-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
nagyúr
-
addikt
-
woodworm
veterán
válasz Fall-N #230960 üzenetére
A brigéciol soha nem marta a festéket (legalábbis a korabelit), az a kromofág volt. A 80-90-es években brigéciollal mostuk a traktort, a festék bizony maradt a helyén. Az eloxálást viszont most is lerendezi, tehát a bicón kenve a láncra annyi lehet a hátsó agy és felni feketéjének.
-
-
chubby2o6
senior tag
válasz Fall-N #230985 üzenetére
Nem kell olyan sokszor kicsatolni városban sem. A rendszeres útvonalaimon talán 2-3 olyan lámpa van, ahol ki kell csatolnom. Be lehet "lőni" a lámpákat, hogy ne kelljen állóra fékezni a bringát, bringautas lámpánál meg egyszerűen megfogom az oszlopot, mindkét lábam a pedálon marad. De akkor sincs baj, ha az egyiket ki kell csatolni; eleinte ugyan keresgélni kell a pozíciót, de ha megszoktad, egy pillanat alatt vissza tudsz csatolni.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Fall-N #231822 üzenetére
Strezi ide, vagy oda én nem kaptam... és amúgy is ki vásárol a DT-től? Mind kereskedőtől vásárolunk ott meg vagy odateszik, vagy nem. Itt pl. megesküdnél, hogy adnak? [link] Lehet én vagyok vak, de nem látom a scope of deliveryben. 🤔
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Fall-N #231826 üzenetére
... ja, és ha nincs a felsorolásban hát nem is követelheted. Nekem utólag elküldték a Rose-tól, én is azért számítottam rá mert a DT honlapot vettem alapul.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz Fall-N #231863 üzenetére
Nabasszus, a végén kiderül, hogy a topik 80%-a nem áll ki a nyeregből . Felétek nincsenek hosszú lejtők? Hogy fékeztek? Erről az egész témásól valamiért már az elején ez a videó ugrott be
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Fall-N #231880 üzenetére
Sem olyan hatékonyan fékezni, sem akkora erőt beleadni a tekerésbe nem lehet ülve mint kiállva. Rájuk, akik combja kábé derekad vastagságú, nem igazán mondhatod azért állnak ki mert nincs erejük meghajtani azt az 5 kilós xart. [link]
Fékezésnél első, hogy kiemelkedek a nyeregből helyezni tudjam súlypontomat mert ha rámarkolsz hirtelen a fékkarokra már késő kiállni és hátrahelyezni a mozgásban lévő fékezett súlypontot ami állításod ellenére ülve még 5 km/h - nál fékezve sem már a hátsó kerék fölött van, hanem valahol előtte, 35-nél meg egyáltalán nem,hanem valahol messze előtte... ezért kell hátra mozdulni a nyereg fölött. Az esetleges megcsúszás miatti kiállva egyensúlyozásról már nem is beszélve.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Ringman
nagyúr
válasz Fall-N #231883 üzenetére
kis imbolygás van a kerekekben, meg morog is kicsit a csapágy. kónuszkulcs nincs itthon, csak sima csavarkulcsok.
aheades átalakító + stucni van itthon, de az meg csak 31.8-as átmérőjű kormányhoz passzol, ez meg 25,4 v 26 mm-es lehet.
tekerve baromi magasnak hat, meg úgy fordul mint egy hajó, furcsa így ~másfél év után ilyen biciklire ülni.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Fall-N #232022 üzenetére
...tengelyen nem jól van összekontrázva a csavar és maga a tengely fordul körbe az agytestben....ez azért szorul némi magyarázatra, hisz szép is lenne ha a tengely nem forogna az agyban, vagyis az agy a tengely körül. Meg az is, hogy mi a köze a tengelynek a tárcsához, mikor a tárcsa az agytesthez van rögzítve.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
andrisbandi
őstag
válasz Fall-N #232068 üzenetére
https://www.onvelocycling.com/hub-part-bontrager-6-bolt-spacer-05mm-b4ad4/
https://trek.hu/
- Azt írta valaki, ők is szereznek apróságokat kérésre.【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
ZolkoW
őstag
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Fall-N #232068 üzenetére
Ez volt az ok ami miatt végül nem alakítottam át kerekeimet boost-osra, a tárcsa távtartózása, abban nem igazán bíztam...az agy anyagából kiesztergált tárcsafogadó, esetleg a hatcsavaros/CL gyári (DT Swiss, Mavic stb.) átalakító, de másban nem nagyon bízok annál a terhelésnél.
hátul most nincs fent a tárcsa, úgy megyek. ...majd garantálják megállásod azok akik minap itt kardoskodtak az mellett, hogy amúgy is csak az első fékez lefelé.#232077
szimpláncsak...Anyósom autójat kellett elhozni szerelőhöz,.... Bicajt beraktam a kocsiba...remélem sárosan a hátsó bézs kárpitra.#232079
kobayashy...jó mászókának néz ki az a vízmosás is.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ZolkoW
őstag
válasz Fall-N #232095 üzenetére
a 142 az nem boost, az a 135 mm-esnek megfelelő átütős méret.
mármint ezek ide-oda konvertálhatók, ha cserélhető kupakos az agy.
Én Novatecet vettem 28-asban, igaz, Ali/Taiwanról. Az néhol itthon is kapható. Amit cserélt, a gyári Bontrager monti kerekeimet, azok is 28 küllősek voltak. Pont Bontrager agypárt látok is testbike aprón, meg valami gyanúsan olcsó DT-t.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
addikt
-
Ringman
nagyúr
válasz Fall-N #232227 üzenetére
Azt se felejtsük el, hogy az ember azt hinné, hogy az alumínium egy puha és gyenge anyag az acélhoz képest, de ez csak a felületi keménység. Ezek hőkezelt ötvözetek, pont hogy merevebbek. Az acél rugalmas, hiába keményebb a felülete.
azért ilyet ne írjunk már, a vázakhoz átlalában használt 6061-es aluötvözetnek ~70GPa a rugalmassági modulusa (young modulusa), az acélé meg ~210 GPa, azaz az alu 3× "rugalmasabb" anyag, mint az acél.az, hogy a már profil miatt maga az adott konstrukció merevebb, mint egy másik acélváz, az lehet igaz.
-
Chiftain
aktív tag
válasz Fall-N #232227 üzenetére
Te se vagy hajlandó elolvasni amit írok, vagy pedig értelmezni nem tudod. De könnyebb az acélt szapulni, ülni még nem ültetek rajta de azért szar…
járjál alu vázzal nyugodtan, javasold mindenkinek az alu vázat. A gondolatmeneteddel az a bajom hogy habár biztosan vannak 20-30 éves alu vázak is forgalomban, az én 2018-as modellévű 1000 eurós aluvázas gravelem eltörött. Hiába tudtak 30 éve örök alu vázat gyártani, mégse gyárt mindenki olyat. Lehet hogy itt az 1000 eurós bicikli némelyeknek megmosolyogtató, vagy emiatt csak átlag embernek számítok, de igenis 1000 euróbol férjen ki egy olyan váz ami 2 évnél tovább bírja. Ha alu, ha műanyag, ha papír ha akármi. Emiatt is próbáltam ki mást. Látom emiatt páran fel vannak háborodva. Süt rólatok hogy acél vázat még sosem láttatok közelről vagy max a 20 kilós tanyabike-kat gyerekkorotokban, aztán abból indultok ki. Igen az alu merevebb, igen tárcsafékhez jobban illik stb. Lehet hogy furcsa de nem mindenkinek kell mindenképpen tárcsafék, és a nyeklő nyakló támvillám sem hajlott még kiflibe. A hajtási hatékonyságról megnéznék egy bármilyen adatot hogy mennyit vesztek az acél vázzal az aluhoz képest. Gondolom valahol a gondoljam át az egész eddigi életemet/és üljek vissza tegnap egy alura, vagy egyből vissza autóba határán…
Nem tudom már érthetőbben leírni, nem tartom az acélt az ultimate bicikli anyagnak, nem ez volt a kizárólagos vágyam hogy acél legyen. Azt is leírtam hogy aluból jobb, modernebb vázak jönnek ki, de emiatt kötelező is azt választani? Nem kell meggyőzni róla hogy mennyire jó anyag az alu, mert nem érdekel hogy mennyire korszerű meg mennyire tökéletes a bicikli iparban. Addig hidegen hagy hogy miből gyártják amíg kibírja azt amire használom. Egyébként azt is biztos tudod hogy az alu egy bizonyos erőhatást nem bír ki a végtelenségig (itt jöhetsz azzal hogy az acél se, legyen akkor 1 pontod). A másik hogy nem mindenki úgy használja a biciklit hogy leemeli az állványról, megy vele 100 km-t és visszaemeli az állványra. Ahol annyi behatás éri max amire pont hogy tervezték a vázat. Van olyan is aki megáll 2-3 helyen is egy nap közben, (vagy akár 15-20 helyen) kikötözi amihez tudja az utcán. Ahol felborítják a járókelők vagy a szél. Hozzá ütődik a másik bicikli a tárolóban, lökdösi a kolléga aki ugyanúgy szeretné letámasztani a sajátját stb. Sok tényező volt ami miatt az acél mellett döntöttem, és képzeld nem sár-nehéz, 11 kiló most az egész bicikli… persze elhiszem hogy neked sokkal könnyebb van, de hidd el nem zavar, és nekem nem is szempont hogy 6 kiló legyen! -
Lacerta
aktív tag
válasz Fall-N #232227 üzenetére
Azt se felejtsük el, hogy az ember azt hinné, hogy az alumínium egy puha és gyenge anyag az acélhoz képest, de ez csak a felületi keménység. Ezek hőkezelt ötvözetek, pont hogy merevebbek. Az acél rugalmas, hiába keményebb a felülete.
Ez így nem igaz.
A keménység definíció szerint a felület ellenálló képessége a külső mechanikai behatásokkal szemben. Biciklinél pont nem számít semmit. Ami igen, az az anyag folyáshatára, és a merevsége ( rugalmassági modulus ).
A keménység és a folyáshatár közt van összefüggés, mert a keményebb anyagnak a folyáshatára is magasabb, de terhelést méretezni folyáshatárra szokás.A rugalmassági modulust az ötvözés érdemben nem befolyásolja, az aluváz nem azért merevebb, mert ötvözve van, hanem azért, mert a kisebb folyáshatár miatt lényegesen nagyobb keresztmetszeti tényezőket kell alkalmazni a vázelemeknél, hogy a mechanikai feszültségek elfogadhatóak maradjanak. Egyébként az alu rugalmassági modulusa kb 1/3-a az acélénak, tehát ha két pont ugyanolyan vázat csinálsz acélból és aluból, akkor az acél 3x merevebb lesz. Persze nehezebb is.
Az alumínium egyetlen hőkezelése pedig a lágyítás, csak mondom.
Az acélt lehet edzeni ( nem mindegyiket ), de váznál nem szokás, illetve a rugalmassági modulust az sem befolyásolja ( csak a folyáshatárt emeli meg ). -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Fall-N #232268 üzenetére
"Ügyesen" áraznak, sokan ezért is nehezményezik (megjegyzem joggal ), hogy alig van komolyabb felszereltségű, geometriájú, minden úri huncutsággal ellátott kerékpár színesfémből, ezek már csak leginkább a karbon kiváltsága lett. Amint azt minap írta egy fórumtárs, egy hozzáértőnek kompromisszummentes kerékpár már csak 2000 euró felett található.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
-
Chiftain
aktív tag
válasz Fall-N #232267 üzenetére
"Évekig acél vázakat használtam, így van sok tapasztalatom" aha.. jólvan!
"Maximum téged bánt a dolog" ezt megint honnan vetted? Ki tudja? Arra azért hadd reagáljak már amikor leírom hogy az acél mellett döntöttem. Egyből jönnek a hozzászólások ilyenekkel hogy "másfele tart az ipar", az általad választott anyag "kendács, hipszter, meg alsó polcos szar". Érvek alig hangzanak el, aki meg veszi a fáradtságot és érvet is ír, az meg valótlanságokat is állít. (Igen tudom hogy ezek közül van amelyiket nem te írtad.)
"Másrészt senki sem írta hogy mit használj" csak azt kifogásoltad hogy véleményt alkotok 1 rosszul megtervezett váz miatt. Majd nekiálltál kiselőadást tartani arról hogy milyen az acél és milyen az alu. Amire utána legalább két olyan hozzászólás jött amiből kiderül hogy igazából csak egy elképzelés van a fejedben hogy milyen az acél és neked miért nem tetszik.
"Ha utána olvasol ugyanezt fogod kapni" képzeld utána olvastam mielőtt megvettem a mostani kerékpáromat, nem csak magyarul hanem angolul is amit lehetett. Mérlegeltem hogy melyik legyen és született egy döntés. Úgyhogy köszi a "kimerítő" elemzésedet az acél és alu közötti különbségekről. De nem itt a fórumon hallottam róluk először, és főleg nem tőled.
-
őstag
válasz Fall-N #232332 üzenetére
az volt az ötlet, hogy a 20 ezerért vett bicóra nem költünk sokat....
Ezért lett home made, mert szerintem autófényező 30 ezer alatt rá sem nézett volna...
mondjuk a végére lehet ott lesz...
lehet ilyen 2k lakk kellett volna rá, nem csak ilyen sima...
Ha elviszem szintereztetni, akkor előtte homokfúvó lesz, még egyszer nem szívok vele..de legalább elfoglaltam magam vele...
.............IHB-MBM............. Let's Go MAVS!
-
addikt
válasz Fall-N #232453 üzenetére
Ne akarj már neki 26"-os vázat rátukmálni, hát úgy néz ki a mostani bringáján is, mintha valami gyerekbringán ülne. Egy normális, magasságának megfelelő 622-es kell neki.
Más: EBBEN tényleg nem lehet fázni télen? Úgy 0°C-ig. Így se olcsó, de, ha akció van, valamit venni kell
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
jjeahh
nagyúr
válasz Fall-N #232566 üzenetére
Hát a Xiaomi drágult az utóbbi időben, de bizony még mindíg olcsóbban ki lehet fogni egy valamire való Xiaomi mobilt, mint egy Samsungot. Az egyéb Xiaomi kütyüket szintén, nálunk a házban rengeteg Xiaomi bizb*sz van, még a fogkefénk és a macska fésű is az . Én anno a Xiaomi mobilomat fillérekért vettem, azóta is teszi a dolgát, jó cucc. De szvsz fölösleges hasonlítgatni, lámpa fronton egyszerűen ott tartunk, hogy az ajánlható és normális minőségű lámpák többsége kínai, lassan kisajátítják az egész lámpapiacot, mint a drónokét. Szerintem tuti be fog szivárogni valamelyik kínai lámpa márka az európai áruházakba és az európai emberek köztudatába. Ha pl. a Lumintop lámpákat is árulják majd a magyar boltokban, bike24-en stb, mint a Bryton-t, DJI-t, Xiaomit, Olight-ot, onnantól már a Lumintop lámpára is azt fogják mondani a kína ellenesek, hogy ne soroljuk a kínai lámpák közé, mert már komoly név? .
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
varsam
őstag
válasz Fall-N #232720 üzenetére
Azért nem mindegy milyen anyagból csinálják meg a préspofákat és milyen méretezéssel. Gyors ránéztem, a külső átmérők kb 1 tized mm-rel kisebbek mint a csapágyak.
"Sokan acél menetes szárral és nagy alátéttel helyettesítik a prést"
Van olyanom is, tavaly azzal cseréltem a speciben az összes csapágyat, akkor megfogadtam, hogy veszek valami normálisat. Jó-jó, de nem célszerszám, könnyű vele félrehúzni a csapágyat, pláne a kicsiket.#232719 andrisbandi
Azt még nem, de szerintem kelleni fog. -
jjeahh
nagyúr
válasz Fall-N #232722 üzenetére
Én valahogy így sorolnám fel a szinteket ami a minőséget, lencsét illeti:
1. legolcsóbb low budget szint, amit már érdemes lehet megvenni a Lidl-ös, olcsóbb Decathlonos, belépő kategóriás Uvex stb, ha a biztonság fontosabb az esztétikánál, munkavédelmis Bollé nagyon jó
2. a következő szint kb. valahol Alpina Defey, Alpina Nylos-nál kezdődik, itt már érzed, hogy ez bizony nem belépő kategória, esztétikailag is igényesebbek, Spiuk, Tifosi szintén
3. a kínai 15 dollár körüli "márkás" szemüvegek valahol ezen a szinten vannak, csak lencse fronton sokkal többet nyújtanak olcsóbban, mert nem csak minőségi a lecse, hanem gyakran polarizált vagy fotochromatikus is. A keret viszont legtöbbször max közepes.
4. ami a jobb féle kínaihoz és a Tifosihoz képest is next level, az a komolyabb Rudy, Oakley, de szerintem sajnos nagyon durván túlárazottak, nem nyújtanak annyival többet, mint amekkora az árkülönbség. Persze a minőség általában kifogástalanForce, BBB, XLC, Bikefun stb szemüvegeket én nem vennék. Általában a legalja noname szemüvegek újracímkézve, gyakran csak a logóért fizetsz és silány minőséget kapsz.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
fulton
addikt
válasz Fall-N #232767 üzenetére
Még korai bármit levonni hogy jo vagy rossz lenne e. Én úgy gondolom még próbálni kell menni vele (valahol bérelni) es akkor már fogom érezni. Nem vetem el, az a gravel tetszett az alsó fogás is, jó lent volt az ülés de jó lehet ez. A felső fogás is kifejezetten szélesebb volt mint vártam.és jól éreztem magam rajta. Szóval nem lefutott meccs.
-
Kiskopika
senior tag
-
chubby2o6
senior tag
válasz Fall-N #232824 üzenetére
A kisebb ( értékű ) cuccok most is megjönnek 2-3 hét alatt, de most eleve a szállítás is csúszott. Okt.28-án érkezett meg Mo-ra, akkor jött a négynapos hétvége, utána mit műveltek Vecsésen...na azt nem tudom.
Ja, hát a 26"-os váz már gyak. sehol máshol nem elérhető, minden link az Alira dobott, szal nem nagyon volt választásom.
Új hozzászólás Aktív témák
- Bicikli matrica szinte minden fajta biciklire! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Eladó Radiomaster Ranger Micro 2.4GHZ ELRS Module
- XL vázas, újszerű Cannondale Kineto Men pedelec e-bike 170-190 cm/140 kg-ig (beszámítás)
- IGAZI RITKASÁG: Számozott, limitált kiadású Assassin's Creed Valhalla Orlog Deluxe Edition
- Kugoo KuKirin G2 Master
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs