a benyomásom, hogy Saalbach a családiasabb trailcenter környezet, kisebb tudással sok pálya bejárható, míg Leogang az ízig vérig bikepark, ahol legendás pályák vannak, oda tapasztaltabb rider való.

  • sebgutkopf

    őstag

    válasz gulupeti #227546 üzenetére

    Nem véletlenül javasoltam a komplett fék beszerzésést, mert az egyrészt működik együtt tutira, másrészt a komplett shimano fék doboznak a része a vágás után szükséges új roppantó gyűrű és minden, ami gond nélküli méretrevágás szükséges (kivéve a kábelvágó és a légtelenítő szett).
    Abban viszont nincs igaza a szerelőnek, hogy a légtelenítés olyan bonyolult lenne. Shimano-nál talán a legegyszerűbb. Felül a tölcsér, lentre meg egy fecskendő, alulról átnyomsz a rendszerel kb 25-30ml fékfolyadékot, utána meg a bubus játék van csak hátra a karon, nem egy agysebészet.
    Ha marad a meglévő fékkábel, akkor én mindenképpen javasolnám, hogy legalább alul legyen újra vágva a kábel és csatlakoztatva a banjo-hoz mert az a csatlakozás (nem merőleges vágás) is lehet a szivárgás oka.

  • sebgutkopf

    őstag

    válasz deny330 #227504 üzenetére

    Gratulálok az új bringához! Majd mutasd meg!

    Na igen egy ekkora parkozás után itthon ilyen érzések jelentkeznek:
    - rövidek a pályák
    - kevés és nem olyanok a fícsörök mint egy parkban. Ami nem feltétlen csak azt jelenti, hogy kisebb (többnyire tényleg kisebbek, de vannak már nagyon nagy dolgok is itthon), inkább kevésbé átgondolt, ami miatt veszélyesebb lehet. Parkokban sokat számít, hogy minden úgy van megépítve, hogy a lejtésből és pumpálásból beletekerés nélkül minden akadályhoz elérhető az optimális sebesség.
    - itthon nagyon kevés a nettó bringázási idő (lejtőn töltött idő) egy parkhoz képest. Ezt drasztikusan tudja javítani egy trail/enduro ebike és akkor van egy itthoni bikeparkja az embernek

    Mi holnap is megyünk Semmeringbe, jó idő lesz, nagy meleg nélkül (14-18 fok), optimális a csapatáshoz.
    Kis technikai tudású embert csak flow trail-re szabad vinni, nekik az is nagyon fárasztó. Az, hogy fél nem baj, a túl bevállalósak meg anélkül is rá mernek menni valamire, hogy tudnák mit is kéne csinálni ott a ridernek, hogy megoldja, majd lesz valahogy. Ebből a majd lesz valahogyból szokott kórház lenni.

  • sebgutkopf

    őstag

    válasz deny330 #227668 üzenetére

    Gratulálok a géphez, szép bringa! Oldalról azért látszik a váz - kerék méret aránya, hogy ez 27,5. Mit csináltak ezzel, garázsban állt? Mintha új lenne :C

    Felfüggesztés: lyrik igazán a debonair-el lett jó (2021-modellévben jött a charger frisebb verziója), meg persze a charger 2.1 csillapítással. Kérdés ezekkel fejleszhető-e a bent lévő, ha nem csak az egyiket nem éri meg cserélni. Most meg ugye ott tartunk, hogy 2023-as modellévre itt a charger 3 és a debonair 2, amikben a hangolás változtatása mellett az apró vibrációk csökkentésére "feltalálták" a gumi szilentet (ilyen nincs a fox-okban).
    Nekem van 2021-es specifikációs lyrik-em a park gépben, a villanyoban fox38, mindkettőt örömmel használom jól működnek, egyik esetében se érzem a viszketést a cserére. Mondjuk azt érezni, hogy a fox38 az merevebb és kicsit máshogy használja a rugóutat, erősebb a támasz a közép tartományban. Azt most próbálgatom 1 tokennel ekvesebbel.

    Semmering:
    Nekem ismerős terep már voltam is elég sokszor, de mindig úgy tudok visszatérni, hogy előtte tudom melyik feature-t szeretném ez úttal kipipálni, amit korábban nem tudtam/mertem.
    Reggel kicsit nehezebben melegedtem be a 3. körben kedztem csak érezni, hogy végre nem vagyok olyan merev és rendesen mogzok a bringával. Utána feloldódtak a gátlások és amiért mentem hamar meg is csináltam. A slopestyle park végén a két nagy lyukas ugró volt a cél (a középső drop-ról rávezetve (ezt már korábban megcsináltam) tudtam megfelelő tempót rá szerezni. Így simán be is adtam:

    Utána pedig akkor már kamerán kívül egyik srác ráhúzott a nagy pallós drop-ra, így túl is teljesítettem a napi tervet. Itt a középsőn megyek, tehát az itt tőlem balra lévő az, ami mondhatni ajándékba jött, mert magamtól nem tudtam milyen tempó kell hozzá. Az felfelé dob, de az érkező lent van és sok sok méterrel odébb, így nem igazán praktikus rajta elesni :DDD

    Becsületből utána még mentem egyet a downhill vonalon is csak, hogy érezzem meg tudom csinálni, de azon nem szeretek többször menni, az egész nagyon ráz, mint egy végtelen sziklakert. Itt is meglepett hogy év közben néhol mennyit változik a pálya akár az esőtől, akár a rajta rendezett versenyektől.
    Jó napot zártunk, tiszta magyar nap volt, sok ismerőssel, baráttal találkoztunk kint és rendesen elfáradtunk.

  • sebgutkopf

    őstag

    válasz andrisbandi #228243 üzenetére

    Ha eddig tényleg az ürügyet kersted arra, hogy nagyobb féket vegyél, akkor az meg is van neked:
    1. egy trail ebike-ra 4 dugós fék való. Az bírja a terhelést.
    Speci meg ismét egy nagy csalódás, hogy egy ilyen drága és terepre való bringán pont a féken van pofájuk spórolni és ilyen súlyosan alulméretezik a féket. A level t az XC felhasználásra való féke a sram-nak. Nem is értem mi keresni valója van egy trail ebike-on.
    2. A 4 dugós fékeknek jobb hőtűrése van, nem csak a plusz fékerő a lényeg, hanem a kemény lejtők extra terhelése miatti többlet hőhatás és intenzívebb használat elviselése. Szóval ha maradsz sram vonalon akkor minimum az ebike specifikus guide RE (ez lényegében egy code féktest + guide fékkar), vagy rendes code (R vagy fékkarban a finomabban mozgó RSC).
    Meg persze ott vannak a shimi és magura 4 dugós fékek, ha ásványolajos irányba mennél.

    Ha pedig trail ebike és jön a 4 dugós fék és szerted a terepet, akkor csakis a fémes (szinter) betét. Felejtsd el a félfémeset, organikusat, mind nagyon gyorsan kapnak intezív haszálatnálat során, a fémesnek ugyan kell egy kis alap hő ami első féktávon +1 húzás, utána úgy harapnak ahogy egy másik se, a karon persze érezni, hogy keményebb a betét és határozottabb a kontakt pont a tárcsával.
    Félfémes betéteket egyébként szeretem én is, mind éreztre, mind fékhatásra, viszont analógon is sikerült belőle 1 év alatt 3 szettet elkoptatnom.
    A teljesen fémes betétnél ami még szempont, hogy az kimondottan igényli, hogy néha büntetve legyen, mert ha mindig csak simogatva van, akkor nem tud rendesen kopni a felső réteg (kifényesedik) és gyengül a fékhatás. Rendes terep használat esetén ez nem létező probléma, inkább arre felhívás, hogy ezért nem tesznek közlekedési célú, túra, síkabb terepre szánt bringára stb... fémes betéteket a gyártók.

  • sebgutkopf

    őstag

    válasz jjeahh #228252 üzenetére

    A fékhatás maximális erősségét jellemzően nem a betét határozza meg. Egy organikus betét surlódási együtthatója is ugyan akkora tud lenni mint a többi betété. Nagyobb fékhatást mással lehet elérni, mint
    - első körben nagyobb féktárcsa,
    - a nagyobb fékfelület: ez lehet a 4 dugattyú miatti hosszabb a betét, vagy a kevesebb kivágású féktárcsa is növeli a fékfelületet,
    - az olyan huncutságok mint a torziók csökkentése: vastagabb, merevebb féktest, ami kevésbé nyílik szét, fém fékvezetékek (szintén kevésbé tágul - hope használ ilyet).

    A betét fő jellemzői inkább a hőtűrés és a kopás gyorsasága. A kontakt érzete lehet más és a fékerő felépülése is eltérhet, de óriási különbség nem nagyon lehet fékerőben. Ettől még senkit se biztatnék ismeretlen, olcsó betétek beszerzésére, mert ez a legfontosabb biztonsági felszerelés nélkülözhetetlen része.
    Foghat egy organikus betét nagyon jól, ha kemény hőterhelést kap hosszú lejtőn vagy nagy sebességről lassításnál, akkor a fékút elején nagyon jól harap, a végén meg elkezd nyúlni, csökken a fékerő, akár extrém módon is, míg egy fémes betét abszolút elemében érzi magát, amikor az organikus betét az életéért sikítva feketedik rá a tárcsára.
    Egy XC-snek soha se lesz szüksége fémes betétre, sőt kimondottan kerülje el, soha nincs ilyan intenzív használat, hogy bármi előnye lenne a fémesből, sőt inkább hátrány. Míg egy DH, vagy enduro felhasználás esetében pont fordítva, ott a fémes az igazi és az organikus gyors kopás és gyengébb hőtűrése komondottan veszélyes tud lenni.

    Meg közben ott vannak a köztes komponensek a kerámiás organikus és egyéb huncutságok, amikkel pl a trickstuff és még néhányan tudnak nagyokat alkotni. Nekem fékerőre a trickstuff power nagyon tetszett, a hőt is bírta, de parkban mindössze 5 nap alatt elkopott.

  • sebgutkopf

    őstag

    válasz andrisbandi #228255 üzenetére

    A fémes betét se nyikorog, ha mégis, akkor az rosszul van beállítva, mindenki azt használ a társaságban senkié se nyikorog. Ha frissen vizes, akkor dudál, amíg le nem szárad róla, ami kb 1 komolyabb féktáv.

    Ujjon érezhető nagy fékerő különbség nem lehet (2 vs 4 dugó), mert ha az lenne, akkor adagolhatatlan lenne a fék, azonnal blokkolna a kerék. Ezt a mesésen sok fékerőt a shimi saint tudja legjobban produkálni, annyira sikeresen, ha véletlenül rázkódik egyet az ujjad az első fékkaron, máris bukfenc vagy blokkolő első kerék a jutalom érte. Shimano szponzoros versenyzők ezért XTR fékkarral használják a saint féktesteket, mert az XTR karban nincs benne a szervó.
    A lényeg, hogy a max fékerő, amit a fék tud az szándékosan nem egyenlő a kis fékkarerővel elérhető fékhatással, hogy modulálható legyen. Idővel nőhet az igény a kényelem iránt (könnyű fékkar érzet, sok rásegítés mint az autóknál), ezzel meg egyre jobban fog terjedni az abs, amire most még furcsán nézünk. Egy versenyzőnek ez maga a szentségtörés, míg a gyengébb fizikumú kiránduló vásárlónak meg pont ez teheti elérhetővé és kívánatossá a dolgot.

    Speci nagyon jó vázakat gyárt, miközben az a profit éhség és sz@rrágás, amit a komponenseken elkövetnek a baromi drága gépeiknél ... ez az a filozófia, ami miatt még nem voltam hajlandó tőlük bringát venni. A vázaik (geo, kinematika) viszont tényleg remek mind, ők azok akiktől inkább frame settet érdemes venni komplett bringa helyett.
    Ezzen nem akarom leszólni a levo-dat, ami tényleg jó és az elekromos rendszerek integrálása is példás.

  • sebgutkopf

    őstag

    válasz m72 #228269 üzenetére

    a dugattyúk össz felülete nagyobb, ezzel pedig arányosan nő a nyomóerő azonos fékfolyadék nyomás mellett.

    A képletből egyenesen következik, hogy a nagyobb fékhatáshoz nagyobb súrlódás kell, amit vagy nagyobb féknyomás (nyomóerő) kell, vagy azonos féknyomáshoz nagyobb felület. pedig arányosan nő a nyomóerő azonos fékfolyadék nyomás mellett

    Minden súrlódó betét anyagnak van egy maximális felületi nyomás értéke, amit kibír. Ha olyan nagy a betétre ható nyomóerő, hogy ezt meghaladja a nyomás, akkor értelemszerűen a felületet kell növelni.
    Ez is igaz, fontos paraméter.

    Ha a maximális súrlódó felület lenne a cél, akkor nem lyuggatnák agyonra a versenysportokban a féktárcsákat
    Itt van némi pontatlanság. A lyuggatásnak/bevágásoknak más szerepe van, amit meg kell oldani és annak előnye egyes esetekben nagyobb mint az elvesztegetett fékhatás, azt mással kompenzálják/visszaadják (nagyobb átmérő, szélesebb tárcsa, még több dugattyú).
    Ha már versenysport példa: egy F1-es autó féktárcsájának felületén pontosan 0 lyuk van, ez különösen a régi 13"-os felniknél volt szűk keresztmetszet, hogy nem pocsékolhattak el fékfelületet, mert a tárcsa átmérőjét nem volt hova növelni.
    A hűtés belül van megoldva, azt viszont nem tudom, miért nem téma nekik a betét felületének a folyamatos frissítése.

  • sebgutkopf

    őstag

    válasz Alg #228299 üzenetére

    Egyébként megfogtad a lényeget.
    A súrlódési együttható ugyanis együttható létére a hőmérséklet függvényében változik, ráadásul anyag/felület típutoktól függően, erre tudtommal nincs fix képlet. A felületek hőmérsékletének növekedésével egy pontig nő, utána pedig csökkenni kezd az együttható. Így a kevés anyagot tartalmazó tárcsa nem kielégítő hőátadó képessége miatt, ahogy írod is az optimális hőmérsékleti ponton túl, a csökkenő csúszási együttható miatt veszít fékerejéből, ami egy ideig az ujjad erősebb szorításával tudsz kompenzálni a fékkaron.
    A hőmérsékleti probléma pedig mind a féktárcsa, mind a betét témakörben igaz.

    ui: felnifék - ott a fékbetét (és annak hőmérséklete) a szűk keresztmetszet, a felninek valóban van elég ideje hűlni.

  • sebgutkopf

    őstag

    válasz zeus_2k14 #228386 üzenetére

    Egy szó: Fidlock
    Szettben megvehető kulaccsal együtt amin rajta van a befogadó rész is. Egyszerűen kivehető, visszarakásnál nem kell célozgatni, nincs az az ütés, rázkódás, esés, amitől kiesne.
    Ha meg épp nem viszel magaddal kulacsot, akkor olyan mintha nem is lenne rajta és nem csúfítja el a bringát egy üres kulacstartó.

  • sebgutkopf

    őstag

    válasz Hasaggymeg #228422 üzenetére

    Nem kötözök én rá boa-val mágnest. A komplett szettem van: [link]
    Ez a kötözős talán beetető lehet arra, ha valaki idegenkedik, hogy nem elég univerzális, ennek én kevésbé látom értelmét az eleve fidlock-ra tervezett kulaccsal szemben.

    A lényeget megfogtad, menet közben nekem irreális inni belőle, főleg FF sisakban kivitelezhetetlen. Amikor megállok a hegy tetején mielőtt indulnék lefelé, akkor iszom.
    Nyáron ha tekerős bringázás van ezért is szeretem az ivózsákot, mert a tömőt bármikor be tudom fordítani a ff sisak alá is, mondjuk felfelé mászás közben.

  • sebgutkopf

    őstag

    válasz Dark Archon #228424 üzenetére

    Kérem lehetőleg semlegesen olvasni, amit írok: Mindennek az értéke szubjektív és egyéb faktorokhoz mérten relatív más arányokat mutat.
    Amikor veszik az emberek a bringákat 2-5 millió huf értékben és zsebből kifizeti mint egy jó ebédet az étteremben, azt nem igazán fogja földhöz vágni egy fidlock rendszer ára, ami a bringa értéke mellett elenyésző aprópénz, ellenbenben nagyon szépen integrálódik egy szép bringa vonalaiba, letisztultabb és praktikus.

  • sebgutkopf

    őstag

    válasz stickermajom #228675 üzenetére

    Azta! :Y
    Igazán egyedi élmény lehetett ott bringázni egyet, ráadásul egy ekkora pálya rendszerben nem csak megunni nem tudtad, de valószínű úgy bejárni se a pályákat, hogy báremelyiket már igazi tempó eléréséig be tudd gyakorolni.
    Ahogy nézem ott hétvégén jobb idő volt mint itthon. Mi úgy jártunk vasárnap, hogy elmentünk Semmeringbe, de ott nem akart enyhülni az eső (pedig azt ígérték), így végül átmentünk Wexl-re (idő kémeim jelentették ott nem esett) és ott bringáztunk egy nagyon jót. Viszont hőmérsékletből olyan 6-8 C volt a teteje és volt szél, de cserébe semmi sár és tömeg se volt, ami ott ritka.

    Ha van kedved és időd mesélhetél erről a kanadai bringázásról kicsit részletesebben és persze a bérelt bringáról is (Rocky Altitude?) mondhatnál egy rövid verdikt-et.

  • sebgutkopf

    őstag

    válasz -=RelakS=- #228701 üzenetére

    Ideje lenne megtanulni fékezni :D
    Lassításra az első fék való, a hátsóval a bringát pakoljuk. Pont az első betétnek kéne jobban kopnia, max egyformán, ha félősebb vagy. Ha ennyire hátul fékezel kicsit erőltetheted azzal is az első használatát, hogy az első fékkar fogáspontját (vagy fékkart) kijjebb teszed a hátsótól így azonos húzásra jobban elől lesz a fék balanszod.

  • sebgutkopf

    őstag

    válasz -=RelakS=- #228772 üzenetére

    a távtartót a bringabolt fejjel lefelé szerelte fel

    Ez azért kemény hanyagság a bolt részéről :(((
    Így viszont simán lehet, hogy visszavonom és nem a te fékezési tudásoddal van a gond, hanem az eszköz volt rendeltetés szerű használatra alkalmatlan.

  • sebgutkopf

    őstag

    válasz bardi #228783 üzenetére

    A folyamatos fékezést egy tárcsa, betét és féktest se tudja elviselni tetszőleges időtartamig, akár hány dugattyús, akármilyen a betét anyaga. Az persze észrevehető különbség mennyi idő után melegszik el valami a rendszerben (vagy épp már minden).
    Fékezni nem folyamatosan kell, hanem szakaszosan, ezzel vissza tud hűlni a rendszer. Ha valaki gyengén, de folyamatosan húzza a féket, azzal is folyamatosan melegíti a rendszert. Hűlni érdemben akkor tud a fék, amikor pihen, nem húzod.
    A féknek van egy optimális üzemhőmérséklete, ami alatt gyengébben fog (súrlódás erőssége függ a hőmérséklettől, ami a betétre és a tárcsára is igaz), így az első fék teljes "kímélése" pont azt erdményezi, hogy az első féktávnál nem fog az első fék igazán úgy ahogy kéne (organikus betéttel ez kevésbé észrevehető), miközben a hátsó már nem fog úgy ahogy kéne, mert túlmelegedett (organikus betét főleg hamar túlmelegszik).

    Szóval a minnél rövidebb ideig tartó fékezés a cél. Hosszú aszfaltos lejtőn ugyan ez érvényes, ott még azzal is lehet játszani, ha nem mer a bringás igazán intenzíven fékezni, hogy felváltva húzogatja az első és hátsó féket, így mindkettő kap terhelést és visszahűlési időt.
    Kemény terepen is igaz, hogy meg kell tudni találni azokat a pontokat a pályán, ahol nem fékez az ember, mert az akadályokat úgyis úgy lehet teljesíteni, hogy ott el kell engedni a féket (előtte és utána lehet fékezni), különben a bringa nem tud rendesen működni.

  • sebgutkopf

    őstag

    válasz jjeahh #228815 üzenetére

    Olyan ez mint a Grim donut az 57 fokos fejcsővel. Igaz azt csak állatorvosi lónak készült, amikor a fejcső laposítás nagy divattá vált minden kategóriában és elméletben a trendet folytatva számoltak egy érétéket, hogy mennyi lehet X év múlva a fejcsőszög, ha így megy tovább.
    Vicces jószág, meredek lefelében jó, de nem túl meglepő módon kanyarodni már nem tud és sík terepen, vagy kis sebességnél a berugózásnál brutál terhelést kap a váz a fejcső - alsó vázcső találkozásnál. Ezek azok a bringák, amikkel csőrösre kell ugrani, akkor tud működni az első felfüggesztés. :D

  • sebgutkopf

    őstag

    válasz stickermajom #228851 üzenetére

    Most nagyon irigyellek, hogy ott bringáztál. A videókon nagyon tetszik, hogy vegyesen vannak a technikás köves, gyökeres, dh-sabb részek vegyítve köztük a kanyarokkal és ugrókkal tarkítva. Ahogy nézem a tapadás is elég jó tud lenni, ami a meredek részeken kell is. Hatalmas élmény lehetett!

    A visító fékű helyi vagányok :D :C tényleg így van sose lehet tudni, hogy ki az aki nagyon tud és csak szerény, és ki az aki a nagy duma ellenére lassú és semmit se vállal. Ezért szeretem igazán az összeszokott csapatot, akkor tudjuk a sorrendet hogyan menjünk, ha meg vagy valaki új akkor arra rámehet egy pár szakasz mire kialakul az igazi sorrend és még akkor is vannak egyéni tudásbeli eltérések. Van olyan srác, akivel rendszeresen váltottuk a sorrendet a pálya jellegétől függően, mert a dh-sabb részeken jóval erősebben megy tőlem, míg az ugrókkal tarkítottakon meg én vagyok a gyorsabb és aki többet vállal.

    Kisebb bringáról egy hosszabb rugóutas felé menni mindig egyre lágyabb és megbocsátóbb érzetet kelt. Jó gép az altitude, EWS-en is jól szokott szerepelni, talán inkább enduro versenygép, ami a sebességre van kihegyezve, mint ugrálós park gép. Az meg, hogy most természetes közegében kipróbáltál egy ilyen gépet és ha tetszett, biztosan elindít néhány gondolatot benned, ha rendszeres parkozásra adnád a fejed :)

  • sebgutkopf

    őstag

    válasz Toobee #228855 üzenetére

    Az igen! Ilyen helyre mész és mehet a gravelre is az 1x mellé a chainguide/bashguard kombó :D

  • sebgutkopf

    őstag

    válasz stickermajom #229177 üzenetére

    1-2 perc lefeléért nincs túl sok motivációm 15-20-at tekerni

    Ajajj! Kezdődik! :D
    Ebből lett nekem is az ebike. Amiről azóta is azt mondom, hogy a legjobb döntés volt itthonra. Idén is megvolt a 12 külföldi bikepark nap, így még van létjogosultsága és egyelőre marad az analóg gép is. Ha lecsökkenne 2-4 napra, akkor majd valószínű meghozom a döntés és csak a villany enduro gép marad. Egyre több nagy rugóutas ebike-ot láttam idén a parkokban, amikor a gazdik már nem tartanak fent külön analógot és már a lefelében sem érzik a hiányt.

  • sebgutkopf

    őstag

    válasz 6030D #229533 üzenetére

    Kérj tőle telefonszámot, hívd fel és a beszélgetésből kiderül. Aki tényleg venni akar az nem fél beszélni róla személyesen.
    Ha nem ad számot, akkor kamu, de ha van kedved játszani vele, akkor kérj be tőle a "postázáshoz" egy valag személyes adatot a cipőméretéig, kreténbe nyomva még jövedelem igazolást is... és a telszám ugye a futárnak is kell különben nincs deal, meg a biztonság kedvéért utaljon előre és az átnemvétel biztosítására dupla kaucióként a bringa árát 2x kéred, majd visszautaloda felét, ha tényleg átveszi és persze eur-ban kéred 2 külön számlára. :DD Még vannak ötleteim.

  • sebgutkopf

    őstag

    válasz andrisbandi #229797 üzenetére

    Sram-ot nem kell barkácsolni, főleg beütni (benyomni) nem. Ott menetes a tű, amit egy a fékhez járó T10-es kulccsal kell becsavarni minden erőszak és erőlködés nélkül a fékvezetékbe, nincs szükség célszerszámra. A dot olajat max a fecskenőben látni. :)
    Otthoni szerelhetőségben, elérhető service kit-ekben és annak támogatásában példás a márka hozzáállása.

  • sebgutkopf

    őstag

    válasz andrisbandi #229929 üzenetére

    Bármilyen kenőanyaggal, bringás folyadékkal érintett munka elvégzése komoly kihívásokat jelent a lakásban szerelőknek. Én ugyan az előszobában szerelek, de ott is nagyon vigyáznom kell és persze mindig kapom a villámló tekinteteket, hogy mit koszolok már megint :DDD
    Persze idővel ahogy jön a tapasztalat, finomodnak a módszerek, egyre tisztábban tudok szerelni, jobban készítem elő a terepet, eszközöket, hol mit fedek, mit zacskózok, egyéb trükkök stb...
    Az első dot-os élményem aggódással teli volt, lecsöppent a kőre stb... Ma már nem csak gyorsabban végzek, de az utólagos tisztogatási is minimálisra csökkent.

  • sebgutkopf

    őstag

    válasz varsam #230036 üzenetére

    Burgerland trails-t próbáltátok már? Neked Kőszegről a szomszéd falu.
    Ami videókat láttam róla eddig, engem kevésbé vonz, nincsenek rajta igazán nagy fícsörök és a hosszabb nyomok lejtése pedig elég "mérsékelt". Olyan igazi családias helynek néz ki.

    Semmering-en a kék nyom az ulgra gagyi, egy kezdőnek a piros nyomok meg lehet elsőre nagyon meredekek és talán félhetnek. A te tudásoddal viszont Semmerering nagyon élvezetes tud lenni, sok kör lepörgethető egy nap.

    Szombaton egyébként nem voltam messze tőletek. Park szezonból átkapcsoltam magam a hazai ebike szezonra és megnéztem a híres Sopron downhillt. Mit mondjak nagyon komoly pálya, a downhill nyomon olyan méretű akadályok és ugrók, meg tempó kell, amikre csak úgy pislogtam mint a 10 éves kisfiú a sztrip bárban. :Y
    Ide biztosan vissza kell még jönnöm, a freeride nyom volt az, amin egy nap alatt el tudtam érni annyi fejlődést, hogy vállalható menetet és videót tudtam belőle csinálni. Íme: [link]

    Minden elismerésem az építőknek és a város hozzáállása is példás, hogy lehetővé teszik a leglális pálya építést és használatot, nem keresztbe tesznek neki, így az ország legszinvonalasabb és talán leg nehezebb pálya rendszere tudott kiépülni.

  • sebgutkopf

    őstag

    válasz varsam #230053 üzenetére

    Tervben van Kőszeg meglátogatása, mert még nem voltam és tudom a "Patkány bikepark" jó buli. Egy helyi vezető meg igazán jó dolog, szóval köszönöm a felajánlást, jelentkezni fogok. :)

  • sebgutkopf

    őstag

    válasz Hasaggymeg #230123 üzenetére

    Én saját káromon egy dolgot tanultam meg a tpi-ről. A magas érték sűrűbb szövést jelent, amihez vékonyabb szálak kellenek és ugyan jobban terül, de egyben vékonyabb oldalfal lesz, ezért könnyebb kivágni egy kővel. Magas tpi-s gumiből nekem vagy nagyon sok réteges kell, vagy vastagabb szálúból (kisebb tpi) kevesebb réteg is elég.
    Ez is a melyik ujjamba harapjak téma.

  • sebgutkopf

    őstag

    válasz jjeahh #230142 üzenetére

    Maradjunk annyiban, hogy mindent ki lehet vágni. :DDD
    A legdurvább DH már alig deformálódó 1,5 kg-os külsőt is ki lehet vágni, bár azt már tényleg nehezebb lehet.

    Kivágásom futófelületen volt már E13 enduro gumin 2x. Maxxis-ban Exo, exo+ (a 120TPI miatt könnyebb kivágni mint a sima exo-t), sőt már DD casing-es külső kivágását is ki tudtam pipálni. A 1,5kg-os drótperemes DH casing-et nem vagyok hajlandó a súlya miatt bevállalni.
    2022-es modellévre az EXO+ szövetsűrűségét levették 120-ról 60-asra, a gyártó szerint a ritkább szövéshez tartozó mastagabb szálak erősebbek és ellenállóbbak.

    Oldalfal és futófelületen is sikerült már vágnom.

    A leggyakoribb kivágási okok:
    - köves talajon kanyarban a szélső bütyköt levágja egy éles kő, vagy alávág a tövénél, aminek hatását lehet erősíteni, ha esetleg blokkoló kerékkel esel be a kanyarba. De fékezés nélkül is előfordul. Nagyon nagy az igénybevétel és nagyok a terhelések a gumin.
    - sima felütés és a felni kivágja az oldalfalat persze a gumi tövénél. Itt lehet rider hiba, valamit nem veszel észre és nem tehermentesíted a bringát és kap egy nagyon nagy terhelést/ütést.
    - Alpok köves, sziklás talajából pengeszerűen kiálló kő/szikla darab, akár egy kisebb terheléssel átgurulással is ki tudja vágni, ha szerencsétlen szögből kapod be. Keményebbre fújt külső ez ellen segít a védekezésben, de akkor meg nincs tapadás. Jó szórakozás balanszírozni mi az a nyomás, ami még tapad, de már kevésbé sérülékeny.

    Minél aggresszívebben megy valaki, annál keményebb guminyomás kell, különben állandó defektek kísérik az életét.

  • sebgutkopf

    őstag

    válasz jjeahh #230162 üzenetére

    Az ilyen magas szövetsűrűség vékony szövetet jelent, így a súly valószínűleg alacsony, a defektállóság jó kérdés, egy magasabb guminyomás jelentősen csökkenti mind a defekt, mind a felni felütések kockázatát és a te müfajodban természetesen a könnyű gumi kritikus faktor.
    Mi gravity-sek is szeretnénk a könnyű gumit és kereket, ha kibírná.

    Gumi terhelés szempontból egy fully kíméletesebben bánik a gumival mint egy merev gép, egy merevvel hamarabb jönnek a defektek és hamrabb lesz nyolcas a kerékben, mert ott amikor behatás van azt telibe kapja a gumi és felni. A felfüggesztés nagyon sokat simít a kerék grafukusan szemléltetve tüske szerű csúcsérték terhelésein.

    Nem utolsó faktor pedig, hogy ki hol bringázik és milyen a talaj. Nagyon eltérő körülményeket szoktam tapasztalni itthon, a Kárpátokban és az Alpokban bringázva.

  • sebgutkopf

    őstag

    válasz stickermajom #230237 üzenetére

    Számok!!! :DD

    De jó így ránéztem én is:
    2022
    analóg bringa: 1561 km és 49.212 m szint
    villany bringa: 1108 km és 43.695 m szint
    tehát összesen 2669 km, ami alatt 92.907 m szintel kellett megküzdenem.

    Azt hiszem elég keveset megyek sík terepen. :DDD

    Na ja mondjuk ha a parkozást kiveszem, akkor az analógos statból a szint túlnyomó többsége kiesik, bár azt se értem miért rakja bele a strava lévén a felvonókban mindig leállítom a mérést és a tevékenységnél nem is számolja, így az összetettben nem értem miért van benne. Biztosan önbizalom növelőnek

  • sebgutkopf

    őstag

    válasz Hasaggymeg #230300 üzenetére

    A lejtő annyi, amennyit felfelére ír, tehát a 92000m :) Azért ez elég szép szám és még nincs vége az évnek, bár most sérüléssel küszködök (nem esés).

    A villanyosnál a felfelé nem ér? Az se ingyen megy fel, csak többször. Persze nem analógossal kell összehasonlítani. Egy kemény ebike nap során ott nem tűnik fel mit kapott a test, de másnap a kanapénál messzebb mégse bír menni az ember.
    Mindig utólag lepődöm meg rajta, hogy ebike-al jelentősen több kalóriát égetek mint analóggal (amikor azzal másztam), mert egyszerűen annyival többet megyek, nem állok meg pihenni a pálya tetején, se alján és a felfelékben beszélgetünk.

  • sebgutkopf

    őstag

    válasz stickermajom #230317 üzenetére

    Garminnál régebben találtam nyomát, hogy talán élezett ilyen. A működési elve hasonló a síeléshez.
    Egyszer még előző órámon kipróbáltam a síelős profilt másolni és átnevezni. A működése az jó volt, tehát felismeri a felvonót magától, nem kell megállítani, viszont amikor szinkronizáltam hiába volt a profil neve downhill, síelésnek hozta és kézzel kellett garmin-on és strava-n is átállítani bringázásra.
    Még az is poén a síelősben, hogy a köröket is számolja és körönkénti statisztikát mutat, idő, sebesség, táv stb...
    Mindegy már megszoktam, hogy felvonóban pause (garmin így jól számol emelkedést) utána újraindítom.

    Teljes mértékben csatlakoznék hozzád, hogy lehetne downhill vagy bikepark mód bringázásra. Mióta a jobb garmin órák mtb-re már tudják az mtb dinamikai érékeket mérni és számolni (grit és flow), amit a jobb edge-ek is tudnak, azóta a síelés mód funkció vesztés jelentene.
    Ráadásul az emtb profil szépen összekapcsolódik a bringával és % pontosan írja az akksi töltöttséget (nem csak az 5 vonalka a kijelzőn) és gyűjt a bringáról olyan adatokat mint pedálfordulat, rásegítés intenzitás, mód stb...

  • sebgutkopf

    őstag

    válasz Hasaggymeg #230332 üzenetére

    Sőt mióta a bringa és alkatrész hiányra nyugaton is rájött az infláció, így 2023-ban további 3-500€ áremelkedés a valószínű. Aki most halogat az sokkal később és jóval drágábban fog bringát venni, vagy egyáltalán nem vesz.
    Már 2021-ről 22-re is volt egy szemmel látható drágulás pusztán az alkatrész hiány és szállítás drágulása miatt. Energia árak szépen begyűrűznek ide is, a fém alkatrészeknél kell a hőkezelés, vagy pusztán a gépsor energia igénye, utána pedig a szállítás, raktározás/logisztika ismét tovább drágul szintén csak az energia miatt.

  • sebgutkopf

    őstag

    válasz Alg #230463 üzenetére

    Kerék szenzor megoldásra ebike-nál van, de erre még sajnos nem gondoltak a fejlesztők, pedig jó ötlet.
    Analógnál ez nem játszik, mert ott nincs szenzor se semmi, úgyis csak letörne.

    Összességében inkább a strava a butus, hogy azt is beleteszi, mit a tevékenységnél nem számol a statisztikában, amikor le volt állítva. Bár lehet csak én pörögtem rá erre jobban a kelleténél és csak simán a teljes szintkülönbséget kell nézni és nem foglalkozni vele melyik irány volt.

    [ Szerkesztve ]

  • sebgutkopf

    őstag

    válasz Alg #230477 üzenetére

    Egyetértek, a multi band GPS az tényleg a next level pontosság és gyorsaság szinten és végre itt van az új órákban és computerekben.
    Nekem az órámban van, így tapasztalatból mondom nagyon jól működik.

  • sebgutkopf

    őstag

    válasz andrisbandi #230494 üzenetére

    Ha a bringás piktogrammot keressük, akkor pár utat kivéve lehetetlen legálisan bringázni. Kérdés a teljesen jelöletlen út (se túrista semmi) az minek minősül, ha nincs rajta védett élőlény?
    Régi öröm itt Magyarországon, hogy élhetetlen szabályok vannak, ami az alapját képezi annak a kulturális beidegződéshez, hogy a magyarok nem tartják be és tisztelik a szabályokat.
    A betarthatatlanságot persze a hatóság is tudja, ezért inkább nem ellenőríznek, hogy ne kelljen büntetni. Azt pedig szintén tudjuk, hogy a szabály akkor ér valamit, ha be is tartatják kő keményen. Itt pedig visszajutunk az elejére, hogy az élhetetlenen nincs mit betartatni...

  • sebgutkopf

    őstag

    válasz andrisbandi #230506 üzenetére

    A jelöletlen útra úgy is gondolok, hogy nem feltétlen az erdészet által használt út, hanem egyszerűen az erdőben gyalog vagy bringával kijárt út, klasszikus 1 nyomtávos single trail. Ezt kijárhatják az emberek vagy épp bringások, de nem jelölt és végképp nem turista út, elvileg nem tiltja semmi, ilyenekért még soha senkit nem piszkáltak, de ki tudja mit mond az elmélet.

  • sebgutkopf

    őstag

    válasz stickermajom #230510 üzenetére

    Csak kíváncsiságból mit tapasztaltál utána? A csillapítás nem az igazi, fellevegősödött?

  • sebgutkopf

    őstag

    válasz balintbaba #230526 üzenetére

    Ha be se kapcsoltad, akkor persze, hogy nem tűnt fel a különbség :D

    Előző órám fenix volt, most elengedtem a súlya miatt (mindig szétverte a csuklóm terepen bringázva), így most a súlyban jóval könnyebb fr955 lett az új játékszer.
    Lehet nem átlag elvárás, aki aktívan használja, annak tényleg új szint. Dual band-el pontosabb a távolság, nincsenek benne sebesség tüskék, futasnál valós idejű tempó értéke tényleg használható pacing-re. Bringával fák között, alatt jóval pontosabb a rögzített nyomvonal, kanyarokat is érdemben észreveszi, gyorsítást/lassítást pontosabban követi és reagálja le.

  • sebgutkopf

    őstag

    Érdekes látni, hogy a leggyakoribb elkötelezettjei egyik vagy másik módszernek a pulzus mérés témában is a pálya széléről bekiabálók, akik nem próbálták mindkettőt, mégis nagyon határozott véleményük van.
    Akinek nem inge ne vegye magára.

    Végkövetkeztetés nélkül csak patasztalatokat osztanék meg:
    - A jelenlegi csuklós mérésnél ahogy Hasaggymeg írja a reakció időből adódnak az eltérések, ami miatt a gyors és rövid intenzív intervall jellegű terhelésekben kevésbé tud jó lenni egy csuklós mérő.
    - Ha nem szoros a pánt a korábban írt jelminőséget zavaró okok miatt is lehet pontatlanság.
    - Mellkasi pulzuspánt se tökéletes, a jelenleg elérhető legpontosabb pulzus mérést a 12 pontos tappanccsal elvégzett orvosi ekg adja. A profi versenyzők zónáit, laktátküszöb és isten tudja mi minden csoda határértékeit is ilyen mérőkkel, de padon határozzák meg, mert erősebb rázkódásnál bármely készüléknél ott van a hiba lehetősége, meg terepre senki se tud kivinni egy ilyen ekg gépet magára kötve és közben fusson a nővérke a monti után a köveken :D
    - Télen ha nézegetni is akarjuk a pulzus sport közben, nem csak utólag értékelni, akkor a csuklós módszer nem játszik, ahogy 6030D is írja a mez/kesztű alatti óra nem leolvasható, ha felülre vesszük, akkor pánt kell
    - Csuklós mérés technológiáját folyamatosan fejlesztik a gyártók, az újabb és újabb generációs szenzorok nagyon sokat fejlődnek mind hardveresen, mind szoftveres oldalon. Pl 3-4 éves garmin óra már 2 generációnyi technológia elmaradásban van egy 2022-es modellel szemben.
    - Idén januárban voltam utoljára átfogó szűrésen aminek része volt a 12 pontos ekg és terheléses teszt. Doki engedélyével fenntarthattam az órám és figyeltem hogyan változik az ekg értékekhez képest. Eredmény: a kisebb reakció késéseket leszámítva 1-2%-os eltérésnél nagyobb különbséget nem mutatott az óra, ami számomra meglepő eredmény volt, sokkal rosszabbra számítottam.

    Volt már mellkas pántos mérőm is, amikor az órák még nem ezen a szinten teljesítettek, ma már nem foglalkozom vele, nem éri meg a felárat és plusz macerát nekem, nem vagyok olimpikon, így ha van benne pontatlanság könnyen el tudom engedni.

  • sebgutkopf

    őstag

    válasz fulton #230808 üzenetére

    Ebből is látszik, hogy nagyon nem mindegy milyen az óra. A huawei eleve okosórákat gyárt, nem gyárt sportórát és versenyezni se tud, de nem is kell egy igazi sportórával, nem egymás konkurensei mondjuk egy 4. generációs optikai szenzoros 5-800€ értékű garminnal, de nem csak pulzusban, nyomonkövetés és ökoszisztéma szempontjából sem.
    Más felhasználás, más célközönség.
    A klasszikus okosórák közül az apple watch a legjobb pulzus vonalon főleg az ekg képesek, azok kimottan jól tudják követni a gyors változásokat is, de az se orvosi eszköz.

    Ha pénz oldalról nézzük és csak a hrm a fókusz, akkor egy olcsó óra + pánt akár árban kedvezőbb is lehet mint egy igazán jó óra.

  • sebgutkopf

    őstag

    válasz Toobee #230804 üzenetére

    Erre kíváncsi vagyok, láttam már ilyen felkarra rakható cuccokat, kérdés kit mennyire zavar, ha valami szorítja a felkarját? Én a klasszik telefon/kulcstartót se bírom elviselni ha futás közben szorongatja a felkarom és bicempszem, vagy lecsúszik.
    Mellkas pánt-nál az öltezet szorítása nem segít fent tartani? Elől, vagy inkább hátnál kezd el lecsúszni, vagy nem elég szoros. Nekem nem csúszott le a pánt sose, bár bringához nem hordtam csak futni. Ennek ellenére inkább csak akkor vettem fel, amikor figyelni akartam a pulzust, nélküle jobban érzem magam.
    A végén te leszel az akinek alkarra, vagy csuklós óra megoldás kell a helyén maradáshoz.

  • sebgutkopf

    őstag

    válasz Toobee #231139 üzenetére

    Köszönjük a beszámolót!
    Nézegettem már néhány videót, jó hangulat lehetett voltak szurkolók is rendesen.
    Jól sejtem, hogy erre a felhasználásra azért már inkább rövidnek érezted az izzo-t?

    Sisak: jobban szellőző kimondottan tekerést is elviselő FF sisakokat próbáltál már?
    Ilyenekre gondolok mint a
    fox proframe (750g és nagyon jól szellőzik, egy hátránya a nem állítható napellenző, így szemcsit nem lehet feltolni alá), vagy
    100% trajecta (állítható napellenző, szépen megvan a szemcsi helye mászáshoz),
    Troy Lee Design-tól a Stage (igazi best seller enduro körökben), vagy
    IXS FF trigger mips verzió (talán még 600g sincs).

    Mecsek ebike: ők külön kategóriában mehettek, vagy hogy versenyeztették őket?
    Nekik a mászás az töredék idő és más időtervet is kaphatnak különben nekik sok a várakozás. Illetve még lefelé menetben is gyorsabb lehet és előny a nagyobb súly, így talán ott se feltétlen szerencsés összeengedni az analóg és digitális mezőnyt.

  • sebgutkopf

    őstag

    válasz varsam #231149 üzenetére

    Gratulálok neked is, jó volt olvasni a beszámolódat! :R

    Többieknek halkam elejtem, hogy előző napokban ennyi gyakorló kört menni azért az is elég fárasztó, hogy a versenyre is maradjon belőled valami.

  • sebgutkopf

    őstag

    válasz varsam #231174 üzenetére

    Kicsit furcsának tartom, hogy együtt a mezőny végéről indították őket, lévén az ő platformjuk egy teljesen eltérő ritmussal rendelkezik. Nekik akár másik nap is lehetett volna a verseny, de persze láttam a nevezési listájuk jóval rövidebb volt, így egy teljes rendszert még egy napig üzemeltetni anyagilag nem ésszerű.
    EWS-en se véletlen, hogy az EWS-E egy teljesen külön szériaként fut, sőt ott a pályák is mások, a villanyosoknak szándékosan vannak betéve a mért szakaszokba technikás mászások is, ahol nyilván nem a 25 kmh a limitáló tényező, hanem a rider tudása a lényeg, akik brutál keményen tekernek. Akik mentek ilyeneken azt mondják legalább olyan kemény és fárasztó, de lehet még kimerítőbb a villany verseny mint az analóg, annyival többet kell teljesíteni.
    Az nagyon helyes, hogy kizárták a limitet kiiktatókat, a szabály az szabály mindenkire vonatkozik és be kell tartani. Egyúttal szomorú, hogy valaki eleve úgy áll rajthoz, hogy nem engedélyezett módosítással előnyt akar szerezni. Ezek szerint már a rajt előtt át kéne vizsgálni a gépeket és leplombálni?

  • sebgutkopf

    őstag

    válasz Toobee #231185 üzenetére

    Azon jól mosolyogtam, hogy a gumigyűrűk szinte eltűntek, úgy átmozgattad a gépet. :) Ez azért elárulja, hogy odatetted magad és kivetted belőle azt, amit lehet és tudsz. Viszont ez a te bringád, ha a masszívkrú-s srácok, vagy épp a nagyon sokat hibázó Marcinak kölcsön adod, lehet siralmas állapotban kaptad volna vissza.

    Mondjuk az izzo világába tartozó ride-okhoz nem kell FF, ezeket csak azért említettem, ha egy rövid fellángolástól erősebb lenne a vágyad a rugóút növelése iránt, akkor szerintem egy ilyen jellegű sisak az igazi megoldás. Egy egy alkalomra tényleg nem érdemes olyan mélyes a zsebbe nyúlni.

  • sebgutkopf

    őstag

    válasz Hasaggymeg #231229 üzenetére

    Szerintem egyáltalán nem ciki az a nadrág, sőt nagyon ésszerű választás. Te se vagy versenyző nincsenek spéci aero meg mittudom én milyen elvárásaid. Egy komfortos túra naci szélállóságban és rugalmasságban simán lehet lehet jobb mint egy kevésbé átgondolt darab, amire ráírják, hogy biciklis és máris 2x az ára.

  • sebgutkopf

    őstag

    válasz Toobee #231233 üzenetére

    Ár érték arányban ez a Swoop brutálisan jó :Y
    A geója egyébént annyira nem régimódi, inkább olyan két generáció közötti, sőt valójában csak a nyeregcső szöge az amit nem értek. Az a 76/75,7 fok mai mércével mostani szemüveggel kissé lapos, nem mászás orientált és ülve tekerve kicsit nyújtózkodós lehet, lévén a reach rétékek teljesen megfelelnak a mai elvárásoknak (nem a moondraker féle extrém forward), tényleg mindegyik vázméretben azt a reach értéket adja, amiket a tesztelők is említeni szoktak, hogy azt szeretik. A flip chip-el a fejcsőszög meglepő módon nagyon sokat állít (63,5/65), ebben lehetnének visszafogottabbak, egy 63,8/64,5 vagy 64/64,5 értékek talán középutasabbak. Így van egy nagyon aggresszív és egy 2 éve még szintén enduro-nak számító 65 fokos fejcső, de igazából ez se dreal braker. A hátsó hárömszög kellően rövid, így fordulékony lehet. Tehát geóban egyedül a nyeregcső marad furcsának, a hossza is vállalható, elférnek bele a hosszabb dropperek.
    Amiről viszon nem tudok semmit, hogy milyen a felfüggesztés kinematikája és valójában ez a zsákba macska. Ha valahonnan görbéket be lehetne szerezni róla, akkor derülne ki, hogy igazán mire képes a bringa. Az igazi varázslat a felfüggesztésben van.

    Capra uncaged: geoban abszolút up to date, viszont már a yt-nél is látszik némi konzervativizmus. Nem szálltak fel az extrém hosszú reach, se extrém lapos fejcső vonatra. A gen3 capra-t (a full 29-est) enduro versenyre haszálható gépnek szánták, így a fejcső szögeknél az irányíthatóság szempont volt, ezért nem megy be 64 fok alá, a láncvilla szinte azonos a swoop-al és a reach értékek is rövidebbek, de ez tudjuk, hogy a YT másokhoz képest egy fél számmal lefelé méretez, tehát ami náluk M az másoknál olyan S/M méret, az L pedig M/L. A full 29-es capra és az MX verziónak viszont eltérő a felfüggesztés hangolása.
    A 29-est keményebb pattogósabb platformot kapott kisebb progresszivitással, azért, hogy mindenhol jobban lehessen pumpálni, kanyar kijáratot megnyomni, sebességet lehessen generálni a pályán. Cserébe kicsit rövidebb a rugóútja hátul és a nagyon kemény sziklakertekben könnyebben elfogy a rugóút. .
    Az MX verzió felfüggesztés hangolása pedig azonos a capra 2-vel és picit hosszabb a rugóútja mint a full 29-es verziónak. Az MX lényegében egy park gép, tehát brutál progresszív, kimondottan lejtő orientált, és minél keményebb a terep annál jobban érzi magát. Imád ugrani, a felfüggesztés aktívabban van hangolva, így valamivel több a pedál bobozás mint a 29-es esetében. A mullet felállás pedig szintén erről szól, hogy belátták elől csak a 29-es kerék létezik, de hátul a parkos felhasználásban van létjogosultsága a kisebb keréknek. Jól jön a nyereg mögött a plusz hely, hogy a 27,5-ös kerék később kezdi el a heréket ledarálni, ha nagyon be kellett űlni a nyereg mögé és még a felfüggesztés is dolgozik.
    Ja igen a 3-as capra-ban van kulacsnak hely, ha ez szempont, szerintem nélküle is ki lehet bírni, de persze nice to have.

    Mondjuk YT-nél a szokásos helyzet van jelenleg nem elérhető, vagy várni kell, vagy egyáltalán nem rendelhető. A Radon meg ott van a polcon. Én ilyen megrágós vagyok kéne valami teszt, referencia a swoop-ról, mikori modell, így ez most aktuális, vagy várható idén/jövőre frissítés? Meg a legfontosabb milyen a kinematika.

Új hozzászólás Aktív témák