-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
sebgutkopf
őstag
válasz jjeahh #130263 üzenetére
A sisak szerintem a legrosszabb látószöget bringán. Magasan van messze az úttól, nem érezni se a sebességet, se a teret. A kép minden aránya és látószög is torz. Sisak kamera autóban poén, meg ha épp valami POV ninja vagy, de bringához nem való.
Sose értettem azokat a felvételeket, akármilyen ügyes a rider a felvétel tök lassúnak tűnik, az ugrók meg apró puplinak. -
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #130342 üzenetére
Már sokszor gondolkoztam rajta, hogyan lehetne az első villára minél közelebb a tengelyhez felszerelni egy kamerát.
Alsó vázcsőről is jó perspektíva lenne, de azt vagy én rúgnám le véletlenül, vagy egy első kerék által felvert kő. Vagy egy sípcsontra, esetleg boka fölé felrakott előre néző kameraLenti perspektívából, ha nem látni át az ugró felett egész más arányok alakulnak ki.
Arc videót azért nem ígérek, nem tudom vállalnám-e a fejemet ilyen helyzetekben.
-
sebgutkopf
őstag
válasz jjeahh #130344 üzenetére
A súly, sérülékenység és plusz akksik kezelését kikerülve döntöttem úgy, hogy megspórolom a gimball árát, és inkább lecseréltem a hero 4-et (eladtam) egy hero 7 black-re. Nem bántam meg.
Áttétel:
A 32:50 az valóban elég durván könnyű fokozat. Ha nagyon spórolni akarok az erőmmel csak akkor használom, egyébként lényegében fölösleges.
Ellenben nem kell annyira félni az 1x rendszerektől. A 32:10 áttétellel még 40 km/h fölötti sebességnél is bele lehet tekerni. Többet számít az az egy fog különbség a korábbi legkisebb 11-hez képest, hogy van 10.
Aki erősebb és tényleg fölösleges neki a 32:50 áttétel, az meg simán használhat elől 34T tányért.[ Szerkesztve ]
-
sebgutkopf
őstag
válasz Toobee #130482 üzenetére
Igen az 50 alatt a 42 a következő, ami már önmagában is egy elég könnyű fokozat, kisebb ugrást lehetne csinálni 48-ra (a 46 nem illik bele, mert előtte a 36-42 váltás már 6 fog különbség). Viszont a 48 esetében nincs meg a fontos 500% a marketingnek. Ez pedig fontos faktor, lám a shimano-nál az XTR így lett 10-51 a hátsó, hogy 510% legyen.
Az áttétel kalkulátorok szerint a 32:50 áttétel hozza a sokak által igényelt 24:36 (kisebb keréknél), vagy 22:36 (nagyobb keréknél) könnyű áttételét.Szóval 48-al lehet jobb lenne hátul az 50 helyett, de ezt se megerősíteni se megcáfolni nem tudom tapasztalat hiányában. Viszont maga az eagle rendszer az baromi jó. Ha valaki nem versenyző, akinek pedálfordulatról szól minden és 1-2 fogas lépések kellenek, akkor az 1x rendszer zseniális. Sok teszt úgy megy le, hogy el is felejtik a drága bringát méltatni csak azt mondják, de kényelmes megoldás ez az 1x12!
Eldönteni azt, hogy kinek mi jön be csak a személyes próbával lehet. Próbáld ki egy tesztnapon, akkor kiderül bejön vagy sem.
-
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #130486 üzenetére
Erős vagy!
Nino Schurter megy 38T-vel elől az eagle rendszerrel.Egyébként ha nem cél a hosszú órákra spórolás az erővel, akkor terepen a lendület megtartásához tapasztalatom szerint a 32:36-nál könnyebb fokozat nem igazán kell. Azzal már mindent meg lehet mászni 20+%-okat is, ahol nem elég, ott ugyis hanyatt esik az ember. Könnyebb fokozatban meg annyira lelassul az ember, hogy kövek között ott már nehéz egyensúlyozni és arra megy el az erő a tekerés helyett.
-
sebgutkopf
őstag
válasz jjeahh #130497 üzenetére
Dehogy vagy te gyenge. 2 óránál hosszabb útnál bírnám a 32:36-ot, akkor már rég 1x rendszert használnék, de pont az általános használhatósághoz jó, hogy van hátul még a 42 és az 50. Ritkán, de akkor nagyon kell.
Igazán erős én se vagyok inkább kitartó. Előző években sokat másztam, majd 2018-ban más célt tűztem ki magam elé egy bakancslistást tudtam le. Lefutottam a maratont, és persze a felkészülésnek a bringázás teljesen az áldozatául esett. Na ezért már akkor elhatároztam, hogy 2019 az MTB éve lesz.
Ezért élvezem ennyire a "csapatást"!
[ Szerkesztve ]
-
sebgutkopf
őstag
válasz jjeahh #130543 üzenetére
Ez most nagy ziccer!
Stabilabb kép csillapított alátámasztással is elérhető. Visszautalva az előző hetek vitáira, most viccesen bedobhatom, hogy ha végre vennél egy fully-t (akár xc-t), akkor már te is stabilabban ülnél és a kamera se lenne ilyen ideges.Komolyabbra fordítva a kérdés, hogy mennyit szánsz rá a dologra, mert amíg nem veszel vagy gimball-t vagy hero7 black-et, addig mindegyik kamera rázkódni fog és csak fölöslegesen teszed bele az újabb és újabb összegeket, amivel a végén eléred, hogy még mindig nincs jó megoldás, de legalább már összességében drága.
Az utólagos szoftveres megoldás milyen eredményt hoz? Mekkora látószögcsökkenést okoz, vagy az állítható, hogy pl 10 vagy 20%?
-
sebgutkopf
őstag
válasz jjeahh #130703 üzenetére
A fully az csak nagyon adta magát amikor a topicban ezzel húztak téged.
Nem kell ezt túlgondolni, vagy épp túl igényeskedni. Ha a másik két megoldásra nem akarsz áldozni, akkor viszont szerintem nem igazán éri meg további pénzt belefektetni ebbe a felállásba, amíg el nem döntöd egyáltalán akarsz-e és milyen gyakran videózni. Csak 1-2 alkalom és szép felvétel nem éri meg a befektetést.
Ha nagyon akarsz kamerát, akkor lehet használtakat nézni, akár stabiból is. Illetve még megfontolandó, hogy a kormányra tedd a kamerát, mert elől csak van telód, ami némileg csillapít és az máshogy rázkódik. Igaz az a perspektíva nem olyan jó, de a táj látszik. -
sebgutkopf
őstag
válasz Runner_fxr #130793 üzenetére
Szép nagy karikát mentetek, sok mászással!
Látom turistából, sőt lóból is jutott, gondolom telerakták az utat aknákkal... -
sebgutkopf
őstag
válasz Runner_fxr #130852 üzenetére
Hétvégén most is voltam kint brohillen, majd a végén feltekertem Virágos nyereghez a Máriahegy dűlőn, hogy ezt lefelé most jól kigurítsam. Régen lefelé ez a dűlő eléggé igénybe vette a felfüggesztést és párszor bele kellett fékezni, hogy a gép ura maradjak, ezért nagyon kíváncsi voltam rá milyen leereszteni a spectral-t.
Hát röviden:
Egyedül a kanyarban fékeztem azon kívül végig 50-el eresztettem, amit a légellenállás és a pózom engedett.A sima tekerésektől a turizmus most egy időre elvette a kedvem, lehet kocsival kéne elmenni vidékre néha (pl: Vértes), ahol nyugodtan lehet bringázni kutyák és tömegek nélkül.
A budai hegyekben a szezon ezen részében inkább maradok a célzottan az élvezetet nyújtó helyszínek megközelítése. Ha az idő megfelel pénteken és vasárnap is szeretnék kimenni, most yoko és brohill vegyesen gondolkozom vasárnapra, ami persze szél függő is.
Vasárnap párszor az 5. ugrón úgy odébb tett a szél a levegőben, hogy alig bírtam visszarángatni magam alá a bringát (régen ebből tuti perec lett volna) utána inkább csak 1-4-ig mentem azok más irányból kapják a szelet.Szóval valamikor egész biztosan össze lehet futni.
-
sebgutkopf
őstag
válasz 6030D #130856 üzenetére
Tényleg az vajon mitől van, hogy külföldön (usa és európa nyugati fele) nagyon sok bringát sram fékekkel szerelnek és szívesen használják, itthon meg kimondottan a shimano van becsípődve?
Most már elmondhatom, hogy mindkettőt használtam és eddig egyikkel se volt bajom fékerőben, egyik sem igényel nagy erőt, mindegyikkel lehet 1 ujjal fékezni, míg az adagolhatóság és az érzet elég más.
Egyedül az ásvány olajat tartom talán egyértelmű könnyebbségnek a shimano oldalán.
-
sebgutkopf
őstag
válasz Runner_fxr #130893 üzenetére
Az kemény terepen közel 80-al repeszteni, pedig a linkelt bringának még nem is tűnik olyan agresszívnek geója.
Korábbi években áprilisban mentem ki először tekerni, valószínűleg addig már valamivel alább hagyott a kirándulós kedv, a nyár meg a dög melegben korai keléssel fér bele max a bringázás, utána a 35 fokban mászni egy folyamatos küzdelem a szembe folyó izzadsággal. Tény idén korán kimentem bringázni, volt rá motivációm és még van is. Most nagyon élvezem, hogy csiszolom a technikámat és tágítom a határaimat. Eleve, amikor valami rész célt ki tudok tűzni, főleg amikor sikerélmény is társul hozzá, akkor sokkal jobban megy minden.
-
sebgutkopf
őstag
válasz jjeahh #131151 üzenetére
A teljes rugóutat nem kell minden út során kihasználni, sőt elég ha akkor a határig megy a teló, amikor a tudásodnak megfelelően általad még teljesíthető legdurvább akadályt küzdöd le.
Nem tudom mennyi a súlyod, de egy 100mm-es telónál a 70 psi elég kevésnek tűnik. A nyomást nem az alapján állítjuk be, hogy kimozogja-e a rugóutat, hanem azt a súlyodhoz kell állítani, hogy a bringára ülve meglegyen a 20% sag. Az elég valószínűtlen, hogy nálad a 70 és 85 psi esetén is megfelelően üljön be, tehát vagy túl volt fújva a 85, vagy most a 70-el nagyon puha és ezért üt fel. Egy bunny-tól nem kéne végigérnie a rugóútnak.
Az, hogy mennyit mozog ki ez után az erőd és tudásodtól függően, mennyi progresszivitás kell, na arra való a token. A legtöbb telóban gyárilag azért van egy. Általában a nagyobb súlyú birngásoknak kell a több token, mert akkor az erősebb használatnál hirtelen nagyobb erők tudnak létrejönni, ami egy viszonylag lineáris telót már hirtelen a végéig csaphat.A visszaút csillapítás jó belövése szintén nagyon fontos. Ha túl van csillapítva, akkor ráz a teló, míg ha túl kevés a csillapítás, akkor egyszerűen pattog.
Minden gyártónál van token, sőt a hátsó teleszkópokhoz is vannak tokenek, csak azok elég más formájúak és kisebbek.
-
sebgutkopf
őstag
válasz jjeahh #131163 üzenetére
Te is könnyű vagy akárcsak én, így tovább tartanak a bringák alattunk
A súlyodhoz add hozzá a felszerelés súlyát is, amiben tekersz (megpakolt hátizsák, cipő, víz stb...). Illetve ne feledd a gyári ajánlás az csak kiinduló pont. A bringán ülve annak geometriája, méretedre állítása meghatározza, hogy milyen lesz a tényleges súlyelosztás és mekkora terhelést kap a bringa eleje és a teló. Ezért a gyárira felfújod először nézed a gyűrűvel mennyit ül be és vagy utánafújsz, vagy eresztessz belőle picit és újra mérsz.
Nekünk könnyebbeknek valóban mindig egy érdekes lavírozás a nyomás az alsó határok környékén. A finom mozgást viszont még a megfelelő karbantartás is befolyásolja. Tisztítás, a becsúszók és porlehúzó után a kenést biztosító szimeringek olajos nedvesen tartása. A villa szárban megszoruló túlnyomás kieresztése...
A visszaút csillapítés belövése jó játék, bár a te súlyoddal is szinte teljesen nyitva lehet, de pár klikk ide - oda változtat az érzeten.Egyik régebbi bringámon nekem is volt Recon asszem TK gold, az volt az első értelmezhető telóm.
-
sebgutkopf
őstag
válasz jjeahh #131167 üzenetére
Bringáknál abszolút az az ajánlott a gyártó szerint is, hogy az első teló kb 20%-ot üljön be (puhább érzésért 25% még tolerálható), a hátsó 30%-ot.
A mérésnél a póz viszont nem mindegy, mert nem ülve kell az elsőt mérni, hanem támadó pozícióban, amikor érdemi súly nehezedik az elejére. Ha ülve állítod be, akkor nagyon puha lesz és könnyen felütöd.
Nekem az vált be a legjobban, hogy a hajtókart függőlegesre állítom, majd átlépek a vázcsövön, letolom a gumigyűrűt, majd a pedálra rálépek (oldalt kicsit támaszkodva eldőlés ellen) és nem viszem a testem a hajtókarnál hátrébb. Így talán elég közel áll ahhoz a terhelés, amilyen a bringa súlypontja lesz akkor, amikor kiállsz a nyeregből és valami érdekeset csinálsz.
Ezután leszállsz és megméred hol van a gumigyűrű, meddig nyomta fel.A villaszárban néha felhalmozódó levegőt egy sima gyorskötőzővel ki lehet engedni, ha azt bedugod a porlehúzó mellett, hallani egy rövid szisszenést, ha túlnyomás van. Nem cél a lehúzó felsértése, tehát óvatosan. Youtube-on is van róla elég videó.
-
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #131518 üzenetére
Miért mindenki a bringa bal oldalára száll le? Ez valami szabály? Pont az ember kerül külső ívre.
-
sebgutkopf
őstag
válasz robee19 #131509 üzenetére
Az állványos képeket nézve nekem az jutott eszembe, hogy ezeken olyan bringák vannak, amin vannak egyenes csövek, egyáltalán cső formájúak stb...
Hogyan lehet felrakni állványra egy bonyolultabb vázformájú bringát?
Gondolok olyanra aminek a kilátszó nyeregcsöve dropper (tehát azt nem fogatjuk be mert nem arra van), a nyereg vázcső az össze vissza hajlik és vastag és véletlenül se hengeres. A felső vázcsövön nem fut vezeték, de véletlenül se henger formájú, vastag lapított stb és persze a hátsó teló se könnyíti a térbeli hozzáférést. -
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #131500 üzenetére
Már a GX is bőven csattogás mentes és kuplungos, nem kell ahhoz X01-ig menni.
Arról viszont valóban nem szól nagyon a történet, hogy az új Shimano XT-k, amik már szintén kuplungosok, azokkal mi a helyzet, azok már probléma mentesek? Ha igen, akkor az újabb verziók a megoldás nem kell feltétlen sram felé kacsintgatni. A shimanok-nak a shadow kialakítása azért elég praktikus szűkebb nyomvonalakon. -
sebgutkopf
őstag
válasz IMIIKE1998 #131675 üzenetére
Évekkel ezelőtt ruhában és sportruházatban kimondottan kedveltem a dekát. Aztán az tűnt fel, hogy elkezdtek felfelé kúszni az árak, miközben a cuccok minősége egyre gyengébb lett. Már feltűnt, hogy a szabásuk egész fura lett, semmi se passzolt rám. Azt hittem én lettem amorf. A nagyobb méret röhejesen bő lett a kisebb meg érdekes helyeken szorít, közben az anyagok tartása látványosan gagyivá vált.
Ezt követően vettem meg kb 20%-al drágábban az első pipás cuccomat és leesett az állam. Kiderült mégse vagyok amorf, mert aki évtizedek óta sportal foglalkozik annak a cuccai jók rám, az viselési élmény pedig egészen más. Nem hittem volna korábban el senkinek, ha mondja, hogy ekkora a különbség. Ez persze igaznak bizonyult a többi hagyományos sport márkára is. Később egyszer még elmentem 1 év múlva dekába adni nekik még egy esélyt, de akkor is csalódva jöttem ki és végleg leszerepelt nálam a bolt.
Azóta semmit se vettem tőlük, a drágán sz@rt-ból elegem lett. Annyival nem drágábbak a márkás sportruhák, mint az ő saját márkásaik, míg minőségben és teljesítményben nagyobb a különbség. -
sebgutkopf
őstag
válasz Runner_fxr #131841 üzenetére
Ez a Dagály utcai?
Legalább egyszer végre látom mi van benne, pedig nagyon közel vagyok hozzá. Tök jó cipők vannak
-
sebgutkopf
őstag
válasz jjeahh #131857 üzenetére
Felütés témában. Másik bringámon próbálgattam régebben, hogy meddig mehetek le nyomással. Azok 2,25-ös gumik vannak. A végső állomás belsővel nálam az lett, hogy elől 1,8 hátul 2 bar és ekkor egyik keményebb lejtőn a kövekre koncentráltam és szépen terhelt kerekekkel átmentem egy keresztben álló gyökéren. A telók kimozogták elől és hátul is, nem rázott de hallottam a felni koppanását és rögtön a hangot is. Elől hátul felütöttem úgy, hogy mind a két belső 4 lyukat kígyóharapás volt, a felni nem sérült. Pedig 68 kg vagyok.
Volt nálam 1 pót belső és ragasztó, de végül nem tudtam megcsinálni. Indult a séta haza. Majd az útig kiérve az egyik futó srác mondta, hogy mindjárt beszáll a kocsijába és elvisz. Nagyon hálás voltam!Utána elől 2 hátul 2.2 bár alá sose mentem azon a bringán nyomásban, pedig valóban komfortosabb volt az 1,8-2,0 párosítás.
Most az új bicón eleve 2,4-es DHR II gumik vannak átszerelve tubelessre (1,8 és 2,0-án haszánlom elől - hátul). Ezt eleve durvább felhasználásra vettem, így nem akartam a belsővel kockáztatni. Eddigi tapasztalataim a tubeless-el:
- eleve TL felni és TL gumival a heti nyomásvesztés szinte 0.
- valamivel könnyebb a kerék mint belsővel, ami jó
- a felütés és szúrt defekt kockázata kisebb
- egyszer egy padka szélre ráugorva a hátsó kereket egyszer felütöttem. Nem lett defektem, de itt már olyan erők hatottak, hogy a felni pereme kicsit meghajlott és ki kellett egyengetnem (sikerült nincs nyoma), a gumi nem eresztett le. -> Tanulság a felnire jobban kell vigyázni mint gondoltam, már nem a gumi a szűk keresztmetszet.
- amiért nem rajongok, hogy a defektgátló folyadékot majd rendszeresen cserélni vagy utántölteni kell a kerékbe, ami folyamatos fix kiadás és néha szereléssel tisztítással jár.
- egy igazi TL felnire nagyon nagyon nehéz feltenni a valóban TLR gumit, ha leszedted.
- Nagy nyomású kompresszor vagy booster beszerzése nélkül esély sincs rárobbantani a külsőt a felniig. Ez szintén egy plusz beszerzési költség.Nyomásmérésben viszont nekem az a véleményem, hogy bringázni csak rendesen felkészített kerékpárral szabad menni, amihez a hajtáslánc, váz, telók átvizsgálásán kívül a helyes és biztonságos guminyomás ellenőrzése és beállítása is hozzátartozik. Minden menetem előtt ellenőrzöm a nyomást és másnak is ezt tanácsolnám.
-
sebgutkopf
őstag
válasz balintka #131832 üzenetére
Nálam van fent ilyen, a célom az volt, hogy kevesebb por és sár juthasson az első teló becsúszóira, illetve ha a kerék követ, sarat ver fel az lehetőleg ne a szemembe, vagy a számba menjen.
Tök mindegy milyet veszel, filléres cucc, nagyjából az számít neked milyen színű mintájú tetszik.
-
sebgutkopf
őstag
válasz Toobee #131863 üzenetére
Minden egyes szezonban nem rúgok le egy szett gumit, ellenben a Stans saját leírása szerint 2-7 hónapig bírja benne a lötty, a hőmérséklet és egyéb körülmények függvényében. Hogy ez milyen kapcsolatban van a valósággal, azt még tapasztalat híján nem tudom. Nem bánnám, ha szezon közben, mondjuk nyáron nem kéne vele foglalkozni.
-
sebgutkopf
őstag
Srácok ez komoly?
Elmegyek nyaralni 2 hétre itt meg 1400 hsz! -
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #133351 üzenetére
Bakker lebuktam
-
sebgutkopf
őstag
válasz bulikavagyok #133454 üzenetére
Egy ilyen váltáson vagyok túl, illetve a mostani bringára még nem spd pedált tettem, igaz az xc gépet nem adtam el. Mondjuk nekem az xc géphez is volt taposóm és attól függően cserélgettem a pedált, hogy inkább tekerős, vagy technikás menetre készültem.
Azt most is tartom, hogy hosszút tekerni és sokat mászni spd-vel jobb, sőt ha van egy jó flow tempó lefelé, akkor is szeretem az spd-t (síelni se szoktak kötés nélkül). Viszont ha nagyon egyensúlyozós, vagy sár van, nagyon köves, ugratós az útvonal, akkor magabiztosabb vagyok platform pedállal.Szerintem nem érdemes túlgondolni, ha szereted az spd-t használd, és amikor olyan útra mész, akkor meg taposózz, ha rutinosan használod őket nem igazán zavaró, se nem feltűnő a váltogatás.
-
sebgutkopf
őstag
válasz jjeahh #133503 üzenetére
Bocs hogy bele vau vau. Saját vélemény: télre nem kell erőltetni az spd-t. Egyrészt a cipő akármilyen kamásliban nem lesz neked olyan -15-ben mint a kedvenc bakancsod. Másrészt télen talán hó is van felétek és ha megcsúszol lehet hamarabb landolsz, mint kilépsz a pedálból.
Tavasztól meg mehet az spd. Nem kell túl agyalni a legtöbb shimano mtb vagy más gyártó nyárias cipője, amiknek a felső része nem full szintetikus bőr, bőven jól szellőzik, és vállalható nyáron 30+ C-ban is. Ellenben 10 fok alatt már oda kell figyelni legalább a zoknira. -
sebgutkopf
őstag
Azt nem tudom milyen a hidrós féked (típus), így néhány információt megosztok veled, amit ha akarsz figyelembe veszel a döntésednél.
A mechás tárcsafék fékereje nem igazán nagy, egy jó V fék nagyobb fékerőre képes. A BB7 is olyan, hogy csak az egyik fékbetét mozog (ha olajosra fogalmazod át, akkor 1 dugattyús, de itt ugye nincsen dugattyú) és a betét amikor hozzáért a tárcsához azt meghajlítva préseli neki a másik oldali fékbetéthez és így áll elő a fékhatás. Ez két dolgot vetít előre: olyan tárcsa kell, ami elviseli és hatékonyan tud együttműködni az állandó üzemszerű hajlítgatással, másrészt a betét kopásával együtt folyamatosan állítgatni kell majd befelé a betétek pozícióját, hogy fogjon. Illetve jó sokat nyekeregnek a fékhatás kifejtése helyett.
Ellenben egy mezei 2 dugattyús hidrós fék az önbeállítás szinte gondozás mentes, 2 évente új fékfolyadék, ha elkopik a betét akkor meg csere. Fékerőre a legalapabb hidrós fék is erősebb szokott lenni, ha jól van beállítva.Ha nagyon nem jó a féked, először érdemes lenne megvizsgáltatni, légteleníteni, jól beállítani. Ha utána se vagy elégedett, szerintem érdemesebb venni egy ismert és megbízható típusú hidrós fékszettet (ha nagyon árérzékeny vagy használtan).
Ezek után kíváncsi vagyok merre mész tovább
-
sebgutkopf
őstag
válasz Runner_fxr #133762 üzenetére
Amikre nem mentetek rá azt nagyon meg tudom érteni, hogy nem vállaltátok be (így oldalról nagyon durvának tűntek azok a lyukak és szintek), egyúttal jó volt látni végre olyan videót, amin az is látszik, hogy halandók számára is van bőven élvezetes útvonal egy bikeparkban és így is csapattátok rendesen. Jól kihallottam a fékút többször dobálós volt (brakebump)?
Egyre jobban nő a kedvem a parkozáshoz! -
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #134012 üzenetére
Jééé nekem is pont ilyenem van.
Az külön öröm volt számomra, hogy CB-nál van pedál méret. Így pedig jobban kiadja a csavarok elhelyezése és távolsága a cipőm szélességét és talp mintáját. Többet számít mint korábban gondoltam volna, és tök vidám színekben is van, bár nekem is pont ez a kék lett a nyerő. -
sebgutkopf
őstag
válasz ZolkoW #134157 üzenetére
A számokat valószínűleg másként kell értékelni. Egyrészt aki alacsonyabb pulzussal megy az elsősorban edzettebb, és nem feltétlen erősebb. Aki edzettebb annak a szervezete hatékonyabb, mert több oxigént tud felvenni és szállítani a vére, így alacsonyabb pulzusszámmal látja el az izmokat a szükséges oxigénnel. A tejsav küszöbökkel most ne bonyolítsuk a dolgot.
A fentiből következik, hogy aki alacsonyabb pulzussal megy, az kevesebb energiát éget (kcal-át) és amit eléget az jobban hasznosul, kevesebb a "hajtási vesztesége". Ha azonos tempót mentek a leadott teljesítményetek azonos, csak épp a hatékonyabb ember kevesebb energiaráfordítással produkálja ugyanazt a kimeneti teljesítményt. Valószínűleg a strava a szervezeted általad igénybevett teljesítményt mutatja, aminek egy részét hőként, izzadságként adod le, míg a pedálon mért teljesítményed egy jóval alacsonyabb érték. A másik srác se annyit tekert a pedálba, mint neki a Strava mutat, de nála a különbség kisebb.
Mechanikai hasonlattal élve ez olyasmi, mint a kocsinak a főtengelyen és a keréken mért teljesítmény közötti különbség (ami típusonként szintén eltérő).Futás oldalon ilyen statisztikákból saját magamnál be tudtam lőni melyik az a tempó, lépésütem és pulzus 3-as, aminél a leghatékonyabb a szervezetem a legkisebb a km-enkénti energia igényem.
Bringázásnál ezzel nem foglalkozom, mert azt élvezni akarom teljesítmény kényszer nélkül.
-
sebgutkopf
őstag
válasz Salex1 #135541 üzenetére
A bringa méretezése nem a kerék méretén múlik, hanem a megfelelő vázméretet kell venni. A te magasságodhoz min L, de lehet inkább XL-es váz kell. Azzal a 26" is kényelmes lenne. Persze, ha nagyon szeretnél 29"-eset hajrá, de a váz méret ott is ugyanúgy számít.
Ebből a keretből inkább használt bringa fér bele, de majd a többiek megmondják ha valami új is szóba jöhet. -
sebgutkopf
őstag
válasz jjeahh #135745 üzenetére
Idén jöttem rá a titokra, hogy mi kell ahhoz, hogy soha se durva köves úton, se ugráskor ne csörögjön a lánc. Shimano helyett kuplunk-os rendszerű Sram váltót kell használni. Nem kell se láncfeszítő, semmi. Nem zörög, nem csörög, kussban van a helyén. Másik bringámon a 10 sebességes shimano xt szuper shadow és tök jól vált, de a durvább rázkódásoknál már az is csörög. Az sram gx eagle és ez valószínűleg az összes eagle-re igaz ha szándékosan provokálom földhöz csapkodom akkor se ér a vár közelébe se.
Ebben úgy néz ki jobban áll a sram és nagy szívfájdalmamra a shimano a 12-es rendszerekben is több év / generáció késésben van. -
sebgutkopf
őstag
válasz mrobes #135760 üzenetére
Azért a 60 cm drop az nagyjából azt jelenti, hogy a bringa üzemszerűen kibírja, hogy akár 120kg terheléssel 60 cm-ről sík területre leesik. Amikor az ember ugrat az azért nem jellemző (főleg pályákon), hogy ne lenne érkező rámpa, vagy csak bármilyen lejtés az érkező oldalon. A síkra érkezés az brutál nagy terhelés, ami rövidebb rugóúttal még a bringán maradni se könnyű.
Ha haladsz már van egy lendület, ami a szintesés energiáját továbbviszi. Egy ügyes rider ezzel a kategóriával is megcsinál mindent. Lást: országúti bringával is beugranak óriási lyukas ugrókat és nincs baja. Ja igen, mert az érkezőre és finoman landol.Múltkor nekem pont azt tűnt fel, hogy lehet nagy is az ugró, amikor igazán jól kiadja lehet 5-7m-t repülni és akár 1,5+ m magasan, jól érkezve a rugóutam felét se használom ki, míg pl.: egy elrontott ugrás esetén nagy biztonsági tartalékot adnak a tovább cm-ek a rugózásban és többet is mozog.
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen NAS-t vegyek?
- Politika
- WoW avagy World of Warcraft -=MMORPG=-
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Genshin Impact (PC, PS4, Android, iOS)
- Sorozatok
- Minden a BlackBerry telefonokról és rendszerről
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Jakuzás játékkal teszi vonzóbbá VGA-it az ASUS
- Linux - haladóknak
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen