-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
bardi
aktív tag
válasz sebgutkopf #180227 üzenetére
Gondolom második mondatban a lábak a becsúszókat jelentik
Én azt hittem, hogy ezekre a szimmering kenése miatt van szükség, videón is azt láttam valami hasonló termékkel, hogy bekenték vele, átmozgatták, majd a fölösleget letörölték.
Mindenesetre a teleszkóp árához képest filléres tétel, szóval ki fogom próbálni.
Esetleg az ebike-on látsz olyan teleszkóp zsírt, amit rockshox villákhoz ajánlanál? Ezt találtam hirtelen, de kicsit sokallom az árát...'92 Honda VFR 750
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz sebgutkopf #180282 üzenetére
Igaz amolyan irányitószállal használom a sprayt, de lassan 20 éve fújom teflonossal a becsúszókat és az első tárcsát sosem takartam le, vagy fújtam le for that matter...hátul viszont sikerült 1x nejemét lefújni váltókenés közben, ott időnként pont a tárcsa irányába kell fújni a váltó csapjait, és közelebb is van. Ezzel művészet lenne lehúzógyűrű helyett lefújni az első tárcsát.
Ami a beülést illeti, minél jobb egy teló szerintem annál nehezebb pontosan megmérni a beülést. Egyrészt nem daruval engednek rá, hanem felülsz, ami egy pillanatra mindig nagyobb terhelést jelent mint rajta ülni, aztán picit is helyezkedve már másképp terheled az elejét, így a gumi ott marad ahova a legnagyobb lökés tolta, utána meg ott a tipikus szemüveges dilemma, vagyis nem találom a szemüvegem, de nem is látok nélküle, hogy megkeressem, vagyis ha rajta ülsz nem látod a beülést, ha meg leszállsz...hát nem ülsz rajta. A Sram még reklámozza magát mint az egyetlen aki fokozatokkal ellátott becsúszót gyárt, de azt nem igazán látja csak az aki melletted áll. Pfff...
Amúgy újabban úgy ellenőrzőm, hogy megnézem max meddig tudom benyomni teljes súlyommal, vagy átlépve a kerékpáron egyik lent levő pedálra óvatosan ráterhelek teljes súlyommal, ami egy könnyebben reprodukálható terhelés mint felülni, majd ott mocorogni a nyeregben a falnak dőlve.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ZolkoW
őstag
válasz sebgutkopf #180311 üzenetére
van most egy 120-at mozgó Reba ebayen, de így már azért kevésbé tetszik, inkább várok olyanra, ami helyből jó.
más: ha most vennék állványt, ilyet vennék, mert szimpibb a 3 lábú. De elvagyok a 4 lábúval, hely is van tulajdonképpen, csak ez még kezelhetőbbnek tűnik: [link]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
bardi
aktív tag
válasz sebgutkopf #180311 üzenetére
Az én rs villámban 20 mm-t tudsz állítani anélkül, hogy bármit kicserélnél, csak spacert kell berakni hozzá, 130-150 mm között. Aztán 120-80 között ha jól látom cserélni kell a belét, és ott 20 mm-es spacerek vannak. És akkor még ott vannak a tokenek, hogy progresszív legyen a rugóút. Csak azért írom, hogy van ilyen is.
[ Szerkesztve ]
'92 Honda VFR 750
-
bringasisti
őstag
-
jjeahh
nagyúr
válasz sebgutkopf #180610 üzenetére
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz sebgutkopf #181385 üzenetére
...így hirtelen nem is látok annyiért bringát náluk...hacsak nem villanyosodtál meg te is.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Runner_fxr
Ármester
válasz sebgutkopf #181385 üzenetére
Élettartam garis csúcs minőségű vázak, amiben benne van a csapágy csere is. Illetve minimum 10 évig alkatrész utánpótlás a vázhoz! Ez azért nem is az átlag szolgáltatás. Tény, hogy irdatlan drágák ezek, de sajnos mindegyik hasonló kategória drága, sőt vannak drágábbak is.
Egy Santa Cruz tényleg nem az a kommersz márka ami minden nap szembejöhet veled az erdőben.Csak nem egy 29"-es Capra? Akkor a Propain végül alul maradt úgy látom! Gratulálok hozzá!
Hasaggymeg: Nem arról van szó, hogy személyesen védem, ha kell ha nem, de ha valamiről tudom, hogy jó, akkor a mellett ki szoktam állni. Amúgy ja, tekertem épp eleget sima montit, mindenféle kategóriából, 1992-től kezdve kb 2014-ig (azóta E-MTB), hogy legyen egy szerény véleményem a témában. És igen, mindig is volt és lesz is hagyományos hajtással bringám, mert van ahol az a jobb és ezt soha nem is tagadtam. Nem véletlen vettem magamnak a Speeder-t se.
[ Szerkesztve ]
-
Toobee
veterán
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz sebgutkopf #181399 üzenetére
Komoly darab, gratula! ...egy linket róla?
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
IMIIKE1998
őstag
válasz sebgutkopf #181399 üzenetére
Gratula!
Én amúgy elég biztos vagyok abban, hogy a kövi bringám is 27.5 lesz, nekem a 26 után a 27.5 bőven jó, és a kanyarodásban itt is észreveszem a különbséget, 29-nél ez biztos jobban érezhető lenne. Pozíció miatt pedig valami trail hardtail lesz, pl. Vitus Nucleus VR 27
Igen, Alföldi erdőkben, mert hiába nem csapatom lefele, nekem baromi kényelmetlenek a XC merevfarúak, kivétel a hobbi XC kategória.
Persze én 171 centi vagyok, nekem más, mint a magasabbaknak, meg nyilván felső-közép, illetve felső kategóriában biztos jobb a 29er, de alacsonyabb árszinten szerintem nem tudnak elég fordulékony 29er vázakat gyártani.[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz sebgutkopf #181478 üzenetére
Hát ez...nem semmi! Te sem sz@rral gurigázol,ez egyik legdrágább/legkomolyabb nem motoros kerékpár lehet itt. Gratula hozzá,és bár nem éppen műfajom,kíváncsi leszek az ilyenkor természetes újdonság elmúlása utáni véleményedre,összehasonlítva a régivel.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz sebgutkopf #181535 üzenetére
Szóval sajnálod összesarazni, mi?! ...mondjuk nem csodálkozok. ...ja és ezzel a kovidmizériával kellene keress valami 6áron belüli szórakozást, mert így olyan mint a kutya vacsorája.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Runner_fxr
Ármester
válasz sebgutkopf #181735 üzenetére
Persze, jelenleg még túl nagy az árkülönbség, de ez pár éven belül változhat. A könnyű E-MTB még nagyon prémium termék, de ez is lejjebb fog csúszni. A mostani árazás már kb vicc kategória. Pedig én mindig kiálltam az ár/érték mellett, de jelenleg a közép és felső kategória pont kétszer annyiba kerül mint amennyit ér. És ez nem csak elektromosra vonatkozik.
f4alcon: Orbea Rise bicókat nézd meg, ott már nincs 5 kg-se. Persze azok is baromi drágák.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz sebgutkopf #181749 üzenetére
Szerintem ez a két irány lesz a jövőben is, kicsit mérsékeltebb teljesítmény, de analóghoz közeli súly, és lesznek a nagyobb súllyal, de nagyobb teljesítménnyel rendelkező modellek. Mindkettőre van igény. Az árak most rendkívül magasak, de úgy összességében a kerékpáriparban. Egyre nagyobb divat a bringázás, egyre nőnek az igények, az árak meg elszálltak. Úgy gondlom, hogy itt az árak normalizálódására csak akkor van esély ha visszaesik a kereslet, mert gazdasági válság lesz. Amúgy amíg ekkora a kereslet, hogy a gyártók alig bírják kielégíteni, inkább csak áremelkedés lesz, de nem csökkenés.
-
parkr
őstag
válasz sebgutkopf #181805 üzenetére
outin is 1,5 (shimano)
-
INTELligent
senior tag
válasz sebgutkopf #181805 üzenetére
sebgutkopf: tudom, hogy van minimum, a Shimano-nál meg is találtam a min. értéket, de Tektronál nem lett meg. Amúgy síkságon, ahol most használom, elég fura lenne, ha a túlzott hőtermelődés lenne a gond . Betétből a Shimano B01S bevált, szerintem rakok rá majd olyat, ha megjön Rose-ról.
Az viszont jó kérdés, hogy felfekszik-e jól, megnézem majd. Mondjuk ha nem fekszik fel és koncentrált a hőhatás, akkor el tudom képzelni, hogy tényleg az lesz a gond.parkr: köszönöm, a Shimano-t tudom, de ez Tektro és arról nem találok semmit.
Flickr: https://bit.ly/2wtfNl5 || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
bardi
aktív tag
válasz sebgutkopf #182031 üzenetére
Lapos talpú cipővel még nem próbáltam, azzal lehet jó lesz így is. A csavaros állítgatásra gondoltam én is, csak sípcsontot el be találja Tegnap amúgy a régi bakancsommal nem volt vészes, és legalább amikor tolni kellett, nem csúszkált a cipő a sárban.
'92 Honda VFR 750
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz sebgutkopf #182031 üzenetére
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
őstag
válasz sebgutkopf #182031 üzenetére
olcsó menetrögzítéshez jó az asszony által már nem használt körömlakk is, vagy bármilyen vastagabb lakkfesték
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz sebgutkopf #182042 üzenetére
nekünk piros Loctite van (243) ami az ő besorolásuk szerint "közepes"
ehhez képest a már szilárdulásnak indult festék vagy körömlakk akkor kb a "gyenge" szint
mindenképp jobb, mint a semmi, de csodát azért nem ettől kell várnihasonló ötlet, mint a kormány markolat alá fújt hajlakk, ami felhelyezéskor síkosít, utána meg ragaszt - a csavaros markolatok korában persze nincs már rá szükség, de régen használták bőven (én is)
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
bardi
aktív tag
válasz sebgutkopf #182041 üzenetére
Nekem a műanyag stamp 1 van, ezen anyával van rögzítve az összes csavar, ha azokat biztonsági anyára cserélném, biztos nem lenne gondom ki vagy be csavarodással, menetrögzítőt még sehol se használtam a bringán.
'92 Honda VFR 750
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz sebgutkopf #182038 üzenetére
Ügyes!
+f4lcon...nekem nem vált be a körömlakk a Stamp3 tüskéinél. Először is szépen beállítottam "konkávra" aztán meglepődve tapasztaltam, hogy össze-vissza csavarodnak azok a tüskék, minekutána szépen újraállítottam az összeset és a szárazra törült csavarokat körömlakkal próbáltam rögzíteni...sikertelenül. Na akkor vettem piros Lock-Tite-ot és még 1x utoljára beállítottam azzal is a tüskéket (lásd a képen), azóta (1 éve?) is úgy vannak.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
őstag
válasz sebgutkopf #182121 üzenetére
mi az a 12-es kazetta, ami feltehető régi Shimano agyra? Sunrace?
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
Runner_fxr
Ármester
válasz sebgutkopf #182174 üzenetére
Köszi! Esélyes volt az Orbea, de nagyon macerás lett volna a beszerzése és árban is jóval magasabb lett volna mint a Merida. Illetve a teszteken azért voltak kivetni valóim, pedig a Wild FS és a Rise is nagyon tetszett. A 2021-es Merida eone sixty-ről negatívumot tulajdonképpen nem is nagyon olvastam egyik tesztben sem. Így meghoztam ezt az ésszerűnek tűnő döntést. Az első generációs modell is jó volt tulajdonképpen, ez meg még jobb lett. Most viszont L-es méretet rendeltem, meglátjuk ez mennyire fog tetszeni.
Santa Cruz is szóba került, de annyit nem vagyok hajlandó adni egy bringáért, akármennyire is tetszik, majd talán használtan valamikor. YT Decoy volt még játékban, de ott valami miatt még nincs EP8.A fék a leírás alapján SLX 4 dugattyús, ez az M7120-as típus. Őszintén szólva nekem még a két dugattyús M7000 sem tűnt rossz féknek, nem hiszem, hogy baj lesz vele. Féktárcsákat cserélni kell az valószínű, az is sokat számít. Viszonylag alap tárcsák vannak a bringán, ezeket biztos cserélni fogom egy 203-as XTR RT-MT900-as szettre. De elnézve a felszereltséget, máshoz nem kell nyúlnom egyelőre, max a váltó, ha a 12-es XT nagyon rossz lesz.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz sebgutkopf #182186 üzenetére
Kompromisszumot nem igazán akartam, amikor egy csomó pénzt kiad az ember, fontos, hogy minden klappoljon, legalább is az adott személy elvárásainak megfeleljen, de ez nem könnyű feladat, amikor ott van egy tetemes mennyiségű pénz amit kiadsz, sokféle bringa és egy kritikus felhasználó. A Meridánál kicsit extrémebb geo-t szerettem volna, ezért nem vettem számításba egy ideje, meg ugye az előző montim is Merida volt, de körbejárva a témát, per pillanat ez tűnt a legjobb vételnek. A geo is pont az arany középút, nem nagyon extrém, de meglehetősen sportos, ugyanakkor kényelmes hosszabb túrákra is.
Tapasztalatom az, hogy alapvetően a márkás pedelec rendszerek elég megbízhatóak. Itt kivételt képez talán a svájci Brose, ezek kerülnek ugye a Specikbe is. Itt volt azért sok gond, rengeteg Specibe halt meg a motor, akár pár hónap alatt. Most állítólag ezen már javítottak, mert a problémás területeken megerősítették a motorokat és a garit is 4 évre hosszabbították. (alapból két év gari van mindegyik márkás pedelec rendszerre)
Azért ez a 4 év gari ad némi nyugalmat, de igazából tapasztalatom nincs benne, hogy mennyire bírják az új Brose motorok, még nagyon friss a dolog.
Ami a többi márkát illeti, Bosch, Shimano és Yamaha nagyon megbízhatónak bizonyult, itt azért elég ritka a gyors meghibásodás. Persze bármi meghibásodhat, de úgy gondolom ha e közül a 3 márka közül választasz, kicsi az esélye, hogy belefuss egy motor vagy akku problémába. Én lassan 7 éve használok pedelec-et is. Bosch és Shimano rendszereket használtam tartósabban, de több Yamaha is van ismerősi körben, nekem ezekkel semmi bajom nem volt, pedig kímélve nem voltak.
Az persze tény, ha webes gyártótól vásárolsz mint Canyon, YT stb, akkor mehet vissza a feladónak ha bármi gond van. Itt annyi kiskapud van, hogy a Bosch és Shimano garanciát tudják intézni neked idehaza is, tehát nem feltétlen kell visszaküldeni a Canyon-nak vagy YT-nek a bringát. Viszont ennek lehet némi költsége, ami érthető is, egy random kereskedő ingyen nem fog dolgozni senkinek sem. Általában egy 20 ezer ft körüli összegért el szokták intézni. Ma már nagyon sok boltnak van hozzáférése a Bosch-hoz, a Paul Lange-hoz meg kb mindenki jár, szóval el lehet ezt intézni visszaküldés nélkül is, de akkor számolnod kell némi plusz kiadással, vagy visszaküldöd és kivárod a sorod.A személyes véleményem az, hogy ha csak nem vagy úgy, hogy neked feltétlenül egy Canyon vagy YT kell, azért jobban jársz ha egy olyan hazai bolttól veszel bringát ahol van korrekt szerviz háttér is.
bardi: 12-es Shimano rendszer még nekem is újdonság, már ami a gyakorlati tapasztalatot, tartósságot illeti. Maga a 12-es Shimano váltó nekem elég gyenge szerkezetnek tűnik a szerelő állványon megvizsgálva, vannak fenntartásaim, de majd az idő eldönti, hogy mi az igazság ezzel kapcsolatban.
12-es Sram-al van bőven tapasztalat, nem csak személyesen nekem, de rengeteg ismerősömnek van, rendszeresen szervizelem, megbízható cucc. Azzal persze számolni kell, hogy a 12-es rendszer nem a tartósságról híres. Itt már olyan vékony a lánc, hogy hamar fog nyúlni. 0,5-nél már érdemes láncot cserélni. 0,75-nél már nem garantált, hogy nem fog ugrani az új lánc a soron.
Én azt mondanám, hogy a sor élettartama szempontjából szerintem mindegy, hogy Shimano vagy Sram, a lényeg a lánc csere, 0,5-nél megtörténjen. Ami viszont biztos, hogy a felső kategóriás, méregdrága Sram sorok, mint pl a 1299-es, nagyon durván bírja, az olcsóbbak hamarabb kopnak.
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz sebgutkopf #182298 üzenetére
Na de a jó öreg placebot se becsüld le, nem sok ember érezné egy olyan faxa gépen rosszul magát, legalábbis az elején nem.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Runner_fxr
Ármester
válasz sebgutkopf #182299 üzenetére
Az biztos, hogy a végtelenségig nem érdemes a hosszt növelni. Viszont azt is szem előtt kell tartani, hogy milyen lapos a fejcsőszög. A hosszba az is nagyon bele tud szólni. Pl megszoksz egy bringát adott Reach-el, majd veszel egy ugyan olyan hosszút, de két vagy akár 3 fokkal laposabb fejcsőszöggel, valószínűleg rövidnek fogod érezni. 63-64 fokos fejcsőszög mellett nem csoda ha nőttek még a bringa hosszok. Én mentem már 63 fokos fejcsőszöggel és 480-as Reach-el, tulajdonképpen jónak éreztem, pedig nem vagyok kifejezetten magas a 178 centimmel. Nem biztos, hogy túlzásba estek a Ghost-nál, de azt azért át kell mindig gondolni, hogy mire akarjuk használni a bringát, mert ha egész napos bringázásra is, akkor talán nem a legextrémebb geo lesz az ideális.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz sebgutkopf #182328 üzenetére
Tudom, hogy mi az a Reach, csőközéptől csőközépig mérik, monoblokk ház és fejcső között, a stucni hossz ebbe nincs beleszámítva. A laposabb fejcső esetén másképp áll a kormány is. Nem véletlenül van a laposabb fejcsövű gépeknek hosszabb Reach-e. Két azonos Reach értékkel rendelkező bringa esetén a meredekebb fejcsövűt hosszabbnak fogod érezni és fordítva is igaz. Én ezt a gyakorlatban is megfigyeltem több bringám esetében is.
Bár nem követem napi szinten a verseny szintű történéseket, de nem olyan rég nézegettem pár bike check-et Enduro-ban és DH-ban is. Általában azt láttam, hogy 175 centitől fölfelé már inkább az L méretet választották a versenyzők, 50mm-es stucnival. És volt néhány kivétel aki lefelé vagy fölfelé méretezett, mint pl Richie Rude 182 centi és M-es Yeti-vel megy. Aaron Gwin meg 178centivel már XL-es DH bringát választott. Persze ezek gyorsan változhatnak, mert évről évre változhatnak a geometriák is, és az sem mindegy épp melyik pályára választja a bringát a versenyző. Én úgy gondolom, hogy bár vannak dolgok amiket érdemes lehet versenyzőktől ellesni, azért túlzásokba sem szabad esni, mert a profi versenyzői szükségletek és igények olyan szinten más kategóriában vannak az átlag riderhez képest, hogy simán félrevihet ha egy versenyzőt veszel alapul amikor magadnak választasz bringát, méretet, beállítást. Abban teljesen egyetértek, hogy a végtelenségig nem lehet növelni a bringák hosszát és a fejcsövek laposodása sem mehet akármeddig. Az idő úgy is eldönti mi fog beválni. A Mondraker anno elindított a modern MTB geo-t a 2010-es évek elején a forward geometry-vel, ezt többé kevésbé mindenki lemásolta, vannak akik túl is próbálják licitálni. Szerintem egy átlag rider akkor jár a legjobban ha az aranyközéputat választja.
-
Kasya
nagyúr
válasz sebgutkopf #182329 üzenetére
-
jjeahh
nagyúr
válasz sebgutkopf #182472 üzenetére
Ez szomorú, új pumpát is nem fogok venni .
Más: srácok, én egyszerűen nem értem, hogy mennyi olaj kell a csillapításba . Itt van a pdf., 29-es 100mm rugóutas Recon RL-em van:
Ezek szerint 118ml kell? Én az elején 150ml-t belenyomtam, aztán 140ml-t, de már látom, hogy az boostos telóra írja és nem lett jó, mert csak 50mm-t mozgott a teló. Aztán megpróbáltam a 80-85mm alapján, beledugtam egy vonalzót koppanásig és 85mm-ig öntöttem az olajat. De ha jól értem ezt sem így kellett volna? . Segítsetek píz, mert nekem már a szemem káprázik és ha megint szédszedem, akkor szeretném ha mostmár jó lenne. Szal a Damper érdekelne és 29" 100mm Recon RL, gyorszáras.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Runner_fxr
Ármester
válasz sebgutkopf #182479 üzenetére
-
jjeahh
nagyúr
válasz sebgutkopf #182564 üzenetére
Nem mindenki nagy gyerek, aki színes tarka bőre szabott ruházatban ugrabugrál?
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Runner_fxr
Ármester
válasz sebgutkopf #182562 üzenetére
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz sebgutkopf #182616 üzenetére
Azt kóstolgatni kell mint a jó bort, nem felhörpinteni egyből.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Runner_fxr
Ármester
válasz sebgutkopf #182732 üzenetére
Mentem ma egy kisebb karikát, a váltón még egy kicsit kell állítani, egy két fokozatot nem olyan stabilan vesz, de úgy összességében a bringa nagyon rendben van. Semmi megszokást nem igényelt, nagyon kézre áll minden. Ami azonnal feltűnt, hogy az EP8-nak kb semmi hangja nincs, nagyon csendes. A tagot és villát egész jól le lehet zárni, a tag 3 állású karját is nagyon könnyű elérni a bringán ülve. Messzemenő következtetést még nem akarok levonni, mert úgy igazán nem csapattam meg, túl nagy volt a sár és a fóliázás még hátra van, nem akartam teljesen össze sarazni, de azt egyértelműen érezni, hogy olyan könnyedebb, pontosabb az egész bringa irányítása, mint amilyen az előző generáció volt.
Lőttem pár képet:
[kép]
[kép]
[kép]
[kép]
[kép]
[kép]
[kép]
[kép] -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz sebgutkopf #182833 üzenetére
Ja, hogy van pedelec pöcögtető is? Hol?
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Runner_fxr
Ármester
válasz sebgutkopf #182832 üzenetére
Az irányítást most a motortól függetlenül írtam, maga a bringa irányítása tűnik jobbnak, pontosabbnak, ebbe nyilván beleszól a 29"-es első kerék, kicsit keskenyebb külsők, laposabb fejcső, karbon váz stb. Az EP8 kapcsán ami nagyon durván szembeötlő, az a csendessége. Gyakorlatilag alig van hangja, még boost módban, max terhelésen is kb 0 zaj jön ki belőle. Ez elég jó dolog, mert az E8000 az visított rendesen. Működésileg olyan eget rengető különbséget én még nem tapasztaltam, persze lehet azért, mert annyira semleges, természetes a működése, hogy nem is annyira figyeltem fel rá, csak tette a dolgát. Ehhez még azért hosszabb teszt kell és a szoftverébe is bele kell ásni magam, mert itt sokkal több mindent lehet állítani. Igen ez is egy szembetűnő különbség, hogy sokkal esztétikusabb a bringa mint az előző verzió. A Bomber szuper jó, de a DPX2 is. Itt is szükséges még több teszt, de az biztos, hogy nagyon érzékeny, profin működő cuccokról van szó, a lockolás is meglepően hatékony.
A váltókar lefelé egyszerre 2 fokozatot is tud váltani, fölfelé 4-et is. Persze engem inkább most az egyesével történő váltás érdekelt, mert itt jön ki, hogy mennyire pontos. Amúgy én úgy vettem észre, hogy az nem jelent nagyobb terhelést ha egyszerre többet váltasz. Váltás előtt egy picit érdemes kevésbé taposni a pedált, ennyire kell figyelni, de amúgy azt is jól tolerálja ha taposod.
-
Somatom
veterán
válasz sebgutkopf #182832 üzenetére
Sztem ez nem az ideális árnyalat. Köztudott, hogy van egy olyan narancs/fekete színkombináció, amitől az embert ösztönösen kellemes érzés hatja át.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
bardi
aktív tag
válasz sebgutkopf #182835 üzenetére
Pont fordítva van az első és hátsó sajnos, de van benne valami, amúgy anno az avid fékeim is pont ilyenek voltak, csak annál mindkét kar.
Adok neki egy esélyt a fém dugattyúval, ha azzal se lesz jó, akkor meg cserélem. A fékhatástól amúgy annyira nem vagyok elájulva, lehetne erősebb. Így a 29-es keréknél a nagyobb erőkar miatt jobban kijön a különbség a fékek között, 26-os keréken M615 már bőven használható volt. Meg azon sokkal jobb volt a fékkar kialakítása, mert ez majdnem 3 ujjas.
#182864 peterkeT A dupla leváltást hogyan tudja a sram váltókar? Nekem GX a kar, és csak a nagyobb fogaskerék irányába tud egyszerre többet váltani, mint minden váltókar, de a kisebb kerekek irányába még sose váltott duplát, egyenként kell pöcögtetnem.
'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
válasz sebgutkopf #182894 üzenetére
Trek fuel ex-et vettem vele, igazából ahol járok, itt egy merev xc gép is elmegy, ennek ellenére nem zavarna, ha kevésbé kene húzni a kart.
'92 Honda VFR 750
-
őstag
válasz sebgutkopf #182895 üzenetére
az si.shimano.com listáz minden alkatrészt, amit elméletben be lehet szerezni.
aminek nincs Y-al kezdődő cikkszáma, az nem rendelhető
egy BL-M6000-ben nincs túl sok rendelhető alkatrész“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
bardi
aktív tag
válasz sebgutkopf #182902 üzenetére
Igen, ez is egy gondom vele, a fékkaron kívül. Elöl 180-as XT tárcsa van, hátul meg 160-as, most raktam bele jagwire félfémes betéteket próbaképpen.
Amúgy benne van a pakliban, hogy a fékkar pozíciója is okozza ezt, ugye a szoruló dugattyú miatt nem tér vissza a rendes alap állásba, és pár centit be van esve a hátsó fékkarhoz képest. Mindenképp adok neki egy esélyt a dugyattyúcserével. Amúgy azt néztem, hogy a sram fékkarjai között nem nagyon van egy ujjas, ami nekem fura ezeknél, avid bb7-es fék óta egy ujjal fékezek mindenhol, sőt, városban még a canti meg u fékes retro montival is, igaz azzal közben nem is lassulok'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
válasz sebgutkopf #182930 üzenetére
Megnézem majd azt is, a dugattyú cseréhez úgyis szét kell szedni a kart teljesen, remélhetőleg megoldódik a probléma. Ha meg nem jön be úgy sem, akkor új fék kell, de azt még nem tudom mi legyen. A Hayes dominion mozgatta meg kicsit a fantáziám, de abból 1 darab annyi, mint egy SLX szett. Mondjuk elég lenne elöl cserélni csak, én nem fogok a kardomba dőlni azért, mert másmilyen van elöl-hátul, csak egyféle folyadékkal működjenek.
'92 Honda VFR 750
-
andrisbandi
őstag
válasz sebgutkopf #183202 üzenetére
DOT Brake Fluid vs. Mineral Oil
https://epicbleedsolutions.com/blogs/articles/dot-brake-fluid-vs-mineral-oil
- Elég jó összefoglaló.
Tutira talál benne az ember elsőre hihetetlen dolgokat.
Pl a DOT-nál "a zárt rendszer" is vizesedik, ezért évente ajánlatos lecserélni.A végén táblázatba vannak szedve az előnyök/hátrányok.
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
Runner_fxr
Ármester
válasz sebgutkopf #183202 üzenetére
Magurába is a Motorex-et szoktuk tölteni, még soha nem volt belőle probléma. Shimano olajjal is úgyszintén hibátlanul működik a Magura. Royal Blood-ot viszont még nem próbáltam Shimano-ba tölteni, de szerintem működne az is. Én mondjuk a saját műhelyembe vettem Royal Blood-ot is és ha magura féket csinálok, abba az megy. Amit érdemes kerülni az a különböző olajok keverése.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz sebgutkopf #184141 üzenetére
Lehet lehajtana minket kézzel is. ...
A bringa tetszik nagyon, mindig alig várom újra megülhessem. A tegnapelőtti kettős defekt sem vette el a kedvem, így legalább kiderült, hogy milyen 1szerű kivenni/betenni az átütősöket és, hogy tökéletesen sikerült kjúbéknak légteleníteni fékjeimet. Váltót még szokom, látom, hogy messze nem hozom ki belőle amit tud, még nem érzem a sebességek helyét és elfelejtek visszafelé kettőnként váltani, megszokásból jár az ujjam mint a varrógéptű.
Fék (8100) , amit már írtam, érzetre nem különbözik a BR-M 515-től, talán hosszú lejtőknél majd nyáron, ha engedni merem kijön a különbség, ha egyáltalán van. Azt láttam, hogy fehérek a dugattyúk, gondolom kerámia a súly miatt...(ezzel ajánlom is mindenkinek a Deore fékeket, amik (legalábbis én szintemen) ugyanazt, vagy majdnem ugyanazt hozzák mint az XT szinte féláron.)
A Judy is szokatlan még, nagyon könnyen indul, mindent kimozog, az én felhasználási szokásaimnál merevségi deficitet (egyelőre) sem éreztem a 30-as becsúszók miatt, a súlyomhoz ajánlott 107 psi mellett kimozogtattam 8,5-9cm-t a 10-ből. A nagyobb különbség a hintázás, ami miatt többet (legalább annyit ) kell kizárva használnom mint feloldva és erre külön figyelnem kell a változatos fel/le terepen ereszkedés előtt feloldani."Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
tacto
aktív tag
válasz sebgutkopf #184141 üzenetére
-
arn
félisten
válasz sebgutkopf #184489 üzenetére
A jelenlegi helyzetben azzal is kibekulnek, ha csak az egyiket loptak volna el :(
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
Runner_fxr
Ármester
válasz sebgutkopf #184489 üzenetére
Öcsémnek tavaly a tárolóból ellopták a BBS kerék garintúrát. Limitált szériás cucc, kb 1 milliót ért. Ott voltak még bringák, csomó cucc, az nem kellett csak a kerekek. Tuti, hogy a házból volt valaki.
Új hozzászólás Aktív témák
- Vallás
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Miskolc és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Fogyjunk le!
- Milyen egeret válasszak?
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Óra topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen