-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
sz_abika
addikt
-
jjeahh
nagyúr
válasz xy.zsolt #190456 üzenetére
Akkor az mtb-sek terepig hol jutnak el? Én évek óta azt szajkózom, hogy a padkákra, a banyatankos nyugdíjasokra, babakocsikra, rolleres gyerekekre az lenne a megoldás, ha a bringasávot nem a gyalogos járda mellé építenék, hanem az utakat szélesítenék ki és az utak szélén lenne. Akkor a gyalogosok és a gyerekek tuti nem sétálnának rajta, mert nem lépnek le az útra, a padkáktól sem kéne tartani, ahogy a mellékutcákból 50-el kihajtó autóktól sem (haverinámat ilyen ütte el, a válla már sosem lesz a régi ). Felénk az egész városban sajnos csak egy helyen van ilyen bringasáv, itt, jobboldalt ni.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Csokicsibesz
tag
válasz xy.zsolt #190456 üzenetére
Egyrészt ennek a 30km/h felett tekerőknek semmi értelme nincsen. Miért pont 30, miért nem 25, 32, vagy 38. Ez csak egy jól hangzó szám a menő országútis zsargonban, közlekedési szempontból teljesen irreleváns. Egy kocsinak szempontjából a 25 vagy a 30 között nincs érdemi különbség.
Másrészről ezek a változások inkább a városi közelekedés befolyásolása alkalmasak. Ahol kimondottan az lenne a cél, hogy az emberek ne üljenek be a kocsiba.
Idegesítő a baromi nagy SUV-al kerülgetni a bringást, akkor vagy te is ülj bringára, vagy menj tömegközlekedéssel.Városi forgalomban nem kell edzeni, nem arra való. Pont múltkor volt ebből egy konfliktusom egy nagyon menő országutissal aki az Árpád hídon akart KOM-ot menni. Nem ott kell menőcsávót játszani ahol sétálók meg kisgyerekek vannak. Ez nem csak a belvárási hidakra vonatkozik, hanem a Duna menti bringaútra is.
Ahol folyamatosan családok túráznak, meg kutyát sétáltatnak nem ott kell a menőgyereket játszani 40-50 évesen. Fel kell menni bármelyik hegyre azt megnézem felfele kinek megy a 20-25 km/h felfe (senkinek). -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz xy.zsolt #190456 üzenetére
Hegyen felfele is?...csak, hogy egy klasszikust idézzek.
Alg...meg az emelkedőket is erősen kerülik
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Csokicsibesz
tag
válasz xy.zsolt #190492 üzenetére
Ehhez olyan FTP meg átlag watt kéne ami egy amatőrnél elképzelhetetlen.
Ha csak a saját adataimból indulok ki és csak a pulzust nézem:
- sima alapozós pulzuson esélytelen ilyen átlagot menni
- 150-160 között még mindig necces
- 160 feletti pulzussal FOLYAMATOSAN 2 órán keresztül menni az eléggé esélytelen.Ilyen állóképessége egy amatőrnek teljesen biztosan nincsen. Ha Valter Atilla leírja, hogy ment 2 órán keresztül 30-as átlagot vagy esetleg e felett, akkor azt elhiszem.
-
itouchfan
senior tag
válasz xy.zsolt #190502 üzenetére
Nem, ezért is írtam le direkt, hogy én még ugyan nem produkáltam ezt (veled ellentétben, aki rendszeresen nyomja ), de pusztán a számok alapján, szubjektív érzetem alapján nem érzem elérhetetlennek. De mostmár komolyan érdekel, úgyhogy valamikor kimegyek országútra és egy két órás körre (60 km) rápróbálok.
Csokicsibesz: az energia igény, az anyagcsere is edzettség függő, ha le van edzve az emberünk és ugyanúgy zsírból és szénhidrátból, aerob környezetben tud égetni akkor nem lesz vele probléma.
Abban viszont egyetértek, hogy városban teljesen más a 30-as átlag, mint a nyílt országúton. Városban, forgalomban annyi lassítás-gyorsítás, megállás-elindulás van, hogy ott szinte sprintelgetni kell, hogy elérd azt az utazósebességet amit kell. Tehát ott még a profik se mennek ilyen átlagot, egész egyszerűen azért mert értelmetlen.„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”
-
Somatom
veterán
válasz xy.zsolt #190903 üzenetére
Itt is csak azért merült fel, mert vki azt dobta fel, hogy a közúti bringázásnál lehetne sebességminimum. Erre írtam, hogy pl. az Istenhegyin a minimum 20 még pedelec -kel is nyelvlógósan tartható, puszta izomból teljesen irreális. Ha ezt vki a két kategória összemérésének látja, az az ő baja.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz xy.zsolt #190905 üzenetére
Ha szted ez böszmeség, akkor nem jársz nyitott szemmel az utcán. A topikkal ellentétben, az utcán elenyésző számban vannak azok, akik sportolásra használják a bringát. A túlnyomó többség közlekedési eszköznek használja. Aki melóba, bótba, ügyintézni jár a bringával, az nem öltözik ehhez külön bringás ruhába. Az nyomja bringás cuccban, aki a bringázásért bringázik. Én ezt tapasztalom itt, a főfaluban.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Runner_fxr
Ármester
válasz xy.zsolt #190903 üzenetére
Szerintem egyik pedelec-es sem elismerésre vágyik. A probléma azzal van ha lenézik őket! Ráadásul teszik ezt olyanok akiknek zéró tapasztalatuk van pedelec-el, főleg az a kifejezetten vicces, amikor tapasztalt montist néz le egy outis vagy sima trekkinges a pedelec miatt. Ha már azt taglaljuk, hogy mit illik és mit nem, talán ezen is érdemes lehet elgondolkodni. Azt sem értem, hogy miből gondoljátok, hogy analóg bringát feltétlenül mindenki sportolásra vesz? Mert mindig úgy beszéltek róla, hogy az analógos a hős, a pedeleces a bohóc. Miközben mindkèt bringát lehet alap szinten és sportolásra is használni. Ezek a nagyokosok egyszer ülnének fel egy pedelec endurora, jönnének el egy 1500-2000-es szintre, 70-100km es távon, közepes/nehezebb technikai tudást igénylő terepen, bokájukat lefosnák a trekking meg outi után! És ezt nem azért írom mert bármilyen elismerésre vágyom, de nevetséges amikor nulla tapasztalattal egymásnak esnek emberek. És ezzel egyáltalán nem az outisokat vagy a trekkingeseket akarom degradálni, mert az is tud kemény lenni, csak máshogy, de legalább a minimális tiszteletet adjuk már meg egymásnsk basszus. Főleg úgy, hogy ha csak ugatjuk azt a sportot (kategóriát) amit le akarunk húzni. Nem vitatom, hogy van aki kényelem miatt vesz pedelecet vagy bármit, de analógot sem mindenki azért vesz mert tourt vagy xc világkupát akar nyerni. Felhasználón múlik, hogy mit hozol ki a bringából és az edzésedből.
Analógot is hajtok, de a pedelec montival jobban meg szoktam fingatni magam. Ki hogyan bringázik.[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
válasz xy.zsolt #190912 üzenetére
Igazad van, félreérthetően fogalmaztam.
Utcai ruha vs. bringás ruha. Az jellemző, hogy egy bringás ruhás sportol a bringával. Egy utcai ruhásnál ez nem valószínű. Így már érted amit beöltözöttséggel kapcsolatban írtam? De, attól, hogy vki bringás ruhában van, még nem biztos, hogy sportoló. Símán lehet mugli is. Hacsak nincs az illető látványosan elhízva, egy tekerés közbeni, pár másodperces találkozásból ezt nem lehet megállapítani.Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
bardi
aktív tag
válasz xy.zsolt #191117 üzenetére
Múltkori körünkön volt egy hosszabb aszfaltos rész is, ahol kegyetlen szél volt, lejtőn lefelé 160as pulzussal tekertem, hogy kb a 15-öt elérjem, akkor egy picit átéreztem milyen lehet outisnak lenni, aztán eszembe jutott, hogy magatoknak választottátok, ti is járhatnátok az erdőbe szélcsendbe montizni
'92 Honda VFR 750
-
őstag
válasz xy.zsolt #191317 üzenetére
Nem, én abban a tudatban voltam, hogy a mostani 28 mm-s és így rá nézésre meg volt a hely egy 2 mm-rel nagyobb guminak körbe, de mivel ez nem volt valós méret így az 5 mm-l nagyobb már beleért a fékbe... valszeg elcsalta a szemem... pedig elvileg jó...
volt egy 28 mm-s gumim otthon, az belement, de ha a gyári is ekkora lett volna, nem rendelem meg a 30-t
szerintem azért mert egy 28 mm-s átmérőjű kör, és egy 30 mm átmérőjű körre gondoltam... az meg nem akkor eltérés, így megviccelt...
2db Vittoria Zaffiro IV 622-30mm külső gumi valakinek akciósan?
[ Szerkesztve ]
.............IHB-MBM............. Let's Go MAVS!
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
FerNandor
őstag
válasz xy.zsolt #191373 üzenetére
Válts 2x8-as Clarisra, ahhoz van lánc, sor, és még gyári integrált hajtás is és "olcsón"
Látod, én meg rendeltem még egy nyerget, de a nyomorult nemzethy postánk nem képes továbbítani nekem."A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz xy.zsolt #191392 üzenetére
Olyan sokba kerül egy 12es sor, hogy azt tartalékba már spúr vagyok venni... na meg káromkodnom is kell előtte 2napig ha esetleg kiderül tényleg kettő kell belőle évente. 🙄
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
xy.zsolt
őstag
válasz xy.zsolt #191433 üzenetére
És ha azt nézzük, hogy egy átlag pedelec tulaj jó ha 100W-ot tesz a motor mellé pl mászásnál akkor kijelenthetjük, hogy a 99%uk azért veszi mert már képtelen saját erőből bárhova felmászni. És akkor még a pedelec súlyát nem is számoltam bele aminek a mozgatása is nagy energia. Szóval rohadt gazdaságtalan azért a pici pluszért, azért a pár domb lekűzdéséért. És mindezt milliós invesztálással. De valamire el kell tapsolni a pénzt....és inkább erre mint a kocsmára Ezért nagy üzlet ez a gyártóknak.
[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
Alg
veterán
válasz xy.zsolt #191455 üzenetére
A bérlést ne is mondd, múltkor Wachauban volt hogy alig lehetett haladni a sok bér-villanyos fogalmatlan miatt... jönnek szembe egymás mellett, fagyiznak közben(!) hely nincs, de le nem húzódna, csak bámul rám hogy na most akkor mi lesz?
Ha hátulról jövök még rosszabb, szerintem némelyik nem képes felfogni, hogy valaki gyorsabban szeretne menni mint ahogy ő megy villannyal...
És mialőtt valaki belekötne, igen, néha az outis group ride-osok sem jobbak
[ Szerkesztve ]
"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz xy.zsolt #191461 üzenetére
Azt olvastam én is, valahol 6-7 W/kg között a max.
xyzsolt... én sem tudom úgy nyomni mint 10 éve csak azt hazudom magamnak, hogy igen. ... még jó hogy 10 éve nem mértem, így megcáfolni sem lehet. 🤭
bszg@... 👍
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
itouchfan
senior tag
válasz xy.zsolt #191461 üzenetére
De ez a Strava által saccolt watt, mert nincs wattmero adat megjelenítve. És a Strava nem tudja beleszamolni, hogy a felét mezőnyben/szél árnyékban töltötte. 250-300 watt között vannak a verseny teljesítmények átlag értékei. Ennél több lehet egy-egy szakaszon, 15-20-25 percig vagy időfutam alatt. De a profik is max 400 nagyon max 450 wattos FTP-vel rendelkeznek, de ezt is testsúly arányában érdemes nézni.
„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”
-
itouchfan
senior tag
válasz xy.zsolt #191471 üzenetére
De csomóan kirakják, Valter Attinak is kint van a Katalán körös szakaszokrol.
Senki nem megy 5-600 wattot 4-5 órán keresztül, és ennek nagyon egyszerű oka van, mégpedig az hogy ez jóval meghaladja a 400-450 wattos FTP-t, amit max egy órán keresztül tudnának tartani, ez az egyik. A másik pedig az, hogy a mezőnyben nincs is rá szükség, 150-200 wattos teljesítménnyel tekernek a peloton közepén lévő versenyzők. Azok akik elől vannak, na ők szívnak, de az is 300-320-350 watt (Peák Barna tavalyi TdH-n rengeteget vezetett a Mitcheltonnak pl, neki is ezek a számai voltak).„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”
-
flash-
veterán
válasz xy.zsolt #191496 üzenetére
pont azér kéne inkább a 13 mint a 12..
pörgetösen megyek próbálom a 80at tartani már 3 éve,azóta mentem vagy 5000km-ert de azóta nem tudom azt az átlagot hozni (29-es egy 70es körön,most olyan 28 ugyanazon a körön pörgetősen),és jobban is kifáradok és a pulzus is magasabb..nemtom még mennyi idő kellhet hogy átszokjak,egyátalán át lehet e..
egy egész napos túrán is sokkal kényelmesebb 65 körüli átlag pf el tekerni mint a 80...
de még erőszakolom magamba a 80-as pf-et..hátha valami majd csak változni fog..
láb probléma(fájdalom) sose volt, persze lehet hosszútávon lenne ha mindig alacsony pf-el mennék..
lehet hogy taposópedállal senkinek se kényelmes a 80,és ahhoz már mindenféleképp spd kell?
esetleg fokozatosan kéne szoknom(tehát kicsit még vegyek vissza és tekerjek 70-75 körül,majd ha már kellemes úgy növeljem), vagy pedig csináljak nagyon magas pf-es szakaszokat a tekeréseimbe és az fogja emelni az alap átlag pf-emet is?[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
flash-
veterán
válasz xy.zsolt #191508 üzenetére
36,és 6 éve kezdtem kerékpározni, előtte nem igazán végeztem állóképességi sportot,ritkán jártam úszni 1-1 órát de azt nem venném ide...,
és nekem a 80 is sok de igaz, nem feltétlen kell végig "magas" pf, lehet fokozatosan kéne egyre több ... na majd meglátaom próbálkozok, hát spd nincs, nem tudom kezdésnek milyet-hol.stb... ebbe full ismeretlen vagyok még[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
Runner_fxr
Ármester
válasz xy.zsolt #191464 üzenetére
Abban tévedsz, hogy a felhasználók töredéke. Akik terepen használják, azok nem nagyon tudják megúszni a sportot pedelec-el se. Ez az összehasonlítás azért is sántít, mert hagyományos analóg bringát is a felhasználók többsége sima helyváltoztatásra használja, kényelmes tempóban, nem igazán a sportolás a cél. Látom nap mint nap. Ne abból induljunk ki, hogy a szakmai fórumon mi az általános. Ez itt csak a jéghegy csúcsa.
Minden embernek megvannak a maga céljai, az 50 éves hétköznapi montisnak is, meg az Enduro-s arcoknak is. Nem lenne itt vita analógosok és pedelecesek között ha a pedelec-et nem csípőből fikázná a többség, hogy az csak és kizárólag a sport megúszásáról és lustaságról szólhat. Azt senki nem vitatja el, hogy azonos táv, azonos szint egy analóg géppel nehezebb feladat mint ha van rásegítésed is. Ugyanakkor ez még nem jelenti azt, hogy a túra végén a pedelec-es nem fáradhat el, főleg ha jóval többet is ment.#191474peterkeT:
Nem azért kell a motor, hogy ellensúlyozza a plusz tömeget, ha ennyit értettél meg, akkor olvasd el újra figyelmesen azt amit leírtam fentebb. Az maximum a túra elején lehet fontos, amikor még fitt az ember, nincs szüksége a pedelec segítségére, de azért rásegítés nélkül, plusz teherrel sem akar menni. Később aztán jól jöhet a nagyobb segítség.Persze beleköthetsz minden mondatba, lenézheted a pedelec használót, szíved joga mindenhez, bár nem tudom ennek amúgy mi az értelme. Sokkal többre menne mindenki ha érdeklődve közelítene egy adott téma iránt és inkább a gyakorlati tapasztalatok után mondana nagyobb hangvételű véleményeket, nem bele a vakvilágba minden hülyeséget.
Semmi szégyellni való nincs azon ha valaki pedelec bringát használ, ugyan úgy a felhasználón fog múlni minden, az edzés mértéke, a terhelés stb. A MTB szépsége szerintem az, hogy nagyjából bármilyen terepen el tudsz menni, a legnagyobb hegyeket is megmászod, de lejössz a durva terepen is. Erre a legalkalmasabb egy Pedelec Trail vagy Enduro gép, minden más erősen kompromisszumos lesz vagy brutál edzettséget kíván, amire a legtöbb átlag dolgozó embernek egyáltalán ideje sincs. Nem arról van szó, hogy átlag embernek nincs ideje sportolni, de a top verseny forma keveseknek adatik meg, ahhoz nagyon sok szabadidő és pénz is kell, nem csak eltökéltség.
[ Szerkesztve ]
-
-
Alg
veterán
válasz xy.zsolt #191657 üzenetére
Ismerősnek van valamelyik wahoo, nem tudom melyik, neki is eltartott egy darabig mire megszokta a navigálást vele, az első pár hétben álllandóan eltévedt
Garmin se olyan azért mint egy autós navi, pl. ha visszatérsz az útvonalra akkor kell neki egy kis idő mire rájön hogy jó irányba mész, de alapvetően nagyon jól kezeli a letéréseket.
Meg ugye ott a ConnectIQ store rengeteg tök jó app-al, whaoo-nál nem tudom van-e hasonló
"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
Új hozzászólás Aktív témák
- Zero 9 (Techlife X6) elektromos roller (35km táv, 45km/h sebesség)
- Giant Stance 29 kerékpár (L-es méret)
- FREEWELL 8/16/32/64 ND/PL szűrőkészlet - DJI Mavic 3 drónhoz
- Beszámítás!!! - Új Bontatlan Ducati Elektromos Roller PRO-II PLUS Irányjelzők - Számla & Garancia
- Focus Raven Rookie 24-es gyermek kerékpár
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen