-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
IMIIKE1998
őstag
-
dobolan
senior tag
válasz bardi #178907 üzenetére
Próbáltam már. Nem azt írtam, hogy nincs különbség, csak azt, hogy túlzás a "sokkal" szót használni. Tekertem már bükkben 120-130 kmt 26os és 28as kerékkel is. 50% terep. Nem éreztem soha fárasztóbbnak a 26ost. Amit inkább megérzek tekerésnél az a keréknyomás.
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz bardi #178950 üzenetére
Az hogyan? Itt egyszer rákeresel a kerékpár típusra, majd ott az oldalon számolod ki...184 magassággal mekkora átlépő kell, hogy XL-t adjon?
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz bardi #179388 üzenetére
Roppant haragszom a kutyatartókra az elengedett,mindenhol kószáló,neveletlen állatok miatt,a kerékre és cipőre ragadt kutyasz@r miatt,a folymatos és immár tömbházak/társasházak folyosóján is mindennapossá vált kutyaugatás miatt,állataikat gyakran elhanyagoló,soxor csakis gyerekeiknek kedvében járás miatt,vagy éppen hirtelen felindulásból állatot vásárló,aztán azt az emberek elé helyező torzult értékrendű gazdik miatt,10+kg-os óriás mozgásigényű állatok kis udvarban,vagy társasházban tartók miatt,vagy éppen harcikutyát menőségből sétáltatók miatt...és még sorolhatnám.Tisztelet minden kivételnek,de engedélyhez kötném a kutyatartást és speciális eseteket leszámítva (ahova az idős,egyedülállók kisméretű kutyatartását is beleértem) súlyos adóval,és szomszédok beleegyezésének feltételével tenném egy felelősségteljesen átgondolt döntéssé ezt a ma annyira trendi kutyavásárlást.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
szimpláncsak
tag
válasz bardi #179412 üzenetére
Nem. Nekem egy merida big.seven van . Régi Bánkúti úton mentem fel és az újon jöttem le. Szentléleknél kapott el az eső, nem Bükkszentkeresztnél Vagyis pontosan a Farkasnyaki elágazásnál. Az volt a terv, hogy onnan Bánkút - Nagymező - Javorkút, de inkább visszagurultam .
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz bardi #179477 üzenetére
Pont mint Shimano váltóval. ...annyival jobb lenne egy GX váltó a 8100nál, hogy megérje keverni? Ne már! ...még ha valami X0-ás lenne, de én azt sem keverném.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz bardi #179479 üzenetére
Ja úgy már érthető. ...na meg ott az un. instant release ami faxa dolog lehet,én csak boltban próbáltam,tetszett.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ZolkoW
őstag
válasz bardi #179477 üzenetére
beteg, majd egyszer megmérem, mennyi drótot húz a 12-es Sram kar, valaki más meg megméri, mennyit a Shimano.. Lehet, hogy -ezek szerint- pont annyi a különbség, mint amennyi a sorok között van, mert állítólag ott is van, az E13 pedig pont a kettő közé méretezte a saját sorát, hogy mindegyik váltóval működjön, ezt olvastam.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
sebgutkopf
őstag
válasz bardi #179574 üzenetére
Általában DHL - kiszállítás vagy DHL vagy MPL, illetve GLS, DPD-t használnak a németek. A futár kihozza címre így én melóhelyre szoktam rendelni, csak nagyon ritkán otthonra. Viszont van csomagkövetés így lehet tudni mikor érdemes a címen tartózkodni.
Postán maradást, boxba kiszállítást sajnos még nem láttam, pedig tök poén lenne posta pontra, vagy valamilyen csomagautomatába rendelni. -
ZolkoW
őstag
válasz bardi #180048 üzenetére
a 34es nagyobb,vagy kisebb a réginél? csak hogy elég hosszú legyen a láncod. a decás waxra rákeresek, az nekem új. gondolom azért kérdezed,mert nem patentszemes - én biztos leszedném, sokkal egyszerűbb úgy.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz bardi #180048 üzenetére
Igaz nem vaxolok, de én eddig egy láncomat sem vettem le megtakarítani ...utoljára talán valamikor a nyolcvanas években kifőzni birkafaggyúban az akkori 1sebis ezeréves láncát. Ma felteszem, 50-150km-ként fújom ezzel, néha mosom mosogatóleves vízzel, mindig törlöm alaposan és 4-6 ezer km után leveszem eldobni.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz bardi #180062 üzenetére
Én alapos kefés,meleg mosószeres mosás/szárítás után megküldeném WD40-el rendesen közelről, többször is (leoldja a dzsuvát meg még ken is a maradék valamennyit) aztán szárazra törölve vaxolnék.Ha nincs valami vastaggal kenve,megrakódva a lánc könnyű,ha igen akkor nehezebb lehet fent takarítani...de lehet.
xyzsolt...ien,talán ez a legnagyobb különbség,éspedig,hogy míg egyiknél a leggyakoribb az egyenletes,hosszantartó terhelés,másiknál folyton belehúzol,majd kiengedsz ,a terep fügvényében...főleg változatos terepen.Amúgy ez látszik a pulzuson is.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ZolkoW
őstag
válasz bardi #180052 üzenetére
Nekem nem egyértelmű, de azt tudom, hogy ha azon múlik, biciklizem-e, hogy összerakom-e másodszor, vagy harmadszor a 12-es láncomat ugyanazzal a patentszemmel, akkor nem kérdés, hogy összerakom-e
A Sram oldalán előbb olvastam, hogy a 10- és 11 sebességesekre is ezt írták. Pontosabban hogy új láncot új patentszemmel. Na akkor a régit is újjal, vagy a régit a régivel? Az biztos, hogy hangsúlyos, hogy új lánchoz már ne használd a kopott patentszemet, de ez nem is tudom, kinek jutna eszébe, főleg, ha jön az új patentszem az új lánccal..
"The PowerLock is designed for one-time
use only. The PowerLock can only be
removed with master link pliers and must
not be re-used. Install a new PowerLock
each time a new chain is installed."
Ezt ha szigorúan vesszük, másodszor sem szabad felhasználni, de nem tudom, valóban erre gondoltak-e. Lehet, hogy fel sem merült bennük, hogy egy láncot leszednek az élettartama alatt. Én meg khhmmm.... egy lánc alatt 3 vázon adok túl, bár nem kifejezetten így terveztemBasszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
maximilian4
addikt
válasz bardi #180170 üzenetére
Nekem a bikefun glare 800-ban nem tudom milyen akku van beépítve, de már 2 óra van benne 800 lumenen és meg sem kottyan neki. A töltöttség visszajelző még kék. Viszont amivel bajban vagyok. Viszont bajban vagyok a trelock ls 740 i-go hátsó lámpámmal. Lehetséges az hogy csak olyan mód van benne, hogy folyamatosan világít? Azt tudom hogy a németeknél pl. az első lámpának folyamat kell világítania, nem pedig villognia, viszont nem tudtam hogy a hátsó lámpákra is érvényes, de ezek szerint az, mert szerintem ezért maradhatott ki belőle. Bár így is elég jól látható, meg elvileg sokáig is bírja.
Maxi
-
ZolkoW
őstag
válasz bardi #180188 üzenetére
Nemrég rendezgettem a leszedett és félrerakott gumikat, csak az a baj, hogy fölöslegesen költeni nem akarok, lehetőleg elhasználnám, ami van, de a legtöbb az sajnos nem tubeless ready. Igaz, hogy Schwalbét használtam már úgy annak ellenére gond nélkül... Az a terv, hogy a Bontrager kerekeket alakítom át, lehetőleg költségkímélően. Végül nálam maradt a 12-es NX sor, így hátsó kerékből csak azt tudom használni az új bicón
#180189szimpláncsak : Bánkúton már jártam, de Csókától igen messze van - ha legközelebb mennék, remélem, lesz nálam biciGli.
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
sebgutkopf
őstag
válasz bardi #180206 üzenetére
A Brunox fork deo-t nem a szimmeringek nedvesítésére kell használni. Azzal a lábakat kenem át szinte minden használat előtt. Féktárcsára véletlenül se kerüljön, mert akkor nagy bajban leszel.
Burnoxal átkenve a teló becsúszóit felér egy kashima bevonattal, sőt...
Egy bevonatot képez, ami miatt nagyon finoman tud mozogni a villa, nagy mértékben csökkenti a súrlódást.
A hátsó tag is szereti, ha a becsúszó felülete ezzel le van kezelve.[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz bardi #180261 üzenetére
Nem tom milyen, de nem nehéz.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
IMIIKE1998
őstag
válasz bardi #180276 üzenetére
Az etrto méret szerintem a mérvadó. Nálam az mindig megegyezik a gumi kiírt szélességével.
Más: Villanyakat lehet hosszabbítani, ha nagyon rövid? Lenne egy használt Surly Krampus, de 19cm-es a villanyaka, vagyis akkor a Rockriderbe csak úgy menne bele, ha a stucni felett csak egy 2-3 mm-es hézagoló lenne és a stucni csutkára le lenne tolva.
-
sebgutkopf
őstag
válasz bardi #180238 üzenetére
Amikor a porlehúzóra engednek kenőanyagot az nem a szimmering nedvesen tartását célozza, hanem a porlehúzób összegyűlt por és trutyi eltávolítását segíti. Fellazítja, amikor megmozgatod, meg szépen kihozza és a becsúszóról csak letörlöd a retket. Közvetlen oda fújva egyébként elég nagy veszélyt jelent a féktárcsára és a betétre akár a lágy permet is, tehát ilyet nem kell mindig csinálni, ha mégis, akkor a féket valamivel teljesen le kell takarni.
A porlehúzón belül van a lábban a két gyári olajjal átitatott szivacs. Abból az olajat nem cél kimosni másfajta kenőanyaggal. Ezen felületkezelés célja kimondottan a lábak minél kisebb súrlódás melletti mozgása, ami rajta marad bevonat az is fel tudja lazítani a koszt a porlehúzó tövén.
Teleszkóp zsírból a legismertebb a sram butter. Hogy a linkelt termék ezzel egyenértékű-e azt nem tudom, rákérdezni érdemes lehet. Ezen zsírokat viszont csak belsőleg, tömítések és O gyűrűk kenésére szétszedéskor használjuk. Igaz ez a dropperre is kívül nem kenegetjük zsírral csak a belső szerkezetet, kívülre a brunox. -
jjeahh
nagyúr
válasz bardi #180335 üzenetére
57-es gumit használok 21-es felnin, haverom meg ugyanilyen széles felnin 60-ast, mindkettőn ilyen szélességű gumi volt gyárilag is és sosem volt gondunk vele. Szerintem nyugodtan nézegesd csak az 57-60-as gumikat, h olyan széleset akarsz, mert jó lesz. Gondolom xc bringa, arra amúgy is talán az 57-es a legáltalánosabb.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz bardi #180341 üzenetére
61 kiló vagyok és tubelessesítve vannak az 57-es gumik, ezért alacsonyra tudom engedni:
- nedves-csúszós körülmények között elöl 1.5 bar - hátul 1.7 bar
- száraz, sziklás terepen 1.6 - 1.8 bar
- aszfalton 2.5 bar elöl hátul (a Stan's azt ajánlja, hogy tubelessel max 2.75 bar legyen a nyomás)
Ilyen nyomásokon sosem üttem fel én sem. Amúgy ezzel is le tudod csekkolni a megfelelő nyomást, ha droidos telód van, de csak pontos nyomásmérővel vagy montis pumpával lehet jól belőni, az átlagos műhelypumpákkal 1.xx bar-ra nem lehet.[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz bardi #180371 üzenetére
Na az meg a másik, mert bár kellene bírnia a hőt, ki tudja min megy keresztül ha sütőben van hevítve. Egy átlagos Shimi betét pár ~3000 forint körül van, nem nagyon éri meg sütögetni. Nálam mindig van minimum 2 kerékre való, továbbá néhány már kopott, lecserélt de végszükségletben valameddig visszatehető pár, így csak akkor hevíteném ha valahol elutazva szennyeződne és nem volna nálam csere.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz bardi #180762 üzenetére
A Forekastert, mert a két gumi 220g-al könnyebb . Haveromnak van amúgy 2.35"-es Forekasterje, nála 1000km alatt elég durván elkopott, szal nem valami tartós, de azt mondja, hogy jól tapad. A mintázata amúgy nem olyan agresszív, mint ebben a kategóriában a többi guminak, pl Nobby Nic, Trail King-nek. Én idén még valszeg kihúzom a Nobbyval, aztán jövőben veszek Pirelli-t.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz bardi #180821 üzenetére
Én míg nyáron negyedére,harmadára állítom a visszaút csillapítást,10 alatt alig van a semmi felett.Manitou Marvel Expert.Lehet van olaj,gumi,szivacs stb.mely ugyanúgy viselkedik 30°C és -5°C alatt,de azt gondolom a NASA-nak gyártják. Nulla közelében szerintem már annyit lassúl,hogy nehezen fogod felütni.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Alg
veterán
válasz bardi #180879 üzenetére
Szerintem simán lehet, hogy csak a furán lekanyarodó láncvilla miatt kerül ilyen közel...
A másik, nem tudom eredetiek-e rajta a lánckerekek, ha nem, érdemes lenne megnézni belefér-e a fogkiosztás a váltó által átfogott tartományba.
+B csavart lehet próbálni...
"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz bardi #180952 üzenetére
Persze,biztos van jobb is annyiért,és a Trek sem a jó ár-érték arányáról híres,de hát az új Alivio semmivel sem rosszabb túrázni a Tiagránál,sőt.
Mézga...bár nem írja,de nem hiszem számottevő különbség lenne súlyban a 3 kerékpár között.
Továbbá...miközben mindenki véleményt nyilvánít6, nem kell azt úgy tenni,hogy pl. nem is tudom hogyan lehet túrázni olyan bringát ajánlani mellyel nem lehet murvára sem tévedni és melynek nagyobb áttételeit újan fogja majd kidobálni (50-es nagytányér?! ) blah-blah,arról nem is beszélve,hogy abból egyből támakörhígulásokat vizionálni.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen TV-t vegyek?
- Macska topik
- Még a nyár előtt megérkeznek a G.Skill új Ripjaws memóriái
- Teljes verziós játékok letöltése ingyen
- PlayStation 5
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Politika
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Kerékpárosok, bringások ide!
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen