-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
fulton
addikt
válasz Fall-N #269001 üzenetére
Tehát elvégzik megbízhatóan
Akkor majd később jó lesz, megveszem most am is rendelek elfér a kosárba.
Ha levegős ugyan az mint autónál,... érezni a fékkaron? beesik nem fog úgy..stb...?
----
Most így felidéződött bennem, igaz ultegra di2 nem volt alkalmam próbálni, bízom benne minőségi érzet lesz, de a 105 di2 az , most hülyének fogtok nézni, de esküszöm elragadtatás nélkül mondom, hogy a csepelem felni fékje nekem jobban bejött. Sokkal több a moduláció, ahogy fékez, az egész fékhatás működését finomabbnak érzem. És most ennek semmi köze hogy az én bringám
Azt olvastam a DI2 ultegrában van valami plussz moduláció, servo(?), és talán a fogás pont is beálítható a di2 105 képest.[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Fall-N #269230 üzenetére
Az Optislick korábban xar volt, idővel elkezdett lehámlani a szálról a bevonat és pont az lett a működésének gátja. Nem tudom milyenek az újak, de én azóta Shimit nem vettem csak Jagwire-t. Az XEX házzal szerelt Elite Sealed (nem az a puccos szegmensekből összerakott házú, hanem a sima is) parádés szett, a szál egy vékony tokban fut és az van a házban, a tok meg ott is végig takar ahol esetleg szabadon futna a szál. Parádés a működése, hihetetlenül alacsony a súrlódása. Egyetlen hibája van, éspedig annyira elpuccoskodták hogy a végsapkák is alumíniumból vannak (!) ezért bizony nyikorognak a szintén alu vázszemekben.
...itt is van! [link][ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
fulton
addikt
válasz Fall-N #269361 üzenetére
Használ valaki mondjuk 2 bringán 172.5 és 175 hajtókart? éreztek különbséget? vakon azt mondom semmit nem érezni (minimálisan jobban pörög a láb vagy még az se), de érdekelne Nálatok mi a helyzet.
#269363f4lcon:
Innen onnan össze szedtem infot, lényegében nem érzékeny a hőmérséklet változásra a karbon. A visszavitelnél, példánál maradva -minusz 5 fokos tekerésből be a 23 fokba, ott a pára kicsapódás.. ecetera.. de az se biztos hogy a szobában lesz, ez még eldől ha meglesz végre) eddig maga voltam a türelem szobra, de mióta tudom mit akarok, azóta ez a várakozás nagyon rossz )
minusz 20? hm... brahiból is elmennék tekerni ha száraz az a minusz 20. Tegnap este gurultam egyet + 4 és 5 fokban, annyira jó volt, nem is értettem hol van mindenki az utakról (ami nem baj, pont ezt szeretem) azt vettem észre, ebben a sapkában, mivel a fülemre van húzva de nem zárja ki a külvilágot, viszont!! a menetszél hatást (hallás) csökkenti, helyette sokkal jobban hallani a menethangot tök jó[ Szerkesztve ]
-
HEAHEA
tag
válasz Fall-N #269518 üzenetére
Majd meglátom milyen lesz, mondjuk ahogy néztem neten eléggé népszerű a Marlin széria. Ez a bringa inkább érzelmi alapú döntés volt részemről, a színvilága megfogott. Teleszkópból SID jó lenne, de megelégszem egy egyszerűbb levegőssel is. A Manitou Markhorra gondoltam, a többi meg majd idővel kiderül.
Hasaggymeg a telefonos szekesztésekkel néha én is bajban vagyok, nekem is Samsung van Na meg tudod, hogy csak hülyéskedtem.
[ Szerkesztve ]
-
HEAHEA
tag
válasz Fall-N #269522 üzenetére
Ár/érték szempontjából lett volna jobb nekem. Az első kiszemeltem egy Cube Attention SLX volt. Összehasonlítva a kéz bicajt a Cube könnyebb lett volna, alkatrészekben jobb teleszkóp, jobb akatrészek, ..... csak nekem ezek ellenére a Trek , ha rénéztem . Ez van. A topikgazdának jelentkezem élőbe, ha meglesz.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Fall-N #269522 üzenetére
Meglehet, hogy csak komolyan gondolják a többpólusú világot és kezdenek minket, romlott nyugatiakat hozzászoktatni ezekhez a nevekhez...ha Kína lennék én is olyan neveket adnék népszerű termékeimnek, hogy Százszorszép, Gyermekláncfű, vagy Csodaszarvas, hadd törjön ki a nyelve minden külföldinek.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Fall-N #269580 üzenetére
Ahogy néztem a mostani Alivio rugója erősebb mint akármelyik korábbi 10 sebességesé.
ReFleXx...az már a felső fok, nem akartam olyanokkal sokkolni az újoncokat, hogy "aki nem feküdt legalább félórát eszméletlenül az erdőben".
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz Fall-N #269642 üzenetére
Én meglépném akkor már az SLX bringát is
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
-
semmiho
tag
válasz Fall-N #269652 üzenetére
A villát hamarosan szervizelnem kell, majd lefotózom, ha szétszedem legközelebb.
A Canyon esetén a vázban szivacscsövekben megy minden kábel, de a feszülés/súrlódás miatt először az lyukadhat át és onnan jön a többi.
Az Orbea Oiz fórumokon láttam pár ijesztő képet már, Canyonnál még nem.Ez a videó nagyon szemléletes, miről is beszélünk: https://www.youtube.com/watch?v=fS2ZQaF_XIk
[ Szerkesztve ]
-
Ringman
nagyúr
válasz Fall-N #269705 üzenetére
köszi. majd finomhangolom, ma szívtam eleget a keresgéléssel és a cantifékek beállításával.
az első tekerésnél a felső váltó (ami közelebb van a kormánycsőhöz) volt nehezen elérhető a bilincses markolat peremétől.
szerk:
igen, a fék (bovdenes) az kétujjas. a bovdencsöveket inkább hosszúra hagytam, majd max vágok belőle.[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
válasz Fall-N #269751 üzenetére
Jah en is így gondolom, de talán előben változik a véleményem majd egy normális ápolás után. De ahogy írod nincs választék színekből, szinek...még bringából sincs. Van ennek egy vérnarancs változata, de az meg nagyon rikító tőlem kicsit távol áll. Annyi hogy az biztos jobban látható és figyelemfelkeltőbb az autósok számára, talán, pláne este, de este meg ott a lámpa stb..
[ Szerkesztve ]
-
attiss66
senior tag
válasz Fall-N #269754 üzenetére
104 mm a két csavar közti táv. A Bikepro-nak írtam email-t, kérdeztem, hogy van e csere lánctányér. Ez volt a válasz: "Ennek a hajtókarnak 3 féle változata (amik eltérnek az általánostól) is volt lánckerékrögzítés szempontjából. A középső lánckerék a rögzítőcsavarnál menetes vagy nem? Illetve van-e a lánckerekeknek offsetje? (a lánckerék lemeze a rögzítésnél más síkban van, mint ahol a lánchoz kapcsolódik)Eredeti Suntour lánckerék nincs hozzá, az biztos, de esetleg másik márkájú adódhat hozzá, de ehhez tisztázni szükséges a lánckerekek kialakítását."
"...van e a lánckerekeknek offsejtje..." jónapot, nem ide valósi vagyok, nem tudom az merre van... . Ők azt mondták nem találnak kompatibilis lánctányérokat, mert elég egyedi a kialakítása. A középső lánckerék a rögzítőcsavarnál nem menetes, ezt meg tudtuk állapítani. -
attiss66
senior tag
válasz Fall-N #269758 üzenetére
Ez még egy nagyon jó, strapabíró négyszöges monoblokk, az egyik legjobb a négyszögesek közül/ [link] , eddig semmi baja, pedig van használva bőven. Ha sikerülne egy kompatibilis nagy és középső lánctányért találni, akkor azt olcsón meg lehetne úszni. Az SR Suntour hajtóművet még nem fizettem ki, tehát még lehetne változtatni. De, ha nem találok kompatibilist, megveszem az ugyanilyen hajtóművet egyben 16e, és gurulok, mert már így is egy hete nem bringáztam, várom a megoldást. Az országútim már szunyál, várja a tavaszt.
-
dom1n0
senior tag
válasz Fall-N #269831 üzenetére
Nem néztem még mélyebben utána, azért tettem fel itt a kérdést, hogy van-e esetleg olyan aki használja, az mindig jobb, mint más tesztoldalaknak, meg fórumoknak hinni
Egyébként pl. ITT írnak érdekes dolgokat, Tufo defektvédőt pl. jónak írják.
Igazából nem is a gramm spórolás ami miatt érdekel a dolog, hanem országútin a logikám szerint minél jobban lecsökkentük a gördülési ellenállást, annál komfortosabb és gazdaságosabb is hajtani a bicót, főleg nagyobb tempón
Csak hogy egyértelmű legyen a dolog, olyan kerékszett összelegózásán pörgök (és most nem nézem melyik bicóra, hanem inkább az elméletet..) amivel minél komfortosabbban kilehet tekerni az átlag 30+ hosszabb utakon.
Ennek nyilván az alapja a jó kondi, erőnlét, ezen dolgozok eleget, a másik a technikai oldal ésszerű megoldásai. -
attiss66
senior tag
válasz Fall-N #269758 üzenetére
A bringaboard oldalán kint volt, hogy rendelhető az SR Suntour hajtómű, ami az én montimon van. Kettőt is rendeltem belőle, hogy legyen tartalék. Erre írják, hogy nincs belőle egy se. És ajánlottak más Suntour terméket. Én meg írtam, hogy több Suntour termék nekem nem kell, mert nem megbízható márka, kivonulnak. Én meg elvonulok a Suntour márkáktól és egyben a négyzetes tengelyektől is, áttérek az integráltra. Utánanézek ennek a Deore 5100-nak, amit ajánlottál.
Nekem elég egy kettes is, sík terepen bringázok, . A hajtókar legyen 175 mm-es, azt szoktam meg.[ Szerkesztve ]
-
semmiho
tag
válasz Fall-N #269831 üzenetére
Tubeless téma.
Nézzétek el nekem kérlek, hogy nem olvastam el minden hozzászólást itt a témában.
2011 óta használok tubeless-t MTB-n, mindegyik montin. A kezdeti problémákat levetkőzték a felnik és a külsők egyaránt, nekem 2014-ben, 2015-ben és 2021-ben volt 1-1 tubeless defektem több tízezer terepes km alatt, ahol nem tudtam lábon hazamenni, ezek mindegyike durva sérülés volt. Például 100-as szeg oldalfalon be, futófelületen ki és még meg is szabta az oldalfalat.Országútin sokáig halogattam, pedig 2016 óta tubeless volt minden kerekem, aztán tavaly tavasszal megléptem. 1 évig nem volt gond, de most a nyáron 2 hét különbséggel mindkét kerékkel eldefekteltem, mindkettő apró szúrt lyuk volt, egyiket sem fogta meg a szmötyi (Stan's sealant, a normál verzió). Inkább visszatértem a latex belsőkre, amivel 2014 óta megyek és nagyon jó tapasztalataim vannak. Nulla, azaz zéró defekt országútin azóta is. Egy dologra kellett figyelnem: 3-évente új belső, mert 1x szerelésnél kiszakadt a szelep mindenestől, 1-1 alkalommal pedig annyira elvékonyodott a latex belső, hogy 2-3 órát bírt csak rápumpálás nélkül. Vittoria latexet használok már 10 éve.
Talán hasznos valamennyire, amit leírtam, hátha tudjátok használni!
-
attiss66
senior tag
válasz Fall-N #270138 üzenetére
Ja, értem, az aluváz javítás más, mint a karbon.
A jó kínai lánctányérokat hol találjuk? Véletlen műve, hogy kifogjuk, vagy valami alapján behatárolható? Tudsz példát mondani vagy linkelni jó kínai lánctányérra? Ja, a legtöbb Schimano is ott készül, nem?[ Szerkesztve ]
-
ZavaBalazs
őstag
válasz Fall-N #270138 üzenetére
"Máriusz nevű emberke akiről hallottam Facebookon, hogy csodákra is képes, de baromi sok pénzért."
leszögezem, hogy fogalmam sincs a témáról, csak pár havonta mindig elém keveredik ez a hirdetés, ez alapján nem biztos, hogy erőltetném.#270136Maximum1: azt hiszem, hogy ez az akció október 19-ig volt érvényes.
#270132Mclovin: hát nem volt kicsi, az biztos. emlékszem, hogy a kormányod kb 90 fokkal elforgatva, mondhatni lapra szerelve állt. közben megkerestem, itt találkoztunk. azóta itt valamiért én is extra óvatosan kerülöm az embereket, pedig semmiben nem más, mint bármelyik másik útszakasz, meg hát nem én borultam
tavaly nekem is volt egy esésem, párhuzamosan parkoló autók közül lépett a biciklisávra csak a másik irányba(???) körülnézve egy nagymama 2 unokával, féktávon belül. szerencsére olcsón megúsztam, fékváltókar gumicsere + egy heg a mutatóujjam tövében. de ott azóta is úgy megyek át, hogy mániákusan fürkészem a parkoló autókat, hogy honnan ugrik ki megint egy ilyen zseni... asszem ez ilyen.wir haben pflichtmitten unter heimblatt - savanyú káposzta van a bőrgatyámban
-
attiss66
senior tag
válasz Fall-N #270176 üzenetére
Lehet cserélni, más márkára. Rendben is van. Meg is van a más márka, pl Schimano-ban van kompatibilis. De az a fura, hogy saját márkájában nincs cserealkatrész az állítólag legmenőbb kínai márkánál, ami nem vet rájuk jó fényt szerintem. Nekem égne a pofám a kínai Prowheel cég helyében.
Persze majd átszerelem komolyabb cuccokra, de egyelőre találtam a négyszög tengelyes hajtóművet [link] , ami kompatibilis a bringában lévő monoblokk tengelyhosszával. Még szerelőhöz se kell menni, a szomszédom ért a bringaszereléshez, átpakolja a hajtóművet. Vannak hozzá kompatibilis cserealkatrészek a Schimano-tol, [link] [link] Így, ha hétfőn megérkezik a csomag, már mehetek is bringázni. Várat még magára egyelőre az integrált hajtómű.[ Szerkesztve ]
-
válasz Fall-N #270203 üzenetére
Jó, hát ez elég alacsony léc. Kb 170 embernek előbb lett itt biciklije, mint fultonnak, amióta nézegeti, és még párszáznak kinéz, hogy összejön. Van, aki többet is vett azóta.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
addikt
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Fall-N #270266 üzenetére
+f4lcon...Legjobb ha ti ketten vagy nem reagáltok 1más írására, vagy ha meg mégis muszáj, akkor személyes megszólítások illetve sértő jelzők nélkül.
Pl...hahülyeségetbeszélszmásképp gondolom akkor kifoglakjavítanijavítom a közösség érdekében, vagyA tefelfogó képességeiddel van a baj, amin nem tudok és akarok segíteni!Félreértettél.,illetve
Konkrétan,idiótaszerintem nem jópéldát írtála példa, így énjavítanak kijavítanék mosttéged...[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
válasz Fall-N #270398 üzenetére
Könyörgöm, a focit ne ajánljátok már senkinek, pláne ne heti egyszeri hobbi szinten, és 20 év felett. A lehető legborzalmasabb dolog, amit a testeddel tudsz tenni, annál már az is egészségesebb, ha valaki naphosszat fát vág az erdőn, vagy szenet bányászik a sötét tárnában egy repedt nyelű, rozsdás csákánnyal...
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz Fall-N #270413 üzenetére
Nem edzéseredmény szempontjából írom, hanem a mozgásforma kapcsán: hirtelen fordulások, letapadások, sprintek, azonnali megállások, testkontakt, amire nem tudsz készülni, mindezt túlsúllyal, általában bemelegítés nélkül, fos erőnléttel, szar izomzattal, eleve gyenge ízületekkel, focis közösséget ismerve nyújtás, és levezetés címén együtt sörözéssel... Amúgy maga a sport is olyan, hogy egy meccs alatt is mocskos nehéz melegen tartani mindent, meg megfelelően rákészülni, profiknak is, nem véletlen ott is a rengeteg sérülés, pedig ők 20 évesek, és kapják a napi masszázst, fiziót, a célzott edzéseket, gyógyornát, meg mindent. Persze valamivel a baleseti sebészeteket is kell foglalkoztatni.
Teremfoci meg még ezen belül is külön műfaj, még szarabb az egész, mint füvön. Bár a hepehupás, vakondtúrásos vidéki pályák sem sokkal jobbak.
Szóval focirajongókat, pláne 30 fölött csak lebeszélni szabad arról, amit csinálnak, ajánlani meg olyannak, aki eleve nincs formában, konkrétan kimondottan nagy geciség, egy időzített bomba az a sport.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
rétisün
veterán
válasz Fall-N #270445 üzenetére
hogy őszinte legyek, egyelőre nem győzött meg, de olyan sokat úgysem fogok váltogatni vele, szóval 'jóvanazúgy' de lehet csak szokni kell még, mekkorát kell nyomni a karon, meg úgy általában ezt a félig Sramos, félig Shimano-s megoldást, hogy tudniillik igazándiból 3 kar van, fékkar, meg két váltókar. a fékkar fix, az nem mozdul váltáskor, mint a Sramnál, csak a Sramnak egy váltókar van, ott attól függ, merre váltasz, hogy hogyan nyomod a kart, itt meg külön van a le-fel váltáshoz, mint a Shimanonál, csak ott ugye maga az egész kar mozdul felfelé váltásnál..
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
válasz Fall-N #270529 üzenetére
Idénre én még be vagyok fizetve terembe a physio miatt, de amúgy is akartam régóta egy futópadot, szóval kezdem őket nézegetni. Gyakorlatilag kb egy éves trembérlet áráért már vállalható cucc van. Kb annyiba kerül, mint egy okosgörgő. Elvileg egy running pod-dal, vagy egy gramin hrm pro plus-szal még zwift is megeszi bármelyiket, de ennek még utána kell járnom. Futásnál sokkal kevésbé vagyok finnyás, de azért amikor esik, és amellett még rohadt hideg van, az egy olyan kombó, amikor nem szívesen megyek ki. Olyan 2-3 fokig nem zavar a dolog, 8 fokig meg konkrétan rövidgatya + aláöltöző + téli felsőben letudom az egy órát, de esővel, széllel, pláne esti sötéttel kombinálva azért nem szívesen.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz Fall-N #270542 üzenetére
Ja, valami ilyesmi kategóriát nézek én is. Meg vannak cégek felújított termi gépekkel, sok év garival, éves szervizzel az árban. Majd ami épp akciós lesz. Még annyi, hogy btle legyen benne, hogy a pod, vagy a pánt adatait ki tudja írni, annál okosabb nem kell. Nem intervallumozásra, vagy dombozásra kell, csak szolidan alapozni, azon a heti pár napon, amikor nincs kedvem kimenni.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
MPowerPH
félisten
-
addikt
válasz Fall-N #270827 üzenetére
Ja, országútira aztán tényleg választék az 1,65-1,75" széles
Viszont rendelhető 2-3 hétre Orbea Avant H40. A fékek mechanikusak, de a kerék 28"-os. Megint fel van adva a lecke De, hogy 47 cm méretű bringára is mi a francért raknak 170-es hajtókart, az érthetetlen. Vagyis értem, biztos ez volt 100-asával olcsóbb.
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs