-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
ivana #128468 üzenetére
Az új nyergek,mely még bőrrel is borítottak,már meglehetősen drágák szoktak lenni.A műanyag kiszorított mindent.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
ivana #128568 üzenetére
Egy profi azt mondta nekem egyszer,hogy ne csapjam hátra a fejem,inkább szemem fordítsam ki,vagy csak időnként,ha muszáj akkor nézzek messze előre.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ToniSoprano
addikt
válasz
ivana #128623 üzenetére
"A legolcsóbb outinak nevezhető gép szerintem a Triban 520 180-ért. De még az is retek nehéz, ilyen acél outi súlyban van. Az 500-as Triban szerintem nem, sokkal gagyibb és az is 120. "
A Triban 500 tök ugyanaz, pl. alu váz, karbon villa mint a triban 520, csak a váltója Microshift, másiknak shimano, meg az 520 intergrált csapágyas. Fékjei talán az 500-asnak jobbak, az hogy alap shimano nem biztos hogy jobb, nem vételtlenül van náluk kb 5-6 szint mindenből.
Én sokat probóltam üzletben szerintem az 500-as Microshift váltója jobb, de kb olyan mint a Sora váltó.
Egyébként ha nézed a külföldi decathlonos honlapot, mindenhol csak dícsérik a triban 500 Microshift váltóják, max a sznobok nem akik nem ismerik. Ár érték arányban az 500-as sokkal jobb vétel, árát is jobban tartja.
Ezt nem én mondtam, hanem lsebestyen akivel sokat leveleztünk erről és neki van Triban 500-as és hajtott 520-ast is.Szóval szerintem kezdő szintűnek nagyon megéri hosszabb távra a korbon villás triban 500, sokkal jobb ég és föld a triban 100 hoz képest ami inkább cross terepbicikli pl. gumi is arra utal. Városba jó a triban 500 bár oda inkább egyeneskormányos jobb.
[ Szerkesztve ]
-
Because
őstag
válasz
ivana #128630 üzenetére
most ezt rendeltem be a szezonra: Triban Easy
majd nyilatkozok mennyire fog tetszeni
-
Runner_fxr
Ármester
válasz
ivana #129018 üzenetére
Szerintem is rosszabb verzió az ha nagyobb vázat veszünk, inkább a kisebb és azt finomhangoljuk. Viszont a rövidebb stucni pont, hogy javítja a kormányzást egy monti esetében! Ezt határozottan tudom mondani. Rengeteg montin ültem már, és a hosszú stucni trekkinges karaktert kölcsönöz a bringának. A legdirektebb irányítás rövid stucnival lehetséges, ez monti esetében kb maximum 50-60mm hosszt jelet, ez kb a teteje. De inkább 45-50. Ezért változtak a monti geo-k, mert rájöttek a gyártók, hogy jobban járunk egy hosszabb vázzal és rövidebb kormányszárral, mintha rövidebb lenne a váz és ezt egy hosszabb kormányszárral hangolunk be megfelelő méretre.
-
-
bandi0000
nagyúr
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
ivana #129270 üzenetére
+1,a szarvak,hosszú kormányszár és hátrahajló nyeregcső meg még tovább nyújtják.
Szarvam nekem is volt (mindenféle) és hosszú aszfaltos sík,vagy emelkedőn kényelmes...ha jól van beállítva.Látod,még versenyzők is használnak.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz
ivana #129279 üzenetére
Nemrég volt erről itt eszmefuttatás, röviden azért, mert iparis agyakban a csapágycserét valszeg nem tudnám itthon megoldani, kónuszos agyakat szervizelése viszont simán megy. + Nem szeretném azt sem ha hangos lenne és a DT meg Fulcrum agyak állítólag azok... ráadásul a Fulcrumok sokak szerint hamar beáznak, a DT-nek meg a low budget kerékszettjeire sok rosszat írnak. Így kb. az összes megfizethető iparis kiesik.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Varoz
őstag
válasz
ivana #129318 üzenetére
Az csak példa volt, bike24-en böngésztem, hogy mi lehetne jó nekem. Annyira nem voltam eddig otthon a témában.
Köszönöm az útbaigazítást!hTC Quietly Brilliant // „Nem értek egyet azzal, hogy a szerénység fontos erény. A logikus elme mindent olyannak kell hogy lásson, amilyen. És ha lebecsüli magát, éppúgy eltér az igazságtól, mintha eltúlozta volna.” (OO=[][]=OO)
-
Varoz
őstag
válasz
ivana #129322 üzenetére
Viszont nem kérdeztem és nem is érdekel, hogy költene-e rá.
hTC Quietly Brilliant // „Nem értek egyet azzal, hogy a szerénység fontos erény. A logikus elme mindent olyannak kell hogy lásson, amilyen. És ha lebecsüli magát, éppúgy eltér az igazságtól, mintha eltúlozta volna.” (OO=[][]=OO)
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
ivana #129521 üzenetére
Lehet ki kellett volna jól mosni előtte,a régi kenőanyag,esetleg szutyok az új olajjal olyan vastag egyveleget alkot6 ami aztán magával rántja valamelyik kilincset,kihúzva azt helyéről,ezért akad amíg visszamegy...vagy csak a betöltött olaj vastag.
Nem tudom milyen csavart húztál meg,de azzal a kazettahézagolást nem tudod elállítani,sőt,azt semmivel nem tudod elállítani,gyárilag van belőve papírvékony alátétekkel.Kivenném óvatosan a gumitömítést,jól álmosnám Brigéciollal,megszárítanám és beleolvasztanék kis csapágyzsírt,vagy olajat töltenék bele.Az a baj,hogy míg a golyóknak zsír kell,a reteszelésnek finom olaj való.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
ivana #129537 üzenetére
Arra figyelj,hogy csak a keréken tudod megbontani/visszaszerelni,befogni azt a kazettát lehetetlen...és a kónusz/csésze persze,balmenetes.Aztán ha majd elveszítesz néhány kaviárméretű (valójában kisebb) golyót,küldök párat neked postán,egy húsvéti üdvözletben.
(#129540) ZolkoW...erre nem is gondoltam,hisz használt,így arra következtettem ezzel használta.
Runner...egyértelmű,hogy ismereteid meglehetősen szerteágazóak a témában,azt is olvashatod éppen miről ülne át,már csak ajánlani kellene neki valamit amin elindulhat.
Ami videódat illeti,nagyon jó,a felbontása meg lenyűgöző.Látom az ugratókat el is lehet kerülni,így elmennék én is oda egyszer lábatlankodni...csak nem tudom pontosan hol van.
Azt láttam,hogy a vége felé a HHH-ról is jössz lefele az aszfalt mellett,ott már tekertem fel párszor,korábban csak aszfalton,mostanában inkább az erdőben.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Don.Corleone
aktív tag
válasz
ivana #129605 üzenetére
Outi igen, ezt elfelejtettem írni, a márka pedig Bianchi, régi nagy álmom.
(#129606) rétisün - sajnos nincs méretajánló. Testbike-on próbáltam ki ezt a méretválasztót, ott 60+-t dobta ki, ezért is gondoltam megkérdezem a tapasztalt kollégákat. Gyakorlatban egyébként mennyire tud "zavaró" lenni ha egy számmal nagyobb a vázméret?
-
Don.Corleone
aktív tag
válasz
ivana #129608 üzenetére
rendben, köszönöm a segítségedet!
(#129609) rétisün - Köszi a tippet, akkor ha lenne némi "eltérés" így lehet korrigálni rajta. Bár szerintem is jó lesz az 59-es méret. Egyik ismerősömnek van 58-as és nagyjából azonos magassággal bírunk, ő azt mondja egy kicsivel nagyobb lenne neki nem ódzkodna tőle, szóval jónak tűnik az 59-es ajánlás.
-
-
FireKeeper
nagyúr
válasz
ivana #130353 üzenetére
én egy SPDs Zeray márkájút rendeltem. minősége első blikkre okénak tűnik, bár kipróbálni még nem volt alkalmam, mert a cipőm nem jött még meg.
steam, GOG, uPlay: @petermadach || HotS: PeterMadach#2675 || Xperia 10 V || Ultrawide & SFF masterrace || Unofficial and unpaid VXE R1 shill
-
ZolkoW
őstag
válasz
ivana #130353 üzenetére
én igen, egy egyszerű műanyagot (bocs: KOMPOZIT
), de még úton van
Trialboj: ha az alsóban most nincs olaj, vagy nagyon kevés, akkor ami ezután kijön, és komoly menniységű, az tekinthető nemnormálisnak, nem? úgy értem, ha nem jön, akkor meg jó
Amit leírtál, az alapján normálisnak tűnik, hogy az alsó kamra pumpált magából, mert ott nem is kellett volna lennie, tehát más hibát első körben nem kell keresni..
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
FireKeeper
nagyúr
válasz
ivana #130378 üzenetére
+1. túrázásra szerintem az az ideális. asszem decában van olyan cipő ami kifejezetten túrázós, SPD patentet fogad de olyan talpa van hogy nem kopog a patent a betonon
steam, GOG, uPlay: @petermadach || HotS: PeterMadach#2675 || Xperia 10 V || Ultrawide & SFF masterrace || Unofficial and unpaid VXE R1 shill
-
trialboj
őstag
válasz
ivana #130520 üzenetére
Miért van 15 bringád? és hogy nincs köztük monti? Ezzel foglalkozol, vagy csak súlyos kleptomániában szenvedsz : ))
De komolyan, ha ezek mind a te gépeid és nem eladásra szánt vasak, akkor nem zavar a tudat hogy szinte alig tudod használni őket? Mondjuk ha mind outi, akkor könnyű cserélgetni mikor melyikkel mész tekerni, de ha több műfaj is keveredik, akkor, nálam mindig előjött indulás előtt az az érzés, hogy most már jó lenne ezzel menni mert régen volt megjáratva, pedig csak 3 volt, outi, xc, és am.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
pc360
addikt
válasz
ivana #130557 üzenetére
Már hogy lenne? Amikor nem volt SPD-m még, én is úgy használtam, és most is van egy, amin az figyel. Sima utcai cipőben tekerhető, és ennyi. Mégis mitől lenne veszélyes, ami az MTB esetén meg nem az? Ez értelmetlen.
flash: Van a patent, ami minden esetben remekel, MTB-nél is, és van a platform, ami meg kényelmes. Az a vacak, amit te ajánlottál, nem a csapágya miatt rossz, hanem a kis felülete miatt. Ilyet épeszű ember levesz a bringáról, nem pedig felpakol. Nincs semmiféle előnye egy megfelelő kialakítású platformmal szemben.
[ Szerkesztve ]
Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu
-
pc360
addikt
válasz
ivana #130559 üzenetére
Miért, 40-nél máshogy tapad a cipőd? Nekem még életemben nem csúszott le pedálról a lábam csak azért, mert gyorsan tekertem, kizárólag akkor, amikor ugráltam. Ahhoz valami különleges tehetség szükséges, hogy valaki ezért sérüljön.
MTB-vel sokkal hajmeresztőbb dolgokat csinál az ember, és nem feltétlen lassabban, se pedig aszfalton. Ott mégsem mondják kötelezőnek a patentelést (pedig szerintem sokkal jobb terepezni is). Ezért mondom, hogy nem áll meg a dolog. Teljesen független a bringa típusától az, hogy ha épp nincs lehetősége valakinek SPD-zni, akkor platformozzon. Ez a két járható út van, az a keretes pedig a vicc kategória. De biztos vannak még egyéb egzotikumok.
[ Szerkesztve ]
Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu
-
pc360
addikt
válasz
ivana #130562 üzenetére
A normális csapágyat pedig ott is annyiért mérik (de inkább a duplájáért), ráadásul abban van a legtöbb anyag. Nincs ebben semmi furcsaság. Ne az ilyen low end, gömbölyített szögecses pedált vegyük alapul, az esőben valóban csúszhat.
Viszont aminek a bütykei egyenesen lecsapottak, arról le nem vered a lábad. Az már biztos érzést nyújt. De ilyennel meg ritkábban lehet találkozni, átlag bringákon nem látod ezeket, ezért könnyen el tudom képzelni, hogy nem volt még benne részed. Valóban nem olcsó, és nem is kezdőknek való a lábszárszaggató potenciál miatt, de rossznak nem rosszak egyik esetben sem.
[ Szerkesztve ]
Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu
-
Runner_fxr
Ármester
válasz
ivana #130562 üzenetére
Attól függ, hogy milyen MTB-ról, milyen felhasználásról van szó? Egyáltalán nem egyértelmű az SPD kizárólagossága MTB esetén. Jó persze XC-ben igen, de egy Enduro-n már nem feltétlenül. Sok olyan veszélyes terepen mennek ezekkel a bringákkal, ahol komoly baleset lehet abból, ha nem tudsz időben kilépni a pedálból.
Épp ezért elég sokan használnak a mai napig platformot a Trail/Enduro/DH kategóriákban.Azért nem érted a 10+ ezres platformpedálokat, mert nem montizol olyan terepen.
Ott kezdődik, hogy ha nincs a pedálban rendes ipari csapágyazás, nagyon gyorsan tönkreteszed durva és koszos körülmények között. A 10K alatti platformok pillanatok alatt széthullanak, általában rendes szegecsezése sincs, lósz@rt nem tapad. Egy korrektül csapágyazott és megfelelő felületű platform pedál 15-20K-nál kezdődik.
És ez még csak egy alap kategória, de már használható. A minőségi példányok 30-50K körül vannak és akkor a titán tengelyesről még nem is beszéltem. Hihetetlen mértékű különbségek vannak a platform pedálok között, persze az sem mindegy milyen cipővel használod, ezekhez a pedálokhoz nem utcai cipő való, hanem platform pedálhoz gyártott montis cipő. Olyan szintű pedálkapcsolatot lehet elérni egy minőségi platform és minőségi cipő párosítással, hogy beszarás.[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Kamionok, fuvarozás, logisztika topik
- Elektromos cigaretta 🔞
- BIOS topic
- Ukrajnai háború
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Házimozi belépő szinten
- 2030-tól jöhet el a Hyper-NA EUV berendezések kora
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Laptop csatorna inditasa 2023 vegen YouTube-on?
- További aktív témák...
- Fossil FS5459 karóra
- Braun Series 9 Pro 9477cc Silver
- XL vázas, újszerű Cannondale Kineto Men pedelec e-bike 170-190 cm/140 kg-ig (beszámítás)
- DJI Air 3 Fly more Combo FMC drón +Garancia +Care Refresh biztosítás 2025.09.03-ig
- DJI AVATA Pro-View Combo drón (DJI goggles 2) +Fly more Combo FMC +Motion Controller +RC2 +koffer