-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Mezga Aladár #222894 üzenetére
Nem könnyű, de tanulható...persze ha valaki akarja. Adottságok ide vagy oda nem véletlen, hogy a profik mindent szinte ugyanúgy csinálnak, futás, bringázás, teniszezés, vagy úszás, vagyis annak az edzők által tanított és leghatékonyabb módján, függetlenül különféle adottságaiktól. Persze ott is vannak eltérések, de minimálisak...vagyis röviden Tourt nem fog az életben senki nyerni 60-as csapásszámmal, legalábbis ember nem, mert lehet egy kenguru fiziológiája inkább az alacsony csapásszámot kedvelné.
Amit még terepen észrevettem, hogy bár én sem igazán pörgetek 85-el a meredek és akadályokkal tele emelkedőn, lassú csapásszámmal, nagy áttéten ahol egyetlen hajtókar forgás alatt mindjárt 3 sziklára kellene felfutni, vagy 4 gyökeret kerülni fizikailag is lehetetlen és csakis úgy tudsz gyorsan és hatékonyan mászni, nyomvonalat keresgélni, vagy éppen esetleges kipörgést kompenzálni a roppant egyenetlen terepen ha a lábad is gyorsan jár valami könnyű fokozaton amitől akkor és ott tudsz nyomatékot fokozni amikor éppen kell ahhoz, hogy végig mozgásban maradj.#222900
zsola32...az még mindig jó, most már leszállhatnál az aszfaltról egy jó kis gyökeres erdei ösvényre ott is mérni egy csapásszámátlagot nekünk.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Ringman
nagyúr
válasz Mezga Aladár #223176 üzenetére
én nem tartom kizártnak, hogy az agyváltókat bármilyen keresztezéssel lehetne fűzni, pl. lehet 3x helyett 2x-be kellene fűzni, hogy ne feszüljenek a küllők.
-
Ringman
nagyúr
válasz Mezga Aladár #223178 üzenetére
így van.
-
ivana
Ármester
válasz Mezga Aladár #223406 üzenetére
Képről is látszik, hogy kockásra van kopva, ezt legalább egy ezressel ezelőtt kellett volna cserélni.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Mezga Aladár #224917 üzenetére
Ajj, ne szójá bé! ...olyankor amúgy is csak elengeded az egyiket egy kis időre mert nincs 3 kezed.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ReFleXx
addikt
válasz Mezga Aladár #225099 üzenetére
hat engem vitt mar be eleg erdekes helyekre...
[link]2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
-
addikt
válasz Mezga Aladár #225099 üzenetére
Igen, ahogy más is írja, gond nélkül benavigál járhatlan földutakra vagy már nem létező ösvényre, és még csak nem is figyelmeztet. Nem is lehet beállítani, hogy elkerülje a földutakat (hogy nem feltétlenül túrázni szeretnék, hanem közlekedni), szóval még gyerekcipőben jár a dolog, de nem teljesen használhatatlan.
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
ZolkoW
őstag
válasz Mezga Aladár #225895 üzenetére
elmegyek vele versenyre, aztán szembesülök vele, hogy túl késő.
De mások okosabban csinálják. Szerintem 1-2 havonta érdemes megrázogatni, lötyög-e benne még valami.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
6030D
Ármester
válasz Mezga Aladár #225895 üzenetére
Vagy hallani, hogy lötyög, vagy megpörgeted a kereket, kiszisszentesz a prestán és olyan-lesz-e az ujjad, vagy rátöltesz X időnként. Vagy amikor szereled, és a fullos töltet benne van, fellógatod a bringát, alul legyen a szelep, kiveszed a szelepmagot, és bedugsz egy drótot. Megjegyzed mi a szint és így ellenőrzöd (lásd még: Trabant benzinszint mérés ).
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Mezga Aladár #225898 üzenetére
Én sem hallom lötyög-e, akárhogyan is rázom (már biztosan süket is vagyok ), szelepmag kivevéssel viszont már csekkoltam, miután persze egy éjszakát szeleppel alul állt a kerék, hogy gyűljön oda a tej...az meg más történet, hogy úgy is rátöltöttem, hogy előútte láttam van benne mert hátsó kerekemet 2-3 naponta fújni kell...persze sikertelenül, most is ereszt, lusta voltam utoljára szalagot cserélni, pedig láttam, hogy a gyári már feljött a csatlakozásoknál, ott lehet a gond. Amúgy olyan 4 havonta szerintem rá lehet tölteni harmadát a kezdeti mennyiségnek.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
andrisbandi
őstag
válasz Mezga Aladár #225902 üzenetére
Pénzes megoldás;
MILKIT Valve Insert
Az alsó vidiben a tejcsekkolás.------------------
Vagy;
bőrönd mérleggel elég pontosan lehet mérni a kicsi súlykülönbséget.
Tej beöntés elött, majd csekkoláskor... kbnak jó lehet.【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
Mezga Aladár
veterán
válasz Mezga Aladár #225898 üzenetére
2. felvonás:
Tejjel feltöltve, felfújva minden rendben.
Elindulok 500 méter után ugyanott defekt, tűhegynyi és a tej nem tömít, csak fröcsköl kifelé.
Miért nem tömít a tej??Accuphase E-306 integrált erősítő eladó.
-
Gaben92
őstag
válasz Mezga Aladár #225914 üzenetére
Milyen tejet használsz és mekkora a nyomás a gumiban?
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
ZolkoW
őstag
válasz Mezga Aladár #225914 üzenetére
hol van a szúrás? rendesen, futófelületen? ha odaforgatod alulra, akkor sem tömít?
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz Mezga Aladár #225947 üzenetére
van, de ha folyik, akkor szvsz a semminél biztos jobbnak kéne lennie..
A Conti (is) hajlamos leülepedni, összeráztad jól előtte? Meg egy kis idő kell neki, az normális.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Mezga Aladár #225950 üzenetére
Érdekes a Stan's tejen nem láttam lejárati időt, sőt még tárolási feltételeket sem, pedig kerestem.
#225953
Redneck...csak lesz végül valami, ne add fel és főleg ne siesd el."Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Mezga Aladár
veterán
válasz Mezga Aladár #225914 üzenetére
3. felvonás:
Beszéltem a szerelőmmel, az Ő tapasztalat az, a relatív magasnyomású outikon jellemzően a szúrásos defektre jó a tej. A vágásosra, mint nekem, kb 3 mm, már nem az igazi.
Feltöltöttem tejjel, felfúj leereszt, mindig jön egy kevés, munkahelyen garázsban kerengőzöttem, időnként kinyílt majd megint lezárta a lyukat a tej.
Éjszakára felfüggesztve sérüléssel lefele, most stabilnak tűnik a lezárása a vágásnak.
Megjegyzem ha pl. hétvégén egy hosszabb út közben csinálta volna akkor átharaptam volna a kormányt.Accuphase E-306 integrált erősítő eladó.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Mezga Aladár #226036 üzenetére
Országúti tyúkbelesítésnek én még mindig nem látom értelmét. ...a kormányod legalább karbon?
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
andrisbandi
őstag
válasz Mezga Aladár #226036 üzenetére
A tejdugó a legbizonytalanabb megoldás.
Érdemes kukacozni a nagyobb lukakat.
- Egyik sem végleges megoldás.Évekre megtartott külsőhöz érdemes lehet belülről megfoltozni a külsőt.
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
jjeahh
nagyúr
válasz Mezga Aladár #226045 üzenetére
Próbáltál már jóféle szmötyis tejet? Pl. Vittoria Universal. Haverom most azt használ, elvileg 6-7mm vágást tömít max, gondolom kisebb vágást outin is megfog. Köviben én is olyant veszek, mert a Stan's jó-jó, de sem vágást, sem nagyobb szúrást nem tömít, csak kisebb szúrásos defektekre jó, igaz azokra verhetetlen. A kukac meg jó, szerintem a magas nyomást is bírja, csak nem tudom outi virsli gumin mennyire zavaró, ha minden kerékfordulatnál üt. Mondjuk egy ollóval vagy szikével le lehet vágni a fölösleget... ha van nálad.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Mezga Aladár #226041 üzenetére
+226044 Napfénysüti...én ha nincs max. 1-5 defektednél több évente, még montin (XC) is feleslegesnek érzem, nemhogy outin. Drágábbak a gumik, macerás az összeszerelés, macerás a gumicsere, figyelni kell a mindenkori tejmennyiségre, ha nem egész évben mozog beleszárad, már egy sima gumicsere sem megy mindenkinek otthon, többször kell ráfújni...soroljam még? Montin melynél eleve kisebb a guminyomás ergo könnyebben megtartja a tej az esetleges lyukakat, sokat mész defektet okozó tövises, sziklás stb. árkon-bokron át, ahol már inkább számít az alacsonyabb nyomásnak köszönhető jobb tapadás is, és ha többet veszít is a levegőből mint egy belső gumi hát van miből mert nagy a térfogata, érthető a macera és kis + költség amit a tyúkbelesítés jelent, de ha amúgy visszanézve az elmúlt évekre nincs csak néhány ritka defekted számomra nem igazán láthatóak előnyei 🤔...még súlyban is alig nyersz valamicskét. Persze itt a placeboval, ami az érzést jelenti, hogy nekem is ott figyel a legújabb fejlesztés, nem számoltam. 🤭
#226046 jjeahh... neked volt amit a Stan's nem fogott meg és a másik talán megfogta volna? Csak azért kérdem mert annyi tövis mint itt az anyaországban, nincs a világon, ez a királydinnye (otthon Erdélyben még azt hittem volna az valami exotikus gyümölcs ), az akác, a szederinda és a kökény országa melyek töviseinek szúrását nekem eddig mind megfogta...otthon tekerve a Hargitán éppen arra gondoltam ott 1000m fölött már nincs is mi kiszúrja.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
inf3rno
nagyúr
válasz Mezga Aladár #226045 üzenetére
A kukacot használják hatalmas bányagépeknél is. Nem hiszem, hogy lenne rá jobb megoldás. Azt hiszem ott nem is cserélik a kereket, hanem bekukacozzák, aztán megy tovább a munka, tart ameddig tart. A nyomást viszont nem tudom, hogy mekkora azokban a kerekekben.
[ Szerkesztve ]
Buliban hasznos! =]
-
ZolkoW
őstag
válasz Mezga Aladár #226036 üzenetére
amikor írtad, én azt hittem, sima szúrásról van szó.
így értem, sok bar + apró vágás azért már más helyzet.
Ha nagyon futófelületen van, megpróbálnám kukacozni + levágni pengével a kilógó részt, hátha úgy nem érezni annyira a gördülésén.Kukacoskodók: sosem használtam még, de ezek elvileg akkor gyógyulnak kicsit össze a külsővel, ha ott nyers a gumi, és száraz, igaz? egy tejjel feltöltött rendszerben ez meg tud valósulni egyáltalán, még ha van is az a reszelős szerszám hozzá? mondjuk nekem az nincs is, történetesen... Jó, biztos tömít valamit akkor is, ha csak be van gyömöszölve, de pont ilyen nagyobb nyomású rendszerben számíthat. Ugyanakkor ha a tej majdnem megfogta, akkor nem kell már sok..
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
stickermajom
addikt
válasz Mezga Aladár #226154 üzenetére
Prohardveren kicsire nem adunk.
-
krono.
tag
válasz Mezga Aladár #226154 üzenetére
Arról nem beszélve, hogy a probléma nem is a navigáció résszel van, hanem az útvonaltervezéssel. Egyébként a komoot-tal ugyanígy jártam, de legalább a Strava hasonló funkciója (automata route tervezés) sem volt jobb. Olyan helyen mutatott földutat a komoot, ahol szerintem 10 éve legalább nem ment semmi, mert még csak út nyomát sem láttam.
-
arcitec
addikt
-
Mezga Aladár
veterán
válasz Mezga Aladár #226036 üzenetére
4. felvonás:
Nem volt stabil a sérülés kinyílt, bezáródott (nem mellékesen összeb&szta a vázat a tej) selejteztem az abroncsot. Élt 9300 km-t.
Okulva a tapasztalatokból, vásároltam kukacot(ha nagy vágás van akkor is annyira meg lehessen csinálni , hogy hazajussak), és Bootranger folyadékkal (ebben van gumireszelékhez hasonló összetevő.) töltöm fel a gumit.Accuphase E-306 integrált erősítő eladó.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Mezga Aladár #226742 üzenetére
Fék és váltókart mosás közben is el szoktam áztatni, nem nagyok tudom elkerülni, eddig baj ebből nem lett hacsak a korábbi Deore kiszáradásig tapasztalt megváltozott hangját nem számolom ... nyerget meg már egy ideje direkt varrás és textilmentes kompakt borításút keresek/használok.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
nagyúr
-
varsam
őstag
válasz Mezga Aladár #226875 üzenetére
Kíváncsi voltam ki írja majd ezt.
Mi baja lehet egy tiszta acél lemeznek, amit megcsiszolsz? Az alu betétes ice-tech tárcsának nem biztos hogy nekimentem volna, de ez tömör acél, amiről lejött valami erősen ráragadt szennyeződés. Hevítve nem lett, kézzel bármikor meg tudtam fogni a felülete sima maradt. Mi baja lehet? Ha tényleg tudsz olyat, akkor mond kérlek. -
Fall-N
veterán
válasz Mezga Aladár #226878 üzenetére
Ezt írtam én is. Amúgy is több múlik a biztonságon, így újat vennék inkább, mint hogy sarokcsiszolóval mélyítsem ki.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Mezga Aladár #226896 üzenetére
Én is úgy érzem ellustálkodtam az gumicserét és bár láttam a régi szalag egy helyen már nem az igazi, hagytam, ezért most 2 naponta fújnom kell a hátsó kerékbe. ...lusta 2x fárad klasszikus esete.
#226897jjeahh...faxa helyek és rendkívüli élmény lehet, de ez már nekem nem annyira a kerékpározásról szól mint sok más egyébről. Az úgy megpakolt kerékpárral meg már nem is nagy élmény tekerni, és bár mindkettőhöz hasonló állóképesség kell kicsit túlozva így hasonlítanám össze a kettőt.1. 2.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
dellfanboy
őstag
válasz Mezga Aladár #227279 üzenetére
eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei
-
Alg
veterán
válasz Mezga Aladár #227342 üzenetére
Kendő, csősál. Vagy nemrég linkeltek itt Castelli nyári sapkát.
[ Szerkesztve ]
"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
-
andrisbandi
őstag
válasz Mezga Aladár #227342 üzenetére
https://youtu.be/qXsYTqo-vqU?t=119
Nekem ez a
fejtetőn mint a sapi
a trakóra lelógatva mint a kendő
módi jött be.Van dekás (pont azt linkeni nem tudom, már újabbak vannak) fehér
és márkásból is pár darab. Nagyon vékonyat érdemes venni nyárra, és világosat.
Kirándulós tekeréshez a dekás is tökéletes.[ Szerkesztve ]
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
Jester01
veterán
válasz Mezga Aladár #227342 üzenetére
Nekem 26-os van, tolómérőm viszont nincs
Vonalzóval 27mm-nek látszik, magassága pedig 23mm a felni szélétől.Jester
-
nagyúr
válasz Mezga Aladár #227342 üzenetére
haj. de nekem sincs.
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
Mezga Aladár
veterán
válasz Mezga Aladár #227342 üzenetére
Megjött, felraktam a Panaracer Gravelking 622/28c abroncsot.
A felni belső mérete 17 mm éééééés az abroncs 26,3 mm széles?!
Kíváncsi vagyok mennyit terül pár száz km után.
UI: A panaracer 622/25c race A 26, 2 mm széles volt.[ Szerkesztve ]
Accuphase E-306 integrált erősítő eladó.
-
ZolkoW
őstag
válasz Mezga Aladár #227675 üzenetére
hajlamos lennék azt mondani, hogy forítva van a kistányér, de lehet hogy inkább a kopás..
Ha 0,5-ig kopott lánccal volt csendes, akkor normálisnak tűnik, hogy újjal zajosabb, de ne foglalkozz vele, párszáz km és összemelegednek, SZERINTEM.a 19K Km a láncban ( ) van, vagy a lánckerékben? egy láncot szerintem még bőven el kéne vigyen ez a tányér.
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Mezga Aladár #227675 üzenetére
Dicsak ott a kviklink is. ... nagytudású Zolkow kollégához csatlakozva, elmegy az még egy ideig és vagy össze kell szokjanak kicsit, vagy igen "belefeszülsz" ... és amúgy is 0, 7%-ig hagyjuk nyúlni, nem burzsujoskodunk már nullaötné'.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
-=RelakS=-
veterán
válasz Mezga Aladár #227879 üzenetére
Hogy piszkálod le a kis lánckereket a hajtóműről, ha nem szeded le?
Én Octalink-es monti hajtóművön cseréltem kis és közepes lánckereket, de ahhoz le kellett szedni a jobb oldalt. A csavarok is a váz felől érhetőek el.
Update:
Mondjuk úgy nézem, ha belülről le tudod csavarni a rögzítő anyákat, akkor a nagyobb lánckerék is lejön. Úgy már lehet esélyet kipiszkálni a kisebbet a helyéről, de tudja fene, ki kéne próbálni[ Szerkesztve ]
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
Ringman
nagyúr
válasz Mezga Aladár #227879 üzenetére
ki kell szedni, nem tudod a nagy lánckeréken átfűzni a kicsit
pár perces művelet és akkor az újrakenést is letudod.
-
-=RelakS=-
veterán
válasz Mezga Aladár #227882 üzenetére
Hasonló hajtómű [video], a figura inkább leszedte.
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
Ringman
nagyúr
válasz Mezga Aladár #227882 üzenetére
tiagra ugyanilyen, én mindig kiszedtem, a nagy tányért elfordítva lehet leszedni a karról.
-
ivana
Ármester
válasz Mezga Aladár #227948 üzenetére
Minimum nyomást még sose láttam kerékpár gumin. Erősen függ attól, hogy hány kg vagy...
-
ZolkoW
őstag
válasz Mezga Aladár #227948 üzenetére
40mm körülihez, haátlagos súlyú vagy, én olyan 2,5 bar fölöttit javaslok, ha csak 30-32-es a gumi, akkor lehet hogy 3..
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Ringman
nagyúr
válasz Mezga Aladár #227948 üzenetére
ha túl alacsony, akkor nehéz/kényelmetlen lesz kormányozni.
én a 40-es külsőkön kb 1,7-1,8-ig megyek le terepen, de most 70-72 kg vagyok.
-
Mezga Aladár
veterán
válasz Mezga Aladár #227879 üzenetére
Sziasztok!
A nagy lánckereket lehet a helyén cserélni, a kicsit nem, mert nem lehet a csillagon átbuktatni.
Más.
Vadonat új shimi lánc, sor. A probléma, nem lehet a váltást tökéletesre állítani.
A hiba mindig a legkisebb fogaskerékről egyel feljebb váltásnál jelentkezik 11T-12T
Ha ezt beállítom akkor minden más rossz. Ha beállítom a váltást rendesen akkor nem hajlandó felváltani 11-ről 12-re. 12-ről 11-re tökéletes.Accuphase E-306 integrált erősítő eladó.
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Megérkezett a legújabb és eddigi legátfogóbb 3DMark teszt
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- Politika
- Ukrajnai háború
- Opel topik
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Milyen okostelefont vegyek?
- E-roller topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen